valituksia

valitusten perään

Olen ollut siivousalalla nyt puolitoista vuotta ja motivaatio alkaa mennä yhden kohteen (vaateliike) takia. Muissa kohteissa, missä olen siivonnut ei ole ikänä tullut mitään valituksia ja ovat sanoneet, että siivoan hyvin. Tämän valittavan paikan työntekijät ovat samanikäisiä osa nuorempia.(Itse ole 25)Työaika on todella tiukka, hyvä kun kerkeää edes kaikkea tekemään. Olen sellainen, että mieluummin siivoan hyvin ja huolellisesti kuin sieltä täältä. katson aina, ettei mitään pölypalleroita ole maassa, ennen kuin lähden. Mua ennen siellä on ollut n. 3 vuotta eräs siivooja. Hän ei enää jaksanut olla siellä joten vaihdoimme paikkaa. Heti alusta alkaen kun alotin siellä mulla oli sellanen tunne, että eivät oikein tykkää musta. Ne on valittanut jopa johdolle saakka, että kuinka huonosti nyt asiat ovat. Aina huhtikuuhun saakka mua on autellu siellä kolme kertaa viikossa tämä vanha siivooja. Kun palkat nousivat he eivät suostuneet enää tähän järjestelyyn vaan vaativat, että mua autetaan vain kerran viikossa. Ennen tätä päätöstä pomo tuli tarkastuskierrokselle sinne sa sanoi, että siivous on erittäin korkelaatuista. Nyt kun olen ollut siellä yksin ovat alkaneet taas valittamaan, että kun jossain näkymättömissä on pienen pieni pölyhiukkanen. Ihmettelenkin, että miksi eivät haluaa maksaa siivouksesta enempää ja silti vaativat, että pitäis ola siistimpää.

Se on aina se yks ja sama joka mulle valittaa, eikä se ole edes paikan pomo. Eniten ärsyttää eräs myyjä joka esittää mukavaa, mutta puhuu selän takana pahaa. Mä satuin eräs päivä kuulemaan kuinka oven takana puhuttiin siivoojista. Näytti niillä olevan hauskaa. Kerran valittivat sovituskopeista ja sanoin, että otamme ne kun mulla on kaveri auttamassa. olivat heti menneet soittamaan pomolleni, että olen sanonut ilkeästi niille ja kieltäytynyt ottamasta niitä. Ihme touhua! Justiin oon palannu kesälomalta ja tuntuu, etten kestä tuolla paikassa kauaa. ollaan työkaverin kanssa päätetty, että jos ne kerran vielä valittaa niin me ei mennä enää sinne. Samassa liikkeessä on ollut kans eräs siivooja joka lopulta paloi loppuun niiden jatkuvista valituksista. Hän anoi pomoltaan vaihtaa paikkaa mutta kun pomo ei siihen suostunu niin siivooja lähti koko siivousfirmasta. Taidan tehdä samaten jos en siirtoa saa muualle, jos sanallakaan valittavat vielä jostain olemattomasta.

5

763

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Mitä mieltä pomosi on valituksista? Eikö hän osaa sanoa mielipidettään asiasta vaateliikkeelle että siivousjälki on ihan ok käytettyyn aikaan nähden. Joku kerta pitäisi ottaa palaveri pomo, työntekijät ja vaateliikkeen johto siivousjäljestä. Eihän tuollaista kenenkään tarvitse kestää.. Minusta pomonkin pitäisi ottaa kovempi linja asiassa ettei teidän tarvitse työntekijöinä kestää narinaa jos eivät ole valmis ottamaan lisää aikaa ja työnkuva selväksi milloin esim otetaan sovituskopit ettei teidän tarvitse työntekijöinä olla mitään juoksutettavia vaateliikkeiden tyyppien mielialan mukaan..

• laikkarisiivooja

Minä olen myös työskennellyt valituskohteessa ja tiedän hyvin mistä kirjotat. Toi on tosi ikävää varsinkin kun se on tollasta epämääräistä jotain keksittyä pölyä jossakin...vaateliikkeessä vaatteista vielä tulee koko ajan pölyä ei sitä millään estä.

Pahinta on jos esimies lähtee mukaan tohon ja uskoo enemmän asiakasta kuin sinua. Vaikka olisi itse paikan päällä käynyt toteamassa tilanteen mikä se on, ja hänhän sanoi itse sinulle laatukierroksen jälkeen että, siivouksesi on erittäin korkeaa tasoa.

Tee vain niin hyvin kun siinä annetussa ajassa ehdit tekemään. Keneltäkään ei voi tämän enempää vaatia.

• Näitä kohteitahan riittää. Valitetaan ja valitetaan keksityistä syistä.
      Tosiasia on se, että kokenut esimies tuntee kohteensa. Tuskin sinä olet ainoa tästä kohteesta turhia valituksia saanut siivooja, joten pomosi varmasti tietää että vika on heissä.
      Käytännössä turhista valittaminen kaatuu loppupeleissä kohdetta itseään vastaan. Kohteessa vaihtuu jatkuvasti siivoojat, koska siivoojat eivät jaksa valituksia. Joten pätevää kohteen osaavaa siivoojaa ei jää, joten työn tulos on jo siivoojien vaihtumisen vuoksi vaihtelevaa.
      Toinen ylivalittamisen tuoma ongelma on esimiesten ja siivoojian sokeutuminen valituksille.
      Toisin sanoen aiheellista valitusta ei noteerata enää samalla lailla,joten todellisellakaan tilanteelle ei tehdä mitään. Tottakai siivousfirma saa noottia toimistaan, hankitaan uusi siivousfirma ja ongelma jatkuu varmasti ajattelematta omaa osuutta tilanteessa.

• paikkaa

mahdollisimman pian. Syyksi voit sanoa jatkuvat valitukset. Kyse ei ole sinusta tai sinun tekemisistäsi, vaan asiakasyrityksen ilmapiiristä. Vaikka mitä tekisit, eivät valitukset lopu. Myyjät purkavat pahaa oloaan sinuun, täysin ulkopuoliseen ja syyttömään. Ainoa mikä auttaisi, on yrityksen panostus organisaatiopsykologin palveluihin ja mahdolliset henkilövaihdokset, mutta toimenpiteinä ne maksavat. Älä turhaan pohdi asiaa ja kuluta energiaasi.

• rikkis ja harja

Tämän on pakko olla kouvolan h&m!!!!!!
      kuulosti niin tutulta sinun teksti.
      Jos ei niin kyllä tuolla lafkassa on tismalleen samanlaista!Ovat olevinaan parempia kun muut eipä siihen paljoa älliä tartte että osaa laittaa rätin hengariin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1408
    2. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      221
      1286
    3. Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta

Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav
      Ikävä
      163
      1096
    4. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      29
      944
    5. Kaipaan mies sun katsetta

Ootko hylännyt mut?
      Ikävä
      50
      856
    6. Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_
      Maailman menoa
      183
      801
    7. Joo joo kumpikin on rakastuneita

Mitäs nyt tehdään vai ollaanko vaan niin kuin ei oltaiskaan
      Ikävä
      64
      786
    8. Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?

Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks
      Pyhäjärvi
      7
      753
    9. Millainen nainen kaipaa minua ?

Millainen nainen kaipaa minua ? Kerro nainen sinä se.
      Ikävä
      45
      730
    10. Kristinuskon arvot käyttöön

Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric
      Luterilaisuus
      234
      727
    Aihe