Luin sinun adv.lista kirjoituksen jossa vähättelit ja miltei hylkäsit 1260 vuoden aikajakson tulkinnan joka Adventtikirkolla asiasta on. Pidätkö tosiaan tulkintaa aikansa eläneenä adventistisena erikoisuutena, vaikka tulkinnan juuret ovat varhaisesta uskonpuhdistuksesta? Eivätkö uskonpuhdistajat sittenkään olleet oikeassa paavikirkon suhteen?
Kai A:lle kysymys
4
199
Vastaukset
- helpompaa
seurata tätä, jos laittaisit tänne sen mitä Kai on kirjoittanut, koska tuo ei oikeastaan kauheasti kerro mitä hän on kirjoittanut...
toivoopi toinen advari- yks advari
jos hän itse laittaisi, ei se kai niin salainen ole?
Minun puolestani tuo aihe saa jäädä advlistan puolelle.
Paavistahan en kirjoituksessani sano mitään ja olen edellen siinä kunnon adventistisessa kannassa, että suurin uhka kristikunnalle ei tule sen ulkopuolelta vaan sisältä. Tämän vahvistavat Paavali, Ilmestyskirja, Jeesus ja tietenkin myös Daniel.
Protestanttisessa Suomessa (ja monessa muussakin maassa) kannattaa kuitenkin miettiä tarkoin kuinka aiheesta puhuu. En tiedä ketään, joka olisi pelastunut sillä, että heille on paasattu antikristuksesta. Ehkä on parempi tehdä kuin Paavali ja päättää olla tuntematta mitään muuta kuin Kristuksen ja hänetkin ristiinnaulittuna.
Kai- Maru-anne
Tähän varmaan moni muukin adventisti yhtyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?3431910Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh751304Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831297- 1341167
- 841033
- 90926
- 48853
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro118824- 48790
Sitä saattaa vähän hölmöillä
rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.60746