Kuinkas moni oikeasti

jorma teräs

käyttää Lunixia.

Mua ei ainakaan huvittais. Jos mitään vaativaa aikoo tehdä. Ei sitten alkuunkaan. Videot yms jutskat eivät vaan tuu okieesti toimimaan. Kaikki vähänkin tiedonkäsittelyä hoitava hommeli kestää ja kestää nykyaikaisiin järjestelmiin verrattuna.

30

1285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ettet ole

      koskaan koskenutkaan linuxiin kun tietämyksesi on noin heikkoa. vai ei muka mm. videot toimi? älä vaan kerro sitä mun koneelle ja käyttikselle koska mulla ne on toiminut mutkitta! ja melkein kaikkea voi tehdä mitä windowsissa joten puhut paskaa jos muuta väität. ja mikä helvetti on lunix?

      • se on

        lelux eli toyx eli ropellihattu pingu eli koodaa_komentoriviä_käyttis eli linux. Jos haluaa turvallisuutta, niin eteen voi lisätä se-linux, eli sekunda-linux.


      • lelux?
        se on kirjoitti:

        lelux eli toyx eli ropellihattu pingu eli koodaa_komentoriviä_käyttis eli linux. Jos haluaa turvallisuutta, niin eteen voi lisätä se-linux, eli sekunda-linux.

        "lelux eli toyx eli ropellihattu pingu eli koodaa_komentoriviä_käyttis eli linux. Jos haluaa turvallisuutta, niin eteen voi lisätä se-linux, eli sekunda-linux."

        Lelux on hälytinlaitejärjestelmiä toimittava yritys tuolla isossa maailmassa eikä sillä ole käyttisten kanssa mitään tekemistä! Lakatkaa jo katkeroituneet wintussu-fanit jauhamasta tota soopaanne!

        Linuxista ei saa sekundaa edes alpha-asteella oleva versio. Jopa alpha-asteella oleva linux on noin 100 kertaa parempi kuin jälleenmyyntimarkkinoilla oleva "lopullinen" windows, puhumattakaan siitä että lopullinen versio jostain linux-jakelusta on 1000000 kertaa parempi kuin lopullinen windows.


      • ---Å
        se on kirjoitti:

        lelux eli toyx eli ropellihattu pingu eli koodaa_komentoriviä_käyttis eli linux. Jos haluaa turvallisuutta, niin eteen voi lisätä se-linux, eli sekunda-linux.

        Eikös sitä windowsia juuri käytetä leikkimiseen. Windowsilla voi pelata aina hehkutetaan, nii'in windows on lelu, muuta sillä ei voi tehdäkkään.


      • niinseonvaan
        lelux? kirjoitti:

        "lelux eli toyx eli ropellihattu pingu eli koodaa_komentoriviä_käyttis eli linux. Jos haluaa turvallisuutta, niin eteen voi lisätä se-linux, eli sekunda-linux."

        Lelux on hälytinlaitejärjestelmiä toimittava yritys tuolla isossa maailmassa eikä sillä ole käyttisten kanssa mitään tekemistä! Lakatkaa jo katkeroituneet wintussu-fanit jauhamasta tota soopaanne!

        Linuxista ei saa sekundaa edes alpha-asteella oleva versio. Jopa alpha-asteella oleva linux on noin 100 kertaa parempi kuin jälleenmyyntimarkkinoilla oleva "lopullinen" windows, puhumattakaan siitä että lopullinen versio jostain linux-jakelusta on 1000000 kertaa parempi kuin lopullinen windows.

        linux on ja pysyy leluxina niin kauan kuin nörttipojat niinkuin te koodaa perliä komentoriviltä, että saa tehtyä thumbnail kuvagallerian koneella olevista kuvista. On se vaan niin avuton käyttis. Sit pitäis yrittää muistaa niitä kiljoonaaziljoonaa komentoa ja niiden vipuja. Hähä. Onneksi on helppokäyttöinen inferno picillä jolla surffata. Edes joku toimii.


    • Nallepuh

      Muutaman vuoden leikin lunuxilla mutta nyt pitää tehdä oikeita töitä Windows XP:llä.

      Oikeesti aikuisella on leikki-ikä ohi eikä silloin lunux-leluja enää tarvi, eri asia lapsenasteelle jääneet aikuisikäiset heille suotakoon lunuxleikit.

      • muuta kuin

        sinä itse...

        "Muutaman vuoden leikin lunuxilla mutta nyt pitää tehdä oikeita töitä Windows XP:llä. "

        Mikä vitun lunux? Se on linux eikä mikään lunux!
        Miten sä kuvittelet voivasi tehdä oikeita töitä XP:llä kun se kaatuu vähän väliä, linuxilla voi aivan hyvin tehdä oikeita töitä, melkein kaikkea paitsi jotain räätälöityä erikoissoftaa, tosin saahan sellastakin tarpeen vaatiessa linuxillekin ja linux ei kumminkaan kaadu ellei ole rauta paskana!

        "Oikeesti aikuisella on leikki-ikä ohi eikä silloin lunux-leluja enää tarvi,"

        Lelu on sun päässäs ja housuissas, OIKEASTI aikuiset, ei siis sinunlaisesi, eivät tappele viimeiseen veren pisaraan linuxia vastaan vaan keskittyvät töiden tekemiseen sillä. Tosin töiden tekemisestähän sulla ei ole kokemusta, olet joko oikeasti alaikäinen tai sitten olet vaan niin lapsellinen ettei sua kukaan ota töihin, nyt on työnantajan markkinat eikä töihin huolita ketä tahansa kun tarjokkaita olisi vaikka kuinka paljon.

        "eri asia lapsenasteelle jääneet aikuisikäiset "

        Eli siis just niinkuin sinä!

        "heille suotakoon lunuxleikit."

        Siis mitkä vitun lunuxleikit?


        Suositan että meet katsomaan sitä Nallepuh-leffaa jonka mutsis on juuri vuokrannut sulle koko viikoksi, ei susta ole tietotekniikkajutuista keskustelemaan!


      • Nallepuh
        muuta kuin kirjoitti:

        sinä itse...

        "Muutaman vuoden leikin lunuxilla mutta nyt pitää tehdä oikeita töitä Windows XP:llä. "

        Mikä vitun lunux? Se on linux eikä mikään lunux!
        Miten sä kuvittelet voivasi tehdä oikeita töitä XP:llä kun se kaatuu vähän väliä, linuxilla voi aivan hyvin tehdä oikeita töitä, melkein kaikkea paitsi jotain räätälöityä erikoissoftaa, tosin saahan sellastakin tarpeen vaatiessa linuxillekin ja linux ei kumminkaan kaadu ellei ole rauta paskana!

        "Oikeesti aikuisella on leikki-ikä ohi eikä silloin lunux-leluja enää tarvi,"

        Lelu on sun päässäs ja housuissas, OIKEASTI aikuiset, ei siis sinunlaisesi, eivät tappele viimeiseen veren pisaraan linuxia vastaan vaan keskittyvät töiden tekemiseen sillä. Tosin töiden tekemisestähän sulla ei ole kokemusta, olet joko oikeasti alaikäinen tai sitten olet vaan niin lapsellinen ettei sua kukaan ota töihin, nyt on työnantajan markkinat eikä töihin huolita ketä tahansa kun tarjokkaita olisi vaikka kuinka paljon.

        "eri asia lapsenasteelle jääneet aikuisikäiset "

        Eli siis just niinkuin sinä!

        "heille suotakoon lunuxleikit."

        Siis mitkä vitun lunuxleikit?


        Suositan että meet katsomaan sitä Nallepuh-leffaa jonka mutsis on juuri vuokrannut sulle koko viikoksi, ei susta ole tietotekniikkajutuista keskustelemaan!

        Klo 03.10 ??? Hmmm lunux-hemmo valvoo ja leikkii lelu-lunuxilla ja yrittää korjailla bukeja, rasittavaa elämää tommonen päivärytmi sekasin kuin ripulia sairastavan vatsa.

        Windows antaa sentään elää normaalia elämää eli päivällä tehdään tuottoisaa oikeaa työtä ja yöt nukutaan niikuin normaalin ihmisen terveeseen päivärytmiin kuuluu.

        Hyvää päivänjatkoo, hankkikaa oikea elämä ja windows.


      • Nallepuh
        Nallepuh kirjoitti:

        Klo 03.10 ??? Hmmm lunux-hemmo valvoo ja leikkii lelu-lunuxilla ja yrittää korjailla bukeja, rasittavaa elämää tommonen päivärytmi sekasin kuin ripulia sairastavan vatsa.

        Windows antaa sentään elää normaalia elämää eli päivällä tehdään tuottoisaa oikeaa työtä ja yöt nukutaan niikuin normaalin ihmisen terveeseen päivärytmiin kuuluu.

        Hyvää päivänjatkoo, hankkikaa oikea elämä ja windows.

        >>Klo 03.10 ???


      • Nallepuh kirjoitti:

        >>Klo 03.10 ???

        Mulla meni sen saatanan XP:n korjauksessa la-su yönä aamuun klo 04:ään asti *prkl* joten älkääpä nyt viitsikö.


      • Nallepuh
        exergy kirjoitti:

        Mulla meni sen saatanan XP:n korjauksessa la-su yönä aamuun klo 04:ään asti *prkl* joten älkääpä nyt viitsikö.

        Tekevälle sattuu, no et sää sen wintuusan kanssa örvellä sentää jokaikinen yö lunuxista en tiiä.


      • Nallepuh kirjoitti:

        Klo 03.10 ??? Hmmm lunux-hemmo valvoo ja leikkii lelu-lunuxilla ja yrittää korjailla bukeja, rasittavaa elämää tommonen päivärytmi sekasin kuin ripulia sairastavan vatsa.

        Windows antaa sentään elää normaalia elämää eli päivällä tehdään tuottoisaa oikeaa työtä ja yöt nukutaan niikuin normaalin ihmisen terveeseen päivärytmiin kuuluu.

        Hyvää päivänjatkoo, hankkikaa oikea elämä ja windows.

        Meinaatko, että auton suunnittelu ei ole tuottoisaa työtä. Ferrarin koko nykyinen mallisto on suunniteltu linux ohjelmilla.

        Linuksia käyttää F1 talleista ainakin: Ferrari, McLaren, Williams, Renault. Mikäli Windows olisi ylivoimainen käyttis eivät kilpatallit muuta käyttäisi. Siihen miksi ne käyttävät linuxia pitää olla jokin perusteltu syy.


      • Nallepuh
        hexi kirjoitti:

        Meinaatko, että auton suunnittelu ei ole tuottoisaa työtä. Ferrarin koko nykyinen mallisto on suunniteltu linux ohjelmilla.

        Linuksia käyttää F1 talleista ainakin: Ferrari, McLaren, Williams, Renault. Mikäli Windows olisi ylivoimainen käyttis eivät kilpatallit muuta käyttäisi. Siihen miksi ne käyttävät linuxia pitää olla jokin perusteltu syy.

        Vähän kaukaa haettu, mitähän käyttistä niissä miljoonissa taas miljoonissa muissa firmoissa käytetään?


      • vehkeitä?
        Nallepuh kirjoitti:

        Vähän kaukaa haettu, mitähän käyttistä niissä miljoonissa taas miljoonissa muissa firmoissa käytetään?

        >...muissa firmoissa käytetään?

        Monella firmalla on talous ja tietämys niin retuperällä että käyttävät Windowsia mutta formulamaailmassa liikkuu niin paljon rahaa että siellä ei varmasti pihistetä käyttiksessä vaan etsitään se tehokkain mahdollinen, maksoi mitä maksoi. ;)


      • -Pette-

        Minäkin käytän winrouksia, muta nyt on tauko kun olen vajakkien kirojoitus kolusa. Microusoftin Winjous Vixta on paras!


    • tota...

      Linux localhost 2.6.18.8.tex5 #1 SMP Thu May 10 11:36:58 WST 2007 i686 AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4000 GNU/Linux


      Mistä toimimattomuudesta mahdat puhua? Ja mikä kestää? Nykyaikaiset järjestelmät? Puhut ilmeisesti macista?

    • -deb-

      5 vuotta. Hyvin on viedeot ja sen sellaiset toiminut ainakin täällä. Ei ole tarvinnut Wintööttejä asennella.

      Mikä on vaativaa? Kiintolevyn eheyttely, ja paskan siivoaminen koneelta?

      • NI!

        Ainakaan ei tarvitse olla eväät levällään. Aina mainostavat kuinka linuxissa ei tarvi eheyttää levyä. Ilmeisesti ette ole vaan löytänyt fsck:ta, ja kaikki on sen takia ihan levällään. Ohjelmiakin on asennettuna /bin /usr/bin /usr/local/bin ja sit niistä on vielä muita osia ihan missä sattuu. Kirjastot hukkuneena jonnekin ja .h päätteisille tiedostoille varattu oma jemma. On se hyvä että windowsissa levy pysyy järjestyksessä ja ohjelmat hakemistoissa. Samaa ei voi sanoa linuksista.


      • jorma teräs
        NI! kirjoitti:

        Ainakaan ei tarvitse olla eväät levällään. Aina mainostavat kuinka linuxissa ei tarvi eheyttää levyä. Ilmeisesti ette ole vaan löytänyt fsck:ta, ja kaikki on sen takia ihan levällään. Ohjelmiakin on asennettuna /bin /usr/bin /usr/local/bin ja sit niistä on vielä muita osia ihan missä sattuu. Kirjastot hukkuneena jonnekin ja .h päätteisille tiedostoille varattu oma jemma. On se hyvä että windowsissa levy pysyy järjestyksessä ja ohjelmat hakemistoissa. Samaa ei voi sanoa linuksista.

        LOL jos tuo oli pilaa

        Jos ei niin niin edellinen kuuluu /dev/nulliin


    • luovuttanut?

      Miksei kukaan enää puolusta Windowsia asiaperusteilla vaan kaikki on tällaisia "lällällää"-provoja?

      Onko niin että kaikki tietotekniikasta jotain ymmärtävät ovat hylänneet Windowsin kehityksestä jälkeenjääneenä?

      • alkjhdsf

        Vaikee sanoo... ehkä niitä perusteita on hankala keksiä. Tällä palstalla myös varmasti on tietokoneharrastajia/joku ammatikseen naputteleva, mutta jonkin sortin kiinnostusta pitää olla että tänne eksyy. Eli veikkaisin että iso osa porukasta on tunteella mukana ja toistaa mitä muutkin sanoo :D...

        En tiedä missä windows menee nykyään, mut oon kovasti trollannut sen puolesta :D. Linux-hörhöt aina puolustaa.


    • Lunixista en tiedäkään, mutta itse käytän Linuxia lähinnä sen takia, että tykkään roplata eri tekniikoita ja konejärjestelmiä monenlaisissa konfiguraatioissa. Vapaus kiinnostaa.

      Muutoin käyttäisin OS X:ää.

    • jorma teräs

      Lunixista
      http://en.wikipedia.org/wiki/LUnix

      :) Asiat eivät välttämättä ole miltä näyttää.

      Lunix on ihan oikea GPL-lisesnsoitu käyttöjärjestelmä!

      Menipäs moni lankaan.

      Terveisin
      100 % Linuxin käyttäjä vuodesta 2005

    • -perde-

      No haloo. Lunix?! Siirry johonkin linuxjakeluun, onhan tuo Commodore ole jo ihan museo kamaa:
      http://lng.sourceforge.net/

      Kokeile vaikka Ubuntua ja Mandrivaa niin homma hoituu.

    • Ubuntu-Mac

      Yksinkertaisesti kaikkia ei voi miellyttää Linux. Samoin kaikkia ei voi miellyttää Mac OS X
      Onko silti pakko mollata Linuxia tai Mac OS X:ää?

      Tehtäköön selväksi se, että Lelux on hälytinlaitteita valmistava yritys. Kyseinen yritys ei liity mitenkään Linuxiin. Mahdollista on kylläkin se, että kyseinen yritys käyttää suunnittelussaan Linuxia, kuten varmaan monet suuryritykset tekevät maailmalla.

      Mac OS X on minun juttuni. Ymmärrän kiukun, joka johtuu koneen hinnasta, mutta laatu maksaa. Hyvin on MacBook mulla pelannut. Käytän sitä usein kirjanpidollisiin tehtäviin ja näppärä on käytössä.

      • Tuota.. aloittaja heitti eräänlaisen provo-vitsin, lunix näet on oikeasti commodore64:n käyttöjärjestelmä.

        Tämä aloitus oli siis erään sortin huumoria ;)

        http://en.wikipedia.org/wiki/LUnix


      • Keimo

        Minä olen tyytyväinen Vistaan. Ubuntua käyttelin, mutta siihen koneeseen se ei vaan käynyt (jämähteli). Sekin tuntui ihan hyvältä. Parasta käyttistähän ei olekaan kuten ei huonointakaan.


      • PällitHoi!
        Keimo kirjoitti:

        Minä olen tyytyväinen Vistaan. Ubuntua käyttelin, mutta siihen koneeseen se ei vaan käynyt (jämähteli). Sekin tuntui ihan hyvältä. Parasta käyttistähän ei olekaan kuten ei huonointakaan.

        Googletas mikä on Lunix! Ei aloittaja tarkoittanut linuxeja.


      • niinhän luulet

      • Vista_fani
        niinhän luulet kirjoitti:

        http://encyclopediadramatica.com/Lunix

        laadukas ja informatiivinen sivusto. Suosittelen lämpimästi kaikille huippuammattilaisille. Kiitos lähettäjälle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1449
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1208
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1034
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe