Vakooja-Windows

exergy

Tätähän se Windowsin käyttö on, ei riitä että käyttöjärjestelmä itsessään sisältää Microsoftin ja NSA:n takaportin, nyt jo pelitkin alkavat vakoilemaan käyttäjiä. Olkaa onnellisia Windowsistanne.

http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=35066&tyyppi=1

22

768

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsekin..
    • kuriin

Sille laittomalle kopioinnille tulee nyt stoppi.

• Windowsin?

>...laittomalle kopioinnille tulee nyt stoppi.

Viimeinen naula Windowsin arkkuun?

• Windowsin?

• Pitääkö tämä nyt ymmärtää niin että Windowskäyttäjät pitävät "kurittamisesta" ?

GatesLanta, Anna mulle piiskaa

Minä haluan sinut tänne
        Missä mikkis on ystävämme
        Ja ne sanoo sinä et ole yksin
        Ja ne sanoo tuhat virustaa

Piiskaa hei mikkis anna mulle
        Piiskaa hei mikkis teethän mulle niin

Sitä samaa minun windows soittaa
        Kuinka lopultakin drm voittaa
        Ja ne sanoo Bill olet kauhein
        Ja ne sanoo ja ne sanoo niin

Ei oven takana sinua odota
        Iloinen ystävä kädessään kukkia
        Lämmintä syliä ilman viruksia

• happy again
        Windowsin? kirjoitti:

"Viimeinen naula Windowsin arkkuun?"

Ainoastaan laittomien windowsien arkkuun. Ja se on hyvä juttu se :)

• hyvä.
        happy again kirjoitti:

"Viimeinen naula Windowsin arkkuun?"

Ainoastaan laittomien windowsien arkkuun. Ja se on hyvä juttu se :)

>Ja se on hyvä juttu se :)

Et taida olla ihan "jyvällä" tästä markkinoinnista?

Ainakin Gates itse on sitä mieltä että: "Jos ihmiset käyttävät laittomasti kopioituja ohjelmia niin käyttäisivät sitten edes meidän tekemiä"

Jos Windowsin laiton kopiointi loppuu niin se tietää varmaa loppua koko Windowsille.

• ''''''''''''''''''''''''''''''
        hyvä. kirjoitti:

>Ja se on hyvä juttu se :)

Et taida olla ihan "jyvällä" tästä markkinoinnista?

Ainakin Gates itse on sitä mieltä että: "Jos ihmiset käyttävät laittomasti kopioituja ohjelmia niin käyttäisivät sitten edes meidän tekemiä"

Jos Windowsin laiton kopiointi loppuu niin se tietää varmaa loppua koko Windowsille.

Jos Windowsin laiton kopiointi loppuu niin se tietää varmaa loppua vain laittomille Windowseille.

Se on hyvä juttu että kaikki laittomat windowsit saadaan "pois päiviltä" :)

• ++++++++++++++
        Windowsin? kirjoitti:

Laillisille Windowseille käy hyvin, kun laittomat Windowsit saadaan "mullan alle" ja "pois päiviltä" :)

• ????????????
        exergy kirjoitti:

Pitääkö tämä nyt ymmärtää niin että Windowskäyttäjät pitävät "kurittamisesta" ?

GatesLanta, Anna mulle piiskaa

Minä haluan sinut tänne
        Missä mikkis on ystävämme
        Ja ne sanoo sinä et ole yksin
        Ja ne sanoo tuhat virustaa

Sitä samaa minun windows soittaa
        Kuinka lopultakin drm voittaa
        Ja ne sanoo Bill olet kauhein
        Ja ne sanoo ja ne sanoo niin

Iloinen ystävä kädessään kukkia
        Lämmintä syliä ilman viruksia

"Pitääkö tämä nyt ymmärtää niin että Windowskäyttäjät pitävät "kurittamisesta" ?"

?????????????? Täh? Häh? Mitähhh?
        Mistä ihmeen kurittamisesta?

• käy...
        ++++++++++++++ kirjoitti:

Laillisille Windowseille käy hyvin, kun laittomat Windowsit saadaan "mullan alle" ja "pois päiviltä" :)

...Windowsille oikeinkin huonosti.

Kukaan asioista perilläoleva ei maksa Windowsin kaltaisesta tuherruksesta mitään. Jos laiton kopiointi lopetetaan, mikä olisi ollut erittäin helppoa jo ajat sitten, alan harrastajat luopuvat Windowsista ja samalla loppuu tuki valtaosalta kotikäyttäjistä. Se on menoa sitten koko Windowsille.

Tämä on se uhkakuva mikä on pitänyt piraattiWindowsit markkinoilla tähän asti. Ja pitää jatkossakin. Microsoftilla ei ole varaa muuhun.

• windows is BEST
        käy... kirjoitti:

...Windowsille oikeinkin huonosti.

Kukaan asioista perilläoleva ei maksa Windowsin kaltaisesta tuherruksesta mitään. Jos laiton kopiointi lopetetaan, mikä olisi ollut erittäin helppoa jo ajat sitten, alan harrastajat luopuvat Windowsista ja samalla loppuu tuki valtaosalta kotikäyttäjistä. Se on menoa sitten koko Windowsille.

Tämä on se uhkakuva mikä on pitänyt piraattiWindowsit markkinoilla tähän asti. Ja pitää jatkossakin. Microsoftilla ei ole varaa muuhun.

Ei muuta kuin että noin 99% käyttäjistä haluaa juuri nimemomaan windowsin. Sen sijaan kukaan ei huoli linuxia edes ilmaiseksi.

Jos laiton kopiointi/käyttäminen voitaisiin estää, laittomien windowsien käyttäjät joutuisivat luopumaan Windowsista, mikä olisi pelkästään hyvä asia. :)
        Joten windosille käy hyvin ja entistäkin paremmin. Kyllä minä todellakin hartaasti toivon että kaikki windows piraatit saataisiin mahdollismman nopeasti "pois päiviltä"

• windowsia
      • DRM

Kuten kaikki sivistyneemmät tietää, DRM on vähintäänkin paholaisen keksintö ja tällä kertaa pääpiruna on juurikin mikkis.

• joopajoops
        DRM kirjoitti:

Kuten kaikki sivistyneemmät tietää, DRM on vähintäänkin paholaisen keksintö ja tällä kertaa pääpiruna on juurikin mikkis.

"DRM on vähintäänkin paholaisen keksintö"

Vain niiden mielestä jotka harrastavat rikollista toimintaa, kuten warettamista ja piraatteja.

• joopajoops kirjoitti:

"DRM on vähintäänkin paholaisen keksintö"

Vain niiden mielestä jotka harrastavat rikollista toimintaa, kuten warettamista ja piraatteja.

DRM suojauksista kärsii vain rehelliset. Ne jotka ovat käyttäneet piraatteja käyttää jatkossakin niitä suojauksista huolimatta.

Ongelmia tulee silloin kun vaihtaa osia tietariin tai vaihtaa koneen kokonaan. Kun vaihtaa jonkun osan koneeseen useimmat DRM härpäkkeet tulkitsee sen eri koneeksi. Silloin joutuu ostamaan pahimmassa tapauksessa kaiken sisällön uudestaan.

Tätäkö pidät hyvänä asiana.

• hexi kirjoitti:

DRM suojauksista kärsii vain rehelliset. Ne jotka ovat käyttäneet piraatteja käyttää jatkossakin niitä suojauksista huolimatta.

Ongelmia tulee silloin kun vaihtaa osia tietariin tai vaihtaa koneen kokonaan. Kun vaihtaa jonkun osan koneeseen useimmat DRM härpäkkeet tulkitsee sen eri koneeksi. Silloin joutuu ostamaan pahimmassa tapauksessa kaiken sisällön uudestaan.

Jos tietokoneesta hajoaa osa niin kunnon porvari ostaa ihan uuden 200m2 omakotitalon täyskalustettuna ja pöydällä nököttää OOB ihan ehta Vistakone, katsos ei nämä meidän porvarit napeilla pelaa, köyhät kyykkyyn perkele, mitä sitä turhaan jotain roskaosaa vaihtelemaan, pistetään kaikki kerralla kuntoon ;D

• Windows Vista..,
        exergy kirjoitti:

Jos tietokoneesta hajoaa osa niin kunnon porvari ostaa ihan uuden 200m2 omakotitalon täyskalustettuna ja pöydällä nököttää OOB ihan ehta Vistakone, katsos ei nämä meidän porvarit napeilla pelaa, köyhät kyykkyyn perkele, mitä sitä turhaan jotain roskaosaa vaihtelemaan, pistetään kaikki kerralla kuntoon ;D

koneen hajottua menee Hakaniementorille huutaa "järjestäkää mulle uus kone".

• .................
        hexi kirjoitti:

Rehelliset eivät kärsi , vaan vain ne jotka harrastavat rikollista toimintaa, kuten warettamista, laittomia kopioita ja piraatteja. Kysymyshän koski laittomia kopioita, joita rehelliset eivät ole koskaan harrastaneetkaan. Eikolliset sen sijaan ovat. Siksi DRM vaikuttaa vain rikollisiin.

"Ongelmia tulee silloin kun vaihtaa osia tietariin tai vaihtaa koneen kokonaan. Kun vaihtaa jonkun osan koneeseen useimmat DRM härpäkkeet tulkitsee sen eri koneeksi. Silloin joutuu ostamaan pahimmassa tapauksessa kaiken sisällön uudestaan."

Vaikka mitä osaa olen silloin tällöin vaihtanut, alkuperäisestä kokoonpanosta ei ole kovinkaan paljon jäljellä, eikä ole tuollaista tilannetta virlä eteen tullut. Ja vaikka tulisikin, rekisteröinnillä/aktivoinnilla siitä selviää :

http://support.microsoft.com/kb/307890/fi
        http://windowshelp.microsoft.com/Windows/fi-FI/help/62088be6-3538-46a6-99fb-05e74aeb48b51035.mspx

Soita microsoftin ilmaiseen aktivointi puh. numeroon, aktivointisi hoituu ongelmitta.
        Microsoft ilmainen Aktivointi Puh.0800-770215

• mitenkä?
        ................. kirjoitti:

Rehelliset eivät kärsi , vaan vain ne jotka harrastavat rikollista toimintaa, kuten warettamista, laittomia kopioita ja piraatteja. Kysymyshän koski laittomia kopioita, joita rehelliset eivät ole koskaan harrastaneetkaan. Eikolliset sen sijaan ovat. Siksi DRM vaikuttaa vain rikollisiin.

"Ongelmia tulee silloin kun vaihtaa osia tietariin tai vaihtaa koneen kokonaan. Kun vaihtaa jonkun osan koneeseen useimmat DRM härpäkkeet tulkitsee sen eri koneeksi. Silloin joutuu ostamaan pahimmassa tapauksessa kaiken sisällön uudestaan."

Vaikka mitä osaa olen silloin tällöin vaihtanut, alkuperäisestä kokoonpanosta ei ole kovinkaan paljon jäljellä, eikä ole tuollaista tilannetta virlä eteen tullut. Ja vaikka tulisikin, rekisteröinnillä/aktivoinnilla siitä selviää :

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/fi-FI/help/62088be6-3538-46a6-99fb-05e74aeb48b51035.mspx

Soita microsoftin ilmaiseen aktivointi puh. numeroon, aktivointisi hoituu ongelmitta.

>Siksi DRM vaikuttaa vain rikollisiin.

Ei taida IHAN olla tietotekniikka hanskassa? ;)

Rikollinen ostaa YHDEN ainoan DRM-suojatun levyn, polttaa siitä miljoona kopiota ja myy Mustamäen torilla.

Siis mikä oli se DRM:n vaikutus rikollisiin.

Totuus lienee se että DRM on nimenomaan järjestäytyneen rikollisuuden kehittämä järjestelmä markkinoidensa turvaamiseksi.

• ainoa oikea Ääliö
        ................. kirjoitti:

Siis, haluan maksaa musiikista. Minulle käy tällainen malli. Yritys tarjoaa minulle mp3-tiedoston, jonka lataaminen edellyttää minulta etukäteismaksua. Maksun yhteydessä sitoudun hyväksymään kaupan ehdot, jotka ovat levy-yhtiön säätelemät. That's it. Nyt eivät nuo yhtiöt luota minuun. Koitetaan rakentaa tiedostoon koodin pätkä, joka "estää" laittomat toiminnot = drm.

Ostin kokeeksi tiedostoja verkkokaupasta. En saanut toimimaan (Vista Home Premium, läppärissä, alkuperäinen kokoonpano). Tein hommia useampana iltana koettaen rukata tiettyjä MS:n ristiriitaominaisuuksia, kyllästyin. Tein homman toisella koneella (XP), ja sain kuin sainkin toimimaan. Mutta minä katson tämän kyllä äärimmäisen suureksi haitaksi. Ja tämä oli laillinen lähede ja laillinen formaatti. Kaikki HW ja SW olivat laillisia. No, nyt saan tehdyksi tästä audioCD:n. Sen kopiointi, rippaus on lapsellisen helppoa laillisin ohjelmin. Drm ei siis aiheuta ongelmaa tuotteen saattamiseksi piratisoitavaksi, vaan ainoastaan haittasi itseltäni niiden käyttöä laillisin keinoin. Perusvika oli siinä, että jouduin merkittvästi heikentämään tietoturvaratkaisujeni antamaa suojaa, jotta sain drm:t pelittämään, minut pakoitettiin käyttämään ohjelmia, jotka ovat tietoturvaltaan käyttämiäni heikompia.

• ainoa oikea Ääliö
        hexi kirjoitti:

Tähän on sanottava, että jo pelkkä MS:n käyttöjärjestelmän OEM-lisenssi lakkaa olemasta voimasta, jos joudut vaihtamaan koneestasi emon, kovon tahi prosessorin. Tätä jouduin joskus itse selvittelemään ja tämä vastaus tuli tällöin Microsoftilta. Näin se vaan on. Uuden kovon voi asentaa, kunhan käyttis on alkuperäisellä kovolla. Prossun vaihtoa ei käyttis välttämättä huomaa, etenkin, jos ostaa saman prossun kuin siinä olikin (näinhän aina tehdään;)). Nämä kalliit useaan kertaan asennettavissa olevat käyttiksetkin edellyttävät konekohtaista OEM-lisenssiä (joksi tietysti kelpaa vaikka vanha 98, mutta ko.konetta varten ostettu).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      152
      8953
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2669
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      29
      2450
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      52
      2449
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1855
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1837
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1733
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      46
      1275
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1197
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1136
    Aihe