ihana tekosyy

padme_amidala



ei minua haittaa
se, että sade piiskaa
aamulla maahan harmaalta
pilviseltä taivaalta

kun avaat silmäsi
uuteen ihanaan aamuun
nousee aina aurinko

minun aurinkoni

sade, mikä ihana tekosyy
pysytellä peiton alla
tulivuoren kupeella

Sinun sylisi lämmössä

12

378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tomppa2006

      ...olet kirjoittanut siitä, ettei edes sade haittaa lempiväisten onnea, päinvastoin...

      Oikea hyvän tuulen rakkausruno. Pidin todella paljon.

      • padme_amidala

        ..sen oikean kanssa peiton alla hellittelemässä. Mutta ei, kun ihmisen pitää olla niin tyhmä, että tässä hiukset ja vaatteet märkinä kosteassa mökissä lounastauolla vähän lepää. Ja sitten taas takaisin pihalle karviaisia keräämään, jotta pääsee täältä kotiin lämmittelemään.

        Kiitos sinulle Tomppa mukavasta palautteestasi, joka lämmitti viluista : )


    • lindalinda1

      tästä runostasi tykkäsin, jotenkin ihanan kotoi-
      nen tunnelma tässä. Mikä ihana tekosyy - todella.

      • padme_amidala

        ..kotoisissa tunnelmissa kirjoittelinkin. Ikkunasta sää näytti paremmalta, kuin ulkoa käsin koettuna. Arvostan runomestarin palautettasi, se ilahdutti mieltäni.

        Mukavaa sunnuntainjatkoa sinulle : )


    • runo64-1

      ..se rakkauden erikoiskirjeenvaihtajan
      aamu raportti,
      pelkäsin pahinta jo
      mutta näyttää rakkaus rintamalla siellä
      peiton alla menevän hyvin ettei malteta
      velvollisuuksia hoitaa suomen odottavalle
      kansalle hihii.

      tosi kaunis vertaus aurinko-rakkaus
      ja rakkaus on kuin tulivuori.
      pitää sanoa että tässä on sitä jotain,
      mahtavaa!!!
      hyvä mestari padme!!!

      • padme_amidala

        ..heräsin normaalia myöhemmin tänään. Ihan kiva kylläkin, kun edessä on kiiteinen työviikko. Nämä minun runoni ovat kyllä sellaisia liukuhihnapläjäyksiä omista tunteistani, että nolostuttaa tuo kehuskelusi. Mutta siltikin sydämellinen kiitos siitä, kyllähän palaute aina kannustaa parempaan kirjoittamiseen : )

        Oikein mukavaa sunnuntainjatkoa sinulle : )


    • sitä peiton alla onkin mukavaa antaa sataa vain pitkään

      • padme_amidala

        ..juu peiton alla on kyllä paljon mukavampaa, kuin sateessa vihannesmaalle.

        Kiitos palautteestasi, joka ilahdutti : )

        Hauskaa sunnuntainjatkoa : )


    • *MURUKULTA*

      Tuli mieleen kun pentuna kiivettiin vintille, tietysti tikapuita pitkin ja katon kautta paloluukusta ja sade ropisi huopakattoon, kun pelattiin korttia, tai nukuttiin,,,
      Reitti ei varmaan täyttänyt turvallisuusvaatimuksia, mutta onneksi ei ollut vielä EU:ta sanelemassa, joten rimppakinttu-Murukin oppi pitämään kiinni..! :)

      No, mutta siis - sitä hyvää tunnelmaa minä yritän vain tässä selittää :)))
      Se nimittäin 'ruutaa' oikein runostasi. Lämmin hellä ja pehmoinen...

      Aurinkoista pvää, padme_ . Toimiko se sadepilvenkarkoitustuulivehkeeni ollenkaan? :)

      niih ja ps: En tippunut kertaakaan....sieltä...;þ

      • padme_amidala

        ..niinpä tästä kohta hyökkään uudelleen ulos karviaisia keräämään. Täällä ei vielä aurinkoa ole.

        Juu en minäkään pudonnut katolta pienenä. Sensijaan hyppäsin viltti laskuvarjona isompien yllyttämänä. Yleisö odotti jännittyneenä alhaalla taidonnäytettäni. Enhän mä älynnyt, ettei viltti mitään laskuvarjokangasta ole. En nyt sen tarkemmin kerro, miten kävi. Hengissä kummiskin siitäkin... *huokaus*

        Kiitos mukavasta kommentistasi ja hauskaa päivänjatkoa : )

        Ne on muuten punaisia ... ne karviaiset ja pakastettuna jäisenä syötynä kuin karkkeja...


    • onkaan sinun runosi sointu.
      Runo on kuin raikas tuulahdus
      tähän harmaaseen sadepäivään.

      Kiitos sinulle ja sanon itselleni kiva kun kurkkasin. :)

      • padme_amidala

        ..kiva, kun piipahdit ja kirjoitit. Ilahduttaa saada noin positiivinen palaute sadepäivän piristykseksi : )

        Hyvää yötä/huomenta sinulle : )


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe