viimeksi harmittanut, tai ottanut päähän?
Vastaukset 20
- #¤%!Z*^!
miesten ja naisten välillä.
Miten tämä voi olla mahdollista ns. tasa-arvon aikakautena?
Niin se vaan on, että samasta työstä maksetaan miehelle parempaa palkkaa.... ja vain siksikö, että sillä on killuttimet jalkojen välissä? Nainen tekee työt tunnollisesti huonommalla palkalla.
Tässä on kirosanan paikka.- outoa!
Muutaman vuosikymmenen teollisuudessa työsuhdeasioita hoitaneena en ole havinnut moista ilmiötä.
Sopimuksissa ei ole kaksia palkkataulukoita.
Naiset ja miehet saavat taatusti samoista töistä, tehden määrällisesti ja laadullisesti saman tuotannon, myös saman palkan.
Samoin vakanssiluontoisissa tehtävissä.
Palkanlaskentaan ei ole ohjelmoitu kaksia kertoimia riippuen siitä millaisella persuksella istuu ohjaamon, valvomon, toimiston tms. tuolilla.
On aivan sairasta vaatia samapalkkaisuutta PELKÄN sukupuolen perustella jos tekemisen tulos jossain suhteessa poikkeaa.
Osoita YKSI todellinen esimerkki jossa pelkän sukupuolen perustella naiselle maksetaan TÄYSIN idnttisestä työstä vähemmän.
En ole sovinisti vaan realisti! - Jermuxi tms.
Meillä maksetaan ehdottomasti ja sentilleen samaa palkkaa miehille ja naisille...Kunhan vaan saatais niitä naisia tänne joskus...Sais olla ihan hyvänkin näköisiä joskus, eikä pelkästään sisäisesti kauniita. Niiiiiiiiiiiiiiin!
- taulukot `++
outoa! kirjoitti:
Muutaman vuosikymmenen teollisuudessa työsuhdeasioita hoitaneena en ole havinnut moista ilmiötä.
Sopimuksissa ei ole kaksia palkkataulukoita.
Naiset ja miehet saavat taatusti samoista töistä, tehden määrällisesti ja laadullisesti saman tuotannon, myös saman palkan.
Samoin vakanssiluontoisissa tehtävissä.
Palkanlaskentaan ei ole ohjelmoitu kaksia kertoimia riippuen siitä millaisella persuksella istuu ohjaamon, valvomon, toimiston tms. tuolilla.
On aivan sairasta vaatia samapalkkaisuutta PELKÄN sukupuolen perustella jos tekemisen tulos jossain suhteessa poikkeaa.
Osoita YKSI todellinen esimerkki jossa pelkän sukupuolen perustella naiselle maksetaan TÄYSIN idnttisestä työstä vähemmän.
En ole sovinisti vaan realisti!Palvelualalla käytössä palkkataulukot.
Ammatissa-olovuosien mukaan palkka.
Sekä
- erilaiset ammatilliset lisät.
Erikoisosaamiset : ko.tehtävän erityisosaamisen tarve, tehtävän vastuullisuus jne
Elikä useasti erityisosaamiset ja tehtävän vastuullisuus näkyvät siinä miehen tilipussissa enempi kuin naisen.
Miehen ja naisen kuitenkin toimiessa työtovereina
Näin se vain menee..... - Heikunkeikku
Miksikö miehille maksetaan samasta työstä jopa kaksinkertainen palkka?
Ans ku mietin....
Ehkä siksi, koska heidän on yleensä tehtävä kaikki kahteen kertaan ennen kuin onnistuvat :))
- suonseppel
Kohtelu esim. autokaupassa, tv:tä ostaessa,,,
rautakaupassa jne
Kun menen yksin kohtelu melkolailla erilaista kuin jos mukana on "miehenturjake"- Aatami Autuas
..minulla, kun menen kangaskauppaan. Myyjät palvelevat vain naisia, luulevat minun olevan jonkun seuralaisena eli maksajan roolissa. Sitten kun palvelevat, kuvittelevat minun miehenä olevan täysin tietämätön eri kangaslaaduista ja niiden ominaisuuksista.
- suonseppel
Aatami Autuas kirjoitti:
..minulla, kun menen kangaskauppaan. Myyjät palvelevat vain naisia, luulevat minun olevan jonkun seuralaisena eli maksajan roolissa. Sitten kun palvelevat, kuvittelevat minun miehenä olevan täysin tietämätön eri kangaslaaduista ja niiden ominaisuuksista.
Juups. Voinpas kuvitella tilanteen, että lompakon vartijaksi "vain" on ajateltu :)
Muuten kyllä tilanne tuntuis olevan se, että sinä tiedät paljon, paljon enemmän ko.kaupan tuotteista kuin minä :)
Nilkan nyrjähdys. Se kun kerran nyrjähtää on sillä ihmeellinen taipumus tehdä sitä koko ajan uudelleen. Pakko ottaa nilkkurit käyttöön...
- era-son
joka laskutti kaksinkertaisesti asiattomasti. Puhelua heille sai vartoo moneen otteeseen vartin verran. Että silleen :(
- Aatami Autuas
Viime vuonna jäi yksi lasku maksamatta. Puhelinyhtiön mukaan olen sen maksanut, kertoivat päivämääränkin. Minä en kyseistä pankkisiirtoa tiliotteestani löydä.
- RosaLiiin
...kun hallaa pukkaa pohjoisesta...
Kesä loppuu. - Pirre*
ei ottanut päähän, vaan tunsin turhautunutta öklöttävää tympääntymistä...
Hoidan kuulemma vain kissaa..:((
- se on (mieheltäni) epäreilusti sanottu.:(- :D:D:D
se että miehesi on kissalle mustis :)))
Et kai ole unohtanut paapoa miestäsi välillä...?
:D - Pirre*
:D:D:D kirjoitti:
se että miehesi on kissalle mustis :)))
Et kai ole unohtanut paapoa miestäsi välillä...?
:Don kevyempi, kannella. :/
- RosaLiiin
...lainaan sinulta...
"turhautunut öklöttävä tympääntyminen"
on joskus niin tuttu tunne - Heikunkeikku
Pirre* kirjoitti:
on kevyempi, kannella. :/
...oli hyvä vastaus :DDDDDDDDDDDDDD
- Pirre*
RosaLiiin kirjoitti:
...lainaan sinulta...
"turhautunut öklöttävä tympääntyminen"
on joskus niin tuttu tunneperrimmäisimmistä perimmäisin kyllästymisen tunne, - mitätöinnin jälkituntemus, ja kun ei viittis riidellä, tekisi mieli vain viskata hanskat nurkkaan....ja hastalavista..
- Rocellii
käväisin metsässä ja näin siellä mustikoita,
ja voi mille ne maistuivat.!
väkeviä, vetisiä...lähes variksen marjan makuisia
;/ - viimeksi
yksi oma moka.
Mutta on siitä jo yli päästy. Tästä näyttäisi tulevan taas hyvä päivä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei3391175Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.3991104- 102905
- 82827
- 78792
- 82746
- 37676
- 50675
- 103674
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui39670