Paketinhallinta Win

7:ään!

Ette kai tosissanne luulleet? :D


P.S. Löytyy muuten linuxista.

17

814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säikähin

      Linux ytimen periaatteen ne jo kopioi saa nähä mitä muuta vielä.

    • Windowsiessa on ollut paketinhallinta iät ja ajat. Ne Windowsien paketit ovat .msi -päätteisiä.

      • vai niin?

        >...on ollut paketinhallinta iät ja ajat.

        Ja kerrotko vielä miten sillä päivitetään kaikki koneelle asennetut ohjelmat vaikkapa tyyliin:

        urpmi --auto-select

        :D


      • Kirjoitella
        vai niin? kirjoitti:

        >...on ollut paketinhallinta iät ja ajat.

        Ja kerrotko vielä miten sillä päivitetään kaikki koneelle asennetut ohjelmat vaikkapa tyyliin:

        urpmi --auto-select

        :D

        MS ajattelee puolestasi ja työntää väkisin ne paketit, jotka se luulee sinun tarvitsevan.


      • tiedon väärti
        Kirjoitella kirjoitti:

        MS ajattelee puolestasi ja työntää väkisin ne paketit, jotka se luulee sinun tarvitsevan.

        >...paketit, jotka se luulee sinun tarvitsevan.

        Mutta kun ei se tunnu tietävän mitä tarvitsen. ;)


      • vai niin? kirjoitti:

        >...on ollut paketinhallinta iät ja ajat.

        Ja kerrotko vielä miten sillä päivitetään kaikki koneelle asennetut ohjelmat vaikkapa tyyliin:

        urpmi --auto-select

        :D

        "Ja kerrotko vielä miten sillä päivitetään kaikki koneelle asennetut ohjelmat vaikkapa tyyliin:"

        Ei se osaa. Pakettirepo kun on joku Windows Updaten paska joka osaa kyllä omineen työntää Microsoft Silverlightit ja Microsoft DRM update for Media Playeriin ja Microsoft .NET 1.0, 2.0, 3.0, 3.5 ja 4.0:n koneelle.


      • sittenkään?

        >...on ollut paketinhallinta iät ja ajat.

        Onhan siinä paketteja mutta missä on se hallinta?

        Hätäisesti on päästy dll-hellistä eroon ja se ei vielä ole paljon se. ;)


      • vai eipäs

      • Vista_fani
        vai eipäs kirjoitti:

        Jotenkin tuntui virkistävältä lukea näistä aiheista asiallisemmalla tasolla kuin tällä osastolla on näköjään tyylinä:

        http://www.masinistit.com/viewtopic.php?t=18104&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=8a7676049888eb676a3573dd724837b6

        Nyt kun Windows koneet alkavat olla yhä vaikeammin saastutettavissa kaiken maailman haittaohjelmilla niin levitetään paskaa että tietoturvapäivitykset rikkovat käyttiksen. Lähentelee rikollista toimintaa. 9x ajoilta peräisin olevat hoaxit joissa lähetettiin "kiireellinen" viesti tyyliin:
        Katso äkkiä dossin puolella onko koneessasi io.sys tiedosto, jos on, poista se äkkiä koska se on vakava virus joka rikkoo koneesi.

        Ihan totta

        HAISTAKAA PASKA


      • Vista_fani kirjoitti:

        Nyt kun Windows koneet alkavat olla yhä vaikeammin saastutettavissa kaiken maailman haittaohjelmilla niin levitetään paskaa että tietoturvapäivitykset rikkovat käyttiksen. Lähentelee rikollista toimintaa. 9x ajoilta peräisin olevat hoaxit joissa lähetettiin "kiireellinen" viesti tyyliin:
        Katso äkkiä dossin puolella onko koneessasi io.sys tiedosto, jos on, poista se äkkiä koska se on vakava virus joka rikkoo koneesi.

        Ihan totta

        HAISTAKAA PASKA

        tästä taida olla vuottakaan, kun M$n päivitys "rikkoi" järjestelmän sellaseen kuntoon, et tavis ei osannut purkaa sitä... ;-)
        JOPA M$ itsekin tunnusti sen! :-D


      • ___heh___
        Vista_fani kirjoitti:

        Nyt kun Windows koneet alkavat olla yhä vaikeammin saastutettavissa kaiken maailman haittaohjelmilla niin levitetään paskaa että tietoturvapäivitykset rikkovat käyttiksen. Lähentelee rikollista toimintaa. 9x ajoilta peräisin olevat hoaxit joissa lähetettiin "kiireellinen" viesti tyyliin:
        Katso äkkiä dossin puolella onko koneessasi io.sys tiedosto, jos on, poista se äkkiä koska se on vakava virus joka rikkoo koneesi.

        Ihan totta

        HAISTAKAA PASKA

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

        Kirjoitin tuon vanhan viisauden kokonaan, kun oletan, etteivät nämä Amerriiikan saastuttamat enää tunne edes suomalaista kansan kollektiivimuistin alkeisasiaa.


      • tätä päivää
        djmosse kirjoitti:

        tästä taida olla vuottakaan, kun M$n päivitys "rikkoi" järjestelmän sellaseen kuntoon, et tavis ei osannut purkaa sitä... ;-)
        JOPA M$ itsekin tunnusti sen! :-D

        linuxissa jossa koskaan ei tiedä lähteekö x käyntiin seuraavassa bootissa päivityksen jälkeen.


      • kiihdyit?
        Vista_fani kirjoitti:

        Nyt kun Windows koneet alkavat olla yhä vaikeammin saastutettavissa kaiken maailman haittaohjelmilla niin levitetään paskaa että tietoturvapäivitykset rikkovat käyttiksen. Lähentelee rikollista toimintaa. 9x ajoilta peräisin olevat hoaxit joissa lähetettiin "kiireellinen" viesti tyyliin:
        Katso äkkiä dossin puolella onko koneessasi io.sys tiedosto, jos on, poista se äkkiä koska se on vakava virus joka rikkoo koneesi.

        Ihan totta

        HAISTAKAA PASKA

        Jos luit tuon linkin, ja jos siinä oli virheellistä tietoa, niin annapa oikeaa. Kusesta ja pskasta tässä ei ole kyse.

        Dossin aikaan palaaminen on jo kai vähän vanhakantaista. Itse muisten panneeni joskus dossin promptiksi: Press any key to format C:

        Mutta se aika on jo selän takana minulla. Mites sinulla? Vielähän se koko M$ konglomeraatti nojaa ja perustuu dossiin. Ja sinä?

        Entä se koko maailman verottaminen USA:n hyväksi myy$:n kautta? Mutta sellainen kysymys taitaa jo mennä aivan liian korkealta ylitsesi.


      • Tietenkään .
        tiedon väärti kirjoitti:

        >...paketit, jotka se luulee sinun tarvitsevan.

        Mutta kun ei se tunnu tietävän mitä tarvitsen. ;)

        Tiedä sinun tarpeitasi, mutta muuta et saa, sillä MS tietää paremmin.


      • ylätyyliä?
        Vista_fani kirjoitti:

        Nyt kun Windows koneet alkavat olla yhä vaikeammin saastutettavissa kaiken maailman haittaohjelmilla niin levitetään paskaa että tietoturvapäivitykset rikkovat käyttiksen. Lähentelee rikollista toimintaa. 9x ajoilta peräisin olevat hoaxit joissa lähetettiin "kiireellinen" viesti tyyliin:
        Katso äkkiä dossin puolella onko koneessasi io.sys tiedosto, jos on, poista se äkkiä koska se on vakava virus joka rikkoo koneesi.

        Ihan totta

        HAISTAKAA PASKA

        >...alkavat olla yhä vaikeammin saastutettavissa kaiken maailman haittaohjelmilla...

        Mistä moinen ajatus on putkahtanut? Ettei vaan Ballmer-sedän propagandapussista? ;)


        Reaalimaailman tilanne on täysin päinvastainen:

        http://www.ksml.fi/uutiset/talous/haittaohjelmien-määrä-kasvaa-ennätysvauhtia(150855).ece

        Vai väitätkö vakavalla naamalla että tässä on kyseessä jotkin muut koneet kuin Windowsit?

        Täällä ei kannata alkaa isottelemaan jos ei tosiaankaan ole hajuakaan asiasta. Siinä saattaa palaa pian hihat.


      • tätä päivää kirjoitti:

        linuxissa jossa koskaan ei tiedä lähteekö x käyntiin seuraavassa bootissa päivityksen jälkeen.

        Se on hyvä sitten ettei mun koneet tiedä tuota! ;-)

        linuxissa jossa koskaan ei tiedä lähteekö x käyntiin seuraavassa bootissa päivityksen jälkeen.


      • jutun..
        ylätyyliä? kirjoitti:

        >...alkavat olla yhä vaikeammin saastutettavissa kaiken maailman haittaohjelmilla...

        Mistä moinen ajatus on putkahtanut? Ettei vaan Ballmer-sedän propagandapussista? ;)


        Reaalimaailman tilanne on täysin päinvastainen:

        http://www.ksml.fi/uutiset/talous/haittaohjelmien-määrä-kasvaa-ennätysvauhtia(150855).ece

        Vai väitätkö vakavalla naamalla että tässä on kyseessä jotkin muut koneet kuin Windowsit?

        Täällä ei kannata alkaa isottelemaan jos ei tosiaankaan ole hajuakaan asiasta. Siinä saattaa palaa pian hihat.

        siinä kerrottiin että uusia tulee vähän. tämä tilanne on ollut jo pitkään - melkein kaikki "haittaohjelmat" ovat vain vanhojen muunnelmia, kopioita. Maailma on edelleen pullollaan täysin turvattomia koneita. Tietysti niistä valtaosa on windows-koneita koska kaikista koneista valtaosa on windows-koneita.
        -
        Katsopas sitten mikä on tilanne vaikkapa www-palvelinten kohdalla. web-palvelimiin kohdistuvista hyökkäyksistä jo huomattava osa kohdistuu linux-koneisiin sillä suuri osa niistä on linux-koneita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe