Tiedotusvälineissä oli juttua virtuaalisesta hautakynttilästä.
Netissä on kuulemma paikka jossa voi omaisensa haudalle sytyttää virtuaalikynttilän :/, mitä ajatella tästäkin..
..koskahan teemme virtuaalilapsen, se kun onnistuisi vielä meiltäkin..hi..
Riittääkö teille pelkkä virtuaalielämä, ja missä asioissa Sinulle virtuaaliset elämän "elämykset" riittävät, ja missä ne eivät korvaa ihan oikeaa ihmistä, sitä ihoa, kosketusta..jne..?
Kaikkiko vaiin virtuaalia?
45
1584
Vastaukset
- palstan rajoissa
tekisimmekään virtuaalilapsia ja mitähän heistäkin tulisi näöllisesti ja ... huh,huh.
Hetulalla varmaan olisi tuhat ja yksi virtuaalibabyä :DD- hetulaaz
Tai oikeakin, olisi, tässä iässä, kauhea asia, pentujen Tamagozeja sain viritellä ihan tarpeeksi aikanaan.
Kyllä minä täällä Mielelläni "virittelen", mutta vain Pahat mielessä. Tästä koneen äärestä on lyhyt matka luontoon. Yhtä lyhyt kuin "virtuaalinaisillakin".
Ja minulla on ihan oikea auto. - Taika-Nainen
hetulaaz kirjoitti:
Tai oikeakin, olisi, tässä iässä, kauhea asia, pentujen Tamagozeja sain viritellä ihan tarpeeksi aikanaan.
Kyllä minä täällä Mielelläni "virittelen", mutta vain Pahat mielessä. Tästä koneen äärestä on lyhyt matka luontoon. Yhtä lyhyt kuin "virtuaalinaisillakin".
Ja minulla on ihan oikea auto.on kuules vieläkin, minäkin sain viime viikonloppuna paimentaa yhtä kun tytöntyttö oli kylässä. Enhän mä sitä osannut oikein tehdä ja Tamagozi kuoli. Onneksi sai napinpainalluksella synnytettyä uuden. Vähän kun helpotti :))
- ainakaan haluaisi
iän karttuessa olla vanhuksena kotona, josta huolehtisi suunnitellut ruoka- ym. robotit.
Koskaan ei kone voi korvata inhimillistä, ihmisen suomaa kanssakäymistä, kosketusta, puhetta, läheisyyttä.
Olkoot ne apuvälineitä, ei koskaan ainoita saatavilla olevia avustajia.- Pirre*
keksitäänkö vielä virtuaalit hoitotäditkin, - vaikka - johan vanhuksiin pidetään yhteyttä weppikameran ja -puhelimien välityksellä, eli osittain oikea ihminen on jo korvattu, ja lääkäritkin tekee diagnooseja sadan kilometrin päässä potilaastaan..näin se on nähtävä, että tekniikka tulee korvaamaan ihmisen lämpöisen käden..
- Hömppähullu Joulupukki
Pirre* kirjoitti:
keksitäänkö vielä virtuaalit hoitotäditkin, - vaikka - johan vanhuksiin pidetään yhteyttä weppikameran ja -puhelimien välityksellä, eli osittain oikea ihminen on jo korvattu, ja lääkäritkin tekee diagnooseja sadan kilometrin päässä potilaastaan..näin se on nähtävä, että tekniikka tulee korvaamaan ihmisen lämpöisen käden..
virtuaalivanhukseksi. Siinäpä sitten hoitelevat.
Maksan myöskin virtualirahalla, mutta teen virtsuaalisesti alleni.
Vaikka aikamoinen virtaaliolentohan minä olen tuolta toiseltä nikinosaltanikin.
Joka tapauksessa mailmaa etenee yhä enemmän virtuaalisuuden suuntaan.
On vain virtuaalinen nälähätä, ym;ta.
Minusta on aika vaarallista kun menetetään tuntuma todellisuuteen, se on eräänlaista itsensä pettämistä, tai pakoa todellisuudesta ja vastuunkannosta.
Kyllä se totuus tulee esiin sieltä virtuaalisuuden takaakin, ei sitä voi peitellä, eikä virtuaalisuudella korvata.
Virtuaalisus opetustoimessa on ehkä kaikkein parhaiten paikallaan.
En minä tiiä, kun nykäsin tuon hatusta noin vain yks kaks, voi olla etten ymmärrä koko sanaa oikeasti, mutta tuskin siihenkään yhtä totuutta löytyy.
Mutta nyt minä poistun hetkeksi luonnoliselle tarpeelleni. Syömään. Sitä ei voine vielä virtuaalisesti hoitaa.
Minä luulen, että kun sähkö loppuu, niin loppuu virtuaalisuuskin. Ei se ole kestävä ratkaisu mihinkään. Hyvä apu, huono isäntä. - Pirre*
Hömppähullu Joulupukki kirjoitti:
virtuaalivanhukseksi. Siinäpä sitten hoitelevat.
Maksan myöskin virtualirahalla, mutta teen virtsuaalisesti alleni.
Vaikka aikamoinen virtaaliolentohan minä olen tuolta toiseltä nikinosaltanikin.
Joka tapauksessa mailmaa etenee yhä enemmän virtuaalisuuden suuntaan.
On vain virtuaalinen nälähätä, ym;ta.
Minusta on aika vaarallista kun menetetään tuntuma todellisuuteen, se on eräänlaista itsensä pettämistä, tai pakoa todellisuudesta ja vastuunkannosta.
Kyllä se totuus tulee esiin sieltä virtuaalisuuden takaakin, ei sitä voi peitellä, eikä virtuaalisuudella korvata.
Virtuaalisus opetustoimessa on ehkä kaikkein parhaiten paikallaan.
En minä tiiä, kun nykäsin tuon hatusta noin vain yks kaks, voi olla etten ymmärrä koko sanaa oikeasti, mutta tuskin siihenkään yhtä totuutta löytyy.
Mutta nyt minä poistun hetkeksi luonnoliselle tarpeelleni. Syömään. Sitä ei voine vielä virtuaalisesti hoitaa.
Minä luulen, että kun sähkö loppuu, niin loppuu virtuaalisuuskin. Ei se ole kestävä ratkaisu mihinkään. Hyvä apu, huono isäntä.it innovoijilla kestäisi elämän realiteetit mielessä, siis kun sitä sähköäkin pittää olla ja ohjelmien toimia..muuten ollaan hukassa, - kaikki pysähtyy..
Joku sanoi tuolla hyvin, että jos taivaalla käy välähdys, (tai jotain sinnepäin) tarvitaan pärettä..
- k/k
Oikeeta lämmintä ihmistä ei kukaan koskaan syrjäytä,ei ainakaan meiän aikana.
Noi virtuaali jutut on niille jotka haluaa päästä helpolla,minä hoidin aikanani asiani niin et voisin olla viemättä sitä oikeaakin kynttilää.
Toi Kauko Simonen on laulanut hyvän laulun aiheesta.
Virtuaali ihminen ei lämmitä silloin kun sul paleelee varpaat öisin,tai sulla on hirvee jää möykky rinnas.
Silloin on päästävä toisen viekkuun,sillai iholle nykyään kun osaa ajoittaa sen lähestymisen kuman aallon aikaan,on oikein lämmintä.- Pirre*
*kuumat aallot* hi..
Niin, aika paljon pitää homosapiensin genetiikan muuttua, että näennäiselämä riittää, mutta sitä aikaa kohti kai tässä ollaan menossa, ja meistä tulee pelkkiä vihreitä humanoideja..:)
- paapuuri.re
kyllä oikea elämä voittaa virtuaalisen ylivoimaisesti.
Virtuaalielämä ei korvaa missään asioissa oikeaa elämää,
mutta täydentäähän se sitä ihan mukavalla tavalla.
Täällä palstallakin on paljon mukavia ihmisiä,(esim. eräs Pirre),
monta kertaa olen piristynyt, jos on vähän väsähtänyt olotila.- Pirre*
jotain tämä kai kummiskin korvaa, vai korvaako, -mitä oli ennen Suomi 24sen palstaa..:)
Vai vainko tylsempää?
En tiijjä..mutta mie olen tykännyt tästä tämmöisestä aivojen ulkoilutus mahdollisuudesta :) - paapuuri.re
Pirre* kirjoitti:
jotain tämä kai kummiskin korvaa, vai korvaako, -mitä oli ennen Suomi 24sen palstaa..:)
Vai vainko tylsempää?
En tiijjä..mutta mie olen tykännyt tästä tämmöisestä aivojen ulkoilutus mahdollisuudesta :)mutta myös varastaa, minäkään en enää ehdi lukemaan ollenkaan niin paljon kuin ennen:)
Ihan kivaa tää kuitenkin on, ei voi kieltää:))) - Pirre*
paapuuri.re kirjoitti:
mutta myös varastaa, minäkään en enää ehdi lukemaan ollenkaan niin paljon kuin ennen:)
Ihan kivaa tää kuitenkin on, ei voi kieltää:)))ei tule luettua, joka on tosi suuri vahinko..:(
Käsityöt on jääneet, sukkakudin on harvoin enää käsillä jne..
Kivaa silti :) - paapuuri.re
Pirre* kirjoitti:
ei tule luettua, joka on tosi suuri vahinko..:(
Käsityöt on jääneet, sukkakudin on harvoin enää käsillä jne..
Kivaa silti :)että perhe vielä on ruokaa saanut, joskus astiatkin on tiskattu ja jopa välillä vähän siivota höpsäytän:))))))
Pitäähän meillä nyt jotain lystiäkin olla, arkisen raadannan lomaan:) - k/k
paapuuri.re kirjoitti:
että perhe vielä on ruokaa saanut, joskus astiatkin on tiskattu ja jopa välillä vähän siivota höpsäytän:))))))
Pitäähän meillä nyt jotain lystiäkin olla, arkisen raadannan lomaan:)meit äijiä,kuinka komeiksi ja kiinteiksi me muututaan kun sormet koskee näppylöitä.
Tää liiottelu ja höpötys korvaa arjen kolhuja - Pirre*
paapuuri.re kirjoitti:
että perhe vielä on ruokaa saanut, joskus astiatkin on tiskattu ja jopa välillä vähän siivota höpsäytän:))))))
Pitäähän meillä nyt jotain lystiäkin olla, arkisen raadannan lomaan:)Ovat ihan syöneen näköisiäkin, ja ei tarvia kahlata pastassakaan..:)
Voi olla että meikäläiselle tämä antaa lisäarvoa elämään, - ellei tätä olisi niin..en tiedä mitä olisi..he.. - paapuuri.re
k/k kirjoitti:
meit äijiä,kuinka komeiksi ja kiinteiksi me muututaan kun sormet koskee näppylöitä.
Tää liiottelu ja höpötys korvaa arjen kolhujavoisi myös kiinteytyä:)
Kyllä tämä korvaa paljon ja jopa korjaa, kun oikein höpöttää. - paapuuri.re
Pirre* kirjoitti:
Ovat ihan syöneen näköisiäkin, ja ei tarvia kahlata pastassakaan..:)
Voi olla että meikäläiselle tämä antaa lisäarvoa elämään, - ellei tätä olisi niin..en tiedä mitä olisi..he..jatketaan niin kauan, kuin jaksetaan näpytellä:)
- k/k
paapuuri.re kirjoitti:
voisi myös kiinteytyä:)
Kyllä tämä korvaa paljon ja jopa korjaa, kun oikein höpöttää.saha soi ja kirves paukkaa,oikeesti .
Useampi puu pitäs talon ympäriltä saara nurin,voipi olla et joulun sanomaa kuunnellaan tähtiä katellen. - paapuuri.re
k/k kirjoitti:
saha soi ja kirves paukkaa,oikeesti .
Useampi puu pitäs talon ympäriltä saara nurin,voipi olla et joulun sanomaa kuunnellaan tähtiä katellen.tähän näpyttelyyn, kun pistää sahan soimaan.
Koskas sinulla taas työt alkaa, pääset sitten jouluksi kotiin! - k/K
paapuuri.re kirjoitti:
tähän näpyttelyyn, kun pistää sahan soimaan.
Koskas sinulla taas työt alkaa, pääset sitten jouluksi kotiin!heitetään reppu pykälään ja työnnytään maantielle,joku siellä astuu
joku siellä kastuu. - paapuuri.re
k/K kirjoitti:
heitetään reppu pykälään ja työnnytään maantielle,joku siellä astuu
joku siellä kastuu.miten se nyt niin nopeasti on mennyt.
Jospa se reissussakin menisi yhtä nopeasti, ei ehtisi kotiväelle ikävä tulla, ainakaan niin kova ikävä.
- virtuaaliseksi
on varmaan netin vanhimpia keksintöjä. Ja kai sen parhaita puolia on että jos koneeen virussuojaus on kohdallaan, ei muuta ehkäisyä tarvita.
Mutta kun omat vanhemmat ehtivät kuolla ennen nettibuumia, ei ole oikein reilua sytyttää heille virtuaalikynttilää. Kai se on sitä maagista ajattelua; henget nousevat haudalle katsomaan onko siellä tuikku mutteivät osaa kirjautua nettiin sitä sieltä etsimään...
On siinä kuitenkin ideaa, koska ihmiset ovat nykyisin vapaita muuttamaan, eivät enää turpeeseen sidottuja kuin satoja vuosia aiemmin. Sukulaisten haudoille on minullakin matkaa aina yli 100 kilometriä. Kätevämpi voisi olla muistella netissä kuin kiihdyttää kasvihuoneilmiötä rallaamalla ympäri maata.- kawe
se, että *ajattelet läheisiäsi siinä ruudun ääressä ole kuitenkin se tärkein.
- Pirre*
joulu, - virtuaalilahjat ja kaikki, eli on antavinaan ja toinen on saavinaan...
- virtuaalijoululahjoissa
Pirre* kirjoitti:
joulu, - virtuaalilahjat ja kaikki, eli on antavinaan ja toinen on saavinaan...
on kyllä selvästi enemmän järkeä. Niillä muistetaan ihmisiä, jotka todella voivat käydä niitä virtuaalista vastaanottamassa, ja samalla ihmiset oppivat siihen että tärkeintä on ajatus eikä se roina mitä muistamisen nimissä toisen nurkkiin kannetaan.
Kannatan ajatusta lämpimästi.
Kauppiaiden uskon vastustavan sitä raivokkaasti. - Pirre*
virtuaalijoululahjoissa kirjoitti:
on kyllä selvästi enemmän järkeä. Niillä muistetaan ihmisiä, jotka todella voivat käydä niitä virtuaalista vastaanottamassa, ja samalla ihmiset oppivat siihen että tärkeintä on ajatus eikä se roina mitä muistamisen nimissä toisen nurkkiin kannetaan.
Kannatan ajatusta lämpimästi.
Kauppiaiden uskon vastustavan sitä raivokkaasti.; lapset ehkä ottavat mieluummin sen oikean paketin :)
- ja kun tottuvat
Pirre* kirjoitti:
; lapset ehkä ottavat mieluummin sen oikean paketin :)
siihen että joka joulu pitää tulla vähintään 2 isoa jätesäkillistä krääsää 'oli sitten kiltti tai ei' alkavat päästä kiinni tähän tuhlaamisen ja roskaamisen oravanpyörään oikein kunnolla. Siihen, että rahaa ei koskaan ole tarpeeksi, saavutetuista eduista ei tingitä ja että aivan kaikki on kaupan.
Lapset kasvavat sellaisiksi millaisiksi vanhemmat esimerkillään (eivät puheillaan) näyttävät. - Pirre*
ja kun tottuvat kirjoitti:
siihen että joka joulu pitää tulla vähintään 2 isoa jätesäkillistä krääsää 'oli sitten kiltti tai ei' alkavat päästä kiinni tähän tuhlaamisen ja roskaamisen oravanpyörään oikein kunnolla. Siihen, että rahaa ei koskaan ole tarpeeksi, saavutetuista eduista ei tingitä ja että aivan kaikki on kaupan.
Lapset kasvavat sellaisiksi millaisiksi vanhemmat esimerkillään (eivät puheillaan) näyttävät.ne tavatkin periytyvät, mutta aikuiset voivat, ainakin jouluna tehdä keskinäisen tuhlaamattomuus sopimuksen..ei lahjoja aikuisille..
Tietenkin tarkoitat yleisemmin järetöntä kuluttamista, mutta - eikö nuoret ole jo valveutuneempia kuin esim. meidän sukupolvemme on ja oli, hehän pyrkivät jo ekologisesti säästävämpään kulutukseen elämän joka alueella..huomannu. - vanhat asenteet
Pirre* kirjoitti:
ne tavatkin periytyvät, mutta aikuiset voivat, ainakin jouluna tehdä keskinäisen tuhlaamattomuus sopimuksen..ei lahjoja aikuisille..
Tietenkin tarkoitat yleisemmin järetöntä kuluttamista, mutta - eikö nuoret ole jo valveutuneempia kuin esim. meidän sukupolvemme on ja oli, hehän pyrkivät jo ekologisesti säästävämpään kulutukseen elämän joka alueella..huomannu.eikä nuoriso ole paljon kummempaa kuin edellinenkään sukupolvi. Juuri nuoret pyörittävät aikamme hypetystaloutta ja heiluttavat pörssipelillä maailmanmarkkinoita. Heille ei riitä se vanhan polven suosima vakaa kasvu vaan kasvun pitää olla maailman parasta kaiken aikaa. Se, että joukko nuoria tekee välttämättömyydestään (pätkätyökierteestä johtuvasta rahapulasta) hyveen ei takaa vielä mitään.
Eivätkä vanhatkaan siis usko siihen mitä saarnaavat eli että tärkeintä on muistamisen ajatus eikä sen aineellinen muoto. - Pirre*
vanhat asenteet kirjoitti:
eikä nuoriso ole paljon kummempaa kuin edellinenkään sukupolvi. Juuri nuoret pyörittävät aikamme hypetystaloutta ja heiluttavat pörssipelillä maailmanmarkkinoita. Heille ei riitä se vanhan polven suosima vakaa kasvu vaan kasvun pitää olla maailman parasta kaiken aikaa. Se, että joukko nuoria tekee välttämättömyydestään (pätkätyökierteestä johtuvasta rahapulasta) hyveen ei takaa vielä mitään.
Eivätkä vanhatkaan siis usko siihen mitä saarnaavat eli että tärkeintä on muistamisen ajatus eikä sen aineellinen muoto.oli vain työkalut, ja taito joita haluttiin sitten käyttää..arvelen.
Vaikea on muuttaa ajtuksiaan ja tapojaan maailmanlaajuisiksi, kun se oma pieni hyvä on kummiskin lähinnä..pakos eessä me vasta muutamme kulutuskäytäntöjämme, tuhlausta...lain voimalla viimeksi, sanon mie..vaikken tiijjäkkää mittää, mie vaan luulen. - -nainen-
Itse en ymmärrä sitä, että miksi seurakuntien haudanhoito systeemiin, ei kata myös joulukynttilää. Kun hoito on kuitenkin melko hintavaa. Niin voisi ne tämänkin hoitaa.
Ja eikös tuo, *virtuaalikynttilä* netin kautta, ollut, myös maksullinen?
- henrii
tulee aina tuo syöminen ekana mieleen. Virtuaalina se olisi tosi kevyttä, ja terveellistä.
- Pirre*
sanoitkin, - takuuvarma laihdutuskuuri..kiitos henri. :)
- mimmimus
jos voi laittaa virtuaalikynttilän oikean kynttilän tilalle, jos se muutoin on mahdotonta. Ajatus on tärkeä. Täällä keskusteleminenkin on nimetty virtuaaliksi, vaikka se ei poikkea sen enempää kuin keskustelu yleensä esim.lehdistön tai puhelinviestien kautta ja kirjeetkin mahtaa lukeutua samaan kategoriaan.:)
kymmenisen vuotta sitten (tiedän, olin jo jäämässä junasta) seikkailin paljon ympäri latinalaista amerikkaa chateissa ja eräs kaikkein ensimmäisiä asioita mihin kauhuissani törmäsin oli että joku ehdotti minulle virtuaaliseksiä!!! Huusin lapsiani apuun ja että heillä oli hauskaa. He ostivat minulle nettikameran että saan poseerata virtuaalisulhasilleni ja mikrofoonin että saan leperrellä heidän kanssaan. (Vitsi vitsi, ne olimeseä varten, ihan normaaliin keskusteluun, mutta penskat nauraa vieläkin katketakseen mutsin naamaa silloin ja siinä).
Pian sen jälkeen minut adoptoitiin virallisesti meksikolaiseen virtuaaliperheeseen; sain virtuaali-isän ja virtuaaliäidin ja 22 virtuaalisiskoa. Olin mukana ainakin kymmenissä virtuaalihäissä ja yhdessä virtuaaliavioerossa.
Aikansa kutakin, väsyin lopulta siihenkin hömpötykseen tai sitten aloin tulla vanhaksi.
Nyt kirjoitan virtuaalikeittokirjaa kanadalaisen virtuaaliystävättären kanssa, PDF-formaatissa ensin.
Jotenmiksei, virtuaalikynttilöitä jos rakkaimpien lepopaikka on kaukana. Luut ne siellä boxissa kuitenkin vain on, sielu liitää vapaana ja osaa vaikka minne.- Pirre*
ja tärkeintä kai ainakin, että muistaa sitä vainajaa elossa.
- Pirre*
Pirre* kirjoitti:
ja tärkeintä kai ainakin, että muistaa sitä vainajaa elossa.
mitä tarkoitin, että tärkeintä on muistaa pitää läheisiämme hyvänä jo hiedän eläessään, - ja
i h a n oikeasti :)
lisäksi alkaa jo rahakin olla virtuaalista. Finanssipelurit, joita ennen kutsuttiin keinottelijoiksi ja huijareiksi, ansaitsevat tyhjästä syntynyttä (virtuaali)rahaa, jolla ei ole mitään reaalista vastinetta. Raha lisääntyy odotusarvoilla paisutetussa kuplassa ja kun kupla lopulta puhkeaa....
virtuaalielämää, vaikka se taitaisi jo nykyään olla ihan mahdollista tietokoneen ääressä ja kotiinkuljetuspalveluiden avulla. Ei välttämättä tarvitsisi tavata ketään kuin joskus pikaisesti oven raosta lähetyksiä vastaanottaessa.
Haluan elää ja kokea maailmaa kaikilla aisteillani mahdollisimman pitkään - mieluiten loppuun asti. Olen aina valinnut mieluummin oikean kuin jäljitelmän ja aion jatkaa samalla linjalla. Ellen voi saada oikeaa, olen mieluummin ilman tai keksin toisenlaisia vaihtoehtoja. - Mitähän sitä vielä joutuukaan keksimään, jos vanhaksi elää.;))- Pirre*
ajattele, mikä mahdollisuus vaikeasti liikunta- tai muuten vammaiselle, tai vanhukselle joka ei enää jaksa pitää muuten yhteyttä ulkopuolisineen maailmaan, - kiva kun on tiedossa edes jotain mukavaa vielä 90 -vuotiaanakin :))
..parempi virtuaalielämäkin kuin ei mitään elämää..
- Täti puskasta
asiaan.
Näin uutisen telkusta, ja minusta tuntui heti että ei, tälläinen oli ensimmäinen reaktioni.
Saa sitten nähdä miten tämän asian kanssa lopulta käy, kun nimiähän ei sais julkaista netissä ja kaikki haudat tullaan kuvaamaan netti-arkistoon. Ensikesänä jatkavat valokuvausta.
Onko se tunne sytyttäjällä mikä?, jos netistä näät omaistesi haudat ja sytytät kynttilät sinne.
Jotenki vaan tuntuu että eikös netistä vois jotain jättää poiskin.- Pirre*
haudalla kynttilöitä enemmän, ts. sinne voisi joku kaukaisempikin sukulainen, tuttava, tms. sytyttää sen kynttilän.., vai pitäisitkö omaisena siitä?
Tuo on kiinostava kysymys tuo julkisuuspuoli tässäkin asiassa, tietysti onhan niitä netissä nytkin vaikka minkälaista tiedostoa joista saa helposti henkilötietoja näkyviin, kuolleitten nimittäin..sukuhakurit, sitten mormoonien sivuita löytyy ihmeellisiä tietoja suvuista, omista ja muitten, sekä geneologian hakureista..mutta se omaisen hauta on kyllä jotenkin oma ja intiimimpi.. - Täti puskasta
Pirre* kirjoitti:
haudalla kynttilöitä enemmän, ts. sinne voisi joku kaukaisempikin sukulainen, tuttava, tms. sytyttää sen kynttilän.., vai pitäisitkö omaisena siitä?
Tuo on kiinostava kysymys tuo julkisuuspuoli tässäkin asiassa, tietysti onhan niitä netissä nytkin vaikka minkälaista tiedostoa joista saa helposti henkilötietoja näkyviin, kuolleitten nimittäin..sukuhakurit, sitten mormoonien sivuita löytyy ihmeellisiä tietoja suvuista, omista ja muitten, sekä geneologian hakureista..mutta se omaisen hauta on kyllä jotenkin oma ja intiimimpi..kun joudun sytyttämään kynnttilöitä joulunakin erikseen varatulle muu-paikkakunta, siis läheiseni on haudattu muualle.
On kuitenki hyvä juttu näin, mutta jotenki se tuntuu niin kaukaiselta, mutta kynttilänliekki saa puhua puolestaan.
Joskus on sovittu sisarusten kanssa jotka ovat lähempänä kyseisiä hautoja, ovat vieneet sitten minunki puolesta kynttilät aidosti loistamaan sinne omille paikoilleen, se on tuntunut hyvältä.
Taidan joulunalla taas pyytää heiltä palvelusta.
Tuo virtuaalijuttu on jotenki minusta kaukana.
Virtuaali joulukuusi sopisi mulle, tai vaikka
koko Joulu voisi olla virtaali.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34285921 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12551Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692318- 1791945
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161522Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91361- 1121327
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181781305RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601300Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421207