Rasismi tuottaa mielihyvää harrastajilleen

Mamuniikki

http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/oikea/id107011.html

Vaan ei uhreilleen, saati mahdollisille tuleville välillisille uhreilleen. Arvelisin edelleen, että kiusaajien vastuuseen saattaaminen olisi tehokkain keino puuttua koulumurhiin ja rasismiin. Tämä on kuitenkin se toimintamalli mitä ei edes harkita, mistä ei edes keskustella. Suomalaisuus on kiusaajakulttuuria ja koska nationalistinen oman kulttuurin korostaminen on nousussa, niin tämä ei tästä muutu miksikään tulevaisuudessakaan.

Kiusaamisen rahallisetkin kustannukset olisi hyvä laskea ja aloittaa laskuttamaan ongelmaa, ongelman kohteen sijasta.

53

1965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SINUA:

      "Ei tuota skeidaa vaan jaksaisi
      Kirjoittanut: Mamuniikki 8.11.2008 klo 21.33

         Joka ainut rasistinpaska jauhaa tuota samaa paskaa aina kun kerron kokemuksistani. Oletko jonkin sortin älyvammainen, juurihan pääsin varoittamasta käyttämästä minuun tuota koulukiusaus-korttia. MENEEKÖ SE VITTU RASISTIPASKOJEN KAALIIN ETTEI LAPSENA YKSIKÄÄN LAPSI KIUSANNUT MINUA!!!!! Tämä ei ole mitenkään kunniaksi teille.

      EN OLE MYÖSKÄÄN KALTAISENNE VÄHÄMIELINEN HÖLMÖ, JOKA EI OSAA EROTTAA NORMAALIA IHMISTEN VÄLISTÄ SKISMAA RASISMISTA. RASISMIN TUNNISTAMINEN EI TUOTA VAIKEUKSIA YHDELLEKÄÄN RASISMIN KOHTEELLE. JOS AIHE KIINNOSTAA SINUA -MITÄ SE EI ILMEISESTI TEE - NIIN OTTAISITKO PERUSASIAT SELVILLE AIHEESTA? KUTEN MITÄ RASISMI ON JA MITEN SE EROAA MUUSTA SYRJIMISESTÄ, KIUSAAMISESTA, RIKOLLISUUDESTA TMS. MINULLE NÄMÄ ASIAT EIVÄT TUOTA VAIKEUKSIA, SINULLE ILMEISESTI YLIVOIMAISIA."

      • Mamuniikki

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Rasismi

        http://www.joensuu.fi/syreeni/vesapuuronen/arkirasi.htm

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Koulukiusaaminen


        Kerrotaan nyt vielä sinullekin - kuka ikinä oletkaan - että rasismin kohde voi olla itse kiusaaja, kiusattu, rasisti tai kaikkia yhtä aikaan. Hän voi kiusata rasistisesti, muutoin kuin rasistisesti tai kummallakin tavalla. Hän voi olla kiusattu rasistisesti, muutoin kuin rasistisesti tai kummallakin tavalla. Ei tämä ole vaikeaa ymmärtää kuin kiusaajille ja rasisteille. Rasismi ja kiusaaminen ei poistu saivartelemalla ja tahallisesti väärin ymmärtämällä.


      • huutamalla
        Mamuniikki kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Rasismi

        http://www.joensuu.fi/syreeni/vesapuuronen/arkirasi.htm

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Koulukiusaaminen


        Kerrotaan nyt vielä sinullekin - kuka ikinä oletkaan - että rasismin kohde voi olla itse kiusaaja, kiusattu, rasisti tai kaikkia yhtä aikaan. Hän voi kiusata rasistisesti, muutoin kuin rasistisesti tai kummallakin tavalla. Hän voi olla kiusattu rasistisesti, muutoin kuin rasistisesti tai kummallakin tavalla. Ei tämä ole vaikeaa ymmärtää kuin kiusaajille ja rasisteille. Rasismi ja kiusaaminen ei poistu saivartelemalla ja tahallisesti väärin ymmärtämällä.

        julistat että rasismi ja koulukiusaaminen on eri asia:

        "EN OLE MYÖSKÄÄN KALTAISENNE VÄHÄMIELINEN HÖLMÖ, JOKA EI OSAA EROTTAA NORMAALIA IHMISTEN VÄLISTÄ SKISMAA RASISMISTA. RASISMIN TUNNISTAMINEN EI TUOTA VAIKEUKSIA YHDELLEKÄÄN RASISMIN KOHTEELLE. JOS AIHE KIINNOSTAA SINUA -MITÄ SE EI ILMEISESTI TEE - NIIN OTTAISITKO PERUSASIAT SELVILLE AIHEESTA? KUTEN MITÄ RASISMI ON JA MITEN SE EROAA MUUSTA SYRJIMISESTÄ, KIUSAAMISESTA"

        Niin, että miten se nyt sitten eroaa normaalista kiusaamisesta? Jos se on "erotettavissa normaalista kiusaamisesta", niin silloin rasismi ja kiusaaminen ovat eri asia, koska ne voi aina erottaa toisistaan, kuten yllä väität. Jos kuitenkin tarkoitit sanoa, että rasismi ja kiusaaminen voivat olla myös sama asia, niin siinä tapauksessa sinun olisi kannattanut myös sanoa niin.

        Jos taas tarkoitit sanoa että rasismi ja kiusaaminen ovat eri asia silloin kun sinä haluat että niin on, ja sama asia vastaavasti silloin kun sinä haluat että niin on, niin minulla on sinulle hyviä ja huonoja uutisia:

        Hyvät uutiset ovat, että olet sisäistänyt hyysäämisen, hevonpaska-nillittämisen ja hölmöjen suomalaisten virkamiesten huijaamisen periaatteet hyvin.

        Huonot uutiset ovat, että aivosi eivät toimi kunnolla ja olet vahvan lääkityksen tarpeessa.


      • Mamuniikki
        huutamalla kirjoitti:

        julistat että rasismi ja koulukiusaaminen on eri asia:

        "EN OLE MYÖSKÄÄN KALTAISENNE VÄHÄMIELINEN HÖLMÖ, JOKA EI OSAA EROTTAA NORMAALIA IHMISTEN VÄLISTÄ SKISMAA RASISMISTA. RASISMIN TUNNISTAMINEN EI TUOTA VAIKEUKSIA YHDELLEKÄÄN RASISMIN KOHTEELLE. JOS AIHE KIINNOSTAA SINUA -MITÄ SE EI ILMEISESTI TEE - NIIN OTTAISITKO PERUSASIAT SELVILLE AIHEESTA? KUTEN MITÄ RASISMI ON JA MITEN SE EROAA MUUSTA SYRJIMISESTÄ, KIUSAAMISESTA"

        Niin, että miten se nyt sitten eroaa normaalista kiusaamisesta? Jos se on "erotettavissa normaalista kiusaamisesta", niin silloin rasismi ja kiusaaminen ovat eri asia, koska ne voi aina erottaa toisistaan, kuten yllä väität. Jos kuitenkin tarkoitit sanoa, että rasismi ja kiusaaminen voivat olla myös sama asia, niin siinä tapauksessa sinun olisi kannattanut myös sanoa niin.

        Jos taas tarkoitit sanoa että rasismi ja kiusaaminen ovat eri asia silloin kun sinä haluat että niin on, ja sama asia vastaavasti silloin kun sinä haluat että niin on, niin minulla on sinulle hyviä ja huonoja uutisia:

        Hyvät uutiset ovat, että olet sisäistänyt hyysäämisen, hevonpaska-nillittämisen ja hölmöjen suomalaisten virkamiesten huijaamisen periaatteet hyvin.

        Huonot uutiset ovat, että aivosi eivät toimi kunnolla ja olet vahvan lääkityksen tarpeessa.

        ...ei veny ymmärtämään, niin asiaa ei ole lainkaan olemassa. Kuten olen niin monesti kirjoittanut, nykyinen kriitikko-kultti on kuin uskonnollinen lahko, sille on turha puhua järkeä tai osoittaa tosiasisoita, ei ihmisyyden perusteet eikä kohtuudellisuuden vaatimukset sille mitään merkitse. Se ei kuuntele.

        Jos sinua kiinnostaa tietää mitä mieltä olen, niin viitsitkö lukea ne vastaukseni, ettei niitä tarvitsi kirjoittaa aina uudestaan ja uudestaan. Tuolla alempana on aivan samanlainen keskustelu jossa vaan jatkat vastausten pyytämistä vaikka ne olivat jo siinä edellisessä viestissä. Mistä on kysymys, sekö ettet ymmärrä äidinkieltäsi, vai se ettet halua ymmärtää?


      • jankkaat ensin
        Mamuniikki kirjoitti:

        ...ei veny ymmärtämään, niin asiaa ei ole lainkaan olemassa. Kuten olen niin monesti kirjoittanut, nykyinen kriitikko-kultti on kuin uskonnollinen lahko, sille on turha puhua järkeä tai osoittaa tosiasisoita, ei ihmisyyden perusteet eikä kohtuudellisuuden vaatimukset sille mitään merkitse. Se ei kuuntele.

        Jos sinua kiinnostaa tietää mitä mieltä olen, niin viitsitkö lukea ne vastaukseni, ettei niitä tarvitsi kirjoittaa aina uudestaan ja uudestaan. Tuolla alempana on aivan samanlainen keskustelu jossa vaan jatkat vastausten pyytämistä vaikka ne olivat jo siinä edellisessä viestissä. Mistä on kysymys, sekö ettet ymmärrä äidinkieltäsi, vai se ettet halua ymmärtää?

        että "A=1" ja sitten sanot että "A=0", niin menee kyllä imaginäärilukujen puolelle tuo sinun matematiikkasi.

        Joko se koulukiusaaminen VOI olla sama asia kuin rasismi, tai sitten se EI VOI - ei se voi olla molemmin päin yhtä aikaa. Että kumpi se on, mitä häh?


      • Mamuniikki
        jankkaat ensin kirjoitti:

        että "A=1" ja sitten sanot että "A=0", niin menee kyllä imaginäärilukujen puolelle tuo sinun matematiikkasi.

        Joko se koulukiusaaminen VOI olla sama asia kuin rasismi, tai sitten se EI VOI - ei se voi olla molemmin päin yhtä aikaa. Että kumpi se on, mitä häh?

        Miten rasismi ilmenee?

        Minun vastaukseni noihin kysymyksiin oli jo niissä ylemmissä linkeissä joiden pohjalta normaali järjellä varustettu ihminen ymmärtää mitä tässä lukee:

        "Kerrotaan nyt vielä sinullekin - kuka ikinä oletkaan - että RASISMIN KOHDE voi olla itse kiusaaja, kiusattu, rasisti tai kaikkia yhtä aikaan. Hän voi kiusata rasistisesti, muutoin kuin rasistisesti tai kummallakin tavalla. HÄN VOI OLLA KIUSATTU RASISTISESTI, MUUTOIN KUIN RASISTISESTI TAI KUMMALLAKIN TAVALLA.


      • mielestäsi
        Mamuniikki kirjoitti:

        Miten rasismi ilmenee?

        Minun vastaukseni noihin kysymyksiin oli jo niissä ylemmissä linkeissä joiden pohjalta normaali järjellä varustettu ihminen ymmärtää mitä tässä lukee:

        "Kerrotaan nyt vielä sinullekin - kuka ikinä oletkaan - että RASISMIN KOHDE voi olla itse kiusaaja, kiusattu, rasisti tai kaikkia yhtä aikaan. Hän voi kiusata rasistisesti, muutoin kuin rasistisesti tai kummallakin tavalla. HÄN VOI OLLA KIUSATTU RASISTISESTI, MUUTOIN KUIN RASISTISESTI TAI KUMMALLAKIN TAVALLA.

        rasismin VOI erottaa koulukiusaamisesta, ja rasismi VOI olla sama asia kuin koulukiusaaminen, MUTTA se ei ole AUTOMAATTISESTI sama asia kuin koulukiusaaminen.

        Tämä tarkoittaa sitä, että alkuperäinen kirjoituksesi, jonka otsikoit "Rasismi tuottaa mielihyvää harrastajilleen", ja jossa lähteenä linkitit uutisen tutkimuksesta jossa käsiteltiin PELKÄSTÄÄN koulukiusaamista, oli loogisesti pitämätön.

        Artikkelissa ei mainittu rasismista mitään, ja silti sinä viittaat siihen viestissäsi niinkuin rasismi ja koulukiusaus olisivat sama asia - mitä ne eivät kuitenkaan sinun mielestäsi ole, mikäli viimeisimpiin kommentteihisi on uskominen.

        Eli summa summarum - joko se, että yhdistit yllämainitun uutisen rasismiin, oli tietoista vääristelyä ja valehtelua sinulta, tai sitten sinun mielestäsi rasismi ja koulukiusaaminen ovat sama asia. Mitään muita, tuon alkuperäisen viestisi kieliopillisen merkityksen piirissä olevia, loogisia mahdollisuuksia ei ole olemassa.


      • Mamuniikki
        mielestäsi kirjoitti:

        rasismin VOI erottaa koulukiusaamisesta, ja rasismi VOI olla sama asia kuin koulukiusaaminen, MUTTA se ei ole AUTOMAATTISESTI sama asia kuin koulukiusaaminen.

        Tämä tarkoittaa sitä, että alkuperäinen kirjoituksesi, jonka otsikoit "Rasismi tuottaa mielihyvää harrastajilleen", ja jossa lähteenä linkitit uutisen tutkimuksesta jossa käsiteltiin PELKÄSTÄÄN koulukiusaamista, oli loogisesti pitämätön.

        Artikkelissa ei mainittu rasismista mitään, ja silti sinä viittaat siihen viestissäsi niinkuin rasismi ja koulukiusaus olisivat sama asia - mitä ne eivät kuitenkaan sinun mielestäsi ole, mikäli viimeisimpiin kommentteihisi on uskominen.

        Eli summa summarum - joko se, että yhdistit yllämainitun uutisen rasismiin, oli tietoista vääristelyä ja valehtelua sinulta, tai sitten sinun mielestäsi rasismi ja koulukiusaaminen ovat sama asia. Mitään muita, tuon alkuperäisen viestisi kieliopillisen merkityksen piirissä olevia, loogisia mahdollisuuksia ei ole olemassa.

        Harkitsin pitkään laitanko avauksen otsikkoon kysymysmerkin. Koska kiusaaminen ja siihen liittyvät mekanismit liittyvät niin kiinteästi rasismiin, en katsonut sitä kuitenkaan aiheelliseksi. Periaatteessa on siis mahdollista, että rasistien rasistinen kiusaaminen ei aiheuta samanlaista mielihyvän tunnetta kuin otsikon tutkimuksessa havaittiin muunlaisen kiusaamisen aiheuttavan.

        Rasistinen kiusaaminenhan voi olla vain rationaalisen yhteiskunnallisen kritiikin motivoimaa altruistista hyväntahtoisuutta. Tai esim. aiheuttaa suunnattoman pahanolon tunteen harjoittajassaan. Tai melkeinpä aivan mitä muuta tahansa.

        Entä sitten?


      • pitkään",
        Mamuniikki kirjoitti:

        Harkitsin pitkään laitanko avauksen otsikkoon kysymysmerkin. Koska kiusaaminen ja siihen liittyvät mekanismit liittyvät niin kiinteästi rasismiin, en katsonut sitä kuitenkaan aiheelliseksi. Periaatteessa on siis mahdollista, että rasistien rasistinen kiusaaminen ei aiheuta samanlaista mielihyvän tunnetta kuin otsikon tutkimuksessa havaittiin muunlaisen kiusaamisen aiheuttavan.

        Rasistinen kiusaaminenhan voi olla vain rationaalisen yhteiskunnallisen kritiikin motivoimaa altruistista hyväntahtoisuutta. Tai esim. aiheuttaa suunnattoman pahanolon tunteen harjoittajassaan. Tai melkeinpä aivan mitä muuta tahansa.

        Entä sitten?

        ja silti teit virheellisen ratkaisun.

        Olisi varmaan kannattanut laittaa se kysymysmerkki, niin olisit pelkästään näyttänyt henkisesti epätasapainoiselta - nyt näytät sekä henkisesti epätasapainoiselta että tyhmältä.


      • Mamuniikki
        pitkään", kirjoitti:

        ja silti teit virheellisen ratkaisun.

        Olisi varmaan kannattanut laittaa se kysymysmerkki, niin olisit pelkästään näyttänyt henkisesti epätasapainoiselta - nyt näytät sekä henkisesti epätasapainoiselta että tyhmältä.

        Mutta minusta päätös oli oikea ja lisäksi edelleen mitättömän merkityksellinen kosmoksen mittakaavassa.


      • pitkään", kirjoitti:

        ja silti teit virheellisen ratkaisun.

        Olisi varmaan kannattanut laittaa se kysymysmerkki, niin olisit pelkästään näyttänyt henkisesti epätasapainoiselta - nyt näytät sekä henkisesti epätasapainoiselta että tyhmältä.

        tuota väkiallasta nauttimista, kun katselin ohjelman "Kristalliyö". Siinä näytettyjen valokuvien riehujilla ja tuhopolttajilla oli monella ilme, joka kertoi puhtaasta mielihyvästä.

        Tutkimus, johon viittaat, ei muuten koske suoraan koulukiusaamista, vaan väkivallan tuottamaa mielihyvää. Kokeessahan näytettiin ryhmille väkivaltaisia videoita, ja väkivaltaisella ryhmällä aivojen mielihyväalueet aktivoituivat, kun taas verrokkiryhmällä eivät. Tämä koskee siis niitä, jotka harrastavat väkivaltaista käytöstä, ei pelkästään koulukiusaamista.

        Täsmennykseksi: kaikki koulukiusaajat eivät välttämättä nauti väkivallastaan, teoilla voi olla muitakin motiiveja, mutta kokeessa siis osoitettiin, että väkivalta voi tuottaa joillekin nautintoa. Joten ne, jotka nauttivat väkivallasta, todennäkösiesti pyrkivät harrastamaan sitä. Kotona, koulussa, kadulla, työpaikalla.


      • Fossiili96
        sharyn kirjoitti:

        tuota väkiallasta nauttimista, kun katselin ohjelman "Kristalliyö". Siinä näytettyjen valokuvien riehujilla ja tuhopolttajilla oli monella ilme, joka kertoi puhtaasta mielihyvästä.

        Tutkimus, johon viittaat, ei muuten koske suoraan koulukiusaamista, vaan väkivallan tuottamaa mielihyvää. Kokeessahan näytettiin ryhmille väkivaltaisia videoita, ja väkivaltaisella ryhmällä aivojen mielihyväalueet aktivoituivat, kun taas verrokkiryhmällä eivät. Tämä koskee siis niitä, jotka harrastavat väkivaltaista käytöstä, ei pelkästään koulukiusaamista.

        Täsmennykseksi: kaikki koulukiusaajat eivät välttämättä nauti väkivallastaan, teoilla voi olla muitakin motiiveja, mutta kokeessa siis osoitettiin, että väkivalta voi tuottaa joillekin nautintoa. Joten ne, jotka nauttivat väkivallasta, todennäkösiesti pyrkivät harrastamaan sitä. Kotona, koulussa, kadulla, työpaikalla.

        Etkö löydä kauempaa vertailukohtaa.
        Kun olet niin innokas telkan katsoja, katsoit varmaan eilisen ajankohtaisen kakkosen silpomisjutunkin.


      • - mutta
        Fossiili96 kirjoitti:

        Etkö löydä kauempaa vertailukohtaa.
        Kun olet niin innokas telkan katsoja, katsoit varmaan eilisen ajankohtaisen kakkosen silpomisjutunkin.

        hei haloo, et kai tosissasi kuvittele että täällä joku kannattaa tuota kuvottavuutta?


      • Fossiili96 kirjoitti:

        Etkö löydä kauempaa vertailukohtaa.
        Kun olet niin innokas telkan katsoja, katsoit varmaan eilisen ajankohtaisen kakkosen silpomisjutunkin.

        Tuon laatuinen väkivalta on vastenmielistä. Vaikka tapa olisi miten "vanha kansantapa", on sanottava, että se on väärin ja väkivaltaista.

        Toiseen ihmiseen kohdistuva väkivalta on vastenmielistä.

        Mainitsin "Kristalliyön" niiden nautinnollisten ilmeiden takia. Kun joku hakkaa toista pesäpallomailalla tämän ihonvärin takia, epäilen hakkaajalla olevan sama nautiskeleva virne - ei hän tee sitä pitääkseen kansansa kulttuuria yllä tai puolustaakseen ihmisoikeuksia, vaan koska hän nauttii väkivallasta ja luulee saavansa rasismista oikeutuksen teoilleen. Samoin kuin koulukiusaaja nauttii teoistaan, mutta luulee saavansa oikeutuksensa, kun myötäilijät nauravat uhrille.


    • tusujusuu(rek.)

         Jokainen voi minun puolestani vastustaa rasismia ja koulukiusaamista, niin vastustan minäkin. Mutta siinä vaiheessa kun rupeaa omassa ennakkoluulottomuudessaan, anti-rasismissaan ja suvaitsevaisuudessaan pitämään suomalaisuutta "kiusaajakulttuurina", niin sillon pitäisi jo huomata oma kaksinaismoralisminsa. Mutta jotkut elävät koko elämänsä tällaisessa valheessa, useimmat eivät edes siitä pyri pois.

      Kysymys on yksinkertaisesti siitä, etteivät opettajat puutu koulukiusaamiseen ja useimmat heistä rehtoria myöten jopa vähättelevät ongelmaa. On aivan turha nyt ruveta vetämään mitään nationalismia tähän mukaan. Taidat olla oikea agendamies.

      Pienenä irrelevantti yksityiskohtana mainitsisin, että monikulttuurisissa kouluissa esiintyy kiusaamista kaikkein eniten. Ja kulttuurisesti rikkaat lapset ovat niissä kouluissa varsin hyvin edustettuina myös kiusaajissa, mutta sehän toki johtuu vain suomalaisten rasismista ja "kiusaajakulttuurista". Ei missään tapauksessa nationalismista tai suvaitsemattomuudesta.

    • suomalaisista

      "   Minun puolestani
      Kirjoittanut: Mamuniikki 8.11.2008 klo 08.02


         ...teidät rasistit kaikki voi aivan hyvin nylkeä elävältä, kaivaa ruosteisella moralla silmät päästänne ja ripustaa ugri-udmurttiruumiinne lyhtypylväisiin esimerkiksi. Olen valmis sanomaan tämän suoraan aivan koska, missä ja kenelle tahansa. Minulla on jopa lista joista nylkeminen tulisi mielestäni aloittaa. Ja olen tämänkin valmis sanomaan suoraan aivan koska, missä ja kenelle tahansa."

      • Mamuniikki

        “Sanon aivan suoraan, että jos maahanmuuttajajengi raiskaa Rosa Meriläisen, minä olen tapauksesta yksinomaan iloinen. Olen valmis sanomaan tämän suoraan aivan koska, missä ja kenelle tahansa. Pystyn myös perustelemaan sen:

        - Se on moraalisesti oikein, koska Meriläisen kaltaiset ihmiset ovat syyllisiä siihen, että noita tyyppejä tulee Suomeen.

        - Se vähentää raiskaajien Suomessa oloon syyttömien naisten tilastollista todennäköisyyttä tulla raiskatuksi.

        - Se on opettavaista.”


      • yrittää
        Mamuniikki kirjoitti:

        “Sanon aivan suoraan, että jos maahanmuuttajajengi raiskaa Rosa Meriläisen, minä olen tapauksesta yksinomaan iloinen. Olen valmis sanomaan tämän suoraan aivan koska, missä ja kenelle tahansa. Pystyn myös perustelemaan sen:

        - Se on moraalisesti oikein, koska Meriläisen kaltaiset ihmiset ovat syyllisiä siihen, että noita tyyppejä tulee Suomeen.

        - Se vähentää raiskaajien Suomessa oloon syyttömien naisten tilastollista todennäköisyyttä tulla raiskatuksi.

        - Se on opettavaista.”

        kääntää huomion täysin rikollisesta lausunnostaan muihin asiaan mitenkään liittymättömiin seikkoihin.

        Miten sattuikaan että joutui kaivamaan esiin joukkoraiskaus-teeman!


      • rikollinen
        yrittää kirjoitti:

        kääntää huomion täysin rikollisesta lausunnostaan muihin asiaan mitenkään liittymättömiin seikkoihin.

        Miten sattuikaan että joutui kaivamaan esiin joukkoraiskaus-teeman!

        lausunto? Oliko se jotain vielä paksumpaa kuin mitä Halla-Aho sanoi tuossa lainauksessa?


      • jos osaat!
        rikollinen kirjoitti:

        lausunto? Oliko se jotain vielä paksumpaa kuin mitä Halla-Aho sanoi tuossa lainauksessa?

        " Minun puolestani
        Kirjoittanut: Mamuniikki 8.11.2008 klo 08.02


        ...teidät rasistit kaikki voi aivan hyvin nylkeä elävältä, kaivaa ruosteisella moralla silmät päästänne ja ripustaa ugri-udmurttiruumiinne lyhtypylväisiin esimerkiksi. Olen valmis sanomaan tämän suoraan aivan koska, missä ja kenelle tahansa. Minulla on jopa lista joista nylkeminen tulisi mielestäni aloittaa. Ja olen tämänkin valmis sanomaan suoraan aivan koska, missä ja kenelle tahansa."


      • rikollista
        rikollinen kirjoitti:

        lausunto? Oliko se jotain vielä paksumpaa kuin mitä Halla-Aho sanoi tuossa lainauksessa?

        näet siinä jos toivotaan äärimmäisten rikosten kohdistumista niihin jotka ovat myötävaikuttamassa niiden lisääntymiseen.

        Sun mielestä niiden pitäisi varmaan kohdistua täysin syyttömiin?!


      • rikollinen
        rikollista kirjoitti:

        näet siinä jos toivotaan äärimmäisten rikosten kohdistumista niihin jotka ovat myötävaikuttamassa niiden lisääntymiseen.

        Sun mielestä niiden pitäisi varmaan kohdistua täysin syyttömiin?!

        ja kaikissa tapauksissa yksin syyllinen rikokseensa. On aivan samantekevää onko rikoksen kohteena nunna, huora vai Halla-Aho. Edes viimeksimainitun raiskaamista tai pahoinpitelyä en pidä toivottavana. "Vihamieheni vihamies EI ole ystäväni", kirjoitti Elias Canetti.


      • - mutta
        jos osaat! kirjoitti:

        " Minun puolestani
        Kirjoittanut: Mamuniikki 8.11.2008 klo 08.02


        ...teidät rasistit kaikki voi aivan hyvin nylkeä elävältä, kaivaa ruosteisella moralla silmät päästänne ja ripustaa ugri-udmurttiruumiinne lyhtypylväisiin esimerkiksi. Olen valmis sanomaan tämän suoraan aivan koska, missä ja kenelle tahansa. Minulla on jopa lista joista nylkeminen tulisi mielestäni aloittaa. Ja olen tämänkin valmis sanomaan suoraan aivan koska, missä ja kenelle tahansa."

        sinulta jäi ilmeisti huomaamatta että mamuniikki vain parodioi erään tällä palstalla jostain käsittämättömästä syystä kehuja saaneen hallanpaneman bloginpitäjän ajatuksia, jotka olivat täsmälleen yhtä tyrmistyttäviä, elleivät vielä pahempia - ne nimittäin kohdistuivat nimeltä mainittuun henkilöön, jonka kukaan ei koskaan tiedä missäään tehneeen kenellekään mitään pahaa, tai edes sanoneen häijysti kenestäkään.


      • tällä palstalla
        - mutta kirjoitti:

        sinulta jäi ilmeisti huomaamatta että mamuniikki vain parodioi erään tällä palstalla jostain käsittämättömästä syystä kehuja saaneen hallanpaneman bloginpitäjän ajatuksia, jotka olivat täsmälleen yhtä tyrmistyttäviä, elleivät vielä pahempia - ne nimittäin kohdistuivat nimeltä mainittuun henkilöön, jonka kukaan ei koskaan tiedä missäään tehneeen kenellekään mitään pahaa, tai edes sanoneen häijysti kenestäkään.

        saman kaltaisia uhkauksia ennenkin, joten se siitä sun parodiastasi.

        Halla-ahon vähättely on täysin turhaa, ilman häntä Suomessa ei vieläkään olisi noussut esiin keskustelua nähdynlaisen maahanmuuton mielekkyydestä.

        Samoin suunnitelmat siitä että pääkaupunkiseudun asukkaista olisi neljännes maahanmuuttajia tullee kansan päätettäväksi. Nyt asiaa ovat ajaneet himomokuttajat, joilla jalat ovat tukevasti ilmassa.


      • HUMAN1ST1
        tällä palstalla kirjoitti:

        saman kaltaisia uhkauksia ennenkin, joten se siitä sun parodiastasi.

        Halla-ahon vähättely on täysin turhaa, ilman häntä Suomessa ei vieläkään olisi noussut esiin keskustelua nähdynlaisen maahanmuuton mielekkyydestä.

        Samoin suunnitelmat siitä että pääkaupunkiseudun asukkaista olisi neljännes maahanmuuttajia tullee kansan päätettäväksi. Nyt asiaa ovat ajaneet himomokuttajat, joilla jalat ovat tukevasti ilmassa.

        myös toivotonta. "Parodia on jo kauan ollut mahdotonta. Ne tekevät sen itse", kirjoitti Paavo Haavikko.

        Minkäslaista maahanmuuttoa täällä on nyt nähty ja mitäs keskustelua se Halla-Aho on herättänyt? Toistaiseksi hänen jauhamansa jutut ovat kertoneet lähinnä siitä, että hän ei ole oikein perillä asioista, joista hän puhuu.


      • parissa tunnissa
        HUMAN1ST1 kirjoitti:

        myös toivotonta. "Parodia on jo kauan ollut mahdotonta. Ne tekevät sen itse", kirjoitti Paavo Haavikko.

        Minkäslaista maahanmuuttoa täällä on nyt nähty ja mitäs keskustelua se Halla-Aho on herättänyt? Toistaiseksi hänen jauhamansa jutut ovat kertoneet lähinnä siitä, että hän ei ole oikein perillä asioista, joista hän puhuu.

        Sen verran hra Halla-Aho herättää siellä keskustelua, vaikka tyyppi itse on jossain ulkomailla.

        Ei paha.


      • - mutta
        parissa tunnissa kirjoitti:

        Sen verran hra Halla-Aho herättää siellä keskustelua, vaikka tyyppi itse on jossain ulkomailla.

        Ei paha.

        mitäpä sen hoitaminen hänelle merkitsee, eihän hän välitä vastata edes sanoistaan


    • Koskapa sekä kiusaaminen yleensä että rasistisuus ovat kummatkin "irrationaalista" sosiaalista toimintaa, voi niiden hyvinkin olevan usein sama asia.

      Suomalaisen kulttuurin arviosi jätän omaan arvoonsa.

    • Folio Mulder

      Ennen jo näitä kouluammuskeluita vuosia vuosia siten kirjoittelin näistä asioista ja olen työkaverin kanssakin jutellut kuinka itse ainakin häpeäisin opettajana, jos koulussani kiusattaisiin oppilaita.

      Tekisin topin siihen opettajana välittömästi, jos tietoa sellaisesta tulisi. Kouluissa olisi syytä valistaa ja puhua, että kiusaamisesta seuraa koulusta häätö jopa. useinhan on ollut niin, että se kiusattu on joutunut vaihtamaan koulua, kun asia on päästetty niin pitkälle.

      Mainitsin työkaverilleni myös tuosta taloudellisesta vahingosta, joka voi olla satojakin miljoonia vuodessa, jos lasketaan siitä syntyvät poissaolot töistä jne murheet koko perheelle ja kun työpaikkakiusaamiset lasketaan.

      Tämä on aihe, joka liian monissa suomalaisissa hävettää suomalaisena. On sitä muuallakin maailmalla ihan yleisesti, mutta se ei asiaa yhtään paremmaksi muuta, mutta on liioittelua sanoa, että suomalaisuus on kiusaajakulttuuria. Se on merkki henkisen kasvatustyön vajavuudesta ja aukosta yhteiskunnassamme niin kouluissa kuin kotona.

      Tiedän, että liitätte näkemykseni heti kriittisen maahanmuuttoajatteluuni todeten, että onpas ristiriitaista tms., mutta uskon, että ymmärrätte joskus linjani.

      • Mamuniikki

        ensimmäinen asiallinen kirjoitus jonka olen sinulta koskaan lukenut.

        En elättele silti toiveita, että ymmärtäisit että rasismi aiheuttaa vielä pahempaa uhreilleen ja monesti rasismin uhri saattaa olla muutoinkin kiusattu(esim. ylipainoinen, homoseksuaaali, kehitysvammainen, palkuri tai minkä ikinä tekosyyn kiusaajat nyt sitten keksivätkään). Rasismin kustannukset ovat kiusaamistakin suuremmat, mutta tästäkään ei vielä puhuta koska kohdejoukko on vielä niin pieni.

        Tähän asti sinä saatat vielä ymmärtää, mutta nyt kun kerron taas jälleen kerran sinun olevan yksi tämän palstan pahimmista rasisteista, niin vetäydyt taas vastuusta ja alat jauhaa hyysäreistä ja monikultturismikritiikkimamupolittiikkavastustamisesta.


      • syvästi
        Mamuniikki kirjoitti:

        ensimmäinen asiallinen kirjoitus jonka olen sinulta koskaan lukenut.

        En elättele silti toiveita, että ymmärtäisit että rasismi aiheuttaa vielä pahempaa uhreilleen ja monesti rasismin uhri saattaa olla muutoinkin kiusattu(esim. ylipainoinen, homoseksuaaali, kehitysvammainen, palkuri tai minkä ikinä tekosyyn kiusaajat nyt sitten keksivätkään). Rasismin kustannukset ovat kiusaamistakin suuremmat, mutta tästäkään ei vielä puhuta koska kohdejoukko on vielä niin pieni.

        Tähän asti sinä saatat vielä ymmärtää, mutta nyt kun kerron taas jälleen kerran sinun olevan yksi tämän palstan pahimmista rasisteista, niin vetäydyt taas vastuusta ja alat jauhaa hyysäreistä ja monikultturismikritiikkimamupolittiikkavastustamisesta.

        sinun seuraavaa kommenttiasi:

        "rasismi aiheuttaa vielä pahempaa uhreilleen"

        Aika moni koulukiusattu on tappanut itsensä kiusaamisen seurauksena. Minun on aika helvetin vaikea kuvitella että miten siitä voi vetää vielä pahemmaksi.

        Tietysti sinä subjektiivisesti varmaankin koet rasismin pahempana, koska kuten aiemmissa ketjuissa olet suureen ääneen kehuskellut, niin sinua ei ole koskaan koulukiusattu, mutta rasismia olet kuulemma kohdannut. Vaan sepä ei teekään tuosta väitteestäsi pitävää, vaan ainoastaan sinusta itsekkään ja ahdasmielisen omaan napaan tuijottajan.


      • Mamuniikki
        syvästi kirjoitti:

        sinun seuraavaa kommenttiasi:

        "rasismi aiheuttaa vielä pahempaa uhreilleen"

        Aika moni koulukiusattu on tappanut itsensä kiusaamisen seurauksena. Minun on aika helvetin vaikea kuvitella että miten siitä voi vetää vielä pahemmaksi.

        Tietysti sinä subjektiivisesti varmaankin koet rasismin pahempana, koska kuten aiemmissa ketjuissa olet suureen ääneen kehuskellut, niin sinua ei ole koskaan koulukiusattu, mutta rasismia olet kuulemma kohdannut. Vaan sepä ei teekään tuosta väitteestäsi pitävää, vaan ainoastaan sinusta itsekkään ja ahdasmielisen omaan napaan tuijottajan.

        ...ajautua itsemurhaan normaalin kiusaamisen lisäksi vielä rasisminkin seurauksena? Vai kuvitteletko että ne niinkuin nollaavat toisensa?

        Kyllä se rasistinen motiivi missä tahansa rikoksessa tai kiusassa siihen sellaisen lisämausteen antaa, ettei sitä varmasti helppo olekaan kuvitella jossei ole omakohtaisesti kokenut. Kuitenkin moni suomalainen siihen kuvittelemiseen pystyy.


      • kuollut...
        Mamuniikki kirjoitti:

        ...ajautua itsemurhaan normaalin kiusaamisen lisäksi vielä rasisminkin seurauksena? Vai kuvitteletko että ne niinkuin nollaavat toisensa?

        Kyllä se rasistinen motiivi missä tahansa rikoksessa tai kiusassa siihen sellaisen lisämausteen antaa, ettei sitä varmasti helppo olekaan kuvitella jossei ole omakohtaisesti kokenut. Kuitenkin moni suomalainen siihen kuvittelemiseen pystyy.

        Jos jollekin tehdään sellaista henkistä ja/tai fyysistä väkivaltaa joka tekee uhrin olosta niin sietämättömän että hän mieluummin tappaa itsensä kuin jatkaa kärsimyksiään, niin se on yksi vitun hailee onko siinä rasismia "lisämausteena" vai ei.

        Ei sillä ole mitään väliä uhrille tapetaanko se haulikolla päähän ampumalla, vaiko tykinkuulalla - kuollut on kuollut joka tapauksessa.

        Sitäpaitsi, rasismin kohteeksi joutunut voi sentään lohduttautua sillä että maailmassa on paikkoja joissa hän olisi "omiensa luona", eikä rasismin kohteena - useimmiten rasismin kohteella on jopa rasistisella alueellakin "samanlaisten ihmisten" lähipiiri jolla on samankaltaisia kokemuksia ja jotka voivat tukea. Koulukiusattu taas on useimmiten täysin yksin ongelmiensa kanssa.


      • Olet varmasti oikeassa. Tuo yhteys koulukiusaamisen ja kouluammuskelun välillä taitaa olla valitettavan suora. Tosin en halua,e ttä koulukiusaaminen lopetetaan vains en pelossa, että kiusattu voi ilmestyä paikalle aseen kanssa, vaan kiusaamisen olisi loputtava periaatteellisista ja käytännöllisistä syistä.

        Kouluissa kiusaavat myös opettajat - tai kiusasivat minun kouluaikoinani; toivottavasti asia on korjaantunut. Koulukiusajat jatkavat myös tehokkaasti kiusaajanuraansa armeijaan ja työpaikoille.

        Asiasta on kirjoitettu erittäin pontevasti ja temperamenttisesti blogissa "Takkirauta" ja sen kommenttilaatikossa. Ensimmäisen blogin linkistä en tiennyt, pitäisikö itkeä vai raivota:

        http://takkirauta.blogspot.com/2008/11/joka-uniinsa-uskoo.html

        Ja tässä siten se varsinainen koulukiusaamiskeskustelu:

        http://takkirauta.blogspot.com/2008/11/amerikan-meininki-toivottavasti.html


      • Mamuniikki
        kuollut... kirjoitti:

        Jos jollekin tehdään sellaista henkistä ja/tai fyysistä väkivaltaa joka tekee uhrin olosta niin sietämättömän että hän mieluummin tappaa itsensä kuin jatkaa kärsimyksiään, niin se on yksi vitun hailee onko siinä rasismia "lisämausteena" vai ei.

        Ei sillä ole mitään väliä uhrille tapetaanko se haulikolla päähän ampumalla, vaiko tykinkuulalla - kuollut on kuollut joka tapauksessa.

        Sitäpaitsi, rasismin kohteeksi joutunut voi sentään lohduttautua sillä että maailmassa on paikkoja joissa hän olisi "omiensa luona", eikä rasismin kohteena - useimmiten rasismin kohteella on jopa rasistisella alueellakin "samanlaisten ihmisten" lähipiiri jolla on samankaltaisia kokemuksia ja jotka voivat tukea. Koulukiusattu taas on useimmiten täysin yksin ongelmiensa kanssa.

        On henkilö joka tekee kiusaamisen, rasismin tai kiusaamisen ja rasismin vuoksi itsemurhan. Sitten olet sinä joka kertoo: "niin se on yksi vitun hailee onko siinä rasismia "lisämausteena" vai ei", kuitenkaan ymmärtämättä, ettei se ehkä ensimmäisenä mainitulle henkilölle ollut ihan yksi vitun hailee se lisämauste jos sen aiheuttama pahoinvointi johti siihen itsemurhaan.

        Pointtisiko siis: Rasismi on yksi vitun hailee, koska jos joku siihen kuolee, niin kuolleena se ei enää haittaa? Korjaa ihmeessä jos en osunut oikeaan.

        "useimmiten rasismin kohteella on jopa rasistisella alueellakin "samanlaisten ihmisten" lähipiiri jolla on samankaltaisia kokemuksia ja jotka voivat tukea."

        Tämä on nyt taas sinun omaa asiantuntematonta tulkintaasi, joka ei nyky-Suomessa missään nimessä pidä paikkaansa. Tällaiset ajatukset pohjautuvat ilmeisesti sellaiseen rasistiseen olettamukseen, että esim. tummaihoiset muodostavat jonkinlaisen perheen jossa kaikki tuntevat toisensa. Yhdysvaltalaistaustaista rasismin uhria ja somalitaustaista rasismin uhria ei todellisuudessa kuitenkaan yhdistä kuin yksi ainut tekijä. Joten mitään vertaistukiryhmiä ei ole olemassa(varsinkaan minkään luonnonlain sanelemana), toisin on tietysti esim. koulukiusatuilla joille on järjestetty joka puolelle toimivia tukiryhmiä ja myös muuta tukea.

        Kuinkahan monta somalialaistaustaista keskimääräinen Suomessa asuva somalialaistaustainen tuntee? Veikkaan, että kohtalaisen monta, mikä on tietysti varmaan hyvä tässä ilmapiirissä. Mutta kuinkahan moni somalialaistaustainen silti ei tunne muita somalialaistaustaisia oman perheensä lisäksi? Veikkaan, että aika moni. Jokatapauksessa, Suomessa synteneelle somalialaistaustaiselle tuskin on mummostansa vertaistueksi. Tätä on tietysti vaikea käsittää jos ei oikein ymmärrä mitä rasismi on ja ennen kaikkea sitä, että se Suomessa syntynyt suomalainen ikuinen somali yrittää elää normaalia suomalaisteinin elämää. Vertaistueksi kun ei riitä, että kadun ihmisvilinässä kävelee kerran tunnissa vastaan samanvärinen ihminen.


      • tajuta...
        Mamuniikki kirjoitti:

        On henkilö joka tekee kiusaamisen, rasismin tai kiusaamisen ja rasismin vuoksi itsemurhan. Sitten olet sinä joka kertoo: "niin se on yksi vitun hailee onko siinä rasismia "lisämausteena" vai ei", kuitenkaan ymmärtämättä, ettei se ehkä ensimmäisenä mainitulle henkilölle ollut ihan yksi vitun hailee se lisämauste jos sen aiheuttama pahoinvointi johti siihen itsemurhaan.

        Pointtisiko siis: Rasismi on yksi vitun hailee, koska jos joku siihen kuolee, niin kuolleena se ei enää haittaa? Korjaa ihmeessä jos en osunut oikeaan.

        "useimmiten rasismin kohteella on jopa rasistisella alueellakin "samanlaisten ihmisten" lähipiiri jolla on samankaltaisia kokemuksia ja jotka voivat tukea."

        Tämä on nyt taas sinun omaa asiantuntematonta tulkintaasi, joka ei nyky-Suomessa missään nimessä pidä paikkaansa. Tällaiset ajatukset pohjautuvat ilmeisesti sellaiseen rasistiseen olettamukseen, että esim. tummaihoiset muodostavat jonkinlaisen perheen jossa kaikki tuntevat toisensa. Yhdysvaltalaistaustaista rasismin uhria ja somalitaustaista rasismin uhria ei todellisuudessa kuitenkaan yhdistä kuin yksi ainut tekijä. Joten mitään vertaistukiryhmiä ei ole olemassa(varsinkaan minkään luonnonlain sanelemana), toisin on tietysti esim. koulukiusatuilla joille on järjestetty joka puolelle toimivia tukiryhmiä ja myös muuta tukea.

        Kuinkahan monta somalialaistaustaista keskimääräinen Suomessa asuva somalialaistaustainen tuntee? Veikkaan, että kohtalaisen monta, mikä on tietysti varmaan hyvä tässä ilmapiirissä. Mutta kuinkahan moni somalialaistaustainen silti ei tunne muita somalialaistaustaisia oman perheensä lisäksi? Veikkaan, että aika moni. Jokatapauksessa, Suomessa synteneelle somalialaistaustaiselle tuskin on mummostansa vertaistueksi. Tätä on tietysti vaikea käsittää jos ei oikein ymmärrä mitä rasismi on ja ennen kaikkea sitä, että se Suomessa syntynyt suomalainen ikuinen somali yrittää elää normaalia suomalaisteinin elämää. Vertaistueksi kun ei riitä, että kadun ihmisvilinässä kävelee kerran tunnissa vastaan samanvärinen ihminen.

        "Pointtisiko siis: Rasismi on yksi vitun hailee, koska jos joku siihen kuolee, niin kuolleena se ei enää haittaa? Korjaa ihmeessä jos en osunut oikeaan."

        Tarkoitin että jos kiusaaminen on jo yksinään niin ahdistavaa että uhri tappaa itsensä, niin sillä ei ole mitään väliä jos siihen tulee lisäksi rasismia. Eli että jos ammut kiväärillä joltakulta aivot pellolle, niin ei se uhri ole sen vähemmän kuollut kuin jos olisit ampunut kiväärillä aivot pellolle lyönyt kirveellä pään irti.

        "toisin on tietysti esim. koulukiusatuilla joille on järjestetty joka puolelle toimivia tukiryhmiä ja myös muuta tukea"

        Koulukiusattujen tukiryhmät ovat kyllä minun kokemukseni mukaan vakavissa tapauksissa aika lailla yhtä tyhjän kanssa. Jos joka päivä tulee 2-10 tyypin jengi koulussa työntämään pään lumikasaan, potkimaan kyljet mustelmille, heittelemään tavarat pitkin pihoja ja räkimään vaatteet keltavihreiksi, niin joku puhelinnumero, johon voi illalla itkua tihrustaa että "mulla on paha olo", ei paljoa lohduta.

        Vakavasti koulukiusatun maailmassa on ainoastaan kahdenlaisia ihmisiä - niitä, jotka kiusaavat, ja niitä jotka eivät välitä. Koulukiusatulla ei myöskään ole useimmiten mitään seikkaa millä kiusaamista voisi selittää (kuten ihonväri tai uskonto tai muiden ihmisten rasismi), eikä koulukiusatulla siten ole mitään potentiaalistakaan keinoa "päästä karkuun". Esim. somali voi sentään ajatella että "joskus vielä lähden täältä sellaiseen paikkaan jossa on vain minun kaltaisiani ihmisiä näiden rasistisuomalaisten sijaan"; koulukiusattu voi ajatella vain että "joskus lähden täältä vielä sellaiseen paikkaan jossa ei ole ihmisiä ollenkaan" - ja siitä onkin seuraava looginen askel sitten itsensä jojoon vetäminen.


      • Mamuniikki
        tajuta... kirjoitti:

        "Pointtisiko siis: Rasismi on yksi vitun hailee, koska jos joku siihen kuolee, niin kuolleena se ei enää haittaa? Korjaa ihmeessä jos en osunut oikeaan."

        Tarkoitin että jos kiusaaminen on jo yksinään niin ahdistavaa että uhri tappaa itsensä, niin sillä ei ole mitään väliä jos siihen tulee lisäksi rasismia. Eli että jos ammut kiväärillä joltakulta aivot pellolle, niin ei se uhri ole sen vähemmän kuollut kuin jos olisit ampunut kiväärillä aivot pellolle lyönyt kirveellä pään irti.

        "toisin on tietysti esim. koulukiusatuilla joille on järjestetty joka puolelle toimivia tukiryhmiä ja myös muuta tukea"

        Koulukiusattujen tukiryhmät ovat kyllä minun kokemukseni mukaan vakavissa tapauksissa aika lailla yhtä tyhjän kanssa. Jos joka päivä tulee 2-10 tyypin jengi koulussa työntämään pään lumikasaan, potkimaan kyljet mustelmille, heittelemään tavarat pitkin pihoja ja räkimään vaatteet keltavihreiksi, niin joku puhelinnumero, johon voi illalla itkua tihrustaa että "mulla on paha olo", ei paljoa lohduta.

        Vakavasti koulukiusatun maailmassa on ainoastaan kahdenlaisia ihmisiä - niitä, jotka kiusaavat, ja niitä jotka eivät välitä. Koulukiusatulla ei myöskään ole useimmiten mitään seikkaa millä kiusaamista voisi selittää (kuten ihonväri tai uskonto tai muiden ihmisten rasismi), eikä koulukiusatulla siten ole mitään potentiaalistakaan keinoa "päästä karkuun". Esim. somali voi sentään ajatella että "joskus vielä lähden täältä sellaiseen paikkaan jossa on vain minun kaltaisiani ihmisiä näiden rasistisuomalaisten sijaan"; koulukiusattu voi ajatella vain että "joskus lähden täältä vielä sellaiseen paikkaan jossa ei ole ihmisiä ollenkaan" - ja siitä onkin seuraava looginen askel sitten itsensä jojoon vetäminen.

        Ensin todistelet ettei koulukiusaamiseen ole mitään syytä, toisin kuin rasismin tähden kiusaamiseen, jossa ihonväri on mielestäsi se syy(tässäkään ei nyt tietysti ollut yhtään mitään järkeä).

        Jonka jälkeen esität ettei koulukiusatulla ole mitään pakopaikkaa juuri edellä mainitun syyn tähden(tai paremminkin sen puuttumisen tähden).

        Sitten kerrot kuinka onnellisessa asemassa rasismin takia kiusatut ovat, kun voivat haaveilla muuttavansa jonnekin missä rasismia ei esiintyisi(tässäkään ei kyllä ollut mitään järkeä).

        No nyt sitten jää ihmetyttämään, että jos se ihonväriltään poikkeava kiusattu voi muuttaa kiusaajiensa ulottuvilta, niin mikä hitto sitä ei-mistään syystä kiusattua estää haaveilemasta poismuutosta?

        Ei-mistään syystä kiusattu on vielä siitä onnellisessa asemassa, että paikkakunnan tai koulun vaihto useimmiten auttaa. Rasismin uhrit saavat pyöriä ympäri Suomea löytämättä kuitenkaan paikkaa jossa stigma häviäisi kuin tuhka tuuleen.



        En tiedä koulukiusattujen tukiryhmien tehokkuudesta, mutta kuten kerroin, rasismin uhreille ei ole mitään vastaavaa. Tässä maassa ei saa edes kovalla rahalla rasismiin erikoistunutta mielenterveyskuntoutusta. Ja kerron syynkin, ketään ei todellisuudessa kiinnosta pas.... Ei siitä vaan oikein kannattaisi olla kateellinen vaikka mieli tekisikin ;)


        Ps. Ymmärrän kyllä toisaalta tuskaasi. Luulen ettei suurin osa esim. tummaihoisista joudu sen useammin koulussa kiusatuksi kuin muutkaan(ei rasistisesti, eikä muutenkaan). Siitä voi sitten syntyä harhakuvitelma etteivät he joutuisi kohtaamaan rasismia koulun ulkopuolella. Kuinka monen valkoihoisen luulet joutuvan kiusatuksi koulun ulkopuolella jos heitä ei vielä koulussa sattumoisin kiusata? Edelleen, paras lääke koulukiusaamiseen ja rasismiin, on lääkitä koulukiusaajia ja rasisteja, ei uhreja(metaforana).


      • luot sinä
        Mamuniikki kirjoitti:

        Ensin todistelet ettei koulukiusaamiseen ole mitään syytä, toisin kuin rasismin tähden kiusaamiseen, jossa ihonväri on mielestäsi se syy(tässäkään ei nyt tietysti ollut yhtään mitään järkeä).

        Jonka jälkeen esität ettei koulukiusatulla ole mitään pakopaikkaa juuri edellä mainitun syyn tähden(tai paremminkin sen puuttumisen tähden).

        Sitten kerrot kuinka onnellisessa asemassa rasismin takia kiusatut ovat, kun voivat haaveilla muuttavansa jonnekin missä rasismia ei esiintyisi(tässäkään ei kyllä ollut mitään järkeä).

        No nyt sitten jää ihmetyttämään, että jos se ihonväriltään poikkeava kiusattu voi muuttaa kiusaajiensa ulottuvilta, niin mikä hitto sitä ei-mistään syystä kiusattua estää haaveilemasta poismuutosta?

        Ei-mistään syystä kiusattu on vielä siitä onnellisessa asemassa, että paikkakunnan tai koulun vaihto useimmiten auttaa. Rasismin uhrit saavat pyöriä ympäri Suomea löytämättä kuitenkaan paikkaa jossa stigma häviäisi kuin tuhka tuuleen.



        En tiedä koulukiusattujen tukiryhmien tehokkuudesta, mutta kuten kerroin, rasismin uhreille ei ole mitään vastaavaa. Tässä maassa ei saa edes kovalla rahalla rasismiin erikoistunutta mielenterveyskuntoutusta. Ja kerron syynkin, ketään ei todellisuudessa kiinnosta pas.... Ei siitä vaan oikein kannattaisi olla kateellinen vaikka mieli tekisikin ;)


        Ps. Ymmärrän kyllä toisaalta tuskaasi. Luulen ettei suurin osa esim. tummaihoisista joudu sen useammin koulussa kiusatuksi kuin muutkaan(ei rasistisesti, eikä muutenkaan). Siitä voi sitten syntyä harhakuvitelma etteivät he joutuisi kohtaamaan rasismia koulun ulkopuolella. Kuinka monen valkoihoisen luulet joutuvan kiusatuksi koulun ulkopuolella jos heitä ei vielä koulussa sattumoisin kiusata? Edelleen, paras lääke koulukiusaamiseen ja rasismiin, on lääkitä koulukiusaajia ja rasisteja, ei uhreja(metaforana).

        itse...

        Jos muistisi olisi pitempi kuin kultakalalla, niin saattaisit muistaa että aiemmin puhuimme siitä, kuinka YKSIN rasismin/koulukiusaamisen uhri kokee olevansa.

        Rasismin uhri ei voi olla koskaan TÄYSIN yksin maailmassa, koska jotta rasismin määritelmä voisi ylipäätänsä täyttyä, täytyy hänen kuulua jonkin ominaisuutensa perusteella sellaiseen ihmisryhmään johon jotkut voivat suhtautua rasistisesti - hänellä siis on automaattisesti aina jossakin kohtalotovereita, tai vähintäänkin ihmisiä joilla on täsmälleen sama rasisminvastainen intressinäkökulma kuin hänellä.

        Koulukiusatuista taas jokainen on pelkkä yksittäinen ihminen, jolla ei ole välttämättä mitään yhteistä kenenkään toisen koulukiusatun kanssa koko maailmassa - toisin kuin rasismissa, koulukiusaamisessa kenelläkään muulla kuin uhrilla ei ole henkilökohtaista "omaa lehmää ojassa", vaan mahdolliset auttajatkin ovat vain jotain yleisiä maailmanparantajia.

        "mikä hitto sitä ei-mistään syystä kiusattua estää haaveilemasta poismuutosta?"

        Nyt sinä vääristelet sanojani. En puhunut poislähtemisestä, vaan PAREMMAN PAIKAN löytämisestä. Tottakai kaikki voivat aina POIS lähteä - jos ei muuten niin sitten itsemurhan kautta.

        "Ei-mistään syystä kiusattu on vielä siitä onnellisessa asemassa, että paikkakunnan tai koulun vaihto useimmiten auttaa."

        Vaan kun ketään ei kiusata "ei-mistään syystä". Jokin motiivi kiusaamisella on AINA, mutta se on eri asia onko mitenkään tunnistettavissa tai ymmärrettävissä. Joskus se motiivi on kiusatussa itsessään - kiusaaminen ei tietenkään ole uhrin vika, koska se on rikollista toimintaa, mutta joillakin henkilöillä on kiusaamiseen altistavia ominaisuuksia. Tiedän ihan itse henkilökohtaisesti kouluajoiltani useitakin sellaisia tapauksia joissa koulun, ja jopa paikkakunnan vaihto ei lopettanut kiusaamista. Oli tyyppejä jotka vaihtoivat koulua ja parin viikon jälkeen olivat aivan yhtä syvällä paskassa kuin edellisessä koulussaankin.


    • Folio Mulder

      Kiusaamista on kaikkialla, joka pitää kutinsa (onneksi kaikki eivät ole kiusaavan luonteisia).

      Kysehän on siitä, että lapsi ei osaa vielä pahaa oloaan purkaa sisvistyneesti ja usein kyseessä on ihan kehityksellinen seikka tai sitten vanhempien kasvatuksen/rakkauden puute lapsiaan kohtaan kotona(sitäkin riittää tässäkin maassa), mutta jos tällainen jatkuu säännöllisenä aikuisen yksilön elämässäkin vielä, niin voidaan puhua jo henkisen tason rappiosta, johon tulisi hakea psykologista sivistystä ihan ammattilaiselta.

    • Pablo Escobar

      Meillä ei ole kunniamurha "kulttuuria" kuten sinun kotimaassasi.

      • Mamuniikki

      • hoitoon!
        Mamuniikki kirjoitti:

        Minun kotimaani on kyllä kuuluisa "kunniamurhistaan":

        "Suomessa vuosina 1994 - 1996 tapahtuneissa parisuhdesurmissa oli mustasukkaisuus motiivina miessurmaajista 46,2 prosentilla ja naissurmaajista 4,5 prosentilla - oikeuden päätöksistä tehty laskelma (Reinboth 1999)"

        http://209.85.135.104/search?q=cache:-l3hYJPoIJwJ:www.esavo.psyli.fi/yksinaisyys.html mustasukkaisuus motiivina&hl=fi&ct=clnk&cd=9&gl=fi&client=firefox-a

        Jätkä alkaa jo osoittamaan hajoamisen oireita raivossaan suomalaisia kohtaan.

        Pidä ne kunniamurhat vaan niiden kulttuurien korkeinpana saavutuksena mitä itse edustat ja anna meidän kotoperäiset mustasukkaisuusdraamat olla niistä erossa.


      • Kustannuksella
        hoitoon! kirjoitti:

        Jätkä alkaa jo osoittamaan hajoamisen oireita raivossaan suomalaisia kohtaan.

        Pidä ne kunniamurhat vaan niiden kulttuurien korkeinpana saavutuksena mitä itse edustat ja anna meidän kotoperäiset mustasukkaisuusdraamat olla niistä erossa.

        ???


      • hoitoon! kirjoitti:

        Jätkä alkaa jo osoittamaan hajoamisen oireita raivossaan suomalaisia kohtaan.

        Pidä ne kunniamurhat vaan niiden kulttuurien korkeinpana saavutuksena mitä itse edustat ja anna meidän kotoperäiset mustasukkaisuusdraamat olla niistä erossa.

        että on täysin sopivaa tappaa vaimo/kihlattu/avovaimo/tyttöystävä? Olen mykistynyt.


      • estää
        sharyn kirjoitti:

        että on täysin sopivaa tappaa vaimo/kihlattu/avovaimo/tyttöystävä? Olen mykistynyt.

        näköjään tehokkaasti kaikenlaisen ajatustoiminnan.

        Tuossahan selvästi sanottiin ettei pidä käydä vertailemaan suomalaisten aina tuomittavia veritekoja eräiden harrastamiin "kunniamurhiin" joita tekevät eivät aina edes tekojaan rikoksena pidä.

        Pidetään vaan huoli ettei tänne rantaudu niiden tekijöitä eikä niiden tapoja.


      • estää kirjoitti:

        näköjään tehokkaasti kaikenlaisen ajatustoiminnan.

        Tuossahan selvästi sanottiin ettei pidä käydä vertailemaan suomalaisten aina tuomittavia veritekoja eräiden harrastamiin "kunniamurhiin" joita tekevät eivät aina edes tekojaan rikoksena pidä.

        Pidetään vaan huoli ettei tänne rantaudu niiden tekijöitä eikä niiden tapoja.

        toisen kulttuurin naismurhia ja väheksyt meidän omiamme. Naisen kannalta murha on murha. Ovatko aviomiehen puukottamat naiset vähemmän kuolleita kuin isän puukottamat naiset?


      • Pablo Escobar
        sharyn kirjoitti:

        toisen kulttuurin naismurhia ja väheksyt meidän omiamme. Naisen kannalta murha on murha. Ovatko aviomiehen puukottamat naiset vähemmän kuolleita kuin isän puukottamat naiset?

        "toisen kulttuurin naismurhia ja väheksyt meidän omiamme."

        Suomessa joutuu vankilaan jos tapopaa toisen ihmisen. Sinun ihailemissa maissa ei joudu (usein)huomaatko eron?

        "Ovatko aviomiehen puukottamat naiset vähemmän kuolleita kuin isän puukottamat naiset?"

        Onko kyseessä sama asia? ei.


      • Pablo Escobar kirjoitti:

        "toisen kulttuurin naismurhia ja väheksyt meidän omiamme."

        Suomessa joutuu vankilaan jos tapopaa toisen ihmisen. Sinun ihailemissa maissa ei joudu (usein)huomaatko eron?

        "Ovatko aviomiehen puukottamat naiset vähemmän kuolleita kuin isän puukottamat naiset?"

        Onko kyseessä sama asia? ei.

        joskin valitettavasti esimerkiksi Jordaniassa vain lyhyeksi aikaa.

        Tosin Suomessakin pääsee usein häkellyttävän lievillä tuomioilla - muistan tapauksen, jossa oikeus katsoi mustasukkaisuuden lieventäväksi asianhaaraksi (erityisen kuvottava juttu, jossa mies oli pomppinut seitsemänellä kuulla raskaana olevan naisen vatsan päällä niin että veri lensi katon korkeudelle ja poliisitkin kauhistuivat, vaikka he ovat paljon nähneet).

        Suomessa ja muissa Pohjoismaissa kunniamurhaajaa käsitellään kuten muitakin murhaajia.

        Mitä tulee siihen, mitä maita minä ihailen ja mitä en, siitä ei sinun kaltaisesi niljake voi mitään tietää. (Pidätyn käyttämästä sanaa limanuljaska, koska ilmeisesti niin tekemällä loukkaan varsin kunniallista sientä.)


    • Mamuniikki

      ..että joku saisi tietää minkä aatteen takana hän todellisuudessa seisoo.

      Joten laitan uudestaan Moverille ja Tusujusuulle maanpetturuutta heijastavan linkkirimpsuni.

      "Kiusaamista esiintyy kaikkialla"

      http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2008/11/744066

      "Suomen työelämässä kiusataan ja häiritään Euroopan maista eniten"

      http://www.ttl.fi/Internet/Suomi/Terveysvinkki/Tyopaikan ihmissuhteet/

      "kiusaamiskulttuuri"

      http://www.google.fi/search?hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi:official&hs=FSy&q=kiusaamiskulttuuri&btnG=Hae&meta=

      "kiusaamisen kulttuuri"

      http://www.google.fi/search?hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi:official&hs=lpd&q="kiusaamisen kulttuuri&btnG=Hae&meta=

      "Suomalaisen yhteiskunnan synkeä puoli
      – kiusaamisen hiljainen hyväksyminen"

      http://www.sydan.fi/lehtiarkisto/sydan_1_08/artikkelit/artikkelit_listassa/fi_FI/kiusaaja/


      En ole likaamassa omaa pesääni vaan siivoamassa omaa pesääni saastasta. Teille nationalisteille oman maan ongelmien vähättely ja muiden maiden ongelmien korostaminen on ilmeisesti tapa pitää itsensä koossa. Minusta se tapa on lähes tulkoon rikollinen ja vähättelijöiden(kiusaamisen ja rasismin yksi muoto on vähättely)omaa asemaansa tulee jokaisen vähänkin tiedostavan kansalaisen horjuttaa kykynsä mukaan.

      • ja viiristi hönökin

        siksi suollan uhoskeidaa 24/7, en nuku enkä pese. Ei oo kyllä minkään väristä naistakaan.


    • Anonyymi

      Rasistit voi työntää itseään perseeseen

      • Anonyymi

        Miksi nostat jumalattoman vanhoja ketjuja? Ja luulen että juurikin sinulla on peppu kipeänä;)


    • Anonyymi

      Kiusaaminen ei silti ole yhtä kuin rasismi.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2027
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1480
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      107
      1463
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1327
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1164
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      480
      1094
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      56
      1037
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      943
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      902
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      866
    Aihe