PetFinder -paikannin!!!!

halutaan ostaa

Ostetaan kissalle PetFinder -paikannin! Toimiva, käyttämätön tai käytetty! TAI jos joku avulias tietää neuvoa mistä sellaisen voisi ostaa (hiukka halvemmalla)!!! KIITOS! "Kaikki neuvot avuksi.."

58

8935

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lisäystä

      Sähköposti uupu äskesestä viestistä, se on siis: [email protected]

      Ottakaa pikaisesti yhteyttä!!!

      • Xiscus

        EN nyt tosiaankaan kommentoi SINUN haluasi ostaa moinen paikannin, sillä sehän on SINUN yksityisasiasi eikä minulle tai kelleen kuulu,

        MUTTA, yleisesti ottaen minua mietityttää kovastikin moisen kapistuksen käyttö. Okei, saat ehkä itsellesi rauhallisemman mielen kun tiedät että suurella todennäköisyydellä löydät kissasi (elävänä tai kuolleena) ellei laite hajoa, putoa tai katti ole jo kantaman ulkopuolella. Ihan kiva joo. MUTTA estääkö ko. laite kissan jäämisen auton alle tai joutuvan muuhun tapaturmaan, onnettomuuteen tai jopa ilkivallanteon kohteeksi? Estääkö se metsästäjän luodin iskeytymisen? Ovatko luonnoneläimet linnuista jäniksenpoikasiin turvassa kissapedolta? Takaako laite että kissasta ei ole harmia ja riesaa naapureille ja muille ihmisille/lemmikeille? Entä???? EI!

        http://www.pk-esy.fi/kissan_ulkoilu.htm


      • ALOITTAJA
        Xiscus kirjoitti:

        EN nyt tosiaankaan kommentoi SINUN haluasi ostaa moinen paikannin, sillä sehän on SINUN yksityisasiasi eikä minulle tai kelleen kuulu,

        MUTTA, yleisesti ottaen minua mietityttää kovastikin moisen kapistuksen käyttö. Okei, saat ehkä itsellesi rauhallisemman mielen kun tiedät että suurella todennäköisyydellä löydät kissasi (elävänä tai kuolleena) ellei laite hajoa, putoa tai katti ole jo kantaman ulkopuolella. Ihan kiva joo. MUTTA estääkö ko. laite kissan jäämisen auton alle tai joutuvan muuhun tapaturmaan, onnettomuuteen tai jopa ilkivallanteon kohteeksi? Estääkö se metsästäjän luodin iskeytymisen? Ovatko luonnoneläimet linnuista jäniksenpoikasiin turvassa kissapedolta? Takaako laite että kissasta ei ole harmia ja riesaa naapureille ja muille ihmisille/lemmikeille? Entä???? EI!

        http://www.pk-esy.fi/kissan_ulkoilu.htm

        Täytyy minun todellakin ruveta selittelemään tuiki tuntemattomille syitä miksi hankkisin tämän kapistuksen? :o


        Noooo... kissani on minulle hyvin tärkeä, ette uskokaan kuinka tärkeä. Asun maalla ja kissani on luonnollisesti ulkona paljon. Kyseinen kissa käy säännöllisesti kotona, päivittäin mutta välillä se saa päähänsä olla pois kotoa viikonkin. Minua siis kiinnostaa, missä se viettää aikaansa ja onko kenties "jokin hätänä"! Jos vaikka kissani jää loukkoon jonkun ulkorakennukseen niin arvaa harmittaako jos se löytyy puolen vuoden jälkeen sieltä mädäntyneenä tietäen että olisin voinut tehdä jotain? Tämän laitteen avulla pystyn edes jotain tekemään, tosin on mahdollista että laite tippuu. Harmittaa älyttömästi kun kissani tekee näitä pitkiä reissujaan, siinä elää koko ajan pienessä paniikissa..

        En missään vaiheessa ole luullutkaan, että laite suojaisi esim. autoilta. :D Hahahahahaha. Laitteella pystyn vaan välttymään turhalta stressiltä. Miksi en hankkisi tätä? Laitteessa on jo se mielenkiintoisuus että pystyn seuraamaan kissani kulkualueita, joista sitten tiedän, mistä esim etsiä jos laite ei vaikka ole enää toimintakunnossa..

        Mitä vielä selittäis... niin monta syytä miksi hankkia.. ja kun kyse ei ole edes kummoisesta laitteesta niin ihmettelen miksi sitä kyseenalaistetaan..


      • Xiscus
        ALOITTAJA kirjoitti:

        Täytyy minun todellakin ruveta selittelemään tuiki tuntemattomille syitä miksi hankkisin tämän kapistuksen? :o


        Noooo... kissani on minulle hyvin tärkeä, ette uskokaan kuinka tärkeä. Asun maalla ja kissani on luonnollisesti ulkona paljon. Kyseinen kissa käy säännöllisesti kotona, päivittäin mutta välillä se saa päähänsä olla pois kotoa viikonkin. Minua siis kiinnostaa, missä se viettää aikaansa ja onko kenties "jokin hätänä"! Jos vaikka kissani jää loukkoon jonkun ulkorakennukseen niin arvaa harmittaako jos se löytyy puolen vuoden jälkeen sieltä mädäntyneenä tietäen että olisin voinut tehdä jotain? Tämän laitteen avulla pystyn edes jotain tekemään, tosin on mahdollista että laite tippuu. Harmittaa älyttömästi kun kissani tekee näitä pitkiä reissujaan, siinä elää koko ajan pienessä paniikissa..

        En missään vaiheessa ole luullutkaan, että laite suojaisi esim. autoilta. :D Hahahahahaha. Laitteella pystyn vaan välttymään turhalta stressiltä. Miksi en hankkisi tätä? Laitteessa on jo se mielenkiintoisuus että pystyn seuraamaan kissani kulkualueita, joista sitten tiedän, mistä esim etsiä jos laite ei vaikka ole enää toimintakunnossa..

        Mitä vielä selittäis... niin monta syytä miksi hankkia.. ja kun kyse ei ole edes kummoisesta laitteesta niin ihmettelen miksi sitä kyseenalaistetaan..

        Toivottavasti luit aloitukseni, eli etten missään nimessä halunnut kommentoida SINUN tekemisiäsi ja valintojasi millään muotoa!!

        Minulla nyt vaan on paha tapa ilmaista eri asioista mielipiteeni, ja kun keskustelupalstalla ollaan, niin se sallittaneen, eikö? Olen itsekin asunut maalla, ja kaikki viikonloput ja lomat olen siellä edelleen kissoineni ja koirineni. Olen nähnyt ja kuullut niin paljon karmeita kissakohtaloita (joihin ei tässä ole tarvis sen enempää puuttua), jotten omia lemmikkejäni irti pidä, vaan ne ulkoilevat niin tarhassa kuin taluttimessa. Lisäksi minä olen vakaasti sitä mieltä että kissa on pirullinen peto luonnossa ja ei sinne tosiaankaan kuulu.

        Mutta olivat siis vain MINUN omia mielipiteitäni. EN halunnut kyseenalaistaa omiasi, etkä suinkaan ole minulle selitysvelvollinen. Aikaisemmin en vain ole nähnyt keskustelua paikantimista, joten tietenkin se kiinnosti.. OK?


      • ALOITTAJA
        Xiscus kirjoitti:

        Toivottavasti luit aloitukseni, eli etten missään nimessä halunnut kommentoida SINUN tekemisiäsi ja valintojasi millään muotoa!!

        Minulla nyt vaan on paha tapa ilmaista eri asioista mielipiteeni, ja kun keskustelupalstalla ollaan, niin se sallittaneen, eikö? Olen itsekin asunut maalla, ja kaikki viikonloput ja lomat olen siellä edelleen kissoineni ja koirineni. Olen nähnyt ja kuullut niin paljon karmeita kissakohtaloita (joihin ei tässä ole tarvis sen enempää puuttua), jotten omia lemmikkejäni irti pidä, vaan ne ulkoilevat niin tarhassa kuin taluttimessa. Lisäksi minä olen vakaasti sitä mieltä että kissa on pirullinen peto luonnossa ja ei sinne tosiaankaan kuulu.

        Mutta olivat siis vain MINUN omia mielipiteitäni. EN halunnut kyseenalaistaa omiasi, etkä suinkaan ole minulle selitysvelvollinen. Aikaisemmin en vain ole nähnyt keskustelua paikantimista, joten tietenkin se kiinnosti.. OK?

        Juu, ymmärrän. :) Tapana on itsekin sanoa suora mielipide kaikista asioista!

        Olisi kiva pitää kissaa sisällä, mutta se on hieman vaikeaa kun on pienet tilat. Ja kissa tulee levottomaksi ja "väsyneeksi" jos ei pääse ulos. Katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.


      • Sabeziii
        Xiscus kirjoitti:

        Toivottavasti luit aloitukseni, eli etten missään nimessä halunnut kommentoida SINUN tekemisiäsi ja valintojasi millään muotoa!!

        Minulla nyt vaan on paha tapa ilmaista eri asioista mielipiteeni, ja kun keskustelupalstalla ollaan, niin se sallittaneen, eikö? Olen itsekin asunut maalla, ja kaikki viikonloput ja lomat olen siellä edelleen kissoineni ja koirineni. Olen nähnyt ja kuullut niin paljon karmeita kissakohtaloita (joihin ei tässä ole tarvis sen enempää puuttua), jotten omia lemmikkejäni irti pidä, vaan ne ulkoilevat niin tarhassa kuin taluttimessa. Lisäksi minä olen vakaasti sitä mieltä että kissa on pirullinen peto luonnossa ja ei sinne tosiaankaan kuulu.

        Mutta olivat siis vain MINUN omia mielipiteitäni. EN halunnut kyseenalaistaa omiasi, etkä suinkaan ole minulle selitysvelvollinen. Aikaisemmin en vain ole nähnyt keskustelua paikantimista, joten tietenkin se kiinnosti.. OK?

        Kissa kuuluu päästää luontoon se on saalistaja joka haluaa saalistaa eläimiä ja olla vapaasti ulkona eikä missään remmissä toisin kuin koira ja tuon avulla nimen omaan näkee missä kissa liikkuu


      • Päästä onneen.
        Sabeziii kirjoitti:

        Kissa kuuluu päästää luontoon se on saalistaja joka haluaa saalistaa eläimiä ja olla vapaasti ulkona eikä missään remmissä toisin kuin koira ja tuon avulla nimen omaan näkee missä kissa liikkuu

        No sitten annat sen kissan olla siellä missä sen kuuluukin olla, eli ei ainakaan Suomen luonnossa. Jospa päästäisit kissasi sinne mistä se on alunperin kotoisin? Heippa vaan kissallesi, silloin se vasta onnellisin olisikin.


    • todella vaikea!
      • ALOITTAJA

        Tuon minä löysinkin, mutta sivuilla ei näy hintaa eikä tyyliin mitään "lisää ostoskoriin" -painiketta?! :D Mahtaakohan olla aika uusi juttu vielä tai jtn.


      • Pipsukka
        ALOITTAJA kirjoitti:

        Tuon minä löysinkin, mutta sivuilla ei näy hintaa eikä tyyliin mitään "lisää ostoskoriin" -painiketta?! :D Mahtaakohan olla aika uusi juttu vielä tai jtn.

        käytössä ollut noin 3-vuotta. Maksoi silloin postikuluineen n. 250 euroa. Mietityttää pitäisiköhän ihmisetkin laittaa häkkiin ja pitää sisällä, kun nekin voi jäädä auton alle. Ihmisenkin voi joku ampua, luödä puukolla tai kirveellä tuttu tai tuntematon.Naapuri voi olla riidellä vaikka ei olisi eläintä lainkaa. Niinpä siinäpä pulmaa kun oikein miettii eri asioita.


      • ALOITTAJA
        Pipsukka kirjoitti:

        käytössä ollut noin 3-vuotta. Maksoi silloin postikuluineen n. 250 euroa. Mietityttää pitäisiköhän ihmisetkin laittaa häkkiin ja pitää sisällä, kun nekin voi jäädä auton alle. Ihmisenkin voi joku ampua, luödä puukolla tai kirveellä tuttu tai tuntematon.Naapuri voi olla riidellä vaikka ei olisi eläintä lainkaa. Niinpä siinäpä pulmaa kun oikein miettii eri asioita.

        Oletko hyväksi havainnut kapistuksen?? Mistä tilasit? Onko hintansa väärti? Ja olikos niissä pattereissa joku sellainen että ovat kalliita ja täytyy usein vaihtaa? Kerro kaikki. :)


      • Pipsukka
        ALOITTAJA kirjoitti:

        Oletko hyväksi havainnut kapistuksen?? Mistä tilasit? Onko hintansa väärti? Ja olikos niissä pattereissa joku sellainen että ovat kalliita ja täytyy usein vaihtaa? Kerro kaikki. :)

        On se hyvä laite,en päästä kissaani ulos ilman pantaa .Niin tämä on meillä vain mökki käytössä kesäaikaan.Kaupungissa kissa ulkoilee valjaissa.Onhan se kallis mutta mihin sitä sitten vertaa,kissa löytyy aina.Kissa ei välttämättä ole kaukana, mutta ei se ole kuin koira joka tulee aina kun kutsutaan,nukkuu tyytyväisenä marjapensaan alla vaikka kuin kutsutaan.Pattereita meillä meni viimekesänä 4kpl(miesten rannekellon patteri) maksaa noin 5 euroa. Ohjeessa luvattiin kestoksi noin 2 viikkoa, sen se ainakin kestää enemmänkin.Olimme 5 viikoa lomalla ja kaikki viikonloput touko-syyskuu.Sieltä Oulunsalosta tilasin, ja sieltä kerrottiin että olisi tulossa GPS-paikannin sen hankin heti kun kissalle sopivan kokoinen on myynnissä ajokoirille jo on.Vähän se panta kutittaa kissaa mutta antaa laittaa ei siitä häiriinny.Niin ja vastaan ottimessakin on patteri mutta se kestää paljon kauemmin.Meidän kisu ulkoilee vapaana ja pyydystää hiiriä ja voin sanoa että nauttii olostaan mökillä.Vaaroja on tietenkin kaikkialla ja voi se linnunkin tappaa, mutta tappaahan ihminenkin sorsia ym. mikä ero siinä on, en ymmärrä
        Soitteleppa Yoko Keräselle Oulunsaloon en muista firman nimeä ja juttele saat tarkempaa tietoa asiasta. Me olemme tyytyväisiä


      • ??????
        Pipsukka kirjoitti:

        On se hyvä laite,en päästä kissaani ulos ilman pantaa .Niin tämä on meillä vain mökki käytössä kesäaikaan.Kaupungissa kissa ulkoilee valjaissa.Onhan se kallis mutta mihin sitä sitten vertaa,kissa löytyy aina.Kissa ei välttämättä ole kaukana, mutta ei se ole kuin koira joka tulee aina kun kutsutaan,nukkuu tyytyväisenä marjapensaan alla vaikka kuin kutsutaan.Pattereita meillä meni viimekesänä 4kpl(miesten rannekellon patteri) maksaa noin 5 euroa. Ohjeessa luvattiin kestoksi noin 2 viikkoa, sen se ainakin kestää enemmänkin.Olimme 5 viikoa lomalla ja kaikki viikonloput touko-syyskuu.Sieltä Oulunsalosta tilasin, ja sieltä kerrottiin että olisi tulossa GPS-paikannin sen hankin heti kun kissalle sopivan kokoinen on myynnissä ajokoirille jo on.Vähän se panta kutittaa kissaa mutta antaa laittaa ei siitä häiriinny.Niin ja vastaan ottimessakin on patteri mutta se kestää paljon kauemmin.Meidän kisu ulkoilee vapaana ja pyydystää hiiriä ja voin sanoa että nauttii olostaan mökillä.Vaaroja on tietenkin kaikkialla ja voi se linnunkin tappaa, mutta tappaahan ihminenkin sorsia ym. mikä ero siinä on, en ymmärrä
        Soitteleppa Yoko Keräselle Oulunsaloon en muista firman nimeä ja juttele saat tarkempaa tietoa asiasta. Me olemme tyytyväisiä

        että jos laitatte kissallenne kaulapannan, niin sen on oltava joustavasta materiaalista ettei kissa tarttuisi siitä mihinkään kiinni tai jopa kuristuisi!

        Paikannin luo teille vääränlaisen tunteen että kissa olisi valvonnassanne. Se ei ole. Kissaa uhkaa monet vaarat kuten petoeläimet ja koirat. Myöskään maaseudulla ei tykätä jos vieras kissa tulee pihapiiriin tai metsästysoikeuden haltijan maalle, joten se voidaan kylmästi tappaa.

        http://www.incat.fi/kissasisalle.asp


      • Pipsukka
        ?????? kirjoitti:

        että jos laitatte kissallenne kaulapannan, niin sen on oltava joustavasta materiaalista ettei kissa tarttuisi siitä mihinkään kiinni tai jopa kuristuisi!

        Paikannin luo teille vääränlaisen tunteen että kissa olisi valvonnassanne. Se ei ole. Kissaa uhkaa monet vaarat kuten petoeläimet ja koirat. Myöskään maaseudulla ei tykätä jos vieras kissa tulee pihapiiriin tai metsästysoikeuden haltijan maalle, joten se voidaan kylmästi tappaa.

        http://www.incat.fi/kissasisalle.asp

        Panta on suunniteltu kissoille ja siinä on kyllä joustava kohta


      • ALOITTAJA
        ?????? kirjoitti:

        että jos laitatte kissallenne kaulapannan, niin sen on oltava joustavasta materiaalista ettei kissa tarttuisi siitä mihinkään kiinni tai jopa kuristuisi!

        Paikannin luo teille vääränlaisen tunteen että kissa olisi valvonnassanne. Se ei ole. Kissaa uhkaa monet vaarat kuten petoeläimet ja koirat. Myöskään maaseudulla ei tykätä jos vieras kissa tulee pihapiiriin tai metsästysoikeuden haltijan maalle, joten se voidaan kylmästi tappaa.

        http://www.incat.fi/kissasisalle.asp

        Siis mua nyt vähän ihmetyttää että mitä tää juttu on?? :D

        En ymmärrä, mä en ainakaan käsitä asiaa noin kuin täällä jo pari on sanonut! TOTTAKAI kissalleni voi jotain tapahtua ja jos tapahtuu niin mielelläni löydän sen kuolleena kuin se että elän loppuelämäni epätietoisuudessa siitä, mitä kissalleni tapahtui. Tosin laite voi tippua tms..

        Ihme porukkaa..


      • tai sitten vain
        ALOITTAJA kirjoitti:

        Siis mua nyt vähän ihmetyttää että mitä tää juttu on?? :D

        En ymmärrä, mä en ainakaan käsitä asiaa noin kuin täällä jo pari on sanonut! TOTTAKAI kissalleni voi jotain tapahtua ja jos tapahtuu niin mielelläni löydän sen kuolleena kuin se että elän loppuelämäni epätietoisuudessa siitä, mitä kissalleni tapahtui. Tosin laite voi tippua tms..

        Ihme porukkaa..

        eläinrakkaita ihmisiä jotka kantavat huolta jopa vieraista kissoista tai ihmisiä jotka eivät halua irtokissoja juoksentelemaan pihoilleen tai metsiin.


      • ALOITTAJA
        tai sitten vain kirjoitti:

        eläinrakkaita ihmisiä jotka kantavat huolta jopa vieraista kissoista tai ihmisiä jotka eivät halua irtokissoja juoksentelemaan pihoilleen tai metsiin.

        Maalla asutaan eikä siellä ole ongelma. Kissa kulkee nytkin ulkona niin paljon kuin huvittaa.. :D Ette nyt tainneet ymmärtää tarkalleen YHTÄÄN MITÄÄN. Hemmetti. Luuletteko että oon pitäny kissaani sisällä tähän asti ja nyt tuli päähän että ulkoilutan sitä tällä?? Not. Oon kyllä selittäny miksi tämän laitteen haluaisin hankkia, miksi sitä tarvii toistella koko ajan. Ihan ku ymmärryksessä olis vikaa.


      • Åopelex
        ?????? kirjoitti:

        että jos laitatte kissallenne kaulapannan, niin sen on oltava joustavasta materiaalista ettei kissa tarttuisi siitä mihinkään kiinni tai jopa kuristuisi!

        Paikannin luo teille vääränlaisen tunteen että kissa olisi valvonnassanne. Se ei ole. Kissaa uhkaa monet vaarat kuten petoeläimet ja koirat. Myöskään maaseudulla ei tykätä jos vieras kissa tulee pihapiiriin tai metsästysoikeuden haltijan maalle, joten se voidaan kylmästi tappaa.

        http://www.incat.fi/kissasisalle.asp

        Kyllä meillä ainakin tykätään kovasti pihapiiriin tulevista kissoista. Samoin on laita naapureiden kohdalla. Täällä on vuosikymmeniä ollut tapana antaa kissojen olla vapaana, eikä tulevaisuudessakaan ole näkyvissä mitään syytä muuttaa hyvää käytäntöä.


      • omia kissojani ulos irti...
        ALOITTAJA kirjoitti:

        Maalla asutaan eikä siellä ole ongelma. Kissa kulkee nytkin ulkona niin paljon kuin huvittaa.. :D Ette nyt tainneet ymmärtää tarkalleen YHTÄÄN MITÄÄN. Hemmetti. Luuletteko että oon pitäny kissaani sisällä tähän asti ja nyt tuli päähän että ulkoilutan sitä tällä?? Not. Oon kyllä selittäny miksi tämän laitteen haluaisin hankkia, miksi sitä tarvii toistella koko ajan. Ihan ku ymmärryksessä olis vikaa.

        mutta sehän on kuitenkin jokaisen oma valinta. Minusta on kuitenkin hienoa että haluat ostaa kisullesi tuollaisen tutkan, kyllä se ainakin omaa mieltäni rauhoittaisi. Ja varmasti jos kisu on hieman pidempään poissa, se voi tuollaisen avulla löytyäkin.


      • maaseudun uunot
        Åopelex kirjoitti:

        Kyllä meillä ainakin tykätään kovasti pihapiiriin tulevista kissoista. Samoin on laita naapureiden kohdalla. Täällä on vuosikymmeniä ollut tapana antaa kissojen olla vapaana, eikä tulevaisuudessakaan ole näkyvissä mitään syytä muuttaa hyvää käytäntöä.

        Eikö edes eläinsuojelulaki?
        "hyvä käytäntö" kumoaa mielestäsi eläinsuojelulain????


    • Miepä vaan

      Otin kissani kerrostaloon. Muutettiin maaseudulle ja kissat alkoi välillä livahtamaan ulos. Päästin ne sitten silloin kun halusivat. Ja selkeesti nauttivat olostaan. Nyt kumminkin kolli alkanut tekee reissuja. (kaikki kissat leikattu) Ja parhaillaan kateissa, ollut jo viikon.
      Ihan mielenkiinnosta kanssa pantaa kattelin. Kun kokoajan pyörii mielessä, josko on nalkissa jossain. Ja että parhaillaan voisin auttaa kissaani, enkä turhaan huudella ympäriinsä. Minä kanssa mielummin löydän kissani kuolleena, kun jään miettimään mitä sille on tapahtunut.
      Sehän on todellakin jokaisen oma asia telkeekö kissat sisälle vai antaako olla ulkona. Kummastakin löytyy omat hyvät ja huonot puolensa. Sitäpaitsi meillä kissat lähinnä raahaa hiiriä, ei lintuja. Kaksi lintua on tappanu vuoden aikana.

      • ALOITTAJA

        .. samaa mieltä!


      • petfinder
        ALOITTAJA kirjoitti:

        .. samaa mieltä!

        Mulla on myös tuollanen petfinder. Laite on hyvä antaa oikean suunnan mistä kissa löytyisi mut mielestäni se on vähän epätarkka, kissaa on todella vaikeeta löytää laitteella. Mut onhan siitä tietysti suuri apu, mut jos kissa menee kauaksi noin 2 kilometrin päähän ni laitteesta ei oo oikein mitää hyötyä. Jos ei kissa ymmärrä itte tulla kotia tai lähelle kotia ni vaikeetahan on kissaa löytää se on fakta, paljo on kissasta kiinni. mut hyvä laite tuo on vaikka sais olla vähän tarkempi, tietääkö kukaan mistä sais vielä tarkemman paikantajan kissalle???


      • Pärtsä
        petfinder kirjoitti:

        Mulla on myös tuollanen petfinder. Laite on hyvä antaa oikean suunnan mistä kissa löytyisi mut mielestäni se on vähän epätarkka, kissaa on todella vaikeeta löytää laitteella. Mut onhan siitä tietysti suuri apu, mut jos kissa menee kauaksi noin 2 kilometrin päähän ni laitteesta ei oo oikein mitää hyötyä. Jos ei kissa ymmärrä itte tulla kotia tai lähelle kotia ni vaikeetahan on kissaa löytää se on fakta, paljo on kissasta kiinni. mut hyvä laite tuo on vaikka sais olla vähän tarkempi, tietääkö kukaan mistä sais vielä tarkemman paikantajan kissalle???

        Meillä mökillä käytössä kissoilla jäljittimet ja tyytyväisiä ollaan


    • äken

      Mistä näitä petfinder-pantoja saa? Voisiko joku laittaa linkkia tms? :)

      • pantakissa

        Ekan pannan tilasin Tracker Oy:stä Oulunsalosta
        Viime syksynä ostin toisen Mustista ja Mirristä Tampereelta ja oli todella edullinen.
        Noissa nettikaupoissa näyttää hinnat vaihtelevan kovasti (245-299)
        Kysele Mustista ja Mirristä he voivat varmaan tilata tai soita Tracker Oy Oulunsalo
        Vanhasta pannasta meni anteeni poikki sieltä sain varaosan ja taas toimii.
        6 vuotta ollut käytössä mökillä


    • Cruor80

      Kyllä ois hyvä vekotin, meidän leikattu tyttökissa oli viimekesänä 3vrk naapurin katiskassa joka oli tietenkin kuivalla maalla. onneksi sinnikkäästi etsin naapurien pihat ja lähialueet. heikon naukumisen kuulin viimein naapurin vanhan ulkorakennuksen päästä, kissa oli janoinen ja nälissään, 3vrk auringossa ilman ruokaa ja juomaa. todellaki hankin ku löydän sopivan!!!

    • suvikki1

      Xisus ja muut pösilöt!!! Paikannin on paras keksintö pyörän jälkeen!! Minun kateilla ollut käytössä jo 8 vuotta ja pois en anna-uuden ostan kolmannelle kissalleni ihan koht.Tässä mistään turvallisuuden tunteesta ole kyse vaan siitä ,että kissa löytyy silloin kun sen tarvitsee löytyä!!! Helvettiäkö tänne tulette pätemään,kun asia ei teitä selvästi edes koske! Haloo-hankkikaa elämä!!!

      • skarppina

        Hienoa,jos huomaat että kissa menee muiden pihaan,juosten hajet sen pois,ennenkun se tekee vahinkoa muiden omaisuudelle.Ole valpas ja nopea :)


      • haaskausta

        Ei varmaan estä muiden pihoille ulostamista,autojen alle jääntiä,tai petojenruuaksi joutumista.
        Tietysti kiva jos löydät kalliin laitteesi ja saat sen takaisin kotiin,vaikka kissan henkeä se ei pelastakkaan.
        Laittaisin tuonkin rahan mielummin kissatarhaan tai näkymättömään aitaan,niin kissa pysyisi tietyllä alueella,lähellä,aina löydettävissä ja myös turvassa jos aitauksessa olisi.


      • jktjkt
        haaskausta kirjoitti:

        Ei varmaan estä muiden pihoille ulostamista,autojen alle jääntiä,tai petojenruuaksi joutumista.
        Tietysti kiva jos löydät kalliin laitteesi ja saat sen takaisin kotiin,vaikka kissan henkeä se ei pelastakkaan.
        Laittaisin tuonkin rahan mielummin kissatarhaan tai näkymättömään aitaan,niin kissa pysyisi tietyllä alueella,lähellä,aina löydettävissä ja myös turvassa jos aitauksessa olisi.

        Se vasta haaskausta onkin, jos rakentaa jos´nkun pikkutarhan, josta ei kuitenkaan kissalle mitään iloa ole. Vapaus on kissalle parasta.

        Miten se näkymätön aita estää niitä petoja hyökkäämästä kissojen kimppuun?


      • ei vapaasti enää
        jktjkt kirjoitti:

        Se vasta haaskausta onkin, jos rakentaa jos´nkun pikkutarhan, josta ei kuitenkaan kissalle mitään iloa ole. Vapaus on kissalle parasta.

        Miten se näkymätön aita estää niitä petoja hyökkäämästä kissojen kimppuun?

        Näkymätön aitahan laitetaan tietenkin sinne omalle alueelle,itsekkin siellä jos asuu,niin on helppo huomata mitä petoja nurkissa liikkuu.


        Tai sitten ihan tavallinen katollinen tarha,niin kuin koirallekkin usein laitetaan.Kanaverkosta saa helposti katon,ja kissa on turvassa pedoilta,ja vierailta koiriltakin.Tarha voi olla niin iso kuin vain on tonttia,varallisuutta ja viiteliäisyyttä tehdä.

        Naapurien pihoissa voi olla ties mitä vaaroja,joillakin on terrierejä,nehän tappavat pienpetojakin,en haluais et kissaan kiinni kävis.Tai muitakin vaaroja,ei voi tietää mitä kaikkea siellä on.En minä ainakaan ota riskiä enää että kissani viettää viimeiset hetket heidän pihassaan koiran riepoteltavana.

        Mulle ilmotettiin,että jos kissan koira heidän pihaansa lopettaa,niin kissan omistajana saan maksaa mahdolliset koiran el kulutkin,käyttävät sen tarkastuksessa jokatapauksessa jos yhteenotto tulee.

        Eli kissa on jatkossa valvonnassa sekä ulkotarhassa,jota viellä parannellaan kesällä.
        En halua ottaa riskiä,metsästys rotuinen koira,ei siedä kissaani heidän pihassaan.
        Kerran oli jo yhteenotto lähellä,ja siksi asiasta naapurin kanssa keskusteltiin.Onneksi naapuri kerkesi ottaa koiransa silloin kiinni,ja kissa säästyi.


      • vapaana nyt ja aina
        ei vapaasti enää kirjoitti:

        Näkymätön aitahan laitetaan tietenkin sinne omalle alueelle,itsekkin siellä jos asuu,niin on helppo huomata mitä petoja nurkissa liikkuu.


        Tai sitten ihan tavallinen katollinen tarha,niin kuin koirallekkin usein laitetaan.Kanaverkosta saa helposti katon,ja kissa on turvassa pedoilta,ja vierailta koiriltakin.Tarha voi olla niin iso kuin vain on tonttia,varallisuutta ja viiteliäisyyttä tehdä.

        Naapurien pihoissa voi olla ties mitä vaaroja,joillakin on terrierejä,nehän tappavat pienpetojakin,en haluais et kissaan kiinni kävis.Tai muitakin vaaroja,ei voi tietää mitä kaikkea siellä on.En minä ainakaan ota riskiä enää että kissani viettää viimeiset hetket heidän pihassaan koiran riepoteltavana.

        Mulle ilmotettiin,että jos kissan koira heidän pihaansa lopettaa,niin kissan omistajana saan maksaa mahdolliset koiran el kulutkin,käyttävät sen tarkastuksessa jokatapauksessa jos yhteenotto tulee.

        Eli kissa on jatkossa valvonnassa sekä ulkotarhassa,jota viellä parannellaan kesällä.
        En halua ottaa riskiä,metsästys rotuinen koira,ei siedä kissaani heidän pihassaan.
        Kerran oli jo yhteenotto lähellä,ja siksi asiasta naapurin kanssa keskusteltiin.Onneksi naapuri kerkesi ottaa koiransa silloin kiinni,ja kissa säästyi.

        Jos petopelko on perusteena, niin ei siinä näkymättömät aidat paljon auta. Jos peto sattuu kohdalle tulemaan, niin tuollaisessa aitauksessa oleva kissa on helppo saalis. Siinä ei montaa sekuntia mene kun kissa on mennyttä. Onneksi tosielämässä pedot ovat harvassa, joten kissa on turvassa.

        Jos sinun naapurissasi on terrierejä, niin se on sinun ongelmasi. Aika avuttomia kissoja ovat, jos menevät paikkaan, jossa tunnetusti on vaarallisia koiria.

        Meillä ollaan naapureiden kanssa tekemisissä lähes päivittäin ja tiedän hyvin mikä heidän tilanteensa on. Sellaisia koiria ei ole, joista kissalle vaaraa olisi, eikä heillä ole mitään sitä vastaan, jos kissamme tulevat heille.


      • ketunkaveriksilähti
        vapaana nyt ja aina kirjoitti:

        Jos petopelko on perusteena, niin ei siinä näkymättömät aidat paljon auta. Jos peto sattuu kohdalle tulemaan, niin tuollaisessa aitauksessa oleva kissa on helppo saalis. Siinä ei montaa sekuntia mene kun kissa on mennyttä. Onneksi tosielämässä pedot ovat harvassa, joten kissa on turvassa.

        Jos sinun naapurissasi on terrierejä, niin se on sinun ongelmasi. Aika avuttomia kissoja ovat, jos menevät paikkaan, jossa tunnetusti on vaarallisia koiria.

        Meillä ollaan naapureiden kanssa tekemisissä lähes päivittäin ja tiedän hyvin mikä heidän tilanteensa on. Sellaisia koiria ei ole, joista kissalle vaaraa olisi, eikä heillä ole mitään sitä vastaan, jos kissamme tulevat heille.

        Niin,ja lopullinen vapaus kissalle tulee,kun ei enää kotonakaan näy.Se se on vapautta,ihan turha siitä on huolestua.Kuuluu luonnonlakeihin,ja kiertokulkuun ,ihan normia :)


      • vapaana pysyy
        ketunkaveriksilähti kirjoitti:

        Niin,ja lopullinen vapaus kissalle tulee,kun ei enää kotonakaan näy.Se se on vapautta,ihan turha siitä on huolestua.Kuuluu luonnonlakeihin,ja kiertokulkuun ,ihan normia :)

        Siitä en osaa sanoa mitään, koska meillä kissat ovat päivittäin kotona. Tai no, kesäisin ne joskus innostuvat ja ovat olleen päivän kaksi omilla teillään. Kesä on niin upea ja houkutteleva asia kissoille, tiedäthän. Ai niin, et tiedäkään kun tapanasi on pitää kissoja vankeina.


      • onhan noita nähty :)
        vapaana pysyy kirjoitti:

        Siitä en osaa sanoa mitään, koska meillä kissat ovat päivittäin kotona. Tai no, kesäisin ne joskus innostuvat ja ovat olleen päivän kaksi omilla teillään. Kesä on niin upea ja houkutteleva asia kissoille, tiedäthän. Ai niin, et tiedäkään kun tapanasi on pitää kissoja vankeina.

        Ethän sinä kissan oloista mitään tiedä,kun et nää kissaasikaan joka päivä.Mites tarjoat sille turvallisen elinympäristön,kun et tiedä missä vaaroissa se on?

        Mutta pidä vaan ihmeessä kissaasi heitteillä,ethän pystyisikään huolehtimaan siitä niin kuin laki määrää.
        Kaikista ei vain ole siihen,eihän kaikki omista lapsistaankaan pysty huolehtimaan,eikä pajoa mistään muustakaan.

        Onneksi osa eläinten omistajista on kuitenkin vastuullisia,ja he hoitavat myös muiden elukat turvaan,kun omistaja ei välitä,eikä viitsi vaivautua.


      • estäitseäsi
        vapaana pysyy kirjoitti:

        Siitä en osaa sanoa mitään, koska meillä kissat ovat päivittäin kotona. Tai no, kesäisin ne joskus innostuvat ja ovat olleen päivän kaksi omilla teillään. Kesä on niin upea ja houkutteleva asia kissoille, tiedäthän. Ai niin, et tiedäkään kun tapanasi on pitää kissoja vankeina.

        freecat,samanauhataassssh.....tylsää ;/


      • vapaina nauttivat
        onhan noita nähty :) kirjoitti:

        Ethän sinä kissan oloista mitään tiedä,kun et nää kissaasikaan joka päivä.Mites tarjoat sille turvallisen elinympäristön,kun et tiedä missä vaaroissa se on?

        Mutta pidä vaan ihmeessä kissaasi heitteillä,ethän pystyisikään huolehtimaan siitä niin kuin laki määrää.
        Kaikista ei vain ole siihen,eihän kaikki omista lapsistaankaan pysty huolehtimaan,eikä pajoa mistään muustakaan.

        Onneksi osa eläinten omistajista on kuitenkin vastuullisia,ja he hoitavat myös muiden elukat turvaan,kun omistaja ei välitä,eikä viitsi vaivautua.

        Tärkeä'mpi virikkeellinen ympäristö kuin äärimmäisen turvallinen. Ja kyllä tuo elinympäristä aika turvalliselta tuntuu kun vanhin kissoistamme on jo 13 vuotta nauttinut vapaudesta.

        Vangitse sinä kissojasi, jos siltä tuntuu. Kissaparkasi itsekkydestäsi ja typeryydestäsi kärsivät, mutta ehkä pahaa oloasi helpottaa kun saat tehtyä kissoille vielä pahemman olon vangitsemalla ne.


      • surullista on
        vapaina nauttivat kirjoitti:

        Tärkeä'mpi virikkeellinen ympäristö kuin äärimmäisen turvallinen. Ja kyllä tuo elinympäristä aika turvalliselta tuntuu kun vanhin kissoistamme on jo 13 vuotta nauttinut vapaudesta.

        Vangitse sinä kissojasi, jos siltä tuntuu. Kissaparkasi itsekkydestäsi ja typeryydestäsi kärsivät, mutta ehkä pahaa oloasi helpottaa kun saat tehtyä kissoille vielä pahemman olon vangitsemalla ne.

        Varmasti kaikista pahin olo on omistajalla,jonka kissa auton alle tai petojen syötäväksi on jäänyt välinpitämättömän omistajan vuoksi.
        Omalla laiminlyönnillään aiheuttanut kissansa kuoleman.


      • vaaroihin tuomitut
        vapaina nauttivat kirjoitti:

        Tärkeä'mpi virikkeellinen ympäristö kuin äärimmäisen turvallinen. Ja kyllä tuo elinympäristä aika turvalliselta tuntuu kun vanhin kissoistamme on jo 13 vuotta nauttinut vapaudesta.

        Vangitse sinä kissojasi, jos siltä tuntuu. Kissaparkasi itsekkydestäsi ja typeryydestäsi kärsivät, mutta ehkä pahaa oloasi helpottaa kun saat tehtyä kissoille vielä pahemman olon vangitsemalla ne.

        Pimeet ajatukset sulla :o


      • niin on
        surullista on kirjoitti:

        Varmasti kaikista pahin olo on omistajalla,jonka kissa auton alle tai petojen syötäväksi on jäänyt välinpitämättömän omistajan vuoksi.
        Omalla laiminlyönnillään aiheuttanut kissansa kuoleman.

        Parempi kohtalo sekin kissalle olisi kuin ikänsä vankina sekopäisen sisäkissuttelijan kanssa.


      • tervepää ja töissä
        niin on kirjoitti:

        Parempi kohtalo sekin kissalle olisi kuin ikänsä vankina sekopäisen sisäkissuttelijan kanssa.

        Milläs oikeudella haukut täällä muita sekopäiseksi,ihan tuntemattomia ihmisiä?
        Et tiedä heistä mitään,et tunne heitä.

        Et vaikuta kirjotuksiesi perusteella terveeltä kyllä itsekkään.Kannattaa ensin keskittyä itseensä,ja sitten vaasta hakea muista vikoja.

        Jos muut täällä haluavat hoitaa kissojaan lain mukaan,siis niin kuin kissaa velvoitetaan ihmisten hoitamaan.Luulisi että olisit moisesta enemmän kuin tyytyväinen.
        Mutta ei, sinäpä alatkin kateelliseksi,outoa käytöstä.Mutta kun lukee muutamasta ketjusta samanlaisia kirjoituksiasi,niin ihan tyypillistä sinulta.

        Kannattaisi tuokin kirjoitteluun käytetty energia,suunnata johonkin järkevämpään.Vaikka työssäkäyntiin,ulkoiluun ja liikuntaan.


      • gjtjtt
        tervepää ja töissä kirjoitti:

        Milläs oikeudella haukut täällä muita sekopäiseksi,ihan tuntemattomia ihmisiä?
        Et tiedä heistä mitään,et tunne heitä.

        Et vaikuta kirjotuksiesi perusteella terveeltä kyllä itsekkään.Kannattaa ensin keskittyä itseensä,ja sitten vaasta hakea muista vikoja.

        Jos muut täällä haluavat hoitaa kissojaan lain mukaan,siis niin kuin kissaa velvoitetaan ihmisten hoitamaan.Luulisi että olisit moisesta enemmän kuin tyytyväinen.
        Mutta ei, sinäpä alatkin kateelliseksi,outoa käytöstä.Mutta kun lukee muutamasta ketjusta samanlaisia kirjoituksiasi,niin ihan tyypillistä sinulta.

        Kannattaisi tuokin kirjoitteluun käytetty energia,suunnata johonkin järkevämpään.Vaikka työssäkäyntiin,ulkoiluun ja liikuntaan.

        Jaahas, täällä olet viikonloppuaamuna levittämässä kissavihaasi keskustelupalstalla. Luulisi olevan parempaakin tekemistä, mutta ei kai sitten.

        Ketkä muut? Pari sisäkissuttelijaa, jotka trollaavat monella nikillä keskustelusta toiseen.


      • kyllästynyt jo ..huh
        gjtjtt kirjoitti:

        Jaahas, täällä olet viikonloppuaamuna levittämässä kissavihaasi keskustelupalstalla. Luulisi olevan parempaakin tekemistä, mutta ei kai sitten.

        Ketkä muut? Pari sisäkissuttelijaa, jotka trollaavat monella nikillä keskustelusta toiseen.

        taas sinä,ja sama virsi.... ;/


      • Rikot lakia
        vapaana nyt ja aina kirjoitti:

        Jos petopelko on perusteena, niin ei siinä näkymättömät aidat paljon auta. Jos peto sattuu kohdalle tulemaan, niin tuollaisessa aitauksessa oleva kissa on helppo saalis. Siinä ei montaa sekuntia mene kun kissa on mennyttä. Onneksi tosielämässä pedot ovat harvassa, joten kissa on turvassa.

        Jos sinun naapurissasi on terrierejä, niin se on sinun ongelmasi. Aika avuttomia kissoja ovat, jos menevät paikkaan, jossa tunnetusti on vaarallisia koiria.

        Meillä ollaan naapureiden kanssa tekemisissä lähes päivittäin ja tiedän hyvin mikä heidän tilanteensa on. Sellaisia koiria ei ole, joista kissalle vaaraa olisi, eikä heillä ole mitään sitä vastaan, jos kissamme tulevat heille.

        Tiedätkös ääliö että se vapaana juokseva kissa on kaikista pahin peto ja vielä peto joka ei todellakaan kuulu suomen luontoon.

        http://yle.fi/uutiset/tutkijat_yllattyivat_kissat_tappavat_miljardeja_elaimia_vuodessa/6471943


    • hyvä idea

      Ostelkaa vaan noita kalliita laitteita. Sitten kun olen loukuttanut irtokissan pihaltani ja toimittanut sen 50km päähän löytöeläinsuojaan niin voinkin myydä tuon Petfinder seurantalaitteen jollekin toiselle kissan vapaana pitäjälle.
      Saa bensakulut ja pullakahveet, kiitos.

      • hyvät naurutsainXD

        Hahhaaaa...sää se oot paha XD


    • Tahtoo..Ulos

      HANKIN NYT HETI KISSALLENI PAIKANTIMEN ! JA OLEN VARMASTI VASTUULLINEN KISSAN OMISTAJA ! Mietin joskus omaa kissaani.. miten huonosti sitä joku voisi tahallaan tai tahattomastikin kohdella.. Vaikka ollaan maalla, aina löytyy ihmisiä jotka pitävät itseään siinä asemassa että voivat arvostella muiden käyttäytymistä. Pitäisivät huolen omista asioistaan. Jos nyt esim. täs tapauksessa ei kissaa saisi päästää ulos vapaana, edes nuuhkimaan raitista ilmaa, niin kyllä on jotain pahasti pielessä jokaisella joka niin ajattelee..! Epäkohtia täs elämäs kyllä on tarpeeksi, että älkää turhaa aiheuttako enää lisää ! Varsinkaan Sinä Loukuttaja, joka kyllä saat rangaistuksesi tavalla tai toisella. Ehkä Sut ja muut vihamieliset vois kans Loukuttaa ja viedä odottamaan kuolemaa "Ihmis Rankkurille" Löytöihmissuojaan, jossa voisit sitten Häkissä odotella, viedäänkö Sut kokeille, jonkun Vastuullisen armoille vai tuomitaanko Sut kuolemaan Huonon Käytöksen Vuoksi !? Kohdellaan Muita, myös Eläimiä, niinkun toivoisimme Heidän ja Niiden Kohtelevan Meitä !! Kiitos kaikille jotka välittävät muistakin kuin itsestään !! PETFINDER - KYLLÄ !

      • hylkääminenjulmaa

        Loikuttamallahan poistetaan luonnosta sinne kuulumattomia eläimiä, kuten irtokissoja joka on luontoon kuulumaton haitallinen vieraslaji.Kissathan tappavat rauhoitettuja eläimiä luonnossa harhaillessaan.Kissan itsensä kannalta on sille pelastus, jos se kissanloukun löytää, loukkuhan ei kissaa loukkaa.Vaan antaa sille loukun kautta, mahdollisuuden päästä löytöeläintalolle.Sieltä sen kissansa kadottanut omistaja hakee, ikionnellisena.
        Tai jos kissa on hyljätty, niin kuin ne yleensä ovat(vuosittain suomessa yli 10 000kissaa hylätään luontoon), niin kissalle etsitään uusi, entistä vastuullisempi koti.
        Näin sekä luonnoneläimet, että kissa voittavat.Luoneläimet eivät jää kissan tappamiksi, eikä kissakaan jää autojen alle, tai kidu sairaana ja kylmissään luonnossa.

        Kissahan kyllä saa sitä ilmaa haistella, ja ulkoilla, vapaana omistajansa vahtimana.Vastuuton omistaja vaarantaa lemmikkinsä, ja unohtaa sen tarkoituksella yksin vaaroihin.Täälläkin keskustelupalstalla, huomaa, että kissanhylkääminen on jollekkin ihan joka päiväistä.
        Ihmiset ovat nykypäivänä valveutuneita kissojen pidossa.Tiedän monia vastuullisia ihmisiä, joiden kissat ulkoilee ihan päivittäin, siellä omalla pihalla tietysti.Ja muun ajan ovat perheen hoivissa sisäkissoina.Omistajalla on vain mielikuvitus rajana, miten hän kissansa ulkoilut järjestää.Monilla on suuria katettuja aitauksia, joihin kissa pääsee itsenäisestikkin ja joidenkin kissat pysyvät rakkaan omistajansa kanssa vapaana ulkona, ihan kuin koirat :)


    • Meidän kissalla on MiniFinder paikannin, ja suosittelen. Aivan mahtava juttu.

      • suojeleekokissaa

        Saako sillä jotenkin kissan pysymään omalla pihalla?
        Mietin, kun naapurin saku, ei kissoja siedä, niin sinne ei ainakaan sopis vahingossakaan mennä.Olisko tuollaisesta apua, ettei kissa jäis koiran suuhun, autonalle tai luonnonelukoittenkaan syötäväksi?

        Ei pelkkä sijaintai, auta kissaa, jos sen joku runtelee.


    • samahinta

      Olisko semmonen pihavahti kissalle , finderia parempi, silloin kissa pysyis omalla pihalla/alueella vaan.Eikä menis vaarallisiin paikkohin?
      Mietin vahtoehtoja.Omalla pihalla jos pysyisi, niin olis nähtävissä, kun pieni piha.Eikä ketään vois valittaakkaan siitä, kun ei menis vieraalle alueelle.

      Noin on meinaan saman hintasia.Niin mietin, että pihavahdilla pysyis vaan omalla pihalla, ja sen siellä sitte näkis, fainderilla todennäkösesti löyisi muidenalueelta.Ja tuo ei kiskittelemällä aina tule, niin onko se hankalaa, hakea vieraasta pihasta.Tai odotella, että tuleeko se sieltä.Miten ootte tehneet, käyttekö vieraassa pihassa vaan hakemassa?
      Vähän olen pihavahdin puolella nyt...

      • ostavahtivaan

        Jos hinta sama, niin onhan tuo pihavahti järkevämpi.Silloin kissa pysyy itsellä, eikö se kuitenkin ole tarkoitus kun kissa lemmiksiksi itselle otetaan?


    • Anonyymi

      Moikka. Tästä keskustelusta näyttää jo olevan tovi aikaa. Kaikkia kommentteja en todellakaan lukenut. Mutta kysäisen aloittajalta jos tämä nyt koskaan menee perille , että saitko hommattua pannan ja jos niin miten on toiminut? Itse ajatellut samaa.....vuosia kulunut tästä keskustelusta mutta kokemuksesta olisin kiinnostunut

    • Anonyymi

      Meillä kissa kadoksissa ollut jo 2 viikkoa kohta. Että tällai talvella vähän huono homma. Jos olisi ollut GPS panta,kissa ei ehkä olisi kadonnut. Seuraavalle ostan varmasti pannan. Huom. Asumme maalla keskellä metsää,tiellä kulkee 2 autoa päivässä. Mikään ei ole niin onnellinen näky kuin kissa ulkona vapaasti nauttimassa kesästä. Huom. Myyrät ja hiiret ravintona ulkona,naudan pihviä ja maksaa sisällä sekä hyvälaatuista kuivamuonaa. Ainoa vaan, että Kissamme on kadonnut.

      • Anonyymi

        Sudet, ilvekset, huuhkajat, haukat, supikoirat, ketut nappaa kissan kyllä. Nälkäänsä toki, ei pahuuttaan. Tai, kissasi on pelästynyt saalistajaa, ja paennut, eikä enää löydä tai uskalla tulla kotiin.


    • Anonyymi

      Luulin et toksoblasman voi saada kissan lisäksi nsudanlihasta. Mut, se onkin kissa, joka tartuttaa naudatkin...

      Toksoplasmoosi
      Toxoplasma gondii on kissassa elävä loinen, jonka tartuttavat ookystat siirtyvät kissan eritteiden välityksellä maaperään ja siitä edelleen kasviksiin ja nautaeläimiin. Ihminen voi saada toksoplasmoosin syömällä huonosti kypsennettyä naudan, sian tai lampaan lihaa taikka kontaminoituneita vihanneksia, marjoja tai vettä. Tartunta käsien välityksellä kissan hiekkalaatikosta, maasta tai kasveista on myös mahdollinen.

      Raskaudenaikaisia toksoplasmoosi-infektioita todetaan vuosittain noin 130 äidillä. Toksoplasmoosi on useimmiten oireeton mutta saattaa aiheuttaa lieviä yleisoireita, pientä kuumeilua tai väsymystä. Joskus kaulan tai takaraivon imusolmukkeet turpoavat.

      Raskauden aikainen primaari-infektio on vaarallinen sikiölle. Toksoplasman siirtyminen äidistä sikiöön riippuu raskauden kestosta: mitä pitemmälle raskaus on edennyt äidin primaari-infektion aikaan, sitä helpommin toksoplasma läpäisee istukan. Sikiön tartuntavaara on alle 10 % ensimmäisessä raskauskolmanneksessa ja yli 70 % viimeisinä raskausviikkoina. Synnynnäistä toksoplasmoosia sairastavia lapsia syntyy Suomessa vuosittain noin 50. Raskauden aikaista vasta-aineseulontaa ei ole katsottu aiheelliseksi, koska tapauksia on maassamme vähän.

      Äidin alkuraskauden aikana sairastama toksoplasmainfektio voi johtaa keskenmenoon, kohtukuolemaan tai sikiövaurioon. Loppuraskaudesta taudinkuva on lievempi. Epäily sikiön synnynnäisestä tulehduksesta saattaa herätä myös kaikututkimuksessa. Suurin osa synnynnäiseen toksoplasmainfektioon sairastuneista lapsista syntyy oireettomina, mutta tauti on krooninen ja aiheuttaa jopa 90 %:lle vuosien kuluessa näkö- tai keskushermostovaurioita.

      Tuoreen toksoplasmoosin diagnoosi perustuu vasta-ainetutkimuksiin. Jos niiden perusteella on syytä epäillä tuoretta tartuntaa, äiti lähetetään äitiyspoliklinikalle, joka järjestää jatkotutkimukset sikiön mahdollisen sairastumisen havaitsemiseksi. Raskaudenaikainen toksoplasmoosi kuuluu aina erikoissairaanhoitoon. Lääkehoito aloitetaan, jos todetaan laboratoriotutkimuksin varmistettu tartunta. Lääkehoidon avulla voidaan pienentää vaaraa sikiön tartuntaan.

      Raskausaikana on aina hyvä huolehtia käsienpesusta ennen ruoan käsittelyä ja sen jälkeen. Kasvikset on syytä pestä perusteellisesti ja raaka liha kypsentää kunnolla. Elintarvikkeiden lämmittäminen yli 65 asteen lämpötilaan tuhoaa toksoplasman, jolloin ruoan syöminen on turvallista. Puutarhatöissä on syytä käyttää käsineitä. Kissanhiekkaa on syytä välttää.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe