Paljonko tuli kilsoja?

Rehellisesti kiitos!!

Ja nyt moni sanoo et ajaa vielä tuulesta ja tuiskusta huolimatta. Noh suurin osa kuitenkin pistänyt pyörän telakalle.
Paljonko tuli kilsoja ja minkälaista ajo oli pääsääntöisesti? Minä ajoin 3630km ja aivan täysin matkoja töihin ja kauppaan. Ei juuri huviajoa. Ei lomareissuja.
Hyvää syksyä.

58

2625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikki65

      ja saattaa jokunen kilometri lisää vielä tullakin. Pyörä on vielä ajossa joskin ajoikerrat aika harvassa.

      Mulla kanssa kauden ajot pääsääntöisesti työmatka-ajoa ja iltapörräämissä lähiseudulla.

      • Mikki65

        Siihen jäi :( Aika saamaton saldo. Mutta kun ei oikeastaan missään kauenpana tullut käytyä vaikkakin pyörä oli liikkellä lähes päivittäin...


    • jotain 4400

      en laskenut tarkkaan ja autolla yli 7000km

    • tasan

      10tuhatta!Ulkomailla en käynyt ja täällä Suomessa oli huonot kelit! Yleensä kilsoja tulee n.15tuhatta!

    • Turo--Inkeri ...

      Oon vetäny tasasta 137 km päivävauhtia ja nyt aika tarkkaan 40ooo km, mutta kausi on vielä kesken.
      Pikapuolin lahden indiaan ja otan alulaukut tayteen pahkinoita tuttavilleni apinoille, jotka ovat ainoat, jotka kaipaavat minua :(

    • Kra

      Tähän mennessä vähän reilut 5000 km ja ajot jatkuu vielä muutaman viikon...? Lähes pelkkää turhaa hupiajelua kaikki

      • Kawahda

        8678 kilsaa ja pyörä telakalla. Viimekesän saldo 10666. Sadekelit siis hieman laskivat intoa ajeluun.


    • tuli

      8100km,kävin pariisissa ja normandiissa

    • Toistakymppiä on tullut tähän mennessä, tiedän sitten kun ajokausi loppuu.

      • on nyt, mutta matka jatkuu


    • koko kesänä

      Paskoja kelejä ja paljon hommia himassa.
      Plussaa on kuitenkii se, että kerrankin vanha sotaratsu jäi telakalle ihan ehjänä. Olisko ens talvi ja kevät sellaset, ettei tarvi kun perus tarkastuset tehdä ja lähteä kun päässä alkaa soida Born to be wild... (syksyllä se muuttuu "riders in the storm" biisiksi)

    • V 2

      Hankin uuden pyörän 26.9.2008 ja tänään mittari näyttää 1306 km, vanhalla en ennättänyt alkukesästä paljon haistella luontoa.

      • k-pyörä

        vanhalla v2:lla n.2500 km


    • kahta

      tuhatta enempää tänä kesänä. Pääasiassa kioskille ja takaisin ja hyvin riitti minulle. Koko ajan sai pelätä sadekuuroja enkä minäkään viisaan kissan tavoin viitsisi itseäni kastella.

      • Rouva M

        Sä taidat sitte olla sokerista?Jos on kunnon varusteet niin ei nämä sateet paljon ole haitanneet,on mulla kerran ollut semmoinen ajokeli että ripsarit vähän jo meni poskelle muttas ei sekään haitannu.Tänäkesänä olen tajunnu että on olemassa a)moottoripyörän omistajia ja b)motoristeja


      • töissäni
        Rouva M kirjoitti:

        Sä taidat sitte olla sokerista?Jos on kunnon varusteet niin ei nämä sateet paljon ole haitanneet,on mulla kerran ollut semmoinen ajokeli että ripsarit vähän jo meni poskelle muttas ei sekään haitannu.Tänäkesänä olen tajunnu että on olemassa a)moottoripyörän omistajia ja b)motoristeja

        kuluneena kesänä useammin kuin Sinä pyörällä ajellessasi. Tässä iässä ei tarvitse enää epätoivoisesti esittää oikeaa motoristia kun elämässä on niin paljon muutakin. Tilanne oli kohdallani toinen kun 70-luvun alussa aloittelin moottoripyöräilyä. Tansseista tultiin keväällä ja syksyllä usein farkkujen lahkeet jäässä. Mieti sitä.


      • Rouva M
        töissäni kirjoitti:

        kuluneena kesänä useammin kuin Sinä pyörällä ajellessasi. Tässä iässä ei tarvitse enää epätoivoisesti esittää oikeaa motoristia kun elämässä on niin paljon muutakin. Tilanne oli kohdallani toinen kun 70-luvun alussa aloittelin moottoripyöräilyä. Tansseista tultiin keväällä ja syksyllä usein farkkujen lahkeet jäässä. Mieti sitä.

        Kirjoitin viestini huumorimielessä mutta unohdin että kaikki ei lähde siihen mukaan.
        ja aina näköjään se ikäkään ei tuo viisautta,mistäs sä tiedät mun ikäni tai ajokokemukseni vesisateessa tai ilman.
        Mutta tsemppiä kuitenkin ja turvallisia ajokilometrejä.


      • todennäköisesti
        Rouva M kirjoitti:

        Sä taidat sitte olla sokerista?Jos on kunnon varusteet niin ei nämä sateet paljon ole haitanneet,on mulla kerran ollut semmoinen ajokeli että ripsarit vähän jo meni poskelle muttas ei sekään haitannu.Tänäkesänä olen tajunnu että on olemassa a)moottoripyörän omistajia ja b)motoristeja

        ei halua välttämättä kastua ajaessaan. Suurimmalle osalle ei myöskään liene tärkeää päästä kehumaan ajetuilla kilometreillään. Suurimmalle osalle ei liene tärkeää, pidetäänkö häntä motoristina vai moottoripyörän omistajana. Minua voit aivan huoletta pitää "vain" moottoripyörien omistajana - useidenkin, sillä omien ajopyörien lisäksi tallista löytyy tälläkin hetkellä 7 myyntipyörää. Kaikella ystävyydellä.


      • huvittunut vierailija
        todennäköisesti kirjoitti:

        ei halua välttämättä kastua ajaessaan. Suurimmalle osalle ei myöskään liene tärkeää päästä kehumaan ajetuilla kilometreillään. Suurimmalle osalle ei liene tärkeää, pidetäänkö häntä motoristina vai moottoripyörän omistajana. Minua voit aivan huoletta pitää "vain" moottoripyörien omistajana - useidenkin, sillä omien ajopyörien lisäksi tallista löytyy tälläkin hetkellä 7 myyntipyörää. Kaikella ystävyydellä.

        kehumaan ajokilometrien sijaan omien - ja myyntipyörien lukuisuudella...

        heh heh


      • Rouva M
        todennäköisesti kirjoitti:

        ei halua välttämättä kastua ajaessaan. Suurimmalle osalle ei myöskään liene tärkeää päästä kehumaan ajetuilla kilometreillään. Suurimmalle osalle ei liene tärkeää, pidetäänkö häntä motoristina vai moottoripyörän omistajana. Minua voit aivan huoletta pitää "vain" moottoripyörien omistajana - useidenkin, sillä omien ajopyörien lisäksi tallista löytyy tälläkin hetkellä 7 myyntipyörää. Kaikella ystävyydellä.

        eipäs vedetä hernettä nenuun...ensinnäkään mä en kai tunne sua?en sanonu että sinä nimenomaan olet omistaja tai mikälie.Ja toisekseen mä en oo kehunu kilometreilläni(kirjoituksesta niinkauan aikaa että en muista,enkä jaksa enää muistella)
        Ja kolmanneksi:koska en luultavasti enkä valitettavasti tunne sinua,niin en voi ottaa kantaa omistamiisi lukuisiin moottoripyöriin,täällä nimittäin voi halutessaan sanoa mitävaan sekä kehua.Mutta jos sulla oli tärkeämpää kiisteltävää niin tavataan ihan nenätysten ja otat vaikka ne valokuvat mukaan kaikista peleistäsi,ja sen varsinaisen pelin tarkistan samalla reissulla ;)
        ystävällisin terveisin nicemotoristi


      • asiasi?
        huvittunut vierailija kirjoitti:

        kehumaan ajokilometrien sijaan omien - ja myyntipyörien lukuisuudella...

        heh heh

        Ajokilometrithän kerroin jo aikoja sitten. Sen jälkeen minua haukuttiin sokerista tehdyksi mihin vastasin että tässä elämäntilanteessa voi tehdä muutakin kuin leikkiä "todellista motoristia" ja ajella vain silloin kun huvittaa. Sitten minulle vittuillaan siitä että minulla sattuu olemaan talli täynnä pyöriä, useita myytävänäkin. (löytyy myös arvoautoja) Vuodatuksesi oli tyypillinen kateellisen persaukisen nälvijän kommentti vailla mitään oikeaa asiaa. Osaltani keskustelu aiheesta loppuu tähän.


    • Wildemanni

      mutta 17100km tarkkaan ottaen.

    • Reiman

      Sateisesta kesästä huolimatta tuli ajettua hieman enemmän kuin keskivertovuoden ajoni tapaavat olla.

      Tonnisella V-Strommilla 5 200 km, Bond-Bemarilla 2 000 km, Jawa 350:llä 1 200 km ja hännänhuipuksi lainatulla Yamaha 125:llä 500 km.

      Tekeepi yhteensä 8 900 km ja Strommi on ajossa vielä pari viikkoa. Eli sinne noin 9 300 km paikkeille mennään.

    • LongbayLadybiker

      Alkukesästä tekemäni pitkä matka (Route66) nosti tämän kesän loppusaldon vähän päälle 8tkm:iin ja vieläkin aion ajaa jos tulee hienoja kelejä.
      Todennäköisesti en enää paljoakaan.

    • Irön

      Alottelin ajokauden tossa syyskuun alussa. Neliä numeroo ennen pilkkua on.

    • 6tkm;(
      No onneksi tulee kesä ensivuonnakin,ehkäpä sit jokunen tonni enemmän.
      Tai sit ei...

      Syksyn jatkoa sinulle myös,nautitaan näistä kauniista syksypäivistä, jokainen parhaaksi katsomallamme tavalla.

    • Trollientrolli

      ..että jokseenkin, osapuilleen, noin suunnilleen tarkasti, tai sinnepäin, vai minnepäin se oli, noin 5800 km.
      Ei sisällä yhtään "reissua", ei kaukomatkaa tms.
      Päivän-parin trippejä siksakkiin eteläistä suomea. Suurin osa auringonpaisteessa ja myötätuuleen ;)

      ..peli on vielä kesken...

      • Trollientrolli

        6100 N Y T

        Ajamaan pääsen heti, kun tiet ovat kuivia. Lämpötiloista viis, kunhan plussan puolella.


        pee äss ei tarvi paljo tervehtiä


      • Köröttelijä
        Trollientrolli kirjoitti:

        6100 N Y T

        Ajamaan pääsen heti, kun tiet ovat kuivia. Lämpötiloista viis, kunhan plussan puolella.


        pee äss ei tarvi paljo tervehtiä

        Oli jo tarkoitus antaa Suizan levätä,mutta kun noin helpolla,tervehtimättä pääset ajelee,niin taidankin alkaa kaahaamaan Suomea ristiin rastiin,yötä päivää,itseäni,mopoani ja kustannuksia säästämättä,varmana joudut lapaa nostaa nii...

        Pee aa eiku äs mistähän sais Busaan nastarenkaat,että saisin tämän ristiinrastiinretkeni kunnialla loppuun?


    • Hse

      tulleen jotakuinkin saman verran, 5000 - 10 000, ihtelle n. 7 000.(No nyt huomasin, että alottajalle alle alarajan, mutta johtunee pyörän osittaisesta väärinkäytöstä eli päänsääntöisesti sillä tulee ajaa huvin ja hauskuuden tähden, esim. kauppaan ei tahdo ehtiä ennen sulkemisaikaa, 0,9 km.)

    • Rouva M

      Itse henk kohtasesti en paljoo mittareita vilkaise,joillekkin merkkaa kilometrit mut mulle laatu,mut kieltämättä mitä enemmän kilometrejä,sen enemmän kokemusta.

    • mitattuna moneen

      kertaan.
      Eka startti keväällä tuppi nurin
      etunen kohti kuuta ja takakautta kierien
      nurin.
      Siinä se pyörä täysin romuna eikä ollut
      varaa korjata.
      Positiivisesti ajatellen polttoainetta meni
      tosi vähän,kun taas vakuutuksien kautta
      kilometri hinta kohtuuttoman suuri.
      Noin 14000€/km.

    • Liejukone

      4000 km ja lisää tulee koko ajan. Nythän se riemu vasta alkaa, kun saadaan piikit alle...

    • Kotimaassa

      Huhtikuun ja syyskuun välillä 15 500 km. Ja kaikki ajettu kotimaassa. Siis Suomessa.

    • yamahakuski

      tuli tänä kesänä ajettua,huonot säät ja työkiireet verotti,eli vain n.5500km. (viime kesänä yli 12000km)toivotaan että ensi kesä olis parempi säiden suhteen.hyvää syksyä kaikille

    • Köröttelijä

      tulee jäämään 20000-22000 km:n välimaastoon,riippuen siitä minkälaisista ajokeleistä jaksaa loppukaudella uneksia!

      • Irön

        ,siihen verrattuna mitä olen ensi kesäksi SUUNNITELLUT!


      • Köröttelijä
        Irön kirjoitti:

        ,siihen verrattuna mitä olen ensi kesäksi SUUNNITELLUT!

        ajokausi taitaa väkisinkin loppua,jos säätiedotuksiin on uskomista,lupasi alkuviikolla eteläänkin mahdollisesti lunta.
        Eilen ajoin vielä pienen lenkin ja tankkasin pyörän talviseisokkia varten.
        Tämän kauden lukemaksi jäi 20077km,joka on ollut kolmen viimeisen ajokauden kanssa samaa luokkaa,aikaisempina vuosina ajoin joskus jopa 35000km:n kausia,mutta nyt on vähenemään päin.
        Lauantaina on tarkoitus puunata ja tehdä talviuni toimenpiteet Suizalle ja laskea se ansaittuun lepoon.
        Saa nähdä miten ja millä kalustolla tuleva kausi alkaa,onneksi on muutama kuukausi aikaa suunnitella.
        PS.muista tyhjentää maamoottoristasi jäähdytysvesikaukalo,ettei tule odottamatonta harmia!
        Hyvät jatkot myös sulle...jos oma ei riitä...


      • Irön
        Köröttelijä kirjoitti:

        ajokausi taitaa väkisinkin loppua,jos säätiedotuksiin on uskomista,lupasi alkuviikolla eteläänkin mahdollisesti lunta.
        Eilen ajoin vielä pienen lenkin ja tankkasin pyörän talviseisokkia varten.
        Tämän kauden lukemaksi jäi 20077km,joka on ollut kolmen viimeisen ajokauden kanssa samaa luokkaa,aikaisempina vuosina ajoin joskus jopa 35000km:n kausia,mutta nyt on vähenemään päin.
        Lauantaina on tarkoitus puunata ja tehdä talviuni toimenpiteet Suizalle ja laskea se ansaittuun lepoon.
        Saa nähdä miten ja millä kalustolla tuleva kausi alkaa,onneksi on muutama kuukausi aikaa suunnitella.
        PS.muista tyhjentää maamoottoristasi jäähdytysvesikaukalo,ettei tule odottamatonta harmia!
        Hyvät jatkot myös sulle...jos oma ei riitä...

        ei pääsis custom-kärpänen purasemaan talvella, oli orpo tunne tänä vuonna ku juhannuksena viel seiso pukilla runko, jossa pelkkä kone kiinni. Mä olin ens et ei vittu, mut sitä mä olinki et ei saatana.
        Olis tarkotus saada jopa kaksi tonnia kuitenkin mittariin ens kesänä.


      • Köröttelijä
        Irön kirjoitti:

        ei pääsis custom-kärpänen purasemaan talvella, oli orpo tunne tänä vuonna ku juhannuksena viel seiso pukilla runko, jossa pelkkä kone kiinni. Mä olin ens et ei vittu, mut sitä mä olinki et ei saatana.
        Olis tarkotus saada jopa kaksi tonnia kuitenkin mittariin ens kesänä.

        kun itse pyöräsi rakentelet!!!
        Mä kun oon vaan tällaisen valmiin konseptin mopoilija.
        Ajaminen on mulle se pääasia,niinkuin vuotuisista ajokilometreistä voi päätellä!
        Se tässä jutussa parasta onkin,kun kaikki voivat harrastaa omalla tavallaan!
        Lycka till,ens kesän tavoitteellesi,olkoon pajavasaran iskut suotuisia ja osukoot oikeisiin kohtiin,et pääset baanalle fiilistelemään!


      • Irön
        Köröttelijä kirjoitti:

        kun itse pyöräsi rakentelet!!!
        Mä kun oon vaan tällaisen valmiin konseptin mopoilija.
        Ajaminen on mulle se pääasia,niinkuin vuotuisista ajokilometreistä voi päätellä!
        Se tässä jutussa parasta onkin,kun kaikki voivat harrastaa omalla tavallaan!
        Lycka till,ens kesän tavoitteellesi,olkoon pajavasaran iskut suotuisia ja osukoot oikeisiin kohtiin,et pääset baanalle fiilistelemään!

        Ajaminenhan se sitä kivaa olis, mutta käy ton pienen parantelun kanssa vähän samalla tavalla ku sille entiselle miehelle joka lähti vaan yhen juomaan terassille.


    • Hondatar

      Nyt on 16500 km mittarissa,lisää ei ehdi enää paljoa kertyä - ens viikolla talliin. :(

      • Bensan tuhlaaja!!!

        Miten noin paljon kilsoja? Älä sano et pelkkää huviajoa...


      • Hondatar
        Bensan tuhlaaja!!! kirjoitti:

        Miten noin paljon kilsoja? Älä sano et pelkkää huviajoa...

        Muutaman kerran työmatkaa, yhteensä ehkä 500 km eli kaikki muu pelkkää HUVIA! :)))


      • pörrännyt.Mulla 14kh ja
        Hondatar kirjoitti:

        Muutaman kerran työmatkaa, yhteensä ehkä 500 km eli kaikki muu pelkkää HUVIA! :)))

        melkein joka päivä menossa.


    • Nimetön

      eli suunnilleen 5500 km. Mukavia pieniä parin päivän reissuja ja aika vähän kastuin. Jos oli oikein huonot ennusteet ei lähdetty pyörällä :)

      Toivottvasti ensi kesä on kuivempi. Sitä jo odottelen...

    • motorexa

      ja pyörä ei telakalla vieläkään.

    • ens kesää ootellessa

      ....

    • toivotaan, toivotaan, toivo...

      tulin aamulla töihin eli vielä on motukkaa ajossa... Nyt paistaa aurinko eli lähdempä suoraan töistä vähän ajelee.. 12 000 km on täynnä näillä näppäimillä,ihan koto-Suomessa ajattuna ja myöskin sadekelissä. Josko ens viikolla veis huoltoon ja sitten talliin oottelemaan toivottavasti parempaa ens kesää...

    • VsTheotherNiga

      Aika vähän tuli :(
      Käytiin vain dajanan kanssa texasissa,ens vuonna islantiin !

      • Uimallakos me sinne islantiin mennään,osaatko sinä uida?
        mihinkäs mä sit ton mun kaiffan laitan siks aikaa,häh.
        Niin ja onks sulla isokin mopo persiin alla millä me sit matkaa taitetaan.
        Entäs ne sun berät?
        Katos mun kaiffarilla pitää olla tiukka berä.
        Mitään lösö berää mä en huoli,nooh ohan sulla piitkä talvi aikaa kiinteyttää berääs.

        Niin ja yks juttu vielä jäykkäberän kyytiin mä en lähde,muista se nyt ja aina:)


      • TheotherNiga
        dajana kirjoitti:

        Uimallakos me sinne islantiin mennään,osaatko sinä uida?
        mihinkäs mä sit ton mun kaiffan laitan siks aikaa,häh.
        Niin ja onks sulla isokin mopo persiin alla millä me sit matkaa taitetaan.
        Entäs ne sun berät?
        Katos mun kaiffarilla pitää olla tiukka berä.
        Mitään lösö berää mä en huoli,nooh ohan sulla piitkä talvi aikaa kiinteyttää berääs.

        Niin ja yks juttu vielä jäykkäberän kyytiin mä en lähde,muista se nyt ja aina:)

        No mä ajattelin että pistettäis mopot terhin kyyytiin ja sit suunnistetaan kohti määränpäätä.
        No mul ei oo isoo mopoo,semmonen 900 kyykkis (sen saakin helposti venhon kyytiin)
        No mun perä on aika iso mut tosiaan onhan täs talvi aikaa kiinteytyä,Pistetään korvan taakse!


      • TheotherNiga kirjoitti:

        No mä ajattelin että pistettäis mopot terhin kyyytiin ja sit suunnistetaan kohti määränpäätä.
        No mul ei oo isoo mopoo,semmonen 900 kyykkis (sen saakin helposti venhon kyytiin)
        No mun perä on aika iso mut tosiaan onhan täs talvi aikaa kiinteytyä,Pistetään korvan taakse!

        Mä oon aina kuolannu kyykkärikuskeja:)

        Jee sä sit soudat ja mä pitelen melaa,niin sen venhon melaa tietysti.

        no kyllähän kaks mopoo nyt helposti saadaan venhon kyytiin,khöm:)
        No soita sit kun lähtään ,numerohan sulla onkin,mut et sit kerro siitä täällä:)
        Mä hommaan sit singeliksi itseni,niin voidaan sit reissata kunnolla:)


    • xvs13

      Tänään ei ajo-nautinnot olleet enää aivan huipussaan. Viisainta vissiin antaa laitteelle talvilepo. Kilometrejä tälle kaudelle 11753.
      Kaikille mukavia kevään odotuksia!

      • nyt vielä

        Vielä on kesää jäljellä...


    • xj..

      Ehdin ajaa vain kuukauden, keskiviikkona 29.10 ajoin viimeisen kerran, mutta tän kuukauden aikana tuli 800 km. Kevättä odotellessa :-)

    • mittarivaijeri irti

      pyörästä.
      Saa paremmin myytyä 3 vuoden ikäisenä.

    • Kilsoja tuli vähän vajaa 7tkm. Vähemmän kuin yleensä mutta joka kilsa nautintoa. Muutaman kerran töihin ja ilta- sekä viikonloppuajoa niin ja kolme viikkoa loma-ajoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      256
      2432
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      73
      1836
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      334
      1559
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      175
      1539
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1085
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      86
      978
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      800
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      216
      773
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe