Kuka se oikea olisi?

runo64

Kuuntelin sanojesi surullisia
sointeja
sinun kertoessa
kuinka emme enää voisi
jatkaa niin erilaisin unelmin
ja pyysit makamaan sinut vielä kerran
jättämään kaunista muisteltavaa
yksinäisiin hetkiin.

Puin vaatteita päälleni
kun tahdoit jatkaa kuin ennenkin
rakastaen
ja sanojen olleen leikkiä vaan.
Ymmärrän pahan olosi sanasi luoneen
mutta en enää välitä.
Jos tunteista ja rakkaudesta puhutaan
se totisella sydämellä tapahtuu
ei leikkien.

Onneksemme emme kerenneet
kahta elämää yhteen sovittaa
silloin kaikki olisi vaikeampaa.
Nyt riittää kun avaimesi luovutan
ja kotiini lähden.

Astun kadulle
taivas puolestani kyyneleet vuodattaa.
Äskeinen vahvuuteni silmänlumetta olikin
mutta elämä jatkuu vaan
vaikka satuttamalla se rakastaa
silti halki vaikeuksien kuljettaa
monta ihmistä tiellesi asettaa.
Kuka se oikea olisi?

13

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun sen kohtaa

      Oikea on varmasti se
      ku yhteenlaskiessa tulee me
      ei nämä, nuo, ne
      eikä missään tapauksessa te

      Sen kun aikaiseksi saa
      aukee taivas ja maa
      oot ihan oikeesti mun kaa
      ja pussataan kaiken aikaa vaa

      Siinä rakkaus loimuaa ja raikaa
      kun mukana on sitä kaunista taikaa
      ei lasketa ollenkaan aikaa
      ja ollaan välillä ilman paitaa

      • runo64-1

        ...olet oikeassa että silloin on vain me
        eikä ketään muuta.
        tämäkin oli nuoruus muistoja
        jolloin rakkauteen suhtautui paljon
        vakavammin
        ehkäpä siksi kun se oli uutta tunnetta
        koskettavaa
        mutta rakastiko silloin täydestä sydämestä
        vai pelkästä halusta.
        kiitän hyvästä palautteesta
        ja toivotan kaikkea hyvää päivääsi.


    • padme_amidala

      ..olet näköjään siirtynyt iltarunoihin. Kun oikean kohtaa, ei tarvitse kysyä enää, kukahan on se oikea. Sen tuntee sydämessään varmuudella, jos osaa kuunnella.

      Kiitos sinulle tästä ajatteluun innostavasta lukuhetkestä : )

      • runo64-1

        ...oli nuoruus muistoja.
        silloin kun otti haparoivia ensi askeleita
        rakkauden poluilla niin se jonka syliin
        lankesi oli se oikea.
        siihen varmaan vaikutti kasvatus,uskonto yms
        mutta äkkiä ne unelmat ja toiveet karisee
        kun maailma kasvonsa näyttää.
        kiitos kun kävit ja kaikkea hyvää päivääsi.


    • kaaru

      ...tuntee, kestääkö
      se vuoden vai ikuisuuden
      aina arvoitus

      päivästä toiseen
      matkaamme
      törmäämme rakkauteen
      siihen polttavaan
      intohimoiseen
      joka voi meidät hukuttaa
      onneen

      se on niin pienestä kiinni:)

      • runo64-1

        ...nuoruusmuistojen muistelua kultaiselta
        80-luvulta,
        jolloin kaikki oli yksinkertaisempaa
        mutta vakavampaa,rakkauskin jos se sitä
        silloin oli.
        on mukava vähän runon keinoin käydä
        menneisyyttä läpi ajatellen.
        kiitos kun poikkesit luonani
        ja kovin paljon kaikkea hyvää päivääsi.


    • Pisti oikein huokaamaan, rakastamisen vaikeus:/

      Mutta kynäsi jälki vain paranee
      ja sen sanon, pidä omintaikeinen tyylisi,
      (eli mainoksen mukaan;kahta en vaihda....jne)
      se on sinun tavaramerkkisi:))
      jos siitä luovut, suutun =)

      • runo64-1

        ...tekstissä jokainen muutos olisi
        parempaan päin mutta ei silti että
        vaihtaisin mutta kyllä nämä minun teksit
        kaipaisivat lindan vahvuutta ,sinun kulkevaa
        sanojen kuljetusta esim.
        no nuoruus muistoja tämäkin
        kun rakkausrintamalla ei mitään uutta.
        kiitos kun käväisit
        ja toivottelen torstai päiväsi toivoa
        täyteen,ihan pullolleen rakas ystävä.


    • lindalinda1

      ' kuka se oikea olisi '

      Siinäpä pähkinää purtavaksi,
      mutta jos runostasi jotain virkan - se on yhtä
      hieno kuin aiempasikin.

      Ensimmäisessä säkeessä on pieni surun sointi,
      että jos kerran vielä saisin Sinut - tallentaa
      sen kaiken kauniin muistoiksi.

      Ja ainahan rakkaudesta puhuminen tapahtuu sydä-
      mellä, milloin onnesta, milloin kaipauksesta.

      Avaimen luovutus, ero.
      Taivas luovuttaa kyyneleet puolestasi,
      vahvuus muuttuu heikkoudeksi ja mietinnäksi, kuka
      se oikea todellakin olisi.

      Alusta loppuun, hyvä runo.

      • runo64-1

        ...rakas oppimestari,
        taas huolestuin sanoistasi eilen
        ja se sinun lopetus olisi menetys
        ei pelkästään minulle vaan koko palstalle
        ja kaikille lukijoille jotka rakastavat runojasi.
        no tositarina tämä oli kun oli vielä
        parikymppinen,
        ensi askeleista rakkauden rintamilla,
        en nyt mene vannomaan että tämän tyttären
        jälkeen aloin runoja kirjottamaan mutta noihin
        aikoihin kumminkin.
        kiitos kun poikkesit luonani
        ja myönnetään että palsta on koukuttanut meidät.
        kaikkea hyvää toivoisaan torstai päivääsi.


    • Minänoita

      Mutta kaunis pohdiskeleva
      runosi!

      • runo64-1

        ..nuoruuden muistelo rovaniemeltä,
        parikympisenä sitä suhtautu rakkauteen
        niin vakavasti.
        no se oli silloin se -kultaisella 80-luvulla.
        kiitos kun poikkesit
        ja kaikkea hyvää päiväsi siulle noita.


    • meidän

      ei tarvii tietääkään. ainaskaa etukäteen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe