Tuli tässä ostettua toka-liidokki, mutta hieman nyt tarvitsisin kokoamiseen ohjeita. En ole aiemmin koonnut lennokkeja/liidokkeja, joten alottelija olen.
1.
KORKEUSPERÄSIMEEN käsketään ohjeissa liimata APUKAARET. Mitähän nämä apukaaret ovat, kun en niitä oikein paketistani löydä?
2.
Mikä tarkoitus on balsalevyllä n. 250mm x 25mm? Ohjeissa ei kerrota mihin sitä käytetään, eikä kuvissakaan sellaista ole mihinkään käytetty.
TOKA-LIIDOKIN KOKOAMISEEN OHJEITA?
3
3591
Vastaukset
Itselläni ei kyseistä sarjaa ole ollut, mutta SILlin perussiipisarjoina se on hyvä valinta. Piirustukset sarjassa pitäisi olla selkeät ja sarjan sisältää jokin verran puolivalmiita osia. Ne puuttuvat vahvistukset ja muu pieni sälä on valmistettava balsalevystä. Lentämisen kannalta olisi opastus suotavaa esim. siipeen tehtävien haritusten suhteen. Otaselvää onko paikkakunnallasi herhoa tai harrtajaa joka voisi opastaa. Katso tuosta linkistä siinä on joitakin kerhoja.
http://www.ilmailuliitto.fi/fi/yhteystiedot/jasenkerhot/lennokit
Rakentamisen ja lennättämisen iloa. Muista ehdottomasti merkitä liidokkiin nimi, osoite ja ehkä puhelinnumero. Joskus ne on lentäneet uskomattoman kauas.- yolo swagger
Tuskin enään kiinnostaa mutta se balsa pala oli siipien kärkiin
- pampampam
Toka kannattaa kasata isolla vasaralla aukaisematta pakkausta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823193
- 922905
- 532152
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201605Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..61379- 151369
- 191344
Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131321Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein141317Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351275