Milläs auton sytytysjohtimet voi mitata

köyhä-mutta-maksava-asiakas

jollei yleismittarilla?
(Johtimessa oli BOUGICORD 403 CLASS C)
Täällä on Fluke 7-600 automaatti joka kaikenlaiset mittaukset kyllä tekee mutta ei tuota??
eipä kyllä mitannut myöskään lämpötila-anturia jossa piti olla vastusta 1,45-3,3 kilo-ohmia, ei näyttänyt mitään...
Auto ei käynnisty ja pitäs sytytyspiiriä tarkistaa että mihin se virran tulo tyssää mutta mites tarkistaa tälläsellä??

10

1220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puola..

      Jos sytysjohtimen sisus on metallilankaa, pitöis ohmimittarin näyttää lähes 0 ohmia. Jos on häiriönpoistojohtoja, niin vastus on muutamia kilo-ohmeja.

      Kierrät tulpat irti ja maadoitat tulpan metallirungon auton moottoriin, niin tulpassa pitäis olla sinertävä kipinä. Jos ei ole, kokeilet toisella tulpalla. Tulpan voi yhdistää myös virranjakajan keskelle tulevaan johtoon.
      Jos ei kipinöi, niin vika puolassa, katkojan kärjissä tai elektronisessa sytytyksessä.

      • köyhä-mutta-maksava-asiakas

        tuo mittarin toiminta?
        Ei siis minkäänlaista eloa, normaalisti piippaa ja näyttää lukeman.
        Jos mittausalue ylittyy niin luulis rääkäsevän tai jotain...mutta ei mitään.
        Pitää tsekata nuo kuitenkin.


    • skooppaaja

      Tein joskus lyijykynän ympärille keltaisesta paukkulangasta n. 20 kierroksen kelan ja yhdistin sen oskilloskooppiin. Teippasin niin että hökötys pysyy koossa ilman lyijykynää.
      Viemällä tätä kelaa lähelle sytysjohdinta, oskilloskooppi ilmaisee jännitepiikin siltä tulpalta/ tulpanjohdolta joka ei sytytä.

      • köyhä-mutta-maksava-asiakas

        tuo mittarijuttu ratkesi.
        Löysin autotallista vanhan yleismittarin jossa oli myös kilo-ohmit, johan rupes lukemia näyttämään...


      • suunnilleen
        köyhä-mutta-maksava-asiakas kirjoitti:

        tuo mittarijuttu ratkesi.
        Löysin autotallista vanhan yleismittarin jossa oli myös kilo-ohmit, johan rupes lukemia näyttämään...

        Virranjakajan ja tulpan välillä n 10Kilo-ohm ja puolen ja virranjakajan välillä 20Kilo-ohm.Tulpan johdoissa usein vika on johdon eristeessä.Yks helppo tapa paikallistaa nuo eristysviat kun pimeässä käynnistää moottorin niin läpilyönnit puolan ja tulpanjohdoissa näkyy kipinöintinä siinä kohtaa missä suurjännite oikaisee eristeen läpi auton/moottorin metalliosiin


      • köyhä-mutta-maksava-asiakas
        suunnilleen kirjoitti:

        Virranjakajan ja tulpan välillä n 10Kilo-ohm ja puolen ja virranjakajan välillä 20Kilo-ohm.Tulpan johdoissa usein vika on johdon eristeessä.Yks helppo tapa paikallistaa nuo eristysviat kun pimeässä käynnistää moottorin niin läpilyönnit puolan ja tulpanjohdoissa näkyy kipinöintinä siinä kohtaa missä suurjännite oikaisee eristeen läpi auton/moottorin metalliosiin

        tässä on ongelmana se ettei auto lähde ollenkaan käyntiin...joten huono on tsekata johtimia.


      • köyhä-mutta-maksava-asiakas kirjoitti:

        tässä on ongelmana se ettei auto lähde ollenkaan käyntiin...joten huono on tsekata johtimia.

        Tota noin. Fluken kohdalla siinä päällä lukee tester joten se ei ole mittari. Testeri ilmoittaa jotakin tuloksia LCD-näytöllä, mutta ilmaisuun indikaattorina voisi olla myös summeri tai LED-rivi. Käynnistys ongelmista ensimmäisenä auton ikä. Tarkoitan tuolla sytys- ja polttoainejärjästelmän tyyppiä. Pelpästään toisen preikkaaminen riittää isoihinkin ongelmiin, mutta usein hämmikiä vähän molemmissa. Kuluneisuudesta johtuvia käynnistys ongelmia ei yleensä ole ja ne ilmenevät lähinnä lämpimänä käynnistettäessä. Tise tarkistan ongelmatilanteessa helpoimmasta: kipinä, bensansaanti (ellei se mittarin mukaan jo ole loppu), tulppien kunto. Usean tuhannen ajettu tulppa kertoo kokemuksen kautta kohtalaisesti moottori kunnosta.


      • köyhä-mutta-maksava-asiakas
        Pärepilot kirjoitti:

        Tota noin. Fluken kohdalla siinä päällä lukee tester joten se ei ole mittari. Testeri ilmoittaa jotakin tuloksia LCD-näytöllä, mutta ilmaisuun indikaattorina voisi olla myös summeri tai LED-rivi. Käynnistys ongelmista ensimmäisenä auton ikä. Tarkoitan tuolla sytys- ja polttoainejärjästelmän tyyppiä. Pelpästään toisen preikkaaminen riittää isoihinkin ongelmiin, mutta usein hämmikiä vähän molemmissa. Kuluneisuudesta johtuvia käynnistys ongelmia ei yleensä ole ja ne ilmenevät lähinnä lämpimänä käynnistettäessä. Tise tarkistan ongelmatilanteessa helpoimmasta: kipinä, bensansaanti (ellei se mittarin mukaan jo ole loppu), tulppien kunto. Usean tuhannen ajettu tulppa kertoo kokemuksen kautta kohtalaisesti moottori kunnosta.

        sitten testeri, sillä olen kuitenkin kaikki mitannu...
        Näistä menee/on mennyt ohjausyksiköitä eniten sano autosähköasentaja.
        Katotaan tänään/huomenna pitääkö kutinsa ja mitä maksaa...


      • köyhä-mutta-maksava-asiakas kirjoitti:

        sitten testeri, sillä olen kuitenkin kaikki mitannu...
        Näistä menee/on mennyt ohjausyksiköitä eniten sano autosähköasentaja.
        Katotaan tänään/huomenna pitääkö kutinsa ja mitä maksaa...

        Sen verran tuore tapaus tuo autosi. Omalla kohdallani bensiini käyttöisistä tällä hetkellä toinen jossa on kärjetön sytys. Oli ostettaessa viallinen ja kiukutteli ajoittain. Merkkiosa n.530€ harakiriosa n.30€. Arvaa kumman ostin? Vian paikallistamiseksi oli lainassa jakaja jossa oli kärjellinen sytys. Sillä se vikakin paikallistui. Oire hämmingistä hankala. Viittasi sytys kuin bensapuoleen. Ei kestänyt kaasun painamista ja välillä pientäkaasua. Joskus kuumalta koneelta piti odottaa ennenkuin käynnistyi. Sellasia kivoja oireita. Kerro ihmeessä mistä kiikasti ja kuinka arvokkaat vaihtoehdot.


    • köyhä-mutta-maksava-asiakas

      Homma tuli autosähkössä kuntoon 177 egellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1360
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      121
      1209
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      102
      1020
    4. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      909
    5. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      887
    6. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      38
      775
    7. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      755
    8. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      21
      753
    9. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      729
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      629
    Aihe