Tässäpä eräänä päivänä otin esille Windowsin komentokehoitteen.
Tämä on vannomatta paras. Tällä saa tehtyä vain ne yleisimmät toimet hyvin valikoidullla setillä.
Siinä missä Leluxin käyttäjät hakkaavat sediä ja awkia komentoriville niin minä poika voin vaan todeta, että mihin sellaista tarvitaan? Toki nämäkin on saatavissa olevia, mutta ovat samalla loppukäyttäjiä häiritseviä työkaluja.
Manipuloidaan tyhmästi tiedostoja tai syötettä vanhanaikaisesti komentoriviltä. Minulla on käytössäni ultramoderni GUI, leikepöytä ja notepad. Näiden avulla hoituu ilman turhia miettimisiä esimerkiksi 5000 rivisen teksitiedoston sarakkeiden vaihto kirjamellisesti käden käänteissä. Mikäpä tässä mukavinta kaikki tuntuu sujuvan aivan kontrollisssa. Tällä on helppoa myös jättää toimenpide kesken ihan missä kohtaa vain huvittaa merkin tarkkuudella!
Kyllä se Windowsilla on helppoa ja vaivatonta
11
655
Vastaukset
"Tämä on vannomatta paras"
Älä vanno, surkein se kuitenkin on.
"Minulla on käytössäni ultramoderni GUI, leikepöytä ja notepad. Näiden avulla hoituu ilman turhia miettimisiä esimerkiksi 5000 rivisen teksitiedoston sarakkeiden vaihto kirjamellisesti käden käänteissä"
Mitä? Joko Vistan Notepad tukee sarakkeita?Miten uudelleennimetään 50000 tiedostoa GUI:lla?
- Pentti Nelonen
sen sijaan, että opettelee jonkin pseudo-ohjelmointikielen niin voin opastaa jokaiselle sopivaa F2-näppäimen käyttöä. 5000 tiedostoa kuulostaa paljolta, joten sen eteen on nähtävä vaivaa. Toisin sanoen GUI antaa operaatioille realistisemman kosketuksen. Mietihän nyt sellaistakin tilannetta, että minulla on paperilla lyijykynällä kirjoitettu joka toinen sana väärin. Minun on kohdistettava energiani yksitellen joka toiseen sanaan. Emmehän halua hämmentää loppukäyttäjää. Armeijatyylinen periaate, että ryhmää on niin vahva kuin sen heikoin jäsen pitäisi saada kannatusta enemmän.
- Mac / Linux-sekakäyttäjä
Pentti Nelonen kirjoitti:
sen sijaan, että opettelee jonkin pseudo-ohjelmointikielen niin voin opastaa jokaiselle sopivaa F2-näppäimen käyttöä. 5000 tiedostoa kuulostaa paljolta, joten sen eteen on nähtävä vaivaa. Toisin sanoen GUI antaa operaatioille realistisemman kosketuksen. Mietihän nyt sellaistakin tilannetta, että minulla on paperilla lyijykynällä kirjoitettu joka toinen sana väärin. Minun on kohdistettava energiani yksitellen joka toiseen sanaan. Emmehän halua hämmentää loppukäyttäjää. Armeijatyylinen periaate, että ryhmää on niin vahva kuin sen heikoin jäsen pitäisi saada kannatusta enemmän.
Eipä uskoisi, että olet intin käyny. Vai oletko kenties lukenut sotaromaaneja?
Mac / Linux-sekakäyttäjä kirjoitti:
Pentti on lukenut Joppe Karhusen koko tuotannon... lentäjä-ässä Nelonen syöksyy Messerschmittillä pingviinilauman kimppuun V12-moottori ulvoen Uuaaaaaaa-pa-pa-pa-pa-pa laulaa Penan Mersun siipikonekiväärit! Nnniiiiiaaaauuuu-pa-pa-pa-pa-pa "Kuolkaa kurjat kommaripingviinit!" pa-pa-pa-pa..
Siinäpä oli Pentin armeijaura ;D- nelosen pena
Mac / Linux-sekakäyttäjä kirjoitti:
Tykin ruokana olin.
heilut GUI:lla, kunnei se käynnisty, kun rekisteri niin sekasin notta... :-D
Ja ne M$:n sciptaus mahdollisuudetkin on niin "monipuolisia"... Pitäiskö itkeä vai nauraa? ;-)- herjata
Äläs nyt masenna Penaa kun se on viimeinkin löytänyt komentorivin autuuden.
>...M$:n sciptaus mahdollisuudetkin on niin "monipuolisia"...
Niinhän ne onkin: dir ja copy on kuule niin hyviä komentoja että! ;) - monipuolisia
herjata kirjoitti:
Äläs nyt masenna Penaa kun se on viimeinkin löytänyt komentorivin autuuden.
>...M$:n sciptaus mahdollisuudetkin on niin "monipuolisia"...
Niinhän ne onkin: dir ja copy on kuule niin hyviä komentoja että! ;)Penan pitäisi syöttää komentoriville "shutdown -s -t 0 -f"
- kalloon mene
se asia ettei Leluxilla ole mitään tekemistä käyttisten kanssa?
http://www.lelux.com
Jos OSAAT lukea ja EDES VÄLTTÄVÄSTI TAJUAT ENGLANTIA niin huomaat että Lelux on hälytin- ja turvalaitejärjestelmiä toimittava yritys!!!- Ubuntu-Mac
Ilmeisesti Penalta on tuo pakollinen kansakoulu tai nykyisin peruskoulu jäänyt käymätä. Niin.. tai jos on käyny, niin ei ole äidinkielen tunneilla kovin usein istunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663225
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272283Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681849Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t281745Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161411- 281371
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61266Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja291251Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101177Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631167