Romanttisin kieli?

kyselen vain

Onko se mielestäsi esimerkiksi ranskan tai italian tai vaikkapa espanjan, tai amerikanenglannin kieli? Mä kuulin radio KLF:ltä teknobiisin jossa oli jotain italiaa.Tajusin heti että sytyn aivan hirveästi jos komea, raaamikas, hiukan gangsta italiaano puhuu italiaa tai laulaa italiaksi.Siksi uskallan väittää että italia on niin romanttinen kieli että huhhuh.

305

30017

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • La.Luna7

      Olen aivan heikkona espanjan kieleen.
      Espanjaksi laulavat mieslaulajat...Voisin kuunnella heidän kappaleitaan tuntikausia.
      Espanjalainen rakkaani saa mut aivan sekaisin kun hän puhuu mulle espanjaa... Mi amor... Cariño...

      • älä muiden

        Puhu vain omasta puolestasi. Sinulle on tultu lepertämään juuri sillä kielellä, jotain toista jollain toisella kielellä. Et voi yleistää näkemystäsi ehdottomaksi yleis-inhimilliseksi totuudeksi, että espanja olisi juuri se romanttisin. Nämä ovat niin makukysymyksiä kuin olla ja voi, ja tuollainen sokea (tai pikemminkin kuuro) ehdottomuus näissä on vaarallista.


      • punatukka.

        Mielestäni rakkauden kieli on kaikista kaunein,iästä ja kansallisuudesta riippumaton..


      • Uomo°
        punatukka. kirjoitti:

        Mielestäni rakkauden kieli on kaikista kaunein,iästä ja kansallisuudesta riippumaton..

        On vain yksi kieli, ihmisen kieli, jossa kaikki maailman puhutut kielet ovat ylivertaisia, sillon kun sanoiksi puetut tunteet ovat vilpittömiä ja aitoa.

        Voilà


      • tietenkin...

        sanat ovat kauniita ja ääntämys


      • Puhuiko..
        älä muiden kirjoitti:

        Puhu vain omasta puolestasi. Sinulle on tultu lepertämään juuri sillä kielellä, jotain toista jollain toisella kielellä. Et voi yleistää näkemystäsi ehdottomaksi yleis-inhimilliseksi totuudeksi, että espanja olisi juuri se romanttisin. Nämä ovat niin makukysymyksiä kuin olla ja voi, ja tuollainen sokea (tai pikemminkin kuuro) ehdottomuus näissä on vaarallista.

        edellinen jostain muusta kuin omasta mielipiteestään?! Luetun ymmärtäminen taitaa joillain olla aika heikoilla...


      • kyllä
        Uomo° kirjoitti:

        On vain yksi kieli, ihmisen kieli, jossa kaikki maailman puhutut kielet ovat ylivertaisia, sillon kun sanoiksi puetut tunteet ovat vilpittömiä ja aitoa.

        Voilà

        Suomi.

        Rrrrakastan sinua, Perkele.


      • kyllä niin
        älä muiden kirjoitti:

        Puhu vain omasta puolestasi. Sinulle on tultu lepertämään juuri sillä kielellä, jotain toista jollain toisella kielellä. Et voi yleistää näkemystäsi ehdottomaksi yleis-inhimilliseksi totuudeksi, että espanja olisi juuri se romanttisin. Nämä ovat niin makukysymyksiä kuin olla ja voi, ja tuollainen sokea (tai pikemminkin kuuro) ehdottomuus näissä on vaarallista.

        ...että eiköhän ole vaikeata ymmärtää rakkauden tunnustusta jos ei osaa muuta kuin oman äidinkielensä, niin juuri sillä kielellä


      • sepee

        joo kyllä se Espanja on.


      • PORKKEEPORFAVOOR

        Eihän kamalampaa voi olla kuin tuo kieli. Kerran käynyt epsanjassa ja on riittänyt. No makuja on monia, varsinkin kun ei ole ehkä koskaan käynyt muualla ja saanut jo lapsenmaidossa isältä ja äidiltä sopulimatkoilla tuon pureman.


      • sen tiedät?
        älä muiden kirjoitti:

        Puhu vain omasta puolestasi. Sinulle on tultu lepertämään juuri sillä kielellä, jotain toista jollain toisella kielellä. Et voi yleistää näkemystäsi ehdottomaksi yleis-inhimilliseksi totuudeksi, että espanja olisi juuri se romanttisin. Nämä ovat niin makukysymyksiä kuin olla ja voi, ja tuollainen sokea (tai pikemminkin kuuro) ehdottomuus näissä on vaarallista.

        Eipä kyseinen henkilö sanonut, etteikö olisi kuullut puhetta (tai rakkaudenosoituksia) muillakin kielillä. Mielipidettähän tässä kysyttiin ja jokaisella on omansa. Ei tarvitse hiiltyä.


      • kelleri

        Olen asunut Espanjassa nyt 10v ja ollut naimisissa espanjattaren kanssa 40v. En pidä espnjaa kauniina. Se on liian ärraistä ja ässäistä. Melkein yhtä tylyä kuunnella kuin ruotsi tai arabia.
        Täällä ihmiset pitävät suomea kauniina kielenä sen vokaalisuuden vuoksi. Minusta taas ä:t ja Ö:t ovat rumia mikäli niitä on sanassa useita. Nehän tekevät arabiasta tosin yhdessä h:n kanssa ruman "ähläm". Yksi mielestäni rumista kielistä on hindi. En tottunut kuulemaan sitä koskaan. Kun siinä on peräkkäin b ja r sekä d ja r. Sen voitta tumuudessa vain ruotsi jossa vielä puhutaan suun etuosalla. Silloin on romanttisuus kaukana! Olen ajatellut havaijin olevan kaunista koska sitä puhutaan lähes pelkästään vokaaleilla. En ole koskaan kuullut.


      • kelleri
        tietenkin... kirjoitti:

        sanat ovat kauniita ja ääntämys

        Miltäs kuullostaa: Monoja kaappiin!


      • safsdgfdhtgfjf
        älä muiden kirjoitti:

        Puhu vain omasta puolestasi. Sinulle on tultu lepertämään juuri sillä kielellä, jotain toista jollain toisella kielellä. Et voi yleistää näkemystäsi ehdottomaksi yleis-inhimilliseksi totuudeksi, että espanja olisi juuri se romanttisin. Nämä ovat niin makukysymyksiä kuin olla ja voi, ja tuollainen sokea (tai pikemminkin kuuro) ehdottomuus näissä on vaarallista.

        helkuttia oikein sekoilet? Oikeaa, aitoa totuutta hän ei väittänytkään sanoneensa ja totta kai se oli hänen mielipiteensä! Olet sinä oikea Sherlock?


      • Drazir
        älä muiden kirjoitti:

        Puhu vain omasta puolestasi. Sinulle on tultu lepertämään juuri sillä kielellä, jotain toista jollain toisella kielellä. Et voi yleistää näkemystäsi ehdottomaksi yleis-inhimilliseksi totuudeksi, että espanja olisi juuri se romanttisin. Nämä ovat niin makukysymyksiä kuin olla ja voi, ja tuollainen sokea (tai pikemminkin kuuro) ehdottomuus näissä on vaarallista.

        Näit'ä teidän kirjotuksiaane. KUKA VIITSII LUKEA ENÄÄ!!!!!!!! Ps. olen nyt hyvin vihainen.


      • Hyi hitto
        kelleri kirjoitti:

        Olen asunut Espanjassa nyt 10v ja ollut naimisissa espanjattaren kanssa 40v. En pidä espnjaa kauniina. Se on liian ärraistä ja ässäistä. Melkein yhtä tylyä kuunnella kuin ruotsi tai arabia.
        Täällä ihmiset pitävät suomea kauniina kielenä sen vokaalisuuden vuoksi. Minusta taas ä:t ja Ö:t ovat rumia mikäli niitä on sanassa useita. Nehän tekevät arabiasta tosin yhdessä h:n kanssa ruman "ähläm". Yksi mielestäni rumista kielistä on hindi. En tottunut kuulemaan sitä koskaan. Kun siinä on peräkkäin b ja r sekä d ja r. Sen voitta tumuudessa vain ruotsi jossa vielä puhutaan suun etuosalla. Silloin on romanttisuus kaukana! Olen ajatellut havaijin olevan kaunista koska sitä puhutaan lähes pelkästään vokaaleilla. En ole koskaan kuullut.

        Kaikille Espanjalaisille naisille kasvaa noin 20 ikävuoden jälkeen tuuheat viikset. Alapääkarvoitus myös kasvaa siinä iässä navasta ylöspäin kohti rintakehää. Sen takia kaikki miehet yrittävät siellä iskeä epätoivoisesti kaikkia naisia esimerkiksi ulkomaanmatkoja. Voi miesparkoja.


      • Ostaisin vokaalin;)
        kelleri kirjoitti:

        Olen asunut Espanjassa nyt 10v ja ollut naimisissa espanjattaren kanssa 40v. En pidä espnjaa kauniina. Se on liian ärraistä ja ässäistä. Melkein yhtä tylyä kuunnella kuin ruotsi tai arabia.
        Täällä ihmiset pitävät suomea kauniina kielenä sen vokaalisuuden vuoksi. Minusta taas ä:t ja Ö:t ovat rumia mikäli niitä on sanassa useita. Nehän tekevät arabiasta tosin yhdessä h:n kanssa ruman "ähläm". Yksi mielestäni rumista kielistä on hindi. En tottunut kuulemaan sitä koskaan. Kun siinä on peräkkäin b ja r sekä d ja r. Sen voitta tumuudessa vain ruotsi jossa vielä puhutaan suun etuosalla. Silloin on romanttisuus kaukana! Olen ajatellut havaijin olevan kaunista koska sitä puhutaan lähes pelkästään vokaaleilla. En ole koskaan kuullut.

        En ole minäkään koskaan kuullut, mutta käsittääkseni havaijin kielessä on todella vähän vokaaleja (olikohan vain viisi). Olen myös kuullut ulkomailla tuon, että suomen kieltä pidetään vokaalien takia kauniina.


      • Girl_in_love91

        Saksan kieli. :) Voisin kuunnella sitä kuinka paljon tahansa.


      • Anonyymi
        Hyi hitto kirjoitti:

        Kaikille Espanjalaisille naisille kasvaa noin 20 ikävuoden jälkeen tuuheat viikset. Alapääkarvoitus myös kasvaa siinä iässä navasta ylöspäin kohti rintakehää. Sen takia kaikki miehet yrittävät siellä iskeä epätoivoisesti kaikkia naisia esimerkiksi ulkomaanmatkoja. Voi miesparkoja.

        Onko totta?


      • Anonyymi
        sepee kirjoitti:

        joo kyllä se Espanja on.

        Serbian kieli on paljon kauniimpi,kannattaa käydä kuuntelemassa.


    • ranska se on

      sain aikanaan senkielisen rakkausviestin. Oli kyllä ihana. ;)

      • Minä Itte

        Luulin tosiaan pitkään, että pidän ranskan kielestä, mutta englanniksi sanat "I think I like you" ovat romanttisinta, mitä ikinä voi kuulla. Voi kyllä johtua siitäkin, että ranskaksi sen kuulee esimerkkinä ja englanniksi ihan tarkoituksella. Äänensävyllä voi olla merkitystä. Ja ehkä vähän sanojallakin. :)


    • marssilaulut

      pontevalla miesäänellä laulettuna saavat minut aina liikuttumaan

      • Mä vaan

        Tuo kuullostaa jo perverssiltä :)
        Lähinnä miesten kesken romantiikassa ehkä kyllä, HEHE.


      • saksatar

        Suomi on maailman kaunein kieli, tää on kiistaton totuus, eikä suomea mitään voita. Saksa taas kuulostaa tosi rumalta (väittää Saksassa syntynyt ja varttunut tyttö...).


      • Schmusekätzchen
        saksatar kirjoitti:

        Suomi on maailman kaunein kieli, tää on kiistaton totuus, eikä suomea mitään voita. Saksa taas kuulostaa tosi rumalta (väittää Saksassa syntynyt ja varttunut tyttö...).

        Das Leben ist kurz!


      • ...

        ..oikeassa, M.A.Numminen on em.kappaleiden hyvä tulkitsija..


      • Sensitive Touch With Soothi...
        saksatar kirjoitti:

        Suomi on maailman kaunein kieli, tää on kiistaton totuus, eikä suomea mitään voita. Saksa taas kuulostaa tosi rumalta (väittää Saksassa syntynyt ja varttunut tyttö...).

        On aina ihanaa kuulla jonkun nuoren tai miksei vanhemmankin miehen puhuvan savoa.

        Enkä edes itse ole Savosta.


      • millasta paskasakkia
        Sensitive Touch With Soothi... kirjoitti:

        On aina ihanaa kuulla jonkun nuoren tai miksei vanhemmankin miehen puhuvan savoa.

        Enkä edes itse ole Savosta.

        siellä on joten älä sillon puhu. sairaalta se kuulostaa


      • saksatar taas
        Schmusekätzchen kirjoitti:

        Das Leben ist kurz!

        Na toll. Soll das jetzt ne Drohung sein? Oliko tää joku uhkaus?


      • TommiTomera

        Kyllä se minuunkin on iskenyt tuo ja minulla on noita marssilauluja tallella melkoinen arsenaali. Jotain jykevää lepsun suomen rinnalla, jossa ihmiset jo ovat alkaneet tappamaan toisiaan. Jotain siis vialla!


      • on niin
        TommiTomera kirjoitti:

        Kyllä se minuunkin on iskenyt tuo ja minulla on noita marssilauluja tallella melkoinen arsenaali. Jotain jykevää lepsun suomen rinnalla, jossa ihmiset jo ovat alkaneet tappamaan toisiaan. Jotain siis vialla!

        jämerän kuulosta ja mieleen tulee mm. seuraavia adjektiiveja kun kuuntelee saksan kieltä: tarkka, järjestelmällinen , tekninen, kurinomainen, maskuliininen, voimakas, agressiivinen, hallitseva, älykäs.Saksa on ihana kieli...


      • Anonyymi
        Sensitive Touch With Soothi... kirjoitti:

        On aina ihanaa kuulla jonkun nuoren tai miksei vanhemmankin miehen puhuvan savoa.

        Enkä edes itse ole Savosta.

        Se on muailiman kommein kiel,jos ossoo Englantia nii oppii tuon savonki,se kun lausuttaan er tavala mitä kirjotettaan.


    • se vaikka

      ruotsi? Tai sitten tanska?

    • pakko olla ranska
    • Mega Mies

      Uskallan väittää että kun kuuma, timmi kissa puhuu minulle vähän rivoja juttuja niin se toimii paremmin kuin mikään muu kieli. Lisäksi ymmärrän Suomea aika hyvin.

      Tuta bella mi amore, i nocu nolo. Kuulostaa kenties romattiselle, mutta muistaakseni se tarkoitti jotakuinkin: Kyllä rakkaani, rakastele minua perseeseen.

    • että se on...

      Ehdottomasti Arabia

      • on rumin

        ja tyhmin kieli maanpäällä.Italia on paras!


      • on rumin kirjoitti:

        ja tyhmin kieli maanpäällä.Italia on paras!

        Merkitsee teot. Sitä että otetaan eikä hopistä.


      • säälittävää

        Puhu vain omasta puolestasi. Sinulle on tultu lepertämään juuri sillä kielellä, ja olet saanut siitä vain pieneen päähäsi sellaisen tunteen, että se on niiiiin ihqua. Jotain toista on tultu viettelemään jollain toisella kielellä. Et voi yleistää näkemystäsi ehdottomaksi totuudeksi. Nämä ovat niin makukysymyksiä kuin olla ja voi, mitenkään et voi perustella paitsi sillä että juuri tuon kielen puhujille annat itse eniten persettä. Se ei ole mikään peruste, kuitenkaan!


      • kaikille samaa kirjoitat
        säälittävää kirjoitti:

        Puhu vain omasta puolestasi. Sinulle on tultu lepertämään juuri sillä kielellä, ja olet saanut siitä vain pieneen päähäsi sellaisen tunteen, että se on niiiiin ihqua. Jotain toista on tultu viettelemään jollain toisella kielellä. Et voi yleistää näkemystäsi ehdottomaksi totuudeksi. Nämä ovat niin makukysymyksiä kuin olla ja voi, mitenkään et voi perustella paitsi sillä että juuri tuon kielen puhujille annat itse eniten persettä. Se ei ole mikään peruste, kuitenkaan!

        eikö raukalla muuta tekemistä kun kiusata ihmisiä !


      • 7AADDA
        jormalaiset kirjoitti:

        Merkitsee teot. Sitä että otetaan eikä hopistä.

        RANSKAN KIELI ON MAAILMAN PARAS KIELI. SILLÄ SIPULI


      • vahvaa...!

        Joo arabia jos mikä on eroottinen kieli!


    • se tämä

      meidän kaunis suomenkieli on maailman kaunein rakkaudenkieli :) näin ainakin minä ajattele suomalaisena naisena.

    • Nuorityttö93

      Espanja todellakin :)

      • kolottaja-

        Ei ikuna, oletko kuunnellut muita kieliä ollenkaan?


      • MiNÄ VAan
        kolottaja- kirjoitti:

        Ei ikuna, oletko kuunnellut muita kieliä ollenkaan?

        Aivan hirven kuulloista. Serranon perhe riittää mulle sitä laatua.


    • niin se vain on

      Ei ole saksan kielen voittanutta... on romanttinen sekä seksikäs kieli...

      • tokio hotel

        samaa mieltä sun kanssa saksa on maailman paras kieli


      • saksa...
        tokio hotel kirjoitti:

        samaa mieltä sun kanssa saksa on maailman paras kieli

        Ahh... Sitä on niin ihana kuunnella ja saksalaiset on niin ystävällisiä ja seksikkäitä


      • MaxR

        Etsipä jostain vaikka Max Raabe: "Das Palast Orchester mit seinem Sänger Max Raabe" ...jotain sävähdyttävää ja sitten vain hänen konserttiinsa. Niitä on vain perin harvoin ja Suomessa ei vielä ensimmäistäkään!


      • hehhh
        tokio hotel kirjoitti:

        samaa mieltä sun kanssa saksa on maailman paras kieli

        Jos fanitat tokio hotellia suomalaisena, et taida oikeasti edes ymmärtää paskaakaan saksan kieltä. Sellaisia ne aina on...

        (nimimerkillä: osaava saksalainen)


    • kyllä se on ***

      Parasta tuo L- koodinaisen kieli vartalolla ja muuallakin ;)
      Uskokaa pois naiset!

    • pohojalaanen lempi

      NÄIN HEMPIÄÄ SE ON KUN POHJALAINEN SILLE PÄÄLLE SATTUU:
      Osa 1. HÄJYN KOSINTA (Isoo-Antti (A) kosii Marjattaa (M))
      "eteläpohojalaasia tunne-elämän kiemuroota"
      A- Ehtoota Talohon.
      M- Ehtoota. Astu vaan köökkihin, äläkä oriaale siälä porstuas.
      A- Mullon on vähän asiaa...
      M- Orota ny väipährös, niin paan kahavia tulemahan ja otan kropsun hellanuunista.
      A- Minoon vähän kattellu sua, Marjatta, sillä silimällä.
      M- Varjelkohon, Isoo-Antti. Mitä sä pöffäälet? Ooksä pöhönäs vai mikä noin viämistää?
      A- Emmää ny pöhönäs, finkerporillisen vaan...
      M- Jestas, Älä ny kyälää sen kropsun päälle. Tämän ny arvas!
      A- Pakkaa maha sekaasin ku sua niin aattelen. Tuhurimpaa ja komiampaa fiikkaa ei löyry koko Härmästä. Luntioomet on leviät ja kaluumet vikkelät. Varsinaane veenus. Aivan lääpäälläni palavon sua.
      M- Jukelin tähären. Miälistely muhun vähiten puroo. Mistoot saanu knuppihis notta sut ottaasin?
      A- Minen oo yhtään köppääsempi naimakauppa. Plompuuki on maukias kunnos ja itikoota trusapäin.
      M- Taitais tulla raskahammanpualoonen erehdös! HYITE! Tämoli laitimmaanen kerta ku mua noin halavalla yrität panna. Minen sua taharo! Minkäs maharat?
      A- Perkeles, ooppa krätyysellä päällä. Vien sitten vaikka väkisten. Suaniis niin veri kiahuu ku sua mä kattelen! Jumaliste, akka, Alä rutaja. Moon sormuksenki ostanu. He!
      M- Onpa komia. Ei sun ois trengänny. Oikeen torestako tää o mulle? Tairat sittenki olla tosisnas?
      A- Niin tosi, ku tässä seison. Rakastan sua.
      M- Voi Antti. Oiva miäs susta mulle tuloo. Mennähän vaan vihille
      A- Tulithat järkikis. Pelekäsin saavani nahaat. Eiköhön vaan lähäretä tryskäämähän tämän kunniaks!
      M- Tryskätähän vaan.
      [Tryskäämistä, aivan kauhiaa pauketta, päästä verettävästä päätylaurat irti ja laattias tuuman kolot]

      Mitä voi enää sanua? Kyllä pohojalaanen lempi aina jonku ransmannin posmotuksen voittaa! ;--D

      • PLÄTTÄ

        KARJALAN MURRE
        AIN KUN SIE MIUL SOITAT MIUN MIUN SYÖMMEST NIIN KUMMASTI KOPRASOO


      • koprasoo
        PLÄTTÄ kirjoitti:

        KARJALAN MURRE
        AIN KUN SIE MIUL SOITAT MIUN MIUN SYÖMMEST NIIN KUMMASTI KOPRASOO

        Tosiaan, karjalan murre on yhtä somaa! :)

        Entäs savo, meniskö se romantiikasta?

        En kyllä osaa antaa näytettä, päässy unohtuun :D


      • Anonyymi
        koprasoo kirjoitti:

        Tosiaan, karjalan murre on yhtä somaa! :)

        Entäs savo, meniskö se romantiikasta?

        En kyllä osaa antaa näytettä, päässy unohtuun :D

        Mittee mieltä sinä oot?lähetkö mulle akaks!


    • mukavalta,

      mutta kieli kuin kieli käy, koska tunne on tärkein. Sanskriittikin kuulostaa joissakin lauluissa kauniilta.

      • Hai työtääää

        Mustilaisten kieli on hyvä koska siinä ei ole työ-sanaa lainkaan.


      • oli hyvä
        Hai työtääää kirjoitti:

        Mustilaisten kieli on hyvä koska siinä ei ole työ-sanaa lainkaan.

        idea ei työ sanaa olenkaa.


      • en tiiä
        oli hyvä kirjoitti:

        idea ei työ sanaa olenkaa.

        Manne täällä hai, kuleee mikä se työ on. Ei me sitä tehä ja kato meillä on kaikkee hevosii ja autoo, asunnot, ruokaa ja kaikki, rahaaki on. Eiks ne paina sitä jossain rahapajas. Suomiii on hieno maa hai


      • Anonyymi
        en tiiä kirjoitti:

        Manne täällä hai, kuleee mikä se työ on. Ei me sitä tehä ja kato meillä on kaikkee hevosii ja autoo, asunnot, ruokaa ja kaikki, rahaaki on. Eiks ne paina sitä jossain rahapajas. Suomiii on hieno maa hai

        Mannen kansalliseläin?hevonen?ei ole!se on Hai!


    • --Filppa--

      Olen ehottomasti sitä mieltä, että italia ja espanja on kaksi todella romanttista kieltä. Ainakin minusta.. Oi jos toi mun mies vannois rakkauttaan italiaksi tai espanjaksi,ah, olisin sulaa vahaa.

    • sphagnum

      Istuin kerran Saksanmaalla iltaa porukassa, jossa oli mukana ainakin kuuden kielen puhujia. Vertailimme erästä tärkeää lausetta eri kielillä: Je t'aime, I love you, Ich liebe dich etc. Pöytäkumppanini olivat kauhuissaan, kun kuulivat, mitä se on suomeksi. Peräti seitsemän tavua. Tai ainakin kuusi, jos pronominista käytetään lyhyttä muotoa.

      • suomi kamalaa ((

        ei kuulosta hyvälle


    • Kielipääh

      Aluksi nuo kielet, espanja ja italia kuulostavat viehättäviltä, mutta sitten niihin alkaa tympääntyä. Ne alkavat kuulostaa imeliltä.
      Näin siksi, koska niistä puuttuu ää ja öö äänteet. Italiasta vielä kaikenlisäksi puuttuu H:kin.

      Särmä ja ilmaisuvoima puuttuvat noista kielistä. Ne kuulostavat enemmänkin kyyhkysen kujerrukselta kuin raatelevan leijonan karjahduksilta.

      Suomi on monessa suhteessa kaunein ja romanttisin kieli, koska voimme ilmaista itseämme monella tavalla. Ja monen ulkolaisen mielestä suomenkieli kuulostaa toisinaan hyvin kauniilta ja toisinaan rajulta.

      Esim. "Taru sormusten herrasta" kirjoittaja Tolkien piti suomen kieltä lumoavana, samoin Tanskan kuningatar Margaretha.

    • romanttisin

      kieli on turku. sitä kuunellessa täytyy olla jokseenkin valmiiksi romanttisesti latautunut että pokka pitää.

      • Anonyymi

        Murteet ei ole kieliä,tyhmäkin tuon tietää,mutta supertyhmä?....


    • -tyttö82-

      Italia, Espanja ja Turkki!

      • Miten Sinä saat Turkin kielesta Romantiikkaa??? Vai onko se Romantiikka puhujassa


      • osaatko perustella?

        Osaat huutaa kovaan ääneen ja täydellisellä ja ehdottomalla varmuudella kolme lempparikieltäsi. Oukkei! Osaatko vielä perustella asian? Miksi juuri nämä olisivat romanttisimmat kaikista kielistä? Se että sinulla nyt vaan sattuu olemaan sellainen tunne, koska näitä kieliä puhuvat ovat tulleet lepertämään korvaasi, ei ole mikään peruste. Jotain toista leperrettään toisella kielellä, ja hän voi olla yhtä ehdottoman varma että juuri se kieli on romanttisin.


    • karmeela

      Asun Italiassa, olen asunnut jo todella kauan. Kieli kuulostaa yha yhta ihanalta kuin alussa...MUTTA: myos espanja sytyttaa, ranska saa paan pyoralle kauneudellaan vaan olkoon kieli mika tahansa jos se oikein kuiskitaan, korvaan huohotetaan tunteella ja muukin on kohdallaan niin mika kieli tahansa kay...luulisin :) Mulle henkilokohtaisesti latinokielet saa vareet kulkemaan pitkin ja poikin...ymmarran tai en. Se on se sanojen soundi!

    • tottakai

      Hollanti:):):):)

    • ehdottomasti. Ranska on jotenkin keinotekoinen ja naisellinen, jonka ääntämistapa ärsyttää. Saksa on liian kova ja espanjanjankin kielessä on ärsyttäviä äänteitä.

    • Juntula

      Taipuu runomittaan tai lauluun ylivoimaisen nätisti.

      • muute

        on totta. Hepreankieliset laulut kuulostaa uskomattoman kauniilta.


      • tämä!!

        kitaran kieli


    • ...

      Espanjan on ehdottomasti romanttisin kieli.

    • 696969696969696969696969696...

      kiina on kiimainen kieli et alkaa PAnettaaaa

    • Hexen the noitamestari

      Romanttisin kieli on tietysti norjan kieli

      • Lampato

        On kehonkieli!!


    • tiedoksi vain

      Paras kieli...noh sehän suomi..savvoo hiljoo ja kovvoo..

      • väärässä

        Karjala on kaunein murre!
        Mie rakastan siut! Ah mitä sulosointuja...


      • Anonyymi
        väärässä kirjoitti:

        Karjala on kaunein murre!
        Mie rakastan siut! Ah mitä sulosointuja...

        Mie rakastan sinnuu,ei mittään siut sait


    • _rose_

      Turkki kuulostaa aika romanttiselta tämä i love you sana ainakin turkinkielellä. :)

      • Nimetön

        I love you, I love you
        Do you love me?
        Yes, I do.

        Se oli vanha Turkilainen laulaa. Todella... :)


    • die feinste

      und meistens romantische Sprache.

      • asadsadasdasdsa

        Niin ihanan pehmeä kieli. Ja muutenkin siellä Ruotsissa on kaikki hoteimmat chiksit ja söpöimmät pojat.


      • mister love
        asadsadasdasdsa kirjoitti:

        Niin ihanan pehmeä kieli. Ja muutenkin siellä Ruotsissa on kaikki hoteimmat chiksit ja söpöimmät pojat.

        rutti ha o puhe vamma ei se mikää kieli oo!!!! kuulostaakii nii hemmeti pahalta et tekee miel vetää daijjuu sitä joka mölisee sillä kielellä!!!!! eihä siellä homojen maassa etes opeteta SUOMEA vaa täällä pittää olla kaikki nuille ruattalaasille perkele!!!!! paska kieli se on!!!!!!!!


      • joku
        mister love kirjoitti:

        rutti ha o puhe vamma ei se mikää kieli oo!!!! kuulostaakii nii hemmeti pahalta et tekee miel vetää daijjuu sitä joka mölisee sillä kielellä!!!!! eihä siellä homojen maassa etes opeteta SUOMEA vaa täällä pittää olla kaikki nuille ruattalaasille perkele!!!!! paska kieli se on!!!!!!!!

        iso poika taas päässy purkamaan paineita. xD Ei ruotsin kielessä mitää vikaa ole. Jag älskar svenska ainaki enemmän ku venäjää.


    • Olkoon mikä

      kieli tahansa. :=D

      • gumma Ulla

        jävla mycket vill jag dig knulla.

        Ruotsihan se


      • Anonyymi
        gumma Ulla kirjoitti:

        jävla mycket vill jag dig knulla.

        Ruotsihan se

        Jag vill knulla dig så jävla mycket,opettele oikein .


    • Kielimies

      Siinäpä se, kehonkieli ;)

      • kehonkieli on

        paras kieli!


    • Papukaijoille

      Romaaniset kielet eivät vaadi logiikkaa vaan pelkkää toisteluharjoitusta. Toisin on itäisten kielten laita.

      • Elein - sävelin

        Hei se lähtee meistä jokaisesta ilman sanoja.
        Muuten romaaniset kielet on ok, jos sen oikein ymmärtää.


    • väitän

      kyllä että se on suomi. Se on se kieli, jolla ite ajattelen ja tunnen, joten se on myös romanttisin mielestäni. Eikä kuitenkaan liian romanttinen.
      Saksa taas on ehottomasti seksikkäin kieli. Jalat lähtee alta ku sopivan näkönen tyyppi puhuu saksaa sopivalla äänellä... Ja laulettuna saksa kuulostaa kauniilta. Oikeesti.

    • mitä...

      tuota ihmettelemään, ihan niinkuin kauneuskin on katsojan silmässä niin myös romanttisin kieli on kuulijan korvassa... eli ei voi makuasioista kiistellä... yx tykkää yhestä ja toinen toisesta ja varmasti jos koko maapallon ihmisiltä kysyttäis niin ihan jokaikinen kieli saisi pinnoja... ;-)

    • BRD.

      ehdottomasti SAKSA, Deutschland Deutschland über Alles!

    • PPENA

      Ranska on kyllä kaunein kieli! :)

    • Aatumies

      somalin kieli tietenkin! Kaisaniemessä kuultua

    • NAKUPENDA

      Mitä kieltä sitten onkaan.

    • ehdottomasti

      Ranskan kieli! Mielestäni se on vaan niin kauniin kuulosta. Tietenkin tämä on vain minun mielipiteeni.

      • Hagel82

        Yhdyn näkemykseesi. Ranska rules! :)


    • whaat

      Jos tarvitaan komea,raamikas, italiaano, gansta jotta kieli olisi romanttinen niin ei siinä paljoa ole enää tekemistä varsinaisen kielen kanssa.

    • pohjalaanen

      savo hämäläisittäin murtaen karjalaisen suusta kuultuna Turussa

    • korvissani

      KUULOSTAA RANSKANKIELI KAIKKEIN KAUNEIMMALTA,VARSINKI AITORANSKALAISEN PUHUMANA

    • gefa

      Ranska se on ollut aina kautta aikojen...

    • ..nipa..

      romantisinta on hempeä musiikki.jota voi opetella soittamaan treenikämpällä.(esim. Bändis ). www.bandis.fi
      minä tapasin ihanan mieheni bändiksellä. empä olisi uskonut että bändien treenikämpillä tapaa unelmiensa miehen. ja omilla kulmilla kalkussa tampereella vielä!kyllä tämä kyseinen bändikämppä bändis on mahtava paikka tampereella

    • Aurinkoiseni

      Luin kirjan jossa puhuttiin paljolti italiaa. Siitä löytyi ihania hellittelynimiä; pikku sydämeni, aurinkoiseni, ruusunnuppuni... Ei suomalaiset uskalla toisiaan tuolla tavalla kutsua.

      • suomalaiset ei osaa

        ovat kylmiä . italia on kaunis maa olen käynytkin ja huomaa siellä heti että hyviä ihmisiä kun hymyilevä kun vastaan kävelevät.


      • italia...
        suomalaiset ei osaa kirjoitti:

        ovat kylmiä . italia on kaunis maa olen käynytkin ja huomaa siellä heti että hyviä ihmisiä kun hymyilevä kun vastaan kävelevät.

        ..ehdottomasti:)


    • die Eine

      Finnland ist das schönste Land mit der schönsten Sprache. :b Deutsch ist auch toll. (:

      Suomi on kaunis maa ja kaunis kieli!

    • aikuinen nainen

      Minusta toi Volim te on kaunista kuunneltavaa...se on serbiaa ,jos oikea henkilö sen sanoo niin ,jalat menee alta : )

      • ljubav

        Samaa mieltä! Se on muuten myös kroatiaa. Näissä kielissä on kamalasti konsonantteja, mikä kuulostaa jonkun mielestä rumalta, mutta nimenomaan kun Hän sen sanoo... Entä miltä kuulostaa romanttinen loma kaupungissa jonka nimi on Ljubljana (ljubav = rakkaus)


    • viivi92

      se on japani :)

      • Thaimaan kieli on mielestäni romanttisin kieli.


    • Nimetön

      Je t'adore tai Je t'aime

    • uhkeaN

      Volim te, tarkoittaa minä rakastan sinua : ) ja jos sen sanoo elämäsi mies,niin oon ihan myyty : )

      • objektiivisempi

        Puhu vain omasta puolestasi. Sinulle on tultu lepertämään sillä kielellä, jotain toista jollain toisella kielellä. Ei se kieli vie jalkoja alta, ellei ole aivan kielifriikki. Et voi yleistää omaa kokemustasi yleiseksi kielen romanttisimmuudeksi. Jonkun sellaisen mielestä, jota olisi lapsena tultu vastaavilla sanoilla ahdistelemaan, serbia kuulostaisi varmasti kamalimmalta kieleltä maailmassa.


    • sdff

      ei ainakaan suomi

      • Rauski"2

        Olen hulluna Ranskalaisiin tussuihin!


    • naurettavaa

      Naurattaa ja säälittää lukea näitä "ehdottoman" parhaan kielen vakuutteluja, taitaa yhdellä jos toisella olla oma lehmä ojassa ja oma eksoottinen aviomies puntarissa, kun niin ehdottomia ollaan. Todellisuudessa melkein mikä tahansa kieli saattaa valikoitua "siksi romanttisimmaksi", jos vain sopiva henkilö on sattunut syntymään sen käyttäjäksi, on se sopiva sitten oma kulta tai oma itse. Tai sitten satutaan ihailemaan jotain kieltä, koska muutkin ihailevat.

      Luonnollisinta tietysti on, että oma kulta löytyy oman kielen puhujien joukosta, ja silloin oma äidinkieli on luonnollinen valinta siksi romanttisimmaksi.

    • asadsadasdasdsa

      Niin ihana ja pehmeä kieli. Ja muutenkin siellä Ruotsissa on kaikki hoteimmat chiksit ja söpöimmät pojat.

      • homoja .

        ei ikinä , ei tiedä onko sillä jo mies . kun homoja ovat :s


      • adsasdasdasdasdasd
        homoja . kirjoitti:

        ei ikinä , ei tiedä onko sillä jo mies . kun homoja ovat :s

        Ite olet homo kun sulla jotain niitä vastaan on.


      • Viuhh
        adsasdasdasdasdasd kirjoitti:

        Ite olet homo kun sulla jotain niitä vastaan on.

        Onneksi olkoon! Olet kirjoittanut päivän typerimmän kommentin!


      • ei kieli

        Ruotsinkieli on ruotsiksi svenska. Sverige tarkoittaa valtiota.
        Taidat olla oululaisia kun olet noin pöljä.


      • S.O.V.V
        ei kieli kirjoitti:

        Ruotsinkieli on ruotsiksi svenska. Sverige tarkoittaa valtiota.
        Taidat olla oululaisia kun olet noin pöljä.

        Miks just oululaiset muka pölöjiä ois? joka ikinen joka tähä keskustelluun liittyy on varmast jollai tavalla pölöjä. mukkaan lukien mie ku alan vinettää tästäkkii. ja en jaksa etes kirjottaa kunnon suommee. ihanpa tuo sama.


    • -x-

      Brasilian portugali, ehdottomasti!

      • Toisinaan täällä

        ...


    • Laku

      Se mitä parhaiten ymmärtää.

    • SAVO..

      kylläpä oot haaskan näkönen

      • kölykön

        ja tolokku pois...SAVO


      • pusun mäeskäytän

        Joo, se vie jalat alta: daami varmaan pyörtyy jos ensitreffeillä mies alakaa viäntää savvoo...


      • Anonyymi
        pusun mäeskäytän kirjoitti:

        Joo, se vie jalat alta: daami varmaan pyörtyy jos ensitreffeillä mies alakaa viäntää savvoo...

        Savolainen iskuyritys baarissa,lähe minun mukkaan,mulla on kotona muikkuja.


    • russian..

      venäjä ehdottomasti !

      • järki käteen

        Puhu vain omasta puolestasi. Sinulle on tultu lepertämään juuri sillä kielellä, jotain toista jollain toisella kielellä. Et voi yleistää näkemystäsi ehdottomaksi yleis-inhimilliseksi totuudeksi, että venäjä olisi juuri se romanttisin. Nämä ovat niin makukysymyksiä kuin olla ja voi, ja ehdottomuus näissä on vaarallista.


      • idiootti !!
        järki käteen kirjoitti:

        Puhu vain omasta puolestasi. Sinulle on tultu lepertämään juuri sillä kielellä, jotain toista jollain toisella kielellä. Et voi yleistää näkemystäsi ehdottomaksi yleis-inhimilliseksi totuudeksi, että venäjä olisi juuri se romanttisin. Nämä ovat niin makukysymyksiä kuin olla ja voi, ja ehdottomuus näissä on vaarallista.

        kyllä minä oman kieleni tiedän !! olet hölmö älä arvostele muita jos et tiedä ketä !


      • ne jotka sitä osaa..

        kuulostaa hyvältä.


      • Redman
        idiootti !! kirjoitti:

        kyllä minä oman kieleni tiedän !! olet hölmö älä arvostele muita jos et tiedä ketä !

        ... mielestäni Italia, tuo klassisen oopperan kieli.


      • Huh1234567890

        Vaikea kuvitella mitään niin epäromanttista kuin venäjä.


      • parhaan näkösiä
        järki käteen kirjoitti:

        Puhu vain omasta puolestasi. Sinulle on tultu lepertämään juuri sillä kielellä, jotain toista jollain toisella kielellä. Et voi yleistää näkemystäsi ehdottomaksi yleis-inhimilliseksi totuudeksi, että venäjä olisi juuri se romanttisin. Nämä ovat niin makukysymyksiä kuin olla ja voi, ja ehdottomuus näissä on vaarallista.

        Venäläiset naiset on parhaan näkösiä, joten kielikin on kaunein, ainakin jos miehiltä kysytään. Ja miehethän määrää, joten asia lienee sovittu.


      • on.....
        parhaan näkösiä kirjoitti:

        Venäläiset naiset on parhaan näkösiä, joten kielikin on kaunein, ainakin jos miehiltä kysytään. Ja miehethän määrää, joten asia lienee sovittu.

        .....ehdottomasti seksikkäimpiä ja siks se kieli on niin ihana myös!!!


      • russomaani

        venäjä ehdottomasti naisen suusta kuultuna, ei kahta sanaa...


      • on tosi))
        on..... kirjoitti:

        .....ehdottomasti seksikkäimpiä ja siks se kieli on niin ihana myös!!!

        minulla venäläinen mies ja miten on kunnioittava ja rakastava ihminen..
        venäläinen osaa näyttää tunteensa eikä ujostele


      • ilkka*

        kaunein!


      • Kovin

        ilkeän- ja agressiivisen kuuloinen kieli.

        Taidat itse olla venakko, vai?


      • ihan kaikki
        parhaan näkösiä kirjoitti:

        Venäläiset naiset on parhaan näkösiä, joten kielikin on kaunein, ainakin jos miehiltä kysytään. Ja miehethän määrää, joten asia lienee sovittu.

        Tuossa naapurissakin asuu sellanen parimetrinen lipputanko karmealla noita-akan nenällä varustettuna.
        Mutta ai jai sitä itsetuntoa. Nenä pystyssä kulkee ja luulee olevansa vähintäänkin kauneimmista kaunein.

        Mutta kaipa tuo täällä Suomessa nenä pystyssä kulkeekin, kun luulee kuuluvansa tähän "kauniiden venäläisnaisten joukkoon", joita jotkut suomalaismiehet niin ylistävät.

        Ne venäläisnaiset, jotka ovat oikeasti kauniita, hämmästyttävät. He jaksavat pitää huolta itsestään ja pukeutuvat laadukkaisiin vaatteisiin. Tukat ja meikki viimeisen päälle.

        Kieli on kyllä mielestäni aika ruman kuuloista.


      • täysin
        on..... kirjoitti:

        .....ehdottomasti seksikkäimpiä ja siks se kieli on niin ihana myös!!!

        miehestä.


      • Mutta miksi
        on tosi)) kirjoitti:

        minulla venäläinen mies ja miten on kunnioittava ja rakastava ihminen..
        venäläinen osaa näyttää tunteensa eikä ujostele

        silti ovat yksi sotahulluimmista kansoista?


      • varsinkin
        ilkka* kirjoitti:

        kaunein!

        venäläisen sensuellin naisen suusta kuultuna. Paremmalta kuullostaa jos itsekin ymmärtää venäjän kieltä. On tietenkin muistettava, että venäläinen nainen muutenkin haluaa omistautua kokonaan miehelle, jonka valitsee. Siis ei yleensä riidellä esim kotitöistä. Tämä vain vihjeeksi :-)


    • matkustellut

      Ehdottomasti suomen kieli. Esim" älä rääkkää sitä kääkkää. No en minä rääkkääkkään sitä kääkkää ;-)

    • totisesti

      Savolainen esileikki. Kiänny!

      • savoa.. ei se ole kieli

        vaan vammanen "murre" ja tosi vammanen onkin .. ihmisetkin samaa mitä murteensakkin, hyvin tääätyyy kaahtoooo. voi vammasuus


    • omar

      mun mielestä on ihanaa kuunneella kun joku puhuu vaikkapa ranskalisella korostuksella englantia,siinähän ihan kastuu.Varinkijn jos mies on oikein muskelimies...

    • pisu95

      kiina vie kyllä tämän jutun tv pisu95

    • olla

      Ehdottomia osataan mielipiteissä olla ja perseet märkinä sinne ja tänne suuntiin. Ok, selvä. Entäs ne perusteet?

      Ennen kaikkea, osaisiko kukaan perustella asian jollain muulla kuin sillä, että juuri siitä kielestä oma perse sattuu kastumaan, koska juuri sillä kielellä on tullut riittävän eksoottinen hiippari lähentelemään? Perseitä ja kohtaloita on monia, ja romanttisuuskin on paljon muuta kuin perseen kastuminen. Ja lisäksi on virheellistä sekoittaa vaikkapa puhujien ihqun eksoottinen ulkonäkö heidän kieleensä, nämä kun ovat aivan eri asioita.

      Mielipiteitä lauotaan kuin pieruja, mutta onko missään sisältöä?

    • Jannu30wee

      Häpykieli on ehdottomasti romanttisin kieli.

      • kyssä

        Laulaako se sinulle? Kaikki miehet eivät saa aikaa laulua.


    • Äidinkieli

      Oma äidinkieli on tietysti romanttisin kieli. Kuka tahansa uskaltaa sanoa tosta noin vaan ohimennen toiselle "I love you", mutta kun sanoo saman omalla äidinkielellään siinä on paljon enemmän tunnetta mukana. "Minä rakastan sinua" on paljon vaikeampi lause sanoa, koska se tarkoittaa enemmän omalla kielellä sanottuna. Äidinkieli on kuitenkin se kieli, jolla ihminen ajattelee ja käsittelee tunteitaan. Siksi sillä kielellä ilmaistuihin asioihin liittyy kaikkein suurin lataus.

    • ehdottomasti saksa:)

    • basiste

      Onhan se!
      Quiero coger tu concha en este mismo momento.

    • Pudota rakkauteen

      Ehdottomasti ranska! Kielessä on aivan ihania suomennoksia, esimerkiksi rakastua on suoraan suomeksi käännettynä pudota rakkauteen! Rakastan sinua = Je t'adore

      • kamo

        Mun mielestä englanti, amerikanenglanti ehkä ennemmin kuin brittienglanti, vaik brittienglanti on niin söpön kuulosta :) Tai sit italia, se on kaunis..


    • you= yök?

      ei ainakaan englanti, ehkä rnaska

    • TÄÄLTÄ NÄÄS NII
    • sampppa

      Sen on pakko olla Vietnam!!!
      em yeu, toi yeu em ;)

    • tyttåh__

      Itsestäni romanttinen kieli on Unkari,Ranska ja Espanja :)

    • mitä osaan

      Oui, c´est la lanque de la francaise: Je t´aime et aussi TI AMO :-P

    • KIELIHÄN SE

      tietysti :)

    • Tšekki

      Mielestäni romanttisimmat kielet ovat tšekkiä ja suomea - en osaa sanoa, kumpi niistä enemmän, koska tšekkiä on mun äidinkieli ("Miluju tě") ja suomea on kaunis kieli, josta tykkään tosi paljon:) Ja teidän "Minä rakastan sinua" kuulostaa ihanalta:) Vaan mulla ei ole ollut vielä mahdollisuutta sanoa sitä kenellekään...;)

    • Nimetön

      romanttisin kieli on espanja.. must ainaki..

    • se se on

      Ainahan sanotaan, että ranska on romanttisin kieli ja sitä mieltä minäkin olen..

      • Vasta tajusin sen

        Ranska on se romanttisin kieli: Perustelu: ranskan kieli on parhaimmillaan merkillisellä tavalla "älykästä" ja tunteisiin vetoavaa. Mielestäni romattisuuteen ja erotiikkaan kuuluu myös älyllisyys (esim. runoilijat).

        Tässä näytteeksi Francis Cabrelia Youtubesta:

        http://www.youtube.com/watch?v=O6HmX6PQzfE

        Menee taju kankaalle tästä - on tosi hieno/liikuttava. Enkä edes ymmärrä sanoja... :)) ehkä just siksi.

        Ja ennen vihasin tätä sammakon kurnutusta muistuttavaa kieltä -niin sitä vaan muuttuu.


    • savo kiel se on;)

      suomee ja savoo hiljoo ja kovoo....;)kyllä sillä lemmen asjat oikenoo....;)

      • virheitä..

        tässä paljoooooo


    • huono englanti

      et sillei hei

    • Kiltti tyttö

      vaikka intiaaneilla on varmaankin monta eri kieltä, mutta kuitenkin.

      Ja ehdottomasti seksikkäin kieli on suomenkieli ja siinä etelä-pohjalainen murre. Siinä menee meikätyttö ihan mykäksi.

    • varjo50

      Tietysti englanti.

    • on ihanaa<3

      elekieli se parasta on . ei aina tarvii sanoja kun ihminen elehtii oikein

      • kledhgeli

        Kernéweg yw hona, an romanseka jéth. "I love you" yw yn Kernéweg "my'th vyrgar".

        Eli eiköhän se liene korni tuo romanttisin kieli, ja kun äidinkielisiä puhujia ei ole, niin ei ole pelkoa mistään yököttävistä äijistä, jotka tulisivat sitä korvan juureen määkimään.

        Tämä oli siis vain mun mielipide.


    • HHGTTG 42

      Olen kuullut tähän asti mm. Italiaksi, espanjaksi, latinaksi, englanniksi, saksaksi, venäjäksi, urduksi, hindiksi, arabiksi, kiinaksi, japaniksi, koreaksi jne. ihan loistavia lauseita ja lauluja.

      "Oikeita" vastauksia ei ole, mutta kyllä se kelpaa, että pystyy löytämään noin 42:sta kielestä jotain hyvää. Tämä taas on oikea vastaus, ei 41 eikä 43, vaan 42.

      Niin se on kirjoitettu ja niin se vain on.

      Loppujen lopuksihan se riippuu lausujan/laulajan kyvystä, tilanteesta ja siitä, että onko kuulija Ihminen vai kansallisidentiteettikriisin murtama "jonkin kisan 'pätevä' tuomari", joka kuuntelee vain yhtä tai kahta kieltä vakituiseen, kun on jäänyt muut tutkailematta nirsouden takia.

      Jep jep. On parempi olla Ihminen kuin Jonkinmaalainen :)

      • 7 kieltä

        Brasilian portugali.


    • ai nou

      ranska tietenkin

    • Ihana kieli

      Ne suomalaiset, muistaakseni Nurmijärveltä, jotka laulaa latinaksi....
      Se on kyllä vienyt mukanaan se vaan on niin ihana kieli laulettuna. Harmi kun en muista mikä se levy oli nimeltään, en ole kuullut pitkään aikaan sitä.

      • Ihtiriekko

        Miksi matkisin täydellistä bhaktaa?


    • Minä ite....

      Ranska kaunein kieli,mutta romanttisin on oman maan kieli Suomi tottakai.....

    • suomisuomi

      tänne on näköjään valikoitunut kaikennäköisten kikolojen ihailijat. on kreikkaa, ja turkkia ja arrabiaa ja muut vastaavat. no mikäs siinä, ei muuta kun laukut pakaten ja painakaa sinne maille niin saadaan suomi suomalaisille, eikä tule sekasikiöitä jälkeen veronmaksajien huollettaviksi.

    • Postipoika

      Romanttisin kieli on tietysti Saksa,
      Ichh liibe dihh! Ja sylki vain lentää sitä lausuessa...;)

    • anniinanko

      espanja on ihanin ja romanttisin ja kaunein kieli

    • repe

      KIEH KIEH

    • Ranskatar

      italia

    • TIINA.K

      Mun mielestäni Swahilli on todella romanttinen kieli. Mä voin kuvitella, että joku raamikas ja lihaksikas nuorimies latelisi rakkauden sanojaan Swahilliksi..ahh

      • afsfefwfasdf

        voi jeesus.. :D swahili kuulostaa mielestäni joltain hyvin vanhalta alkuasukkaan papupapu abatupatun kälätykseltä. Minulla oli vuoden verran tansanialaiset kämppikset. Kielessä ei ole tippaakaan romanttisuutta. Englanti tai ranska taitaa olla romanttisimmat kielet..


    • histfiilari1965

      Äidinkielen opettajani selitti aikoinaan, että romanttisin kieli on sellainen, jossa on paljon L-kirjaimia. Se ikäänkuin pehmentää ja romantisoi.

      Esimerkkinä hän mainitsi A. Kiven Sydämeni laulun:
      SieLL on Lapsen Lysti oLLa tuonenherran vainioLLa, kuuLLeLLa kehrääjäLintuu. Siis kuullella eikä kuunnella.

      Mutta onkohan kovin romanttista sanoa rakkaalleen, että "sinä oLet heLLkutin keLju".

      Mielestäni espanja, italia ja tietenkin latina kuulostavat romanttisilta. "söteemiä sinne ja söteemiä tänne", sanottiin takavuosien suomennoksessa tunnetusta ranskalaisesta huohotuslaulusta.

    • Whitesnake73

      Ihan ehdottomasti..Mikä hitto on aina muu, kun suomalainen on muka romanttista.?Oli ihan mikä vaan suomen murre.Se on aina romanttista, kun sanotaan että rakastaa.Suomalainen, kun ei kovin helposti sano rakastavansa,joten sanatkaan ei kärsi siitä, että niitä liikaa kulutettais..

      • on toi

        sun kirjoituksesi


    • Espanja tottakai!

    • señorita

      Espanja,Italia,Ranska

    • ichigo-79

      Jokin siinä vetoaa :D

    • ROMANTTISIN

      SZERETLEK (minä rakastan sinua)

    • on romanttista

      Mä diggaan teinien käyttämästä numeroslangista.

      EVVK, 4ever600, r4k45 jne.

    • dggfsgsreg

      Ei ratkaise raha vaan Rakkaus!

    • Linqua

      Romanttisin kieli on ehdottomasti hindi.

    • kielimies

      Häpykieli on romanttisin.

    • tuo

      SIAN SAKSA JA SAATANAN SONTA KOSKA SE VIE VAAN SANTAAN

    • huhhei ja hellurei

      mikä sen romanttisempaa kun suamalaanen nainen sanoo miähelle notta mennääs ukko nussimahan alakajaasiksi tuahon pirtin pöyrälle ku muariki on menny bingoho ja kakarat kouluhu.

    • nappisilmä

      ranska on romantisin kieli

    • italia...

      se se on.

    • 123

      ESPANJA EHDOTTOMASTI MUN POIKA YSTÄVÄ ON ESPANJALAINEN!

    • Nimetön

      italia ja ranska on hienoja kieliä kunhan oppis itsekkin

    • jokuvaantäält

      Kyl mar mää sunst tykkä. Rakastaks sää si mua viäl?

      Se o rakkaut ko piretää kärest kii ja kattotaa silmii oikke vaa pal. Kaik romanttise höpinä voi jättä poies ja ol vaa vieretyste.

    • Ninabe

      mielestäni saamen kielen minä rakastan sinua on jetenkin niin uskomattoman miellyttävä omaan mieleen.


      minä rakastan sinua= Mun ráhkistan du

    • kivipukki

      Heprea tietenkin, rakkausrunoista hienoin "Laulujen laulu" on kirjoitettu sillä.

      • .......

        on mielestäni hyvin kaunis kieli :)


      • väinämöinen

        Noijoo minoo sitä mieltä jotta se mualiman kaunein kieli on se rakkauvenkieli kyllähhän työ tiiättä sen,joletta tiiä nii maistakkoo.


    • suomineito

      En tiedä onko Viron kieli maailman romanttisin, mutta mun mielestä se on todella kaunis kieli. Erittäin lähellä suomea, mutta jotenkin pehmeämpi.

    • se on kaunista

      Ihan oikeasti.

    • hämmästynyt.

      Eiköhän romanttisin kieli ole kun saa tajunnan räjäyttävän orgasmin. Siis kehonkieli on se paras, jos jollekkin jäi epäselväksi. Ongelmana on vain kehonkielen kurssien vähyys ja sen takia kovin moni ei sitä osaa tarpeeksi hyvin.

    • jupats

      viron kieli varmasti

    • totta kai

      seitsemän eri s-kirjainta ja ihanan pehmeät sanat.

      • venäjää puhuva

        ei ne ole s-kirjaimia vaan suhu äänteitä


    • viittis on ihan jees

      yks mun mielestä romanttisimmista kielistä on viittomakieli. siinä ainakin jos koittaa sanoo et rakastaa toista ni ei pysty kovin hyvin huijaamaan sillä eleet ja ilmeet on niin vahvasti mukana, ja se mitä puhut sun käsillä tulee suoraan sydämmestä. puhutussa kielessä jokanen tietää mitä oikeesti se sana tarkottaa, mutta viittomakeilellä ei vaan tiedä vaan myös näkee että mitä se oikeen on.

    • Luici.....

      Italia tai Saksa ovat ne joissa tuo tunne tulee julki.

    • ReBl

      Ehdottomasti turkki! seni seviyorum kuulostaa niin ihanalta ku joku joka osaa ääntää sen oikeen sanoo sen. Ja kieli on muutenki ihana

    • >>>

      Kaksihampaisen, likasen ja viinalta haisevan laphilaisen suoltamat saamenkieliset romanttisuudet (=rivoudet)on ehkä kauneinta mitä ihminen voi eläissään kuulla. Liputan sen puolesta!

    • julki

      Romania tai bulgaria ehdottomasti.

    • Swordstar

      Englanti on ehdottomasti puhutuista kielistä sisälyksekkäin, spanjardien kieli on tokana. Mut ihan ehodttomasti paras on vartalonkieli.

    • mr.kpk

      Noh sehän on ilimanmuuta savon kiel, kun se on semmonen ranskan kielen murre savoyyy...

      Kun naiselle sannoo että oot niin ihanan haaskannäkönen niin, avot se meneeperille kuulijalle kun korvaan sen kuiskasee... se saa aikaseks liikettä sanojanniin niveliin.

      ja se savon mure kun sillä on kansainvaliset juuret se se on sopiva ja toimiva paikkansa täyttävä. Missätahansa.

      noh, esmerkiks, sovan aikaan kun suomalaisille opetettiin kielii kuten saksaa, ja saksalaisille sotilaille suomee.. niin mitäs siitä syntys. suomalinen nainen sanoos jot nai nai... ja saksalainen sotlas jot nain nain... . Kehitys stoppas kun tuli todettua jot mahottomuudellakin on rajansa.

      Kyllä se on savonmurre, ei sille voi mittään , osottaahan murrealueen laajuuskin sen..

    • Bella donna

      Italia tietenkin

    • se on ykkönen

      tämä meän "kieli", no joo, häätyy mennä.

    • svtk

      suomalainen viittomakieli. Ehdottomasti.

      • Anonyymi

        Totta!humalainen kun huitoo sinne tänne nii yrittäppäs se tulukita.


    • saksaksa:)

      Saksa ihanan saksalaisittain voimalla äänellä ja retoriikalla tulkiten, ah orgasmi pornokieli : )

    • ei epäilystäkään

      Koko kysely on naurettava! Kaikki muut varmasti pilailevat! Huonoa läppää, sanon minä, sillä toki jokainen jo syntymässään tietää, että ehdottomasti romanttisin on Arâwakin kieli!!! Siis ihan ykkönen, ja tämä on tiedetty ikiajat! Kun tummatukkainen (iih) ja pienikasvoinen (uuh) arawakki sanoo korvaan Tselocstlo Walacam Tlaxtlala, niin siinä menee KENELTÄ TAHANSA suomitytöltä jalat alta, ja vähintään 10 kertaa nopeammin kuin mistään muusta kielestä! Ei pienintäkään epäilystä, että olen oikeassa, ja te kaikki muut väärässä! Sori kun pudotin teidät maan pinnalle, mutta piti kertoa kaikille tämä täydellinen ja varma tosiasia.

    • keksa

      minun mielestäni romanttisin kieli on ranska

      • Timondeo

        Savo!!ee oo kiel eekä mikkää...Vuan polovet näköjään stadin tytöillä notkuu..En halveksu...enkä kehu..vuan näin on!15Vee.katellu..koplotellu..kyl stadissa naista saa..savollakin.....


      • Anonyymi
        Timondeo kirjoitti:

        Savo!!ee oo kiel eekä mikkää...Vuan polovet näköjään stadin tytöillä notkuu..En halveksu...enkä kehu..vuan näin on!15Vee.katellu..koplotellu..kyl stadissa naista saa..savollakin.....

        Naijjaako ensin?sitten syyvvään vasta...


    • Gunther..

      ... muuta saksa :) Varsinkin jos tykkää vähän rajummasta ;)

    • kopo

      mun kieli:-)

    • Joku vaan

      Ehdottomasti romanttisimmat kielet on venäjä ja viro!!!itse saan perhosia vatsaan kun kuulen jonkun puhuvan venäjää tai viroa jossakin...

    • Anniina

      Romanttisin kieli on ehdottomasti ranskankieli, se soi niin kauniisti, esim. chansonit...

      • .,'niin

        notta jos pohojalaane painija iskee missin jurottamalla niin se on kai oikea kieli.


    • Deutsche Mädchen

      Romantiikasta en välitä tuon taivaallista, mutta parhaat kielet ovat kyllä saksa ja japani. Saksa on mahtipontista ja tarkoitettu voimakkaalla äänellä puhuville ja japani on jotenkin "kiehtovaa". Siinä on jotakin mikä koukuttaa oppimaan sitä lisää!! Saksaa kun ei sen kummemmin minun tarvitse oppia... :)

    • suomi poika perkele

      romantisimat kielet ovat ehotomasti savo ja kehonkieli niilä on tulluna pessee niin etelässä kun pohjoisessa koskaa vonkuu matkoilla en oo jiänyt iliman.etelän herkuila herahtaa oikee ves kielelle kun kuuloovatii.

      • dievuski!

        kun sirkutti illalla kainalossa ja aamulla tarjoili aamupalaa kotonaan, niin ne sanat jätti jäljen joka on muistona -80 luvulta ja joita reissuja kamujen kanssa (salaa) vieläkin joskus muistellaan. ""niet mani"


      • <<<<<

        TAMPEREEN MUURRE
        RAUMAN MURRRE


    • @@@

      ---

      • babygirl86

        "Eihän kamalampaa voi olla kuin tuo kieli.
        Kerran käynyt epsanjassa ja on riittänyt."

        Voihan se kuulostaa hassulle,
        kaikki ne ääntämiset ym. :D
        Mutta kuuntele vaikka Ricky
        Martinia ja katso muuttuuko mielipide
        sitten;)

        Itse pidän espanjasta lähinnä juuri
        siksi mille se kuulostaa ja myös siksi
        että osaan sitä jonkin verran..

        Mutta kyllä italia ja ranska
        korvaani romanttisimmalle kuulostavat.


    • kielimies69

      häpykieli, olisko?

    • pecadora

      ranska on niin romanttinen kieli.. varmasti lähtisin miehen mukaan joka kehuisi minua ranskaksi.. ja olisi ihana puhua jonkun miehen kanssa ranskaa.. Je t'aime

    • mirzuka::

      Ehdottomasti romanttisin kieli on ranska, koska sillä kielellä voi puhua vaikka lannan luomisesta, niin silti se kuulostaa eroottiselta.

      • EI AINAKAAN

        Itse ranskan kieli kuulostaa jo lannalta tai lähinnä varisten raakkumiselta. Kamalia ne kurkku ärrät.


    • Cara

      Vastaus kyselyyn: italia

    • UUUHHHHH

      TODELLA ROMANTTISTA,,KYLMÄT VÄREET TULOO

    • italiano ma finlandese e meravigliosa. Eli perkele Suomi se vasta on hieno kieli!!!

    • totuus esille kuin huoran p...

      Tämä on vuosisatainen tieto, ei luulo eikä omakohtaiseen kokemukseen perustuva musta-tuntuu tyylin heitto, niin kuin kaikki muut väittämät täällä. Tämä on siis totuus. Valitan, mutta näin on. Ehdottomasti. Pillu märkänä ja valmiina aina kun tätä kieltä kuulen. Romanttisin kieli on etruski. Voih miten ihaaaaaaaaaaaaaanaan etruskiin muuten törmäsin viime viikolla. Menemme nyt naimisiin. Tämä on aukoton todiste. Jos emme olisi menossa naimisiin, tämä kieli ei olisi romanttisin.

    • L'adoro

      Beh, la lingua più romantica del mondo? L'italiano, certamente!
      Ite olen kyllä todellakin italian kannalla, sitä opiskelleena ja Italiassa asuneena. Italia on vaan niin kaunis, kun sitä puhuu, niin se kuulostaa melkein laulamiselta. Toisaalta sanon myös, että tämä meidän oma suomi.

    • ROMAANI..

      Pussihousujen murre, moralla höystettynä! Pakolliseksi jo esikouluihin! :-)

    • no joo

      Savonkieli on niin kaunis että aivan puistattaa.

      • Anonyymi

        Savonmurre,eikö teillä opeteta koulussa kielet ja murteet?


    • Bastrado

      .....se viimepelissä kuitenkin ole kiinni enemmänkin vastapuolesta kuin kielestä.Suomen/Ruotsin kielen sekametelisoppakin saattaa kuulostaa kauniilta kun sen kuulee "oikealta"henkilöltä.

    • ILOVEMCR

      Niin.. onhan se italiakin hauska kieli.

    • &quot;da&quot;

      kieli on venäjä. Mikään ei ole ihanampaa kuin oma kulta puhuu hellästi venäjäksi.

    • Se on hyvä kieli ;)

      Ihan sama mitä se kieli puhuu kunhan nuolee mun penistä :)

      • Muijalla on kielitaitoo :)

        Hajotkaa kateelliset siihen ;))


    • kiistatta

      espanja

      • juuri näin :)
        Mikäs sen seksikkäämpää kuin venetsuelalainen komistus kuiskaamassa korvaan "Yo Te Amo"


    • suomessaei nää

      maaontäynnäsitä maallaheinäladossa.kaikkiavanha on romantic

    • Otaku90

      私は愛する
      watashi wa aisuru

      ja on monia muitakin tapoja sanoa se.
      Ihana kieli  

    • Suomi tietenki.

    • Rami Pussinen

      On varmaan Suomen romanttisin. En kylläkään ole saamelainen

    • gebe alles für dich!

      Täälläpäin saksan kieli pistää jalat veteläks. Itse on tullut viittää eri kieltä tähän asti luettua (mm. ranskaa & espanjaa), eikä kyllä mikään kolahda yhtä hyvin kuin saksa. Joku niissä ich- ja ach- äänteissä vaan kiehtoo.. ;>

    • timja82

      Minulle romanttisinta kieltä ei oikeasti olekaan. Olen seurustellut norjaa, ruotsia, suomea, englantia ja ranskaa puhuvien miesten kanssa ja jokainen oli hellittelyssään erilainen ja yhtä romanttinen.

      Mutta kielellisesti.. naisenhan voi saada ihastuksesta sekaisin pelkillä sanoilla, jotka soivat naisen korvaan ihanalta. Minulle ei mikään varsinainen kieli ole tehnyt tuota, vaan murre tai tapa puhua.

      Norjalainen poikaystävä oli pohjoisesta Norjasta, missä kieli kuulosti enemmän kouluruotsilta kuin tanskalaissävytteiseltä nieleskelyltä. Se upposi silloin. Ruotsalainen taas puhui hyvin laulavaa, kevyttä - sanoisinko tukholmalaista - ruotsia, joka kuulosti aivan ihanalta. Jostain syystä hänestä jäi mieleen epäromanttinen "na vi knylla?" parhaiten. Se ei kuulostanut niin karkealta kun se sanottiin sillä tavalla ja sillä katseella varustettuna..

      Englantia puhuvat kolme sitten olivat kukin ihania. Skotlantilainen, irlantilainen ja australialainen, kullakin tapana puhua juuri sitä kliseistä murretta. Englantia oman alueensa erikoistyylillä puhuvat ovat olleet aina heikko kohta minulle. Jos on vielä pilke silmäkulmassa ja pitkä, harteikas varsi niin tämä tyttö on myyty poikki ja pinoon. Irlantilaisen kanssa minulla oli hauskinta (ainakin silloin, kun en saanut kunnolla selvää hänen puheestaan ja silloin kun hän käytti gaelia), skotlantilaisen kanssa oli kaikkein vaikeinta (ja häntä kuuntelin kaikkein mielelläni), ja australialaisen kanssa oli se ainoa suhteeni, joka perustui pelkästään.. no, Sille.

      Ranskaa puhuva mies oli kanadanranskalainen, eli hän ei sorauttanut ärrää niin kipeästi kuin tapaamani ranskalaiset, vaan puhui sellaiseen hyvin pehmeään hiukan latteaan tyyliin, mikä toimi myös minun korvaani. Hän ei koskaan sanonut rakastavansa, joten en osaa kuvitella miltä se tuntui. Hän kyllä kutsui minua monesti "mon bourdon", tarkoitti kai ampiaista..

      Jos suoraan sanotaan, niin sänkyyn minut sai puhumalla irlannin kieltä (tai gaelia, miten sen kukin tahtoo ilmaista). Mies sanoi (tai ainakin väitti sanovansa), että "sinulla on maailman kauneimmat punaiset hiukset ja kun katsot minua noin, tekisi mieleni suudella sinua".. Kyllä muillakin kielillä sai, mutta ei ensitreffeillä eikä vielä toisillakaan. :D

      Kaunein "minä rakastan sinua" kyllä tuli ihan suomalaiselta mieheltä. Jotenkin omalla kielellä kuultuna se tuntuu niin merkittävältä. Suomimiehen sitten otin ja pidin.

      http://www.youtube.com/watch?v=3UgpfSp2t6k&feature=related

    • saggitario

      Olen itse italialainen puoliksi, ja minusta se on todella kaunis kieli kertoa tunteitaan ja se kuullostaa kauniilta. Ranska on mun mielestä myös kiva :)

    • Ei mitenkään pahalla, olet määritellyt ihannemiehesi ja on aivan sama millä kielellä hän sinulle laulaisi ja olisit liekeissä.

      Mikäli italiaksi laulajana olisi hieman soraääninen, parta ajamaton, hieman ylipainoinen ja huolimattomasti pukeutunut. Katsoisit toisin.

    • mikä on sointuva ja sujuva. Mi´tään muuta ei tule tällä hetkellä mieleen kuin savon ja karjalan murre.

    • 2+12

      on ruskea kieli.

    • Suomenruotsalainen N

      Katsoin juuri viime viikolla saksalaista pornoelokuvaa jossa saksalainen viiksekäs mies huusi "Ich commen! W..." Tajurin heti että sytyn saksalaisista viiksivallu miehistä ja miksen myös naistakin. Saksalaiset juomalaulutkin saavat minut syttymään.

    • Ikäloppu Runopoika

      Siitäkin huolimatta, että kaikenlainen kansalliskiihkoilu närästää mua kohtuudella, niin kallistun suomenkielen puolelle - tai siis korjataans vähän - kuulijan äidinkielen puolelle (mieluusti myös puhujan). Tää siis lähinnä siks, että mulle sisältö on kuorrutusta tärkeämpi. Olkoonkin, että vaikka ranska, espanja, italia ja monet muut kielet ovat ääntämykseltään joko eloisampia tai sit samettisempia, niin mitään muuta kieltä kuin omaa äidinkieltään ei ihminen ymmärrä yhtä syvällisesti.

      Ja viettely ja flirttihän on just sitä, nyansseja, leikkiä, sukkeluuksia, hauskuutusta - ajatusten esileikkiä. Ja niinkuin muukin esileikki, se toimii parhaiten silloin kun tekijä ja vastaanottaja taitavat hommansa täysin ja omaavat riittävästi herkkyyttä. Edes erinomaisella vieraan kielen osaamisella ei pääse samalle tasolle kuin fiksujen ja kielellisesti lahjakkaiden ihmisten kiehnäävässä sanaleikissä.

    • See ya!

      Mun mielestä amerikanenglanti ja kenties italiakin. Vähiten taas eesti (ei millään pahalla, mutta ei vaan sytytä).

    • ytresdfghjdfgh

      Sitä kannattaa miettiä. Epäilemättä joku omahyväinen macho saa nimettömät kastumaan, mutta fantasiaahan se vain on. Pienet vehkeet mammanpojilla jne. todellisuus on toista.

    • Dodaitose

      Ranska on ääreetömän rumaa, ranskaa puhuvasta tulee mieleen klingon joka yrittää puhua italiaa. Espanja taas on NIIIIN ärsyttävää sotkua josta ei meinaa saada selvää millään.

      Japani on mielestäni nättiä: Aishiteru. Sana "ai" (rakkaus) kuulostaa niin kauniilta...

    • Romanttisin kieli?

      Hmmm.

      Se on joko E tai e.

      Eessä on tuttua energiaa ja eessä hullua entropiaa.

      Tosin myös G-kielessä on omanlaatuisensa pehmeä sävy.

    • Swedish/German

      on uskomattoman seksikkään kuulosta kun kaunis nainen puhuu sujuvasti ruotsia tai saksaa

    • Vanillaaaaaa

      Soranin murretta puhuva kurdi sekoittaa pään todella.
      Se kiihkeys, miten puhutaan, äänen painotus, vieras korostus..
      Ei voi kyllästyä..

    • hhjhgj8

      Italia ja puola.

    • Savon neito

      Kyllä venäläinen ja ranskalainen mies kumpainenkin saa pelkällä kielensä puhumisella sukat pyörimään jaloissani. Suomenkieliseltä vaaditaan jo virtuoosista kielitaitoa ja hyvää sisältöä, että tekee vaikutuksen.

    • tambourineman

      Ehdottomasti seksikkäimpiä naisia:

      - Äidinkielenään viroa puhuva nainen, viehättävää ilahduttavalla tavalla.
      - Hieman tummasti soljuva venäjä. Houkuttelevaa...
      - Ranskatar puhumassa hyvää englantia paksusti korostaen.
      - Herkällä ja sirolla tavalla naisellinen japani. Riitaisana ja änkyränäkin japanitar herättää miehekkäitä suojeluvaistoja.

    • Kielitaitoinen herra

      Eppäilenpä, että se in minun kieleni. Sillä on monta orgasmia saatu aikaan.

    • Suomi on ihanin

      mä rakastan sua.. :3

      • rehellinen mies

        samaa mieltä että suomen kieli on romanttisin.


    • ............

      Kyllä se on venäjän kieli :)

    • vene zia

      Italia. Amo te... italialaisen sanomana Italian kesäillassa.

    • Je t'aime!!!!

      Kyllä se on ranska. Maailman kaunein kieli. Vielä kun itsekin osaisin puhua!

    • Tyttö vaan

      Ranska, italia ja espanja ovat kyllä kauniita kieliä. Mutta omasta mielestäni kyllä parasta on olla oman jenkkimiehen kainalossa ja kuulla "I love you". Myös hänen aksentillaan lausuttu "Minä rakastan sinua" (johon tietysti tulee se jenkki-R), kuulostaa todella suloiselta. =)

    • :)

      oui c'est la langue française

    • Cee

      Italia on erittäin kaunista. Sen puhuminen vaikuttaa todella vaivattomalta ja rennolta. Muutenkin kielestä tulee rento vaikutelma. Pidän myös saksasta. Se kuulostaa älykkäältä ja ylhäiseltä ja tuo mieleen sadun. Myös se, että sen puhujat eivät yritä tehdä siitä muuta kuin se on, miellyttää. Englannistakin pidän. Se on helppoa ja se on varmaan ainoa kieli koko maailmassa, joka voi kuulostaa äärimmäisen hienostuneelta tai rahvaanomaiselta riippuen siitä, kuka sitä puhuu. Muita ihanuuksia ovat japani, slovenia ja islanti.

      Ranska on mielestäni melko epämiellyttävää... Ranskan kirjakieli on mielestäni maailman ylivoimaisesti kaunein, mutta kun kuulee sen ääntämyksen, on se yhtäkkiä vähemmän viehättävää. Esim. "Je suis heureuse" näyttää ihanalta, mutta lausutaan [zjöö zyi ööröö]. Lovely... Kuulostaa muutenkin todella nuhaiselta (tyyliin "njusavõõ" ja "lörsãfãã").

    • .................

      Pohjoismaisista kielistä valintana voisi olla norja.

    • Joopa joo

      Minusta romanttisin kieli on savo-kaennuu: Siellä se emäntä männä hiliputteli pöpelikössä perssii vilikkuen...

    • Anonyymi

      German subtitles tietty

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2118
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1986
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe