Voiko lukea muulta päätteeltä?

Muistikatkos

Voiko outlook sähköpostia lukea muulta kuin kotipäätteeltä esim. työssä. Jos niin miltä sivulta sinne pääsee?

6

2763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhakorkeapudas

      Onnistuu.
      Se, miten se onnistuu riippuu siitä minkä operaattorin asiakas olet.

      • Outlookiin täytyy kuitenkin ensin laittaa päälle asetus, että se jättää viestit palvelimelle. Outlook kopioi viestit palvelimelta omalle koneelle ja oletusarvoisesti poistaa ne palvelimelta. Tämän jälkeen viestejä ei voi lukea muilta työasemilta.


    • Luulee, että

      Outlook on jokin sähköposti! Sitä se ei ole.
      Outlook on vain sähköpostin vastaanotto- ja lähetysohjelma, jonka voi korvata toisella ohjelmalla tai sitten lukea suoraan serveriltä internet-selaimella.

      Niin kauan kuin posti on serverillä, ei siis outlookissa, voi sen lukea millä koneella tahansa.
      Jos posti on noudettu Outlookiin kotiin ei se enää ole muualta luettavissa.

      On olemassa kaksi ratkaisua ongelmaan, eikä siinä Outlookilla ole osaa, eikä arpaa.

      -Voi käyttää selaimella webmailia tai säätää kaikkien käytettävien koneiden postiohjelmat käyttämään Imap-palvelua.
      Kannattaa tutustua palveluntuottajan ohjesivustoihin.

      • Muistikatkos

        En kyllä ymmärtänyt mitään.... Eli olen Soneran asiakas, onko olemassa sivusto, johon laitan salasanani, niin pääsen ottamaan vastaan postia joltain toiselta päätteeltä?


      • Soneran
        Muistikatkos kirjoitti:

        En kyllä ymmärtänyt mitään.... Eli olen Soneran asiakas, onko olemassa sivusto, johon laitan salasanani, niin pääsen ottamaan vastaan postia joltain toiselta päätteeltä?

        Posti toimi, myös webbinä selaimella?

        Minä ainakin löysin heti tällaisen:
        https://webmail.inet.fi/cp/ps/Main/login/Login?d=mbox.inet.fi
        Kokeile tunnuksiasi tuohon, jos sinulla on Soneran "laajakaista".

        Vaihtoehto 2:
        " * Sonera - Yrityksille - BusinessMail
        ... sähköpostiohjelmistojen kanssa; Tukee pop3- ja imap-protokollia; Työkalu
        sähköpostilaatikoiden ja jakelulistojen hallintaan; Sähköpostilaatikoita ..."
        http://www.sonera.fi/Yrityksille/Tietoliikenne/Tietoverkot/BusinessMail 16k


        Jos olet yksityinen, et ehkä voi käyttää IMAP-palvelua, mutta web-palvelu toimii.

        Webb-mail toimii millä koneella tahansa, mistä tahansa internetselaimella.
        Ainut rajoitus on, että et voi söhlätä postilaatikossasi monella koneella samaan aikaan. Pitää siis ensin kirjautua ulos ensimmäisellä, niin sitten pääsee toisella.


      • Kiitoksia
        Soneran kirjoitti:

        Posti toimi, myös webbinä selaimella?

        Minä ainakin löysin heti tällaisen:
        https://webmail.inet.fi/cp/ps/Main/login/Login?d=mbox.inet.fi
        Kokeile tunnuksiasi tuohon, jos sinulla on Soneran "laajakaista".

        Vaihtoehto 2:
        " * Sonera - Yrityksille - BusinessMail
        ... sähköpostiohjelmistojen kanssa; Tukee pop3- ja imap-protokollia; Työkalu
        sähköpostilaatikoiden ja jakelulistojen hallintaan; Sähköpostilaatikoita ..."
        http://www.sonera.fi/Yrityksille/Tietoliikenne/Tietoverkot/BusinessMail 16k


        Jos olet yksityinen, et ehkä voi käyttää IMAP-palvelua, mutta web-palvelu toimii.

        Webb-mail toimii millä koneella tahansa, mistä tahansa internetselaimella.
        Ainut rajoitus on, että et voi söhlätä postilaatikossasi monella koneella samaan aikaan. Pitää siis ensin kirjautua ulos ensimmäisellä, niin sitten pääsee toisella.

        Juuri tällaista osoitesivua tarkoitin, eli pääsin tunnuksilla heti omaan sähköpostiini. Kiitos vain oikein paljon. Oma kone on korjattavana enkä kotoa käsin pääse posteja katsomaan ja odotan kovasti tärkeää viestiä.

        Kiitos avusta:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe