Olisikohan kenelläkään tietoa mahdollisista Brysselin työpaikoista, suomalaisista kontakteista,opiskelumahdollisuuksista jne.Esim.joku joka siellä asuu tai asunut.
Kiitoksia todella todella paljon!
töitä,opiskeluja
9
1692
Vastaukset
- Brysselissä...
...mutta kysymyksesi on aika laaja. Tarkentaisitko hieman, että minkälaisia työpaikkoja (minkä alan, millaisella työkokemuksella), opiskelumahdollisuuksia (minkä alan, minkä tason jne.) ja kontakteja tarkoitat?
Bryssel on kuitenkin aika kansainvälinen kaupunki; täällä asuu useita tuhansia suomalaisia, ja erilaisia suomalaisia tai Suomeen yhteyksiä omaavia yrityksiä, organisaatioita ja edustustoja on myös vaikka kuinka paljon.
Ulkomaille lähtiessä yksi hyödyllinen ominaisuus on oma-aloitteisuus. Mitään ei kanneta valmiina eteen, ja asioista on oltava valmis ottamaan itse aktiivisesti selvää. Suosittelen ihan aluksi ainakin internetin selailua, vaikka googlaamalla hakusanoilla "Bryssel" ja "suomalaiset", jotta saat jonkinlaisia ideoita eri tahoista, joihin ottaa yhteyttä. Jos et löydä omatoimisesti kaikkea tarvitsemaasi tietoa, tai haluaisit kuulla nimenomaan ihmisten henkilökohtaisia kokemuksia jostain tietystä asiasta, voit tietenkin tarkemmin kysellä niistä vaikka täällä keskustelupalstoilla. - sulla on
Minkälainen pohjakoulutus on?
- alkuper.kirjoittaja
lukio ja kaksi vuotta ammattikorkeak.englanninkielisellä matkailun linjalla joista toine vuosi Ranskassa.olen asunut 10v.ulkomailla ja tehnyt monenlaisia töitä,myynti,lentoemänt.jne.
Ajattelin kokeilla millaisia mahdollisuuksia Brysselissä on kumppanin asumisen takia.
kiitän todella paljon avusta ja jos on tietoa avoimista töistä tms.otan tiedon mielelläni vastaan. - mahdollisuudet on hyvät
alkuper.kirjoittaja kirjoitti:
lukio ja kaksi vuotta ammattikorkeak.englanninkielisellä matkailun linjalla joista toine vuosi Ranskassa.olen asunut 10v.ulkomailla ja tehnyt monenlaisia töitä,myynti,lentoemänt.jne.
Ajattelin kokeilla millaisia mahdollisuuksia Brysselissä on kumppanin asumisen takia.
kiitän todella paljon avusta ja jos on tietoa avoimista töistä tms.otan tiedon mielelläni vastaan.Vaikea nyt näin yömyöhään muistella mutta, jos töitä etsii niin Belgiassahan on eri systeemit ranskan ja hollaninkieliseen järjestelmään. Omaa kokemusta ei työnteosta siellä päin ole vaan olin itse vuoden opiskelemassa.
Laitoin linkin etten jaa väärää tietoa pelkän ulkomuistin perusteella. http://64.233.183.104/search?q=cache:OgY1znjGql4J:www.mol.fi/mol/fi/99_pdf/fi/01_tyovoimapalvelut/02_tyonhaku_ulkomailta/maaopas_belgia.pdf vdab&hl=fi&ct=clnk&cd=4&gl=fi&lr=lang_fi&client=firefox-a - katsella...
kiitän todella paljon avusta ja jos on tietoa avoimista töistä tms.otan tiedon mielelläni vastaan....avoimia työpaikkoja, laittaa cv online, ja liittyä postituslistoille ainakin seuraavissa osoitteissa:
- www.monster.be
- www.multilingualsolutions.com
- www.jobsinbrussels.com
Jos (ja kaiketi kun) puhut englantia, niin mahdollisuutesi saada töitä Brysselissä ovat jo ihan hyvät, koska täällä on kuitenkin paljon kansainvälisesti toimivia yrityksiä ja organisaatioita. Jos vielä lisäksi osaat ranskaa (tai flaamia/hollantia), niin aina parempi. - alkuper.kirjoittaja
katsella... kirjoitti:
...avoimia työpaikkoja, laittaa cv online, ja liittyä postituslistoille ainakin seuraavissa osoitteissa:
- www.monster.be
- www.multilingualsolutions.com
- www.jobsinbrussels.com
Jos (ja kaiketi kun) puhut englantia, niin mahdollisuutesi saada töitä Brysselissä ovat jo ihan hyvät, koska täällä on kuitenkin paljon kansainvälisesti toimivia yrityksiä ja organisaatioita. Jos vielä lisäksi osaat ranskaa (tai flaamia/hollantia), niin aina parempi.eli olen todella kiitollinen avustanne!
jännittää kovasti mutta ehkä elämä ei ole elämistä ilman riskejä. - edellinen
eli olen todella kiitollinen avustanne!
jännittää kovasti mutta ehkä elämä ei ole elämistä ilman riskejä....muuttaminen uuteen paikkaan hieman jännittää. Mutta kun pitää maalaisjärjen mukana, niin tuskin nyt mitään niin kamalaa voi tapahtua, ettei siitä selviäisi :)
Itse pidän aina mielessä, että pahimmassa tapauksessa vaan ostaisin lentolipun takaisin Suomeen, ja palaisin sinne vanhempien/kavereiden suojiin, kunnes saisin taas asiat järjestykseen. Ja ihan yksin ei mahdollisten ongelmien kanssa tarvitse ulkomaillakaan olla; itse olen löytänyt ihan netin kautta (esim. www.xpats.com) samassa elämäntilanteessa olevia kavereita, ja Brysselissä (kuten useissa isommissa kaupungeissa ulkomailla) on myös esimerkiksi Merimieskirkon toimipiste, jossa voi suomalaisessa ympäristössä lievittää mahdollista koti-ikäväänsä, ja myös jutella arkipäivän ongelmistaan, ja ihan täysin uskontoon liittymättömistä asioista.
Jos päädyt Brysseliin, ja olet käytännön neuvojen tai kaverin tarpeessa, niin minulle voit myös laittaa yksityisesti meiliä osoitteeseen [email protected].
- Helinä77
Näitä tulee aina välillä sähköpostiin. Palkkahan on aika alhainen (koska verotus on niin pirun korkea), mutta ainakin alkuun tämäkin työpaikka varmaan menisi sinulla ja siinä samalla voit etsiä uutta.
Verolaskuri: http://www.references.be/art2796
Dear Ms XXX
Finnish speaking helpdesk: International Company!
For one of the biggest digital imaging company in the world I am looking for a 1st line Helpdesk. This company is located in the North of Brussels. Your task will be to provide IT support to the brand's Finnish speaking users. When you will face an upper level problem you will pass it to a 2nd line support. You will be joining a multicultural team with a lot of energy.
Your profile:
-You speak Finnish and English
-You know how to use the Office-Package
-You are motivated to work
-You are proactive
-You are ready to start a new professional life
The offer
Salary package: starting at 2000 Meal Vouchers (6 euro) Mobile phone (66 euro private use) laptop internet connection 60 % travel costs reimbursed Full Insurance Package Growth possibilities in an international company
This is an urgent request. If you have the exact profile and you are motivated by this opportunity, don't wait: send me your CV and call me at 32 2 645 33 22, ask for Gaelle Boesmans.
With regards
Gaelle Boesmans
Multilingual Solutions
Schuman Place 11, 1040 Brussels, Belgium
Phone 32 2 645 3322
Email [email protected]
WHERE LANGUAGES LAUNCH CAREER SUCCESS- alkuper.kirjoittaja
kiitoksia!jos tulee lisä samantyyppisiä ä otan tiedon ilomielin vastaan.etsintä jatkuu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1463153- 91753
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2221394Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701211- 441181
- 371061
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381032Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke134994- 47964
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.38928