Ehdotuksia tänne

KorvenKukka

Laittakaapa tähän ehdotuksia siitä minkälainen palstan tulisi mielestänne olla.
Mitä pitää sallia?
Mitä pitää kieltää?
Pitääkö jollain tavalla ilmoitella mihin viesti on siirretty?
Pitääkö ilmoittaa miksi viesti on siirretty tai poistettu?
Halutaanko tosiaankin kaikista toimista ilmoituksia keskustelun sekaan vai jokin uusi palsta jonne moderointitoimet ilmoitetaan jne...
Katsotaan saadaanko aikaiseksi jokin systeemi johon KAIKKI olisivat tyytyväisiä.

Laitan sitten tiedon Ylläpidolle muutosehdotuksista ja jos ne johtavat uusiin ohjeistuksiin saadaan viimeinkin palsta jossa kukaan ei tunne tulleensa väärinkohdelluksi.

KorvenKukka

132

4967

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arska

Ei minkäänlainen palsta voi mielyttää kaikkia. Aina on joku jolle ei jokin sovi. Oikeastaan palsta on nykyisellään aivan hyvä. Myös siinä suhteessa, että ikuiset vastarannankiisket saavat purkaa itseään moittimalla aloituksia, vääriä aiheita jne.

• tääl oli sellainen sefu joka ilmoitti jos aloitus oli siirretty ja minne, myöskin hän ilmoitti jos meno meni liian rajuksi, antoi siis pikku näpäytyksen. :)

• paapuuri.re

saattaisi rauhoittaa tilannetta.
        Loppuisi se keskinäinen sanailu nopeammin.

• PAKKASAKKA

Suloista sunnuntaita Sinullekin! - Sallikaa se kaiken karvainen huumori ainakin, siitähän on ollut puhetta ; ketä se haittää ,jos vähän hömpöttelee? - Kieltää pitäisi - rasismi , Jeesus/uskonnolliset asiat . - Suotavaa olisi , jos kerrottaisiin siirroista ; miksi ja mihin. Ilmoitukset suoraan keskustelun sekaan samantien.Samoin poistoista ; miksi. Kun siirrot ja poistot (syyt) ovat heti näkyvissä , ei tule niin paljon tyhjää etsimistä , eikä polemiikkiä. Kiva kun kyselet meiltäkin asioista , toivottavasti mielipiteemme otetaan myös huomioon. Moips!

• heliseväkeijukainen

ja filosofia myös pois ja psykologisointi narsisimin ja persoonallisuushäiriöiden tiimoilla, niille kun omat palstansa.

• Meriläinen

PAKKASAKAN kanssa.
        Minä olen pyörinyt täällä vasta pari kuukautta mutta päässyt mukaan moneen hauskaan ketjuun.
        Ja ollut huulipyöreänä ja oikeastaan myös äkäisenä kun yhtäkkiä hauskuus poissa.
        Minusta tänne kuuluu kaikenlainen elämä.
        tietysti rasistiset ja muuten loukkaavat viestit pois.
        Otan osaa myös vakavaan jos minulla on siihen asiaa mutta jos on viestejä jotka ei minua kiinnost niin en vastaa.
        Ilmoitus miksi joku ketju poistetaan olisi paikallaan, ihan ymmärryksen vuoksi.
        Ja jos täällä ei voisi olla kaikenlaisia keskusteluja kyllä silloin tämä palsta ei myöskään ole enää näin suosittu.
        Minusta juuri se kertoo palstan kovasta käytöstä.
        Hyvää sunnuntain jatkoa KorvenKukalle ja muillekin

• Meriläinen
        heliseväkeijukainen kirjoitti:

ja filosofia myös pois ja psykologisointi narsisimin ja persoonallisuushäiriöiden tiimoilla, niille kun omat palstansa.

sitte lähtee meriläinenkin paremmille metsästysmaille.
        Ne kun kuuluu mun elämään Filosofia ja psykologia.
        Kuinka voisin kirjoittaa tänne kun pitäis miettiä sanoinko jotain jostain näistä aiheista.

• Pirre*

Miksei politiikastakin voisi puhua, tai keskustetella, ja filosofiastakin, - ja ihan kaikesta muustakin..en ymmärrä nämä ed.mainitut aiheet ja asiat koskettavat meitä ihmisiä..

Rasistiset puheet, sekä henkilöön menevät törkeydet pois, sekä jonniin joutavat riitelyketjut myös..

• Hömppähullu Joulupukki

se on aivan turhaa edes yrittää.

Tässä nyt tulee SHERIFFILLEKKIN turinaa, joten haitanneeko mittään. Toivottavasti huomaa.
        Kyllä shefun on vaikea olla kaikille mieliksi, sen ymmärtää jokainen tervepäinen.
        Jos toiseen suuntaan kumartaa, niin toiseen pyllistää.
        mitä tuolla aikaisemmin kirjoitit, oli minusta tervettä asiaa.
        Se täplähoma vois toimiakkin.
        Mutta löytyy varmaan semmonenki koijari, joka alkaa nittä tahallaan keräämään.
        jomsin kumpsin, molempi parempi, ei koskaan kaikkien mielestä täydellinen.
        Väki vaihtuu kuitenkin kokoajan, ja palsta elää omaa elämäänsä.

Täällä kyllä on valinnan varaa ja monipuolisia aloituksia, paras kun et ota valittajia niin tosissaan. narisijoita aina riittää, ja kun joku huomionkipeä ei saakkaan olettamiinsa henkevyyksiin vastakaikua, niin sitten kiukuttelee sinulle.

kylä sen ketjusta aistii milä mielelä siellä mennään. Turhat "vittuilijat" hiiteen. Mutta kun joilekkin se on elämäntehtävä. Tulevat purkamaan pahaa oloaan.

Niille pitäis olla oma palsta. Mutta ei ne sinne kaikki menis, kun eivät saa aiheutettua sillä tavalla toiselle tarpeeksi mielipahaa.

En minä tiedä mitä muuta vois tehdä kuin tuon täplityksen. Se kertois aika paljon missä molemmin puolin mennään.

Voi olla niinkin, että kun joku ohjailee jonkun oikealle palstalle, niin asia on sitä myöten selvä.
        Eikö ne sen takia ole nämä palstat ryhmitelty.

Nämä ikäryhmä palstat käsittääkseni onkin tarkoitettu jotta täällä voi olla niinkuin tämänikäiset yleensäkin ovat.
        Ei tulaainen pieni kuppikuntaisuuskaan ole välttämättä häiritsevä tekijä. Menee sekaan vaan, jos asiaa on. Ei tätä ole kuitenkaan tarkoitettu joidenkin puhelimen korvikkeeksi.
        Silloin poisto armotta päälle.
        Sellaistakin olen jollain palstalla huomannut.
        Juoruavat keskinäiset asiansa, Tolloja ovat. Sitten kun niistä joku heittää herjaa sekaan, niin ollaan muka sitä mieltä etä pidä omista asioistas vain huoli.
        Mitä pirua varten sitten sellaisia yleisille palstoille tuovat, jos niistä ei saa kaikki yleisesti keskustella.

Tämmöisiä oli mielessä tällä kertaa.
        Mie ole kova poika kirroomaan muutenkin, että en minä niitä väkisi tyrkytä näihin jutuihini.
        Ei minut tuntevat siihen kiinnitä mitään huomioa.
        Sehän on vähä tyypin kokonaisuudesta tuokin asia kiinni. Eikö juu, juu ei.

• d;)

Tuo ns. chattaaminen olisi sallittava, niin kuin olet sallinutkin. Tokihan se vaikuttaa chattailulta jos vastaa oman viestin alla olevaan viestiin usein, mutta ei se keskustelullekkaan hyvää tee jos jättää siihen vastaamatta. Jos tuo vain oman jyrkän mielipiteen esiin ja on sitten hiljaa, onko siinä mitään mieltä.

Toinen asia on tuo nälvimenen ja huomauttelu lyhyesti. Sen voisi sallia, mutta pitäisi sallia myös vastaaminen siihen. Joillakin kun on veressä tuo huomauttelu ja riidan haastaminen. Siihen auttaisi seriffin tähden ilmestyminen alapuoliseen viestiin, ja huomautus käyttöstavoista. Yleensä se tapahtuu ilman tunnistettavaa nimimerkkiä.

Huumori myös kuuluu keskusteluun olennaisesti, jopa vakavaankin aiheeseen. Se on vain vaikea rajata, sillä meillä ympäri suomea on niin erilainen käsitys huumorista. Jotkut eivät salli pienintäkään vitsin poikasta, toiset taas viljelevät sitä enemmän kuin leipäviljaa.

Aiheet saisi yleiskeskustelussa olla laidasta laitaan, jopa joku runokin sekaan mahtuu. Rajaahan tämä 50 jo keskustelujen määrän tiettylle tasolle, jos ei tykkää jostakin aiheesta niin sen voi ohittaa olankohautuksella, elikkä olla lukematta niitä ketjuja.

Eikös tämä palsta muuten toimi aika kivasti, ja etenkin nyt kun on valvojaan keskusteluyhteys, niin tiedetään jokainen missä mennään. Voi sitten itse kukin mielessään kontrolloida millä asenteella täällä kannattaa yleensä kirjoitella. Jos on se känkkäränkkä päivä, niin parempi vaan lueskella, eikä vastailla riidan haluisesti.
      d;)

• Heikunkeikku

...meikäläinen pääsi nyt helpolla. Ei tartte sormenpäitään kuluttaa naputtelulla.
        Jos et olisi tähän ketjuun mielipidettäsi sanonut, olisin joutunut itse kirjoittamaan nuo samat asiat.
        Kiitos kaunis sinulle ja hyvää sunnuntaita :)

Siis olen aivan aivan aivan samaa mieltä :)

• d;)
        Heikunkeikku kirjoitti:

...meikäläinen pääsi nyt helpolla. Ei tartte sormenpäitään kuluttaa naputtelulla.
        Jos et olisi tähän ketjuun mielipidettäsi sanonut, olisin joutunut itse kirjoittamaan nuo samat asiat.
        Kiitos kaunis sinulle ja hyvää sunnuntaita :)

Siis olen aivan aivan aivan samaa mieltä :)

Varmaan tähän tulee kaikki ehdotukset maan ja taivaan väliltä, joten kai ne nämäkin täällä seassa menee. Ei taida voida muuttaa tätä areena yhdellä rysäyksellä toimivaksi, mutta sefiltä tuo on kuiten erinomainen ele meille tallaajille.

Hyvää sunnuntaita myös sinulle Heikunkeikku, eli heikkuli. Pidätkös muuten tuosta, oliko se pukki joka antoi tuon lempparin. d;)

• Meriläinen
        d;) kirjoitti:

Varmaan tähän tulee kaikki ehdotukset maan ja taivaan väliltä, joten kai ne nämäkin täällä seassa menee. Ei taida voida muuttaa tätä areena yhdellä rysäyksellä toimivaksi, mutta sefiltä tuo on kuiten erinomainen ele meille tallaajille.

Hyvää sunnuntaita myös sinulle Heikunkeikku, eli heikkuli. Pidätkös muuten tuosta, oliko se pukki joka antoi tuon lempparin. d;)

ja heikkurin väliin.
        Koska oikeasti minusta tämä palsta on erittäin toimiva, paitsi että sellaiset ja tälläiset viestit ei minua kiinnosta, joten menkööt niille tarkotettuihin palstoihon. :-))) huumorilla.
        Täällä on paljon juttuja jotka oikeasti ei minua kiinnosta pätkääkään mutta, so what. En minä niitä luekaan.
        Huumorin pois heitto oli se joka silloin muinoin sai vihaiseksi mutta sekin on mennyttä.
        Tämä oli taas tälläinen minä, minä, minä juttu mutta en voi toistenkaan puolesta kirjoittaa.

• d;)
        Meriläinen kirjoitti:

ja heikkurin väliin.
        Koska oikeasti minusta tämä palsta on erittäin toimiva, paitsi että sellaiset ja tälläiset viestit ei minua kiinnosta, joten menkööt niille tarkotettuihin palstoihon. :-))) huumorilla.
        Täällä on paljon juttuja jotka oikeasti ei minua kiinnosta pätkääkään mutta, so what. En minä niitä luekaan.
        Huumorin pois heitto oli se joka silloin muinoin sai vihaiseksi mutta sekin on mennyttä.
        Tämä oli taas tälläinen minä, minä, minä juttu mutta en voi toistenkaan puolesta kirjoittaa.

Kyllä sitä saa hämmentää toisten ns. keskustelua, ja sitähän pidetäänkin täällä chattailuna. Toimiihan tämä, mutta nyt varmaan haettiinkin sitä kuuluisaa missiä, eli kompromissiä, että kaikki viihtyisivät.

Jotenkin tuo siirto on ihan turha juttu, sillä kuka sitä enää lähtee jälestämään tuolta muualta. Lukuun ottamatta tuota runo juttua, jos on tehtaillut mielestään makeen runon, niin eihän sitä mielellään heittäisi ihan virtuaali taivaaseen, vaan sallisi sen kuitenkin näkyvän vaikka tuolla runoissa.

Kaunista sunnuntaita sinullekin Meriili d;)

• Meriläinen
        d;) kirjoitti:

Kyllä sitä saa hämmentää toisten ns. keskustelua, ja sitähän pidetäänkin täällä chattailuna. Toimiihan tämä, mutta nyt varmaan haettiinkin sitä kuuluisaa missiä, eli kompromissiä, että kaikki viihtyisivät.

Jotenkin tuo siirto on ihan turha juttu, sillä kuka sitä enää lähtee jälestämään tuolta muualta. Lukuun ottamatta tuota runo juttua, jos on tehtaillut mielestään makeen runon, niin eihän sitä mielellään heittäisi ihan virtuaali taivaaseen, vaan sallisi sen kuitenkin näkyvän vaikka tuolla runoissa.

Kaunista sunnuntaita sinullekin Meriili d;)

pomppasi, tuntui mukavalle. ;-)
        Samoin sinulle hyvää sunnuntaita.
        Täytyy lähteä kauppaan ostamaan putken avaajaa kun jotenkin ei vedä nyt tuo keittiön putkisto kunnolla.
        Mutta iltasella täytyy tulla katsomaan onko maailma vielä raiteillaan, siis tämä virtuaali maailma.

• Heikunkeikku
        d;) kirjoitti:

...tuo Heikkuli olisi, kuin Heikunkeikku. Pitäiskö vaihtaa? Heikunkeikku tuli ex temporessa valittua, eikä kuvasta mua tipan lirua. Itselleni tulee mieleen semmonen sirkusklovni :)

Maiskuttelen vielä kielelläni tuota Heikkuli-sanaa, saattanen vaihtaakin:)
        Toisaaltaan joku vois luulla mua mieheksi. Heikiksi.
        Mulla ei oo mitään miehiä vastaan, näin meidän kesken suorastaan tykkään miehistä, mutta itse en kuitenkaan haluaisi olla mies.
        Jos laittasinkin nimeksi Naikkuli :)

• Meriläinen
        Heikunkeikku kirjoitti:

...tuo Heikkuli olisi, kuin Heikunkeikku. Pitäiskö vaihtaa? Heikunkeikku tuli ex temporessa valittua, eikä kuvasta mua tipan lirua. Itselleni tulee mieleen semmonen sirkusklovni :)

Mulla ei oo mitään miehiä vastaan, näin meidän kesken suorastaan tykkään miehistä, mutta itse en kuitenkaan haluaisi olla mies.

vaihda vaan anna meidän antaa sinulle lempinimiä.
        sainhan minäkin uuden mutta kyllä meriläisenä pysyn, onhan se miehekäs, mutta tavallaan sekin kertoo jotain minusta.
        Ihminen ei ole vain jotain vaan hyvin paljon kaikkea jos hyväksyy sen.
        Heikunkeikku on hyvä paitsi tuo Naikkuli, mitähän se tuo mieleen? :-))
        Tai vaihda jos sinusta tuntuu siltä. Olethan aina silloin tällöin miettinyt vaihtamista.
        Mutta pysy aina Heikunkeikkuna.
        Tai Muutukin jos haluat.
        Minä en kuitenkaan meinaa ikuisesti olla yksi ja sama.
        Olen saanut paljon hyvää tämän palstan ansiosta ja uskon että vaikka olen sama kuin ennen tätä olen kuitenkin pikkiriikkisen parempi, näin ainakin toivon.
        Ja nyt lähden hakemaan sitä kodin putkimiestä.
        Illalla palaillaan.

• hetulaaz
        Meriläinen kirjoitti:

vaihda vaan anna meidän antaa sinulle lempinimiä.
        sainhan minäkin uuden mutta kyllä meriläisenä pysyn, onhan se miehekäs, mutta tavallaan sekin kertoo jotain minusta.
        Ihminen ei ole vain jotain vaan hyvin paljon kaikkea jos hyväksyy sen.
        Heikunkeikku on hyvä paitsi tuo Naikkuli, mitähän se tuo mieleen? :-))
        Tai vaihda jos sinusta tuntuu siltä. Olethan aina silloin tällöin miettinyt vaihtamista.
        Mutta pysy aina Heikunkeikkuna.
        Tai Muutukin jos haluat.
        Minä en kuitenkaan meinaa ikuisesti olla yksi ja sama.
        Olen saanut paljon hyvää tämän palstan ansiosta ja uskon että vaikka olen sama kuin ennen tätä olen kuitenkin pikkiriikkisen parempi, näin ainakin toivon.
        Ja nyt lähden hakemaan sitä kodin putkimiestä.
        Illalla palaillaan.

Lempinimiä, haluu monta!

• d;)
        Heikunkeikku kirjoitti:

Minulla vähän tuo muisti pätkii, ja korvissa humisee. Pukki käytti kai heikku lempparia, tuo heikkuli taisi olla minun pääni tuotoksia. Heikunkeikku saattaa johtaa harhaan, jos ajatusmaailma on viritetty tietylle oktaavitasolle.

• Heikunkeikku
        hetulaaz kirjoitti:

Lempinimiä, haluu monta!

..tähän väliin sanoa, että tuo sun nimes, vois sanoa, on oikeestaan mun.
        Pienenä tyttönä kotiväki sanoi mua usein Hetulaksi.
        Suonet anteeksi, mutta inhosin sitä nimeä :)
        Mulle tulee mieleen Hetulavalas.

Kielsin Ehdottomasti sanomasta mua Hetulaksi. Sitten ne höyrypäät keksi Hedvigin. Se sai jo naamankin violetiksi.
        Vieläkin eräs sukulainen kutsuu mua Hetulaksi. Mrrrr...

Olisko Pehmolelu sopiva nimi sulle :) *naurunpurskahdus*

Ei Hetula, vaan Satula.

No nyt menee jo lapsellisuuden puolelle. Lähden tästä asioille. Palaillaan.

• d;)
        Meriläinen kirjoitti:

pomppasi, tuntui mukavalle. ;-)
        Samoin sinulle hyvää sunnuntaita.
        Täytyy lähteä kauppaan ostamaan putken avaajaa kun jotenkin ei vedä nyt tuo keittiön putkisto kunnolla.
        Mutta iltasella täytyy tulla katsomaan onko maailma vielä raiteillaan, siis tämä virtuaali maailma.

kurkussa ja syrjällään se sydämes. Yritä nyt hyvä immeenen nieleksiä se paikoilleen, tai pukki joutuu taas tohtoroimaan. Laitatko sinä niihin putkiin jotain tukkeentuvaa, pitäis malttaa kaapia astiat kompostijätteeseen tyhjäksi.

• d;)
        hetulaaz kirjoitti:

Lempinimiä, haluu monta!

Hetu on aika hyvä lemppari, hetula jo viittaa aivan sieni maailmaan. Voisi se olla tula myös, tai Htula, kyllä se ajanoloon vakiintuu. Sillä ei täällä saa kukaan olla se miksi olet itsesi ristinyt, ainakaan täällä meillä päin.

• hetulaaz
        d;) kirjoitti:

Hetu on aika hyvä lemppari, hetula jo viittaa aivan sieni maailmaan. Voisi se olla tula myös, tai Htula, kyllä se ajanoloon vakiintuu. Sillä ei täällä saa kukaan olla se miksi olet itsesi ristinyt, ainakaan täällä meillä päin.

Kuulosta "Lempi"- nimiltä.
        Hetulat ovat kyllä heiluvia.. siitä voisi keksiä jotain?
        :)

• d;)
        hetulaaz kirjoitti:

Kuulosta "Lempi"- nimiltä.
        Hetulat ovat kyllä heiluvia.. siitä voisi keksiä jotain?

Arvasit varmaan, että tuollainen kommentti tuosta tulee. Kyllä se vielä muotoutuu, kun ottaa huomioon aikaisemman taustan. Ei se ainakaan mikään lempi ole, siihen pitäisi saada mahtumaan se tietty piikki mukaan. d;)

• hetulaaz
        d;) kirjoitti:

Arvasit varmaan, että tuollainen kommentti tuosta tulee. Kyllä se vielä muotoutuu, kun ottaa huomioon aikaisemman taustan. Ei se ainakaan mikään lempi ole, siihen pitäisi saada mahtumaan se tietty piikki mukaan. d;)

Piikeistä minä pidän.
        Pitää sitten huolta että on pitkä ja terävä.

• PAKKASAKKA
        hetulaaz kirjoitti:

Lempinimiä, haluu monta!

Tulin juuri tuolta työn ilosta ja lukasin niinko sieltä täältä juttuja. No , pittäähä minunkin panna lusikkani soppaan. Joten ole Sie lempinimeltä :HEPITÄ! Juurtaa HEtulaaz , PItkä , TErävä.Voin mie vielä parantaa ehdotusta , kunhan kipasen ekaks saunassa. Palaillan , hani!

• taitaa automaattisesti muotoutua käyttäjiensä näköinen. Voineeko sitä väkisin muuttaa juuri mihinkään suuntaan.

Viestien siirrosta hieman. On olemassa paljon aiheita, jotka äkkiä ajatellen voisivat kuulua jollekkin toiselle palstalle. Toisaalta tällä palstalla esille otettuina aiheita halutaan käsitellä nimenomaan tämän ikäisten näkökulmasta, mikä voi olla vaikeaa aiheen varsinaisella palstalla, jossa on kirjoittajia kaikista ikäluokista.

Kukaan ei voi miellyttää kaikkia, ei myöskään tämä palsta eikä sen sheriffi. Palstan käyttäjien pitäisi se ymmärtää ja hyväksyä. Ketjut, jotka eivät miellytä, voi sivuuttaa. Ei palstaa voi muokata kenenkään henkilökohtaisten mieltymysten mukaiseksi. Kaikille jotakin, kunhan pysytään asiallisina eikä harrasteta "palstakiusaamista" eikä muutakaan ilkeilyä.

• "eräs lukija"

Kaikille aiheille, joita tälläkin palstalla käsitellään on jo oma palstansa eli kaikki pitäisi siirtää muualle.
        Kenties sitten se, kun mietitään miltä tuntuu olla 50 ja yli on tälle palstalle kuuluva eli en hyväksy noita siirtoja vain pienelle murto-osalle teksteistä.

• hetulaaz

Josta en pahemmin tykkää.
      Linkin tai haukun laittaminen ilman perustelua.
      Pelkän linkin saa poistaa mutta haukkuja ei.
      Keskustelusta ei tule mitään ilman "suolaa".

Keskustelu1:
      Eikö olekin ihana ulkoiluilma?
      Kyllä on! Meillä vähän sataa kaatamalla, mutta kumppareillahan siitä selviää! Hyvää lenkkeilyä sinullekin!

Keskustelu2:
      Eikö olekin ihana ulkoiluilma?
      Ja pashat! Tuohon koiranilmaan ei lähde Koirakaan.
      Mitä tänne tulet fiilistä pilaamaan, muutenkin ottaa päähän.
      Toivottavasti vasen saappaasi uppoaa suohon.
      Ja pysyy siellä!

• vaihtoehto*

keskustelu 3. Eikö olekin ihan ulkiluilma.?
        Ei oo, siellähän sataa vettä kaatamalla.Pareen vaan istua täällä lämpimässä turisemassa niitä näitä.

• hetulaaz
        vaihtoehto* kirjoitti:

keskustelu 3. Eikö olekin ihan ulkiluilma.?
        Ei oo, siellähän sataa vettä kaatamalla.Pareen vaan istua täällä lämpimässä turisemassa niitä näitä.

Puuttuu se "suola"

Sviddu!, Painu sinä vaan uimaan, meitsi panee takkaan tulen ja avaa, kalliin, Whiskeypullon!
        Päässä kun on aivot.

• d;)

siinä on sitä tuntteen räiskintää, kun oikeen v-tuttaa. Se vaan pitää ottaa sillä huumorilla vastaan tuollainnen vastaus, ja lisätä vettä myllyyn.

• Suolaa
        hetulaaz kirjoitti:

Puuttuu se "suola"

Sviddu!, Painu sinä vaan uimaan, meitsi panee takkaan tulen ja avaa, kalliin, Whiskeypullon!
        Päässä kun on aivot.

ei voi nähdä muussa kuin henkilökohtaisessa kuittauksessa. Minusta tuntuisi typerältä lähteä vastaamaan johonkin ihan normaaliin juttuun agressiivisella suunsoitolla. Suolaa voi ripotella ihan näin sirottimellakin, pakkoko se on laatikosta kaataa ?

• Pitää?
        d;) kirjoitti:

siinä on sitä tuntteen räiskintää, kun oikeen v-tuttaa. Se vaan pitää ottaa sillä huumorilla vastaan tuollainnen vastaus, ja lisätä vettä myllyyn.

Tarkoitatko että *itutuksen purkaminen johonkin on oikein "tap tap"-juttu ja vastaanottajan olisi se nieltävä noin vaan, vieläpä naureskeltava että olipa mukavaa kun tuo noin tympeästi osasi sanoa.

• hetulaaz
        Suolaa kirjoitti:

ei voi nähdä muussa kuin henkilökohtaisessa kuittauksessa. Minusta tuntuisi typerältä lähteä vastaamaan johonkin ihan normaaliin juttuun agressiivisella suunsoitolla. Suolaa voi ripotella ihan näin sirottimellakin, pakkoko se on laatikosta kaataa ?

Mutta tarkoitus oli painottaa sitä mitä keskusteluissa yleensä käytetään.
        Eli ilmeitä, äänensävyä jne.
        Niitä ei voi kirjoittamalla kuvata muuten kuin noilla "kuvilla", eli hymiöillä.
        En tiedä missä päin sinä elät ja olet, mutta meilläpäin ainakin vastataan, jotenkin, kirjoittamaani tyyliin, mutta kehonkieli kertoo sitten että asiaa ei kerrota pahantahtoisesti.
        Kaikille voi kuiskata korvaan sanan: "ämmänläyskä", mutta se pitää kehrätä sänkykamariäänellä.
        Kauhea ristiriita, mutta Suomenkielellä se onnistuu hyvin.

• Pirre*
        hetulaaz kirjoitti:

Puuttuu se "suola"

Päässä kun on aivot.

sillä viskillä niitä saa pois liikoja :)

• d;)
        Pitää? kirjoitti:

Tarkoitatko että *itutuksen purkaminen johonkin on oikein "tap tap"-juttu ja vastaanottajan olisi se nieltävä noin vaan, vieläpä naureskeltava että olipa mukavaa kun tuo noin tympeästi osasi sanoa.

En tiedä mistä päin suomea olet, joten huumorintajusi voi olla erilainen. Kuitenkin näen tässä 2 vaihtoehdossa ehdottomasti huumorinkukkasen. Eikös silloin voi ajatella, että vastaaja olisi mieluummin siellä hyvänilman puolella. Ja sitä potuttaa se, niin siksi heittelee epämääräisiä kommentteja, joita ei tarvitse tulkita kirjaimellisesti.

• kuin*
        d;) kirjoitti:

En tiedä mistä päin suomea olet, joten huumorintajusi voi olla erilainen. Kuitenkin näen tässä 2 vaihtoehdossa ehdottomasti huumorinkukkasen. Eikös silloin voi ajatella, että vastaaja olisi mieluummin siellä hyvänilman puolella. Ja sitä potuttaa se, niin siksi heittelee epämääräisiä kommentteja, joita ei tarvitse tulkita kirjaimellisesti.

huumorista, kyseessä on mielestäni se, että myös kirjoittajalla on oltava vastuu siitä mitä kirjoittaa, ei voi olettaa että lukija automaattisesti ymmärtäisi vittuilun huumorina.

Siis vastuuta myös kirjoittajalle, ei niin kuin täällä usein näkee ajateltavan, että vastuu olisi yksin lukijan miten hän tulkitsee kirjoitetun. Koska äänensävyt ja ilmeet puuttuvat, kirjoittajan pitäisi osata kiinnittää enemmän huomiota sanavalintoihinsa.

• d;)
        kuin* kirjoitti:

huumorista, kyseessä on mielestäni se, että myös kirjoittajalla on oltava vastuu siitä mitä kirjoittaa, ei voi olettaa että lukija automaattisesti ymmärtäisi vittuilun huumorina.

Siis vastuuta myös kirjoittajalle, ei niin kuin täällä usein näkee ajateltavan, että vastuu olisi yksin lukijan miten hän tulkitsee kirjoitetun. Koska äänensävyt ja ilmeet puuttuvat, kirjoittajan pitäisi osata kiinnittää enemmän huomiota sanavalintoihinsa.

pitäisi pystyä. Meitä on vaan niin moneksi, ettei se ilman omaa suodatinta tämä keskustelu toimi. Jos joku viesti tuntuu pahalta, se pitäisi pystyä ohittamaan kommentoimatta. Hetuu.. antoi karkean esimerkin, ja se kuvaa erinomaisesti tuota keskustelun värittämistä, ja elaisia näkökulmia asioista.

• hetulaaz
        kuin* kirjoitti:

Vastauksestasi vaarin ja alkaisin kirjoittamaan sen mukaisesti, loppuisivat tarinat hyvin nopeasti.
        Ja niin kävisi, luulen, monella muullakin.
        Aina pitäisi vastata puhtaan neutraalisti:

"Kiitos sinulle kirjoittaja/aloittaja, viestisi oli, erinomaisen, mielenkiintoinen ja paneuduin siihen syvästi. Jotkut ajatuksistasi saivat minut, kyllä, ajattelemaan asiaa omalta kannaltani, ja aina en ihan kaikkea ymmärtänyt, ehkä, tavalla jota tavoittelit.
        Kiitos kuitenkin sinulle, kirjoitellaan! Ystäväsi xxx."

• Kunhan testailin
        hetulaaz kirjoitti:

Vastauksestasi vaarin ja alkaisin kirjoittamaan sen mukaisesti, loppuisivat tarinat hyvin nopeasti.
        Ja niin kävisi, luulen, monella muullakin.
        Aina pitäisi vastata puhtaan neutraalisti:

"Kiitos sinulle kirjoittaja/aloittaja, viestisi oli, erinomaisen, mielenkiintoinen ja paneuduin siihen syvästi. Jotkut ajatuksistasi saivat minut, kyllä, ajattelemaan asiaa omalta kannaltani, ja aina en ihan kaikkea ymmärtänyt, ehkä, tavalla jota tavoittelit.
        Kiitos kuitenkin sinulle, kirjoitellaan! Ystäväsi xxx."

teitä kahta, millainen suolapurkki on käytössänne. ;)

• hetulaaz
        Kunhan testailin kirjoitti:

teitä kahta, millainen suolapurkki on käytössänne. ;)

Vastaukset saaneet sinua toisiin ajatuksiin?
        Vastauksesi sopii hyvin moniin muihinkin tilanteisiin.
        Ei, enhän minä, kunhan nyt..öh..tuota, sori ny..

• vaivaamaan
        hetulaaz kirjoitti:

Vastaukset saaneet sinua toisiin ajatuksiin?
        Vastauksesi sopii hyvin moniin muihinkin tilanteisiin.
        Ei, enhän minä, kunhan nyt..öh..tuota, sori ny..

kun en ollut kanssasi samaa mieltä ;) ajattelit että pareen pikkuisen kuitenkin vielä kuitata. *hymyilee hetulanheittäjälle*

• hetulaaz
        vaivaamaan kirjoitti:

kun en ollut kanssasi samaa mieltä ;) ajattelit että pareen pikkuisen kuitenkin vielä kuitata. *hymyilee hetulanheittäjälle*

Kuten ehkä, olet lukenut niin minä pidän erimielisyyttä, erittäin, tärkeänä.
        Se on ainoa keino edistää kehittymistä.
        Anna palaa vaan!
        H.

• asioilla
        hetulaaz kirjoitti:

Kuten ehkä, olet lukenut niin minä pidän erimielisyyttä, erittäin, tärkeänä.
        Se on ainoa keino edistää kehittymistä.
        Anna palaa vaan!
        H.

on yleensä useampia puolia, mutta se mitä tässä nyt olen koettanut painottaa (ehkä huonolla ulosannilla) on se, ettei minun mielestäni tarvitsisi tarttua kiinni henkilöön suolaa etsiessään vaan voisi keskustella ko aiheesta, tässä antamassasi esimerkissäsi vaikkapa kaatosateesta. :)

• ja älä
        hetulaaz kirjoitti:

Puuttuu se "suola"

Päässä kun on aivot.

sitten mene laiturille viskipäissäs...se voi olla liukas (ainakin pimeällä)...

terv.T

• tästä hommasta ei tuu lasta eikä peetä,entinen tyyli,ehkä lisäyksenä huomautus minne siiretty joku ketju.
      Katos kun kyllä köyhillä rutinaa riittää,hömppähullun pukin jutus oli kaik olenainen.
      Jatketaan vaan entiseen malliin,vittuilut pois ja selvä ihmiseen menevä herjaus,siinä se on .

• samaa mieltä!

Jokaiselle saa perustaa oman palstan, jos jokaisen mielihaluja aletaan noudattelemaan.

Minulle ei kyllä tarvi edes mitään kinttaan viittailuja poistettujen perään. Maailma on täynnä kirjaimia, ja aivot saavat jumppaa, kun uutta tekstiä synnytetään.

Iloinen, toisia sietävä mieli, niin kaikki sujuu.

• olet tehnyt tämän aloitteen ja pyydät ehdotuksia miten tätä palstaa haluaisimme sinun hoitavan. Olet jo ottanut askeleen siihen suuntaan josta minä erityisesti pidän: olet lähempänä ja enemmän kuulolla kuin aikaisemmat sheriffit. "Sheriffi" on oikeastaan huono nimitys toimelle jota hoidat, koska työsi ei ole ainoastaan poliisina olemista: tapasi hoitaa palstaa antaa sille oman leimansa ja vaikuttaa suuresti sisältöön ja jatkuvuuteen.

Asiaan:
      1) Osallistu keskusteluihin. Vai onko ylläpito sitä mieltä että sheriffit pysyvät keskustelujen ulkopuolella? Näin ei suinkaanole kansainvälinen käytäntö keskustelupalstojen hoidossa. Osallistuvat sheriffit /moderaattorit ovat pikemminkin sääntö kuin poikkeus.
      2) Ei aiherajoitusta varttuneemmalle väelle. Kyllä tänne muutama runonpätkä mahtuu ja politiikkaakin puhumme mieluimmin oman ikäryhmämme kanssa. Uskontokeskusteluja vastaan minulla ei ole mitään, mutta saarnaviestit saa kyllä poistaa, samoin kuin rasistiset ja loukkaavat viestit. Kirkko on hyvä paikka mennä kuuntelemaan saarnoja mutta me aikuiset ihmiset haluamme valita itse jos menemme tai emme. Puhua uskonnoista/kirkoista toki saa.

3) Pyydä ylläpitoa rustaamaan avuksesi liimatarra-aloitus: ns. sticky tai pinned post.Se on aina ensimmäisenä viestiketjussa, tapahtui mitä tapahtui ja se on sinun: kaikki administratiivinen ilmoittelu menee siihen. Poistoilmoitukset (jos katsot ne aiheelliseksi), selvitykset, ilmoitukset muutoksista, siis kaikki se mitä haluat "työsi" puolesta sanoa kaikelle kansalle. Siis ei viestien sekaan, vaan oman otsikkonsa alle, pysyvälle ilmoitustaululle, palstan huipulle.

Hyvää suununtaipäivää t. Paloma

• hetulaaz

jos kuullä täytyy runoo
        mik' ei liity juttuun yhtään
        vaan jolla joku uhoo.
        kuin kivaa oli rakkaus, mi ennen paistoi rintaa.

Mut' runonpoika pieni, kyl' sopii, jos se liittyy, aiheesen aloituksen, ja siinä kiinni pysyy.
        Jos aihe ompi runous, sen siirtää saapi kyllä.

• hetulaaz kirjoitti:

jos kuullä täytyy runoo
        mik' ei liity juttuun yhtään
        vaan jolla joku uhoo.
        kuin kivaa oli rakkaus, mi ennen paistoi rintaa.

Mut' runonpoika pieni, kyl' sopii, jos se liittyy, aiheesen aloituksen, ja siinä kiinni pysyy.
        Jos aihe ompi runous, sen siirtää saapi kyllä.

ota sitten karamelli...(olenkohan nyt rikkonut copyright lakia kun toi runo on jonkun muun...)
        Olen PERIAATTEESSA aiheiden rajoitusta vastaan ja itse en jaksa sepustella runoja saati niitä lukea. Mutta...ei se ole minulta mitenkään pois jos joku MUU haluaa lukea ja kirjoitella runoja.

• Ai niin KorvenKukka, sinulle vielä:

kysyppä ylläpidolta eikö olisi aiheellista laittaa PÄIVITYS palstalle: siis siirtää viimeisin vastaus aina huipulle?

• Kalle Kotton

ystävä, älä tuo politiikkaa, äläkä uskontoa, ne ovat niin henkilökohtaisia juttuja, että niistä ei tule kun riitaa, ja se ei ole kivaa, jokainen ratkaiskoon kantansa vaaluurnilla, tai omassa sisimmässään, mihin uskoo.
        Tuo on minustakin hyvä, jos aiheet olisivat vapaampia.
        Tämä ei ole Sinulle, mutta viime aikojen poisto linja on ihmetyttänyt, kun iloiset ketjut, hömppäketjut on poistettu, enole osallistunut, mutta ei haitanneetkaan, koska ajattelen näin, että jos ihminen on iloinen, se tuo myönteistä ilmapiiriä ympärilleen.
        Sitten on jääneet sellaiset, jossa aloituksesta lähtien haukutaan muut tyhjäpäisiksi tai muuksi vastaavaksi, Eihän siitä tule kun pahalle tuulelle.
        Sitten sefukin sanoo, ettei osata keskustella, kun kulttuuri on nuorta. Miten näillä eväillä keskustellaan, kun aiheet katsoo läpi, on oma naama on kun petolinnunperse. Silloin on paras panna tuubilta musiikit soimaan, Leikinpäältä voin vähän kinata, mutta riitelemään en ala.
        Hyvä Paloma tämä loppu ei ole sinulle, en ala toista viestiä kirjoittaa.

• hetulaaz
        Kalle Kotton kirjoitti:

ystävä, älä tuo politiikkaa, äläkä uskontoa, ne ovat niin henkilökohtaisia juttuja, että niistä ei tule kun riitaa, ja se ei ole kivaa, jokainen ratkaiskoon kantansa vaaluurnilla, tai omassa sisimmässään, mihin uskoo.
        Tämä ei ole Sinulle, mutta viime aikojen poisto linja on ihmetyttänyt, kun iloiset ketjut, hömppäketjut on poistettu, enole osallistunut, mutta ei haitanneetkaan, koska ajattelen näin, että jos ihminen on iloinen, se tuo myönteistä ilmapiiriä ympärilleen.
        Sitten on jääneet sellaiset, jossa aloituksesta lähtien haukutaan muut tyhjäpäisiksi tai muuksi vastaavaksi, Eihän siitä tule kun pahalle tuulelle.
        Sitten sefukin sanoo, ettei osata keskustella, kun kulttuuri on nuorta. Miten näillä eväillä keskustellaan, kun aiheet katsoo läpi, on oma naama on kun petolinnunperse. Silloin on paras panna tuubilta musiikit soimaan, Leikinpäältä voin vähän kinata, mutta riitelemään en ala.

Politiikka koskee kaikkia meitä.
        Ja kohta koskee Uskontokin, valitettavasti.
        Korkein oikeuskin on jo, lehtien mukaan, valinut puolensa.

• Pirre*
        hetulaaz kirjoitti:

tuo korkein oikeusjuttu?

• Kalle Kotton
        hetulaaz kirjoitti:

on sellaisia agitaattoreita, jotka pystyy kilomertiketjun saarnaamaan muuttamatta piiruakaan omasta kannastaan, ne jos päästetään tänne, ei täällä muuta olekkaan. Nämä ovat innosta punaisen, muut kiukusta.

• Kalle Kotton kirjoitti:

ymmärsin kyllä että et tarkoittanut minua moittia.

Olen hiukka eri mieltä vieläkin tuosta aiheiden vapaus-kysymyksestä. Kyllä uskonnosta ja politiikastakin pitäisi aikuisten ihmisten pystyä keskustelemaan ketään loukkaamatta: nehän koskettavat jokaista ihmistä tavalla tai toisella ja jos nyt vedotaan siihen että ne oveta liian henkilökohtaisia asioita niin sitten ehkä pitäsisi kieltää kaikki nää seksihömpötyksetkin, eikö ne ole aika henkilökohtaisia ja monelle jopa arkaluontoisia asioita? Onko meidän kaikkien PAKKO tietää miten herrahannnuhanhen genitaalit on sopeutuneet luononlakien armottomaan esiinmarssiin? Mutta HEI meille on annettu valinnanvapaus: kaikkea ei tarvi lykea jos ei halua. Ja jos haluaa niin voi syyttää itseään: ok, ei ehkä eka kerralla mutta jopa pavlovin koirat oppivat kertatuksella.

Olen pakkaskan linjalla: loukkaavat, rivot, rasistiset jne. kirjoitukset huus hiiteen isolla luudalla, muuten aiheet vapaat.

• hetulaaz
        Pirre* kirjoitti:

tuo korkein oikeusjuttu?

Oli lehdessä juttu jossa korkein oikeus, perustelujen kanssa, hyväksyi poikalasten silpomisen, nimikkeellä "ympärileikkaus".
        Perusteluissa oli jotain sinne suuntaan että ei aiheuttanut vammoja, tuskaa eikä traumoja jne.
        Nuo päätökset ovat julkisia, tietääkseni.
        Joten ne varmaan löytyvät, en ainakaan muista että päätös olisi salattu, ja jos on, en kyllä yhtään ihmettele.
        Tuon päätöksen mukaan, pitäisi sitten sallia tyttöjenkin leikkaus. Tasa-arvovaltakunta kun meillä on.
        Minä voin pahoin.

• Pirre*
        hetulaaz kirjoitti:

Oli lehdessä juttu jossa korkein oikeus, perustelujen kanssa, hyväksyi poikalasten silpomisen, nimikkeellä "ympärileikkaus".
        Perusteluissa oli jotain sinne suuntaan että ei aiheuttanut vammoja, tuskaa eikä traumoja jne.
        Joten ne varmaan löytyvät, en ainakaan muista että päätös olisi salattu, ja jos on, en kyllä yhtään ihmettele.
        Tuon päätöksen mukaan, pitäisi sitten sallia tyttöjenkin leikkaus. Tasa-arvovaltakunta kun meillä on.
        Minä voin pahoin.

Niin, kuitenkaan tyttöjen ja poikien ympärileikkauksessa ei ole kyse samasta asiasta.

Naisten ympärileikkaus perustuu vain miesten vallankäyttöön naisiin nähden, mutta miesten ympärileikkausta perustellaan pelkästään raamatun sanalla, eli se perustuu suoraan heidän uskoonsa, juutalaisuuteen. Eikä toimenpide tietääkseni vaikuta pojan/miehen seksuaaliseen kykyyn/nautintoon, päinvastoin kuin tyttöille tehty toimenpide vaikuttaa.

• hetulaaz
        hetulaaz kirjoitti:

Minä voin pahoin.

http://www.kko.fi/44728.htm

Oikein hyvät, uskonnonmukaiset perustelut.
        Nyt vaan kaikki leikkaamaan.
        Se on sallittua.

• Kalle Kotton
        Paloma.se.co kirjoitti:

ymmärsin kyllä että et tarkoittanut minua moittia.

Olen hiukka eri mieltä vieläkin tuosta aiheiden vapaus-kysymyksestä. Kyllä uskonnosta ja politiikastakin pitäisi aikuisten ihmisten pystyä keskustelemaan ketään loukkaamatta: nehän koskettavat jokaista ihmistä tavalla tai toisella ja jos nyt vedotaan siihen että ne oveta liian henkilökohtaisia asioita niin sitten ehkä pitäsisi kieltää kaikki nää seksihömpötyksetkin, eikö ne ole aika henkilökohtaisia ja monelle jopa arkaluontoisia asioita? Onko meidän kaikkien PAKKO tietää miten herrahannnuhanhen genitaalit on sopeutuneet luononlakien armottomaan esiinmarssiin? Mutta HEI meille on annettu valinnanvapaus: kaikkea ei tarvi lykea jos ei halua. Ja jos haluaa niin voi syyttää itseään: ok, ei ehkä eka kerralla mutta jopa pavlovin koirat oppivat kertatuksella.

Olen pakkaskan linjalla: loukkaavat, rivot, rasistiset jne. kirjoitukset huus hiiteen isolla luudalla, muuten aiheet vapaat.

Kun minä en puhu politiikkaa, enkä uskontoa livessäkään. Sinä jossain ketjussa sanoit, rosoiset yksinäiset miehet on haluttua seuraa, kun ihmettelin sitä, kun luonani käy vieraita. Nytkin erään pariskunnan emäntä sanoi, että sun luonas on mukava käydä, ja varmaan ovat eri aatesuuntaa, jos minä politiikasta alkaisin puhua, tuskimpa olisi sanonut.

• Tekisit
        hetulaaz kirjoitti:

ympärileikkausaiheesta oman avauksen, se ei oikein tähän ketjuun kuulu.
        Voisi syntyä mielenkiintoinen keskustelu.

*ehdottaa*

Kun minä en puhu politiikkaa, enkä uskontoa livessäkään. Sinä jossain ketjussa sanoit, rosoiset yksinäiset miehet on haluttua seuraa, kun ihmettelin sitä, kun luonani käy vieraita. Nytkin erään pariskunnan emäntä sanoi, että sun luonas on mukava käydä, ja varmaan ovat eri aatesuuntaa, jos minä politiikasta alkaisin puhua, tuskimpa olisi sanonut.

ole mikään rosoinen vaan sileäxi sliipattu:)

Keskusteluissa on tärkeää kenenkanssa puhuu ja mitä. On ihmisiä joiden kanssa VOI puhua politiikkaa tai vaikkapa keskustella uskonnosta. Ja ne tulevat vielä takaisinkin!

• Kalle Kotton
        Paloma.se.co kirjoitti:

ole mikään rosoinen vaan sileäxi sliipattu:)

Keskusteluissa on tärkeää kenenkanssa puhuu ja mitä. On ihmisiä joiden kanssa VOI puhua politiikkaa tai vaikkapa keskustella uskonnosta. Ja ne tulevat vielä takaisinkin!

Sinä kyllä kova inttämään, mutta et Sinä viiskymppisistä naisista juuri eroa, niin ne taitaa olla kaikki, mutta en minäkään periksi anna. Usko tai älä, mutta kokeilu jossa nuo aiheet tulisi tänne, siitä tulisi katastrofi. Silloin mulla tuubit sois. Katos, kun se ilmapiiri on tärkeä, kun minä livessä istun keittiöjakkaralla ja paistan lettuja, juodaan kahvit ja syödään lettuja hillon kanssa, ilmesesti viihtyvät. Sama se on täällä, jos ilmapiiri on huono vain paksunahkaisimmat jaksaa olla täällä.

• hetulaaz
        Tekisit kirjoitti:

ympärileikkausaiheesta oman avauksen, se ei oikein tähän ketjuun kuulu.
        Voisi syntyä mielenkiintoinen keskustelu.

*ehdottaa*

Vastasin siihen että Politiikka ja Uskonto koskevat meitä kaikkia, ja Uskonto yhä enemmän.
        Ja sitä väitettäni perustelin asiaankuuluvalla asialla.
        Aina pitää perustella se mitä väittää.
        Eikö vain?

• huomasin kyllä
        hetulaaz kirjoitti:

Vastasin siihen että Politiikka ja Uskonto koskevat meitä kaikkia, ja Uskonto yhä enemmän.
        Ja sitä väitettäni perustelin asiaankuuluvalla asialla.
        Aina pitää perustella se mitä väittää.
        Eikö vain?

eikä tämä ollut tarkoitettu moitteeksi. Ajattelin että tuo aihe saattaisi hyvinkin olla erillisen keskustelunkin aihe.

Tietenkin on hyvä perustella väittämänsä, mutta esim tunnepuolella ei perusteluita välttämättä edes ole, ihminen toimii vastojensa mukaan. Tällä lausahduksellani taas ei ollut mitään yhteyttä ympärileikkaukseen :)

Etkai sä ole joskus ollut nimimerkki Juniperus?

Sinä kyllä kova inttämään, mutta et Sinä viiskymppisistä naisista juuri eroa, niin ne taitaa olla kaikki, mutta en minäkään periksi anna. Usko tai älä, mutta kokeilu jossa nuo aiheet tulisi tänne, siitä tulisi katastrofi. Silloin mulla tuubit sois. Katos, kun se ilmapiiri on tärkeä, kun minä livessä istun keittiöjakkaralla ja paistan lettuja, juodaan kahvit ja syödään lettuja hillon kanssa, ilmesesti viihtyvät. Sama se on täällä, jos ilmapiiri on huono vain paksunahkaisimmat jaksaa olla täällä.

kukaan ei ole koskaan väittänyt minua riidanhaluiseksi:) Meillä on vain erilaisia kokemuksia muiden kanssa kanssakäymisestä. Sinä paistat lettuja ja puhut ympäripyöreitä ja harmittomia huumorilla höystettyjä hunajaisia hillomunkkijuttuja ja minä tarjoan pippurista papupataa paljolla potkulla. Sellaista se elämä on.

• hetulaaz
        huomasin kyllä kirjoitti:

eikä tämä ollut tarkoitettu moitteeksi. Ajattelin että tuo aihe saattaisi hyvinkin olla erillisen keskustelunkin aihe.

Tietenkin on hyvä perustella väittämänsä, mutta esim tunnepuolella ei perusteluita välttämättä edes ole, ihminen toimii vastojensa mukaan. Tällä lausahduksellani taas ei ollut mitään yhteyttä ympärileikkaukseen :)

Etkai sä ole joskus ollut nimimerkki Juniperus?

Minulla on ollut vain nämä kaksi nimimerkkiä: HTZA ja HETULAAZ.

Suomessa ei enää saa olla Suomalainen.
        Lakritsipatukka ja suklaahöttöset ovat vaihtaneet nimeä.
        Perisuomalaisia nimityksiä ja sanoja ei saa enää käyttää.
        Uskonnolliset riitit on sallittu ihan oikeuden taholta.
        Joten, mites luulet käyvän jos aloituksena olisi ympärileikkaus? Se menisi väkisin Uskonnon puolelle ja sitten koputtaisi valvova poliisi ovelle.
        Joten ollaan hiljaa vaan ja nöyristellään maailmaa.

• Sinussa
        hetulaaz kirjoitti:

Minulla on ollut vain nämä kaksi nimimerkkiä: HTZA ja HETULAAZ.

Suomessa ei enää saa olla Suomalainen.
        Lakritsipatukka ja suklaahöttöset ovat vaihtaneet nimeä.
        Perisuomalaisia nimityksiä ja sanoja ei saa enää käyttää.
        Uskonnolliset riitit on sallittu ihan oikeuden taholta.
        Joten, mites luulet käyvän jos aloituksena olisi ympärileikkaus? Se menisi väkisin Uskonnon puolelle ja sitten koputtaisi valvova poliisi ovelle.
        Joten ollaan hiljaa vaan ja nöyristellään maailmaa.

tai siis kirjoituksissasi oli häivähdys jotain Juniperusmaista, hän kirjoitteli tänne vielä pari vuotta sitten, siksi kysymys.

Todellakin, aihe saattaisi olla rasistiseksi luokiteltava. Olet oikeassa.

• Kalle Kotton
        Paloma.se.co kirjoitti:

kukaan ei ole koskaan väittänyt minua riidanhaluiseksi:) Meillä on vain erilaisia kokemuksia muiden kanssa kanssakäymisestä. Sinä paistat lettuja ja puhut ympäripyöreitä ja harmittomia huumorilla höystettyjä hunajaisia hillomunkkijuttuja ja minä tarjoan pippurista papupataa paljolla potkulla. Sellaista se elämä on.

Sinua ole riidanhaluiseksi väittänyt. Tämä on vain kahden ertillaisen ajatustyylin ajatusten vaihtoa.
        Katos, kun härkä on nautinnollinen ja mukavuudenhaluinen, ja pitää härkäpäisesti kiinni ajatuksistaan.
        Vaihdetaan joskus toistenkin ajatuksia, mutta ei riidellä.

• paupaupau

nuortuneena kuin viisikkosarjan typsykäksi odottelen onnistuneen 'joulupukkimme' aloituksia ja niiden etenemistä.

• Hyvää pyhäänpäivän loppua vaan kaikille, tai köyriä niinkuun täällä pohojanmaalla sanotahan.
        Hyvä palstahan tämä on, ei oo sanansijaa alakaa moittimahankaan.
        Aika vaan pakkaa olemahan rajallista ei taharoo ennättää olemahan täällä. Ne nua työhommat vie sepäästä mehut välihin niin tarkoon notta taharoo sitten enää jaksaa. Täällä on palijon kivoja ja sanavalamiita ihimisiä, eripuolilta suomia. Ja ku antaa pienimpiä tuomioota toisten sanomisiista niin siinä saa samalla armon omillekki ajatuksillensa.
        Välihin otan pienen Tiitu kullan syliini ja luen oikeen äänehen näitä tarinoota. Onhan tämä ainaki meille yksinääsille sellaanen ikkuna ja henkireikä maalimahan. Ku täs ny oo ittellä akkaakaan kenen kans väittelis. Tiitu ny on, mutta ollahan melekehen aina kaikiista asioosta samaa mieltä.
        Sellaasta hupihommaahan tämä ny on muutoonki ja eihän ne nua kirijootukset oo ku sanoja, sanojen joukoos. Ja jos kovemmasti alakaa aharistamahan nämä kirijootukset, niin jos ny ei muuta keksi siinä hätäkäs niin nykäsöö tietokoneen johorot seinästä irti. Tämän "suuhan" ny on äkkiä tukittu.
        Yks seriffi joka päättää ja muut totteloo, muutoonhan tästä ei tuu mitään jos jokaanen päättää mitä sanotahan ja lainatahan.
        Pirä vaan Korven Kukka suittet omas kourakupiissas niin hyvä tuloo ja jos rutinoota kuuluu niin nykääset pikkuusen tiukemalle.
        terv. me koko tyytyvääset seppä ja pieni kulttaanen Tiitu-kani täältä lakeuren lairoolta.

• Palstatäyttäjä

Niin, olisi varmaan hyvä että esimerkiksi tässäkin ketjussa olevat aloitukseen liittymättömät puheenvuorot saisit siirrettyä vaikka uudeksi aloitukseksi. Näyttää tulevan aika tavalla aloitukseen millään tavalla liittymätöntä tekstiä tännekin.
      Voithan tietty siirtää ne kopsaamalla ja tekemällä uuden aloituksen mutta se olisi sitten sefun aloittama viestiketju. No luulen kyllä että sinulla on muutakin puuhaa kuin moderoida aiheeseen liittymättömät ketjut omikseen. Ei niitä kai oikein voi poistaakaan kun ne kuitenkin on aika asiallisia?
      Tässä kuitenkin näkee että me käyttäjät vesitetään turhilla rönsyillä asillisetkin aloitukset.

• Kalle Kotton

se haittaa, jos rönsyilee. tuskin nämä kenenkään mielestä ainutkertaisia on. Jos aloituksessa pysytään tiukasti, siitä tulee helposti pelkkä luettelo. Uskoisin, että tätäkään minun vastausta hyvä jos viisi lukee. Turhaan niitä uusia aloituksia, joihin ei löydy, kun pari vastausta sen vuoksi tehdään.

• entisin säännöin

mutta ainaiset rutinat poistoista voi puolestani huoletta poistaa.

Muuten aiheet olkoot esillä jos eivät riko lakia tai hyviä tapoja.

• Eipä jäänyt montaa sallittua aihetta.

• Paloma.se.co

voimmehan aina kuitenkin aloittaa lauluketjuja!

• HEI*
        Paloma.se.co kirjoitti:

missä miehet ratsastaa jne.

• ja milloin
        Paloma.se.co kirjoitti:

sellainen on täällä viimeksi synnytetty?

Kyllä on sekin aate näännytetty nälkään, hauskaahan ei saa olla, toisillakaan.

• HEI* kirjoitti:

missä miehet ratsastaa jne.

Sillä biisillä vois alkaa

• ja milloin kirjoitti:

sellainen on täällä viimeksi synnytetty?

Kyllä on sekin aate näännytetty nälkään, hauskaahan ei saa olla, toisillakaan.

Ei ole näkynyt niitäkään.

• Sinimarjanen

ei pitäisi tiukasti aiheita rajata, koska jokaisella on kuitenkin mahdollisuus valita
      osallistuuko vai ei johonkin ketjuun. Tärkeintä olisi kuitenkin se, että kirjoitukset
      ja mielipiteet olisivat toisia loukkaamattomia.
      Itse kaipaisin huumorin sävyttämiä aiheita,ihan vaikka päivittäisestä elämästä:)

• Kun aina ei oikeasti naurata. Muutaman kerran tänne kirjoittelu on pelastanut jopa päiväni. Jos mieleeni tuleekin jostain aiheesta runo tai tarina, niin sitäpä ei sitten saakaan enää kirjoittaa tänne. Vakavaksi menee. Miksi ihmiset haluavat niin tiukat rajat?

Sekin on melkoinen raja, että vain normaaleista ihmisistä saa kirjoittaa. Toivottavasti kaikilla on jokin todiste normaaliudestaan.

• Sinimarjanen
        PupuPuskasta kirjoitti:

Kun aina ei oikeasti naurata. Muutaman kerran tänne kirjoittelu on pelastanut jopa päiväni. Jos mieleeni tuleekin jostain aiheesta runo tai tarina, niin sitäpä ei sitten saakaan enää kirjoittaa tänne. Vakavaksi menee. Miksi ihmiset haluavat niin tiukat rajat?

Sekin on melkoinen raja, että vain normaaleista ihmisistä saa kirjoittaa. Toivottavasti kaikilla on jokin todiste normaaliudestaan.

on joskus ollut, päivälle pelastus. Muutaman kerran seuraavana päivänäkin
        on ollut vaikea olla vakavana, kun muistunut edellisillan kirjoitukset mieleeni.
        Tuo onkin jo melkoinen vaatimus, olisi kiva tietää, kehen verrataan ja montako ehdot
        täyttävää löytyy kirjoittajista:)

• frfrfrdrfrdf

Moderaattori ei puutu puheenaiheisiin muuten kuin lakien ja sääntöjen osalta.

Moderaattori ei missään tapauksessa osallistu keskusteluun.

Moderaattoreilla pitää olla kierto, kuukaudenvälein uudelle palstalle tms.

Moderaattoreille pitää antaa edes alkeiskoulutus.

Moderaattoreita pitää valvoa.

Moderaattori, joka on epäpätevä, pitää potkia pois välittömästi.

Keskustelupalstan tekevät sinne kirjoittavat ihmiset, ei mikään moderaattori tai ylläpito.

• ghjytfgh

Sitäpaitsi, olisi jo korkea aika palkata taloon edes yksi ammattimies ylläpitoon. Peruskoululaisetkin jo tekevät toimivampia keskustelupalstoja kotisivuilleen.

Tsmälleen sama viesti tulee duplikaattina kun koittaa saada edes jotakin serverille asti....

• sanoo_suttura*

kysyt.

Tämä on hyvä kieltää:

-Kehottaa ketään rikokseen tai väkivaltaan

-Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista keskustelijoista

-Esittää laitonta tai loukkaavaa materiaalia

-Linkittää tiedostoihin tai sivuille, jotka sisältävät ihmisiin tai eläimiin kohdistuvaa väkivaltaa.

-Esittää yksityishenkilöiden henkilötietoja ilman asianomaisen suostumusta.

-Käyttää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia. Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Toisin sanoen rikot tekijänoikeuslakia, jos kopioit artikkelin lehden verkkosivulta ja kopioit sen Suomi24:n keskustelupalstalle. Viestit, joihin on kopioitu artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.

-Kirjoittaa rasistisia tekstejä

-Kirjoittaa tai kuvata karkeaa pornografiaa.

-Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua

-Massapostittaa puheenvuoroja tai lausuntoja
      Toisin sanoen saman sisältöisen viestin lähettäminen useampaan kertaan tai jo kertaalleen poistetun viestin uudelleen postittaminen palstoille on kielletty.

Pitää ehdottomasti kertoa minne viesti on siirretty.

Kokonaan poistetuille viesteille pitäisi perustaa uusi palsta jonka nimeksi voisi laittaa "Roskakori". Sinne siirretyt viestit poistetaan 12 tunnin kuluttua siirrosta.

Olen ollut palstalla pari vuotta ja sinä aikana en ole nähnyt yhtään poistoa, jotka perustuvat palstan sääntöihin.

• Pirre*

nuo säännöt ole jo tuolla "Ojeita keskustelijoille" otsikon alla..

• tankavaara

Lapsien kasvatuksessa tulee olla raamit mitä saa tehdä ja mitä ei.

Kun kuitenkin 50 palstallekin "eksyy lapsia" niin silloin raamit pitää määritellä. Sellaiset raamit, jotka venyvät "sinne ja tänne" eivät auta kehitystä... eivät edes 50 kehitystä. Hyvät kasvattajat tietävät, että säännöt määritellään konkreettisen tarkasti ja niistä pidetään kiinni tiukasti. Mikäli "kasvatuksen ytimenä" on kasvattajan mielentila niin "lapsi" ei ymmärrä sitä, vaan haluaa selkeyttä.

PS. Näin kasvatetaan selkeitä ja punaposkisia 50 tyttöjä ja poikia.

• tankavaara
        Pirre* kirjoitti:

nuo säännöt ole jo tuolla "Ojeita keskustelijoille" otsikon alla..

vaan sefut ovat käyttäneet poistoissaan ns."mielivaltaa" ja siksi tämä keskustelu on hyvä.

PS. Vastaavaa "aitoa" keskustelua kaipaisin politiikassakin, ettei se jäisi vain POLITIIKAN varjoon.

• kasvualusta
        tankavaara kirjoitti:

Kun kuitenkin 50 palstallekin "eksyy lapsia" niin silloin raamit pitää määritellä. Sellaiset raamit, jotka venyvät "sinne ja tänne" eivät auta kehitystä... eivät edes 50 kehitystä. Hyvät kasvattajat tietävät, että säännöt määritellään konkreettisen tarkasti ja niistä pidetään kiinni tiukasti. Mikäli "kasvatuksen ytimenä" on kasvattajan mielentila niin "lapsi" ei ymmärrä sitä, vaan haluaa selkeyttä.

ei ole ollut kovin antoisa tähän saakka.
        Liian paljon mielivaltaa poistoissa esiintynyt = eräänlaista pärstäkerrointa, ei niinkään tekstien sisällöstä ole ollut kysymys.
        Ei livessäkään heivata kahvipöäydästä ihmistä ulos jos naama ei satu miellyttämään.

• sanoo_suttura*
        tankavaara kirjoitti:

Ihan tosi! En ole nähnyt yhtään kommenttia tällä palstalla jotka on poistettu "sääntöjen" mukaan.
        Jos ei oteta lukuun toisten mollaamista. Mutta siinäkään ei ole toimittu johdonmukaisesti.
        Muutamaa kirjoittajaa on saanut häväistä ja kiusata törkeästi, sheriffin puuttumatta asiaan.

Mutta runojen kirjoittaminen, huuhaa ja politiikasta ym ideologiasta keskustelu on jyrkästi kielletty 50 foorumilla.
        Ne siirretään, vastoin sääntöjä, toiselle palstalle.

• Puskahuuto
        tankavaara kirjoitti:

Nyt meni metsään. Täällä on edelleen
        toinenkin sefu, Mukava. Kun avaa
        hänenprofiilin, alkaa ensin naurattamaan,
        ja sen jälkeen tulee tunne "isoveli valvoo"
        Onko hän se "hyvä kasvattaja" ?
        Miksi meitä pitää valvoa, en ymmärrä ???

Omat 2 lastani olen kasvattanut, mutta en
        raamit kaulassa...ja hyvää jälkeä on syntynyt

On tämäkin hiekkalaatikko...haukotus....

• tankavaara
        Puskahuuto kirjoitti:

Nyt meni metsään. Täällä on edelleen
        toinenkin sefu, Mukava. Kun avaa
        hänenprofiilin, alkaa ensin naurattamaan,
        ja sen jälkeen tulee tunne "isoveli valvoo"
        Onko hän se "hyvä kasvattaja" ?
        Miksi meitä pitää valvoa, en ymmärrä ???

Omat 2 lastani olen kasvattanut, mutta en
        raamit kaulassa...ja hyvää jälkeä on syntynyt

On tämäkin hiekkalaatikko...haukotus....

palstalla on säännöt. Sellaista "valvontaa", jossa
        ei noudateta omia sääntöjä, vaan keksitään ne tapauskohtaisesti voisi kutsua -mielivaltaiseksi kasvatukseksi-

• Mandi55
        tankavaara kirjoitti:

palstalla on säännöt. Sellaista "valvontaa", jossa
        ei noudateta omia sääntöjä, vaan keksitään ne tapauskohtaisesti voisi kutsua -mielivaltaiseksi kasvatukseksi-

Hyvin typistetty tosiasia. Olemme jo ylittäneet viisikymmentä ja suurimalla osalla on omia lapsia ja jopa lapsenlapsia. Odotatte lapsiltanne tiettyjä käyttäytymissääntöjä. Jos niitä ei noudateta, pahoitatte mielenne. Eikö silloin ole sääntöjen kertauksen ei muuttamisen aika.

• tankavaara
        Mandi55 kirjoitti:

Hyvin typistetty tosiasia. Olemme jo ylittäneet viisikymmentä ja suurimalla osalla on omia lapsia ja jopa lapsenlapsia. Odotatte lapsiltanne tiettyjä käyttäytymissääntöjä. Jos niitä ei noudateta, pahoitatte mielenne. Eikö silloin ole sääntöjen kertauksen ei muuttamisen aika.

ehkäpä säännöt olisi syytä myös selkiyttää, koska...

Hlö A. tulkitsee: -Kaikki mikä ei ole kiellettyä on sallittua -

Hlö B. tulkitsee: -Kaikki sallittu on myös kiellettyä, jollei sitä ole erikseen sallittu -

• jartsev

sallia keskustelu eri aiheista rajaamatta niitä aihealueiden perusteella tiukalla ketekorisoinnilla muille palstoille. Pitää sallia leikkimieliset kilpailut ja runojen "rustaus" jutut. Tuikka rajaus tappaa keskustelut ja karkoittaa osallistujat.
      Jokainen voi valita mihinkä keskusteluun osallistuu, ei sentakia mitään tiukkapipoista rajaamista tarvita.
      Samoin keskutelutavan arvostelu on mielestäni kiusallista. Eikö se ole palstalaisille yhdentekevää keskusteleeko joku jonkun kanssa keskenään vai osallistuuko usemman keskuteluihin. Enemmän vapaamielisyyttä toivon kirjoittajille palstalaisten vartioinnilta ja myös sefulta.
      Loukkaavat tai muuten epäsopivat törkeyden on asia erikseen, ne pitää poistaa. Palstan ystävällisyys hygieniaa pitää vaalia.

• "lapsenmielisyys"

pitää sallia. Minäkin kauan, kauan sitten viikonloppujen viihteeksi osallistuin sellaisiin. Oli sanaleikkejä, laulujen jatkosanoituksia yms. Ei aina jaksa olla ASIALLINEN!

• Kalle Kotton
        "lapsenmielisyys" kirjoitti:

pitää sallia. Minäkin kauan, kauan sitten viikonloppujen viihteeksi osallistuin sellaisiin. Oli sanaleikkejä, laulujen jatkosanoituksia yms. Ei aina jaksa olla ASIALLINEN!

olin sellaisessa ketjussa, jossa oli huumoria ja hauskaa, eikä yhtään ilkeilyä, silloin joku tuli sanomaan, että poistattaa. Kysyin, miksi poistatat. Vastasi, ettei ole asisallista. kysyin, oletko sefu. Sanoi, ettei ole, mutta toivoisi olevansa. No ketju hiljeni siinä paikassa. Silloin huomasin, että yksikin yrmy onnistuu pilaamaan tunnelman.

• on oikessa
        Kalle Kotton kirjoitti:

olin sellaisessa ketjussa, jossa oli huumoria ja hauskaa, eikä yhtään ilkeilyä, silloin joku tuli sanomaan, että poistattaa. Kysyin, miksi poistatat. Vastasi, ettei ole asisallista. kysyin, oletko sefu. Sanoi, ettei ole, mutta toivoisi olevansa. No ketju hiljeni siinä paikassa. Silloin huomasin, että yksikin yrmy onnistuu pilaamaan tunnelman.

elämäässä. Yksi yrmy hiljentää porukan. Mutta mitä tekee porukka? Ei perkele anna periksi vaan aloittaa uudestaan! :)

Nämä yrmyt ovat muuten ottamassa hallintaansa tämän palstan. Ovatko he valtansa arvoisia?

Heitä näkee ihan tarpeeksi arkielämässä ja siellä he kuitataann olan kohautuksella. Mutta tällä palstalla he saavat yliotteen. Mitä tehtäis jotta päästäisiin eroon selän takana suputtelijoista?

• sanoo_suttura*

mieltä kanssasi.

• ........................
        on oikessa kirjoitti:

elämäässä. Yksi yrmy hiljentää porukan. Mutta mitä tekee porukka? Ei perkele anna periksi vaan aloittaa uudestaan! :)

Nämä yrmyt ovat muuten ottamassa hallintaansa tämän palstan. Ovatko he valtansa arvoisia?

Heitä näkee ihan tarpeeksi arkielämässä ja siellä he kuitataann olan kohautuksella. Mutta tällä palstalla he saavat yliotteen. Mitä tehtäis jotta päästäisiin eroon selän takana suputtelijoista?

Helluntailaisuus pitäisi kieltää. Ei onnaa kun maassa on uskonnonvapaus.

=DW=

Mua ei kiinnosta epäkiinnostavat jutut, en lue niistä kuin aloitusta sen verran, että saan selville mistä kyse.

=Samma=

• Pirre*
        on oikessa kirjoitti:

tehokas keino on ohittaa yrmyt huomiotta, ei pitäisi provosoitua loanheitosta.

Jos provosoidut, ja vastaat samalla mitalla, tai yrität pitää kiinni oikeudestasi sanoa sanottavasi, se on kuin heittäisi bensaa nuotioon, - roihu on valmis..siis, täällä on pelattava eri säännöillä kuin live - elämässä.

..en tarkoita että eri mieltä oleminen olisi provokaatioyritys..:)

• Jermuxi tms.
        on oikessa kirjoitti:

Mua ei palstoilla ole vielä hiljentänyt kukaan, joten se siitä.

• Jermuxi tms.
        Pirre* kirjoitti:

tehokas keino on ohittaa yrmyt huomiotta, ei pitäisi provosoitua loanheitosta.

Jos provosoidut, ja vastaat samalla mitalla, tai yrität pitää kiinni oikeudestasi sanoa sanottavasi, se on kuin heittäisi bensaa nuotioon, - roihu on valmis..siis, täällä on pelattava eri säännöillä kuin live - elämässä.

..en tarkoita että eri mieltä oleminen olisi provokaatioyritys..:)

Tehokas keino saattaa yrmy tasapainosta, on kyykyttää sitä joka tilanteessa. Helppoa, hauskaa ja vaatii yleensä 1-3 riviä rentoa tekstiä.

• joku alkaa
        Jermuxi tms. kirjoitti:

Mua ei palstoilla ole vielä hiljentänyt kukaan, joten se siitä.

tehdä viesteistäsi poistoilmoituksia ja ne menee läpi, aika näkymätön olet sen jälkeen.

• Jermuxi tms.
        joku alkaa kirjoitti:

tehdä viesteistäsi poistoilmoituksia ja ne menee läpi, aika näkymätön olet sen jälkeen.

Ei ole poistot minua ennenkään hermostuttaneet, joten ei tulevaisuudessakaan aiheuta minussa mitään reaktiota. Toisille tuntuu poistot olevan itkun paikka.

• Jermuxi tms.

Tee vaan rennolla kädellä hommiasi ja et turhaan hermoile kirjoittajien vuoksi. Palsta elää ja muuttuu siinä ajanmittaan ja siinäpä se oikeastaan onkin. Eli erityisesti ei tartte kieltää mitään, mikä ei olis jo muutenkin ehdoissa sanottu.
      Jos tarttee jotain siirtää, niin voihan siitä silloin ilmoittaa, minne se on siirtynyt.
      Poistoista ja sen sellaisista ei tartte mitään perustella. Se menee vaan jatkuvaksi lässytykseksi jostain eriarvoisuudesta yms.

• Ei palstan ole syytä olla kaikkia miellyttävä. Ei palsta sellaiseksi millään valtakunnan konstilla voikaan tulla.

Jonkun on vain päätettävä minkälaisia puheenvuoroja ei hyväksytä ja minkälaisia siirretään muille palstoille. Se joku satut nyt vain olemaan sinä.

Kaikilla meillä on erilainen näkemys asiasta. Yhteistä kaikille näkemyksille on vain se, että juuri minun näkemykseni on oikea.

Oikea näkemys (Siis minun näkemys): On täysin turhaa siirtää mitään puheenvuoroa toiselle palstalle, koska puheenvuoron omistaja on sen tälle palstalle tarkoittanut. Vapaassa maassa on loukkaavaa tehdä pakkotoimia. Diktatuurissa menetellään näin. Ei myöskään ole mitään syytä poistaa ainoatakaan mielipidettä, ellei siihen ole selvästi voimassaolevaan lakiin perustuvaa tarvetta. Myös tämä on vapaassa maassa luokkaavaa.

Ratkaisu: Jos on välttämätöntä poistaa muita kuin lain poistettavaksi määräämiä puheenvuoroja, tulee ne poistaa ja koota uuteen ympäristöön: "POISTETUT PUHEENVUOROT" nimiseen ympäristöön, jossa niitä sitten saa vapaasti repostella.

Perustettakoon siis uusi poistettujen puheenvuorojen osasto, jossa nämä kelvottomiksi katsotut puheenvuorot olisivat kaiken kansan katseltavina ja kommentoitavina. Tässä poistettujen puheenvuorojen ympäristössä tulisi myös näkyä miltä osastolta kyseiset puheenvuorot on poistettu. Ei olisi myöskään haitaksi, jos poistaja olisi antanut poistokommenttinsa oheen.

Tällä menetettelyllä saisimme uuden ja jopa hyvin mielenkiintoisen keskustelufoorumin lisäämään mainostajien mielenkiintoa Eniron sivuille!!!!

Edelleen. En lukenut aloitettua ketjua läpi, joten pahoittelen, jos joltakin osin puhun jo kirjoitettua asiaa.

Ja vielä: Taannoin BillMan niminen herra poisteli mielivaltaisesti mitensattuu tekstejä ja sai sitten aivan oikeutetusti kenkää. Olisi aivan oikein palauttaa myös nämä jo aikaisemmin poistetut ketjut kansan töllisteltäviksi vaikkapa osastolle: "Historian hämärissä poistetut puheenvuorot"

• Myös näin voitaisiin

ajatella:

Kaikki poistetut kerättäisiin todella poistettujen osastolle ja otsikoitaisiin, siis osastoitaisiin sen mukaan miksi kukin on poistettu (rasistiset, loukkaava, jne.)

Olet oikeassa siinä, että on turha yrittää saada kaikkia tyytyväisiksi poistojen poistamatta jättämisen suhteen. Vallitseva tyytymättömyys on myös keskustelua värittävä ja kantavakin tila. Poistoja todella tulisi olla vain lain määräämät poistot.

• tämä nykyinen

linja näyttää toimivan, ei jää kohta kuin sefu,apulaisseriffit ja ylläpito tänne keskenään ellei ole jo niin?
      Luin tuossa aikaisempia puheenvuoroja ja täytyy olla samaa mieltä, nämä foorumit ovat kirjoittajia varten ei sefuja ja ylläpitoa.
      Mitä arvelet, oliskos kaupan alalla tuottoisaa jos ei olis kuin myyjät, kassaneidit ja liikkeenjohto paikalla - ilman asiakkaita?

• ole 50 osasto ollut näin vilkkaan keskustelun foorumina kuin nykyään! Asiat menevät todella hyvin ja keskustelu kulkee todella vilkkaana! Siitä huolimatta ehdotan järjestelyä yläpuolella kertomallani tavalla.

• aikaisempina
        sattuma5 kirjoitti:

ole 50 osasto ollut näin vilkkaan keskustelun foorumina kuin nykyään! Asiat menevät todella hyvin ja keskustelu kulkee todella vilkkaana! Siitä huolimatta ehdotan järjestelyä yläpuolella kertomallani tavalla.

vuosina aiheet olivat vaihtelevempia, nyt vaan helkkarin pitkiä ketjuja täynnä tyhjän jauhantaa.

• millainen*
        sattuma5 kirjoitti:

ole 50 osasto ollut näin vilkkaan keskustelun foorumina kuin nykyään! Asiat menevät todella hyvin ja keskustelu kulkee todella vilkkaana! Siitä huolimatta ehdotan järjestelyä yläpuolella kertomallani tavalla.

asenne täällä on MINUA vastaan, heti kun sanon mielipiteeni, vastaukseni lempataan pihalle.
        Jos tuollainen periaate, miksei aiempia kommentteja ole poistettu?

• täällä*
        sattuma5 kirjoitti:

sai aiemmin suurinpiirtein kaikki halukkaat puheevuoron.

• kun yhdellä
        sattuma5 kirjoitti:

ihmisellä on monta nimimerkkiä ja ittekseen puhelee?

• korjaantuu vain
        aikaisempina kirjoitti:

vuosina aiheet olivat vaihtelevempia, nyt vaan helkkarin pitkiä ketjuja täynnä tyhjän jauhantaa.

sillä, että aloitat puhumaan asiaa!!!

• kun esität, jotta
        millainen* kirjoitti:

asenne täällä on MINUA vastaan, heti kun sanon mielipiteeni, vastaukseni lempataan pihalle.
        Jos tuollainen periaate, miksei aiempia kommentteja ole poistettu?

"heti kun sanon mielipiteeni, vastaukseni lempataan pihalle. "

Jos näin todella on, olen huolissani sinun suhteen, enkä todellakaan hyväksy saamaasi kohtelua! Mutta mytta... Onko se todella näin???

• jos näin on
        täällä* kirjoitti:

sai aiemmin suurinpiirtein kaikki halukkaat puheevuoron.

jotta nykyään eivät ainoastaan suurin piirtein, vaan todella aivan kaikki saa puheenvuoroa! Onkohan asia näin??? Rohkenen epäillä!!!

• onnistuu
        kun yhdellä kirjoitti:

ihmisellä on monta nimimerkkiä ja ittekseen puhelee?

Ja yksinpuhelu saattaa olla joskus todella mielenkiintoista seurattavaa! Mikä sinua siinä niin nyppii????

• Minä käyn nyt viimein kusasemassa jälkeni tähän jonoon. Minulle käy nykyiset säännöt, enkä valita niistä enkä sheriffistä.

Mutta eikö löydy mitään keinoa lyödä luu kurkkuun palstalla huseeraavalle provosoijlle, joka tunkee joka ketjuun puhuu omiaan ja sotkee ja säheltää. Se ei edes ole "hauskaa" vaan "mielipuolista" hästäämistä.

Jokainen tietää kuka hän on ja nimikin on tiedossa. Ei liene iso asia heittää hänet ulos palstalta, jotta palsta saisi jonkinlaisen rauhan.

Palsta paranee vain siten, että jokainen kirjoittaja ottaa "näppäinet omaan käteen" ja tarkastelee mitä sieltä näpyttelee. Provot voi aina kiertää ja jättää ilkeilijöiden viestit noteeraamatta.

• mahtaa olla

tietääkseni täällä yksi ja toinen heittää huumorin varjolla lusikkansa soppaan?

• Mandi55
        mahtaa olla kirjoitti:

tietääkseni täällä yksi ja toinen heittää huumorin varjolla lusikkansa soppaan?

Jos et ole huomannut niin ole onnellinen tietämättömyydessäsi. Silloin kaikki on hyvin kohdallasi.

• Tämä ei tietenkään toteudu, mutta tuli vaan
      mieleen, että olisi mielenkiintoista nähdä
      millaiseksi tämä mahdollisesti muuttuisi, jos
      valvonta puuttuisi kokonaan.

• länneksi

muuttuisi, saluunan ovet ja henkselit paukkuisi mennen, tullen ja palatessa ja tarvittaisiin vähintään John Waynea tai Zorroa :)

• länneksi kirjoitti:

muuttuisi, saluunan ovet ja henkselit paukkuisi mennen, tullen ja palatessa ja tarvittaisiin vähintään John Waynea tai Zorroa :)

Vanhat sankarit tulisivat pelastamaan (ikä)neitoja pulasta :)
        Kannatetaan. Saataisiin vähän säpinää.

• mikhaildenisov

asiallista keskustelu niin ku aikuiset
      ihmiset osaa,ilman V-tuilua!
      Tässä iässä pitäs olla terveitäki keskuetelun-
      aiheita!

• Kalle Kotton

ajatua tuli mieleen, että onko tämä palstatila miten arvokasta ja onko ylläpidolla jokin ajatus, minkä verran tällekkin palstalle viestejä päivässä tulisi, onko se mahdollisesti, 200, 500 vai 1000. Ajatuksena tälle kysymykselle on, että minä voisin suosiolla tämän käyttämäni tilan luovuttaa, ei sitä kyllä paljon siinä vapaudu.
      Eikö ne säännöt ole toimineet jollain tavoin, tulkinnasta kai se on enemmän kiinni. Jos niitä aletaan pikkutarkasti noudattaa, niin eihän siitä mitään tule, eri aiheille on palstoja niin paljon, että aina joku voi sanoa asialle kuin asialle olevan oman palstan.
      Näissä tulkinnoissa olisi hyvä löytää jokin keskiarvo, jossa ei mentäisi aivan herkkänahkaisempien, eikä paksunahkaisempien mukaan.

• tankavaara

mahdollisista muutosehdotuksista, vai jäikö tämä tähän?

• namisuku

....sellaista Palstaa ei olekkaan, johon Kaikki olisivat Tyytyväisiä...nuijaa...mutta totta:(

Tervetuloa kehiin=D
      Kauan se Mukava meitä kestikin..heh;)
      Oletko (palvellut) muitakin Palstaosastoja?
      Mikä ajoi tänne viiskymppisiin?
      T. Nami

• No ikä:))
        Minusta on hienoa että tämä ikäryhmäpalsta on erittäin suosittu ja jollainlailla mukaansatempaava. Muka.vaa täällä on olla muka.na seurailemassa ja jutskaamassa! Kyl se vaan on niin että me 50 ollaan sentäs "jotain", siis ainakin sanavalmiita keskustelijoita ja ihan kivasti ymmärretään jo elämää sen kaikilta kanteilta, omalla tavallamme!

Laitan avaukseen tulleista vastauksista ja ehdotuksista ylläpitoon yhteenvetoa, mutta toteutuuko niistä mikään ja jos niin koska; se jää arvattavaksi.

KIITOS kuitenkin Teille kaikille mielenkiinnosta palstan kehittämisen suhteen!

OIKEIN MUKA.VAA ISÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE!!!

T:KorvenKukka

• tankavaara
        KorvenKukka kirjoitti:

No ikä:))
        Minusta on hienoa että tämä ikäryhmäpalsta on erittäin suosittu ja jollainlailla mukaansatempaava. Muka.vaa täällä on olla muka.na seurailemassa ja jutskaamassa! Kyl se vaan on niin että me 50 ollaan sentäs "jotain", siis ainakin sanavalmiita keskustelijoita ja ihan kivasti ymmärretään jo elämää sen kaikilta kanteilta, omalla tavallamme!

Laitan avaukseen tulleista vastauksista ja ehdotuksista ylläpitoon yhteenvetoa, mutta toteutuuko niistä mikään ja jos niin koska; se jää arvattavaksi.

KIITOS kuitenkin Teille kaikille mielenkiinnosta palstan kehittämisen suhteen!

OIKEIN MUKA.VAA ISÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE!!!

T:KorvenKukka

Olisi kiva nähdä millaisen yhteenvedon sait aikaiseksi.

Vastaukset olivat kovin "laidasta laitaan", joten
        yleisen viihtyvyyden nimissä olisi hyvä nähdä ehdotuksesi.

Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      112
      1431
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1297
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      134
      1038
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      964
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      897
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      863
    7. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      97
      857
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      75
      846
    9. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      54
      822
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      774
    Aihe