Mikä tämä "aave"on?

Pelokas2

Se tulee yöllä.Ensin tulee kylmä viima(ikkunat eivät olleet auki).Yrittää kuristaa jolloin tulee tukehtumisen tunne.Tämä olento on musta ja leijuu ilmassa yläpuolella.Ja vaikka haluaisikin ei pääse nousemaan sängystä ylös.Kamala kokemus.

Toivoisin pikaista vastausta?

20

2886

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkistuttanut

että onko lääkityksesi kohdallaan? jos ei ole, niin kannattaa soittaa valkotakkiset paikalle, kerro heille kokemuksestasi ja pääset takuulla hoitoon!

• pitäisi

laittaa aika moni ihminen hoitoon, on nimittäin suhteellisen yleisiä nämä unenaikaiset paniikkitilat, toiset kokevat pelkän pelon, jotkut tuntevat tai näkevät jonkin läsnäolon. Mielenkiintoista on se että monilla jotka ilmiötä kokevat on kyse nimenomaan jostain mustasta olennosta "jota ei tiedä".

• pitäisi kirjoitti:

laittaa aika moni ihminen hoitoon, on nimittäin suhteellisen yleisiä nämä unenaikaiset paniikkitilat, toiset kokevat pelkän pelon, jotkut tuntevat tai näkevät jonkin läsnäolon. Mielenkiintoista on se että monilla jotka ilmiötä kokevat on kyse nimenomaan jostain mustasta olennosta "jota ei tiedä".

pitää sulkea pois psyykkiset syyt, unihalvaukset jne. Jos tutkailuissa kaikki ok voidaan alkaa puhumaan mustasta kummitusahdistelijasta. Samaa tekee kirkko. Ei sieltä ensimmäisenä manaaja ilmaannu ovelle jos soittaa ja kertoo ahdistelevasta hengestä..

• tarkoitin
        castleman kirjoitti:

pitää sulkea pois psyykkiset syyt, unihalvaukset jne. Jos tutkailuissa kaikki ok voidaan alkaa puhumaan mustasta kummitusahdistelijasta. Samaa tekee kirkko. Ei sieltä ensimmäisenä manaaja ilmaannu ovelle jos soittaa ja kertoo ahdistelevasta hengestä..

tietenkin juuri tätä, ja mustalla mömmöllä sitä että jostain syystä se on jokseenkin yleinen "manifestaatio" unessa tälle paniikille ja pelkotilalle.

Mitäs sitten tsykoloogi siitä sanoo, ei tiedä, mutta sen yleisyydestä päätellen tämä mustakaapu on jonkinlainen oletushahmo pelon syylle, johtuuko sitten kulttuuritaustasta vai olisiko peräti ihmisen alkuperäisestä firmwaresta peräisin, mikä on minun mielestäni paljon lähempänä oikeaa.

• Hanna

Oletko ollut tekemisissä spiritismin, ennustelun tai paraspsykologian kanssa tai onko asuinpaikassasi joku joskus harrastanut tällaista. Rukoile apua Jeesukselta Kristukselta ja käänny ymmärtävien uskovaisten puoleen. Kaikilla uskovaisillakaan ei ole kokemusta tällaisista asioista. Kuitenkin Raamatun ilmoittama Jumala voi auttaa sinua. Muistetaan rukouksin.

• sen kokenut

usko pois

• ............,,,,,,,,,

kai olet kuullut, että aaveen läsnäolo voi joskus viilentää huoneen.

Minkä kokoinen hahmo ja minkälainen pää ja puvustus?

• Pelokas2

Pää oli hupun peittämä,hahmo ison ihmisen kokoinen.
        Koko huone ei todellakaan "kylmentynyt" vaan kylmä viima tavallaan "pyyhkäisi" minua.

• selittänyt tätä...

"kai olet kuullut, että aaveen läsnäolo voi joskus viilentää huoneen. "

Kun kuitenkin mielestänne kyseessä on yliluonnollinen ilmiö, miksi ja miten tämä yliluonnollinen ilmiö tarvitsee "luonnollista" energiaa kuten esim. tässä tapauksessa huoneen lämpöenergiaa? Miksi ja miten olennon "yliluonnollinen" energia voi vaikuttaa ympäröivään "luonnolliseen" tilaan? Miksi nauhuri kykenee tallentamaan "yliluonnollisia" ääniä vaikka korva on tarkempi erottelemaan ääniaaltoja? Sillä, ääniaaltojahan se nauhuri vain tallentaa, ei mitään "yliluonnollisia" aaltoja vai onko tämä ominaisuus kaikissa markkinoilla olevissa nauhureissa ilman ennakkomainontaa (hirmu markkinarako alkaa myymään nauhuria vain "kummituskäyttöön") :D

• plop..

tapahtuuko tämä joka yö? ensimmäisenä järjellisenä selityksenä tulee mieleen unihalvaus. tunnetko sie sen kuristuksen vai tuleeko semmonen ahistunut olo?

• pelokas2

Ei tule joka yö.Tämä on tapahtunut minulle vain kerran.Henki lakkaa toimimasta kokonaan.sen jälkeen tuleen tulee voimaton olo,ettei pääse sängystä edes nousemaan.Rukoilin mielessäni silloin ja henki/aave poistui pikkuhiljaa eikä tullut takaisin.

• plop..
        pelokas2 kirjoitti:

Ei tule joka yö.Tämä on tapahtunut minulle vain kerran.Henki lakkaa toimimasta kokonaan.sen jälkeen tuleen tulee voimaton olo,ettei pääse sängystä edes nousemaan.Rukoilin mielessäni silloin ja henki/aave poistui pikkuhiljaa eikä tullut takaisin.

Tämä on nyt suoraan kopioitu wikipediasta.
        Hallusinaatiot unihalvauksessa:

Unihalvaukseen liittyy usein hallusinaatioita, jotka saattavat olla näkö-, kuulo-, tai kosketusharhoja. Usein hallusinaatiot liittyvät samanaikaisesti useampaankin aistiin. Harhojen yksityiskohdat vaihtelevat yksilöiden välillä, mutta jotkin ovat selvästi yleisempiä kuin toiset:

Yleisimmät

* Valoharhat
        * Pelko

Yleisiä

* Olennon läsnäolon aistiminen (usein pahansuopa)
        * Painetta tai painoa vartalon päällä (usein rinnalla)
        * Kuolemanpelko

Melko yleisiä

* Ääniharhat (usein askelia, epäselvää puhetta tai sysäyksittäistä melua)
        * Näköharhoja kuten ihmisiä tai varjoja liikkumassa huoneessa (tämä liittyy melko usein tunteeseen pahan läsnäolosta)

Vähemmän yleisiä

* Leijumisen tunne (joskus yhdistetään ruumiistapoistumiskokemukseen)
        * Näennäisesti aukoton siirtyminen täysiin hallusinaatioihin tai unennäkemiseen
        * Tuntoharhat (kosketukset)

Harvinaisia

* Putoamisen tunne
        * Jatkuvasti voimistuva korkea ääni
        * Tärinä
        * Erilaiset voimakkaatkin kivut (esimerkiksi kivuliasta säkenöintiä koko kehossa)

että näin.. Sie todennäköisesti koit unihalvauksen, et sen kummempaa.. =)

• näille sivuille
        pelokas2 kirjoitti:

Ja nyt täytyy todeta, että mulle on käynyt hyvin samantapainen juttu. Olimme menneet nukkumaan silloisen kumppanini kanssa illalla ihan normaalisti ja selvin päin. Yöllä tai aamuyöllä (en muista kellonaikaa) heräsin siihen, että en saanut kunnolla henkeä ja tuntui kuin jokin hirveä voima olisi puristanut kehoani seinää vasten, vaikka sillä puolen vuodetta ei ollut seinää kuin n. puolen metrin päässä. Se oli todella ilkeä tunne, ihan kuin joku paha olisi yrittänyt vahingoittaa (tappaa) minut. En pystynyt liikkumaan milliäkään, enkä myöskään avata silmiäni. Se oli todella pelottavaa ja kesti melko kauan. Kyllä siinä tilanteessa rukoilin.
        Ajattelin jopa että silloinen seurustelukaverini yrittää vahingoittaa minua jollain tavalla.
        Sitten se järkyttävä voima hellitti ihan kuin kerrostalo olisi nostettu pois päältäni. Avasin varovasti silmäni ja olin vaan paikallani. Pelkäsin että SE HIRVEÄ tulee takaisin. Sitten käännyin katsomaan nukkuuko kumppanini ja näin, että hän oli täydessä unessa vieressäni selkä minuun päin.
        Se oli voima, joka yritti ikään kuin murskata minut puristamalla kasaan. Joku todella PAHA ja pahantahtoinen.
        Ja tämä oli ainoa kerta, kun jotain tällaista olen kokenut.

• edelliseen
        näille sivuille kirjoitti:

Ja nyt täytyy todeta, että mulle on käynyt hyvin samantapainen juttu. Olimme menneet nukkumaan silloisen kumppanini kanssa illalla ihan normaalisti ja selvin päin. Yöllä tai aamuyöllä (en muista kellonaikaa) heräsin siihen, että en saanut kunnolla henkeä ja tuntui kuin jokin hirveä voima olisi puristanut kehoani seinää vasten, vaikka sillä puolen vuodetta ei ollut seinää kuin n. puolen metrin päässä. Se oli todella ilkeä tunne, ihan kuin joku paha olisi yrittänyt vahingoittaa (tappaa) minut. En pystynyt liikkumaan milliäkään, enkä myöskään avata silmiäni. Se oli todella pelottavaa ja kesti melko kauan. Kyllä siinä tilanteessa rukoilin.
        Ajattelin jopa että silloinen seurustelukaverini yrittää vahingoittaa minua jollain tavalla.
        Sitten se järkyttävä voima hellitti ihan kuin kerrostalo olisi nostettu pois päältäni. Avasin varovasti silmäni ja olin vaan paikallani. Pelkäsin että SE HIRVEÄ tulee takaisin. Sitten käännyin katsomaan nukkuuko kumppanini ja näin, että hän oli täydessä unessa vieressäni selkä minuun päin.
        Se oli voima, joka yritti ikään kuin murskata minut puristamalla kasaan. Joku todella PAHA ja pahantahtoinen.
        Ja tämä oli ainoa kerta, kun jotain tällaista olen kokenut.

Minä en kylläkään voi uskoa mihinkään unihalvaukseen noissa esimerkeissäkään, mitkä luki tuolla unihalvauksessa kertovalla sivustolla. Unihalvauksella yritetään nyt vaan selittää ihmiselle selittämättömiä yliluonnollisia asioita ja rauhoitella ihmisiä, jotka ovat kokeneet jotain tällaista.
        Minä nukuin ainakin kyljelläni, en ollut silloinkaan nuori. En kylläkään nähnyt mitään hahmoja tai valoilmiöitä, ainoastaan tunsin sen pahan.

• plop...
        edelliseen kirjoitti:

Minä en kylläkään voi uskoa mihinkään unihalvaukseen noissa esimerkeissäkään, mitkä luki tuolla unihalvauksessa kertovalla sivustolla. Unihalvauksella yritetään nyt vaan selittää ihmiselle selittämättömiä yliluonnollisia asioita ja rauhoitella ihmisiä, jotka ovat kokeneet jotain tällaista.
        Minä nukuin ainakin kyljelläni, en ollut silloinkaan nuori. En kylläkään nähnyt mitään hahmoja tai valoilmiöitä, ainoastaan tunsin sen pahan.

no eikös se ole parempi löytää tapahtumalle järjellinen selitys?

• melkein saman kokenut
    • peloton nukkuja

Unihalvaus se on kyllä suoraansanottuna inhottava kokemus.Mulle on käyny muutaman kerran ku oon hieman levoton nukkuja muutenkin. Kahdesti on tumma olento/varjo kimppuuni käynyt kun höyhensaarilta olen heräillyt. Hyökkäsi sängyn päädystä kimppuuni ja painoi rintakehää ja en pystynyt liikkumaan vaikka olin "hereillä"..Pelottavaa mutta ei paranormaalia.

• ????

ihminen on nukkuessaan irti ruumiista, joten kyllä tuo on paranormaalia ja varmasti joku henki, kun nuin käyttäytyi.

• leva lunkka
        ???? kirjoitti:

ihminen on nukkuessaan irti ruumiista, joten kyllä tuo on paranormaalia ja varmasti joku henki, kun nuin käyttäytyi.

"ihminen on nukkuessaan irti ruumiista,"

Pistähän nyt ihan lähdettä uskomattomalle väitteellesi vai itsekö olet päässäsi moisen teorian kehitellyt.

Tietenkään unihalvaus tällä palstalla ei kelpaa, aina on pakko löytää se "joku jokin", jännempää.

• Hanna

Tarkoitin sinulle vastauksen, joka meni tälle mielenterveyttäsi epäilevälle. Et ole sekopää.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      66
      6381
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      69
      5787
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      134
      5025
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      62
      4025
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3885
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      37
      3304
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      71
      3093
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      64