Milloin K J Ståhlberg suomen

ensimmänen presidentti

saa muistomerkin paikkakunnalle.
On todellista tyhmyyttä olla käyttämättä suuren valtiomiehen mainetta paikkakunnan esittelyssä.
Tietoja:
http://fi.wikipedia.org/wiki/K._J._Ståhlberg

12

778

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä olen itsekin suuresti ihmetellyt jo hyvin pitkään ja toin viimeksi asian esille ennen kuntavaaleja eräässä vaalipaneelissa.

    • munaskuukkeli

      siis toi pressan puolikas on syntyny suomussalmella? en oo tiennykkää! Miks tätä ei oo mainittu paikallisissa oppilaitoksissa? ihmettelen suuresti =I

      • mainittu

        Kyllä mulle on siitä kerrottu jo ala-asteella ja käytiimpä karhulanvaaralla katsomassa sitä muistomerkkiäkin jopa.


      • ihmetyttääkin
        mainittu kirjoitti:

        Kyllä mulle on siitä kerrottu jo ala-asteella ja käytiimpä karhulanvaaralla katsomassa sitä muistomerkkiäkin jopa.

        että korkeintaan keskitason kirjoittelija kianto, joka loi maineensa aivan muilla asioilla kuin kirjoittamalla, niin hänestä kyllä riittää opettamista yllin kyllin, mutta ei todellisista suurmiehistä

        jotenkin tuntuu siltä, että K J Ståhlberg on pannaan julistettu paikkakunnallamme eikä hänestä saa löytyä mainintaa mistään


    • apiskukko

      Ståhlberg on Suomen perustuslain alullepanija. Suuresti kunnioitettu ihminen.

      • niin on

        ja muistomerkki näyttää olevan unohduksissa pusikossa.Kunnankohan pitäis huolehtia muistomerkin ympäristön siisteydestä?Vai?


    • äärinationalisti

      Tosiaankin, Suomen merkittävin henkilö on unohdettu täällä tyystin.
      Vain pahainen syntymäpaikan merkki Karhulanvaaran pusikossa. Ja sinne suunnitteilla se Suomussalmen moottoriurheilukeskus ja vaikka mitä...
      Ei ei. Tämöinen peli ei vetele.
      Heti muistomerkkitoimikunta pystyyn ja varainkeräys käyntiin.
      Kuntakin voisi omistaan vähän antaa. Leikkamaamalla koulutus, päivähoito, omaishoito, yksityistie ja liikuntapaikkojen määrärahoja, saisi jo komean pronssipatsaan jota sitten kylän koirat jalka ylhäällä tervehtisivät pakkashuuruisina talvipäivinä.
      Rantaneuvos pitäisi palopuheen patsaan juurella Uudenvuoden, Vapun ja Kekripäivinä samalla tuoretta köyhäinleipää jaellen.
      Muistoisssa on mukava rypeä, varsinkin jos aika on ne kullannut.

      • tulet tukemaan hanketta, aloitteen tekijöitä aina kaivataan,tämä mies jos kuka tarvitsee huomio osoituksen meiltä Suomussalmelaisilta ja koko kansalta.


      • kaikuva
        rantaneuvos1 kirjoitti:

        tulet tukemaan hanketta, aloitteen tekijöitä aina kaivataan,tämä mies jos kuka tarvitsee huomio osoituksen meiltä Suomussalmelaisilta ja koko kansalta.

        Rantaneuvoksen pitää panna toimeksi ja aloittaa toreilla ja turuilla nimien keruu.


      • kukaan on
        kaikuva kirjoitti:

        Rantaneuvoksen pitää panna toimeksi ja aloittaa toreilla ja turuilla nimien keruu.

        niin tyhmä että pistää rantaneuvoksen keräämiin listoihin nimeään

        vittu koskaan tiijä mihin tarkotukseen käyttää niitä listoja loppujen lopuksi


      • äärinationalisti
        rantaneuvos1 kirjoitti:

        tulet tukemaan hanketta, aloitteen tekijöitä aina kaivataan,tämä mies jos kuka tarvitsee huomio osoituksen meiltä Suomussalmelaisilta ja koko kansalta.

        Niin, mistä ruvetaan kunnan menoja karsimaan jos ajatellaan kuntaakin mukaan rahoituskuvioihin?

        Tuossa aikaisemmasta listasta: "Kuntakin voisi omistaan vähän antaa. Leikkamaamalla koulutus, päivähoito, omaishoito, yksityistie ja liikuntapaikkojen määrärahoja,..." vai mistä?
        Sillä eihän sille ensimmäiselle presidentille, nyt mitään hymypoikapatsasta olla hankkimassa, vaan kaksi ja puolimetrinen pronssipatsas vähintään.
        Ja semmoinen taitaa maksaa tänäpäivänä kaikkine kuiluineen jotain 150-200 tuhatta euroa. Meinaan jos siitä näköispatsasta meinataan.


      • lystie se
        äärinationalisti kirjoitti:

        Niin, mistä ruvetaan kunnan menoja karsimaan jos ajatellaan kuntaakin mukaan rahoituskuvioihin?

        Tuossa aikaisemmasta listasta: "Kuntakin voisi omistaan vähän antaa. Leikkamaamalla koulutus, päivähoito, omaishoito, yksityistie ja liikuntapaikkojen määrärahoja,..." vai mistä?
        Sillä eihän sille ensimmäiselle presidentille, nyt mitään hymypoikapatsasta olla hankkimassa, vaan kaksi ja puolimetrinen pronssipatsas vähintään.
        Ja semmoinen taitaa maksaa tänäpäivänä kaikkine kuiluineen jotain 150-200 tuhatta euroa. Meinaan jos siitä näköispatsasta meinataan.

        näköispatsaan teko tänä päivänä.
        Otetaan jostae vanha valokuvaja ja tehään tietokoneella mallinnos ja ei kun muotin tekkoon johon valetaan pronssinen ukko.

        Van jos tulee joku muu vouhotus niin nehä hakkoo soarikylältä pari louhittuo kivenlohkaretta ja kulettaa rekalla taeteilijan ateljeeseen.
        Siellä ne pölyttyy pari vuotta ennen kuin taeteilija on keksinnä patsaalle nimen ja siihen sopivan selityksen.
        Sitten ne lohkareet kuskataan vaekka tuonne torin reonalle ja siinä se sitten on uljas uskomattoman taiteellinen patsas.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe