Missä Raamatussa on se kohta, jossa Viimeisellä Tuomiolla kadotetuksi joutuvat ihmettelevät, että "Nuoko ne olivat, joita me pidimme pilkkana ja naurusananlaskuna, ja nyt heidät on pyhien sekaan luettu?"
Missä
9
402
Vastaukset
- Aikakirja
Ei sellaista ole Raamatussa.
- Raamatun lukija
Katsotaan silti, tunnistaako joku tuon lauseen. Olen usein törmännyt kyllä siihen. Eli mistähän on tullut.
Raamatun lukija kirjoitti:
Katsotaan silti, tunnistaako joku tuon lauseen. Olen usein törmännyt kyllä siihen. Eli mistähän on tullut.
Hakuehdolla "Nuoko ne olivat, joita me pidimme pilkkana ja naurusananlaskuna, löytyi 0 jaetta.
Taitaa jälleen olla vahvasti saarnamiesten muuntelemaa..
- täältänäin
Löytyy vanhan testamentin apokryfikirjoista, jotka yleisesti käsitetään luterlaisuudessa ns. luotettaviksi kirjoiksi, vaikkeivat sinänsä olekaan osa Raamattua.
Salomon viisaus, luku 5, jae 3:
5. luku.
Vanhurskasten ja jumalattomain erinkaltainen loppu.
Silloin vanhurskas seisoo suurelIa rohkeudella niitä vastaan, jotka häntä ahdistaneet ja hänen työnsä hyljänneet ovat;
2. Koska he sen näkevät, niin he hämmästyvät sangen hirmuisesti, ja tyhmistyvät sitä autuutta. jota ei he toivoneet.
3. Puhuvat toinen toisellensa, ja katuvat, ja huokaavat henkensä ahdistuksesta, ja sanovat: tämä on se, jonka me ennen pidimme nauruna ja pilkka-sananlaskuna.
4. Me hullut pidimme hänen elämänsä tyhmänä ja hänen loppunsa häpiänä.
5. Kuinka hän nyt on luettu Jumalan lasten sekaan, ja hänen perintönsä pyhäin sekaan'?
3: 9.
6. Sen tähden olemme eksyneet oikialta tieltä, ja vanhurskauden kynttilä ei ole meitä valistanut, eikä vanhurskauden aurinko meille koittanut.
7. Me olemme kaikki käyneet vääriä ja vahingollisia teitä, ja olemme vaeltaneet harhoja retkiä; mutta Herran teitä emme ole tietäneet;
8. Mitä autti meitä koreutemme? mitä hyödytti meitä rikkaus ja ylpeys?
9. Kaikki ovat menneet ohitse niinkuin varjo*, ja niinkuin sanansaattaja, joka juosten menee;
1 Aika K. 29: 15. Viis. 2:5.
10. Niinkuin laiva, joka aalloissa juoksee, jonka jälkeä ja vanaa, sittekuin se on mennyt ohitse, ei löydetä aalloissa;
San.1. 30: 18, 19.
11. Eli niinkuin lintu, joka tuulessa lentää, jonka rataa ei enään löydetä, sillä hän laukuilee ja pieksää tuulta, ajaa ja eroittaa sitä liehuvaisilla siivillänsä, ja sitte ei löydetä merkkiä senikaltaisesta lennosta;
12. Eli niinkuin nuoli, joka jo. takuta kohden lasketaan, hajoittaa tuulen, joka kohta kokoontuu jälleen, ettei tuta taideta, kusta se mennyt on:
13. Niin myös me, kohta knin me syntyneet olimme, saimme lopun, ja emme mitään hyvää työtä ole tehneet, Job 8:9.
14. Vaan me olemme kulutetnt meidän pahuudessamme.
15. Sillä jumalattoman toivo on kuin tomut tuulelta hajoitettu, ja niinkuin vetelä vaahto, jolka myrskyltä on ajettu, ja niinkuin savu, joka tuulelta on puhallettu pois, ja niinkuin se kohta unhotetaan, joka ainoastaan päivän vieraana on ollut.
Job 8: 13, 14. San. 1. 10: 25. 11: 7. Ps. 1: 4. Jak. 4: 14.
16. Mutta vanhurskaat* elävät ijankaiklkisesti, ja Herrassa on hei. dän palkkansat, ja kaikkein Korkein pitää heistä murheen.- Raamatun lukija
Että lukekaapa epäilevät Tuomaat siitä sitten.
- Aikakirja
Raamatun lukija kirjoitti:
Että lukekaapa epäilevät Tuomaat siitä sitten.
_________
- Aikakirja
Aikakirja kirjoitti:
_________
Kopio on ilmeisesti Lizeliuksen painoksesta v.1776, ja Raamattuun kuulumattomista Apokryfikirjoista.
Lue sitten yhtä hyvin Jesus Siirakin kirjasta, kun hän sanoo, että mikä elämä se on kussa ei viinaa ole.
Olisikohan nyt parempi että alkaisimme ammentaa vettä pelastuksen lähteestä, ettei käy lopussa huonosti. Uskonnollisuus ei nimittäin perlasta ihmistä vaikka se ihmisestä itsestään ja viiteryhmässä kuinka hartaalta näyttäisi ja tuntuisi.
Joh. 14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen.
- Uskokaa Jumalaan,
- ja uskokaa minuun.
Joh. 14:2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
Joh. 14:3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
Joh. 14:4 Ja mihin minä menen
- tien sinne te tiedätte."
Joh. 14:5 Tuomas sanoi hänelle:
"Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet;
kuinka sitten tietäisimme tien?"
Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle:
"Minä olen tie ja totuus ja elämä;
ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Joh. 14:7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
Joh. 14:8 Filippus sanoi hänelle:
"Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme."
Joh. 14:9 Jeesus sanoi hänelle:
"Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus!
Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'? - Kempelainen
Olipa kaukaa haettu, Lutherin opit ja kirjoitukset, jotka eivät kuulu Raamattuun…. Mikset lisää siihen vappu manifestia, sekin on kirjoitettu?
Sinä kirjoita todella kun ateisti, tietämätön, tai sitten VL.
Tuon sen ensin esille, että elämme Uuden liiton aikaa. Saattaa tuntua yllätykselliseltä.
Mutta kun pohditaan sitä, onko Kristuksen täyttymät merkit toteutuneet, vastata voi vain yhdellä tavalla, ei kokoaan, mutta lähellä ollaan.
Ilmestyskirja on UT ”raamit”, missä kyseisen aiheen kiinteytyy, ja se on tuettuna evankeliumeilla, sekä kirjeillä.
Mutta VT aikaan Daavid kirjoitti eniten juuri aiheesta, joskin myös lähes kaikki muutkin brofeetat.
Mutta niin Ilmestyskirja, kun sinunkin mainitut kirjat, sekä Daavid, on kirjoitettu lähes kokonaisuudessaan Israeleille. Ei ylisesti. Ilmestyskirjassakin luvut 4- 19 on vain Juutalaiselle, ja Daavid kokonaan meille Israelilaisille. Mutta kun Israelin merkit täyttyy, siitä saa nauttia kaikki maailman ihmiset, joille Jeesus Kristus on Herra.
Mutta mitä merkkejä on täyttynyt. Yksi on tärkein, Israel on oma maa.
Mutta mitä on täyttymättä, ennen kuin seurakunta temmataan ylös. Sitä ennen pitää Jerusalemin temppelin häväistyä, Matt 24;15 >> "Kun siis näette pyhään paikkaan pystytettynä turmion iljetyksen, josta profeetta Daniel on puhunut -- huomatkoon lukija tämän! Samalla tavoin te kaiken tämän nähdessänne tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella. Silloin taivaalle ilmestyy Ihmisen Pojan merkki. Kaikki maan sukukunnat puhkeavat valituksiin, kun näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan. "Valvokaa siis, sillä te ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215564- 531645
- 201119
- 69997
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,53987Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom155934- 48898
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle57890Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.120864Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58848