Vakooja-Windows

exergy

22

793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsekin..

      http://www.digitoday.fi/yhteiskunta/2008/09/24/microsoft-tarjoaa-valvonta-apua-hallitukselle/200824975/66

      >>Microsoft ei väitä, että heidänkään asiantuntemuksellaan tai kalliilla vakoiluohjelmistoilla yksityisten kansalaisten vihankylvösivujen valvonta onnistuisi aukottomasti.>>

      niin tarkoittaako ne tuolla windowsia vai onko microsoftin valikoimassa muitakin kalliita vakoiluohjelmistoja?

    • kuriin

      Sille laittomalle kopioinnille tulee nyt stoppi.

      • Windowsin?

        >...laittomalle kopioinnille tulee nyt stoppi.

        Viimeinen naula Windowsin arkkuun?


      • Windowsin?

        >...laittomalle kopioinnille tulee nyt stoppi.

        Viimeinen naula Windowsin arkkuun?


      • Pitääkö tämä nyt ymmärtää niin että Windowskäyttäjät pitävät "kurittamisesta" ?

        GatesLanta, Anna mulle piiskaa

        Minä haluan sinut tänne
        Missä mikkis on ystävämme
        Ja ne sanoo sinä et ole yksin
        Ja ne sanoo tuhat virustaa

        Piiskaa hei mikkis anna mulle
        Piiskaa hei mikkis anna mulle
        Piiskaa hei mikkis teethän mulle niin

        Sitä samaa minun windows soittaa
        Kuinka lopultakin drm voittaa
        Ja ne sanoo Bill olet kauhein
        Ja ne sanoo ja ne sanoo niin

        Piiskaa hei mikkis anna mulle
        Piiskaa hei mikkis anna mulle
        Piiskaa hei mikkis teethän mulle niin

        Ei oven takana sinua odota
        Iloinen ystävä kädessään kukkia
        Ei oven takana sinua odota
        Lämmintä syliä ilman viruksia

        Piiskaa hei mikkis anna mulle
        Piiskaa hei mikkis anna mulle
        Piiskaa hei mikkis teethän mulle niin


      • happy again
        Windowsin? kirjoitti:

        >...laittomalle kopioinnille tulee nyt stoppi.

        Viimeinen naula Windowsin arkkuun?

        "Viimeinen naula Windowsin arkkuun?"

        Ainoastaan laittomien windowsien arkkuun. Ja se on hyvä juttu se :)


      • hyvä.
        happy again kirjoitti:

        "Viimeinen naula Windowsin arkkuun?"

        Ainoastaan laittomien windowsien arkkuun. Ja se on hyvä juttu se :)

        >Ja se on hyvä juttu se :)

        Et taida olla ihan "jyvällä" tästä markkinoinnista?

        Ainakin Gates itse on sitä mieltä että: "Jos ihmiset käyttävät laittomasti kopioituja ohjelmia niin käyttäisivät sitten edes meidän tekemiä"

        Jos Windowsin laiton kopiointi loppuu niin se tietää varmaa loppua koko Windowsille.


      • ''''''''''''''''''''''''''''''
        hyvä. kirjoitti:

        >Ja se on hyvä juttu se :)

        Et taida olla ihan "jyvällä" tästä markkinoinnista?

        Ainakin Gates itse on sitä mieltä että: "Jos ihmiset käyttävät laittomasti kopioituja ohjelmia niin käyttäisivät sitten edes meidän tekemiä"

        Jos Windowsin laiton kopiointi loppuu niin se tietää varmaa loppua koko Windowsille.

        Jos Windowsin laiton kopiointi loppuu niin se tietää varmaa loppua vain laittomille Windowseille.

        Se on hyvä juttu että kaikki laittomat windowsit saadaan "pois päiviltä" :)


      • ++++++++++++++
        Windowsin? kirjoitti:

        >...laittomalle kopioinnille tulee nyt stoppi.

        Viimeinen naula Windowsin arkkuun?

        Laillisille Windowseille käy hyvin, kun laittomat Windowsit saadaan "mullan alle" ja "pois päiviltä" :)


      • ????????????
        exergy kirjoitti:

        Pitääkö tämä nyt ymmärtää niin että Windowskäyttäjät pitävät "kurittamisesta" ?

        GatesLanta, Anna mulle piiskaa

        Minä haluan sinut tänne
        Missä mikkis on ystävämme
        Ja ne sanoo sinä et ole yksin
        Ja ne sanoo tuhat virustaa

        Piiskaa hei mikkis anna mulle
        Piiskaa hei mikkis anna mulle
        Piiskaa hei mikkis teethän mulle niin

        Sitä samaa minun windows soittaa
        Kuinka lopultakin drm voittaa
        Ja ne sanoo Bill olet kauhein
        Ja ne sanoo ja ne sanoo niin

        Piiskaa hei mikkis anna mulle
        Piiskaa hei mikkis anna mulle
        Piiskaa hei mikkis teethän mulle niin

        Ei oven takana sinua odota
        Iloinen ystävä kädessään kukkia
        Ei oven takana sinua odota
        Lämmintä syliä ilman viruksia

        Piiskaa hei mikkis anna mulle
        Piiskaa hei mikkis anna mulle
        Piiskaa hei mikkis teethän mulle niin

        "Pitääkö tämä nyt ymmärtää niin että Windowskäyttäjät pitävät "kurittamisesta" ?"

        ?????????????? Täh? Häh? Mitähhh?
        Mistä ihmeen kurittamisesta?


      • käy...
        ++++++++++++++ kirjoitti:

        Laillisille Windowseille käy hyvin, kun laittomat Windowsit saadaan "mullan alle" ja "pois päiviltä" :)

        ...Windowsille oikeinkin huonosti.

        Kukaan asioista perilläoleva ei maksa Windowsin kaltaisesta tuherruksesta mitään. Jos laiton kopiointi lopetetaan, mikä olisi ollut erittäin helppoa jo ajat sitten, alan harrastajat luopuvat Windowsista ja samalla loppuu tuki valtaosalta kotikäyttäjistä. Se on menoa sitten koko Windowsille.

        Tämä on se uhkakuva mikä on pitänyt piraattiWindowsit markkinoilla tähän asti. Ja pitää jatkossakin. Microsoftilla ei ole varaa muuhun.


      • windows is BEST
        käy... kirjoitti:

        ...Windowsille oikeinkin huonosti.

        Kukaan asioista perilläoleva ei maksa Windowsin kaltaisesta tuherruksesta mitään. Jos laiton kopiointi lopetetaan, mikä olisi ollut erittäin helppoa jo ajat sitten, alan harrastajat luopuvat Windowsista ja samalla loppuu tuki valtaosalta kotikäyttäjistä. Se on menoa sitten koko Windowsille.

        Tämä on se uhkakuva mikä on pitänyt piraattiWindowsit markkinoilla tähän asti. Ja pitää jatkossakin. Microsoftilla ei ole varaa muuhun.

        Ei muuta kuin että noin 99% käyttäjistä haluaa juuri nimemomaan windowsin. Sen sijaan kukaan ei huoli linuxia edes ilmaiseksi.

        Jos laiton kopiointi/käyttäminen voitaisiin estää, laittomien windowsien käyttäjät joutuisivat luopumaan Windowsista, mikä olisi pelkästään hyvä asia. :)
        Joten windosille käy hyvin ja entistäkin paremmin. Kyllä minä todellakin hartaasti toivon että kaikki windows piraatit saataisiin mahdollismman nopeasti "pois päiviltä"


    • windowsia
      • DRM

        Kuten kaikki sivistyneemmät tietää, DRM on vähintäänkin paholaisen keksintö ja tällä kertaa pääpiruna on juurikin mikkis.


      • joopajoops
        DRM kirjoitti:

        Kuten kaikki sivistyneemmät tietää, DRM on vähintäänkin paholaisen keksintö ja tällä kertaa pääpiruna on juurikin mikkis.

        "DRM on vähintäänkin paholaisen keksintö"

        Vain niiden mielestä jotka harrastavat rikollista toimintaa, kuten warettamista ja piraatteja.


      • joopajoops kirjoitti:

        "DRM on vähintäänkin paholaisen keksintö"

        Vain niiden mielestä jotka harrastavat rikollista toimintaa, kuten warettamista ja piraatteja.

        DRM suojauksista kärsii vain rehelliset. Ne jotka ovat käyttäneet piraatteja käyttää jatkossakin niitä suojauksista huolimatta.

        Ongelmia tulee silloin kun vaihtaa osia tietariin tai vaihtaa koneen kokonaan. Kun vaihtaa jonkun osan koneeseen useimmat DRM härpäkkeet tulkitsee sen eri koneeksi. Silloin joutuu ostamaan pahimmassa tapauksessa kaiken sisällön uudestaan.

        Tätäkö pidät hyvänä asiana.


      • hexi kirjoitti:

        DRM suojauksista kärsii vain rehelliset. Ne jotka ovat käyttäneet piraatteja käyttää jatkossakin niitä suojauksista huolimatta.

        Ongelmia tulee silloin kun vaihtaa osia tietariin tai vaihtaa koneen kokonaan. Kun vaihtaa jonkun osan koneeseen useimmat DRM härpäkkeet tulkitsee sen eri koneeksi. Silloin joutuu ostamaan pahimmassa tapauksessa kaiken sisällön uudestaan.

        Tätäkö pidät hyvänä asiana.

        Jos tietokoneesta hajoaa osa niin kunnon porvari ostaa ihan uuden 200m2 omakotitalon täyskalustettuna ja pöydällä nököttää OOB ihan ehta Vistakone, katsos ei nämä meidän porvarit napeilla pelaa, köyhät kyykkyyn perkele, mitä sitä turhaan jotain roskaosaa vaihtelemaan, pistetään kaikki kerralla kuntoon ;D


      • Windows Vista..,
        exergy kirjoitti:

        Jos tietokoneesta hajoaa osa niin kunnon porvari ostaa ihan uuden 200m2 omakotitalon täyskalustettuna ja pöydällä nököttää OOB ihan ehta Vistakone, katsos ei nämä meidän porvarit napeilla pelaa, köyhät kyykkyyn perkele, mitä sitä turhaan jotain roskaosaa vaihtelemaan, pistetään kaikki kerralla kuntoon ;D

        koneen hajottua menee Hakaniementorille huutaa "järjestäkää mulle uus kone".


      • .................
        hexi kirjoitti:

        DRM suojauksista kärsii vain rehelliset. Ne jotka ovat käyttäneet piraatteja käyttää jatkossakin niitä suojauksista huolimatta.

        Ongelmia tulee silloin kun vaihtaa osia tietariin tai vaihtaa koneen kokonaan. Kun vaihtaa jonkun osan koneeseen useimmat DRM härpäkkeet tulkitsee sen eri koneeksi. Silloin joutuu ostamaan pahimmassa tapauksessa kaiken sisällön uudestaan.

        Tätäkö pidät hyvänä asiana.

        Rehelliset eivät kärsi , vaan vain ne jotka harrastavat rikollista toimintaa, kuten warettamista, laittomia kopioita ja piraatteja. Kysymyshän koski laittomia kopioita, joita rehelliset eivät ole koskaan harrastaneetkaan. Eikolliset sen sijaan ovat. Siksi DRM vaikuttaa vain rikollisiin.

        "Ongelmia tulee silloin kun vaihtaa osia tietariin tai vaihtaa koneen kokonaan. Kun vaihtaa jonkun osan koneeseen useimmat DRM härpäkkeet tulkitsee sen eri koneeksi. Silloin joutuu ostamaan pahimmassa tapauksessa kaiken sisällön uudestaan."



        Vaikka mitä osaa olen silloin tällöin vaihtanut, alkuperäisestä kokoonpanosta ei ole kovinkaan paljon jäljellä, eikä ole tuollaista tilannetta virlä eteen tullut. Ja vaikka tulisikin, rekisteröinnillä/aktivoinnilla siitä selviää :

        http://support.microsoft.com/kb/307890/fi
        http://windowshelp.microsoft.com/Windows/fi-FI/help/62088be6-3538-46a6-99fb-05e74aeb48b51035.mspx

        Soita microsoftin ilmaiseen aktivointi puh. numeroon, aktivointisi hoituu ongelmitta.
        Microsoft ilmainen Aktivointi Puh.0800-770215


      • mitenkä?
        ................. kirjoitti:

        Rehelliset eivät kärsi , vaan vain ne jotka harrastavat rikollista toimintaa, kuten warettamista, laittomia kopioita ja piraatteja. Kysymyshän koski laittomia kopioita, joita rehelliset eivät ole koskaan harrastaneetkaan. Eikolliset sen sijaan ovat. Siksi DRM vaikuttaa vain rikollisiin.

        "Ongelmia tulee silloin kun vaihtaa osia tietariin tai vaihtaa koneen kokonaan. Kun vaihtaa jonkun osan koneeseen useimmat DRM härpäkkeet tulkitsee sen eri koneeksi. Silloin joutuu ostamaan pahimmassa tapauksessa kaiken sisällön uudestaan."



        Vaikka mitä osaa olen silloin tällöin vaihtanut, alkuperäisestä kokoonpanosta ei ole kovinkaan paljon jäljellä, eikä ole tuollaista tilannetta virlä eteen tullut. Ja vaikka tulisikin, rekisteröinnillä/aktivoinnilla siitä selviää :

        http://support.microsoft.com/kb/307890/fi
        http://windowshelp.microsoft.com/Windows/fi-FI/help/62088be6-3538-46a6-99fb-05e74aeb48b51035.mspx

        Soita microsoftin ilmaiseen aktivointi puh. numeroon, aktivointisi hoituu ongelmitta.
        Microsoft ilmainen Aktivointi Puh.0800-770215

        >Siksi DRM vaikuttaa vain rikollisiin.

        Ei taida IHAN olla tietotekniikka hanskassa? ;)

        Rikollinen ostaa YHDEN ainoan DRM-suojatun levyn, polttaa siitä miljoona kopiota ja myy Mustamäen torilla.

        Siis mikä oli se DRM:n vaikutus rikollisiin.

        Totuus lienee se että DRM on nimenomaan järjestäytyneen rikollisuuden kehittämä järjestelmä markkinoidensa turvaamiseksi.


      • ainoa oikea Ääliö
        ................. kirjoitti:

        Rehelliset eivät kärsi , vaan vain ne jotka harrastavat rikollista toimintaa, kuten warettamista, laittomia kopioita ja piraatteja. Kysymyshän koski laittomia kopioita, joita rehelliset eivät ole koskaan harrastaneetkaan. Eikolliset sen sijaan ovat. Siksi DRM vaikuttaa vain rikollisiin.

        "Ongelmia tulee silloin kun vaihtaa osia tietariin tai vaihtaa koneen kokonaan. Kun vaihtaa jonkun osan koneeseen useimmat DRM härpäkkeet tulkitsee sen eri koneeksi. Silloin joutuu ostamaan pahimmassa tapauksessa kaiken sisällön uudestaan."



        Vaikka mitä osaa olen silloin tällöin vaihtanut, alkuperäisestä kokoonpanosta ei ole kovinkaan paljon jäljellä, eikä ole tuollaista tilannetta virlä eteen tullut. Ja vaikka tulisikin, rekisteröinnillä/aktivoinnilla siitä selviää :

        http://support.microsoft.com/kb/307890/fi
        http://windowshelp.microsoft.com/Windows/fi-FI/help/62088be6-3538-46a6-99fb-05e74aeb48b51035.mspx

        Soita microsoftin ilmaiseen aktivointi puh. numeroon, aktivointisi hoituu ongelmitta.
        Microsoft ilmainen Aktivointi Puh.0800-770215

        Siis, haluan maksaa musiikista. Minulle käy tällainen malli. Yritys tarjoaa minulle mp3-tiedoston, jonka lataaminen edellyttää minulta etukäteismaksua. Maksun yhteydessä sitoudun hyväksymään kaupan ehdot, jotka ovat levy-yhtiön säätelemät. That's it. Nyt eivät nuo yhtiöt luota minuun. Koitetaan rakentaa tiedostoon koodin pätkä, joka "estää" laittomat toiminnot = drm.

        Ostin kokeeksi tiedostoja verkkokaupasta. En saanut toimimaan (Vista Home Premium, läppärissä, alkuperäinen kokoonpano). Tein hommia useampana iltana koettaen rukata tiettyjä MS:n ristiriitaominaisuuksia, kyllästyin. Tein homman toisella koneella (XP), ja sain kuin sainkin toimimaan. Mutta minä katson tämän kyllä äärimmäisen suureksi haitaksi. Ja tämä oli laillinen lähede ja laillinen formaatti. Kaikki HW ja SW olivat laillisia. No, nyt saan tehdyksi tästä audioCD:n. Sen kopiointi, rippaus on lapsellisen helppoa laillisin ohjelmin. Drm ei siis aiheuta ongelmaa tuotteen saattamiseksi piratisoitavaksi, vaan ainoastaan haittasi itseltäni niiden käyttöä laillisin keinoin. Perusvika oli siinä, että jouduin merkittvästi heikentämään tietoturvaratkaisujeni antamaa suojaa, jotta sain drm:t pelittämään, minut pakoitettiin käyttämään ohjelmia, jotka ovat tietoturvaltaan käyttämiäni heikompia.


      • ainoa oikea Ääliö
        hexi kirjoitti:

        DRM suojauksista kärsii vain rehelliset. Ne jotka ovat käyttäneet piraatteja käyttää jatkossakin niitä suojauksista huolimatta.

        Ongelmia tulee silloin kun vaihtaa osia tietariin tai vaihtaa koneen kokonaan. Kun vaihtaa jonkun osan koneeseen useimmat DRM härpäkkeet tulkitsee sen eri koneeksi. Silloin joutuu ostamaan pahimmassa tapauksessa kaiken sisällön uudestaan.

        Tätäkö pidät hyvänä asiana.

        Tähän on sanottava, että jo pelkkä MS:n käyttöjärjestelmän OEM-lisenssi lakkaa olemasta voimasta, jos joudut vaihtamaan koneestasi emon, kovon tahi prosessorin. Tätä jouduin joskus itse selvittelemään ja tämä vastaus tuli tällöin Microsoftilta. Näin se vaan on. Uuden kovon voi asentaa, kunhan käyttis on alkuperäisellä kovolla. Prossun vaihtoa ei käyttis välttämättä huomaa, etenkin, jos ostaa saman prossun kuin siinä olikin (näinhän aina tehdään;)). Nämä kalliit useaan kertaan asennettavissa olevat käyttiksetkin edellyttävät konekohtaista OEM-lisenssiä (joksi tietysti kelpaa vaikka vanha 98, mutta ko.konetta varten ostettu).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe