Poikani asuu...

Heikunkeikku

...Helsingissä Taideteollisen Korkeakoulun vieressä tai ihan siinä lähellä. Muisti pätkii, enkä saa mieleen sen kaupunginosan nimeä.
Joka tapauksessa hän usein soittaa minulle, kun lähtee esim. kävelylenkille. Siinä on mukava olla hänen kanssaan "kävelemässä."

Sielä on paljon pupuja, joita vilistelee kuulemma sielä ja täälä ja tuola.

No eipä tuossa nyt mitään, mutta kun Hyvin usein (myöhään illalla tai yöllä) siellä vilistelee myös vähän isompia otuksia.

Kettuja.

Hämmästyin suuresti, kun poikani sanoi, että ihan hänen asuntonsa vieressä tai vastapäätä olevassa puistossa on kettu.

Siellä taitavat viihtyä, kun on helppo hakea pupupaistia nurkan takaa.

Missähän piileskelevät päivällä?

16

819

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikunkeikku

..nimi oli Arabia

• luonto hyvin lähellä, eikä Arabian ympäristössä ole ketuillakaan pulaa piilopaikoista. Suosittelen kävelyretkiä poikasi asunnon lähiympäristöön, siellä on monenlaista kivaa nähtävää: Vanhan kaupungin lahden ympäristössä pääsee myös luontoretkille ja vaikka kuvaamaan lintuja piilokojusta tai tornista. Kesällä Helsingissä kannattaa lähteä tutustumaan lähisaariin, sellaista ylellisyyttä jokamiehelle ei taida monessa pääkaupungissa olla tarjolla. - Usein tulee mieleen, että tietävätköhän ne ihmiset mistä puhuvat, kun sanovat, etteivät voisi viihtyä Helsingissä. Onko poikasi viihtynyt?

• Heikunkeikku

..mutta oikeastaan varmaankin enemmän sen takia, että on mielettömän innostunut opiskelustaan. Hän opiskelee Taideteollisessa ja tietysti Helsingissä on kaikki lähellä, mitä hän tarvitsee opiskelun kehittämisessä.
        Muuttaessaan Helsinkiin hän mietti, että mitenkähän viihtyy, kun ei niin suuresta kaupungista oikein välitä. Hän on henkeen ja vereen luontoihminen.

Asuinpaikka Arabiassa on kuulemma kiva. On puhunut, että on mukavia paikkoja ympäristössä. Itse en ole siellä käynyt.

Tietääköhön poikani tuosta lintujen katselupaikasta. Hyvä kun sanoit, että voin kertoa.
        Tänään juteltiin puhelimessa ja kesken lauseen tokas "Hitto palokärki" Oli kauan aikaa hiljaa ja sitä tiiraili :)

Voi olla, että mullakin on vähän semmosia ajatuksia, että en viihtyisi Helsingissä. Siis sen isouden takia, pitkät välimatkat ja luonto kaukana. Onneksi meri on lähellä, se on ainakin minulle numero yksi.

• susa51

Totta, Helsingissä on mukava asua niiden erilaisten luontokohteiden takia.
        Sitten on saarten lisäksi, erilaisia ulkoilualueita lahistöillä, keskuspuistokin on mukavaa aluetta lähempänä.
        Nyt kun asun muualla, tulee mieleen ne esim Suomenlinna, Pihlajasaari ym.

• Heikunkeikku
        susa51 kirjoitti:

Totta, Helsingissä on mukava asua niiden erilaisten luontokohteiden takia.
        Sitten on saarten lisäksi, erilaisia ulkoilualueita lahistöillä, keskuspuistokin on mukavaa aluetta lähempänä.
        Nyt kun asun muualla, tulee mieleen ne esim Suomenlinna, Pihlajasaari ym.

...juuri tuo Suomenlinna, jossa poika oli filmausporukan kanssa kuvaamassa. Siitä reissusta piti kovasti.

Sitä oon haaveillut, että kun pääsisi kesällä veneellä kiertelemään saaristoon. Työkaverini on kehunut, että on aivan ihania paikkoja.

Täytyy nyt ens hätään tyytyä siihen, että kun parin viikon kuluttua meen Tallinnaan, niin voin kannella nuuhkia ilmaa ja katsella merimaisemaa. Toivottavasti ei tuule.

• Heikunkeikku kirjoitti:

...juuri tuo Suomenlinna, jossa poika oli filmausporukan kanssa kuvaamassa. Siitä reissusta piti kovasti.

Sitä oon haaveillut, että kun pääsisi kesällä veneellä kiertelemään saaristoon. Työkaverini on kehunut, että on aivan ihania paikkoja.

Täytyy nyt ens hätään tyytyä siihen, että kun parin viikon kuluttua meen Tallinnaan, niin voin kannella nuuhkia ilmaa ja katsella merimaisemaa. Toivottavasti ei tuule.

useimpiin saariin muutamalla eurolla ja moniin siltoja pitkin. - Melomallakin pääsee melkein kaupungin keskustaan sekä oikeaan luontoon, eikä kajakin vuokraaminen paljoa maksa. Suosittelen lämpimästi.

Vantaanjoen lohiportaatkin ovat ihan lähellä poikasi asuntoa ja ikivanha muutamia vuosia sitten kunnostettu vihreää sähköä tuottava pieni voimalaitos. Lapsuus- ja nuoruusvuosina kävimme aina keväisin katsomassa jäiden lähtöä kosken partaalla. Joen vapautuminen jäistä oli tärkeä kevään merkki kaupunkilaisille siihen aikaan. Kalastajat näkyvät myös viihtyvän siellä.

• Heikunkeikku
        optimisti-orvokki kirjoitti:

useimpiin saariin muutamalla eurolla ja moniin siltoja pitkin. - Melomallakin pääsee melkein kaupungin keskustaan sekä oikeaan luontoon, eikä kajakin vuokraaminen paljoa maksa. Suosittelen lämpimästi.

Vantaanjoen lohiportaatkin ovat ihan lähellä poikasi asuntoa ja ikivanha muutamia vuosia sitten kunnostettu vihreää sähköä tuottava pieni voimalaitos. Lapsuus- ja nuoruusvuosina kävimme aina keväisin katsomassa jäiden lähtöä kosken partaalla. Joen vapautuminen jäistä oli tärkeä kevään merkki kaupunkilaisille siihen aikaan. Kalastajat näkyvät myös viihtyvän siellä.

..kuulostamaan mielenkiintoiselta.
        Hmmmm.... tätä täytyy oikein aprikoida :)
        Nämä tutustumiset jää ensi kesään, mutta mielenkiintoiselta kuulostaa.
        Kiitos paljon :)
        Nyt lähden nukkumaan, tai sänkyyn kuuntelemaan musiikkia ja siitä se unikin hiljalleen tulee.
        Hyvät yöt kaikille :)

• Olen kuullut että siellä on paljon
      jäniksiä. Eräällä ravintolanpitäjällä
      on lupa ampuakin niitä siirtolapuuraha-alueella
      jossa tekevät "tuhojaan".
      Tässä meidän metsässä on paljon rusakoita
      mutta yhtään jänistä en ole nähnyt.

• JÄNIKSIÄ

vaan villiintyneitä kaneja. Tyhmät ihmiset ovat hylänneet lemmikkinsä ja ne ovat lisääntyneet kuin kaniinit... Ja lisääntyvät edelleen. Kunnes ongelma on niin suuri, että niitä aletaan myrkyttää... Hyi teitä pahat ihmiset.

• Heikunkeikku

...mun poikani soitti mulle äsken. Hän sanoi, että on nähnyt myös rusakoita, mutta vain muutaman kerran. Sitävastoin Pupuja paljon. Pieniä, suloisia pupuja. Semmosia, joita otetaan lemmikiksi.

Onko noin, että ravintolanpitäjä ampuu niitä? Siis, että niistä tehdään ravintolassa ruokaa?
        Onkohan ruokalistassa sitten, että Pupupaisti tai Kaniinia vai lukeekohan siinä Jänistä?
        Mä en haluaisi syödä Pupua.

• Pirre*
        Heikunkeikku kirjoitti:

...mun poikani soitti mulle äsken. Hän sanoi, että on nähnyt myös rusakoita, mutta vain muutaman kerran. Sitävastoin Pupuja paljon. Pieniä, suloisia pupuja. Semmosia, joita otetaan lemmikiksi.

Onko noin, että ravintolanpitäjä ampuu niitä? Siis, että niistä tehdään ravintolassa ruokaa?
        Onkohan ruokalistassa sitten, että Pupupaisti tai Kaniinia vai lukeekohan siinä Jänistä?
        Mä en haluaisi syödä Pupua.

ainakaan pohojanmaansepä Tiitua ..hi..

:

• on yllättävän paljon

villieläimiä. Noita kettuja näkee vähän väliä siinä lähellä Vanhankaupunginlahdella päiväsaikaan ja varmaan kiertelevät katujen varsia hiljaiseen yöaikaan. Kovin runsastuneista kaniineista saavat varmasti saalista, vaikka kyllä niille jo aiemminkin on syötävää riittänyt.

• Wille Repo

ja arvaillaanpas mitkähän alkavat kettuja saalistamaan.

• Heikunkeikku

...hyppäs "mietintämyssy" päähän, kun juttelin pojan kans noista ketuista. Sanoinkin, että kohta niitä kettuja on aina vaan enemmän, kun hyvät ruoka-apajat houkuttelee. Sitte mietin, että mitähän ketut "vetää" perässään.

Mites Ilves, onko kettu liian suuri ilvekselle?
        Karhut kyllä väistelee kaupungin hajuja ja meteliä.

• Wille Repo
        Heikunkeikku kirjoitti:

...hyppäs "mietintämyssy" päähän, kun juttelin pojan kans noista ketuista. Sanoinkin, että kohta niitä kettuja on aina vaan enemmän, kun hyvät ruoka-apajat houkuttelee. Sitte mietin, että mitähän ketut "vetää" perässään.

Mites Ilves, onko kettu liian suuri ilvekselle?
        Karhut kyllä väistelee kaupungin hajuja ja meteliä.

ketut on oikein herkkua ja vastahan lounaisosassa Suomea oli eräs metsuri nokikkain suden kanssa kilometrin päässä paikallisesta ala-asteesta. Melkein vartti meni ennen kuin susi lähti. Ei liiemmin pelännyt pörisevää vehettä metsurin kädessä. Ei varmaankaan mene montaakaan susisukupolvea kun sudet ovat cityihmisten riesana.

• Heikunkeikku
        Wille Repo kirjoitti:

ketut on oikein herkkua ja vastahan lounaisosassa Suomea oli eräs metsuri nokikkain suden kanssa kilometrin päässä paikallisesta ala-asteesta. Melkein vartti meni ennen kuin susi lähti. Ei liiemmin pelännyt pörisevää vehettä metsurin kädessä. Ei varmaankaan mene montaakaan susisukupolvea kun sudet ovat cityihmisten riesana.

...ja hmmmmm..... tuo kuulostaa aika pahalta.
        Ja valitettavasti taidat olla oikeassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      348
      8760
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2571
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2348
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1532
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1381
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1337
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      181
      1320
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1310
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1217
    Aihe