"Uusien asuntojen kauppa on romahtanut syksyn aikana. Myymättä jääneiden uusien asuntojen varasto on kasvanut jo isommaksi kuin kertaakaan sitten 1990-luvun alun laman."
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2008/10/15629
uusien asuntojen hinnat
29
8022
Vastaukset
- äidinkielen alkeet
Missä tuossa meinitaan hintojen lasku?
Ai niin eihän siinä sitä mainita, tyfnyn salakavala mielikuvitus vain teki TAAS tepposet.
bybybyhhäähäähh- alkeet myöskin
Sana: "mainitaan" kirjoitetaan A-kirjaimella.
Ei siis "meinitaan" -kuten velkamuuli erheellisesti
kuvittelee. Tosin tämäkin on hyvä esimerkki siitä,
miten huonosti koulutettuja keskivertomuulit ovat. - köyhtyykö rikas
Niin hintojen lasku eli ylisuurten peräti sairaanmoisten hintojen joita asunnoista on joutunut maksamaan vanhoista ja uusista ,outoa sekin jos rakennus-yhtiöt selviävät ilman konkursseja myymättömistä asunnoistaan kuinkahan on?.Mutta taitaa vanhojen kerrostaloasuntojen hinnat laskea vain siis köyhien asunnot
- Rakennusalalla
köyhtyykö rikas kirjoitti:
Niin hintojen lasku eli ylisuurten peräti sairaanmoisten hintojen joita asunnoista on joutunut maksamaan vanhoista ja uusista ,outoa sekin jos rakennus-yhtiöt selviävät ilman konkursseja myymättömistä asunnoistaan kuinkahan on?.Mutta taitaa vanhojen kerrostaloasuntojen hinnat laskea vain siis köyhien asunnot
Minua on oikeasti ihmetyttänyt millaisia asuntoja pääkaupunkiseudulla on myyty kovaan hintaan. Täyteen tungettuja puurakenteisia kerros/rivitaloja joissa on sokkeloiset pohjaratkaisut ja parvekkeelta on näkymä lähinnä muille parvekkeille. En ostaisi vaikka olisi rahaa ja miten hyvät ajat vaan.
Viime viikolla oli kaverilla iso vanha kerrostaloasunto myynnissä ja ensimmäisellä näytöllä talo täynnä ja monta tarjousta. mikä hemmetiin intressi on medialla kehitellä kauhukuvia kun porukka muutenkin on huolissaan. Tai siis tiedetäänhän se, ikävät uutiset myy paremmin kuin positiiviset. Vai oletteko nähneet oletteko nähneet otsikkoa "Vanhat asunnot menevät edelleen hyvin kaupaksi". Voi huh huh taas meitä viedään kuin sikaa narusta.. - on niin
että rikkaan ei ole pakko myydä, toisin voi olla köyhällä joten ainakaan asuntojen hintojen lasku ei saa rikasta köyhtymään.
- 1992
viime laman mainingeissa Tampereen keskustasta 10 min bussilla, kalliilta alueelta rivaripätkän. UUDEN, -50% ja myin 2002 noin 50% voitolla ja asuin siinä 10 vuotta. Ihan tosi tarina. Normi järki riittää ja luottojen vinguttamatta jättäminen. Maksoin muuten noin 200 000 mk lainan 5-6v pois. Ihan normaaleilla keskiansioilla. En ole saita, mutta normaali pihi jolla on kaikkea tarpeellista.
- Äidinkie 2 !
alkeet myöskin kirjoitti:
Sana: "mainitaan" kirjoitetaan A-kirjaimella.
Ei siis "meinitaan" -kuten velkamuuli erheellisesti
kuvittelee. Tosin tämäkin on hyvä esimerkki siitä,
miten huonosti koulutettuja keskivertomuulit ovat.Pilkun nussiaq iski taas. Hakkasiko äiti sinua pienenä kaulimella päähän ja nyt kostat sen nussimalla pilkuja. Luulen että runkailet samalla kun sepustelet äidinkieliä.
- mietiskelijä.
Äidinkie 2 ! kirjoitti:
Pilkun nussiaq iski taas. Hakkasiko äiti sinua pienenä kaulimella päähän ja nyt kostat sen nussimalla pilkuja. Luulen että runkailet samalla kun sepustelet äidinkieliä.
Joillekin tuotaa vaikeuksia ymmärtää yhden kirjaimenkin virhe,mutta kun siitä pitää toitotaa täällä se on sairasta sanon minä.
- se etttä
Uusien asuntojen myynti on hetken viivästynyt muualla,kuin hiton kalliissa maalaiskylässä,mikä käyttää nimeä hesa.
Savolaiset ostaa kyllä... ;) Johan noita uusia asuntoja on ollut myymättä ainakain Espoon asuntomessuista saakka.
Hyviä pointteja miksi:
- kalliitta
- rumia (paskan keltaisia / ruskeita)
- huono "sijainti" keskellä peltoa
- layout -> kaksi kerrosta, vähän neliöitä
- käytetävyys -> ei autokatosta, ei autotallia, ei kunnon varastoa..
= Ei kiitos.
Mielummin asun vuokralla kerrostalossa autokatos autotalli = lämmin varasto-/harrastustila.
Rakennettu 70-luvulla = hyvä layout huoneistossa, ei turhia hienostelu kulmia ja tietty oma asuintila yhdessä tasossa.- hintakupla
Hintakupla sopii puhjeta puolestani. Eihän käytetystä autostakaan makseta uutta enemmän.
Puolet pois ja ollaan lähellä reaalihintoja. Odotellaan.. - TIETÄÄKSENI
Laman jäljiltä jäänyt yhtään myymättä !
- kyykkyyn!!!!
Nyt ei kannata ostaa jos ei ole ihan pakko ja harvalla kai on. Noin vuoden kuluttua huomaa säästäneensä vuoden palkan pelkällä odottelulla. Suosittelen se on jokaisen ensiasunnon ostajan etu.
- Joulupukki
kyykkyyn!!!! kirjoitti:
Nyt ei kannata ostaa jos ei ole ihan pakko ja harvalla kai on. Noin vuoden kuluttua huomaa säästäneensä vuoden palkan pelkällä odottelulla. Suosittelen se on jokaisen ensiasunnon ostajan etu.
Ei hinnat putoa vaan ne pudotetaan. Nyt on meidän kovapäisimmätkin herrat tajunneet mihin asuntojen hintojen holtiton ja hallitsematon nousu johtaa, mutta valitettavasti järki tais voittaa liian myöhään ja nyt mennään hallitsemattomaan laskuun. No parempi sekin kuin hallitsematon nousu. Ootellaan ja ihmetellään.
- rouva47
kyykkyyn!!!! kirjoitti:
Asuntojen hinnat ovat nyt alhaisimmillaan kuin moneen vuoteen, tämän alemmaksi ne eivät enää mene. Hinnat ovat tilastollisesti laskeneet noin 5 % ja ennuste on, että lähtevät pian taas uuteen nousuun, joten nyt kannattaa OSTAA ASUNTO. Jos haluaa tehdä asuntokaupalla voittoa, niin kannattaa asua siinä kaksi vuotta ja myydä se sitten, kun hinnat ovat taas kohonneet. Olen alalla, joten tiedän, mistä puhun.
- aaa jaa jaa
rouva47 kirjoitti:
Asuntojen hinnat ovat nyt alhaisimmillaan kuin moneen vuoteen, tämän alemmaksi ne eivät enää mene. Hinnat ovat tilastollisesti laskeneet noin 5 % ja ennuste on, että lähtevät pian taas uuteen nousuun, joten nyt kannattaa OSTAA ASUNTO. Jos haluaa tehdä asuntokaupalla voittoa, niin kannattaa asua siinä kaksi vuotta ja myydä se sitten, kun hinnat ovat taas kohonneet. Olen alalla, joten tiedän, mistä puhun.
No joopa joo, sitähän ei voi kukaan tietää miten tässä käy.
rouva47 kirjoitti:
taitaa rouva47:lla olla oma lehmä ojassa kun noin tiukkaan yrittää saada ihmiset ostaa asuntoja näillä hinnoilla!!!
- Rouvanen 47
*** kirjoitti:
taitaa rouva47:lla olla oma lehmä ojassa kun noin tiukkaan yrittää saada ihmiset ostaa asuntoja näillä hinnoilla!!!
Pitkä aika siitä kun rouvanen sai viimeksi munaa!
rouva47 kirjoitti:
Kyllä nyt on alalla toimiva blondi hukassa.
Hinnat tulevat alas vielä 30-40%.Mutta osta sinä blondi nyt, katsotaan parin vuoden päästä kuinka paljon"voitit". Ainii, nyt kannattais vaihtaa alaa- todellakin että
rouva47 kirjoitti:
Takana on ennätyspitkä nousukausi ja siten myös
asuntojen hintojen nousu. Uskotko todellakin, että
nyt historia olisi muuttunut? Onko mielestäsi niin,
että pitkän nousukauden jälkeen seuraa heti toinen
pitkä nousukausi?
Niin ei ole missään, eikä koskaan käynyt aikaisemmin.
Itse uskon normaaliin talouden syklisyyteen. Siinä
nousua seuraa aina lasku. Ja vasta sen jälkeen tulee
taas nousua. - rouva47
scabbi kirjoitti:
Kyllä nyt on alalla toimiva blondi hukassa.
Hinnat tulevat alas vielä 30-40%.Mutta osta sinä blondi nyt, katsotaan parin vuoden päästä kuinka paljon"voitit". Ainii, nyt kannattais vaihtaa alaaMietipä 150000 euron rivitaloasuntoa, voiko sen hinta pudota 100000 euroon? Jos hiusten värillä on merkitystä asenteeseesi minua kohtaan olen brunette.
kaikki pahat voimat on päästetty liikkeeseen EU:ssa.
Tämä on sodoman ja gomorran esikartano.Roistot johtavat ja varastavat minkä ehtivät.Herätkää hölmöt talutusnuoralampaat, ettekö tajua että teitä raukkoja kuljetetaan kuin pässiä narussa.
Jos ette tajua, kohta näette.
Minua oksettaa oikeasti tämä paska- kuin jotkut on vaan niin
pösilöitä...nyt kannattaa kuluttaa,ei törsätä,vaan kuluttaa ettei tehdä tähän maahan lamaa ITSE!!Ne jotka ei eläneet vaipat pöksyissä 90-luvulla tietää ettei nyt voida edes puhua lamasta....korot nyt alle 6 silloin 16-19 prossaa jnejne..
- tarkailija.erkki
Eihän tästä ole kuin muutama viikko
kun "asiantuntijat" telkassa selvittivät
että rakentamisessa palataan normaali
tasoon ja ylisuuret hintapyynnöt tasoituu.
No nyt muutaman viikon kuluttua koko asunto
ja rakennusala on täydessä kriisissä.
Kuka sanoisi sen että kaikki hyötyjät
ovat samassa ketjussa,valtio,rakentajat,
pankki, kiinteistövälittäjät,rak teollisuus ym.
Kaikkien intressissä on se että kauppa kävisi
oli sitten hinnat nousussa tai laskussa.
Se sama ostaja aina maksaa kaiken.- Toinen erkki
"Se sama ostaja aina maksaa kaiken." niin totta kuin olla voi. Kannattaisi miettiä muidenkin.
- tyhjän nauraja
Yksityinen kulutus lannisti laman ennätys nopeasti.
PS. ei koskenut suomea... no koski vähän, mutta asunnon rommauttajat eivät hyötyneet- jälkiviisaus
Olisivat hyötyneet, jos olisivat siirtyneet ostolaidalle tuon viestiketjun aikoihin. Vuoden 2008 lopun suuri romahdus oli käynnissä, ja oli loistava aika tinkiä isoja rahoja asuntokaupassa!
Mutta eipä tuhnuista ollut muuhun kuin räkyttämiseen tällä palstalla.
- kun mikään ei riitä
-5% ei ole suuri hyöty kun on ensin odottanut 50% hintojen nousun.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857415- 965364
- 2534524
- 444455
- 623227
- 482646
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222328Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘282291- 482240
- 412164