Syövätkö kissat rottia?

Pena Kekkonen

Hei

Syövätkö kissat vielä nykyaikana rottia? Tuli vaan mieleen kun ainakin ennenvanhaan oli niin.

14

3910

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

jos vapaana saavat olla, mikäs sen olisi muuttanut`.

• meillä kauppaansa

yksinkertaisesti siitä syystä että meidän kisut ei pärjää niille. Pihapiirissämme on niin vihaisia rottia, että tulevat meidän kullanmurujen silmille, hiiret kyllä tekee kauppansa.

• Xisca
        meillä kauppaansa kirjoitti:

yksinkertaisesti siitä syystä että meidän kisut ei pärjää niille. Pihapiirissämme on niin vihaisia rottia, että tulevat meidän kullanmurujen silmille, hiiret kyllä tekee kauppansa.

se iso ja äkäinen rotta on aika kova pala kissalle, sillä sehän tulee päälle!!!
        Mutta on niitä kissojakin jotka pärjää rotalle kuin rotalle. Tässä yksi kesä löysin mökkipihaltamme puoliksi syödyn rottaeläimen.. Ei muuten ollut kaunis näky :( Eikä mennyt kauaakaan kun tolkuttoman kokoinen harmaa kollikissa tuli minua halailemaan ja pusimaan (pthyi, sen henki haisi rotan raadolle). Veljeni naapurin kissahan se siinä oli rottapaistin itelleen napannut, mutta kun saalis oli sen verran suuri, niin kokonaan ei jaksanut mirri sitä popsia. Mutta se kolli onkin ihan terminaattori..Conan "Cat" the Barbar.. "Hasta la vista beibe.." (Nimensä on muuten Vihtahousu eli kotoisammin Vihtis :)

• kissa..
        Xisca kirjoitti:

se iso ja äkäinen rotta on aika kova pala kissalle, sillä sehän tulee päälle!!!
        Mutta on niitä kissojakin jotka pärjää rotalle kuin rotalle. Tässä yksi kesä löysin mökkipihaltamme puoliksi syödyn rottaeläimen.. Ei muuten ollut kaunis näky :( Eikä mennyt kauaakaan kun tolkuttoman kokoinen harmaa kollikissa tuli minua halailemaan ja pusimaan (pthyi, sen henki haisi rotan raadolle). Veljeni naapurin kissahan se siinä oli rottapaistin itelleen napannut, mutta kun saalis oli sen verran suuri, niin kokonaan ei jaksanut mirri sitä popsia. Mutta se kolli onkin ihan terminaattori..Conan "Cat" the Barbar.. "Hasta la vista beibe.." (Nimensä on muuten Vihtahousu eli kotoisammin Vihtis :)

syö mökillä vesipiisameita. Päät vaan jättää syömättä. Aika jytky se on sekin! Joten miksipä ne ei rotat menisi.. Vaikka kisu itse ei paina 4-4,5 kiloa enempää. On vaan luonteeltaan sellanen pirutar että saa välillä itsekin pelätä. On ollut aina vähän arvaamaton tapaus. Nyt ikää 15,5 vuotta ja vanhanpiian äkäisyys! HUI!

• kissa.. kirjoitti:

syö mökillä vesipiisameita. Päät vaan jättää syömättä. Aika jytky se on sekin! Joten miksipä ne ei rotat menisi.. Vaikka kisu itse ei paina 4-4,5 kiloa enempää. On vaan luonteeltaan sellanen pirutar että saa välillä itsekin pelätä. On ollut aina vähän arvaamaton tapaus. Nyt ikää 15,5 vuotta ja vanhanpiian äkäisyys! HUI!

Entinen sisäkissa, joka tuttavien luota tuli väliaikaiseen hoitoon oppi ikkunasta verkon läpi pudottuaan käymään omin päin ulkona. Eipä sitten entiseen kotiin suostunutkaan lähtemään.

Asiasta banaaniin... Jonkun minkin tai hillerin se kävi metsästä hakemassa. En oo ikinä ennen sellasia edes nähnyt espoon saariston suunnalla. Luulis nyt et minkki olis pahakin peto, mitä nyt äidin kanainnostuksen jälkeen kävi aitauksessa tekemässä tuhojaan.

Nykyinen katti on erikoistunut hiiriin, myyriin ja oraviin.

• Surina7

Meidän kissa pisteli eilen lähes koko rotan poskeensa. En tunnistanut rotaksi, koska ei näyttänyt pahalta lainkaan.
      Pelkäsin, jos myrkkyä rotta syönyt, vaan eiköhän kissamme olisi jo reagoinut jotenkin. Kissani on flexissä ja saa hiiria päivittäin saaliikseen. Syö kaiken paitsi suolivana jää syömättä.

• eihyvämitenkään

Villikissat ja nälkäiset kissat syövät, mitä kiinni saavat. Kylläiset kotikissat tappavat, mutta enimmäkseen jättävät syömättä. Ovat hyviä jyrsijöitten kurissa pitäjiä edelleen, mutta jotkut laittavat mielummin myrkkyjä, mitkä sitten tappavat muitakin, kuin haitallisia jyrsijöitä.

• fuhfdfghjj

Lintuja menee eniten,nyt kun on poikasia paljon,ne helppoja napata.Myyriä olis, ojanpenkat koloja täysi, mutta vaan linnut kelpaa.Haitallisia vieraslajeja ovat nuo irtokissit.Kannattaa vahtia siellä omalla pihalla, tai viedä löytyneet löytöeläintaloille.

• gwroiu

Moni naaraskissa pyytää rottia, eikä kissan tarvitse olla edes iso. Kollit eivät ole yhtä innokkaita saalistajia.

• Kirves1

Lapsuudenkodissa kissamme pelkäsi rottia. Nyt niitä ei enää näy, kun ei ole viljoja ym syötävää tarjolla. Kauheaa on, kun joskus kissan tullessa syliin, tulee hiirihönkäyshaju...

• lentäväkatti

Jos kissalla olisi siivet, se saisi napattua lintuja ilmasta, niin silloin tuhot olisi tosi kovat. Meidän kissat jahtaa ainakin myyriä ja hiiriä ja joskus päästäisiä.

• Eipahaateekelleen

Päästäinen on rauhoitettu.

• Rottamirri

Maukasta rottaa oli kuulemma edellinen kissani kerran syönyt.

• Töpöhäntä

Leipää ja linnunjyviäkin lintulaudan alta,kun talvella ei oikeen oo valinnanvaraa.

Ilveksen jälkiä on näkynyt lumessa .Olisipa mahtavaa nähdä se livenä.On vaan arkajalka,eikä näyttäydy.Napsii rotat ja muutkin nurkista.Ilves on hyödyllinen yön vierailija

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6954
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3552
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      2910
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2608
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      2193
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      360
      1875
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1810
    8. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      12
      1738
    9. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1698
    10. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      51
      1576
    Aihe