Halloween Vinkkejä?

Mursuhh

Kaikki ideat otetaan innolla vastaan! :)

96

24936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halloweenfreak

      www-sivuja:

      www.sillyjokes.co.uk

      www.punanaamio.fi

      googlen kautta: PiiRoo halloween reseptejä.

      reseptejä:

      HALLOWEEN MUFFINSIT
      (24 muffinssia)

      125g pehmeää margariinia
      125g hienoa sokeria
      125g vehnäjauhoja
      1 teelusikallinen leivinjauhetta
      2 isoa kananmunaa
      1tl vaniljaesanssia


      pane kaikki ainekset kulhoon ja sekoita,kunnes taikina on pehmeää ja tasaista.
      jaa taikina vuokiin (noin teelusikallinen kuhunkin).paista uunissa 18-20 min noin 190 asteen lämmössä.anna jäähtyä ennen koristelemista.

      KUORRUTUS MUFFINSIEN PÄLLE:

      325g pölysokeria
      3rkl vettä(tai sitruuna- tai appelsiinimehua

      lisää vesi siivilöityyn pölysokeriin ja sekoita tasaiseksi massaksi.

      MUFFINSIEN KORISTELU: erivärisiä kuorrutuksen pursottimia (stocmannilta saa) ja karkeista esim.piirrä spioraali mustalla pursottimella ja vedä cocktailtikulla viivoja keskeltä reunoille päin (pitäisi näyttää hämähäkin seitiltä) sitten vaikka salmiakkikarkki keskelle ja sille lakunauhat jaloiksi (pitäisi näyttää hämähäkiltä)

      PITSANAAMAT:
      leikkaa pitsapohjat sopivaan muotoon ja koristele lempitäytteilläsi karmeiksi kasvoiksi ja hirviönaamoiksi.(esim. pääkallon muotoinen pitsa silmät,suu ja nenä mustista oliiveista).

      HIRVIÖSÄMPYLÄT:
      eli ihan tavalliseen kokonaiseen sämpylään voi luoda kaameita kasvoja esim.maissinjyvistä hampaat ja kurkunpuolikkaista silmät ja meetwursti on juuri sopiva kiel hirviöillesi.(jos haluat hirviölle suun niin puolita sämpylä).

      PAAHDETUT KURPITSANSIEMENET:

      250g kurpitsansiemeniä
      1rkl kasviöljyä
      1tl suolaa
      huuhdo kurpitsansiemenet vedessä,kaada ne pyyheliinaan ja taputtele kuivaksi.
      pane ne isoon kulhoon ja lisää kasviöljy ja suola.levitä siemenet uunipellille ja paahda 12-15 min 180 asteen lämmössä.

      VAMPPYYRILIEMI:

      1 lasillinen cocakolaa
      1 pallo vaniljajäätelöä

      kaada lasiin cocakolaa mutta jätä vähän vajaaksi
      lisää jäätelö ja PERÄÄNNY!

      ohjelmaa:

      OMENOIDEN KALASTELU:
      täytä muovivati vedellä ja pudota muutamia omenoita veteen.huomaat että ne kelluvat. kukin oallistuja pitää käsiään selän takana ja koittaa kalastaa omenan suullaan.VAROKAA lattia voi olla hyvin märkä!

      VARJOTEATTERI:

      ripusta valkoinen lakana esim. oven eteen ja sen taakse laita valo jotta voit luoda varjokuvia kankaalle.jos osaat kummitustarinoita niin voit kertoa niitä käyttäen apuna varjotehosteita esim. voit leikata pahvista isot sakset tai pelottavia kalanruotoja.

      KUMMIA TUNTEMUKSIA:

      leikkaa laatikkoon aukko josta käsi mahtuu sisään. leikkaa laatikosta yksi sivu pois. laita laatikkoon jotain karmeaa esim. kuoritut viinirypäleet tuntuvat ihan silmämunilta ja keitetyt spagetit tutntuvat ällöttäviltä madoilta.laita laatikon aukinainen puoli seinää vasten ja kehota kavereitasi työntämään kätensä reijästä laatikkoon.

      KORISTELUVINKKEJÄ:

      voit piilottaa irtokäden esim. sohvan nurkkaan ta kirjoittaa verenpunaisella huulipunalla vessan peiliin jotain karmivaa. ja tarjoilupöytään voit laittaa esim. kauheita hämiksiä tai laittaa vaikka liiketunnistimen huoneen nurkkaan ja jos joku kävelee liiketunnistimen ohi niin tunnistin päästää karmean äänen. mitä karmeimpia koristeluja sitä enemmän kaverisi viihtyvät juhlissasi.

      KUMMITUSTARINA:
      menkää kaikki pimeään huoneeseen ja ota irtokäsi mukaan, kertokaa tämä tarina:
      olipa kerran rikas mies.hänellä oli poika. mies huolehti pojastaan niin paljon että ei päästänyt tätä kenellekkään yöksi.kerran kuitenkin mies päästi pojan kaverilleen yöksi. illalla mies soitti vielä pojan kaverin vanhemmille varmistaakseen että poika oli turvallisesti
      perillä. pojan kaverin vanhemmat eivät tienneet asiasta mitään. paniikissa mies lähti etsimään poikaansa lähimmästä metsästä. hän löysi pojan ruumiinosia levitettynä ympäri metsää.hän löysi kaikki ruumiinosat paitsi pojan kättä ja se käsi on...TÄÄLLÄ!!!


      TETOLÄHDE: HALLOWEEN (kirjoittanut JANE BULL)

      • oikeasti

        noin laiskoja?

        täälläkin on jo monta linkkiä josta katsoa ja etsiä ITSE ideoita!!
        Pitäisikö kaikki tuoda hopeatarjottimella teidän eteenne?

        Itse olen viettänyt Halloweeniä jo yli kymmenen vuotta ja alussa oli vain "köyhät" bileet, mutta vuosi vuodelta keksi ITSE ideoita ja vain muutamia on löytänyt netistä.


      • Jaago
        oikeasti kirjoitti:

        noin laiskoja?

        täälläkin on jo monta linkkiä josta katsoa ja etsiä ITSE ideoita!!
        Pitäisikö kaikki tuoda hopeatarjottimella teidän eteenne?

        Itse olen viettänyt Halloweeniä jo yli kymmenen vuotta ja alussa oli vain "köyhät" bileet, mutta vuosi vuodelta keksi ITSE ideoita ja vain muutamia on löytänyt netistä.

        http://www.pilailupuoti.fi


      • mekin
        oikeasti kirjoitti:

        noin laiskoja?

        täälläkin on jo monta linkkiä josta katsoa ja etsiä ITSE ideoita!!
        Pitäisikö kaikki tuoda hopeatarjottimella teidän eteenne?

        Itse olen viettänyt Halloweeniä jo yli kymmenen vuotta ja alussa oli vain "köyhät" bileet, mutta vuosi vuodelta keksi ITSE ideoita ja vain muutamia on löytänyt netistä.

        Halloweeniä viettäneet noin. 10v ja samalla linjalla alussa aika köyhät nykysin aikaa vievät ja näyttävät. Ja ei näiltä Suomen kielisiltä sivuilta paljoa irti saa silti niitä kattoo jos jotain olisi joku oivaltanut siis jotain super siistiä.

        Noista koristuksista niitä on hirmu vaiketa netissä ilman kuvaa selittää. Itse suosimme tauluja ja hahmoja. Käytössä savukone jne.
        Edellisvuoden jutut kierätämme uusin maustein seuraavalle.

        Mielenkiito heräsi mitäs olet keksinyt?


      • yli 10 vuotta
        mekin kirjoitti:

        Halloweeniä viettäneet noin. 10v ja samalla linjalla alussa aika köyhät nykysin aikaa vievät ja näyttävät. Ja ei näiltä Suomen kielisiltä sivuilta paljoa irti saa silti niitä kattoo jos jotain olisi joku oivaltanut siis jotain super siistiä.

        Noista koristuksista niitä on hirmu vaiketa netissä ilman kuvaa selittää. Itse suosimme tauluja ja hahmoja. Käytössä savukone jne.
        Edellisvuoden jutut kierätämme uusin maustein seuraavalle.

        Mielenkiito heräsi mitäs olet keksinyt?

        no en viitsi ihan kaikkia hienoja ideoita kertoilla mutta tässä jotain. Itse olen ompelija ja mies harrastaa puutöitä, hitsailua, osaa paljon elektroniikka juttuja, sun muuta niin helppo itse tehdä.

        -Sängyn alta pilkottaa jalat jossa ruumis lappu(kaksi irtojalkaa, joskus joku vaateliike teki remppaa ja roskislavalta joitain mallinukkea lähti matkaan )

        -Pihalla jättimuurahaisia (tehty jätesäkeistä, sisällä puun lehtiä/paperia. Myös jättihämppis löytyy vessan katosta seitteineen)

        - Terassilla itsetehty sähkötuoli.. tämän vuoden henkilöä ei olla vielä keksitty.. Paris Hilton olisi ehkä mielessä =D

        - mallinukeista olen väännellyt eri elokuvahahmojen kopioita, kuten halloweenistä, friday 13th, painajainen elm streetillä.. osa ulkona, osa sisällä

        -esim. Sian elimistä teen lavasteruokia .. kerran oli jopa oikeat sian aivot, mutta ebaystä löysin halvalla aidon näköiset. Ne oikeat olivat kammotavat..

        - kuivajäätä käytetään runsaasti

        -ruumiita: jätesäkissä, käärittynä mattoon, lakanan alla veri tahroineen...

        - takaoven kun avaa (menee röökille) niin kuuluu kamala kiljaisu

        Tuossa nyt jotain.. Ollaan kauhuelokuvien faneja ja sieltä ollaan aika paljon ideoita varastettu =)

        Meillä on ullakkohuone varattu kaikille koristeille ja voitte uskoa että se on aikasta täynnä. Taas tilailin netistä kolme pahvilaatikollista tavaraa. =D


      • mekin
        yli 10 vuotta kirjoitti:

        no en viitsi ihan kaikkia hienoja ideoita kertoilla mutta tässä jotain. Itse olen ompelija ja mies harrastaa puutöitä, hitsailua, osaa paljon elektroniikka juttuja, sun muuta niin helppo itse tehdä.

        -Sängyn alta pilkottaa jalat jossa ruumis lappu(kaksi irtojalkaa, joskus joku vaateliike teki remppaa ja roskislavalta joitain mallinukkea lähti matkaan )

        -Pihalla jättimuurahaisia (tehty jätesäkeistä, sisällä puun lehtiä/paperia. Myös jättihämppis löytyy vessan katosta seitteineen)

        - Terassilla itsetehty sähkötuoli.. tämän vuoden henkilöä ei olla vielä keksitty.. Paris Hilton olisi ehkä mielessä =D

        - mallinukeista olen väännellyt eri elokuvahahmojen kopioita, kuten halloweenistä, friday 13th, painajainen elm streetillä.. osa ulkona, osa sisällä

        -esim. Sian elimistä teen lavasteruokia .. kerran oli jopa oikeat sian aivot, mutta ebaystä löysin halvalla aidon näköiset. Ne oikeat olivat kammotavat..

        - kuivajäätä käytetään runsaasti

        -ruumiita: jätesäkissä, käärittynä mattoon, lakanan alla veri tahroineen...

        - takaoven kun avaa (menee röökille) niin kuuluu kamala kiljaisu

        Tuossa nyt jotain.. Ollaan kauhuelokuvien faneja ja sieltä ollaan aika paljon ideoita varastettu =)

        Meillä on ullakkohuone varattu kaikille koristeille ja voitte uskoa että se on aikasta täynnä. Taas tilailin netistä kolme pahvilaatikollista tavaraa. =D

        tai siis arvelin juuri näin että netin perusteella ei kuitenkaan saa ns. oikeaa kuvaa.

        Noita jätesäkki juttuja (lähinnä hämähäkkiä) olen miehelle ehdottanut, mutta ne eivät kelpaa.

        No tänävuonna meillä on kuitenkin aika hyvin jo mallilla, muttakun joka vuosi pitää parantua...niin ensi vuosi jo pelottaa

        Kiitos kuitenkin vastauksesta.


      • Halloweeeen
        oikeasti kirjoitti:

        noin laiskoja?

        täälläkin on jo monta linkkiä josta katsoa ja etsiä ITSE ideoita!!
        Pitäisikö kaikki tuoda hopeatarjottimella teidän eteenne?

        Itse olen viettänyt Halloweeniä jo yli kymmenen vuotta ja alussa oli vain "köyhät" bileet, mutta vuosi vuodelta keksi ITSE ideoita ja vain muutamia on löytänyt netistä.

        Pyh. Taidat seilata täällä Halloween sivuilla paljonkin. Muut voivat täällä netissä kertoa omia ideoitaan muille, ja niin edespäin.. Vaikeaa?


      • halloween112
        oikeasti kirjoitti:

        noin laiskoja?

        täälläkin on jo monta linkkiä josta katsoa ja etsiä ITSE ideoita!!
        Pitäisikö kaikki tuoda hopeatarjottimella teidän eteenne?

        Itse olen viettänyt Halloweeniä jo yli kymmenen vuotta ja alussa oli vain "köyhät" bileet, mutta vuosi vuodelta keksi ITSE ideoita ja vain muutamia on löytänyt netistä.

        no onhan se vähän vaikeeta keksii hyvii ideoit mutta en rupee tuomitsee ketään! itekki kyl oon keksiny vaik mitä kun vähän yrittää mut kyl tartten silti pikkusen avitust


      • no voi voi
        oikeasti kirjoitti:

        noin laiskoja?

        täälläkin on jo monta linkkiä josta katsoa ja etsiä ITSE ideoita!!
        Pitäisikö kaikki tuoda hopeatarjottimella teidän eteenne?

        Itse olen viettänyt Halloweeniä jo yli kymmenen vuotta ja alussa oli vain "köyhät" bileet, mutta vuosi vuodelta keksi ITSE ideoita ja vain muutamia on löytänyt netistä.

        jos ihmiset ei kesi ei se oo sun ongewlmas ja tää on ettimistä ja tälleen voi saaha hyvii ideoita


      • jooooooooo!!!!!!!!!!
        mekin kirjoitti:

        Halloweeniä viettäneet noin. 10v ja samalla linjalla alussa aika köyhät nykysin aikaa vievät ja näyttävät. Ja ei näiltä Suomen kielisiltä sivuilta paljoa irti saa silti niitä kattoo jos jotain olisi joku oivaltanut siis jotain super siistiä.

        Noista koristuksista niitä on hirmu vaiketa netissä ilman kuvaa selittää. Itse suosimme tauluja ja hahmoja. Käytössä savukone jne.
        Edellisvuoden jutut kierätämme uusin maustein seuraavalle.

        Mielenkiito heräsi mitäs olet keksinyt?

        Hei askarrelkaa ite laittakaa googleen sarita ja menkää sen sivuille sielä on halloween koristeita ihan huimia ja tehkää ite


    • Laiska pylly

      nii

    • halloveenina

      eli 31.10
      onks kohtalotovereita :D ???

      • Haamu <3

        No mun kaverilla on 5.11. synttärit, eli samana päivänä, kun me juhlitaan halloweeniä. =)


      • zzzalla
        Haamu <3 kirjoitti:

        No mun kaverilla on 5.11. synttärit, eli samana päivänä, kun me juhlitaan halloweeniä. =)

        Mul on 11.5 :dddd


      • ,,..mä..,,

        melkein... 1.11


    • paljon paljon

      Paras ja halpa koriste on tekohämähäkki seitti..sitä saa mm. Tiimarista, pilailupuodista, punanaamiosta..ja joistain marketeistakin.
      Pienikin määrä "venyy" tosi hienoksi koristeeksi melkein mihin vain.. ja toisena vinkkinä on koristeeksi musta jätesäkki..siitä voi tehdä ja sillä voi "vuorata" mitä vain :)
      Itse olen tehnyt mm. ruumissäkin, ruumisarkun, koristeköynnöksiä ja toimii myös pöytäliinan korvikkeena.

    • helppoh

      ja nopea... laita teipillä jätesäkkejä ovenpieneel yläpuolelle ja leikkaa sitten "suikaleiksi" saat näyttävät sisääntulo koristeet mustista hieman kiiltävistä "suikaleista eikä maksa juur mitään

    • juhlat!!!

      ennemmin pitäisi juhlia Jumalaa, joka on sinulle ja minulle antanut elämän! Muuten jokainen tekee myös kerran Hänelle tiliä, miksi Jeesuksen sovitustyö ei kelvannut? Jokainen taas joka on suostunut tunnustamaan syntinsä ja ottanut sovittajan vastaan(miten se tapahtuu, ohjeet löytyvät Uudesta testamentista) on tuomiosta vapaa, halleluja.Tee se parannus jo tänään!

      • .....

        Oletko tullut ajatelleeksi, että kaikki eivät usko Jumalaan?


      • Nimetön

        Tai sitten sinä voit lopettaa käännytystyösi. Ja sitä paitsi on jo ihan riittävästi kunnon kristillisiä krääsäjuhlia. Tee kaikille palvelus ja pysy halloweenina poissa ihmisten ilmoilta.


      • - D

        Onhan meillä joulu? Ja pääsiäinen?
        Mene itse rukoilemaan jumalaasi ja parannu.


      • SIKSI KERRONKIN
        ..... kirjoitti:

        Oletko tullut ajatelleeksi, että kaikki eivät usko Jumalaan?

        TEILLE/HEILLE tämä KAIKKEIN tärkeimmän asian.Siksi!


      • MEILLÄ,,
        - D kirjoitti:

        Onhan meillä joulu? Ja pääsiäinen?
        Mene itse rukoilemaan jumalaasi ja parannu.

        voisi olla "joulu" joka päivä? Tark. se herkkä mieli, hyvä tahto, jne?


      • ...somebody...

        Täysin turhat on nuo sinun jumala-huuhaasi! Käsittämätöntä, että ihmiset pelkäävät niin paljon että pitää oma ainoa elämänsä tuhlata tuollaiseen turhuuteen! Jos itse uskot niin ei tarvitse muille sitä tuputtaa. Kaikki eivät ole taikauskoisia, muista se!


      • Hentzu Bee
        ...somebody... kirjoitti:

        Täysin turhat on nuo sinun jumala-huuhaasi! Käsittämätöntä, että ihmiset pelkäävät niin paljon että pitää oma ainoa elämänsä tuhlata tuollaiseen turhuuteen! Jos itse uskot niin ei tarvitse muille sitä tuputtaa. Kaikki eivät ole taikauskoisia, muista se!

        Olen taikauskoinen enkä usko Jumalaan.


      • .. eikös jossain suuressa kirjassa mainita ettei muita saa tuomita?? Jokaine juhlii mitä haluaa,.. ei pitäisi olla tässä aihetta sotkea uskoa asiaan !


      • lollllll

        en rupee tässä jumalaa solvaa vaan sua!! pitääkö oikeesti tulla pilaa toisten halloween into??? mikä jumalalla halloweeniä vastaan on sehän on kuolleiden muisto päivä!!


      • Hääääh

        Eiks sitä varten oo Joulu?


    • **tiukkapipo tylsimys kait **

      Muistan kun halloween rantautui Suomeen, joksus 80 luvun lopulla. Silloin se oli vain postikorttia kaverille, irvisteleviä kurpitsanaamoja.

      Pidin jo silloin halloweenia amerikkalaisena hapatuksena.

      Nyt se on levinnyt läpi koko Suomen ja ihmiset bilettävät tiimari-kamaan soinnustautuneena pirunsarvi-pipot päässä, musta-punaiset piru-atraimet räpylöissä musta viitta hulmuten muoviset vampyyrihampaat irvessä.

      Päiväkodissa on naamiaiset ja toivon, ettei siellä ole yhtäkään lasta piruksi puettuna, typeriä ja mielikuvituksettomia vanhempia semmoiset.

      En ymmärrä edelleenkään tätä amerikasta suomeen kuljetettua hapatusta. Tämä on pelkkä markkinamiesten keskimä juhla, jolla ei ole mitään "juuria" tai oikeaa historiaa suomessa, eikä mitään tekemistä suomen pyhäinpäivän kanssa.

      Mutta kansa menee kuin pässit narussa tai sopulilauma. Ryyppyjuhlia pidetään typeriin asuihin pukeutuneena. Ja joka vuosi pitäisi olla jotain vielä enemmän, vielä jännempää, erikoisempaa, isompaa, suurempaa, kallimpaa, näyttävämpää... ja stressi painaa, oravanpyörässä ihan omasta halusta omalla vapaa-ajalla!
      Hauskaa halloweenia jess!

      • AMERIKASTA!!!!!!

        Juhlaa vietettiin aluksi Englannissa, Skotlannissa ja Irlannissa.

        YHDYSVALTOIHIN juhlan veivät Irlantilaiset ja Skotlantilaiset siirtolaiset.

        Amerikkalaiset saaneet kaiken kunnian ja pääasiassa Rahat!!

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Halloween

        Minusta on kiva kun on tämmöinen juhla. Saa pukeutua erikoisesti ja kauhun ystävänä, rakastan tätä juhlaa..
        Pidän joka vuosi mielettömät Halloween juhlat, joita meillä on ollut jo 15 vuoden ajan. Koristeet on suurin osa itsetehtyjä (ja löytyy muuten yhden ison ullakollisen verran)
        Kyllä tää pääsiäisen, Juhannuksen tai vaikka itsenäisyyspäivän voittaa..

        *En harrasta viinaa*


      • 3boymutsi

        Suomalaiset (minä itse mukaan lukiea)ottavat varmasti tulevaisuudessakin kaikki ulkomailta,eritoten Amerikasta tulleet muoti-ilmiöiset juhlat ja kekkerit innolla vastaan. Suomalaiset ovat suurin osa ryyppykansaa ja tällaiset pikku erikoisuudet tuovat siihen pienen lisän; huulia saa luvan kanssa kostutella Herra A:alla muulloinkin kuin viikonloppuna, uutena vuotena ja vappuna. Kertokaa omamielipide...lapsille tämä juhla on toki hieno asia. Kouluissa ja kerhoissa on lasten juhlia JONNE AIKUISET VARMASTI OVAT TERVETULLEET IHAN SELVINPÄIN. En tahdo yleistää, on varmasti myös sellaisia aikuisia jotka muistavat tuon juhlapäivän tapahtumatkin eli ovat selvinä ja leikkivät kiltisti lasten kanssa mörköleikkejä. Toivottavasti joku ymmärsi ajatukseni...ja rakkaat vanhemmat elkää pukeko lapsia väkipakoin siihen kalliiseen hienoon piru-asuun. Halloween-asu voi olla ihan minkälainen vain. HALLOWEEN PYSYKÖÖN LASTEN OMANA JUHLANA!!!


      • Walloheen

        "..eikä mitään tekemistä suomen pyhäinpäivän kanssa. "

        No niin, tämä olikin ainoa järkevä lause minkä sait kirjoitettua.

        Halloweenia juhlitaan AINA 31.10, eikä sillä todellakaan ole mitään tekemistä suomalaisen pyhäinpäivän kanssa.
        (Erikseen on vielä ne jurpot jotka siis luulevat että halloween on silloin. Ovat yleensä myöhässä piruparat..)

        Ja mitä se sinulta on pois jos jotkut saavat hyvän syyn pukeutua ja pitää hauskaa? Ihmeellisiä määkijöitä..


      • suomalaisen pyhäinpäivän ka...
        Walloheen kirjoitti:

        "..eikä mitään tekemistä suomen pyhäinpäivän kanssa. "

        No niin, tämä olikin ainoa järkevä lause minkä sait kirjoitettua.

        Halloweenia juhlitaan AINA 31.10, eikä sillä todellakaan ole mitään tekemistä suomalaisen pyhäinpäivän kanssa.
        (Erikseen on vielä ne jurpot jotka siis luulevat että halloween on silloin. Ovat yleensä myöhässä piruparat..)

        Ja mitä se sinulta on pois jos jotkut saavat hyvän syyn pukeutua ja pitää hauskaa? Ihmeellisiä määkijöitä..

        Halloween = All-Hallow's Eve eli pyhäinpäivän aatto.


      • Totuuden lorvi

        "Päiväkodissa on naamiaiset ja toivon, ettei siellä ole yhtäkään lasta piruksi puettuna, typeriä ja mielikuvituksettomia vanhempia semmoiset."

        Eikä sen mielikuvituksettomampaa kuin palmusunnuntain trullit ja kissat?

        "En ymmärrä edelleenkään tätä amerikasta suomeen kuljetettua hapatusta. Tämä on pelkkä markkinamiesten keskimä juhla, jolla ei ole mitään "juuria" tai oikeaa historiaa suomessa, eikä mitään tekemistä suomen pyhäinpäivän kanssa."

        Olet väärässä. Halloweenilla pohjautuu kelttiläiseen juhlaan, jonka perinteitä irlantilaiset toivat Amerikan mantereelle. Myös Suomessa on vietetty sadonkorjuun aikoihin kekri-nimistä juhlaa, joka oikeastaan on vain vaihtanut nimensä jouluksi ja muuttanut paikkansa talvipäiväntasauksen tienoille. Myös muiden kulttuurien sydäntalvenjuhlista on saatu vaikutteita tähän alkuaan pakanalliseen juhlaan.

        "Mutta kansa menee kuin pässit narussa tai sopulilauma. Ryyppyjuhlia pidetään typeriin asuihin pukeutuneena. Ja joka vuosi pitäisi olla jotain vielä enemmän, vielä jännempää, erikoisempaa, isompaa, suurempaa, kallimpaa, näyttävämpää... ja stressi painaa, oravanpyörässä ihan omasta halusta omalla vapaa-ajalla!
        Hauskaa halloweenia jess!"

        Eiköhän Halloween ole Suomessa vielä melko vähemmistön juhlaa. Ja kuvauksesi sopii paremmin niin "perisuomalaiseen" ja "kristilliseen" jouluun.


      • Walloheen
        suomalaisen pyhäinpäivän ka... kirjoitti:

        Halloween = All-Hallow's Eve eli pyhäinpäivän aatto.

        Joo tiedän kyllä mitä halloween tarkoittaa, mutta suomalaisen pyhäinpäivän aatto ei ole kovin monesti 31.10.
        Paitsi tänä vuonna ;)


      • h

        MUISTA, ettei ihmiset ajattele että JEE HALLOWEEN. vaan ne ajattelee että JEE SAADAAN PELOTELLA MUITA, JEE ON KAUHUBILEET


      • NIIIN JUST
        Walloheen kirjoitti:

        "..eikä mitään tekemistä suomen pyhäinpäivän kanssa. "

        No niin, tämä olikin ainoa järkevä lause minkä sait kirjoitettua.

        Halloweenia juhlitaan AINA 31.10, eikä sillä todellakaan ole mitään tekemistä suomalaisen pyhäinpäivän kanssa.
        (Erikseen on vielä ne jurpot jotka siis luulevat että halloween on silloin. Ovat yleensä myöhässä piruparat..)

        Ja mitä se sinulta on pois jos jotkut saavat hyvän syyn pukeutua ja pitää hauskaa? Ihmeellisiä määkijöitä..

        EI ME TÄNNE TULTU VÄITTELEE JUMALASTA TAI MISTÄÄN MISSÄ HALLOWEEN ON SAANU ALKUNSA!! VAAN ME HALUTAAN VINKKEJÄ!!


      • HAPPY HALLOWEEENNN!!

        EI SILLÄ OLE VÄLIÄ MISTÄ JOKU JUHLA TAI JUTTU ON TULLUT onhan jotkut vaatteetkin Ranskasta, Englannista, Britanniasta jne. ja käytätte mitä lie vaatteita mämmi on suomesta peräisin ja se on levinnyt muihin maihin mitä väliä ihmiset elää omalla tavallaan niinku tahtoo ei sillä tavalla että käyttää ja tekee vaan jotain sellasta mikä on suomessa keksitty (ellei itse halua) ja ei teijän jotka ei älyy halloweenia tarvii tulla tänne protestoimaan sitä tänäänkin tein ainakin 20 halloween koristetta ja sekin oli ihanaa halloween on ihana juhla

        HYYVÄÄ HALLOWEENIA KAIKILLE!!!!!


    • on..

      halloween?? en ole ikuna kuullutkaan, asun kai liian korvessa.

      • haamu

        vitsailetko? o.O


      • ´xDxDxD

        Etkö sinä: on.., ole ikuna kuullu Halloweenista? Nyt juksaat!? ;D xD


    • AnCey

      No eipä mulla mitään ihmeellistä oo, mutta pari pikkujuttua ainakin: koristelu.appelssiineihin voi piirtää mustalla tussilla jonkun pelottavan kurpitsanaaman. Asu. Eräs persoonallinen asu on päätön ratsumies siihen asuun tarvitaan mustat vaatteet, viitta, keppihevonen ja olkatoppaukset. Se paita siis pitäisi olla sellainen, että siihen voi leikata reiän. Ja sen pitää olla ainekin pari kokoa liian iso, että sen saa laitettua pään yli. laita ne olkatoppaukset (siihen käy vaikka vaahtomuovi) olkapäille ja leikkaa siihen paitaan suun, nenän ja silmänreiät. sitte laita mustaa ihoväriä suun ja nenän ja silmien ympärille, ettei ne erotu paiasta. Että silleen, ei mulla muu- hetkonen! voit laittaa sillee lankoja lattialle, että keskeltä lähtee "sakaroita" ulospäin, ja sitten laita toinen lanka sillee "spiraalin" muotoo siihen päälle. ja sitte laita liimaa niihi kohtii, joissa ne langat menee ristii, ja voila: sulla on hämähäkinseitti! Tovottavast musta oli apuu!!!

    • päähän

      iso ja karvainen vittu, ja navigoi vuorille. Mutta varo, ettei sua luulla mr. Lordiksi. Joudut ehkä laulamaan Autiotalon ruotsiksi... Tomt huset.

      • Walloheen

        Hyvä idea!
        Mutta mistä enää nykyään löytää isoja ja karvaisia?
        Suostuisiko äitisi lainaamaan? Tai tyttöystäväsi.. Ai niin, eihän sulla oo(koskaan ollutkaan)!


      • koskaan
        Walloheen kirjoitti:

        Hyvä idea!
        Mutta mistä enää nykyään löytää isoja ja karvaisia?
        Suostuisiko äitisi lainaamaan? Tai tyttöystäväsi.. Ai niin, eihän sulla oo(koskaan ollutkaan)!

        ollut äitiä. Olen syntynyt mr. Lordin vaimon perseestä. Siis neitsyestä. Just like Tsiisös.


      • Walloheen kirjoitti:

        Hyvä idea!
        Mutta mistä enää nykyään löytää isoja ja karvaisia?
        Suostuisiko äitisi lainaamaan? Tai tyttöystäväsi.. Ai niin, eihän sulla oo(koskaan ollutkaan)!

        Putaansuu!
        "Äidistä minä hirveesti tykkään,
        silloinkin kun paskaa lykkään.
        Saa tulla pyyhkimään..!"


    • ei halloweenille!!

      Ihan älytön tuontitavara tää halloween. Se ei sovi suomeen ollenkaan.
      Keskity mieluummin tulevaan Jouluun. Eihän tästä ole enää pitkästi aikaa sinne.

      • .............................

        Joo, ei haittaa vaikka sitä ei oliskaan, Amerikkaan kun olen muuttamassa...


      • Nii i

        Mitä jos joku ihan oikeesti haluaa juhlia Halloweenia?!
        Mieti sitä dorka.


      • mrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

        "Ihan älytön tuontitavara tää halloween. Se ei sovi suomeen ollenkaan.
        Keskity mieluummin tulevaan Jouluun. Eihän tästä ole enää pitkästi aikaa sinne."

        RAIVOSTUTTAA JOS IHMISET EI HALUU JUHLIA HALLOWEENIÄ SE ON NIIDEN ONGELMA MUT JOS NE TULEE PUHUMAAN TOLLASTA JA PILAAMAAN MUIDEN HALLOWEENIN NI PAINUKOOT PERSESEE


    • kurpitsalyhdyt rules
    • Kalpea Kamala

      :))

    • iahn tosissaanko

      jotku juhlii jotain halloweeni...en ole kyllä ennen kuullut että täällä suomessa, ihan tarpeeksi joulussakin!?

    • jeah56

      perseseksi

    • Dominikantti

      Ihan turha pippalo, jota on turha väkiste tuoda suomeen. Ei siin oo mitää, minkä puolesta se sopisi tänne kylmään pohjolaan.
      Pois vain halloween-hössötykset. Meillä on noita pippaloja ennestään ihan tarpeeksi!

      • Nimetön

        Onko se niin vaikeaa hyväksyä, että jotkut pitää erilaisista juhlista? Jos et pidä halloweenista, niin istu kotona ja ole hiljaa, kyllä se joulu ja pääsiäinen sieltä vielä tulee.


      • hiipee

        Voithan sinä olla sitä juhlimatta, jos et tahdo!


    • halloweeeen

      Kannattaa mennä paikalliseen Tiimariin ja kysyä sieltä vinkkejä. Ovat asiantuntevia ja osaavia(ainakin kuuluis olla koska jokaisen Tiimarin on tarkotus olla elämyskauppa), ja nyt on just tullu Tiimareihin kaikkea halloween-kamaa :) ite ainakin suosittelen tätä kauppaa kun lähtee miettimään vaikka just halloweeniin juhlia:)
      Riippuu onko lasten vai aikuisten juhlat? Toisaalta sillä ei ole kyllä väliä.
      Jos haluaa tehdä kutsukortit niin kannattaa käyttää tietysti perus oranssia ja mustaa, sekä laittaa jotain halloween tarroja tai piirrellä ite jotain kivaa. Joistakin Tiimareista löytyy jopa sellasta isoa halloween-kartonkia, jossa on eri kuvioita esim. noitia tai pääkalloja mustalla, oranssilla ja valkosella taustalla.
      Voi hankkia kaikkea pukeutumishommaa, noidanhattuja ja viittoja löytyy ainakin sekä kaikkea pikku juttua esim. sellasia pantoja mitkä laitetaan päähän ja ne näyttää kun olis Frankenstein tyyliin pultit pään läpi tai joku veitsi kallosta läpi :D löytyy kasvovärejä, hiussprayta ja kaikkee mahdollista :)
      Jos haluaa taloa koristella niin löytyy halloween aiheisia kynttilöitä tai sitten voi ostaa vaan oranssit ja mustat kynttilät/tuikut. Lasten kanssa kuitenkin kannattaa ehkä harkita onko kynttilät hyvä idea. Ulos voi laittaa pari kivaa lyhtyä jos pileet on hämärän aikaan, mutta kannattaa tarkistaa että lyhdyt on tukevat eikä hirveesti heilu jos tuulee. On paljon erilaisia halloween kertakäyttöastioita, mukeja ja lautasia tai sitten voi ostaa jotain ihan tavallisia tummanvioletteja/oransseja tarvikkeita(jos löytää) ja niihin sopivat lautasliinat :)
      Tiimareissa on sellasia kivoja halloween suklaita, myydään pienissä pusseissa, sellasia pyöreitä jotka on kääritty sellaseen paperiin että ne näyttää ihan silmämunilta. Ne näyttää ihan hauskalta vaikka jossain kupissa pöydän ääressä :D muuta ei nyt heti tuu mieleen mutta.. kyllä tuohon vielä ehkä jotain keksis. Aika paljon saattaa vaan upota rahaa..... Kannattaa katella ja kysellä alennuksia ;)

    • Ja silti on hauskaa (tai vi...

      Heippa!

      Mun vinkki on, että kyselepä kavereilta ja sisaruksilta vanhemmilta, saatko lainata kaikenlaista härpäkettä ja koristetta, joita heiltä VARMASTI löytyy. Katsele myös omia tavaroita ja vaatteita halloween-silmällä; mitä kaikkea niistä voi saada yhdistelemällä ja tuunaamalla. Jos tuntuu ettei oma mielikuvitus riitä ihan, niin pyydä mukaan suunnittelemaan joku luova kaveri. Yhdessä suunnitteleminenkin on kivempaa. :)

      Joka tapauksessa: Näin sinun ei tarvitse ostaa mitään, joten säästät tiliä ja luontoa.

      (Monia tavaroita maailmassa on jo tarpeeksi, kyse on vain siitä että ne otetaan käyttöön, niin niitä ei tarvitse valmistaa lisää.)

      Ja juhlissa voit kehua, että ajatelkaas, mitään ei tarvinnut ostaa, ja silti saatiin aikaiseksi näin hienoa! :)

    • &amp;&amp;&amp;&amp;

      päähän ja menoks..

    • höpötyksestä

      Mitä tarkoittaa,mitä siinä juhlitaan,vai
      julitaanko?
      Mihin tänä juontaa juurensa?
      Kerjätäänkö siinäkin jotain?
      MITÄ TÄMÄ HÖSSÖTYS OIKEEN ON?

    • täytettävänä

      taitaa tämä halloweeni olla semmonen
      täyte juhla.

      kaupoissa hiljaista tässä syksyllä niin pitää saada joku huuhaa juhla jolla saa myyntilukuja nostettua!

      mitä siinä juhlitaan?

      ja mitä on nämä idioottimaiset kurpitsa lyhdyt?

      eihän niitä edes normaalisti tässä maassa kasva!!

      itseäni ärsyttää jo joulu ja pääsiäinen.

      nyt tulee vielä lisää!

      KUNHAN EI NE KAKARAT MUN OVELLA KOPUTTELE!

      • Walloheen

        "ja mitä on nämä idioottimaiset kurpitsa lyhdyt?
        eihän niitä edes normaalisti tässä maassa kasva!!"

        Minä kasvatan ainakin omat kurpitsat lyhdyiksi joka vuosi :)
        Ei ne jenkeissäkään monivuotisena ihan luonnossa kasva..


      • hiipee

        Lueppa vaikka wikipediasta miksi halloweeninä on kurpitsa-lyhtyjä. Kyllä sieltä löytyy, kun kerran noin kovasti kiinnostaa...


      • LoLLeD..

        Ei tarvi alkaa skitsoomaa siitä, jos joku haluaa viettää halloweenia. -_-'
        Ei oo pakko tykätä, mut miks valittaa???
        Jokasen oma asia mihin uskoo, mitä tekee ja mihin rahansa käyttää, mitä ajattelee.Ei kaikkia tarvi muille kertoa, ei kaikkia kiinnosta, parempi olla ihan hiljaa!


      • naiivi anonyymi

        ...että mitä pahaa on halloweenissa? sanopppa se!


    • Mukana juhlimassa

      Käypä kirjastossa tai kirjakaupassa ja etsi käsiisi mm. kirja Jane Bullin Halloween, joka sisältää 50 värikästä askartelu- ja tarjoiluehdotusta. Näppäriä ideoita yhtälailla aikuisten kuin lastenkin juhliin, mm. tarjottavien osalta! MTV3. nettisivuilla oli joskus hyviä ajatuksia ja vinkkejä, mutta googlaamalla löytyy taatusti vaikka ja mitä! Ei kuin touhuilemaan, jotta ilo irtoaa..

      • tuimas

        Tänäänkin tullee tv:stä kauhu leffa, siis tuttavallisemmin Manaaja kakkonen taikka kolmonen...Unohdin eilen katsoa kun nukahdin yhdeksältä jo päiväpeitteeni päälle..täytyy tänä iltana klo.23.00 taas uudestaan ekaksi jännittää a)pysyykö silmät auki-hereillä siis-ettei mene ristiin tikuilla kuin aku ankalla ja b)ja jaksan ko minkä voimalla pinnistää ja katsoa koko leffan loppuun asti!! PIDÄN MANAAJA LEFFOJEN KAUHUSTA!!!!Ja muustakin senlaisesta kauhusta elluissa!!!!


    • stadilainen

      Milloin se Halloween juhla päivä on virallisesti?
      ja onko se juhla tai mitä?

      • on...

        Lokakuun viimeinen (aina)eli 31.10

        Sitä vietetään pyhäinmiestenpäivän aattona, joten ne ovat ns. kaksi eri juhlaa.

        Suomessa pyhäinpäivä laitetaan aina tyhmästi lähimpään lauantaihin (31.10-6.11)


    • minulle riittää se joo

      Se minulle riittää, kun tulee katsottua kunnon kauhuelokuvia. Juuri sopivasti tulee manaajakin perjantaina. Jos etsii jännitystä niin voi vaikka mennä lakana päällä keskiyöllä hautausmaalle ja vaikka yöpyä sielä :P

      Joo ja piritismi on hyvä "peli" jännityksen metsästykseen jos on heikkohermoinen. varsinkin jos sen tekee jossain oikein aavemaisessa paikassa. voi myös syödä kaikkea öklöä.

      • tietämätön...

        Mikä se piritismi-peli on????


    • INRI

      vinkin antaja ja tämän maailman Voittaja. Jeesuksen verta ei voi pimeyden vallat voittaa, vaan ne vapisevat. Jeesus on tulevaisuuden ja toivon antaja sekä yltäkylläisyyden että elämän. Amen! Siunausta

      • ronja11

        no tänä vuonna minä ja mun yks kaveri halutaa pitää pienet halloweenjuhlat. tää on meiän eka kerta mut tämmösii ollaa keksitty ja lainattu: ruokana tarjotaan mm nakkisormii, ötökkä lihapullii, mandariinikurpitsoita, coctailtikkui, vihreetä mehukattii ja sekaa laitetaa se jää käsi, koiran kakkaa eli suklaa jäätelöö sulatettuna, aivopoppareita eli poppareitten alle pistetää siirappii vereks ja popparit muotoillaa aivoiks jaa sit kaikkee pikku herkkui kuten sipsei ja karkkii ja sinne sekaa pistetää rusina kärpäsii.;) leikkejä: esim. vaahtis kisaa eli siin istutaa ringis ja vuorotelle kysytää joku kysymys sit vastaaja pistää vaahtarin suuhun ja vastaa kysymyksee. vaahtista ei saa nielasta tai sylkee pois ja aina kierros kierrokselta on enemmän karkkei suus ja se voittaa joka saa pidettyy kauiten kaikki karkit suus. sit on kauhusokko eli musiikki soi ja valot on päällä sit joku sammuttaa musiikin ja valot ja kaikki pysähtyy. sit etsijä astuu ovesta sisään ja rupee ettii niit muit. sit on tuikkis pihalla ja kauhukaste eli viiää vieraita silmät sidottuna pitkin pihaa ja keksitää sien kaikkee pelottavaa. on meillä myös litkukisa ja pullon pyörityskin. litkukisassa pelaajalla sidotaan silmät ja sen pitää tunnistaa eri juomia pelkän maun ja hajun perusteella. koristelu: noo ostelin tiimarist kaikkee kivaa kuten hämähäkinseittii ja muovi pääkallon mut kyl oon ittekkin väsänny kaikkee kivaa esin hauttaa-arkun, äitin vankan ison nuken jonka päälle puin oman yöpaitani ja pikkuveljen kauhunaamarin sit pistin sen sänkyyni. aion laittaa myös sinitarrallani seinälle isoja pahvisuikaleita siis kun kauhutaloissahan on aina ikkuna peitetty laudoilla. siin ny oli jotai mut kaikkee mää en paljasta. LÄHETTÄKÄÄ MULLE LISÄÄ VINKKEJÄ. juhlat muuten pidetää 11-12 vuotiaille.


      • halloween112
        ronja11 kirjoitti:

        no tänä vuonna minä ja mun yks kaveri halutaa pitää pienet halloweenjuhlat. tää on meiän eka kerta mut tämmösii ollaa keksitty ja lainattu: ruokana tarjotaan mm nakkisormii, ötökkä lihapullii, mandariinikurpitsoita, coctailtikkui, vihreetä mehukattii ja sekaa laitetaa se jää käsi, koiran kakkaa eli suklaa jäätelöö sulatettuna, aivopoppareita eli poppareitten alle pistetää siirappii vereks ja popparit muotoillaa aivoiks jaa sit kaikkee pikku herkkui kuten sipsei ja karkkii ja sinne sekaa pistetää rusina kärpäsii.;) leikkejä: esim. vaahtis kisaa eli siin istutaa ringis ja vuorotelle kysytää joku kysymys sit vastaaja pistää vaahtarin suuhun ja vastaa kysymyksee. vaahtista ei saa nielasta tai sylkee pois ja aina kierros kierrokselta on enemmän karkkei suus ja se voittaa joka saa pidettyy kauiten kaikki karkit suus. sit on kauhusokko eli musiikki soi ja valot on päällä sit joku sammuttaa musiikin ja valot ja kaikki pysähtyy. sit etsijä astuu ovesta sisään ja rupee ettii niit muit. sit on tuikkis pihalla ja kauhukaste eli viiää vieraita silmät sidottuna pitkin pihaa ja keksitää sien kaikkee pelottavaa. on meillä myös litkukisa ja pullon pyörityskin. litkukisassa pelaajalla sidotaan silmät ja sen pitää tunnistaa eri juomia pelkän maun ja hajun perusteella. koristelu: noo ostelin tiimarist kaikkee kivaa kuten hämähäkinseittii ja muovi pääkallon mut kyl oon ittekkin väsänny kaikkee kivaa esin hauttaa-arkun, äitin vankan ison nuken jonka päälle puin oman yöpaitani ja pikkuveljen kauhunaamarin sit pistin sen sänkyyni. aion laittaa myös sinitarrallani seinälle isoja pahvisuikaleita siis kun kauhutaloissahan on aina ikkuna peitetty laudoilla. siin ny oli jotai mut kaikkee mää en paljasta. LÄHETTÄKÄÄ MULLE LISÄÄ VINKKEJÄ. juhlat muuten pidetää 11-12 vuotiaille.

        Itse pidän tässä juhlat noin 12-13 vuotiaile ja pidän halloween pelkokerroimmen jossa on muistaakseni 5 osaa ensimmäinen on kauhubooli jossa kaikki menevät pöydän ympärille ja niiden silmät sidotaan sitten heidän kuppeihin kaadetaan jostain boolivadista juomaa jossa on jotain teko hämiksii tai karkki matoi ja se kuka jää silleen et ei saa mitään allötystä sinne kuppiinsa voittaa.siitä tippuu aika sitä mukaa kun sinne kuppiin tulee joku.Sitten virittäydytään halloween tunnelmaan menemällä metsään pitämään halloween suunnistusta ripustan puihin harsoja "haamuja" ja kun niitä seuraa löytää semmosen arkun luokse mikä on ns. kohtalon arkku ja siel on sit sellasiii rasioit joissa lukee "kohtalo" esim. että muut lähtivät jo tunti sitten olet yksin! ja sitten sitä kohtaloo pitäis paeta esim silleen et ettii ne toise :D sitten laittaa veteen karkkimartoi että niistä tulee oikeen limasia sit menee ulos ja esittää ettää kaivaa ne sielt maasta ja sit sitoo niiden silmät ja syöttää niille pari matoo :D sit aattelin laittaa pimeeseen huoneeseen horror musiikkii semmost sudenulvontaa, lattian narinaa, kiljuntaa ja moottori sahan ääntä ja sit mentäs sinne ja siel oltas niin kauan kun vaan pystyy täytyy kyllä itse myötää se musiiikki on karmeeta!!!


      • halloween112
        ronja11 kirjoitti:

        no tänä vuonna minä ja mun yks kaveri halutaa pitää pienet halloweenjuhlat. tää on meiän eka kerta mut tämmösii ollaa keksitty ja lainattu: ruokana tarjotaan mm nakkisormii, ötökkä lihapullii, mandariinikurpitsoita, coctailtikkui, vihreetä mehukattii ja sekaa laitetaa se jää käsi, koiran kakkaa eli suklaa jäätelöö sulatettuna, aivopoppareita eli poppareitten alle pistetää siirappii vereks ja popparit muotoillaa aivoiks jaa sit kaikkee pikku herkkui kuten sipsei ja karkkii ja sinne sekaa pistetää rusina kärpäsii.;) leikkejä: esim. vaahtis kisaa eli siin istutaa ringis ja vuorotelle kysytää joku kysymys sit vastaaja pistää vaahtarin suuhun ja vastaa kysymyksee. vaahtista ei saa nielasta tai sylkee pois ja aina kierros kierrokselta on enemmän karkkei suus ja se voittaa joka saa pidettyy kauiten kaikki karkit suus. sit on kauhusokko eli musiikki soi ja valot on päällä sit joku sammuttaa musiikin ja valot ja kaikki pysähtyy. sit etsijä astuu ovesta sisään ja rupee ettii niit muit. sit on tuikkis pihalla ja kauhukaste eli viiää vieraita silmät sidottuna pitkin pihaa ja keksitää sien kaikkee pelottavaa. on meillä myös litkukisa ja pullon pyörityskin. litkukisassa pelaajalla sidotaan silmät ja sen pitää tunnistaa eri juomia pelkän maun ja hajun perusteella. koristelu: noo ostelin tiimarist kaikkee kivaa kuten hämähäkinseittii ja muovi pääkallon mut kyl oon ittekkin väsänny kaikkee kivaa esin hauttaa-arkun, äitin vankan ison nuken jonka päälle puin oman yöpaitani ja pikkuveljen kauhunaamarin sit pistin sen sänkyyni. aion laittaa myös sinitarrallani seinälle isoja pahvisuikaleita siis kun kauhutaloissahan on aina ikkuna peitetty laudoilla. siin ny oli jotai mut kaikkee mää en paljasta. LÄHETTÄKÄÄ MULLE LISÄÄ VINKKEJÄ. juhlat muuten pidetää 11-12 vuotiaille.

        toi pahvi homma oli hyvä!!! mul on semmonen säilytys rahi semmonen arkun tapanen niin teen aina sillee et kun oon ostanu tiimarist semmosen muovi pääkallon siel on reikä pohjassa siitä hengarin ja jonkun vaateen sihen päälle niin laitan sen aina sinne arkkuun ja paksuu rautiast ostettuu ketjuu siihen ympärille et näyttäs et se tyyppi on kärsinyt kidutus kuoleman


    • Kurpitsapää
    • moidaa

      -

      • hnfgynst

        nyt alkaa jo illat pimetä ja halloween lähestyy. valmistautukaa.


      • halloween123
        hnfgynst kirjoitti:

        nyt alkaa jo illat pimetä ja halloween lähestyy. valmistautukaa.

        Ootteko huomannu et jokasella palstalla, jos puhutaan halloweenista, (kysytään neuvoa, korrotaan kokemuksista jne.) haukutaan amerikkalaisia ja valitetaan et halloween on ihan p*****stä. miks ne ei vois tehdä omia valituspalstoja, eikä tulis valittaan tänne ku joillakin on oikeesti ASIAA!!! mä oon ainakin juhlinu halloweenia ja käyny "karkki vai kepponen" kierroksilla!


      • kyllästynyt kouluihi
        halloween123 kirjoitti:

        Ootteko huomannu et jokasella palstalla, jos puhutaan halloweenista, (kysytään neuvoa, korrotaan kokemuksista jne.) haukutaan amerikkalaisia ja valitetaan et halloween on ihan p*****stä. miks ne ei vois tehdä omia valituspalstoja, eikä tulis valittaan tänne ku joillakin on oikeesti ASIAA!!! mä oon ainakin juhlinu halloweenia ja käyny "karkki vai kepponen" kierroksilla!

        No vois pitää vaikka jonkun kilpailun, et kellä on hienoin puku tai jotain... ite oon pukeutunu hautakiveksi, pyramiidiksi ja robotiksi. yhellä koululla järjestettiin semmonen kilpailu ja ku katto muiden asuja niin tais niillä jäädä luovuus jonnekin. niistä oli noin 50% noitii, 20% farnkenstaineja ja loput oli kummituksia, Ite olin hautakivi XD XD oisin varmaan voittanu mutta ku eisiellä tehty mitäänenkä jaksanu pyörii siellä kahta tuntii tekemättä mitään. Siel olivaan kummitus luola ja pari kojua joissa oli kalastus ja toinen oli vaan normi myyntikoju. oisin oottanu jotain jännempää, ja kuulin kavereilta et sen pikukisan voitti joku frankenstein hemmo O_o......... ite pidän halloweenista (ei ole mitään jenkkien huuhaata! sanoi äitimuori aikoinaanXD)


      • halloween123
        halloween123 kirjoitti:

        Ootteko huomannu et jokasella palstalla, jos puhutaan halloweenista, (kysytään neuvoa, korrotaan kokemuksista jne.) haukutaan amerikkalaisia ja valitetaan et halloween on ihan p*****stä. miks ne ei vois tehdä omia valituspalstoja, eikä tulis valittaan tänne ku joillakin on oikeesti ASIAA!!! mä oon ainakin juhlinu halloweenia ja käyny "karkki vai kepponen" kierroksilla!

        käytiin kaverin kaa kiertämässä halloweenina, ja mentiin ekana niitten naapuriin, jossa asuu vanha mummurainen.... ku koputettiin oveen niin sieltä se mummo tuli, ja ehittiin sanoa kark... ja se huus että "HUIPS!!" läimäs oven kiinni ja laitto sädekaihtimet kiinni :D no me juostiin talo ympäri ja koputettiin joka ikkunaan ja juostiin äkkiä tielle. vähän ajan kuluttua se tuli tien puoleiselle ikkunalle ja heristi nyrkkiään XDXDXDXD kamuni nosti hattua ja jatkettiin matkaa


      • halloween112
        kyllästynyt kouluihi kirjoitti:

        No vois pitää vaikka jonkun kilpailun, et kellä on hienoin puku tai jotain... ite oon pukeutunu hautakiveksi, pyramiidiksi ja robotiksi. yhellä koululla järjestettiin semmonen kilpailu ja ku katto muiden asuja niin tais niillä jäädä luovuus jonnekin. niistä oli noin 50% noitii, 20% farnkenstaineja ja loput oli kummituksia, Ite olin hautakivi XD XD oisin varmaan voittanu mutta ku eisiellä tehty mitäänenkä jaksanu pyörii siellä kahta tuntii tekemättä mitään. Siel olivaan kummitus luola ja pari kojua joissa oli kalastus ja toinen oli vaan normi myyntikoju. oisin oottanu jotain jännempää, ja kuulin kavereilta et sen pikukisan voitti joku frankenstein hemmo O_o......... ite pidän halloweenista (ei ole mitään jenkkien huuhaata! sanoi äitimuori aikoinaanXD)

        mä aijon ainakin pitää parasASU kilpailun tiimarissa myydään sellasiin palkintoi siin on kultanen luuranko joka pitää päätään käsissään ja siin alhaalla korokkeel lukeee best costume:D


      • halloween112
        halloween123 kirjoitti:

        Ootteko huomannu et jokasella palstalla, jos puhutaan halloweenista, (kysytään neuvoa, korrotaan kokemuksista jne.) haukutaan amerikkalaisia ja valitetaan et halloween on ihan p*****stä. miks ne ei vois tehdä omia valituspalstoja, eikä tulis valittaan tänne ku joillakin on oikeesti ASIAA!!! mä oon ainakin juhlinu halloweenia ja käyny "karkki vai kepponen" kierroksilla!

        MÄ AINAKIN RAKASTAN HALLOWEENII! tosin en ole käynyt karkki tai kepponen kierroksilla kun ei ole oikein yleistä täällä suomessa.


      • hahhhaasaahhha
        halloween123 kirjoitti:

        käytiin kaverin kaa kiertämässä halloweenina, ja mentiin ekana niitten naapuriin, jossa asuu vanha mummurainen.... ku koputettiin oveen niin sieltä se mummo tuli, ja ehittiin sanoa kark... ja se huus että "HUIPS!!" läimäs oven kiinni ja laitto sädekaihtimet kiinni :D no me juostiin talo ympäri ja koputettiin joka ikkunaan ja juostiin äkkiä tielle. vähän ajan kuluttua se tuli tien puoleiselle ikkunalle ja heristi nyrkkiään XDXDXDXD kamuni nosti hattua ja jatkettiin matkaa

        =)=)=)=)=)=)=)=)=)=) toi oli tosi hauska juttu hahhhhhaaaaa
        repesin tos "vähän ajan kuluttua se tuli tien puoleiselle ikkunalle ja heristi nyrkkiään
        Reps!


      • toi vaan
        halloween123 kirjoitti:

        käytiin kaverin kaa kiertämässä halloweenina, ja mentiin ekana niitten naapuriin, jossa asuu vanha mummurainen.... ku koputettiin oveen niin sieltä se mummo tuli, ja ehittiin sanoa kark... ja se huus että "HUIPS!!" läimäs oven kiinni ja laitto sädekaihtimet kiinni :D no me juostiin talo ympäri ja koputettiin joka ikkunaan ja juostiin äkkiä tielle. vähän ajan kuluttua se tuli tien puoleiselle ikkunalle ja heristi nyrkkiään XDXDXDXD kamuni nosti hattua ja jatkettiin matkaa

        kauhea mummo! O_O =D ois mahtavaa, jos täällä suomessa vietettäis sillä tavalla halloweenia, et sais ihan hyvin mielin mennä huutaan karkki tai kepponen! ='D


    • halloween112

      keksin just hyvän kauhu asun eli mutalla vesivärillä tosi paksusti tekee sellasen maskin naamaan niin näyttää ihan murhaajalta

      • 18+2=20

        Hei haloo osaatteks te olla kunnolla??!!!!!
        Ärsyttää toi vitsin jumala tai miks halloweenia vietetään!!
        Mä tarviin vinkkejä eli kaikki muut pää kiinni paitsi vinkkien antajat hitto
        Ja mä oon hei haloo 9 wee


      • HUOOH**
        18+2=20 kirjoitti:

        Hei haloo osaatteks te olla kunnolla??!!!!!
        Ärsyttää toi vitsin jumala tai miks halloweenia vietetään!!
        Mä tarviin vinkkejä eli kaikki muut pää kiinni paitsi vinkkien antajat hitto
        Ja mä oon hei haloo 9 wee

        siis vittu ootsä joku penikka joka tulee tänne näyttää kui iso on ? siis omg huohh* tossa annettii kauhee litania noit vinkkei. ?


      • HUOH*
        HUOOH** kirjoitti:

        siis vittu ootsä joku penikka joka tulee tänne näyttää kui iso on ? siis omg huohh* tossa annettii kauhee litania noit vinkkei. ?

        mä oon siis niinku 2 WEE -.-


      • OMG LOLLL!
        HUOH* kirjoitti:

        mä oon siis niinku 2 WEE -.-

        Miten oikeesti kehtaat tulla arvostelee tänne toisii ku oot ite hirbee teini pelle " HUOH" "SSIIS NIIKU" "PENIKKA" "OMG" mee ittees hyvä ihminen!! et tajuukka kui nolo oot!


      • moijjjjjj
        OMG LOLLL! kirjoitti:

        Miten oikeesti kehtaat tulla arvostelee tänne toisii ku oot ite hirbee teini pelle " HUOH" "SSIIS NIIKU" "PENIKKA" "OMG" mee ittees hyvä ihminen!! et tajuukka kui nolo oot!

        laita googleen sarita ja mee sen nettisivuille ja klikkaa "halloween" ja siel on kaikee mitä teijän pitää askarella h bileisiin ja muuten juhliin on enää 12pvä ja ens kerral ku nähään eli keskiviikkona ni on enää 9 päivää joten sinne ei enää oo ees pitkä odotus aika (yhyy en oo vieläkää tehny asua loppuun *en ees alottanu*)
        MUT MORO
        lisäks ideoita


        no tänä vuonna minä ja mun yks kaveri halutaa pitää pienet halloweenjuhlat. tää on meiän eka kerta mut tämmösii ollaa keksitty ja lainattu: ruokana tarjotaan mm nakkisormii, ötökkä lihapullii, mandariinikurpitsoita, coctailtikkui, vihreetä mehukattii ja sekaa laitetaa se jää käsi, koiran kakkaa eli suklaa jäätelöö sulatettuna, aivopoppareita eli poppareitten alle pistetää siirappii vereks ja popparit muotoillaa aivoiks jaa sit kaikkee pikku herkkui kuten sipsei ja karkkii ja sinne sekaa pistetää rusina kärpäsii.;) leikkejä: esim. vaahtis kisaa eli siin istutaa ringis ja vuorotelle kysytää joku kysymys sit vastaaja pistää vaahtarin suuhun ja vastaa kysymyksee. vaahtista ei saa nielasta tai sylkee pois ja aina kierros kierrokselta on enemmän karkkei suus ja se voittaa joka saa pidettyy kauiten kaikki karkit suus. sit on kauhusokko eli musiikki soi ja valot on päällä sit joku sammuttaa musiikin ja valot ja kaikki pysähtyy. sit etsijä astuu ovesta sisään ja rupee ettii niit muit. sit on tuikkis pihalla ja kauhukaste eli viiää vieraita silmät sidottuna pitkin pihaa ja keksitää sien kaikkee pelottavaa. on meillä myös litkukisa ja pullon pyörityskin. litkukisassa pelaajalla sidotaan silmät ja sen pitää tunnistaa eri juomia pelkän maun ja hajun perusteella. koristelu: noo ostelin tiimarist kaikkee kivaa kuten hämähäkinseittii ja muovi pääkallon mut kyl oon ittekkin väsänny kaikkee kivaa esin hauttaa-arkun, äitin vankan ison nuken jonka päälle puin oman yöpaitani ja pikkuveljen kauhunaamarin sit pistin sen sänkyyni. aion laittaa myös sinitarrallani seinälle isoja pahvisuikaleita siis kun kauhutaloissahan on aina ikkuna peitetty laudoilla. siin ny oli jotai mut kaikkee mää en paljasta. LÄHETTÄKÄÄ MULLE LISÄÄ VINKKEJÄ. juhlat muuten pidetää 11-12 vuotiaille.


      • moijjjjjj
        moijjjjjj kirjoitti:

        laita googleen sarita ja mee sen nettisivuille ja klikkaa "halloween" ja siel on kaikee mitä teijän pitää askarella h bileisiin ja muuten juhliin on enää 12pvä ja ens kerral ku nähään eli keskiviikkona ni on enää 9 päivää joten sinne ei enää oo ees pitkä odotus aika (yhyy en oo vieläkää tehny asua loppuun *en ees alottanu*)
        MUT MORO
        lisäks ideoita


        no tänä vuonna minä ja mun yks kaveri halutaa pitää pienet halloweenjuhlat. tää on meiän eka kerta mut tämmösii ollaa keksitty ja lainattu: ruokana tarjotaan mm nakkisormii, ötökkä lihapullii, mandariinikurpitsoita, coctailtikkui, vihreetä mehukattii ja sekaa laitetaa se jää käsi, koiran kakkaa eli suklaa jäätelöö sulatettuna, aivopoppareita eli poppareitten alle pistetää siirappii vereks ja popparit muotoillaa aivoiks jaa sit kaikkee pikku herkkui kuten sipsei ja karkkii ja sinne sekaa pistetää rusina kärpäsii.;) leikkejä: esim. vaahtis kisaa eli siin istutaa ringis ja vuorotelle kysytää joku kysymys sit vastaaja pistää vaahtarin suuhun ja vastaa kysymyksee. vaahtista ei saa nielasta tai sylkee pois ja aina kierros kierrokselta on enemmän karkkei suus ja se voittaa joka saa pidettyy kauiten kaikki karkit suus. sit on kauhusokko eli musiikki soi ja valot on päällä sit joku sammuttaa musiikin ja valot ja kaikki pysähtyy. sit etsijä astuu ovesta sisään ja rupee ettii niit muit. sit on tuikkis pihalla ja kauhukaste eli viiää vieraita silmät sidottuna pitkin pihaa ja keksitää sien kaikkee pelottavaa. on meillä myös litkukisa ja pullon pyörityskin. litkukisassa pelaajalla sidotaan silmät ja sen pitää tunnistaa eri juomia pelkän maun ja hajun perusteella. koristelu: noo ostelin tiimarist kaikkee kivaa kuten hämähäkinseittii ja muovi pääkallon mut kyl oon ittekkin väsänny kaikkee kivaa esin hauttaa-arkun, äitin vankan ison nuken jonka päälle puin oman yöpaitani ja pikkuveljen kauhunaamarin sit pistin sen sänkyyni. aion laittaa myös sinitarrallani seinälle isoja pahvisuikaleita siis kun kauhutaloissahan on aina ikkuna peitetty laudoilla. siin ny oli jotai mut kaikkee mää en paljasta. LÄHETTÄKÄÄ MULLE LISÄÄ VINKKEJÄ. juhlat muuten pidetää 11-12 vuotiaille.

        kopsasin ton yhest gmail viestist et sen takii siin on tolleen et nähään sillo ku lähetin tollasen viestin mun kamulle


    • Heyy9

      Mahtavii vinkkejä monilla, mut niinku monet onki jo sanonu ni ne joita kiinnostaa vaan Jumala tai ei kiinnosta halloween ollenkaa ni ne voi mennä siit valittaa toiselle palstalle! Kiitos hienoista vinkeistä, tänään meen just halloweeb bileisii ni yritän viime hetken ideoit keksii. Jos haluu halloween kynnet, ni hyvii ideoit löytyy googllen kuvahausta ku kirjottaa vaan "halloween nails". Jos on sähköpiano jos on nauhotus olemassa, ni siitä saa aika hyvän, ku soittaa siihen vaa jotain ihan sekalaista aavemaista musiikkia ja just ennen ku vieraat tulee, ni laittaa sen soimaan. Halloween yks ruokavinkki: Pieniä nakkeja esim. puoliks ja pyöreeseen päähä manteli(ohut) sit veitsel tekee viiltoja(kuvastaa ryppyjä) ja ketsuppiii "sormien" viereen(kuvastaa verta). Hyvää halloweenia! :)

      • Heyy9

        Korjaus vielä yhessä kohtaa lukee halloweeb niin siis halloween ja mantelit kuvastaa kynsiä. :)


    • tää ei oo Warattu

      Helpsii, mulla on tnää bileet puoli kuuselta alkaa ja tarviin vinkkejä ohjelmaan & tehtäviin :D

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3764
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1853
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1404
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1285
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      166
      943
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      893
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      890
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      870
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      849
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      848
    Aihe