Sinä saavuttamaton

€€mo

punainen viini lasissa
kuin rubiini kristallin sylissä
sitoo katseeni
kuten sinä vangitset ajatukseni

kirjailijan sanoin
rakastan sinussa saavuttamatonta
ja hiusteni harmaantuessa
ymmärrän kaipauksen nautinnon
ehkä täyttymystä suloisemmaksi

silti en pääse irti ajatuksesta
että kenties jonakin päivänä
saan tilaisuuden uhrata kaipaukseni
rakkauden alttarilla
ja sulkea sinut syliini

ja painaessani sinut itseäni vasten
olen valmis luovuttamaan
enkä enää tavoittele uutta unelmaa
saavuttamatonta

15

669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤

      Niinpä!
      Sellaista elämä on
      kaipuuta kaihoisaa,
      uutta unelmaa,
      suloista saavuttamatonta
      ja kun arki koittaa
      väljähtyy viini lasissa,
      ja sinä et enää vangitse.
      Miten osasitkin lukea ajatukseni?

      • €€mo

        Eikö kuitenkin kannata elättää toivoa että joku niistä tavoittamattomista ei ikinä väljähdy. Muussa tapauksessa voi hyvin päästää irti elämän pyörästä ja pudottautua apatian ja kyynisyyden kuiluun.


      • ¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤
        €€mo kirjoitti:

        Eikö kuitenkin kannata elättää toivoa että joku niistä tavoittamattomista ei ikinä väljähdy. Muussa tapauksessa voi hyvin päästää irti elämän pyörästä ja pudottautua apatian ja kyynisyyden kuiluun.

        Ei pienen pieni rakkaus
        ihan kokonaan väljähdy.
        Se vain muuttaa muotoaan,
        niin ettet heti tunnista.
        Unelmat ne olkoon aina!
        Saavuttamattoman suljen syliini
        kun poskeni tyynyyn painan.
        Miten kauniita unia näkeekään
        ruumis lämpöä vailla!


      • €€mo
        ¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤ kirjoitti:

        Ei pienen pieni rakkaus
        ihan kokonaan väljähdy.
        Se vain muuttaa muotoaan,
        niin ettet heti tunnista.
        Unelmat ne olkoon aina!
        Saavuttamattoman suljen syliini
        kun poskeni tyynyyn painan.
        Miten kauniita unia näkeekään
        ruumis lämpöä vailla!

        Olipa osuvasti ja kauniisti ilmaistu ajatus tuo:

        "Saavuttamattoman suljen syliini
        kun poskeni tyynyyn painan."

        Kiitos kauniista ajatuksesta!


    • Catherine

      Unelmistaan elämän tuulissa tehden totta löytäneenä sen jonkin, joka on kaikki. Runosi on niin kaunis, että saa kyyneleet silmiini.

      • €€mo

        Kiitos kyynelistäsi! Kyyneleet ovat korkein runolle annettava arvosana!


    • runo

      ..kenties jonakin päivänä, sinä T... et enää ole saavuttamaton unelma..

      • €€mo

        Sitä tilannetta olisikin vaikeampi huomata, että itse olisi se saavuttamaton unelma. Se olisi pitkän runon arvoinen huomio.


    • lindalinda1

      pidä kiinni unelmastasi,
      kyllä se kantaa Sinua päivissäsi.

      Tavoittamaton saattaa jonakin päivänä muuttua
      tavoitetuksi, ja runosi - se kertoo mitä kauniim-
      min kaipauksesi.

      • €€mo

        Unelmasta voi pitää kiinni vain jos ei annan sen täyttyä. Unelma katoaa sillä hetkellä kun se toteutuu.


    • Silloin kun ei pääse irti ajatuksesta, se on menoa,
      tavalla tai toisella.

      Kuin rubiini..oh..
      en ole kade tunteesi kohteelle, vaan iloinen
      että hänen lähellään on noin herkkä ihminen.

      • €€mo

        Maailmassa on paljon saavuttamatonta. Voihan olla niinkin että joku toinen on saavuttanut oman unelmansa ennen minua. Sen saman.


    • Minänoita

      Runon luin useampaan
      kertaa,,, jos jossakin
      on unelmien lumoa niin tässä sitä on..

      Voisi melkein sanoa että
      jäin runosi vangiksi

      Kiitos oli todella
      kaunista!

      • €€mo

        kiitos, sinun kommenttisi oli vähintään yhtä kaunis.


    • paskapuhetta

      ettei ihastus voisi säilyä, vaikka haikailun sijaan saisi aikaiseksi konkreettista toimintaa.

      Kunnon retkahtamiseen ei tepsi vaikka toinen vetelisi käytetyllä kortsulla päin näköä (Heikki Turusta lainatakseni).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      80
      679
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe