mikä vika pesukoneessa?

tietääkö kukaan

Meillä meni pyykinpesukonen rikki, mikähän voisi olla vikana kun ohjelmavalitsin vain pyörii ympyrää. Sammuttaminen ei auta. Mikähän siinä voisi olla rikki? Mitäköhän uusi osa korjaus maksaisi? Kokemuksia?

19

10073

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyörii

      vain ympäri ?? mikähän on koneen merkki ja mallinumero? olisiko indesit.

    • koneen muisti

      resetoimalla mustan pisteen kohdalla. Kun kyseessä lienee indesit tai vastaava.

      • en tajunnut

        On tosiaan Indesit :) Onko se joku tyyppivika siis kun arvasitte oikein? Mitä se "resetoi" tarkoittaa?


      • ohje
        en tajunnut kirjoitti:

        On tosiaan Indesit :) Onko se joku tyyppivika siis kun arvasitte oikein? Mitä se "resetoi" tarkoittaa?

        virta nollaan, ohjelmav. ekaan mustaan pisteen kohdalle, pidä starttipainiketta pojassa niin kauan, että merkkivalo vilkuttaa nopeaan tahtiin ja lopettaa vilkutuksen, voit lopettaa pohjassa pitämisen, virta pois, ohj.valintaväännin seuraavan mustan pisteen kohdalle, sama toimenpide kuin ekan pisteen kohdalla. Näin käyt joka pisteen läpi olisiko niitä 5 kpl jos muistan oiken. Resetointi on nyt suoritettu ja voit aloittaa oikean ohjelman valinnan. Terv. kodinkoneen korjaaja


      • kokeillaan!
        ohje kirjoitti:

        virta nollaan, ohjelmav. ekaan mustaan pisteen kohdalle, pidä starttipainiketta pojassa niin kauan, että merkkivalo vilkuttaa nopeaan tahtiin ja lopettaa vilkutuksen, voit lopettaa pohjassa pitämisen, virta pois, ohj.valintaväännin seuraavan mustan pisteen kohdalle, sama toimenpide kuin ekan pisteen kohdalla. Näin käyt joka pisteen läpi olisiko niitä 5 kpl jos muistan oiken. Resetointi on nyt suoritettu ja voit aloittaa oikean ohjelman valinnan. Terv. kodinkoneen korjaaja

        Iso kiitos, kokeilen huomenna jos vaikka auttais. Ei tarttis juosta ostaan uutta konetta, säästys ne rahat johonkin muuhun kivaan... :)


      • jos ei toimi
        kokeillaan! kirjoitti:

        Iso kiitos, kokeilen huomenna jos vaikka auttais. Ei tarttis juosta ostaan uutta konetta, säästys ne rahat johonkin muuhun kivaan... :)

        vieläkään, irroita pistotulppa ja ota pieni vasara ja naputtele moottoria takapään metallikuoriin varovasti, valitse resetoinnin jälkeen uusi pesuohjelma ja jos alkaa toimia, on hiilien vaihdon aika, jos edelleen alkuperäinen ongelma, niin sitten hmmm,,,, ota ISO vasara ja vahva ote vasaran varresta ja..... sen jälkeen kodinkonekaupoille. :)


      • se resetointi
        jos ei toimi kirjoitti:

        vieläkään, irroita pistotulppa ja ota pieni vasara ja naputtele moottoria takapään metallikuoriin varovasti, valitse resetoinnin jälkeen uusi pesuohjelma ja jos alkaa toimia, on hiilien vaihdon aika, jos edelleen alkuperäinen ongelma, niin sitten hmmm,,,, ota ISO vasara ja vahva ote vasaran varresta ja..... sen jälkeen kodinkonekaupoille. :)

        Meillä on siinä koneessa 3 mustaa "pistettä" eikä se valo suostu vilkkumaan, syttyy vain punaiseksi. (yhden pisteen kohdalla vilkkui, muitten ei laisinkaan)Taitaa olla ihan romuna koko toosa... Mitäköhän sen korjaus ammattilaisella vois maksaa? Jos uuden ostan, niin sit jonkun paremman, joka sit maksaakin aika paljon, joten ei viittis turhaan ostaa.


      • reserointi
        se resetointi kirjoitti:

        Meillä on siinä koneessa 3 mustaa "pistettä" eikä se valo suostu vilkkumaan, syttyy vain punaiseksi. (yhden pisteen kohdalla vilkkui, muitten ei laisinkaan)Taitaa olla ihan romuna koko toosa... Mitäköhän sen korjaus ammattilaisella vois maksaa? Jos uuden ostan, niin sit jonkun paremman, joka sit maksaakin aika paljon, joten ei viittis turhaan ostaa.

        kuinka vanha kone suunnulleen, epäilen niitä hiilien loppumista. Se pieni vasaratesti on ihan kelpo kokelu joka ei paljon vaadi tekemistä. Mikä indesitin malli sinulla on?


      • ompi
        reserointi kirjoitti:

        kuinka vanha kone suunnulleen, epäilen niitä hiilien loppumista. Se pieni vasaratesti on ihan kelpo kokelu joka ei paljon vaadi tekemistä. Mikä indesitin malli sinulla on?

        Malli on W93T ja 7 vuotta vanha (muistaakseni) . Täytyy kokeilla sitä "vasaratestiä", kunhan huomenna ehtii. Mitä se tarkoittaa jos ne hiilet on lopussa? Mitä sillon voi tehdä vai onko se selvä että sillon kone on romuna?


      • kuluminen
        ompi kirjoitti:

        Malli on W93T ja 7 vuotta vanha (muistaakseni) . Täytyy kokeilla sitä "vasaratestiä", kunhan huomenna ehtii. Mitä se tarkoittaa jos ne hiilet on lopussa? Mitä sillon voi tehdä vai onko se selvä että sillon kone on romuna?

        on normaali juttu, vähän sama kuin auton jarrupalat, ei ole romutuksen perusta, jos vain ovat yleisimpiä malleja käyttäneet moottorissa.
        Tuo mallinumero on mulle oudompi.


      • jukka
        kuluminen kirjoitti:

        on normaali juttu, vähän sama kuin auton jarrupalat, ei ole romutuksen perusta, jos vain ovat yleisimpiä malleja käyttäneet moottorissa.
        Tuo mallinumero on mulle oudompi.

        itellä oli indesidissä sama ongelma, korjaantu ku kääntelin pesualtaan hajulukkoa missä se poistoletku on kiinni, vika oli siinä että ei päästänyt tarpeeksi hyvin vettä koneesta pois.


      • MieletönTÄ
        kokeillaan! kirjoitti:

        Iso kiitos, kokeilen huomenna jos vaikka auttais. Ei tarttis juosta ostaan uutta konetta, säästys ne rahat johonkin muuhun kivaan... :)

        Korjaa, ja säästä nekin parisataa seuraavaan koneeseen, jotta voit ostaa paremman.
        Tonnilla saa mielen (päältätäytettävä) ja esim 6-700 saa suoraveto-whirlpoolin.


      • Anonyymi
        ohje kirjoitti:

        virta nollaan, ohjelmav. ekaan mustaan pisteen kohdalle, pidä starttipainiketta pojassa niin kauan, että merkkivalo vilkuttaa nopeaan tahtiin ja lopettaa vilkutuksen, voit lopettaa pohjassa pitämisen, virta pois, ohj.valintaväännin seuraavan mustan pisteen kohdalle, sama toimenpide kuin ekan pisteen kohdalla. Näin käyt joka pisteen läpi olisiko niitä 5 kpl jos muistan oiken. Resetointi on nyt suoritettu ja voit aloittaa oikean ohjelman valinnan. Terv. kodinkoneen korjaaja

        Moi. Haluaisitko soittaa ja auttaa minua, hooverin omistajaa..... 0449808469 kalle


    • Kaikkea kokeillut

      Vaikka viestiketju on vanha, sitä varmasti luetaan edelleen. Omassa indesitissämme oli myös tuo vika, että ohjelmakiekko pyöri eikä kuittaukset auttaneet. Vika löytyi tyhjennyspumpusta, jonka siipien juureen oli juuttunut jotain kuidunpätkiä. Pumppu pyöri, kun sitä käänsi siivistä, mutta pyöriminen muuttui vapaammaksi, kun kuidut poistettiin. Pumpun tulee pyöriä "sykäyksittäin" jos se pääsee pyörimään täysin vapaasti. Nyt kone toimii.

    • oseb

      Huoltoa auttaa jos tuon "ympäri pyörimisen" aikana laskee montako kertaa punainen valo vilkkuu... Kone koettaa sillä jotain vikakoodia ilmoittaa...

    • ihmette1

      indesit pyykinpesukone,mikä mahtaa olla kun ei jaksa rumpua pyörittää.Linkous toimii tyhjiltää,

    • konkista tori

      Moottorin konkka hajonnut

    • intesiidi

      Meilä indesidi pesukone ei käynnisty, naksuu vain kun yrittää käynnistää. valot palaa kyl normaalisti. tietäisikö kukaan missä vika?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      231
      1953
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1198
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      1008
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      85
      995
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      837
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      763
    8. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      93
      739
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      122
      688
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      671
    Aihe