Vaivaiskoivu

runo64

Ihailen Luojan luoman sinnikkyyttä
verraten sitä ihmispoloiseen.
Kuinka olet tarttunut kiinni elämään
lujin sormin kiviseen tunturiin...

Rakkauteenkin
joka tulee kiinni
kahdella tapaa
sinuun tarttuu

Jatkuvina taivaitten virtana
laimeana tarttuu vihreyteesi
haalistut kuolet
täyttymyksen puutteesta
ja kun tuuli kääntyy jatkuvaan pohjoiseen
peität häpeäsi ensilumeen.

Jos se tulee väkevänä
kylmänä kuin jää
itkujen jälkeen.
Sinut kovasti ottaa
silloin alat hehkumaan.
Punasi loimuaa kuin neitsyen kasvot
eivät häpeästä vaan rakkaudesta
intohimosta kauneudesta.

On kuin kukka puhjennut loistoonsa
ja sitä koko tunturimaa juhlistaa
ruska!!!.

12

467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lindalinda1

      olen iloinen paluustasi, varmaan moni muukin.
      Ja millaisella runolla palasit !

      Kertakaikkisen upeaa luettavaa,
      Lapin lumoa ja kauneutta. Erityisesti ensimmäisen
      säkeen
      ' kuinka olet tarttunut kiinni elämään
      lujin sormin kiviseen tunturiin '

      Seuraavalla säkeellä kerrot rakkauden synnystä
      ja sen kiinnijäämisestä.

      Taitosi on kehittynyt hirmuisin askelin siitä,
      mitä se oli silloin kun aloitit täällä kirjoitta-
      maan, nostan olematonta hattuani.

      Pidä poika runosuonesi sykkeessä, älä anna sen
      tyrehtyä. Äläkä suotta vajoa surujen suohon,
      me olemme täällä tukenasi.

      Kiitos runostasi.

      • runo64-1

        ...on niin helppo lähteä lenkille
        ajatuksineen ja "herätä" tunturin päällä
        ja luoda kaipaavia katseita suuntaa jos
        toiseenkin varsinkin lounaaseen ja sen alle
        sattui vaivaiskoivu ja ajatus johti toiseen.
        no synnytti tunturi muutakin mutta tänne
        asti niin se jää nähtäväksi.
        älä pidä hattua kruunuasi piilottamassa.
        kiitos rakas oppimestari niin paljosta
        ja toivotan mitä parhainta päivääsi.


      • lindalinda1
        runo64-1 kirjoitti:

        ...on niin helppo lähteä lenkille
        ajatuksineen ja "herätä" tunturin päällä
        ja luoda kaipaavia katseita suuntaa jos
        toiseenkin varsinkin lounaaseen ja sen alle
        sattui vaivaiskoivu ja ajatus johti toiseen.
        no synnytti tunturi muutakin mutta tänne
        asti niin se jää nähtäväksi.
        älä pidä hattua kruunuasi piilottamassa.
        kiitos rakas oppimestari niin paljosta
        ja toivotan mitä parhainta päivääsi.

        tämä saitti takkusi illalla pahemman kerran,
        kuulemma. Eräs ihminen yritti illalla päästä tä-
        hän runoosi, mutta ei auennut. Joten mitä toden-
        näköisemmin hän tänään vierailee tässä, jos sivu
        vaan pelittää.

        Ei minulla ole kruunua ystäväni, mistäpä minä sen
        olisin ansainnut.

        Mutta oikeasti tunnen mielihyvää siitä, että toit
        runon eilen. Uskon että se merkitsee Sinulle it-
        sellesikin paljon.

        Oikein nautinnollista lenkkiä tunturien maisemiin
        tänäänkin, ammenna sieltä niitä runojen aiheita
        lisää.

        Lämmöllä lintsi


      • runo64-1
        lindalinda1 kirjoitti:

        tämä saitti takkusi illalla pahemman kerran,
        kuulemma. Eräs ihminen yritti illalla päästä tä-
        hän runoosi, mutta ei auennut. Joten mitä toden-
        näköisemmin hän tänään vierailee tässä, jos sivu
        vaan pelittää.

        Ei minulla ole kruunua ystäväni, mistäpä minä sen
        olisin ansainnut.

        Mutta oikeasti tunnen mielihyvää siitä, että toit
        runon eilen. Uskon että se merkitsee Sinulle it-
        sellesikin paljon.

        Oikein nautinnollista lenkkiä tunturien maisemiin
        tänäänkin, ammenna sieltä niitä runojen aiheita
        lisää.

        Lämmöllä lintsi

        ...naisella on kruunu,
        sinä olet runoissasi tuonut esille
        hiustesi hopean joten sinulla on
        hopeinen kruunu ystävä rakas.


    • risu

      vaivaiskoivun kolmesti. Kiitos.
      Puumerkin myös tahdoin jättää, Sinulle Hyvää viikonloppua toivottaa :)

      • runo64-1

        ...kun löysit jotakin niin moneen
        lukukertaan,olen iloinen siitä.
        sinua "näkee" aivan liian harvoin
        mutta kun näkee niin tietää jollakin
        tavoin onnistuneensa,
        siispä olet kullan arvoinen ja enemmänkin
        -olisi nin paljon sanottavaa.
        kiitos kun poikkesit ystävä rakas
        ja oikein "roppakaupalla" hyvää päivääsi.


    • Muuan mies

      ämä on poikkeuksellinen vastaus,mutta suonet anteeksi.
      Pyydän julkisesti anteeksi,että eilisessä avauksessasi,hienossa
      runossasi,kommenttini eräälle henkilölle, herätti keskustelun,
      joka ei mitenkään koskettanut runoasi.

      Syy ei ollut Kaarun,eikä Minänoidan,he ovat milyttäviä ja mukavia
      rouvia.Minä otan syyt niskoilleni.Komenttini oli ärsyttävä ja rouvat
      ärsyyntyivät.

      Loukkaannuit aiheesta.Runopalautteen sisällä ei ole tarkoitus eikä
      suositeltava tapa käydä henkilökohtaisia keskusteluja.Pydän syvästi
      anteeksi.

      Syy oli yksinomaan minun.

      Mukavaa iltaa ja koko
      viikonloppua ystävä.

      • runo64-1

        ...mitään anteeksi pyydettävää.
        kyllä se iloksi muuttuu mutta hyväksi
        ei milloinkaan.
        asia loppuun käsitelty,
        itse niin totean ja nuijin.
        kiitos kun poikkesit
        ja kaikkea hyvää päivääsi ystävä hyvä!!!.


    • Toivon, että ruska näyttäytyy kauniina, tämän kurjan
      kesän jälkeen.

      Eikä ensilumi peitä mitään häpeää, vaan antaa
      uutta voimaa, uskotaanko kerrakin niin?
      Vaikka tuo lause oli mielestäni runon vaikuttavampia, niin yritän
      kääntää sen nyt positiiviseksi.
      Voimaa saa vaikka mistä, pitää yrittää pitää vain ovet auki, voiman tulla..eikö niin?

      • runo64-1

        ...häpeällä tarkoitin huonoa,pilaattunutta
        ruskaa tai häväistyä naista,
        siksi tuo ihmispoloinen alussa.
        no kiitän käynistäsi ja toivotan hyvää
        päivän jatkoa.


    • Luoja on luonut meille kaiken kauniin
      ja antanut rakkauden sydämeen,
      jos vain osaisimme tätä kaikkea arvostaa
      kuin myös säilyttää kaiken kauniina.

      Kaunis on runosi rakkaudesta ja ruskan kauneudesta, kiitos runo64!

      • runo64-1

        ..oivallettu,
        nimittäin rakkaus tässä oli päälimmäisenä
        mitään sanomaton tai sitten se tosi rakkaus.
        samalla tapaa ruska-ei joka vuosi tule
        kaunista.
        kiitos kun poikkesit luonani ja siitä iloisena
        kaikkea hyvää päivääsi toivotan.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      105
      1170
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe