Kiven heiton päähän

runo64

Täältä maailman laidalta
on pitkä matka kaikkeen
jopa omiin tunteisiin.

Katselen tunturista
etelän tuikkivia valoja
kuin tähtien meriä
ajatellen masentuneena
että tuolla jossain
siellä jossain rakkain kulkee
kenties minua odotellen.

Piristyn eihän hän ole kuin
miljoonan kiven heiton päässä.
Jos heitän kerran nyt
niin on yksi heitto vähemmän
ja pikkuisen matkaa lähempänä
rakasta.

Pitää muistaa vain
etten heitä sitä viimeistä miljoonasta.
Tuurillani voisin vaikka päähän osua
ja turha olisi silloin sanoa;
"minä rakastan sinua"
kun pakoon kiiruhtaa pitää
sitäkin tuhatta ja sataa
rakkauskin alkaisi ja loppuisi
samalla kertaa.

The end
(lorujen loppu)

12

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minänoita

      ja onni löytyy
      erinlainen..

      ja silloinhan loru vasta
      alkaa..

      Sanoopi noita ja
      kertoo runostasi
      pitäneensä!

      • runo64-1

        ...jos minulta on kysytty kuinka
        kaukana jokin on niin olen sanonut aina
        kiven heiton päässä, yhden tai useamman hihii
        siispä ei minusta ole selvää saannut
        ja siitä myös ajatus tekeleeseeni.
        kiitos kun poikkesit
        ja kaikkea hyvää alkavaan viikkoosi.


    • KuunKeiju

      kiva juoni ja kehitelmä loppuun asti! The end...

      • runo64-1

        ...itse ilkikurisesti sanontaa
        matkojen määrittelyyn
        siitä syntyi ajatus räpellykseeni.
        olen iloinen kun kävit
        ja iloisena toivottelen mitä parhainta
        uutta viikkoa sinulle.


    • lindalinda1

      kaikkeen, omiin tunteisiinkin.

      Kolmas säkeistö vie minut mennessään,
      siinä on se jokin. Koko runo on rakennettu
      kuitenkin taitavasti, kuten aina Sinulla.

      Kiitos Jouni lukuhetkestä.

      • runo64-1

        ..vähän kiukutellut ittekseni
        ja siitä johtuen meinasin jättää
        vastailematta tulleisiin palautteisiin
        mutta sinun koskettavan hyvää runoon
        piti ehdottomasti vastata niin kai se piti
        sitten omiinkin.
        on kaiketi turha pyristellä palstan
        veto voimasta irti nyt mutta sitten kun
        lähtee liikenteeseen ja seikkailu kutsuu
        ehkä sitten onnistuu...
        no on totta että täällä on pitkä matka
        kaikkeen pankki,alko ja kaikki "isommat kaupat"
        yms n.100 km päässä,no lähikauppa n.15 ja
        kirjastoonkin!!! saman verran.
        itse käytän kiven heiton päässä määritelmää
        aina ja siitä ajatus.
        kiitos rakas oppimestari kun kävit
        ja hyvää alkavaa viikkoa sinulle.


    • kaaru

      ...hyväkö osuu metrin päähän
      huumoria tästä löytyi ihan kivasti
      jos osasin tulkita oikein

      pidin tästä runopoika:)

      • runo64-1

        ..heitolla pitää olla varovainen
        tai käy niin kuin kerroin,
        sanoo nimimerkki:kokemusta on.
        no tiedät että lapissa on pitkä matka
        kaikkeen ja mitä ylemmäs itärajalle mennään
        sitä harvinaisemmaksi kaikki käy.
        kotiseudulla on vielä ihmisiä jotka ei esim.
        junaa ole nähneet "luonossa".
        kiitos kun kävit
        ja kaikkea hyvää uuteen viikkoosi.


    • Sie lapinmies!
      Lorut eivät lopu, sinä kyllä tiedät sen,
      kuten me muutkin.
      Silmälle ilo ja
      sielulle hunaja oli tämä runo.

      Emme mökötä, syksy on melankolian kulta-aikaa:))

      • runo64-1

        ...onnistun silloin viimeistään
        kun seikkailu kutsuu...
        no vaikuttaa siltä että tuo runoni
        hukatut toiveet runoni minua masentaa vielä,
        sekin oli tositarina.
        tuota kiven heiton päässä
        käytän aina varsinkin turistien suhteen
        vaikka itsekkin on jo turisti kotiseudullaan.
        kiitos kun poikkesit ja todella hyvää
        alkavaa viikkoa sinulle.


    • 'm-p'

      Runojen kotka leväyttää
      siipensä levälleen ja
      ja kiitä Haltin rinteille
      ja sinne sijoittaa
      punaisen rubiinin
      rakkausmagneetin kera,
      lapin taika hoitaa
      lopputyön ja eivät
      tyttökullat eksy
      matkalla
      vyörykyvien lähellekkään. p:

      Hauskan tuntuinen runo. Iso kiitos.

      • runo64-1

        ...itsessään on kuin punainen rubiini
        joten kutsuminen sen pitäisi houkutella
        mutta ei...
        nyt kumminkin hieman menneisyyteen..aikaisempiin
        keskusteluihin,
        sait mieleeni tulemaan sen rubiinin punaisen
        iltapukusi jonka sisällä itse prinsessa olisi
        niin siinäpä olisi ilo silmälle että voi että.
        no taas menin metsähallituksen puolelle,
        nyt aloin ajattelemaan monenko kiven heiton
        päässä prinsessa olisi?.
        no nyt iloitsen kylässä käynistäsi,
        onkin monta päivää "näkemisestä"
        joten kiitos kultainen prinsessa
        ja huippuhyvää alkavaa viikkoa sinulle!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe