Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istut nurkassa vihaisen näköisenä ja happamana ja kiusaat kuin alakoululainen: ignooraat, tönit ja suljet ulkopuolelle. Osaat myös olla pikkumainen ja itsekeskeinen. Perustelet sitä varmaan huonoilla kokemuksilla, mutta unohdat, että muillakin on huonoja kokemuksia, jotka saavat reagoimaan ja käyttäytymään tietyllä tavalla. Ei ehkä samanlaisia kuin sinulla, mutta huonoja kuitenkin.
Koskaan ei tiedä, kumpi puoli on vallalla. Taidat olla luonteeltasi aika intohimoinen ihminen niin hyvässä kuin pahassa. Oliko se tämä meidän tilanne mikä toi niitä huonoja puolia esiin vai reagoitko kaikkeen samalla tavalla? Kaikesta huolimatta tämä palsta ei tee sinulle hyvää. Tämä tilanne ei tee sinulle hyvää. Sinun pitäisi päästää irti. Se ei varmasti ole helppoa, jos tuntee olonsa loukatuksi. Mutta usko minua, kun sanon, että kukaan ei ole tarkoittanut loukata tai satuttaa sinua. Toivon, että pääsisit tämän yli. Et voi loukkaantua siitä, että joku ei pysty antamaan sinulle jotain mitä sinä haluat. En pidä siitä, että yrität manipuloida ja saada tahtosi läpi vetoamalla sääliin tai siihen, että sinuun sattuu. Se on itsekästä eikä ota huomioon toisten tunteita.
Ja ennen kuin pääset sanomaan, että minäkään en ole täydellinen, niin myönnän, että minussa on paljon huonoja puolia. Yritän työstää niitä ja päästä niistä eroon.
Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi
123
948
Vastaukset
- Anonyymi00001
Tarkoittaako toi että annat rukkaset? Sano nyt kerrankin suoraan eikä tota ihme pelailua
- Anonyymi00008
En anna. Eikä ollut multa. Ei ole tarvetta analysoida sinua ennenkun itse haluat.
- Anonyymi00009
Kyllä tarkoittaa. Enkö ole jo aika selvästi sitä monta kertaa ilmaissut. En pelaa mitään. Tulkitset muiden viestejä minun kirjoittamiksi.
- Anonyymi00031
Suomalaiset miehet on kaikki juntteja.
- Anonyymi00034
Anonyymi00031 kirjoitti:
Suomalaiset miehet on kaikki juntteja.
Ota sitten vaikka Carlos
- Anonyymi00047
Anonyymi00034 kirjoitti:
Ota sitten vaikka Carlos
Naisia ei voi koskaan ymmärtää liikaa.
- Anonyymi00083
Siis oletko tosissasi että yhdistät tämän palstaäijän surrealistisen fantasiatekstistä itseesi ja avaudut täällä jollekin yksilölle pelailusta? Etköhän pelaa oman pääsi kanssa jos näistä trollauksista vaivaa näet
- Anonyymi00084
Anonyymi00047 kirjoitti:
Naisia ei voi koskaan ymmärtää liikaa.
Ei kaikkien edes kannatakkaan. Jos on vähänkään haastavaa kun on rajat tai sen semmoiset, niin voi voivotella muille tai porukalla se ämä on ihan huluu
- Anonyymi00109
Anonyymi00084 kirjoitti:
Ei kaikkien edes kannatakkaan. Jos on vähänkään haastavaa kun on rajat tai sen semmoiset, niin voi voivotella muille tai porukalla se ämä on ihan huluu
Hyvä väite tai Väite ei tartte toristaa eikun
- Anonyymi00002
Ylimielistä tuollainen, että yrität sormi pystyssä sanella toiselle mitä hän saa tuntea ja mitä ei.
- Anonyymi00003
Totta toikin. Tietysti jokainen vastaa tunteistaan itse. Onko hän kiusannut (väitetysti( aapetä IRL vai palstaako tulkitsee?
- Anonyymi00085
Sekä tässä itselleen kirjoittavan äijän kälyisissä tekstissä oli nyt se kohta mihin jäit roikkumaan? Ookkei, ”tervettä”
- Anonyymi00087
Anonyymi00003 kirjoitti:
Totta toikin. Tietysti jokainen vastaa tunteistaan itse. Onko hän kiusannut (väitetysti( aapetä IRL vai palstaako tulkitsee?
Etköhän sinä ole se nk palstaa tulkitseva narri, joka analyisoi näitä kieroituneen palstaäijän käänteispsykologisia itsekehuja ja jupisee tästä ns aloittajasta jota pitää naisena kuin hän ei olisi paikalla. Narsistista skaa
- Anonyymi00004
Ikävä kyllä minulle on tapahtunut tosielämässä sellaisia asioita, jotka ovat saaneet minusta huonoimpia piirteitä esiin. Ennen kun kohtasin vain hyviä ja rehellisiä ihmisiä, tottakai pystyin jakamaan itsestäni parhaita puolia, olemaan positiivinen ja olin luottavaisempi, sosiaalisempi, iloisempi. Mutta kun tapaan mielestäni pahan ihmisen (välinpitämätön, empatiakyvytön, siten vaarallinen), sellainen ihminen on kuin negatiivinen pilvi, joka ympäröi minut, saa minun itsesuojeluvaiston heräämään. Ihmiseen on kuitenkin rakennettu mekanismi, jolloin aletaan puolustamaan itseä jos koetaan tilanne uhkaavaksi. Sellainen raja on olemassa, jokaisella omansa. Jos on tarpeeksi kauan tuollaisen pilven ympäröimänä, ei enää näe pilven läpi hyviä asioita ja ihmisiä. Siksipä tuollaisen tilanteen voi parantaa vain sellainen ihminen, joka saa aikaan positiivista ajattelua, tekee positiivisia tekoja ja saa siten palautettua luottamuksen yleensäkin ihmisiin ja saa nuo negatiiviset pilvet häivytettyä pois silmistä, pois mielestä. Vain positiivisuuden kautta voi luoda tässä elämässä kaikkea hyvää muille ihmiselle, negatiivinen on aina tuhoavaa, kaiken hyvän lamauttavaa.
- Anonyymi00006
Hyvä kirjoitus! Kun kauan elämää häiritään, voi alkaa tuntua siltä etteikö maailmassa ole enää hyvin ihmisiä ollenkaan! Mutta kun pimeys väistyy, näkee niitä hvyiäkin ihmisiä ja elämä alkaa tuntua elämisen arvoiselta!
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Hyvä kirjoitus! Kun kauan elämää häiritään, voi alkaa tuntua siltä etteikö maailmassa ole enää hyvin ihmisiä ollenkaan! Mutta kun pimeys väistyy, näkee niitä hvyiäkin ihmisiä ja elämä alkaa tuntua elämisen arvoiselta!
Ne oman ikäiset ovat kaikkein parhaimpia! Ei koskaan suurta ikäeroa!
- Anonyymi00010
Lisään, taidan olla myös intohimoinen, minun tunteiden tiheys voi olla aikamoista luokkaa, suorastaan tihkuvaa ja pystyn ilmaisemaan itseäni monilla tavoilla, joidenkin mielestä aikamoisen dramaattisesti - no, tunteva ihminen olen ainakin.
- Anonyymi00011
Anonyymi00006 kirjoitti:
Niin totta❣️
- Anonyymi00012
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ne oman ikäiset ovat kaikkein parhaimpia! Ei koskaan suurta ikäeroa!
Mitä sinä jankkaat tuota ikäero asiaa jatkuvasti, jos kiinnostaa vain omanikäiset.
Erikoista.. - Anonyymi00022
Anonyymi00012 kirjoitti:
Mitä sinä jankkaat tuota ikäero asiaa jatkuvasti, jos kiinnostaa vain omanikäiset.
Erikoista..Nuo ikäeroviestitkään ei ole minulta. Se on ihan joku muu joka kirjoittaa noita.
- Anonyymi00026
Anonyymi00012 kirjoitti:
Erikoista..Tää koko palsta on pelkkää suurta väärinkäsitystä, jossa toisilleen tuntemattomat tunnistelee tuntemattomien viestejä kaivattunsa kirjoittamaksi. Minua ei ole ikinä haitannut kaivattuni ja minun ikäero.
Minua ihan oikeasti harmittaa tämä miten palstalla tulee väärinkäsityksiä. Sinä tiedät millainen olen irl. En ole rikkinäinen ihminen, joka kirjoittaa negatiivisesti palstalla. Olen irl aika tunneherkkä, mutta vahva, tasapainoinen, myötätuntoinen ja empaattinen ihminen. Herkkyys tee minua negatiiviseksi vaan päonvastoin vahvaksi. En ole ollut kellekkään ilkeä!
Edelleenkin kirjoitan kuin kaivatulleni tähän, vaikken voi olla varma onko hän kyseessä. Syy on, että kirjoitustyyli muistuttaa kaivattuni puhetyyliä. - Anonyymi00051
Anonyymi00026 kirjoitti:
Tää koko palsta on pelkkää suurta väärinkäsitystä, jossa toisilleen tuntemattomat tunnistelee tuntemattomien viestejä kaivattunsa kirjoittamaksi. Minua ei ole ikinä haitannut kaivattuni ja minun ikäero.
Minua ihan oikeasti harmittaa tämä miten palstalla tulee väärinkäsityksiä. Sinä tiedät millainen olen irl. En ole rikkinäinen ihminen, joka kirjoittaa negatiivisesti palstalla. Olen irl aika tunneherkkä, mutta vahva, tasapainoinen, myötätuntoinen ja empaattinen ihminen. Herkkyys tee minua negatiiviseksi vaan päonvastoin vahvaksi. En ole ollut kellekkään ilkeä!
Edelleenkin kirjoitan kuin kaivatulleni tähän, vaikken voi olla varma onko hän kyseessä. Syy on, että kirjoitustyyli muistuttaa kaivattuni puhetyyliä.Ei tietenkään haittaa niin kauan kuin vain saa pillua
- Anonyymi00106
Anonyymi00051 kirjoitti:
Ei tietenkään haittaa niin kauan kuin vain saa pillua
No ihan siltä tämä enimmäkseen yksin käymäsi keskustelu ei kyllä näytä aloittajaäijä, eli tarinallisuuden miljöö ei elä ns
- Anonyymi00107
Anonyymi00106 kirjoitti:
No ihan siltä tämä enimmäkseen yksin käymäsi keskustelu ei kyllä näytä aloittajaäijä, eli tarinallisuuden miljöö ei elä ns
Joku mielensä pahoittaja taas yrittää tehdä lakonista toteamuksesta kärpäsestä härkästä kun päässä ”vähän” fiiraa. Lisäys.
- Anonyymi00108
Anonyymi00012 kirjoitti:
Erikoista..No voi juku taasko aloittajaäijän vakiojurnutukset on niin erikoisia että täytyy tällä tavalla performatiivisesti osoitella sormella kuin muille juontaen jotakin. Hanki elämä. TT
- Anonyymi00116
Anonyymi00051 kirjoitti:
Ei tietenkään haittaa niin kauan kuin vain saa pillua
Ollin aikanaan on/off-suhteessa naisen kanssa,joka ymmärsi antaa helposti. Tein virhetulkinnan, että hän on yhtä helppo kaikille.. vaihdoin ilkiahneesseen venäläiseen kurtisaaniin, jolla oli omatunto. Ahnneus pilasi suhteen. Muuten ,https://www.youtube.com/watch?v=CF-l73qCrgUhttps://www.youtube.com/watch?v=CF-l73qCrgU
- Anonyymi00005
Olen kaksonen
- Anonyymi00023
Minä kommunisti.
- Anonyymi00112
Anonyymi00023 kirjoitti:
Minä kommunisti.
Smash kaikki myös idiotism ohi ohi
- Anonyymi00013
Ymmärsin sen jo vuosia sitten, hänen ailahtelevaisuutensa! En jaksa sellaisia ihmisiä!
- Anonyymi00014
Mistä nyt on kyse? En ymmärrä. Onko hän ollut irl ilkeä kellekkään? Vai palstalla? Minä olen iloinen, sosiaalinen ja osallistuva, aina. Olen tasapainoninen ja järkevä ihminen. En ole ollut kenellekkään irl ilkeä (paitsi tosi ilkeille tai epäeettisile ihmisille joskus olen sanonut voimakkaasti) enkä ole palstalla ollut ilkeä myöskään kellekkään. Miksi luulet palstan ilkeitä viestejä minun tekeleeksi? Mitä oikeasti konkreettisia todisteita sinulla on että olisin ollut ilkeä? Ei niitä ole, tiedän, koska en ole käyttäytynyt huonosti irl, enkä täällä. Minua harmittaa ja surettaa tosi paljon, jos luulet jonkun toisen negatiivisia viestejä minun kirjoittamiksi. Joskus joku viesti voi tuntua jostain syystä sen toisen kirjoittamalta koska muilla on samanlsisia tilanteita. Jotkut voivat myös tahallaan sekoittaa täällä asioita. Edelleenkin miegi, mitä konkreettisia todisteita sinulla ln, että voit olla varma jonkun viestin olevan minun kirjoittama.
Mieti millainen olen irl, sellainen olen täälläkin ollut. Ei ihminen ole täällä täysin erilainen kuin irl. Täällä palstalla tuntemattomat ihmiset jatkuvasti "tunnistelevat" toisten tuntemattomien viestejö kuvitellen niitä kaivstunsa kirjoittamaksi.
En ole kirjoittanut mitään negatiivista. Pyydän, että luota siihen mitä varmasti tiedät todeksi, älä huhuihin tai täällä oleviin kirjoituksiin.- Anonyymi00018
Sori kirjoitusvirheistä, niitä tulee kun näpyttelen nopeasti
- Anonyymi00015
Olen tosi surullinen, jos tämän palstan tumtemattomien viestit vaikuttaa meidän suhteeseen vaikka pitäisi luottaa vain mikä on varmaa eli mikä on totta irl. Minä en täällä "tunnistele" viestejä ja luule niitä sinun tekemiksi. Tästäkään en voi olla lainkaan varma, että se olisi sinun, mutta varmuuden vuoksi kirjoitan kuin hänelle, koska en halua, että mitkään väärinkäsitykset vaikuttavat meidän väleihimme. Kuten sanoin mitään negatiivista en ole tänne kirjoittanut kaivatulleni.
- Anonyymi00016
Myönnän että olen kirjoittanut täällä joskus ilkeästi, mutta oikeastaan kaikki liittyy kuitenkin tosielämään. Nimittäin en voi olla huomaamatta täällä selviä viittauksia minuun ja ne kirjoitukset ovat kiusaamista ja olleet myös tosielämässä vainoamista. Uskokaa tai älkää, täällä on kiusaajia ja selvien vihjeiden perusteella samoja kiusaajia on myös tosielämässä, enkä ole todellakaan ainoa uhri.
- Anonyymi00036
Oletko varma, ettei joku vain sotke ja sekoita pakkaa tarkoituksella esimerkiksi mustasukkaisuuden takia? Sabotaasina. Monilla on myös samankaltaisia tilanteita, etkä voi olla kuitenkaan varma että ne on olleet sinulle. Minä olen palstalla joskus luullut viestejö itselle tarkoitetuksi kun ne ovat kuulostaneet niin samanlaiselta kuin oma tilanne, mutta sitten paljastuikin, että ne on jollekkin ihan muulle.
- Anonyymi00037
Ne selkeätkin viittaukset voi olla jollekkin ihan toiselle, jolla voi olla vaikka sama nimi ja samanlainen tilanne.
- Anonyymi00054
Anonyymi00037 kirjoitti:
Ne selkeätkin viittaukset voi olla jollekkin ihan toiselle, jolla voi olla vaikka sama nimi ja samanlainen tilanne.
Kyllä ne erottaa.
- Anonyymi00063
Anonyymi00054 kirjoitti:
Kyllä ne erottaa.
Millä perusteella?
- Anonyymi00064
Anonyymi00054 kirjoitti:
Kyllä ne erottaa.
Minä olen monta kertaa erehtynyt palstalla ja sitten ne olikin jollekkin ihan muulle.
- Anonyymi00065
Anonyymi00054 kirjoitti:
Kyllä ne erottaa.
Varsinkin lyhyistä tunnisteettomista viesteistä on aivan mahdoton tehdä mitään päätelmiä.
- Anonyymi00066
Anonyymi00054 kirjoitti:
Kyllä ne erottaa.
Jos joku pitkässä viestissä avaa elämäntilannettaan selkein tunnistein ja kertoo asioita, joita vain te tiedätte, se on eri asia.
- Anonyymi00067
Anonyymi00054 kirjoitti:
Kyllä ne erottaa.
Täällä suurimalla osalla kirjoittajista on ns. "palstaharha"
- Anonyymi00104
Anonyymi00067 kirjoitti:
Täällä suurimalla osalla kirjoittajista on ns. "palstaharha"
Joo sehän koskee erityisesti näitä aloittajaäijän nk umppalumppatunnistelijoita ja narreja jotka yrittää pilkkoa tätä sen loputonta itselleennvatailumonologia harhoilleen sopivaan muotoon. Mitä sanot tähän teesiin, ”ystävä”?
- Anonyymi00105
Anonyymi00036 kirjoitti:
Oletko varma, ettei joku vain sotke ja sekoita pakkaa tarkoituksella esimerkiksi mustasukkaisuuden takia? Sabotaasina. Monilla on myös samankaltaisia tilanteita, etkä voi olla kuitenkaan varma että ne on olleet sinulle. Minä olen palstalla joskus luullut viestejö itselle tarkoitetuksi kun ne ovat kuulostaneet niin samanlaiselta kuin oma tilanne, mutta sitten paljastuikin, että ne on jollekkin ihan muulle.
No uffaffaa aloittajaäijä. Mikset kirjoittelisi vaikka jotain novelleja kun tämä epävakaiden ihmisten huomio tuntuu olevan sinulle elämän ainoa suola. Epävakaiden siksi koska näissä rakennelmissa lilliminen ei vaan ole normaalia piste
- Anonyymi00017
"sitten olen nähnyt kuinka istut nurkassa vihaisen näköisenä ja happamana ja kiusaat kuin alakoululainen: ignooraat, tönit ja suljet ulkopuolelle. Osaat myös olla pikkumainen ja itsekeskeinen."
Tämä lause ei pidä kohdallani lainkaan paikkaansa. Missä olen ollut nurkassa vihaisena ja kiusannut? En ole sellainen ihminen, joka kiusaa, vaan olen erittäin empaattinen, joskus jopa liiankin empaattinen, kun asetan muiden tarpeet joskus oman jaksamisen edelle. Et ole voinut irl nähdä, että olisin tehnyt noin, koska en ole niin tehnyt. Olen joskus irl töykeä vain takaisin, niille jotka ovat tosi ilkeitä ja kohtelevat muita tosi törkeästi. Se on heikompien puolustamista ja rajojen asettamista. Ilkeiden ei voi antaa vain jatkaa ilkeilyä. Olen luonteeltani ystävällinen lähes kaikille.
Jos kyse on palstasta, niin se ei ole totta, vaan täällä palstalla tule tosi helposti väärinkäsityksiä ja helposti luulee viestien olevan itselle tai jonkun tutun kirjoittamia.
Kirjoitan tähän siksi, koska olen ihminen, joka pelkää väärinkäsityksiä, koska elämänkokemuksesta tiedän että niitä tulee helposti ihmisten välille. - Anonyymi00019
Meidän pitäisi kaivattuni kanssa parantaa yhteyttä irl, ettei tule väärinkäsityksiä. Jos kuvittelee toisen olevan täällä niin saattaa tulla väärintulkintoja. Minä enimmäkseen luen täältä viestejä, joskus kirjoitan, yleensä lyhyitä viestejä, sillin tällöin pidempiä, mutta en mitään negatiivista tai ilkeää. Kun tuntee toisen hyvin, tietää millainen tämä on ja epäselvyydet hälvenevät.
- Anonyymi00020
"En pidä siitä, että yrität manipuloida ja saada tahtosi läpi vetoamalla sääliin tai siihen, että sinuun sattuu. Se on itsekästä eikä ota huomioon toisten tunteita."
Enkä minä ole täällä kirjoittanut mitään, että minuun sattuun tai vedonnut sääliin. Ne on ihan jonkun toisen viestejä. Minulla ei ole aikaa vahtia palstaa ja kommentoida jokaiseen sellaiseen viestiin "tämö ei ole multa" mikä jostain syystä voisi kuulostaa minun kirjoittamalta.
En minä ole voinut huonosti. Ainut asia mikä minua on painanut viime aikoina on, että pelkään että täällä palstalla tulisi väärinkäsityksiä ja että kaivattuni luulisi jotain muiden viestejä minun kirjoittamiksi. Minä en ole traumatisoitunut ja rikkinäinen ihminen, johon "sattuu" vaan päinvastoin hyvin onnellinen ihminen. Toki olen joskus surullinen. Vihainen olen hyvin harvoin ja silloin siihen yleensä liittyy toisten ilkeä ja törkeä käytös, se että tärkeitä arvoja rikotaan. - Anonyymi00021
Taitavasti kirjoitettu teksti, mutta herättää lisää kysymyksiä
- Anonyymi00103
No eipä ollut aloittajaäijä niin häävi teksti, ei sillä että olisin jaksanut sanasta sanaan lukea, samaa poukkoilevaa potaskaa mitä aina. Tämä tuntemattomien ihmisten koukuttaminen taitaa olla narsistisen mielesi ainoa ilo elämässä😏
- Anonyymi00025
Itse asiassa monet sanovat että vaikutan rauhalliselta
- Anonyymi00027
Täyttä trollausta ja sotkea suhteita. Ei mene läpi trollit!
- Anonyymi00111
Nainen melkein kiroili- onko rikos
- Anonyymi00028
Aivan turhaa tunkea tänne katkeruutta ja pahaa oloanne!
- Anonyymi00029
Minä voin rehellisesti sydämeni pohjasta sanoa, että olen hyvä ihminen. En ole ilkeä, en ahne, en katkera, en kateellinen, en tuomitse (paitsi ne tosi ilkeät ihmiset suututtavat joskus, mutta heillekin haluan pohjimmiltani vain hyvää). Olen empaattinen, luotettava ja rakastava ihminen. Kaikki läheiseni tietävät tämän. Pyrin aina olemaan myötätuntoinen kaikkia kohtaan ja tämän voin rehellisesti sanoa ilman turhaa ylpeyttä (toki saa olla hyvä itsetunto ja ylpeä kun tekee oikein ja hyvin asioita kun se ylpeys ei nouse liialliseksi) ja nöyränä. En toki ole täydellinen ja joskus teen virheitä, kuten me kaikki. Tarkoitan näillä pieniä arkisia virheitä. Mitään isompia virheitä en tee, kuten että ilkeilisin ym. koska minulla on vahva moraalitaju, empatia ja myötätunto.
- Anonyymi00052
Paljon hienoja sanoja
- Anonyymi00056
Anonyymi00052 kirjoitti:
Paljon hienoja sanoja
Ja ne on kaikki totta. Millä perusteella eivät olisi? Miksi oletat?
- Anonyymi00058
Anonyymi00052 kirjoitti:
Paljon hienoja sanoja
Mistä nyt on kyse? Kun et puhu suoraan, ei voi ymmärtää, mitä tarkoitat?
- Anonyymi00059
Anonyymi00052 kirjoitti:
Paljon hienoja sanoja
Edelleenkään palstan negatiiviset viestit eivät ole minulta.
- Anonyymi00060
Anonyymi00052 kirjoitti:
Paljon hienoja sanoja
Milloin olen ollut irl negatiivinen?
- Anonyymi00110
Anonyymi00058 kirjoitti:
Mistä nyt on kyse? Kun et puhu suoraan, ei voi ymmärtää, mitä tarkoitat?
Oletko ehkä hieman bipolaarinen? Sivusta.
- Anonyymi00030
Kylläpä tämä triggeröi monia. Kaikki kilvan inttämässä, että en ole tuollainen. Jos kerran ette tunnista itseänne kuvauksesta, niin viesti ei sitten ilmeisesti ollut teille! Tai sitten tiedätte sisimmässänne, että olette oikeasti juuri kuvatun kaltaisia. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa... Menkää itseenne.
Aloitus kuvaa pääosin irl-tapahtumia.
/ap- Anonyymi00033
Voin sanoa olevani, mutta so what
- Anonyymi00035
Kuten, mitä tapahtumiia irl? Onko kyseessä paikkansapitämättömät huhut vai oletko itse nähmyt hänen käyttäytyvän huonosti? Viestisi jättää meitä monta epätietoisuuteen. Nämä viestit ilman tunnisteita ei ole kivoja, koska moni luulee niitä itsellensä tarkoitetuksi ja tulee surulliseksi. Voitko laittaa siis tunnisteet?
- Anonyymi00038
Voitko sanoa esimerkin miten hän on ollut irl ilkeä?
- Anonyymi00043
Viestissäsi sinusta tulee kuva, että sinulla on selkeät ja hyvät arvot. Eikö totuus ole kuitenkin yksi tärkeimmistä arvoista? Et voi olettaa toisesta asioita palstan perusteella. Se on väärin. On väärin tehdä päätelmiä viesteistä, jotka voi olla kenen vaan kirjoittamia. Vain se mitä on irl on varmaa ja mielipiteen toisesta voi perustaa vain siihen, mikä on varmaa. Tosin myös irl voi tulla väärinkäsityksiä, varsinkin jos ei tunne toista hyvin. Toisen eleet voi tulkita väärin, esimerkiksi että toinen olisi vihainen, vaikka hän olisi vain väsynyt tai vaikka että hänellä vain särkee päätä. On myös monenlaisia kommunikaatiotapoja, esimerkiksi toisen harmittoman vitsin voi tulkita sarkastiseksi ja ilkeäksi, vaikkei se sitä olisi. Toinen voi myös ilmaista asiat huonosti/miettimättä/epäselvästi ja ne voi tulkita toisin, mitä hän alunperin tarkoitti. Usein ihmisillä tulee turhia riitoja väärinkäsitysten takia.
- Anonyymi00044
"Ja sitten olen nähnyt kuinka istut nurkassa vihaisen näköisenä ja happamana ja kiusaat kuin alakoululainen: ignooraat, tönit ja suljet ulkopuolelle."
Mikä tämä tilanne esimerkiksi on ollut? En muista mitään tuollaista tilannetta. Minä olen käyttäytynyt ihan päinvastaisesti, olen läsnä ja empaattinen. - Anonyymi00045
Jos oletat toisesta asioita, jotka ei pidä paikkaansa, se ei ole oikein. Olit kuka vaan, niin tämä on tärkeä ohje kaikkien tiedostaa. Ihmiset tosi usein olettavat asioita ja tekevät väärintulkintoja.
Erityisen tärkeää olisi tällä palstalla ymmärtää, ettei voi tehdä oletuksia. - Anonyymi00048
Anonyymi00044 kirjoitti:
"Ja sitten olen nähnyt kuinka istut nurkassa vihaisen näköisenä ja happamana ja kiusaat kuin alakoululainen: ignooraat, tönit ja suljet ulkopuolelle."
Mikä tämä tilanne esimerkiksi on ollut? En muista mitään tuollaista tilannetta. Minä olen käyttäytynyt ihan päinvastaisesti, olen läsnä ja empaattinen.Tuokin, jos on yksittäinen tilanne, voi johtua vain siitä että toisella on huono päivä. Mitä, jos hänelle on tapahtunut jotain tosi järkyttävää, vaikka kuollut läheinen tai töissä tapahtunut jotain ikävää. Kaikilla on tunteet. Yksittäinen tilanne ei kerro totuutta ihmisen koko luonteesta. Kun tuntee toisen hyvin pidemmältä ajalta, voi sanoa, millainen hän on.
- Anonyymi00049
" Tai sitten tiedätte sisimmässänne, että olette oikeasti juuri kuvatun kaltaisia. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa... Menkää itseenne."
Tämäkään ei pidä paikkaansa. Jos on vaikka huolestunut siitä, ettei tule väärinkäsityksiä, silloin haluaa kertoa tästä toiselle ja puhua asiasta. On yksinkertaistamista sanoa "se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa". Täällä palstalla moni on huolissaan, ettei tulisi väärinkäsityksiä. - Anonyymi00050
Palsta ei kerro yhtään mitään kenestäkään, ellei ole aivan selkeät tunnisteet, joista voi olla täysin varma.
- Anonyymi00053
Tiedätkö kuinka paljon meilä on aikaa täällä laitoksessa näitä kirjootella.
- Anonyymi00055
Anonyymi00045 kirjoitti:
Jos oletat toisesta asioita, jotka ei pidä paikkaansa, se ei ole oikein. Olit kuka vaan, niin tämä on tärkeä ohje kaikkien tiedostaa. Ihmiset tosi usein olettavat asioita ja tekevät väärintulkintoja.
Erityisen tärkeää olisi tällä palstalla ymmärtää, ettei voi tehdä oletuksia.Ehkä kannattaa uskoa sitä minkä näkee ja tunnistaa sisällään. Intuitio. Miksi yritätte våäristää toisen saamaa kuvaa sehän on hänen kokemus.
- Anonyymi00062
Anonyymi00053 kirjoitti:
Eikö teillä ole siellä muuta tekemistä?
- Anonyymi00070
Anonyymi00038 kirjoitti:
En voi kertoa mitään esimerkkiä, koska hän ei ole puhunut kanssani koskaan!
- Anonyymi00072
Anonyymi00055 kirjoitti:
Ehkä kannattaa uskoa sitä minkä näkee ja tunnistaa sisällään. Intuitio. Miksi yritätte våäristää toisen saamaa kuvaa sehän on hänen kokemus.
Koska ap olettaa palstan viestien perusteella asioita. Ei täällä voi tietää, mikä viesti on keneltäkin.
- Anonyymi00073
Anonyymi00055 kirjoitti:
Ehkä kannattaa uskoa sitä minkä näkee ja tunnistaa sisällään. Intuitio. Miksi yritätte våäristää toisen saamaa kuvaa sehän on hänen kokemus.
Jos "intuitio" perustuu palstaan, se on tosi hataralla perustuksella.
- Anonyymi00074
Anonyymi00055 kirjoitti:
Tiedätkö kuinka moni ihminen tänne kirjoittaa?
- Anonyymi00094
Anonyymi00073 kirjoitti:
Jos "intuitio" perustuu palstaan, se on tosi hataralla perustuksella.
Täällä palataäijän aloituksessa (on muuten saman keken kommentti mihin vastasit) mitään intuitiota harjoiteta epävakaat ja myrkylliset ihmiset tirkistelee tätä päättymätöntä näytelmää ja tekee päänsä kanssa parhaansa ettei päästä irti
- Anonyymi00095
Anonyymi00072 kirjoitti:
Koska ap olettaa palstan viestien perusteella asioita. Ei täällä voi tietää, mikä viesti on keneltäkin.
Pitäiskö sinun soveltaa jo pikkuhiljaa tämän ns aapeen, joka on trolliäijä suhteen tätä uutta oivallustasi? Voimia sinne
- Anonyymi00096
Anonyymi00050 kirjoitti:
Palsta ei kerro yhtään mitään kenestäkään, ellei ole aivan selkeät tunnisteet, joista voi olla täysin varma.
Joo mutta se kertoo ihmisestä enemmän kuin tarpeeksi jos sisällyttää millään tasolla itsensä osaksi tämän palstaäijän surrealistisia narratiiveja. Sisältö oli taas niin sumuista, ettei luulisi siitä löytyvän mitään missä roikkua jtsp
- Anonyymi00097
Anonyymi00048 kirjoitti:
Tuokin, jos on yksittäinen tilanne, voi johtua vain siitä että toisella on huono päivä. Mitä, jos hänelle on tapahtunut jotain tosi järkyttävää, vaikka kuollut läheinen tai töissä tapahtunut jotain ikävää. Kaikilla on tunteet. Yksittäinen tilanne ei kerro totuutta ihmisen koko luonteesta. Kun tuntee toisen hyvin pidemmältä ajalta, voi sanoa, millainen hän on.
Eipä tähänkään dramatiurgiaan voi todeta aloittaja ja palstaäijä oikein mitään muuta kuin että tälläisten fantasiatason tunne-elämysten rakentaminen vastaavilla aiheilla on persoonallisuushäiriöisen hommaa ja hyvin mautonta
- Anonyymi00098
No kerro toki aloittajaäijä lisää näistä irl- tapahtumista pistä oikein kuule parastasi tarinoinnin suhteen niin ehkäpä joku palstatodellisuuteen orientoitunut pääsee nääs kelaamaan uusiksi
- Anonyymi00099
Anonyymi00038 kirjoitti:
Ongitko tältä aloittajaäijältä tietoa jostain syystä itseäsi koskien vai oletko niitä omituisia hattivatteja, jotka muodostelee jopa kahdesta eti yksilöstä tätä kautta jotain titityy päätelmiä?
- Anonyymi00100
Anonyymi00045 kirjoitti:
Erityisen tärkeää olisi tällä palstalla ymmärtää, ettei voi tehdä oletuksia.Ja edelleenkään et osaa soveltaa tätä samaa näihin trolliäijän avauksiin. Ironista
- Anonyymi00101
Anonyymi00053 kirjoitti:
Good energylevel mate
- Anonyymi00032
Luonteeltani en ole ailahteleva, vaan tunneherkkä, mikä on minulla vahvuus. Liikutun helposti ja tunnen vahvaa empatiaa ja myötätuntoa. Kun suren, suren vahvasti. Kun iloitsen, iloitsen vahvasti. Enimmäkseen olen tosi iloisella päällä. Jos suutun joskus ilkeille, niin se kertoo vahvoista arvoista ja siitä että puolustan näitä arvoja. Täällä palstalla en ole väitellyt tai ilkeillyt takaisin edes niille ilkeille. Yhdelle häirikölle vaan olen sanonut pari kertaa että lopettaa häiriköinnin. Olen käyttäytynyt täällä koko ajan hyvin. Kirjoitan aika vähän yleensä palstalla. Joskus silloin tällöin enemmän. En ole negatiivinen tai katkera ihminen, enkä pura täällä mitään kiukkua, kun sellaista ei ole. Kuten sanoin, se mikä harmittaa on lähinnä, että pelkään kaivattuni lukevan täällä toisten viestejä ja luulevan niitä minun tekemiksi.
- Anonyymi00057
Tunneherkkä? eli uhriutuja ja pikkulapsi?
- Anonyymi00068
Anonyymi00057 kirjoitti:
Mikä tuossa viestissä oli uhriutumista ja lapsellisuutta?
- Anonyymi00069
Anonyymi00057 kirjoitti:
Juuri tuollainen kommentointi on ilkeyttä. Mistä edes luulet tietäväsi kuka olen?
- Anonyymi00071
Anonyymi00057 kirjoitti:
Tuo tuli myös minulle mieleen!
- Anonyymi00075
Anonyymi00071 kirjoitti:
Mikä viestissä oli uhriutuvaa ja lapsellista?
- Anonyymi00076
Anonyymi00071 kirjoitti:
Ehkä sitä menee puolustuskannalle, kun syytetään olemattomista asioista ilman perustetta. Se ei tee viestistä uhriutuvaa ja lapsellista, vaan se selvittää tilannetta. Aplla ei ole mitään todellista perusyetta väitteilleen muuta kuin että "tuli sellainen fiilis" jostain palstan viesteistä.
- Anonyymi00077
Anonyymi00071 kirjoitti:
Miksi ap luulee, että palstan viestit on juuri hänelle. Ei ole oikein.
- Anonyymi00078
Anonyymi00071 kirjoitti:
Tunneherkkyys sitä paitsi on vahvuus. Ihminen, joka uskaltaa tuntea ja olla aito, on oikeasti vahva.
- Anonyymi00079
Anonyymi00078 kirjoitti:
Tunneherkkyys sitä paitsi on vahvuus. Ihminen, joka uskaltaa tuntea ja olla aito, on oikeasti vahva.
Tuon allekirjoitan täysin!
- Anonyymi00080
Anonyymi00071 kirjoitti:
Juuri herkkä ihminen on empaattisin ja myötätuntoisin. Herkkä ihminen havaitsee paljon sellaista, mitä muut eivät. Herkkä ihminen tuntee itsensä hyvin. Herkällä ihmisellä on tunneälyä ja älyä muutenkin. Herkkä ihminen osaa olla aito, sosiaalinen ja hyvä muille. Herkkyys ei ole pelkoa tai heikkoutta, vaan vahvuus.
- Anonyymi00081
Anonyymi00079 kirjoitti:
Herkkä ihminen, kuten minä, on yleensä tosi vahva itsetunnoltaan, koska tuntee itsensä hyvin, niin vahvuudet kuin heikkoudet. Se ei ole itsensä korottamista, jos toteaa, että on hyvä, myötätuntoinen ja empaattinen. Ihmisistä tosi iso osa osa on hyviä tai ainakin yrittää olla. Hyvä itsetunto ei ole sama kuin liiallinen ylpeys. Terveellä ja empaattisella ihmisellä on yleensä hyvä itsetunto.
- Anonyymi00082
Anonyymi00079 kirjoitti:
Ylipäätään olisi tärkeää, että ihmiselle kehittyisi hyvä itsetunto. Ei ole hyvä, jos joku kokee olevansa huono, jos ei ole tehnyt mitään pahaa. Toki on aina tärkeää nähdä, missä voi kehittyä, ja koko elämä on oppimista . Keskeneräisyys, epätäydellisyys tai heikkoudet eivät tee ihmisestä pahaa tai huonoa. Tarkoituksenmukainen, toistuva ilkeys, ahneus ja viha ovat sellaista, joka tekee pahaksi.
- Anonyymi00085
Anonyymi00079 kirjoitti:
Usein nimenomaan ne, joilla on huono itsetunto, tekevät paljon pahaa. Ei tietenkään aina. Monella voi olla heikko itsetunto mielenterveyssyistä tai ankaran kasvatuksen jne takia. Jos ajattelee, että minä en ole ok ja muut eivät ole ok, se johtaa helposti rakkaudettomuuteen ja vihaan.
Hyvä itsetunto sen sijaan johtaa itsen ja muiden hyväksyntään, arvostukseen ja siihen, että haluaa hyvää itselle ja muille. - Anonyymi00088
Tämä viesti lähti suoraan sydämestäni. Minä tunnen itseni hyvin.
- Anonyymi00092
Anonyymi00077 kirjoitti:
Miksi ap luulee, että palstan viestit on juuri hänelle. Ei ole oikein.
Miksi sinä kuvittelet että tämän apäijän viestit koskee sinua jotenkin ja rakentelet päässäsi jostain syystä tähän palstatodellisuuteen liittyviä kummallisia skeemoja ja ns uliset tätä nk aloittajaa vastaan sen aloituksessa kuin yrittäisit ratkoa jonkun ongelman muiden lukijoiden kanssa. Tämä aapee ei muutu sulle naiseksi jota osoitella sormella omia päähänpinttymiä koskien. Vastenmielistä toimintaa
- Anonyymi00093
Anonyymi00076 kirjoitti:
Ehkä sitä menee puolustuskannalle, kun syytetään olemattomista asioista ilman perustetta. Se ei tee viestistä uhriutuvaa ja lapsellista, vaan se selvittää tilannetta. Aplla ei ole mitään todellista perusyetta väitteilleen muuta kuin että "tuli sellainen fiilis" jostain palstan viesteistä.
Etköhän sinä ole näitä palstatrolliäijän avauksia koskien se, joka perustaa maailmankuvansa näihin tuherruksiin ja inttää joistain viesteistä yötä päivää joihin oletat tämän speden aloitusten liittyvän ja on joku väärinkäsitys nyt ilmoilla ja tämä nk aloittaja täytyy manipuloida oikeille raiteille tai mikä päättymätön kehä sulla pyöriikään päässäsi
- Anonyymi00119
Anonyymi00093 kirjoitti:
Etköhän sinä ole näitä palstatrolliäijän avauksia koskien se, joka perustaa maailmankuvansa näihin tuherruksiin ja inttää joistain viesteistä yötä päivää joihin oletat tämän speden aloitusten liittyvän ja on joku väärinkäsitys nyt ilmoilla ja tämä nk aloittaja täytyy manipuloida oikeille raiteille tai mikä päättymätön kehä sulla pyöriikään päässäsi
Koko ketju on pelkkää trollailua! Eli sinäkin lamkeat trollin kirjoitteluun, jollet sitten itse vastaa tässä trollaukseesi.
- Anonyymi00040
Olenko osannut kannustaa sinua?
- Anonyymi00041
Kannatan elää omaa elämääsi.
- Anonyymi00042
Kannat kattoon on tyttöjen ilta
- Anonyymi00091
Joo tämä on kyllä yhtä juhlaa ja piletystä. Jee. Sivusta
- Anonyymi00046
Et sinä tule niistä pääsemään irti ensin olet suhteessa mukava sitten kyllästyt ja alat sairaanloisesti kiusaamaan menisit hoitoon mä en enää koskaan halua olla missään yhteydessä tuollaisen ihmisen kansssa teit mulle niin kovat tuskat että meinasin tehdä itsatin mut nyt on kaikki hienosti on ihana lapsi ja tiedän että nun yks toinen exä välittää ja ajattelee mua tiina nimeltään
- Anonyymi00090
Huomaako kukaan, että tämän aloittajaMIEHEN teatteri on aika poukkoilevaa ja nk aasinsillat aiheiden välillä vähän ylipitkiä ja ristiriitaisia? Ettepä taaskaan tietenkään. T naiselta
- Anonyymi00123UUSI
Anonyymi00090 kirjoitti:
Huomaako kukaan, että tämän aloittajaMIEHEN teatteri on aika poukkoilevaa ja nk aasinsillat aiheiden välillä vähän ylipitkiä ja ristiriitaisia? Ettepä taaskaan tietenkään. T naiselta
Olet ihana mies ♥️ Olisitpa kultaseni 💋
- Anonyymi00061
Pelkkää trollausta
Tai joku mielipuolipotilas juttelee itsensä kanssa- Anonyymi00089
Olet siis ikäänkuin miettinyt tätä palstsäijän tuherrusta eli trollausta yön yli ja nyt tulit ikäänkuin määrittelemään tämän uudelleen ja osaat jopa tulkita tämän äijän sönkötötyksen yksinpuheluksi. mutta silti homma ei kehity niin, että lakkaisit nk syyttelemässä jotain abstraktia naista kaikesta negaatioita täällä. Tuo on naisvihaa
- Anonyymi00113
Toivottavasti tämä aloitus oli palstaäijälle Ap ap jompikumpi ja hän ottaa tästä kopin!
- Anonyymi00120
Tämä aloitus on kyllä ihan tämän palstaäijän, eli just sinun kirjoittama performaatio tilität hatusta heitellen jotain skeidaa naisena esiintyen ja elämänkouluyleisön kiinnostus on taattu
- Anonyymi00127UUSI
Ota koppi roskapönttöön harhoissasi elävä kuvitus olento!
- Anonyymi00114
Jos noin ihminen käyttäytyy, ei ehkä itsellekään ole helppoa. Kärsii jollain tavalla. Yrittää kyllä tsempata, mutta sitten taas taantuu huonoon käytökseen, kun paineet kasvavat tai muuten mieli mustuu. Voisitko keskustella hänen kanssaan.
Aina täytyy käyttäytyä hyvin ja muita arvostavasti. Jos näin ei tee, se on aina epäonnistuminen. Toki virheitä voi tehdä, mutta ne pitää korjata ja sovittaa.
Henkinen väkivalta on aina myös pahaa. Fyysisestä puhumattakaan, mikä on jo heti myös lain vastaista. Aina täytyy ihmisen kuitenkin jo kavahtua, jos huomaa, että pienimmässäkin määrin lankeaa henkisenkin väkivallan käyttöön. Uhkailu, halveksunta, valehtelu, epäasiallinen puhuttelu, äänen liiallinen ja toistuva korottaminen, nimittely, pelon ilmapiirin aiheuttaminen itsemurhauhkailuilla tms. ovat aina vakavaa henkistä väkivaltaa. Sitä ei kenenkään tarvitse hyväksyä. Jos itse noihin syyllistyy, tietää heti, että on tehnyt virheen itse ja epäonnistunut. Silloin ei voi muuta kuin korjata käyttäytymistään. Uhrissa ei ole koskaan näissä tapauksissa mitään vikaa.
Voimia!- Anonyymi00121
” Uhkailu, halveksunta, valehtelu, epäasiallinen puhuttelu, äänen liiallinen ja toistuva korottaminen, nimittely, pelon ilmapiirin aiheuttaminen itsemurhauhkailuilla tms. ovat aina vakavaa henkistä väkivaltaa. ” Just. Löytyykö palstaäijä nämä kaikki mainitsemasi elementit esim tästä aloituksestasi tai muista monologista mitä olet tänne tuherrellut?
- Anonyymi00128UUSI
Anonyymi00121 kirjoitti:
” Uhkailu, halveksunta, valehtelu, epäasiallinen puhuttelu, äänen liiallinen ja toistuva korottaminen, nimittely, pelon ilmapiirin aiheuttaminen itsemurhauhkailuilla tms. ovat aina vakavaa henkistä väkivaltaa. ” Just. Löytyykö palstaäijä nämä kaikki mainitsemasi elementit esim tästä aloituksestasi tai muista monologista mitä olet tänne tuherrellut?
Ok, öhöm? En ollut aloittaja, ihan vain vilpitön kommentoija. Kiitos kuitenkin kommentista.
Myös toki väärien tietojen levittäminen, maineen mustaaminen yms. ovat myös äärimmäisen pahaa henkistä väkivaltaa. Aina tämän harjoittaja on epäonnistuja ja tekee yksiselitteisen väärin. Uhrissa ei ole näissä tapauksissa mitään syytä tai vikaa. Jokaisella on valtava vastuu käytöksestään.
Kaikkea hyvää!
- Anonyymi00115
Oi, mukava lukea näkemyksesi noin vapppaamuotoisesti jäsennettynää. Vvaikkutat aidolta. Aivan kuin oltaisi tavattu tai kirjoitteltuu jossain yhteisessä menneiisyydessä soulmatehttps://www.youtube.com/watch?v=CF-l73qCrgU hyvää ja onnellista v 2026
- Anonyymi00117
En halua mitään. En ole myöskään velvollinen auttamaan, edes vaikka pyytäisit.
Sinun auttamisesi kun on aina yksisuuntainen tie, vastapalvelusta on turha odottaa.
Olet jo lapsellisuutesi osoittanut. - Anonyymi00122UUSI
Olen asperger. Se vaikuttaa käytökseeni. Niin, että tosiaan vaikuttaa käytökseeni, koska olen asperger ja tarkkailen teitä nurkastani.
- Anonyymi00124UUSI
Kyllä se oon mä joka hyppää mukaan vaikka väkisin porukkaan kun muut jää nurkkaan kyräilemään. Harvemmin ne kehtaa sanoa että et sä voi tulla. Se on epäkohteliasta. Vähän naamaa nyrpistelevät ja tottuvat kyllä ajatukseen. 😅
- Anonyymi00125UUSI
En tiedä minkä sortin psy-op on menossa, mutta en lähde mukaan.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1937297Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv1293300Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?1161942"Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?
Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?591901Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin
Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p611857- 191809
Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!
Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am811786Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %
Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.61675Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m171561- 691393