Miksi Adventtikirkko?

kujankulkija

Katselin adventtikirkon sivuilta ja totesin, ettei adventtikirkkoja edes ole 250kmn etäisyydellä kodistani (Sodankylä/Ivalo).
Miten kukaan sellaiseen kirkkoon liittyisi?
alkuseurakunnathan kokoontuivat kävelymatkan päässä kodeissa omalla paikkakunnallaan.
Miksi kirkkoon pitäisi viikossa kulkea 2x pidemmälti kuin töihin koko viikon aikana yhteensä??

Helsinki - Annankatu
*Helsinki - Cafe Seed
*Espoo - Kulmakivi
*Hämeenlinna
*Joensuu
*Jyväskylä
*Kotka
*Lappeenranta
*Lahti
*Lohja
*Nummela
*Oulu
*Pori
*Seinäjoki
*Tampere, Aitolahti
*Tampere, Ilomäentie
*Tampere, Kasvunpaikka
*Turku
*Vantaa
*Joensuu

19

638

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seurakunnista

osa on kuolevia.
      Jäsenistöstä ei käy edes 10 prosenttia edes kerran kuukaudessa.
      Et jos menet,on paikalla muutama viimeisiä vetoja henkittävä 100 vuotias.

• kujankulkija

Jo se tuntuisi mielettömälle ajattelulle, että Jeesusta tapaamaan pitäisi poistua taipaleiden taakse joihin ei ole pääsyä luojan luomin välinein eli omin kintuin. Eihän minulla ole autoakaan!

• kuka ...
        kujankulkija kirjoitti:

Jo se tuntuisi mielettömälle ajattelulle, että Jeesusta tapaamaan pitäisi poistua taipaleiden taakse joihin ei ole pääsyä luojan luomin välinein eli omin kintuin. Eihän minulla ole autoakaan!

käskenyt menemään adventtikirkoon, mene mikä on lähinnä oleva kirkko sinulle.
        Älä kuitenkaan usko tuota kirjoittajaa joka taas ilkeyksillään toi valhetta adventti kirkosta, minulla on sukulaisia adventti kirkossa ja he ovat paljon nuorempia kun tuo valheen puhuja, itse en asu suomessa mutta on huokoinen matka minullakin 100 vuoteen.

• kujankulkija
        kuka ... kirjoitti:

käskenyt menemään adventtikirkoon, mene mikä on lähinnä oleva kirkko sinulle.
        Älä kuitenkaan usko tuota kirjoittajaa joka taas ilkeyksillään toi valhetta adventti kirkosta, minulla on sukulaisia adventti kirkossa ja he ovat paljon nuorempia kun tuo valheen puhuja, itse en asu suomessa mutta on huokoinen matka minullakin 100 vuoteen.

Eikös tämä palsta ole adventismista puhumiseen tarkoitettu?
        Jos puhuisin muista kirkoista, tekisinkin sen muilla palstoilla! Joten asiasi oli aiheeton.

kujankulkija kirjoitti:

Eikös tämä palsta ole adventismista puhumiseen tarkoitettu?
        Jos puhuisin muista kirkoista, tekisinkin sen muilla palstoilla! Joten asiasi oli aiheeton.

olleet kaikki Suomen adventtikirkot..

• kujankulkija
        ******* kirjoitti:

olleet kaikki Suomen adventtikirkot..

Kirkon sivulta tuon kopsasin.
        Eikä mainittu edes Rovaniemeä tahi Kemijärveä.
        Vaikka noihin matka olisi ihan mieletön
        Vai kuinka mieluusti Helsinkiläinen kävisi viikottaiset kirkkomatkansa Mikkelissä tai Savonlinnassa?

• jos et halua käydä
        kujankulkija kirjoitti:

Kirkon sivulta tuon kopsasin.
        Eikä mainittu edes Rovaniemeä tahi Kemijärveä.
        Vaikka noihin matka olisi ihan mieletön
        Vai kuinka mieluusti Helsinkiläinen kävisi viikottaiset kirkkomatkansa Mikkelissä tai Savonlinnassa?

kirkossa, niin mitä se meille kuuluu??? miksi auot päätäsi?? vai onko niin, että haluat, mutta et pääse?? ihmeellistä purnaamista sulla.

• kujankulkija
        jos et halua käydä kirjoitti:

kirkossa, niin mitä se meille kuuluu??? miksi auot päätäsi?? vai onko niin, että haluat, mutta et pääse?? ihmeellistä purnaamista sulla.

Mitekäs sinä suutut jos minulla on pitkä matka?
        Minkäslainen adventispanta se sinun päätäsi puristaa?

• Eiköhän Sodankylästä nyt sentään löydy säännöllisesti kokoontuva ryhmä adventisteja vaikkei se kirkon nettisivulle ole päässytkään. Ivalossa ei koskaan ole ollut kuin joku yksittäinen jäsen.

:) Kai

• kujankulkija

Kierrät kuin kissa kuumaa puuroa.
        Enhän minä adventisteista sinänsä ole kiinnostunut vaan Kristuksen Evankeliumista. Adventismi liittyy tässä teidän oppiinne kun esittelet asian niinkuin jo muutamien adventistien joukkoon meno olisi päämäärä.

Te kuvittelette jokaisen asuvan paikkakunnallaan kyläkeskuksessa. Mutta useile suomalaisille vanhuksille, joka olen itsekin, kirkkoonne meno olisi viikon rankin ja työteliäin päivä jo fyysisestikin. Mikä ihmeen lepopäivä sellainen olisi? Tuttujeni joukossa on muutamia (etelässä) adventistejakin, mutta ei heidän seuransa niin kovin levollista ole. Omat henkilökohtaiset puutteensa heilläkin on. Ja sitäpaitsi miksi ihmisen pitäisi lyöttäytyä tuiki tuntemattomien joukkoon joiden kanssa ei ole muuten mitään kanssakäymistä?

• katkera?? eihän kukaan
        kujankulkija kirjoitti:

Enhän minä adventisteista sinänsä ole kiinnostunut vaan Kristuksen Evankeliumista. Adventismi liittyy tässä teidän oppiinne kun esittelet asian niinkuin jo muutamien adventistien joukkoon meno olisi päämäärä.

Te kuvittelette jokaisen asuvan paikkakunnallaan kyläkeskuksessa. Mutta useile suomalaisille vanhuksille, joka olen itsekin, kirkkoonne meno olisi viikon rankin ja työteliäin päivä jo fyysisestikin. Mikä ihmeen lepopäivä sellainen olisi? Tuttujeni joukossa on muutamia (etelässä) adventistejakin, mutta ei heidän seuransa niin kovin levollista ole. Omat henkilökohtaiset puutteensa heilläkin on. Ja sitäpaitsi miksi ihmisen pitäisi lyöttäytyä tuiki tuntemattomien joukkoon joiden kanssa ei ole muuten mitään kanssakäymistä?

ole käskenyt sinua mihinkään menemään. Voit tehdä vapaasti niinkuin itse haluat.

Jos haluaisit tutkia Raamattua yhdessä muutaman adventistin kanssa, niin eiköhän niitä Sodankylästäkin löydy...

Sinulla on yksinkertaisesti asennevamma. Jos et halua missään käydä, niin älä käy. Turhaan siitä muita syyllistät.

• puristaa?
        katkera?? eihän kukaan kirjoitti:

ole käskenyt sinua mihinkään menemään. Voit tehdä vapaasti niinkuin itse haluat.

Jos haluaisit tutkia Raamattua yhdessä muutaman adventistin kanssa, niin eiköhän niitä Sodankylästäkin löydy...

Sinulla on yksinkertaisesti asennevamma. Jos et halua missään käydä, niin älä käy. Turhaan siitä muita syyllistät.

Eihän hienohelmat cityuskovat osaa ajatella kuin itseään.

• kujankulkija kirjoitti:

Suosittelen laestadiolaisseuroja. Eiköhän niitä löytyne niin Tankavaarasta kuin Sattasestakin ja vaikka siitä väliltäkin.

• kujankulkija
        puristaa? kirjoitti:

Eihän hienohelmat cityuskovat osaa ajatella kuin itseään.

Olen vanhastaan kyllä etelässä tutustunut oikein punaniska adventisteihin.
        Minua se juuri kummeksuttaa, että he kyllä asettavat ihmisille taakkoja seurattaviksi, mutta eivät itse näe mikä vaiva niistä koituu.
        On minulle ehdotettu joskus kyytiäkin adventtikirkkoon kun asuin lähempänä, mutta silloinkin olisi sapatti ollut koko pitkän päivän viettoa vieraitten kiusana. Kuka heidän kierroksensa haluaisi kiertää, kun he ovat tuttavissaan ja itse ei heikäläisiin kuulu.
        Nyt asun n.40km Sodankylästä Jeesiöön ja isolta tieltä sitten sivuun lisää 14,5km.
        Ei täältä kukaan hakisi ilmatteeksi.
        Nämä vapaat kirkot kuvittelevat, ettei kristittynä voi olla jos ei käy heitä kuulemassa!
        Vai körttejä kuulemaan se yksi Kai kehoitti?
        Ihmisiä?

• sulle on jo sanottu
        kujankulkija kirjoitti:

Olen vanhastaan kyllä etelässä tutustunut oikein punaniska adventisteihin.
        Minua se juuri kummeksuttaa, että he kyllä asettavat ihmisille taakkoja seurattaviksi, mutta eivät itse näe mikä vaiva niistä koituu.
        On minulle ehdotettu joskus kyytiäkin adventtikirkkoon kun asuin lähempänä, mutta silloinkin olisi sapatti ollut koko pitkän päivän viettoa vieraitten kiusana. Kuka heidän kierroksensa haluaisi kiertää, kun he ovat tuttavissaan ja itse ei heikäläisiin kuulu.
        Nyt asun n.40km Sodankylästä Jeesiöön ja isolta tieltä sitten sivuun lisää 14,5km.
        Ei täältä kukaan hakisi ilmatteeksi.
        Nämä vapaat kirkot kuvittelevat, ettei kristittynä voi olla jos ei käy heitä kuulemassa!
        Vai körttejä kuulemaan se yksi Kai kehoitti?
        Ihmisiä?

että mene minne lystäät. Mitä sää räpätät advareita vastaan?????? onko sulla henkisesti vaikeeta vai mikä on??????

• kujankulkija
        sulle on jo sanottu kirjoitti:

että mene minne lystäät. Mitä sää räpätät advareita vastaan?????? onko sulla henkisesti vaikeeta vai mikä on??????

Jos olen jäänyt sinulle jotain nyt velkaa, lähettäisitkö tilinumerosi jotta saan tilit tasan?

Muistuu mieleeni muutama käyntini Hyvinkään adventtikirkossa jossain seitsemänveljeksenkadulla. Kun muutaman kerran jälkeen hän tuli tervehtimään, hän vaati liittymään kirkkoonsa tai olen heillä varastamassa siunauksia vapaakulkijana. Jäi siellä käynnit siihen kun ei hintaa sanonut.

• vain ne seurakunnat,
    • Raamattu varoittaa ...

Onneksi olet kaukana siitä, kun pohjoisessa olet.
      Maailman turuille et hevillä pääse.

Älkää menkö Beeteliin, vaikka teitä yllytetään ...

Aam. 4:4
      -- Tulkaa Beteliin -- tekemään syntiä! Gilgaliin -- tekemään lisää syntiä! Tuokaa aamulla teurasuhrinne ja kolmantena päivänä kymmenyksenne. [Hoos. 4:15]

1. Kun. 12:29
      Hän sijoitti toisen sonnin Beteliin ja toisen Daniin.
      [1. Moos. 12:8 | Tuom. 18:29-31]

Aam. 5:5
      Älkää etsikö Beeteliä, älkää menkö Gilgaliin älkääkä vaeltako Beersebaan. Sillä Gilgal viedään pakkosiirtolaisuuteen, ja Beetel joutuu tuhon omaksi.

• kujankulkija

Perumpa Turkuunmenoni sitten.
        Mutta Hyvinkäälle tekisi mieleni mennä.
        Ei tosin seitsemänmiehenkadulle, mutta serkkujeni luokse käymään.
        Metsämiehenkadulle!
        Siis meko liki A-kirkkoa kuiteski.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      153
      1923
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1856
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      39
      1704
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      118
      1297
    5. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      90
      1256
    6. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      196
      1228
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      425
      1155
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      899
    9. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      846
    10. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49