Saa vanhoillislestadiolaiset. Mistäköhän johtuu?
Kunnollisia ihmisiä. Kuinka moni teistä ulkopuolisista ei ole tehnyt koskaan syntiä? Älkää kysykö vl:lta mitään, jos heti menee herne nenään, tällä palstalla käyvillä on selvästi melkoiset hernerivit nenänsieraimissaan, eiks olekin ihanan ärsyttäviä ihmisiä noi vl:t? Pitää uhrata lähes joka päivä aikaa netissä siihen, että saa taas uuden herneen nenäänsä, vau!
ENITEN PILKKAA
63
22117
Vastaukset
- etelä-Suomesta oleva
naishenkilö.
- takana
etelä-Suomesta oleva kirjoitti:
naishenkilö.
ollut informaatio tiedonjanoasi?
- katsomassa
takana kirjoitti:
ollut informaatio tiedonjanoasi?
tuollaisia ulkopuolisia linkkejä, ei kiinnosta. Olen tällä palstalla, se riittää.
- oli.
katsomassa kirjoitti:
tuollaisia ulkopuolisia linkkejä, ei kiinnosta. Olen tällä palstalla, se riittää.
tälle palstalle. Kannattaa käydä katsomassa.
- Harjaneilikka
Melperi, eräs mies on kunnostautunut tähän vl-uskon päivittelemiseen ja tällä palstalla suoranaiseen asumiseen. Olen nähnyt tätä touhua jo monen vuoden ajan.
- jaksa!
oli. kirjoitti:
tälle palstalle. Kannattaa käydä katsomassa.
Ei kerta kaikkiaan kiinosta ulkopuoliset linkit. Jotenkin olen oppinut niitä varomaan täällä netissä.
- jaksavat
Harjaneilikka kirjoitti:
Melperi, eräs mies on kunnostautunut tähän vl-uskon päivittelemiseen ja tällä palstalla suoranaiseen asumiseen. Olen nähnyt tätä touhua jo monen vuoden ajan.
arvostella niitä paholaisen oppeja, joita vl-herätysliike opettaa. Muuten sielunvihollinen saisi voiton vanhoillislestadiolaisuudessa. Nyt koko ajan ihmisiä eroaa vl-herätysliikkeestä, kun heidän silmänsä avautuvat näkemään, mitä se touhu on.
- Harjaneilikka
jaksavat kirjoitti:
arvostella niitä paholaisen oppeja, joita vl-herätysliike opettaa. Muuten sielunvihollinen saisi voiton vanhoillislestadiolaisuudessa. Nyt koko ajan ihmisiä eroaa vl-herätysliikkeestä, kun heidän silmänsä avautuvat näkemään, mitä se touhu on.
että sinä olet sielunvihollisen asialla. Sarvipään kätyri oikein.
- öhvä
Tupakoinnista heidät tunnetaan ainakin tämän palstan kirjoitusten perusteella, siitä, miten uskovainen voi olla näin moraaliton, kun on kysymys epäterveellisestä elämäntavasta.
- Olet varmaan
Harjaneilikka kirjoitti:
tupakoiva vl-mies ja uskot niihin saatanan oppeihin, joita SRK ja vl-puhujat opettavat.
- sanon
jaksavat kirjoitti:
Amen!
- tunnistat
öhvä kirjoitti:
Tupakoinnista heidät tunnetaan ainakin tämän palstan kirjoitusten perusteella, siitä, miten uskovainen voi olla näin moraaliton, kun on kysymys epäterveellisestä elämäntavasta.
vanhoillislestadiolaisten seurat, että pihassa on suuri joukko ihmisiä sätkät hampaissa. Kun uskovainen ihminen menee tämän räkivän ja yskivän joukon ohi, niin tekee todella huonoa - melkein oksettaa.
- tarkoittaa
sanon kirjoitti:
Amen!
Tosi on.
- tarkkoja
tarkoittaa kirjoitti:
Tosi on.
Amen! = Totisesti!
- Ruiskaunokki
Harjaneilikka kirjoitti:
teki kipeää valheherätysliikkeen jäsenelle.
öhvä kirjoitti:
Ei varmasti puoletkaan tupakoi. Monesti nuorilla on tapana olivatpa ne ketä tahansa, koetella vanhempien kärsivällisyyttä. Hyvin harva vanhemmista hyväksyy tupakoinnin. Tosin on niitäkin jotka hyväksyy. Meidän perheessä nekin jotka ovat murkkuna kokeilleet ovat myöhemmin lopettaneet. Ei ole todellakaan kaunista että seurapaikan ympärillä käyttäydytään huonosti. Omilleni olen kyllä sanonut että kenellekään ei saa huudella. Valitettavasti nämä huutelevat nuoret huutelee niillekin jotka haluaa käyttäytyä kunnolla. Kyllä olisi anteeksipyynnön paikka jos on käyttäytynyt tuolla tavalla. En puolustele.
- on hyvä olla.
jaksa! kirjoitti:
Ei kerta kaikkiaan kiinosta ulkopuoliset linkit. Jotenkin olen oppinut niitä varomaan täällä netissä.
Voi keskittyä olemaan oikeassa välittämättä muiden näkemyksistä yhtään mitään.
- nimi on jo kyllä. ...
Miksiköhän saavat lestat arvostelua ? Siksi, että julistaudutte AINOAKSI OIKEAKSI USKOKSI .Missään muuaalla ei pelastuta.Ei näytä ainoalta oikealta uskolta, jokin mättää ja pahasti.Siksi me kritisoimme täällä.Täydellisiä ei ole olemassakaan, myönnän. Mutta älkääpä tuomitko muita helvettiin.Luuletteko todella, että kaikki uskomassa olevat perivät taivaan ??? Ja vain te.Kyllä ois köyhä taivas. Raamattuun on kirjoitettu, että kaikista kansoista ja heimoista on väkeä kerran taivaassa oleva.Miten ymmärrätte tämän asian ?
- oppeja
ja näiden oppien palvojia eli vanhoillislestadiolaisia saisi arvostella?
- ...
Lestadiolaiset ovat Saatananpalvoja lahko!
- kauas.
... kirjoitti:
Lestadiolaiset ovat Saatananpalvoja lahko!
viskaa.
- joka juttu
Enpä ole havainnut täällä juurikaan pilkattavan vanhoillislestadiolaisia, vaan heidän farisealaisia tapojaan.
- pilkka ja loka ...
Kato, ku on olemassa sellainen laki, et : SITÄ SAA MITÄ TILAA.
- En ikinä kuseta ystäviäni
Lestaatiolaiset ovat typeriä ja itsekkäitä paskanjauhajia, jotka tunkevat pitkät nenänsä myös toisten asioihin. Viisas haistattaa paskat moiselle roskasakille. Se on vain kärpäsenpaskan kokoinen lauma häiriintyneitä sekopäitä jossain korvessa.
- aiheetonta.
Mutta jos ei ole tottunut avoimeen keskusteluun, kipeiden asioiden esille nostaminen tuntuu varmasti oudolta.
- toiseksi jäätte...
No ihan keveästi vl:t jäävät toiseksi, jos pilkan määrää lasketaan, kyllä ne eniten pilkatut on Jehovan todistajat. Siitähän voidaankin sitten päätellä, että ne on ne ainut oikea usko, koska niitä eniten pilkataan, vai mitä? Juu en kuulu siihen uskontoon, mutta olen nähnyt kaikenlaista.
Jehovan todistajia pilkataan tosiaan aivan varmasti paljon enemmän kuin Lestadiolaisia. Lisäksi on huomioitava että alueilla, joissa lestadiolaisia on paljon (Esim. Oulunsalo), esiintyy ikävän paljon lestadiolaisten itsensä harjoittamaa kiusaamista valtaväestöä kohtaan. Monesti se alkaa jo hiekkalaatikolla tulimerilällätyksinä.
Lisäksi tälläkin palstalla on nähty kuinka jotkin vl:t itse lietsovat sitä että tulisivat pilkatuksi. Asiallinenkin kritiikki halutaan nähdä pilkkana.
Puolustusmekanismi joillakin vl:illä on täysin identtinen verrattuna esim. joihinkin tummaihoisiin maahanmuuttajiin. Kun ei anneta erityiskohtelua, niin on "rasisti" tai "katkera pilkkaaja". Yleistää ei kuitenkaan voi kummankaan joukon kohdalla. Myös fiksuja ja sivistyneitä ihmisiä löytyy.
Olen lapsena lukemattomat kerrat kuullut puhujien pilkallisuudet ennenkaikkea helluntailaisia kohtaan. Nämä tapahtuivat pirttiseurojen aikaan, kun puhujia peräkammarissa kahvitettiin. Vaikka olin lapsi, minua puistatti puhujien omahyväinen pilkallisuus.
- Itse paikalla ...
Sukulaiseni ovat vee älliä.Ankara oli pilkka helluntailaisista.Naureskelivat, että helluntailaiset ovat vieneet eläkeläisten rahat.Ja että ne seuroissaan konttaavat lattialla ja harjoittelevat kielillä puhumista.Ja vaikka mitä vielä...myöhemmin, kun käännyin helluntaiuskovaksi, on tyyli muuttunut. Nyt emme pilkkaa kumpikaan osapuoli.Kohtalaisen hyvin tullaan toimeen.Emme puhu uskonasioista.Mutta voihan se olla jossain toisinkin päin.Vajaita ihmisiähän me kaikin vaan olemme.Ihmisille sattuu ja tapahtuu ja tulee sanottua semmoista, mitä itse katuu sitten, vaan otappa sanotut sanat takasin.Ei niitä saa.Jos haluaa loukata muita, toisella lailla ajattelevia, kannattaa mielessään laskea ainakin 30; neen ja sanoa sanottavansa sitten.Mieli kerkiää kummasti rauhoittua- kokkeilkaa-
- monista
vanhoillislestadiolaissten "armolahjoista" on halu ja kyky pilkata muita uskovaisia ja nimitellä näitä halveksivasti "epäuskoisiksi". Toinen "armolahja", josta vanhoillislestadiolaiset tunnistaa helposti, on tupakointi.
>> Olen lapsena lukemattomat kerrat kuullut puhujien pilkallisuudet ennenkaikkea helluntailaisia kohtaan.
admata kirjoitti:
>> Olen lapsena lukemattomat kerrat kuullut puhujien pilkallisuudet ennenkaikkea helluntailaisia kohtaan.
Kyllä todellakin tuon asian voisi ilmaista vähän kauniimmin,mutta ihmisiä ne on valitettavasti saarnamiehetkin ja vajavaiseksi jää moni asia. Tosin Jeesus on hyvästijättöpuheessaan sanonut että teille minä annan Taivaanvaltakunnan avaimet joiden synnit te anteeksi annatte niin niille ne ovat aneeksi annetut ja joiden synnit te pidätätte niille ne on pidätetty. Jeesus ei vienyt niitä mennessään eikä humauttele anteeksiantamustaan ilmassa.
- uskovaisia
"Kuulehan
Kirjoittanut: weha 12.2.2006 klo 01.01
Ei ole monia teitä vanhurskauttamiseen.
Niin! Jotaihan ´ne väärät on josta se puhuu: Matt.24:24. "Sillä väärät Kristukset ja väärät prophetat nousevat, ja tekevät suuria ihmeitä ja merkkejä: niin että myös, jos taitais tapahtua, valitutkin eksytettäisiin."
Kuulin eräältä veljeltä: Yksi helluntailainen mies kertoi vanhoillislestadiolaiselle saarnamiehelle että millä lailla hän tuli uskoon. Tämä mies kertoi, että hän oli tallissa töissä, ja hän kumartui tallin nurkkaan rukoilemaan. Siinä samassa hän kuuli humauksen taivaasta, ja niin hän tuli uskoon. Tämä vanhoillislestadiolainen saarnaaja vastasi hänelle: "Sinä erehdyit. Ei se humaus tullut taivaasta vaan hevosen takapuolesta."erittäin seikkaperäinen opetus, millä tavalla monissa hengellisyyksissä tullaan uskoon, mutta ei. On varoitettava vakavasti vääristäprofeetoista.
Raamattu opettaa, jokaisessa kohdassa, että aina tuli toinen Jumalan lapsi, joka siunasi tai julisti evankeliumia etsivälle autuudeksi. Erikoisesti seurakunnan kaitsijoilla on tämä kutsumistyö julistaa seurakunnalle evankeliumia.
Tottakai minä kunnioitan helluntailaisia ja ompa minulla tuttuja ja kavereitakin sielä, mutten heidän vääriä omaan korvasyyhyyn olevia juttuja kunnioita, tietenkään. Tämä on ihan Raamatun oma opetus.
2.Tim.4:3. "Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4. ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin".
Tuosta kertomuksesta vielä, että jos tulee ns. uskoon humauksena taivaalta, niin on Pyhän Hengen virka kateissa, eikä ole avaimia.
2.kor.3:6. "Joka meitä soveliaiksi tehnyt on Uuden Testamentin virkaa pitämään, ei puustavin, vaan Hengen; sillä puustavi kuolettaa, vaan Henki tekee eläväksi".- Tiedoksi wehalle
weha kirjoitti:
erittäin seikkaperäinen opetus, millä tavalla monissa hengellisyyksissä tullaan uskoon, mutta ei. On varoitettava vakavasti vääristäprofeetoista.
Raamattu opettaa, jokaisessa kohdassa, että aina tuli toinen Jumalan lapsi, joka siunasi tai julisti evankeliumia etsivälle autuudeksi. Erikoisesti seurakunnan kaitsijoilla on tämä kutsumistyö julistaa seurakunnalle evankeliumia.
Tottakai minä kunnioitan helluntailaisia ja ompa minulla tuttuja ja kavereitakin sielä, mutten heidän vääriä omaan korvasyyhyyn olevia juttuja kunnioita, tietenkään. Tämä on ihan Raamatun oma opetus.
2.Tim.4:3. "Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4. ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin".
Tuosta kertomuksesta vielä, että jos tulee ns. uskoon humauksena taivaalta, niin on Pyhän Hengen virka kateissa, eikä ole avaimia.
2.kor.3:6. "Joka meitä soveliaiksi tehnyt on Uuden Testamentin virkaa pitämään, ei puustavin, vaan Hengen; sillä puustavi kuolettaa, vaan Henki tekee eläväksi".Jumalaa pilkkaava perkeleen penikka.
- Kaikki maksimoidaan
>Saa[vat] vanhoillislestadiolaiset. Mistäköhän johtuu?
Eniten syytä, pahimmat harhat juuri tässä opissa.- vääristelevät
Raamattua, pilkkaavat Jumalaa ja muita uskovaisia ilman mitään määrää. Sama tyyli tarttuu muihin vanhoillislestadiolaisiin. Edellä oleva wehan kommentti kertoo vakuuttavaa kieltään siitä, että Jumalan ja Pyhän Hengen työn ivaaminen ei ole vierasta vl-saarnamiehille. Pikemminkin päinvastoin.
Jos haluat pirunkirkkoon, niin mene vl-rauhanyhdistykselle. - Aamenen sanoja
vääristelevät kirjoitti:
Raamattua, pilkkaavat Jumalaa ja muita uskovaisia ilman mitään määrää. Sama tyyli tarttuu muihin vanhoillislestadiolaisiin. Edellä oleva wehan kommentti kertoo vakuuttavaa kieltään siitä, että Jumalan ja Pyhän Hengen työn ivaaminen ei ole vierasta vl-saarnamiehille. Pikemminkin päinvastoin.
Jos haluat pirunkirkkoon, niin mene vl-rauhanyhdistykselle....
- Nemaa Nemaa
Aamenen sanoja kirjoitti:
...
Huomenta ! Itse Melluko se omia kommenttejaan aamenettaa. Easy
- ystäväni
Näillä vl-palstahörhöillä on nenä täynnä herneitä.
Ilmeisesti niin kovin kadehtivat vl-uskovaisten onnea, että pahaa oloa pitää taukoamatta purkaa tänne "vessanseinä"-palstalle. Säälittäviä tapauksia sinänsä, kuka heitä voisi auttaa?- Kateellinen ja katkera
muiden ihmisten vl-kateuteen ne perkeleen opit, joita SRK ja vl-saarnamiehet syöttävät vanhoillislestadiolaisille? Mitä arvelet?
- Tietämätön Tauno
- eikös vain
vaan sairaat: nämä vl-ihmisten pilkkaajat ovat omassa ylpeässä mielessään niin terveitä, että ei heitä voine autttaa.
- veljelle
eikös vain kirjoitti:
vaan sairaat: nämä vl-ihmisten pilkkaajat ovat omassa ylpeässä mielessään niin terveitä, että ei heitä voine autttaa.
- Ilman muuta
Linkin takana oleva esimerkki Jumalan ja ihmisten pilkkaamisesta, jota vanhoillislestadiolaisen herätysliikkeen saarnamiehet harrastavat, kannattaa ehdottomasti yrittää saada tulevaan vanhoillislestadiolaisuudesta kertovaan MOT-ohjelmaan.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000038570454 - historia toistaa itseään
Oikeaa Kristuksen oppia vastaan on läpi kristillisyyden historian hyökätty mitä moninaisimmin tavoin:
Salomon Saarnaaja 3:
"16. Ja minä vielä näin auringon alla tuomion sian, ja siinä oli jumalattomuus, ja oikeuden sian ja siinä oli jumalattomuus.
17. Silloin ajattelin minä mielessäni: Jumalan täytyy tuomita vanhurskaan ja jumalattoman; sillä kaikella aivoituksella ja kaikella työllä on aikansa.
18. Minä sanoin sydämessäni ihmisten lasten menosta, että Jumala heitä valitsis, ja näyttäis, etä he ovat itse heillensä niinkuin eläimet."- puhut
vanhoillislestadiolaisuuden yhteydessä "oikeasta Kristuksen opista"? Vl-opithan ovat mitä puhtainta perkeleen oppia, jota uskovaiset arvostelevat tällä palstalla.
- mutta.
tällaiselle "vessanseinä"-palstalle ei edes kannata Jumalan Sanaa tuoda: se olisi sama kuin heittäisi helmiä sioille.
- vl-helmiä
mutta. kirjoitti:
tällaiselle "vessanseinä"-palstalle ei edes kannata Jumalan Sanaa tuoda: se olisi sama kuin heittäisi helmiä sioille.
- sinäkään
mutta. kirjoitti:
vl-sika paljon Raamatun helmiin tutustunut.
- miten yrität
kerjätä aloituksellasi pilkkaa ja ivaa, niin ei tipu. Hernemaa on käännetty jo.
- tiivistettynä
"Tunnetko
Kirjoittanut: Huh huh 11.10.2008 klo 11.00
ne saatanan opit, joita vl-herätysliike opettaa? Tiedätkö, millä tavalla halveksien vanhoillislestadiolaiset suhtautuvat muihin uskovaisiin? Tiedätkö, miten säälittömästi SRK:n vasalleina toimineet hoitomiehet kohtelivat puolustuskyvyttömiä vanhuksia hoitokokouksissa? Tiedätkö, että vl-naiset joutuvat toimimaan lähinnä synnytyskoneina? Tiedätkö, että tuhannet vanhoillislestadiolaiset ovat huumeen (tupakka) käyttäjiä?
Ja sinä onneton kyselet, että MIKSI?"
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000038524655 - opettamien
lukuisten Raamatun vastaisten harhaoppien arvosteleminen avaajan mielestä pilkkaa? Etkö sallisi sitä?
- Haitari soi
vanhoillislestadiolainen. Eihän hänen mielestään saisi arvostella SRK:n valheoppeja, vanhoillislestadiolaisten suurta omavanhurskautta ja muiden uskovaisten ivaamista ("epäuskoiset").
Näitä pitäisi kaikkien palstalaisten ylistää.
- eikä pahalla
(Laitoin otsikon suurella vain siksi, että mahd. moni huomaisi sen). Sellaista ehdottaisin, että jos te laittaisitte jokaisen uuden aloittamanne ketjun eteen suurin kirjaimin VL, niin sitten me VL:n ulkopuoliset ei niin helposti eksyttäisi teidän keskusteluihin. :) Moni voi menetellä niin, että kun kerran avaa linkin johonkin keskusteluketjuun, niin samalla aina heittää sinne jonkin kommentin... ja täällä netissä liikku monia (kaikille) ilkeitä ja ala-arvoisia viestejä kirjoitteleviakin, ikävä kyllä.
Te olette todella aktiivisia keskustelijoita netissä ja täällä suomi24:ssakin merkittävä osa suosituimmista keskusteluista on juuri teidän ketjujanne. Tuo on mielestäni hienoa ja toivottavaakin, että saatte vaihtaa mielipiteitä keskenänne ja netti on nyt tarjonnut siihen aivan loistavat mahdollisuudet.
Aiheenne ovat usein ihan mielenkiintoisia ja niin otsikotkin ja usein käy niin, että minäkin avaan sellaisen linkin ja sitten huomaankin, että olen VL:n omassa keskustelussa. Hyvää jatkoa. Toivon, että saatte vaihtaa mielipiteitä ilman turhaa häirintää. - Juubeman
Olen huomannut, että VL:t ovat hyvin yhteistyökykyisiä. Jos he vastustavat jotakin esim. naispappeus, he tuovat kantansa esiin. Mutta kun asia on päätetty niin sen mukaan eletään, eli he voivat toimia naisen kanssa kirkon töissä. Tämä oli vain yksi esimerkki, mutta muitakin on. EIvät h erieku täällä palstoilla haukkumassa esim. kommunistejä. Antakaa ihmisten olla mitä ovat. Mitä ihmettä se kuuluu muille miten kukakin elää. Ovat esim synnytyskoneita, niin mitä se kuuluu muille. Ihmettelen tätä touhua, vaikka täysin sivusta seuraankin
- tietenkin
se törkeä Raamatun vääristely - suoranainen Raamatun raiskaaminen - jota SRK ja vl-saarnamiehet harrastavat.
- vanhoillislestadiolaistan
Perheiden henkisen hyvinvoinnin laita?
http://scratchpad.wikia.com/wiki/Synnit
- masa.k
taidat olla aika sairas ja katkera pentu
- niistä
< ENITEN PILKKAA
ENITEN LOKAA Saa vanhoillislestadiolaiset. Mistäköhän johtuu?<
monista Raamatun vastaisista valheopeista, joita vl-herätysliike opettaa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu872275Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu4382178Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771452Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101430- 671323
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve1071075Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun811042Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut2581036Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all161029Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa
Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.2691017