Myrskyjen jälkeen

runo64

Myrskyt tulevat ja menevät
särkien paikkoja sydämestä.
Oli aikoja ja paikkoja
jolloin rakastin
mutta minne tuuli kaikkea vie?
kaikkea niin rakasta.

Kaikki mennyt itsesäälin heikkoina hetkinä
kylmän kätensä
sieluun niin tuntevaan työntää
aaveet herättää tanssimaan
ilkkumaan; "rakastikko muka?"
mutta sydämeni tyhjiä huoneita välttää
koska ne ovat tuulisia rikotuin ikkunoin.

Ei rakkauden liettä kannata lämmittää
ennenkuin myrskyjen tuhot korjattu olisi.
Kaikki sirpaleet kerätty
sielun haavat laastaroitu
parsittu sydämen repeämät
niin tulee taas ehjäksi...tuntevaksi
rakastavaksi ihmiseksi.

Aaveeni vaativat vastauksia.
Kyllä minä jokaista rakastin
punaisia ahnaita suita
tähtisiä silmiä
halun ja himon vartaloita.
Sitä mitä silmin näin sydämin tunsin.

Rakkaus paljon tuo tullessaan
vie paljon mennessään...sen rakkauden
ja taas myrskyt pauhaavat.

10

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lindalinda1

      Kukapa näitä kuvaamiasi myrskyjä ei olisi läpi-
      käynyt ja ihmetellyt, mihin kaikki kaunis
      katosi. Sydämen kylmät huoneet, rikotut ikkunat -
      hienosti kerrottu.

      Toiseksi viimeinen säe on erityisen upea, sen
      nostaisin runostasi ehdottomasti ylös.
      Toivon niitä rakkauden lempeitä myrskyjä vielä
      Sinunkin elämääsi - olisit niiden arvoinen.

      Runosi on taidolla ja kokemuksella kirjoitettu.

      • runo64-1

        ...jokaiseen koskee jos tuntee tunteita
        laidasta laitaan niin voimakkaasti kuin
        meikäläinen ja suhtautuu vakavasti niihin.
        no tämä oli jatkoa vähän hukatut toiveet
        runooni.
        no seuraavakin runo on suru voittoinen
        ja jatkoa tälle-yhden aaveen tarina
        mutta sitten on iloisempien vuoro.
        kiitos rakas oppimestari kun kävit,
        kiitos marsilais jutusta-nauratti!!!
        ja kaikkea hyvää pikkulauvantain päivääsi.


    • Tässä oli ytyä surun joukossa.
      Jäämme odottamaan oikein kunnon
      rakkaudenmyrskyä.
      Syksyllä on sellaista lupa odottaa.
      Tykkäsi Marin =)

      • runo64-1

        ...odottaa
        mutta melankolinen mieli tietysti
        syksyisin odottaa että tunteet kastuvat
        ja siten eivät ota tulta ja tappuraa kipinöiden.
        sitä on rakkaudessa kuin aallonharjalla
        mutta pohja tulee saman tien vastaan
        ja mitä kovempi myrsky sitä korkeammat aallot...
        no kun pääsen takaisin elämään
        niin sitten on taas rakkauden myrskyjä
        mutta nyt on ympärilläin syopää...yms
        joka minua täällä kaukana pidättelee.
        kiitos kun poikkesit
        ja kaikkea hyvää pikkulauvantain päivääsi.


    • kaaru

      sydän rakastaa
      ja yksin jäätyään itkee
      sitten tyyntyy ja taas
      valmis kohtaamaan uutta
      ennen kokematonta

      jokaista on rakastettu
      ketä kauemmin ja ketä ei
      kaikille itseni antanut olen
      ja ehkä jotain oppinut

      pidin taas runostasi

      • runo64-1

        ...ja myrskyt lepäävät.
        aina pitää rakkaudessa antaa
        itsensä kokonaan
        ja rakastaa täydestä sydämestään,
        ei kai muuten voisi onnen jatkuvan
        ainiaan tai toistaiseksi.
        ei mikään oppi hukkaa mene
        vaan kokemusten korkoa kasvattaa
        joka joskus itsensä kuittaa.
        kiitos kun kyläilit
        ja kaikkea hyvää päivääsi pikkulauvantain.


    • Minänoita

      elämän me seilaamme
      vuorollamme jokainen..
      tai ainakin luulen niin

      Todella hyvää pohdintaa
      tähän aamuun sinulta Runo!

      • runo64-1

        ...joutuu kärsimään elämän myrskyissä
        jollakin tapaa.
        no vielä yksi suru voittoinen runo
        kun tuli ajatus tätä kirjotettaessa
        sitten iloisempiin aiheisiin.
        vielä sinun runoon niin siitä tuli hillan
        maku suuhun ja kaipuu jängälle...
        kiitos kun kävit runossani
        ja kaikkea huippu hienoa päivääsi.


    • kuunsisar64

      Ilman myrskyjä
      ei olisi mahdollisuutta
      nauttia peilityynestä!

      Samaa olen itsekin ihmetellyt
      - minne se katoaa, se rakkaus,
      joka aikoinaan tuntui
      suurelta ja ainutkertaiselta
      - minne se katoaa, kerta toisensa jälkeen...

      Tänä päivänä iloitsen siitä,
      että ne olivat, elivät ja menivät
      - ne rakkaudet...
      Ilman niitä
      minä en olisi minä,
      enkä olisi kohdannut Häntä,
      jota tänään - ja toivottavasti
      myös huomenna ja ylihuomenna,
      rakastan ja haluan rakastaa...

      Osuvasti olit sielun surun kiteyttänyt!
      Tuli mieleen Pentti Saarikoski...

      • runo64-1

        ...heti myöntää etten ole mestaria lukenut
        kuin kokoelmien yhteydessä
        mutta yhden hänen vaimon kirjat olen lukenut,
        sen variksen
        mutta on hienoa jos liitit tätä tekstiä häneen.

        no rakkaus katoaa jonnekkin toisen luo,
        toista koskettamaan
        ja sitten tulee uusi tunnustelemaan sinua
        ja se voi jopa jäädä.

        kiitos kun poikkesit luonani
        kaikkea hyvää tulevaan viikonloppuusi,
        jotain sellaista josta syntyy muistoja!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe