Meillä kummittelee

Pelätäkö?

Olen aina uskonut omakohtaisten kokemusten takia kummituksiin, jos niitä nyt sillä nimellä haluaa kutsua. Nyt onkin eri ongelma.
Mistä voi tietää onko kummitus millä asialla liikkeellä? Jos on selkeä tunne että joku on tilassa kanssani ja olo on vaivaantunut mutta mitään ei tapahdu onko syytä paeta? Meillä yläkerran käytävällä kummittelee, siellä ei ole ikinä yksin. Minä en ole ainoa joka on aistinut yksin ollessaan että ei ole yksin.
Ikinä ei ole mitään tapahtunut. Ainoastaan joku lähestyy pikkuhiljaa ja olo on pelokas. Mitä tehdä?

13

2064

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jooojooo

mullekkin tulee joskus samanlainen tunne että joku on mun kans samasssa huoneessa, vaik ketää ei oo kotona paitsi mä..

En osaa kyllä yhtään muuta sanoa

• ohje

Henkien maailmassa voi paeta vain yhdellä tavalla: lopettaa pelkääminen, olemalla rohkea siis peloton. Kun on täysin peloton niin olet turvassa kaikkialla ja kaikissa olosuhteissa.

Kun olet täysin peloton sinun ei tarvitse pohtia kummituksia koska et silloin edes huomaa niitä.

• Tiedän parikin henkilöä joiden kohdalla ei voi puhua minkäänlaisesta pimeän / haamujen tai yliluonnolisen pelosta. Silti nuo ovat niitä nähneet kerran tai pari.. Eivätkä ole mitään sieniveikkoja tai vastaavia :p

• henkiä olen nähnyt
        castleman kirjoitti:

Tiedän parikin henkilöä joiden kohdalla ei voi puhua minkäänlaisesta pimeän / haamujen tai yliluonnolisen pelosta. Silti nuo ovat niitä nähneet kerran tai pari.. Eivätkä ole mitään sieniveikkoja tai vastaavia :p

Toki minäkin olen henkiä nähnyt. Kummituksia eli negatiivia henkiä ei tarvitse nähdä jos on peloton. Syy on se että toimii silloin eri taajuudella kuin tuo kyseinen taajuus. Rakkauden taajuus on oikein hyvä taajuus. Kaik on silloin varmasti turvallisesti hyvin jos sitä taajuutta omistaa.

• pukkaa jollain

Ohjeesi "henkien maailmaan" on täyttä hölynpölyä...

Eli jos putoan vahingossa katolta en putoamisen aikana pelkää. Näin en siis lopulta putoa edes :D Mahtava sun teoriasi :)

Pelko ei ole tahdon asia, se on eräs alkukantaisimpia tunteita. Jos pelottaa niin sitten pelottaa, enemmän tai vähemmän. Jotkut pelkää pimeää, kuolemaa, hämähäkkiä, kummituksia. Ei siinä pelon hetkellä auta viestisi kaltainen jeesustelu.

• Jatkoa alkuviestiin..

Se on hirveen kiva kuulla että pelkääminen kannattaa lopettaa.. se on vaan todella vaikeaa.. pitäiskö vaan sydän kurkussa yrittää hokea että ei mitään hätää, ole rauhallinen..

• tuli vaan mieleen

Kannattaa miettiä mitä/mikä se on konkreettisesti mikä pelottaa. Että jos pelkäät että joku henkiolento tulee ja syö sut tai kalisuttelee luitaan tms. vai onko se pelkkä läsnäolo pelottavaa. Tollai mä ainakin pääsin ajattelumalliin "en pelkää" kun totesin, että jos on jotain tehdäkseen niin tekee ja katsotaan sitten mitä käy. Ei se silti mitään mukavaa ole, tiedän kokemuksesta. Tsemppiä.

• Pelko pois
        tuli vaan mieleen kirjoitti:

Kannattaa miettiä mitä/mikä se on konkreettisesti mikä pelottaa. Että jos pelkäät että joku henkiolento tulee ja syö sut tai kalisuttelee luitaan tms. vai onko se pelkkä läsnäolo pelottavaa. Tollai mä ainakin pääsin ajattelumalliin "en pelkää" kun totesin, että jos on jotain tehdäkseen niin tekee ja katsotaan sitten mitä käy. Ei se silti mitään mukavaa ole, tiedän kokemuksesta. Tsemppiä.

Omia kokemuksia on mullakin ja tuo pelko tosiaan vaan ruokkii noita ilmiöitä.
        Miten sitten olla pelkäämättä, no kannattaa hankkia tietoa aiheesta, sitä löytyy yllin kyllin. Ja niin kliseeltä kuin se kuulostaakin, niin jonkinlainen usko kannattaa pitää matkassa.
        Itse en ollut uskovainen, mutta kun se oli ainut mikä tuntui auttavan, niin sekin oli pakko ottaa kehiin. Kummituksia ei kuitenkaan kannata "ärsyttää" jollei niistä ole suoranaisesti mitään haittaa.
        Vaikka sitä on vaikea uskoa, niin niihin tottuu ajan mittaan, eikä niihin enää myöhemmin jaksa kiinnittää huomiota.

• Aloittamaani keskusteluun..

Se on se pelkoni sellaista tuntemattoman pelkoa. Pelkään sitä että en tiedä mitä tapahtuu.. Kun tiedän että ns. hyvät henget on ihan erilaisia niin nyt pelottaa että mitä tuo kyseinen tekee kun se on niin erilainen mihin en ole törmännyt ennen. Tässä on muuten se jännä juttu että se kummitus pelottelee käytävässä yläkerrassa mutta ei niissä kahdessa huoneessa mitä on käytävän varrella, ja sitten taas päätyhuoneessa käytävän varrella on samanlainen pelottava olo..
        Sain tietää muuten tänään että edelliset asukkaat ovat myös aistineet hengen siinä määrin että ovat pyytäneet apua asiaan saamatta apua. Yksi perhe muutti pois nimenomaan sen yläkerran fiiliksen takia..
        Minä en kuitenkaan ala muuttamaan mutta yksin en jää käytävään ellei asiaan tule muutosta..

• orora
        Aloittamaani keskusteluun.. kirjoitti:

Se on se pelkoni sellaista tuntemattoman pelkoa. Pelkään sitä että en tiedä mitä tapahtuu.. Kun tiedän että ns. hyvät henget on ihan erilaisia niin nyt pelottaa että mitä tuo kyseinen tekee kun se on niin erilainen mihin en ole törmännyt ennen. Tässä on muuten se jännä juttu että se kummitus pelottelee käytävässä yläkerrassa mutta ei niissä kahdessa huoneessa mitä on käytävän varrella, ja sitten taas päätyhuoneessa käytävän varrella on samanlainen pelottava olo..
        Sain tietää muuten tänään että edelliset asukkaat ovat myös aistineet hengen siinä määrin että ovat pyytäneet apua asiaan saamatta apua. Yksi perhe muutti pois nimenomaan sen yläkerran fiiliksen takia..
        Minä en kuitenkaan ala muuttamaan mutta yksin en jää käytävään ellei asiaan tule muutosta..

Kuten jo monesti todettiinkin, niin pelosta eroon pääseminen on aivan avainasioita. Tai ainakin tilanteen parantaminen pelon suhteen.

Mä elin aikanani vuosia poltergeistien kanssa samassa huushollissa ja voin kertoa että tiedän että on helpommin sanottu kuin tehty tuo. Mä nyt laitan tähän omia ajatuksia, joista iso osa käy yksiin edellisten puhujien kanssa, että toisteisuutta saattaa esiintyä :)

Positiivista on ensinnäkin ehdottomasti se että sä näytät osaavan tunnistaa erilaisia olentoja energian perusteella. Se on erittäin arvokas taito.

Mutta tosiaan kaikkea hankaloittaa se että sua pelottaa. Etenkin sen takia, että jos nyt oletetaan (kuten syytä on) että sun tunnistus/hahmotuskyky on hyvä ja että näin ollen tämä henki ei ole ainakaan puhtaasti "valossa", niin kyseessä on sitten loogisesti joko harmaan vyöhykkeen tapaus tai pimeä tyyppi. Luokitteluja ei oo syytä tästä maailmasta käsin alkaa tehdä liikaa ilmiöille, joita on vaikea ymmärtää, mutta itse oon taipuvainen ajattelemaan että pääsääntöisesti apajilla pyörii kuolleita ja pimeyden olentoja. Oikeasti mahdollisuuksia on varmasti kasa lisää, mutta noilla pääsee jo johonkin. Ja tosiaan se että sä pelkäät, todistaa sille olennolle että sä reagoit siihen. Se on tavallaan se hinta minkä joudut maksamaan (upeasta) kyvystäs tuntea - tunnet -> pelkäät -> oot alttiimpi kaikelle. Sitä pitää vaan oppia hallitsemaan.

Kannattaa muuten miettiä, kuinka paljon tuossa sun pelossa on sitä että tunnistat ne energiat. Tämä on vähän tällänen muna ja kana -juttu, mutta siis pelko tulee siitä että tunnistat ne, mutta niiden tunnistaminen/läheisyys voi myös herättää itsessä hiukan pelon kaltaista tunnetta joka on helppo sekoittaa pelkoon. Yleensä totta kai kyseessä on molempien edellämainittujen sekoitus.

No mitä sitten tehdä? Muutamia ajatuksia:

- Vielä ainakaan se ei ole TEHNYT mitään. Tämä on positiivista. Ei ole syytä ajatella vaihtoehtoa että se haluais vahingoittaa, ennen kuin siihen on syytä. Etenkin siksi, koska ethän halua itse antaa sille ideoita?

- Se näyttää olevan alue-spesifi, mikä on sekin positiivista ja viittaa mun mielestä siihen ettei se ainakaan äärimmäisen aggressiivinen ole.

- Avun kutsuminen voi olla erittäin tärkeää sun oman rauhan löytämiselle (ne ei voi poistaa sun omaa pelkoa mutta ne voi fiksata niitä ikäviä fiboja jotka on osasyy sun pelkoon) ja lisäksi jos se on vähänkään vähemmän pihalla niin se aistii ne apujoukot ja saattaa jopa pelätä/kunnioittaa niitä. En nyt ala sen enempää määritellä että kenen kutsuminen/rukoileminen toimii kun se tuntuu olevan henkilökohtaista (itsellä se oli Mikael), mutta kokeilemalla jos ei muuten :) Tärkeää on se että kutsut valoa, ja pyydät selvästi mitä haluat. Esim että ne tulee auttamaan sua ja käskee sitä henkeä pois.

- Toinen tapa on yrittää "taannuttaa" itseään väliaikaisesti. Yksinkertaisesti säätää itseään ja ympäristöä sellaiseen tilanteeseen ettei enää aisti kunnolla tuota tapausta eikä näin ollen ole sille niin kiinnostava. Musiikin huudatus, kovaan ääneen lauleskeleminen, valojen päällä pitäminen, tavallisten asioiden ajatteleminen, hassujen asioiden ajatteleminen, hassujen asioiden ajatteleminen siitä hengestä, yms yms hypetys voi yllättävästi pitää oman mielen sellasella tavallisella tasolla. Jos havaintoja energioista meinaa pukata läpi niin ei muutakun pökköä pesään.

- Kolmas vaihtoehto vaatii tietysti enemmän pokkaa enkä suosittele sitä... Se olis tietysti mennä itse sanomaan sille hengelle että eikö se menis pois. Mutta siinä on se vaara että jos alat kommunikoida sen kanssa niin se saa vaan lisää valtaa suhun, ja jos oot vähänkin pihalla niin voi käydä heikunkeikun :)

Toivottavasti asiat selkiytyy...

• Jan

Kun pelottaa.. kannattaa rukoilla Jumalaa.. ainut joka voi auttaa.. mutta kun rukoilet.. usko myös siihen mitä rukoilet ja usko että Jumala on olemassa. Mutta.. myös saatana on olemassa.. talossasi ehkä on henkivalta joka vallitsee siellä.. jos vaikka talossa on joskus esim. pelattu spiritismiä tai jotain muuta kauheaa. Se vaikuttaa sinuun automaattisesti ja pelottaa. En halua pelotella. Mutta.. suosittelen että menisit johonkin seurakuntaan.. tai soittaisit.. mutta ei välttämättä kirkkoon vaan vaikka helluntaiseurakuntaan ja pyydät rukousapua ja selität tilanteesi. Talo pitäisi siunata. Olen kuullut taloista joissa "kummittelee" mutta tosiasiassa niisä on pahoja henkivaltoja. Kummituksia ei ole olemassa.. eikä kuolleita ihmisiä jotka vaeltelevat maan päällä. On vain saatana ja sen demonit. Kerran kuulin talosta jossa oli harrastettu saatananpalvontaa.. siellä musiikki rupesi usein itsekseen soimaan ja kovalla äänellä ja musiikki oli sellaista karmivaa heviä.. tai jotain vastaavaa.. kuitenkin joku tietty kappale. Ystäväni kertoi. Mutta.. jos pelottaa.. voit rukoilla mielessä tai mieluiten ääneen: Jeesuksen nimessä ja maahan vuotaneessa veressä saatana väisty! Silloin saatan ei voi muuta kuin väistyä. Jumala on hyvä ja auttaa.. mutta sinun pitää vain avata sydämesi ovi. Jeesus rakastaa kaikkia. Uskoon voi tulla kun pyytää syntinsä anteeksi ja haluaa luovuttaa koko elämänsä Jeesuksen käsiin. Voi myös pyytää että pyhähenki koskettaisi.

Kaikkea hyvää.

• ala-arvo

Meillä oli kaikki nukkumassa ja oli sähkökatkos, ja sit aamulla seinässä oli iso reikä.. palamis reikä

• Anna85

tähän jo aloitettuun keskusteluun?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      47
      5895
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      49
      5381
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      53
      3758
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3705
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      100
      3497
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3146
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2894
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59