töitä,opiskeluja

apua tarvitaan!

Olisikohan kenelläkään tietoa mahdollisista Brysselin työpaikoista, suomalaisista kontakteista,opiskelumahdollisuuksista jne.Esim.joku joka siellä asuu tai asunut.
Kiitoksia todella todella paljon!

9

1667

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Brysselissä...

      ...mutta kysymyksesi on aika laaja. Tarkentaisitko hieman, että minkälaisia työpaikkoja (minkä alan, millaisella työkokemuksella), opiskelumahdollisuuksia (minkä alan, minkä tason jne.) ja kontakteja tarkoitat?

      Bryssel on kuitenkin aika kansainvälinen kaupunki; täällä asuu useita tuhansia suomalaisia, ja erilaisia suomalaisia tai Suomeen yhteyksiä omaavia yrityksiä, organisaatioita ja edustustoja on myös vaikka kuinka paljon.

      Ulkomaille lähtiessä yksi hyödyllinen ominaisuus on oma-aloitteisuus. Mitään ei kanneta valmiina eteen, ja asioista on oltava valmis ottamaan itse aktiivisesti selvää. Suosittelen ihan aluksi ainakin internetin selailua, vaikka googlaamalla hakusanoilla "Bryssel" ja "suomalaiset", jotta saat jonkinlaisia ideoita eri tahoista, joihin ottaa yhteyttä. Jos et löydä omatoimisesti kaikkea tarvitsemaasi tietoa, tai haluaisit kuulla nimenomaan ihmisten henkilökohtaisia kokemuksia jostain tietystä asiasta, voit tietenkin tarkemmin kysellä niistä vaikka täällä keskustelupalstoilla.

    • sulla on

      Minkälainen pohjakoulutus on?

      • alkuper.kirjoittaja

        lukio ja kaksi vuotta ammattikorkeak.englanninkielisellä matkailun linjalla joista toine vuosi Ranskassa.olen asunut 10v.ulkomailla ja tehnyt monenlaisia töitä,myynti,lentoemänt.jne.
        Ajattelin kokeilla millaisia mahdollisuuksia Brysselissä on kumppanin asumisen takia.
        kiitän todella paljon avusta ja jos on tietoa avoimista töistä tms.otan tiedon mielelläni vastaan.


      • mahdollisuudet on hyvät
        alkuper.kirjoittaja kirjoitti:

        lukio ja kaksi vuotta ammattikorkeak.englanninkielisellä matkailun linjalla joista toine vuosi Ranskassa.olen asunut 10v.ulkomailla ja tehnyt monenlaisia töitä,myynti,lentoemänt.jne.
        Ajattelin kokeilla millaisia mahdollisuuksia Brysselissä on kumppanin asumisen takia.
        kiitän todella paljon avusta ja jos on tietoa avoimista töistä tms.otan tiedon mielelläni vastaan.

        Vaikea nyt näin yömyöhään muistella mutta, jos töitä etsii niin Belgiassahan on eri systeemit ranskan ja hollaninkieliseen järjestelmään. Omaa kokemusta ei työnteosta siellä päin ole vaan olin itse vuoden opiskelemassa.

        Laitoin linkin etten jaa väärää tietoa pelkän ulkomuistin perusteella. http://64.233.183.104/search?q=cache:OgY1znjGql4J:www.mol.fi/mol/fi/99_pdf/fi/01_tyovoimapalvelut/02_tyonhaku_ulkomailta/maaopas_belgia.pdf vdab&hl=fi&ct=clnk&cd=4&gl=fi&lr=lang_fi&client=firefox-a


      • katsella...
        alkuper.kirjoittaja kirjoitti:

        lukio ja kaksi vuotta ammattikorkeak.englanninkielisellä matkailun linjalla joista toine vuosi Ranskassa.olen asunut 10v.ulkomailla ja tehnyt monenlaisia töitä,myynti,lentoemänt.jne.
        Ajattelin kokeilla millaisia mahdollisuuksia Brysselissä on kumppanin asumisen takia.
        kiitän todella paljon avusta ja jos on tietoa avoimista töistä tms.otan tiedon mielelläni vastaan.

        ...avoimia työpaikkoja, laittaa cv online, ja liittyä postituslistoille ainakin seuraavissa osoitteissa:
        - www.monster.be
        - www.multilingualsolutions.com
        - www.jobsinbrussels.com

        Jos (ja kaiketi kun) puhut englantia, niin mahdollisuutesi saada töitä Brysselissä ovat jo ihan hyvät, koska täällä on kuitenkin paljon kansainvälisesti toimivia yrityksiä ja organisaatioita. Jos vielä lisäksi osaat ranskaa (tai flaamia/hollantia), niin aina parempi.


      • alkuper.kirjoittaja
        katsella... kirjoitti:

        ...avoimia työpaikkoja, laittaa cv online, ja liittyä postituslistoille ainakin seuraavissa osoitteissa:
        - www.monster.be
        - www.multilingualsolutions.com
        - www.jobsinbrussels.com

        Jos (ja kaiketi kun) puhut englantia, niin mahdollisuutesi saada töitä Brysselissä ovat jo ihan hyvät, koska täällä on kuitenkin paljon kansainvälisesti toimivia yrityksiä ja organisaatioita. Jos vielä lisäksi osaat ranskaa (tai flaamia/hollantia), niin aina parempi.

        eli olen todella kiitollinen avustanne!
        jännittää kovasti mutta ehkä elämä ei ole elämistä ilman riskejä.


      • edellinen
        alkuper.kirjoittaja kirjoitti:

        eli olen todella kiitollinen avustanne!
        jännittää kovasti mutta ehkä elämä ei ole elämistä ilman riskejä.

        ...muuttaminen uuteen paikkaan hieman jännittää. Mutta kun pitää maalaisjärjen mukana, niin tuskin nyt mitään niin kamalaa voi tapahtua, ettei siitä selviäisi :)

        Itse pidän aina mielessä, että pahimmassa tapauksessa vaan ostaisin lentolipun takaisin Suomeen, ja palaisin sinne vanhempien/kavereiden suojiin, kunnes saisin taas asiat järjestykseen. Ja ihan yksin ei mahdollisten ongelmien kanssa tarvitse ulkomaillakaan olla; itse olen löytänyt ihan netin kautta (esim. www.xpats.com) samassa elämäntilanteessa olevia kavereita, ja Brysselissä (kuten useissa isommissa kaupungeissa ulkomailla) on myös esimerkiksi Merimieskirkon toimipiste, jossa voi suomalaisessa ympäristössä lievittää mahdollista koti-ikäväänsä, ja myös jutella arkipäivän ongelmistaan, ja ihan täysin uskontoon liittymättömistä asioista.

        Jos päädyt Brysseliin, ja olet käytännön neuvojen tai kaverin tarpeessa, niin minulle voit myös laittaa yksityisesti meiliä osoitteeseen [email protected].


    • Helinä77

      Näitä tulee aina välillä sähköpostiin. Palkkahan on aika alhainen (koska verotus on niin pirun korkea), mutta ainakin alkuun tämäkin työpaikka varmaan menisi sinulla ja siinä samalla voit etsiä uutta.

      Verolaskuri: http://www.references.be/art2796


      Dear Ms XXX

      Finnish speaking helpdesk: International Company!

      For one of the biggest digital imaging company in the world I am looking for a 1st line Helpdesk. This company is located in the North of Brussels. Your task will be to provide IT support to the brand's Finnish speaking users. When you will face an upper level problem you will pass it to a 2nd line support. You will be joining a multicultural team with a lot of energy.

      Your profile:

      -You speak Finnish and English
      -You know how to use the Office-Package
      -You are motivated to work
      -You are proactive
      -You are ready to start a new professional life

      The offer

      Salary package: starting at 2000 Meal Vouchers (6 euro) Mobile phone (66 euro private use) laptop internet connection 60 % travel costs reimbursed Full Insurance Package Growth possibilities in an international company


      This is an urgent request. If you have the exact profile and you are motivated by this opportunity, don't wait: send me your CV and call me at 32 2 645 33 22, ask for Gaelle Boesmans.



      With regards



      Gaelle Boesmans

      Multilingual Solutions
      Schuman Place 11, 1040 Brussels, Belgium
      Phone 32 2 645 3322
      Email [email protected]

      WHERE LANGUAGES LAUNCH CAREER SUCCESS

      • alkuper.kirjoittaja

        kiitoksia!jos tulee lisä samantyyppisiä ä otan tiedon ilomielin vastaan.etsintä jatkuu


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      531
      5799
    2. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      102
      1976
    3. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      1961
    4. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      108
      1767
    5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      62
      1578
    6. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      28
      1577
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1335
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      59
      1194
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      66
      1035
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      1005
    Aihe