Frilanderin suku

Femruffe

Tietääkö joku 15-30 vuotta sitten tehdystä Frilanderien sukututkimuksesta? Edesmennyt äitimme sai sukututkimuspostia jostain etelä-suomesta, mahdollisesti Keravalta. Emme kuitenkaan läytäneet aineistoa hänen jäämistöstään.

51

6735

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........................
    • suvun jäsen

      olen itsekkin saanut sanan laisen kirjeen. nyt olisin ollut kiinnostunut asiasta, pieksämäellä asuu tätä sukua. isäni oli frilander,jos joku muu tietäisi asiasta. olisin kovasti kiinnostunut.isäni isä oli nimeltään wiktor frilander. ja kotoisin pieksämäeltä-

      • tane F

        terve Suvun jäsen ! olikohan Viktorin isän nimi Ville Frilander ,ja hänen isänsä Adam Frilander. asunu Pieksämäen Lahnasella.

        terv. Tauno Frilander.


      • Frillulle

        Etsiskelen jälkeläisiä allaoleville

        Taulu 1
        1. Villehard Frilander, s. 1870.
        Puoliso: Hilma Ottilia Amandantytär Salenius, s. 6.6.1871 Orimattila,Raikkola.
        Lapset:
        Helmi Sigrid. Tauluun 2.

        Taulu 2
        2. Helmi Sigrid Frilander
        Puoliso: 1929 Aarne Henrik Salonius, s. 20.4.1884 Kankaanpää, k. 16.8.1930.


      • Tutkin
        Frillulle kirjoitti:

        Etsiskelen jälkeläisiä allaoleville

        Taulu 1
        1. Villehard Frilander, s. 1870.
        Puoliso: Hilma Ottilia Amandantytär Salenius, s. 6.6.1871 Orimattila,Raikkola.
        Lapset:
        Helmi Sigrid. Tauluun 2.

        Taulu 2
        2. Helmi Sigrid Frilander
        Puoliso: 1929 Aarne Henrik Salonius, s. 20.4.1884 Kankaanpää, k. 16.8.1930.

        Tutkin suomalaisia laulajattaria ja heidän joukossaan on Elsa Impi Frilander, s. Helsingissä 14.12.1894, k. Helsingissä 10.10.1957. Hän avioitui 21.12.1933, puoliso: Villehard Verner Aleksander Vahtera, s. Porvoossa 11.6.1886, k. Helsingissä 11.2.1957.
        Tietääkseni Elsa Frilanderin sisko oli Helmi Sigrid Frilander, s. Helsingissä 2.1.1891, k. Helsingissä 30.7.1967. Hän avioitui 14.10.1929 Aarne Henrik Saloniuksen kanssa.
        Virkatodistusten mukaan kummallakaan pariskunnalla ei ollu lapsia.


      • helmin jälkeläinen
        Frillulle kirjoitti:

        Etsiskelen jälkeläisiä allaoleville

        Taulu 1
        1. Villehard Frilander, s. 1870.
        Puoliso: Hilma Ottilia Amandantytär Salenius, s. 6.6.1871 Orimattila,Raikkola.
        Lapset:
        Helmi Sigrid. Tauluun 2.

        Taulu 2
        2. Helmi Sigrid Frilander
        Puoliso: 1929 Aarne Henrik Salonius, s. 20.4.1884 Kankaanpää, k. 16.8.1930.

        viestisi on vanha, mutta pakko vastata kun tuli vastaan, koska samassa viestiketjussa on väärää tietoa. Kyllä Helmi Sigrid Frilanderilla oli lapsi, laulaja, näyttelijä, Helena Salonius, joka kuoli 2012. Helena Saloniuksella on kaksi lasta ja lapsenlapsia.


      • Tuula Vesala
        tane F kirjoitti:

        terve Suvun jäsen ! olikohan Viktorin isän nimi Ville Frilander ,ja hänen isänsä Adam Frilander. asunu Pieksämäen Lahnasella.

        terv. Tauno Frilander.

        Olen kovasti etsinyt sekä isän että äidin puoleista sukua. Frilander liittyy mielenkiintooni siten että yksi tätini siis isän sisko tyttönimeltään Sterna oli naimisiinmentyään Frilander. Hänen miehensä etunimeä en tiedä.Tädilläni oli 14 lasta. Yhden pojan siis serkkuni olen tavannut pikkulikkana Pisksämäen asemalla. Hän oli siellä töissä ja hänen nimensä oli Erkki. Olisi mielenkiintoista tietää onko sitä sukua mitä tutkit ja voisiko saada näin tietoa omista sukulaisista.


      • Tuula Vesala
        Tuula Vesala kirjoitti:

        Olen kovasti etsinyt sekä isän että äidin puoleista sukua. Frilander liittyy mielenkiintooni siten että yksi tätini siis isän sisko tyttönimeltään Sterna oli naimisiinmentyään Frilander. Hänen miehensä etunimeä en tiedä.Tädilläni oli 14 lasta. Yhden pojan siis serkkuni olen tavannut pikkulikkana Pisksämäen asemalla. Hän oli siellä töissä ja hänen nimensä oli Erkki. Olisi mielenkiintoista tietää onko sitä sukua mitä tutkit ja voisiko saada näin tietoa omista sukulaisista.

        Tuossa edellisessä viestissä muutama kirjoitusvirhe. Tätini Alinan tyttönimi oli Stjerna. Ja serkkuni Erkin olen tavannut Pieksämäen asemalla.


      • Kantala
        Tuula Vesala kirjoitti:

        Tuossa edellisessä viestissä muutama kirjoitusvirhe. Tätini Alinan tyttönimi oli Stjerna. Ja serkkuni Erkin olen tavannut Pieksämäen asemalla.

        Olen omaa sukuani Frilander, Alinan tytär ja Erkki oli veljeni.


      • Minun mummo samoja frilandereita. Erkki asu samassa vr:läisten talossa tahintiellä kun me. Erkillä oli 13 sisarusta ja minun mummo heistä vanhin


      • Anonyymi
        silimat kirjoitti:

        Minun mummo samoja frilandereita. Erkki asu samassa vr:läisten talossa tahintiellä kun me. Erkillä oli 13 sisarusta ja minun mummo heistä vanhin

        Olisi kiva tietää kuka on tämän viestin lähettäjä terv.HilkkaFrilander-Maja


      • Anonyymi
        tane F kirjoitti:

        terve Suvun jäsen ! olikohan Viktorin isän nimi Ville Frilander ,ja hänen isänsä Adam Frilander. asunu Pieksämäen Lahnasella.

        terv. Tauno Frilander.

        Hei, Sukututkimus kirjassa on neljä Adam Frilanderia,


      • Anonyymi
        Tuula Vesala kirjoitti:

        Olen kovasti etsinyt sekä isän että äidin puoleista sukua. Frilander liittyy mielenkiintooni siten että yksi tätini siis isän sisko tyttönimeltään Sterna oli naimisiinmentyään Frilander. Hänen miehensä etunimeä en tiedä.Tädilläni oli 14 lasta. Yhden pojan siis serkkuni olen tavannut pikkulikkana Pisksämäen asemalla. Hän oli siellä töissä ja hänen nimensä oli Erkki. Olisi mielenkiintoista tietää onko sitä sukua mitä tutkit ja voisiko saada näin tietoa omista sukulaisista.

        Täällä yksi Erkki frilanderin sisko asuu Tampereella


      • Anonyymi
        silimat kirjoitti:

        Minun mummo samoja frilandereita. Erkki asu samassa vr:läisten talossa tahintiellä kun me. Erkillä oli 13 sisarusta ja minun mummo heistä vanhin

        Mielenkiintoista. Isäni Pekka asui myös tahintiellä nimenomaan pitkän ajan muutettuaan keravalta takaisin pieksämäelle. Pieni on pmk, mutta silti mielenkiintoista tietää, että samoilla alueilla.


    • tane F

      Terve Femruffe ! voinet löytaa tietoja sukuforum ja sieltä Frilander hyvää kesän jatkoa.

      terv. Tauno Frilander Pieksämäki.

      • Tane F

        Elias, Nicolaunpoika, Fredlander, 14.07.1674, ,
        Mikael, Nicolaunpoika, Fredlander, 28.02.1676, ,
        Nicolaus, , Fredlander, n.1637, ,
        Nicolaus, Nicolaunpoika, Fredlander, n.1662, ,
        Abel, Vilhelminpoika, Frilander, 07.12.1887, Haukivuori,
        Albin, Vilhelminpoika, Frilander, 22.02.1881, Haukivuori,
        Aleksandra Alina, , Frilander o.s. Kohvakka, 08.01.1879, Haukivuori,
        Alpiin, Ananiaksenpoika, Frilander, 13.10.1878, Pieksämäki,
        Amanda, Vihelmintytär, Frilander, 15.02.1879, Haukivuori,
        Ananias, Tanelinpoika, Frilander, 28.07.1854, Pieksämäki,
        Aukusti, Ananiaksenpoika, Frilander, 20.06.1880, Pieksämäki,
        Edvard, Ananiaksenpoika, Frilander, 07.08.1895, Kivennapa,
        Edvard Aleksander, Ananiaksenpoika, Frilander, 01.02.1888, Pieksämäki,
        Eenokki, Tanelinpoika, Frilander, 12.05.1840, Pieksämäki,
        Hilja Maria, Ananiaksentytär, Frilander, 03.12.1892, Kivennapa,
        Jooseppi, Nicolaunpoika, Frilander, n.1686, ,
        Kalle, Ananiaksenpoika, Frilander, 25.03.1884, Pieksämäki,
        Maria Lovisa, Eenokintytär, Frilander, 17.09.1862, Haukivuori,
        Maria Serafia, Tahvontytär, Frilander, 07.03.1829, Haukivuori,
        Martta, Joosepintytär, Frilander, n.1710, ,
        Oskar, Ananiaksenpoika, Frilander, 05.06.1890, Kivennapa,
        Otto Vilhelm, Vilhelminpoika, Frilander, 01.08.1890, Haukivuori,
        Robert, Vilhelminpoika, Frilander, 23.03.1885, Mikkeli,
        Sigrid Vilhelmina, Ananiaksentytär, Frilander, 22.03.1882, Pieksämäki,
        Siiri, Viktorintytär, Frilander, 15.10.1899, Pieksämäki,
        Taneli, Juhonpoika, Frilander, 10.06.1821, Haukivuori,
        Viktor, Villenpoika, Frilander, 27.02.1877, Haukivuori,
        Vilhelm, Juhonpoika, Frilander, 03.06.1851, Pieksämäki,
        Ville, Tanelinpoika, Frilander, 16.01.1860, Pieksämäki,


      • Tane F

        Elias Frilander, s. 14.7. 1674, k. 25.2.1751; talollinen, maanviljelijä, Pieksämäki Pöyhölä

        Joseph Frilander, s. noin 1675, k. 23.3.1757; torppari, Pieksämäki Pyhitty

        Michael Frilander (Fredlander), s. 27.2.1676, k ?

        Elisabet Frilander, s.noin 1677-1683, k. 1709-1723

        Johan Frilander, s. noin 1680, k. 23.2.1757; sotamies, rakuuna

        Judith Frilander (Fridlandra), s. noin 1690, k. 23.7.1758; torpparin vaimo

        Chatarina Frilander, s. noin 1695, k. 2.6.1759

        Claes Frilander, s. noin 1696, k. 1.12.1751; torppari
        Väinö Frilander

        Paul Frilander

        Adam Frilander

        Nils Frilander

        Elias Frilander

        Elias Frilander

        Elias Frilander

        Nicolaus Frilander


      • Tane F
        Tane F kirjoitti:

        Elias Frilander, s. 14.7. 1674, k. 25.2.1751; talollinen, maanviljelijä, Pieksämäki Pöyhölä

        Joseph Frilander, s. noin 1675, k. 23.3.1757; torppari, Pieksämäki Pyhitty

        Michael Frilander (Fredlander), s. 27.2.1676, k ?

        Elisabet Frilander, s.noin 1677-1683, k. 1709-1723

        Johan Frilander, s. noin 1680, k. 23.2.1757; sotamies, rakuuna

        Judith Frilander (Fridlandra), s. noin 1690, k. 23.7.1758; torpparin vaimo

        Chatarina Frilander, s. noin 1695, k. 2.6.1759

        Claes Frilander, s. noin 1696, k. 1.12.1751; torppari
        Väinö Frilander

        Paul Frilander

        Adam Frilander

        Nils Frilander

        Elias Frilander

        Elias Frilander

        Elias Frilander

        Nicolaus Frilander

        Otettava huomioon nimi on tehnyt vuosien saatossa muutoksia ,myön maan muuton vuoksi johtuen kaupan ,tehtävän työn perässä ym.


      • rilla58
        Tane F kirjoitti:

        Elias, Nicolaunpoika, Fredlander, 14.07.1674, ,
        Mikael, Nicolaunpoika, Fredlander, 28.02.1676, ,
        Nicolaus, , Fredlander, n.1637, ,
        Nicolaus, Nicolaunpoika, Fredlander, n.1662, ,
        Abel, Vilhelminpoika, Frilander, 07.12.1887, Haukivuori,
        Albin, Vilhelminpoika, Frilander, 22.02.1881, Haukivuori,
        Aleksandra Alina, , Frilander o.s. Kohvakka, 08.01.1879, Haukivuori,
        Alpiin, Ananiaksenpoika, Frilander, 13.10.1878, Pieksämäki,
        Amanda, Vihelmintytär, Frilander, 15.02.1879, Haukivuori,
        Ananias, Tanelinpoika, Frilander, 28.07.1854, Pieksämäki,
        Aukusti, Ananiaksenpoika, Frilander, 20.06.1880, Pieksämäki,
        Edvard, Ananiaksenpoika, Frilander, 07.08.1895, Kivennapa,
        Edvard Aleksander, Ananiaksenpoika, Frilander, 01.02.1888, Pieksämäki,
        Eenokki, Tanelinpoika, Frilander, 12.05.1840, Pieksämäki,
        Hilja Maria, Ananiaksentytär, Frilander, 03.12.1892, Kivennapa,
        Jooseppi, Nicolaunpoika, Frilander, n.1686, ,
        Kalle, Ananiaksenpoika, Frilander, 25.03.1884, Pieksämäki,
        Maria Lovisa, Eenokintytär, Frilander, 17.09.1862, Haukivuori,
        Maria Serafia, Tahvontytär, Frilander, 07.03.1829, Haukivuori,
        Martta, Joosepintytär, Frilander, n.1710, ,
        Oskar, Ananiaksenpoika, Frilander, 05.06.1890, Kivennapa,
        Otto Vilhelm, Vilhelminpoika, Frilander, 01.08.1890, Haukivuori,
        Robert, Vilhelminpoika, Frilander, 23.03.1885, Mikkeli,
        Sigrid Vilhelmina, Ananiaksentytär, Frilander, 22.03.1882, Pieksämäki,
        Siiri, Viktorintytär, Frilander, 15.10.1899, Pieksämäki,
        Taneli, Juhonpoika, Frilander, 10.06.1821, Haukivuori,
        Viktor, Villenpoika, Frilander, 27.02.1877, Haukivuori,
        Vilhelm, Juhonpoika, Frilander, 03.06.1851, Pieksämäki,
        Ville, Tanelinpoika, Frilander, 16.01.1860, Pieksämäki,

        edellisestä luettelosta löyti tätini isäni äiti seki isä olisin kiinnostunut onko näillä luettelossa olevilla henkilöillä mitään yhteistä sukulaisuus suhdetta.


      • genealogiaako
        Tane F kirjoitti:

        Otettava huomioon nimi on tehnyt vuosien saatossa muutoksia ,myön maan muuton vuoksi johtuen kaupan ,tehtävän työn perässä ym.

        Jokos se Tane on käynyt siellä Pietarin ja Moskovan arkistoissa; sinnehän tuolla eräällä listalla sanoit meneväsi tutkimaan.


      • Tane F
        rilla58 kirjoitti:

        edellisestä luettelosta löyti tätini isäni äiti seki isä olisin kiinnostunut onko näillä luettelossa olevilla henkilöillä mitään yhteistä sukulaisuus suhdetta.

        (rilla 58) edellisestä luettelosta löyti tätini isäni äiti seki isä olisin kiinnostunut onko näillä luettelossa olevilla henkilöillä mitään yhteistä sukulaisuus suhdetta.

        Kyllä on jokseenkin päätyy suuriltaosin Nicolaus Frilanderiin vuodelle 1622- -. Pöyhölän kartano Pieksämäelle. terv. TanrF


      • Tane F
        genealogiaako kirjoitti:

        Jokos se Tane on käynyt siellä Pietarin ja Moskovan arkistoissa; sinnehän tuolla eräällä listalla sanoit meneväsi tutkimaan.

        Terve genealogiaako ! täytynee myöntää ei ole helppoa sillä täytyy varmistaa monta asiaa kämppä, aikataulu ,varaus ja venäjänkieli on ollut vielä vaikea toteuttaa , mutta nämä kaikki toki tilauksessa . toivottavasti toteutuu tämän talven aikana odotan mielenkiinolla pääsyä sinne . Hyvää Joulua . Kiitos mielenkiinosta terv. Tane F


      • Anonyymi
        genealogiaako kirjoitti:

        Jokos se Tane on käynyt siellä Pietarin ja Moskovan arkistoissa; sinnehän tuolla eräällä listalla sanoit meneväsi tutkimaan.

        Saisikohan tähän jotai lisäinformaatiota? Isäni noin vuonna 85 kirjeenvaihdon kautta toi vaimonsa suomeen neuvostoliitosta keravalle. Olen ihmetellyt tätä, että miksi sieltä asti?


      • Anonyymi
        Tane F kirjoitti:

        Terve genealogiaako ! täytynee myöntää ei ole helppoa sillä täytyy varmistaa monta asiaa kämppä, aikataulu ,varaus ja venäjänkieli on ollut vielä vaikea toteuttaa , mutta nämä kaikki toki tilauksessa . toivottavasti toteutuu tämän talven aikana odotan mielenkiinolla pääsyä sinne . Hyvää Joulua . Kiitos mielenkiinosta terv. Tane F

        Moi, oletkohan toteuttanut retkesi? Minua kiinnostaa tämä erittäin paljon. Minulla on myös paljon kysymysmerkkejä. Isäni Pekka toi vaimonsa Ljuban/Lempin neuvostoliitosta keravalle vuonna 1985/86. Olen kuumeisesti ihmetellyt, että miksi sieltä asti. Lisäksi yksi isäni lapsuudenkavereista kutsui isänii nimellä Pietari puhelimessa jos satuin kuulemaan. Kasvotusten ei ikinä.


    • myöhäistäkö

      Mistähän saisi ostaa jo tehdyn Frilanderin sukututkimuskirjan?Kirja on tehty jo vuosia sitten mutta en silloin voinut ostaa sitä.Omat tietonikin on siinä.terv. myöhäistäkö?

      • rilla58

        varmaan suvun puuhamies tauno frilander vois tietää ., jos sattuis tätä sivua kattelee. kyllä ne omat juuret kiinnostaa.olen ittekin yrittänyt ottaa selvää asiasta.


      • Sannuska

        Sama homma täällä! :) Tyttönimeni oli Frilander. Pappani oli Voitto Frilander ja hänen veljensä Keijo Frilander. Olivat Pieksämäeltä. Pappani Voitto kuoli 1985. Onko Taunolla tietoa Voiton ja Keijon isien nimistä?


      • rilla 58
        Sannuska kirjoitti:

        Sama homma täällä! :) Tyttönimeni oli Frilander. Pappani oli Voitto Frilander ja hänen veljensä Keijo Frilander. Olivat Pieksämäeltä. Pappani Voitto kuoli 1985. Onko Taunolla tietoa Voiton ja Keijon isien nimistä?

        sannuskalle . kaikki löytyivät siitä sukututkimus kirjasta lainasin sen oman kotipaikkakuntani kirjaston kautta. kaukolainana suomensukututkimusseuran kirjastosta. kannattaa ehdottomasti lainata. terv. toinen frilanderin jälkeläinen


    • vieras85

      ainakin omalla kohdalla kun selasin kyseistä kirjaa niin kävi selville että eurooppaan suuntautui verenperimää ja oliko se nyt muinainen luxenburgin ruhtinas vai herttua ihan puhtaasti frilanderin sukua ennen 1600- lukua.
      itse olen isoäitini (äidinäidin puolelta) frilander.

      • vieras85.

        lisäisin vielä tuohon omaan vieras85 että en muista tarkalleen sitä maata mistä se siniverinen oli mutta kuitenkin ja jenkkilässä kuulemma ollut arvovaltaisia mitä olen sukulaisilta kuullut. suku siirtyi ruotsin kautta suomeen ja euroopassa löytyi jälkiä kauan sitten. siinä mitä itse tiedän ja tuosta listasta hämärästi muistan nimiä itsekin mitä kirjaa luin, kahlasin läpi koska oma sukuni kiinnostaa minua paljon ja perimä.


    • rilla 58

      hei sinä nike 85 nuo hakemasi tiedot löytyvät siitä ilmo siparin laatimasta suku kirjasta. sen saat kun menet omaan lähi kirjastoosi ja pyydät kaukolainana suomen sukututkimusseuran kirjastosta. kirja on nimellä frilanderin sukua pieksämäellä laatinut ilmo sipari niitä on siellä 1 kappale .laina maksaa jotain kympin luokkaa. kun sen luet tulet yllättymään miten paljon sitä sukua onkaan. itselleni tuli jotenkin hyvä mieli kun sain sen luettua. taidetaan olla jotain pikku pikku serkkuja. en osannut tätä viestiä siihen suku forumiin laittaa. toivottavasti löydät tämän

    • 4May

      Katso Sukuforumin keskustelupalstalta siellä nimimerkillä NiKe85 tutkii Frilanderin sukua ja haluaa lisä tietoja.

    • Anonyymi

      Vanha ketju mutta silti kirjoitan. Vaarini eli Otto Frilander on syntyisin pieksämäellä kuten hänen veljensä Aarne. Abel oli isä. Vaari ja Aarne vaihtoivat sukunimensä ja vaihtoivat asuinpaikan etelä-pohjanmaan ja Pohjois-Pohjanmaa seudulle. Löysin sukuhautakiven täältä vanhemmista frilandereistä. Syntyi uusi suku haara eri nimellä.

    • Anonyymi

      onko tuttu kaveri tämä elias frilander

      • Anonyymi

        Kuulostaa tutulta selvästi 60-luvulta


    • Anonyymi

      joo asuu tuol mettiksel röökisuus ässän ee

    • Anonyymi

      mistä voisi löytää tuon eliaksen sosiaaliset mediat

    • Anonyymi

      voisi löytää uuden sukulaisen

    • Anonyymi

      ig elias frilander uutta merchii droppaa ef23

    • Anonyymi

      Tää on ilmeisesti vahna keskustelu mutta mun sukunimi on frilander ja mun isän suku asuu hukivuorella

      • Anonyymi

        Hei, Sama juttu, keskustelu on käyty aikaa sitten, mutta törmäsin tähän sattumalta tänään 26.4.2022. Minulla on Ilmo Siparin tekemä sukututkimus kirja .Laadittu 10.5.1999, Ilmo Sipari on menehtynyt vuosia sitten. Ukki äidin isä oli Frilander Albin Petteri, mutta sitten suomensivat sen v.1935 tietääkseni,, UUsi sukunimi tuli Saimalahti, kun on oli saimaa lähellä ja lahti, siis lahden poukama. Näin olen kuullut. Kävimme viime kesänä Haukivuoren hautausmaalla etsimässä Frilanderin hautoja ja löysimme ja jätimme kynttilän. Yritimme löytää äidin mummon hautaa , mutta ei löytynyt.


    • Anonyymi

      Kyllä tiedän. Minulla on sukututkimus kirja

    • Anonyymi

      Minulla on sukututkimus kirja
      Kir.26.2.2022

    • Anonyymi

      MInulla on Frilanderin sukututkimus alkaa vuodesta 1630.

    • Anonyymi

      Sukututkimus kirja meillä.myös

    • Anonyymi

      Jos jostain syystä sattuisit lukemaan, niin olen myös Frilander ja asuimme 2000luvun pakkeilla 9v keravalla ja isäni oli Pekka Frilander, pappani Otto Frilander. Oliko äitisi Sylvia nimeltään mahdollisesti?

      • Anonyymi

        Pieni aivopieru.. Ei siis sylvia tietenkään.


    • Anonyymi

      Olen lukenut tuon kirjan.
      Äidillä oli se mutta on kadonnut.
      Suku on jäljitetty Britanniaan asti muistaakseni amiraalin joka meni ruotsalaisen kanssa naimisiin
      Miikka Frilander

    • Anonyymi

      Kikkeli

    • Anonyymi

      Kikkeli

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5728
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3515
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1895
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1566
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1483
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1370
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe