Oikeastaan en suosittele tätä kenellekkään, kääntykää alan liikkeiden puoleen, pääsette helpommalla...tämäkään proto ei ole viellä lentänyt,,,mutta mistä sitä koskaan tietää, katsokaa videot ja kommenttia kehään..
http://www.youtube.com/watch?v=x_IK0p1W0lg
http://www.youtube.com/watch?v=GmxEAMtIqVM
http://www.youtube.com/watch?v=Sddwiyj8daQ
http://www.youtube.com/watch?v=cVh5rD6RRjI
tee se itse heko (moottorisahasta esim.)
10
1297
Vastaukset
Tuo otsikko ei sitten tarkoita naurua. Vähän vaikutta rakentaja jotenkin elämääsä työliintyneeltä. Niinkuin edellinenkin kirjoittaja totesi yrityksen onnistumisesta, voi se joskus lentää. Toistaiseksi vaikuttaa ettei laskelmat vielä ole aivan kohdallaan ja toivoisin lentomatkan olevan lähinnä nurkkaan. Piiloon. Helikopteri on lentävistä härpäkkeistä hankalin lennätettävä ilman apuelektroniikka ja niissä kaputit ovat arvokkaita.
- repa43
mulla on tähän 6 kanavainen helikopteri radio..laitoin tän jutun tuonne kopterit nettiin myös, j a ihmettelen että kaiffarit epäilee hengenlähdön alkavan liian aikaisin tään kans...mikä pakottaa tunkemaan kaulaansa tuonne lapojen väliin,..sama se on tehdas´hekoissa kuin tässäkin..lavat pyörii ja on vaarallia tietysti..tavoite 2 nminuuttia ilmassa..joskus
repa43 kirjoitti:
mulla on tähän 6 kanavainen helikopteri radio..laitoin tän jutun tuonne kopterit nettiin myös, j a ihmettelen että kaiffarit epäilee hengenlähdön alkavan liian aikaisin tään kans...mikä pakottaa tunkemaan kaulaansa tuonne lapojen väliin,..sama se on tehdas´hekoissa kuin tässäkin..lavat pyörii ja on vaarallia tietysti..tavoite 2 nminuuttia ilmassa..joskus
Säätämistä on vielä jonkin verran. Se mitä videon pätkistä mulle jäi kuva vaikutais välityssuhdetta moottorin ja roottorin välillä vielä hiukan liian vähän. Roottorin pyörimisnopeutena pienikin lisäys lisää kantavuutta melkoisesti ja tuo voitaisin saavuttaa välitystä suurentamalla. Moottori tuntui lapojenkanssa pyörivän todennäköisesti suurimman vääntömomentin kohdalla ja suurin teho on siitä vielä jokin verran ylempänä. Tämä vain arvauksena äänen perusteella videoista. Onnea yrityksille.
- repa 43
Pärepilot kirjoitti:
Säätämistä on vielä jonkin verran. Se mitä videon pätkistä mulle jäi kuva vaikutais välityssuhdetta moottorin ja roottorin välillä vielä hiukan liian vähän. Roottorin pyörimisnopeutena pienikin lisäys lisää kantavuutta melkoisesti ja tuo voitaisin saavuttaa välitystä suurentamalla. Moottori tuntui lapojenkanssa pyörivän todennäköisesti suurimman vääntömomentin kohdalla ja suurin teho on siitä vielä jokin verran ylempänä. Tämä vain arvauksena äänen perusteella videoista. Onnea yrityksille.
...tässä videossa moottori on vain hieman tyhjäkäyntiä suuremmalla,,eli tehoja löytyy ja vääntöä viellä vaikka kuinka..
Tyhjäkäyntiä sen vuoksi kun lähettimen paristot olivat kuvaushetkellä loppumaisillaan eikä vastaanottimenkaan olleet parhaassa iskussa, niin otin videon sitten tyhjäkäynnista,.kone kiertää todella hysteerisesti.
- Peloton pelle
Olet oikeilla linjoilla. On hyvä että vielä elää vanha ja hyvä kokeilun halu RC alallakin. Tuollainen rakentaminen jos mikä, opettaa paljon asioita, ja herkistää/trimmaa aivoja ja ajatuksen juoksua.
Eihän tuo näytä olevan kaukanakaan tuo kopterisi lento.
En ala neuvomaan enkä osaakaan, mitä pitäisi tehdä tai jättää tekemättä.
Kokemukseni mukaan ne neuvovat eniten jotka eivät todellisuudessa tiedä juuri mitään.
Olen rakennellut 45 vuoden aikana kaikenlaisia vehkeitä, ja kova halu olisi kokeilla kopterin tekoa, mutta ei vielä ole tullut ruvettua hommiin, vaikka aikaa kyllä tällä ialla jo rupee olemaan.
Olen hankkinut tehdastekoisen kopterin ja kyllä se on ehjänä vielä pysynyt.
Paljon onnea ja sitkeyttä vain rakentamisellesi, uskon että kopterisi vielä hyrisee ilmassakin pitempään kuin tuon kaksi minuuttia, minkä näyt laittaneen tavoitteeksi.- repa43
..paljon kannustuksesta, olet aivan oikeassa, se kehittää tuollainen tekniikan parissa näprääminen ajukoppaa ja kyllä luulen että siitä saa tiettyä hyvän olon tunnetta, kun sen ilmaan saa, tälläista.."mää tein sen fiilinkii" tunnetta, se on jotain samanlaista kuin näillä extreme kaverilla, jotka tekee huimia temppuja...
Mutta myös itse tilasin just eilen honeybeekingin netistä...tulee muutaman päivän kuluttua, mutta projekti jatkuu,tämähän on alkanut jo viimevuoden puolella, ei sitä parane tässä vaiheessa nurkkaan heittää..jos haluat tutustua tekovaiheisiin laitan linkin omille space sivuille missä on paljon kuvia aiheesta ja blokin puolella myös juttua...katso ihmeessä,projekti on muuttunut matkan varrella monta kertaa...
http://repanboxi.spaces.live.com/photos/cns!8E11A154A4B7279!424/ - Pelle peloton
repa43 kirjoitti:
..paljon kannustuksesta, olet aivan oikeassa, se kehittää tuollainen tekniikan parissa näprääminen ajukoppaa ja kyllä luulen että siitä saa tiettyä hyvän olon tunnetta, kun sen ilmaan saa, tälläista.."mää tein sen fiilinkii" tunnetta, se on jotain samanlaista kuin näillä extreme kaverilla, jotka tekee huimia temppuja...
Mutta myös itse tilasin just eilen honeybeekingin netistä...tulee muutaman päivän kuluttua, mutta projekti jatkuu,tämähän on alkanut jo viimevuoden puolella, ei sitä parane tässä vaiheessa nurkkaan heittää..jos haluat tutustua tekovaiheisiin laitan linkin omille space sivuille missä on paljon kuvia aiheesta ja blokin puolella myös juttua...katso ihmeessä,projekti on muuttunut matkan varrella monta kertaa...
http://repanboxi.spaces.live.com/photos/cns!8E11A154A4B7279!424/Kiitos vaan, ja samoin itsellesi.On mukava seurata "raskasta raatajaa" kuten täällä meilläpäin sanotaan.Ne hommat näyttää olevan todella mielenkiintoisia ja ennenkaikkea kehittäviä.
Minä kerran rakensin sellaista "rättisiipi" konettta, moottori oli ikivanha, en muista merkkiä. Mutta muistan vain sen, että juuri kriittisemmällä hetkellä se rupesi itse määräilemään kierroksensa, no tietenkin se rajoitti koneen nousua lopulta niin, että niin moottorille kuin koneellekin soi viimein ne RC kirkon kellot.
En katsonut tarpeelliseksi kasata sitä projektia enää.
Katselin projektisi kuvia vanhoilla vähemmän viisailla silmilläni, ja----jatka siitä tulin tuohon tulokseen.
Muuten otan viikonloppuna yhteyttä verstaaseesi sillä sähköposti osoitteella. Peloton p - Peloto p
repa43 kirjoitti:
http://repanboxi.spaces.live.com/photos/cns!8E11A154A4B7279!424/Olet näämmä kans taiteilija,taulut ovat mielestäni hienoja upeita.
Minun taiteellisuuteni on musiikin puolella.
Myöhemmin lisää. - repa43
Peloto p kirjoitti:
Olet näämmä kans taiteilija,taulut ovat mielestäni hienoja upeita.
Minun taiteellisuuteni on musiikin puolella.
Myöhemmin lisää....kyllä vaan joutessani heiluttelen pensseliä, poikkeus seinämaalaus mistä oli myös kuva, on tehty tennis-sukalla...musiikki on hieno harrastus, minä tykkään myös laulella karaokea,mulla on hyvät laitteet täällä kotona,niin se korvaa lauluaääntäkin..olisi hienoa osata soittaa jotain instrumenttia, mutta jätän sen osaavampiin käsiin..kyllä hyvät harrastukset pitää ajatukset poissa pahuudesta..ainiin rakensin tuossa myös näpsän pikku traktorin, se näkyy eräässä noista heko kuvista, siinä missä heko on etualalla ja tekemäni raksun keula siinä takana, myin sen kyllä 2 kk sitten.
- repa43
Pelle peloton kirjoitti:
Kiitos vaan, ja samoin itsellesi.On mukava seurata "raskasta raatajaa" kuten täällä meilläpäin sanotaan.Ne hommat näyttää olevan todella mielenkiintoisia ja ennenkaikkea kehittäviä.
Minä kerran rakensin sellaista "rättisiipi" konettta, moottori oli ikivanha, en muista merkkiä. Mutta muistan vain sen, että juuri kriittisemmällä hetkellä se rupesi itse määräilemään kierroksensa, no tietenkin se rajoitti koneen nousua lopulta niin, että niin moottorille kuin koneellekin soi viimein ne RC kirkon kellot.
En katsonut tarpeelliseksi kasata sitä projektia enää.
Katselin projektisi kuvia vanhoilla vähemmän viisailla silmilläni, ja----jatka siitä tulin tuohon tulokseen.
Muuten otan viikonloppuna yhteyttä verstaaseesi sillä sähköposti osoitteella. Peloton p[email protected] ,kuvia ja postia voi laittaa tuohon ,kiitos
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823193
- 922905
- 532152
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201605Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..61379- 151369
- 191354
Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131321Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein141317Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351275