Nyt auttakaa...
Kun pitäs vaihtaa noi ilmat aina tietyn väliajoin noihin renkaisiin noissa mopoissa,niin kysynkin teiltä et mikä on paras vaihtoväli?
Kestääks ne sit paremmin ,jos ilmat niihin vaihtaa tietyn väliajoin,vai miten se nyt onkaan.?
Vai vaikuttaaks se esim gason kulutukseen ,vai mihin?
Ilman vaihdot renkaissa?
28
1829
Vastaukset
- kuinka nopeasti pääsee
jonon ohi hoitoon.
Tarkoitatko nyt kauneushoitolaa,vai hierontaa vai mitä hoitoa?
Ihan selvästi sä et tiennyt ,vastausta...- näin.Hoitoon sinne
dajana kirjoitti:
Ihan selvästi sä et tiennyt ,vastausta...mikä on lähellä sinunkin työpaikkaa.
näin.Hoitoon sinne kirjoitti:
mikä on lähellä sinunkin työpaikkaa.
Ai et hoitoon,nyt oot kelju,empäs mee:)
Tut sä sit mua hoitaa sinne?- mahiksia,kun
dajana kirjoitti:
Ai et hoitoon,nyt oot kelju,empäs mee:)
Tut sä sit mua hoitaa sinne?sulla on jo se (hän) hoitaja.
mahiksia,kun kirjoitti:
sulla on jo se (hän) hoitaja.
Mut äläs välitä,kyllä sullekkin se hoidokki löytyy
Mä en ala mitään,ensin sä käsket hoitoon mua ja sit vaan hylgäät ihan noin vaan,,,NYYH:)- Luumusoosit nilgoissa
dajana kirjoitti:
Ihan selvästi sä et tiennyt ,vastausta...hoiran sut tai.No ilmataan gummeja uusiks
Luumusoosit nilgoissa kirjoitti:
hoiran sut tai.No ilmataan gummeja uusiks
Hoira sää vaan itseäs ja se on siinä:)
- Luumusoossit kengissa
dajana kirjoitti:
Hoira sää vaan itseäs ja se on siinä:)
ma ala itteani tuunailee
Luumusoossit kengissa kirjoitti:
ma ala itteani tuunailee
Äläkä täällä höpäjä:)
Mä lähden nyt ostaa rosvolla ilmaa tuolta,mp-kaupasta:)
- Trollientrolli
Moi Tatjaana !
Mulla on juuri hommattu tohon mun tykkiin uudet ilmanvaihtoventtiilit. Samanlaiset kuin yleisissä saunoissa. Pysyy ilma raikkaana ja paineet kurissa, joten kestävyys ja bensankulutus ovat symbioosissa, elikkäs kuosissa, kuten meilla taalla indiassa on tapana hauskasti sanoa.
Jaa mistako saa ?
No tietysti ilmanvaihtoventtiili--myymälöistä, joita on ympäri suomen.
Kausala ?Mä oon kuullu,et ilma pakkautuu rengaiden yläosaan aiheutten sinne tukkeutumia, jotka omalta osaltaan aiheuttavat epävakautta ajaessa.
Ilma ei kierrä tarpeeksi renkaissa..
Oishan se karseeta, jos huomais,et ilma on vaan tönkkönä jossain osassa rengasta ja aiheuttaa näin vapinaa ,kun kiihdyttää 20-25km/H
Mä meenkii sit ostaa venttiilimyymälästä mun mopoon sellaset kunnon vaihtoventtiilit,niin johan se ilmakin alkaa kiertää..
Ehei Kausala..- Trollientrolli
dajana kirjoitti:
Mä oon kuullu,et ilma pakkautuu rengaiden yläosaan aiheutten sinne tukkeutumia, jotka omalta osaltaan aiheuttavat epävakautta ajaessa.
Oishan se karseeta, jos huomais,et ilma on vaan tönkkönä jossain osassa rengasta ja aiheuttaa näin vapinaa ,kun kiihdyttää 20-25km/H
Mä meenkii sit ostaa venttiilimyymälästä mun mopoon sellaset kunnon vaihtoventtiilit,niin johan se ilmakin alkaa kiertää..
Ehei Kausala..Vanhailma tosiaan pakkautuu renkaan yläosaan, jonka olen sikäli havainnut, että kun joskus olen yrittänyt ruuvilla, naulalla, tahikka muulla terävällä esineellä poistattaa hapanilmaa, onkin ilma poistunut sukkelasti vain ja ainoastaan renkaan alaosasta, joka taas ehkäisee tehokkaasti ajamisen nautinnon, johtuen etupään, sikäli kun etupää enää osoitta eteenpäin ja jollei, niin silloin takapää onkin etupää, kuten joskus näissäkin asiapitoisissa keskusteluissa on ytimekkäästi todettu.
Mutta epäilemättä kuitenkin toisaalta, kuten omituinen höpöttäjäkin totesi, ilmanvaihtoventtiileillä saavutetaan kiistaton hyöty ilmanvaihdoissa venttiileissä.
Jonainpäivänä minäkin alan keksijäksi ja keksin keksinnön, joka poistaa tönkköilman ja vapauttaa tukkeutuneen ilman, vieläpä ilman kuuroille tarkoitettua hajua.
Iitti ? - Turo--lnkeri
Trollientrolli kirjoitti:
Vanhailma tosiaan pakkautuu renkaan yläosaan, jonka olen sikäli havainnut, että kun joskus olen yrittänyt ruuvilla, naulalla, tahikka muulla terävällä esineellä poistattaa hapanilmaa, onkin ilma poistunut sukkelasti vain ja ainoastaan renkaan alaosasta, joka taas ehkäisee tehokkaasti ajamisen nautinnon, johtuen etupään, sikäli kun etupää enää osoitta eteenpäin ja jollei, niin silloin takapää onkin etupää, kuten joskus näissäkin asiapitoisissa keskusteluissa on ytimekkäästi todettu.
Mutta epäilemättä kuitenkin toisaalta, kuten omituinen höpöttäjäkin totesi, ilmanvaihtoventtiileillä saavutetaan kiistaton hyöty ilmanvaihdoissa venttiileissä.
Jonainpäivänä minäkin alan keksijäksi ja keksin keksinnön, joka poistaa tönkköilman ja vapauttaa tukkeutuneen ilman, vieläpä ilman kuuroille tarkoitettua hajua.
Iitti ?Voiko MP-renkaissa käyttää samaa ilmaa kuin autonrenkaissa vai pitääkö ilmat ostaa MP-liikkeistä?
Olen vaan kuullut huhua, että jos täyttää renkaat bensa-asemalla niin vanteen laakerointi ruostuu sillä bensa-aseman ilmalaitteista saatavassa ilmassa ei ole lisäaineistusta MP:n vanteiden laakeroinnille. - LongbayLadybiker
Turo--lnkeri kirjoitti:
Voiko MP-renkaissa käyttää samaa ilmaa kuin autonrenkaissa vai pitääkö ilmat ostaa MP-liikkeistä?
Olen vaan kuullut huhua, että jos täyttää renkaat bensa-asemalla niin vanteen laakerointi ruostuu sillä bensa-aseman ilmalaitteista saatavassa ilmassa ei ole lisäaineistusta MP:n vanteiden laakeroinnille.mp-rengasilmaa saa ostaa mp-rengasilmaliikkeistä kautta maan, yleensä kampanjahintaan syksyisin kun haluavat päästä eroon ilmanvaihtoilmoista ennen talvisesonkia. Mutta syksyllä ostettuun ilmaan pitää lisätä puhdasta happea 1,8% tilavuudesta jotta se keväällä toimisi kuten vasta vaihdettu ilma.
Trollientrolli kirjoitti:
Vanhailma tosiaan pakkautuu renkaan yläosaan, jonka olen sikäli havainnut, että kun joskus olen yrittänyt ruuvilla, naulalla, tahikka muulla terävällä esineellä poistattaa hapanilmaa, onkin ilma poistunut sukkelasti vain ja ainoastaan renkaan alaosasta, joka taas ehkäisee tehokkaasti ajamisen nautinnon, johtuen etupään, sikäli kun etupää enää osoitta eteenpäin ja jollei, niin silloin takapää onkin etupää, kuten joskus näissäkin asiapitoisissa keskusteluissa on ytimekkäästi todettu.
Iitti ?Tyhjenee yläpäästä.
No yritä siinä sit ajaa kun yläpää on tyhjä ,mut alapää renkaassa ihan ok.
Mä en oikein tajuu tät juttuu,sul onkii sit varmaan jette mageet renkaat sun mopossa.
Ai keksijä,,no etpähän ees oo keksiny ,missä mä asustan:)????
No täällä kotona ja ihan omassa omakotitalossa..
EN OO IITIN TILTU:)- Luumusoossi saa ilmat liikkel
dajana kirjoitti:
Mä oon kuullu,et ilma pakkautuu rengaiden yläosaan aiheutten sinne tukkeutumia, jotka omalta osaltaan aiheuttavat epävakautta ajaessa.
Ehei Kausala..Makin paastan pahaks meennet ulos ja hajustakin sen tietaa et oli kyllä aikakin vaihtaa niita ilmoja
- lupo-loco
Ilmankos tuolla puserossa pullottaa ja takana sutii. Vahingossa tuli tankattua alamaan ilmaa ennen Uralin ylitystä :o))
Vitsit ai pullottaa puserossa sullakin,,no oon kyllä luullu,että sä oot mies:)
Miten ihmeellistä onkaan tää maailmanmeno,kellä pullottaa ,kellä ei:)- lupo-loco
dajana kirjoitti:
Vitsit ai pullottaa puserossa sullakin,,no oon kyllä luullu,että sä oot mies:)
Miten ihmeellistä onkaan tää maailmanmeno,kellä pullottaa ,kellä ei:)pä "bönpallen" hiukan pullottaa. Ei mitään vakavaa, sattui vaan olemaan sopivasti tuulta N-NW suunnasta ;o)
- kertaa vuodessa
kannattaa vaihtaa ne ilmat. Itse ostan moottoripyörä liikkeestä oikeaa mp-ilmaa. Se kestää paremmin suuria nopeuksia ja nopeita kiihdytyksiä. Huolto-asemien ilma on tarkoitettu etupäässä autoihin ja traktoreihin.
Huomenna tarvii laittaa rosvo liikenteeseen ja käydä kysymässä ,oisko tuolla mp-liikkeessä mopoihin ilmaa.
Mä oon niin tyhmä, etten oo sitä ennenmmin tajunnu,et täytyyhän ne ilmatkin vaihtaa.
Siinä sen nyt näkee,ei minusta tuu motoristia koskaan,kun en osaa ees noita perusjuttuja.- LongbayLadybiker
dajana kirjoitti:
Huomenna tarvii laittaa rosvo liikenteeseen ja käydä kysymässä ,oisko tuolla mp-liikkeessä mopoihin ilmaa.
Mä oon niin tyhmä, etten oo sitä ennenmmin tajunnu,et täytyyhän ne ilmatkin vaihtaa.
Siinä sen nyt näkee,ei minusta tuu motoristia koskaan,kun en osaa ees noita perusjuttuja.voi että iloitsen puolestasi tämän leee.........dil...siis ilma..utun osalta...
alkaa kuin tuntua, että olemme favoritbikerini kanssa samaa mieltä siitä, että soon menoks a pulinat vitt.........ulandian posterestanteen.''
p.s.
en aio unohtaa yhtään nopeammn kuin teitsi ledit(kyllä nyt naurattaa)
- se vaihto
kannattaa aina 500km välein mutta muista pistää muutama tippa täys-synteettistä öljyä mukaan luistaa paremmin ja löpöä säästyy
- ei ilma_
"Vai vaikuttaaks se esim gason kulutukseen ,vai mihin?"
Joo, jos laitatat esim. typpeä kuten kilpakäytössä. otat wanhat heliumit pois pallosta suuhun ja alat heti puhumaan mukawia :=)
ja waikuttaa se gason kulutukseen kun on kewyempää "ilmaa" pallossa :=)
rahtarit tosin suosittelee "ilmakiwärin" ruutia laitettawaksi renkaisiin?
en ole kokeillut ja en siten tiedä miten waikuttaa wauhtiin :=))- Mikki65
Vaihdetaaks keskenään?
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 29011362
- 1337030
- 1005771
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa415141- 524301
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304009- 613544
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323521Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223055- 793030