Paul Simon (ja Garfunkel) väsäsi aikoinaan kappaleen Boxer, jonka Hector suomensi nimellä "Taistelija". Kysymys kuuluu kuka levytti kyseisen kappaleen Punainen Lanka-yhtyeen lisäksi suomenkielisenä ja millä nimellä? Hectorilta en kyseistä kappaletta löytänyt.
boxer suomeksi???
7
5448
Vastaukset
- Fono-tietokanta
fono.fi sivulla ei tunne muuta levytystä kuin juuri tuo mainitsemasi Punainen lanka-versio vuodelta 1976.
http://www.fono.fi/KappaleHakutulos.aspx?kappale=taistelija&kieli=suomi&Page=1- Maratti
Mutta kun muistan elävästi kuulleeni tuon kappaleen Hectorin laulamana tai samankaltaisella äänellä laulettuna. Olen kyllä tullut vanhaksi mutta en myönnä höperyyttä.
- että oletkin
Maratti kirjoitti:
Mutta kun muistan elävästi kuulleeni tuon kappaleen Hectorin laulamana tai samankaltaisella äänellä laulettuna. Olen kyllä tullut vanhaksi mutta en myönnä höperyyttä.
kuullut Hectorin "Palkkasoturin". Alkuperäinen esittäjä Buffy Sainte Marie "Universal Soldier".
Tuossa Palkkasoturi Juutuupissa:
http://www.youtube.com/watch?v=hw5Mcye28BI
- TimMadden
vittu se on harri saksala
- Hoono_englanti
Jatkanpa tähän keskusteluun aloittamatta uutta. Kuka osaa suomentaa laulun viimeisen värssyn? Siis, seisoiko aukiolla yksi vai kaksi ihmistä (nyrkkeilijä, joka oli ammattimainen tappelija vaiko nyrkkeilijä ja ammattimainen tappelija)?
Entä viimeiset sanat "but the fighter still remains"? Lähtikö nyrkkeilijä, mutta tappelija jäi? Vai tarkoittaako se, että nyrkkeilijässä on vielä vähän tappelijaa jäljellä, vaikka hänet on hakattu niin monta kertaa?- Boxer
Yksi vain. Kehässä. Kaikki taistelut nahoissaan.
- Anonyymi
Kääntäisin sanan boxer tässä asiayhteydessä "taistelija" en siis suoraan nyrkkelijäksi tai tappelijaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742892
- 642753
- 681812
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171639- 201590
- 191478
- 481287
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91249