Sain ekan kerran elämäss lomautus lapun, mitä ny pitää tehdä? En kuulu liittoon. Osaako joku sanoo miten menee rahan saanti kun tuo on osa-aikainen lomautus, töitä silloin tällöin viikko kerrallaan. Onko helpompi jos kokonaan lomautettu? miten karenssit menee ja tuleeko rahat vielä pahemmalla viiveellä kun on välillä viikon töissä? Vaikuttaako avopuolison tulot? Sillä on lapsia joten ei pysty mua elättämään. samassa tilantees on varmaan muitaki, kertokaa miten on pärjätty.
Lomautus tuli
55
23642
Vastaukset
- Toiminta...
...Sain ekan kerran elämäss lomautus lapun, mitä ny pitää tehdä?...
Lomautuslapun kanssa työkkäriin. Siitä se lähtee.
...En kuulu liittoon...
Olisi kannattanut liittyä työttömyyskassaan ainakin.
...Osaako joku sanoo miten menee rahan saanti kun tuo on osa-aikainen lomautus, töitä silloin tällöin viikko kerrallaan...
Tuossa tulee soviteltua tukea. Karkeasti ottaen jokainen ansaitsemasi euro vähentää 50 sentillä työttömyystukea.
...Onko helpompi jos kokonaan lomautettu?...
Paperisota tietysti vähäisempää. Jos kuitenkin töitä on kohtuullisen paljon, niin kannattaa ottaa työt vastaan, sillä perustuen saajana saat aika vähän.
...miten karenssit menee...
Lomautuksen aluksi tulee viikon omavastuuaika. Ei muuta, jos et kieltäydy mistään, mitä työkkäri keksii sinulle tarjota. Mutta tuskin tarjoaa mitään, jos olet osa-aikaisesti lomautettu. Saanet siis luultavasti olla työkkäriltä aika rauhassa.
...tuleeko rahat vielä pahemmalla viiveellä kun on välillä viikon töissä?...
Noinhan tuossa käy.
...Vaikuttaako avopuolison tulot?...
Riippuu siitä, miten kauan olet ollut työssä. Jos sellaista työssäoloa on vähintään 10 kk, jossa työaika on vähintään 18 h/kalenteriviikko, niin olet oikeutettu Kelan maksamaan peruspäivärahaan, koska ei työttömyyskassaan kuulu. Päivärahaan eivät puolison tulot vaikuta, vain omat ansiotulot. - kamikaze33
Juu työt loppu.EU=Helvetin esikartano.
Poliitikot ovat rakentaneet HELVETIN. Mikä tässä EU:ssa muka toimii.No juu RAHASTUS toimii.Ovesta ei voi mennä ulos ellei ole euroja taskussa. Aina on joku käsi ojossa.
EU:n tuomaa: Hinnat ovat nousseet huimasti
Treveydenhoito on perseestä
Normaali palkka riittää viikoksi(ennen
eli kuukauden)
Sähkön,elintarvikkeiden, kulutushyödykkeiden jne hinnat nousseet roimasti
Mikään ei toimi. Eu tappaa.
Tämä on maanpäällinen helvetti
Entisaikoina tollaiset poliitikot vietiin saunan taa ja laitettiin nappi niskaan.
TODELLINEN PAHOINVOINTIYHTEISKUNTA- saanut
miksi kaikki kokoajan on toitottanut sitä että kohta loppuu työntekijät , että ei riitä enää ihmisiä ja siksi pitää saada ulkolaista työvoimaa maahan? Kuitenkin kokoajan ihmisii joutuu työttömiksi ja työttömien määrä kasvaa, en oikeen tajuu tätä ristiriitaa. Muka kova työvoimapula ja ei saada työntekijöitä mistään.Kummallista ,en kyllä tajuu tätä yhtälöö.Kukahan viisas osaisi selittää asian.
saanut kirjoitti:
miksi kaikki kokoajan on toitottanut sitä että kohta loppuu työntekijät , että ei riitä enää ihmisiä ja siksi pitää saada ulkolaista työvoimaa maahan? Kuitenkin kokoajan ihmisii joutuu työttömiksi ja työttömien määrä kasvaa, en oikeen tajuu tätä ristiriitaa. Muka kova työvoimapula ja ei saada työntekijöitä mistään.Kummallista ,en kyllä tajuu tätä yhtälöö.Kukahan viisas osaisi selittää asian.
ja myöskin maailman talous.Ennen edellistä lama anno 1990 domino oli aivan sama juttu.Työntekijöitä haalittiin ulkomaita myöden.Nyt tämä uusi lama näyttää, että cykli on sama. Tilanne on se , että työttömyys kasvaa voimakkaasti, mutta koska suomen väestöpyramiidi on noususssa "lentoon" eli muistuttaa hyrrää työttömyys ei tule ksvamaan samalle tasolle kuin viime lamassa jotain 40%
silloin ja nyt mennään tuonne 22-23% tasolle.
Tämä koskee alkuperäsikansaa eli suomaalaisia.
Tämä selitttänee asian?- 58v.
"EU=Helvetin esikartano"
EU aikani on olut parempaa, kun sitä ennen,
sain 75 paikkeilla lopputilin,
sain 1986 lopputilin,
sain -90 luvulla lopputilin,
enkä koskaan olut ensimmäisien 30 % joukoissa työpaikallani, jotka saivat kenkää.
et taida tietää yhtään historiaa,
enemmän on lomautettu ja ollut huonoja aikoja ennen.
ja silloin ennen oli vain 300 päivää työttömyyskorvaus.
"Nautin" työttömyydestä vain 7/1986-11/1987, kun hoidin lapsiamme kotona, muulloin työllistin itseni kun olen todella hyvä kaveri tekemään töitä.
Tiedän, keskimääräisyys ei auta, kun se työttömyys tulee omalle kohdalle. - vika
Tästä viestistä voi päätellä ettei EU ole panostanut tarpeeksi mielentervestyöhön.
vika kirjoitti:
Tästä viestistä voi päätellä ettei EU ole panostanut tarpeeksi mielentervestyöhön.
sinäkin raukka huomaat se kohta asuntovelkoinesi.
Mistä yksinkertaisuus tulee???
- Kaulaan,
Se on henkisesti kova paikka. Itse sovittelin narua kaulaan vastaavassa tilanteessa. mut jotenkin siitä sit selvisin, sen jälkeen oon kuulunu työttömyys kassaan,(en liittoon)
- vapaamatkustajat
liittoihin kuulumattomat saa toisten siivellä valmiiksi neuvotellut ja maksetut työehtosopimukset. jos liittoon ei kuulu tietty prosentti palkansaajista, silloin ollaan todella orjan asemassa=työtä vuorotta ja palkatta.vapaamatkustajat voisi pudottaa siiveltä.neuvotelkaa itse omat työehtosopimuksenne.
- Paremmat sopimukset
vapaamatkustajat kirjoitti:
liittoihin kuulumattomat saa toisten siivellä valmiiksi neuvotellut ja maksetut työehtosopimukset. jos liittoon ei kuulu tietty prosentti palkansaajista, silloin ollaan todella orjan asemassa=työtä vuorotta ja palkatta.vapaamatkustajat voisi pudottaa siiveltä.neuvotelkaa itse omat työehtosopimuksenne.
Ei siihen tarvita liittoja, työnantajakin maksaa mielellään enempi kun ei kuulu liittoon, ja itellekkin jää enempi, kun ei tartte ay pomoja elättääl
- Heikki
Paremmat sopimukset kirjoitti:
Ei siihen tarvita liittoja, työnantajakin maksaa mielellään enempi kun ei kuulu liittoon, ja itellekkin jää enempi, kun ei tartte ay pomoja elättääl
loppuu huomaat että olis silti ollut hyvä kuulua
edes työttömyyskassaan - ludatzka
Paremmat sopimukset kirjoitti:
myös helpompi sanoa irti,tuskin niin hyvä neuvottelia olet että pystyt paikkasi säilyttämään,on työpaikkoja joissa muut työntekijät jo vaativat 100% liittymistä,mikä on ihan oikein ei sitten niitä vapaa matkustajia..
- ei vaikutusta
Itselleni ei lomautuksella ole merkitystä. "Lihavina" vuosina olen kerännyt säästöön aika mukavasti. Vuoden parin taantuma/lama = työttömyys ei silloin haittaa.
Isoja asunto- ja kulutusluottoja ottaneet ovat kohta vaikeuksissa.- velaton
no onpa sulla aihetta nyt elvistellä ja mässäillä mielessäsi toisten tukalalla tilanteella
- toinen velaton
velaton kirjoitti:
no onpa sulla aihetta nyt elvistellä ja mässäillä mielessäsi toisten tukalalla tilanteella
käykö kateeks, kun joku on osannut ottaa talouden realiteetit huomioon ja säästänyt pahan päivän varalle? onhan se paska juttu , että velalliset ja vähävaraiset joutuu kärsimään.. ei kait se meidän vika oo jos lihavina vuosina joku ole älynnyt laittaa rahaa sivuun , vaan on tullu laitettua rahaa menemään se mikä tulee.... minä ainakin nukun yöni hyvin, enkä niiden puolesta murehdi... se on voi voi,jokainen vastaa itestään!!
- ludatzka
toinen velaton kirjoitti:
käykö kateeks, kun joku on osannut ottaa talouden realiteetit huomioon ja säästänyt pahan päivän varalle? onhan se paska juttu , että velalliset ja vähävaraiset joutuu kärsimään.. ei kait se meidän vika oo jos lihavina vuosina joku ole älynnyt laittaa rahaa sivuun , vaan on tullu laitettua rahaa menemään se mikä tulee.... minä ainakin nukun yöni hyvin, enkä niiden puolesta murehdi... se on voi voi,jokainen vastaa itestään!!
sulla kun tota täpäkkää tuntuu oleva niin voisitko lainata,että pärjäis seuraaviin korvauksiin???
- toinen velaton
ludatzka kirjoitti:
sulla kun tota täpäkkää tuntuu oleva niin voisitko lainata,että pärjäis seuraaviin korvauksiin???
...mitään lainaa.... syö suolapottua, mitäs oot niin pöljä, ettet oo laittanu vähän sukanvarteen...?
- gongopo
...nykyään kun mikään ei enää yllätä, ja pysyvää on vain muutos niin kaikkein järkevintä (tai sitten ei) on se että on kirjoilla useammalle työnantajalle.
Suomesta löytyy edelleen työpaikkoja joihin voi tehdä tunteja silloin kun pystyy ja itse haluaa, ja jos joutuu lomautetuksi päätyönantajalta niin tunteja voi pyytää ja tehdä lisää sivutyönantajalle.
Itselle tulossa lomautus matkailualan töistä, mutta eipä haittaa kun olen kirjoilla myös eräässä it-alan yrityksessä ja eräässä jakelualan yrityksessä.
Mielummin näin kuin se että lomautettuna työvoimatoimisto "löytää" mulle lomautusajaksi jotain hanttihommia...
Jos haluaa jotain työttömyyspäivärahaa on lomautettunakin ilmoittauduttava "työttömäksi".- blaablaablaa.......
Tuo on hyvä systeemi, että löytyy hommia toisesta puljusta, eikä tarttee mennä tekemään sitä paperisotaa työkkäriin ja kassoille. Entinen työkaverini teki kans tuntitöinä useampaan firmaan silleen, että veloitti vaan ne tehdyt tunnit ja muuten oli idle. Palvelee myös työnantajaa, koska ei tarvitse maksaa vakihenkilölle palkkaa, jos ei varsinaista tuottavaa työtä ole. Työn tuottuvuus kasvaa huomattavasti. Ainoa epäilyttävä puoli on, että sattuuko firmoissa just se työntarve niille ajoille jolloin itse olisi vapaana...
- elämänseppä
Lomalla vain olet nyt, ja sekin osa-aikainen.. mitä hätäilet, työpaikka sentään vielä kuitenkin on. "Onko helpompi jos kokonaan lomautettu"???
Hyvä koulu tämä sulle.. aina kun olet töissä ja tili tulee pankkiin, laitat joka kuukausi sivuun esim. 50-100 ekee, parin vuoden päästä sulla on varmuusrahasto, josta saat heti rahaa tarvitessa.. siis todelliseen tarpeeseen. Tavallaan "huonot" ajat kouluttavat ihmistä selviytymään.. ja liity siihen ammattiliittoon.. Avopuolison tulot vaikuttavat ainakin asumistukeen. Varmaan saat jotain minimi peruspäivärahaa työkkäristä. Käy siellä kyselemässä.
- hyvä näin
Laitoin akan yövuoroon niin sanotuksi seuraty-
töksi,meidän rahatilanne korjautui kerralla.
Muija tykkää työstään on jopa paljon yli-töissäkin,eurot virtaa vihdoinkin meillekkin- miljonääri,
Mullon muija ja 7 tyttöystävää, Pistänkin kaikki yötöihin, myös äitin ja mummon. enköhän kohta oo miljonääri,
- jeppe68
miljonääri, kirjoitti:
Mullon muija ja 7 tyttöystävää, Pistänkin kaikki yötöihin, myös äitin ja mummon. enköhän kohta oo miljonääri,
s-etukortilla alennusta "palvelusta"?
- hinta,,,
jeppe68 kirjoitti:
tommosille
- Vain boonusta
jeppe68 kirjoitti:
,,,
- manimeni
miljonääri, kirjoitti:
mutta laita tyttöystävien äidit,siskotja mummit tulosi moninkertaistuu ps:laita mulle hiukan provikoita kun mulla on vaan muija tienaamassa nimen löydät ulosotto mieheltä
- SAAT 90%
manimeni kirjoitti:
mutta laita tyttöystävien äidit,siskotja mummit tulosi moninkertaistuu ps:laita mulle hiukan provikoita kun mulla on vaan muija tienaamassa nimen löydät ulosotto mieheltä
sovitaan näin, Eikä tarvinnu ulosottomiestä vaivata, osoite löytyi ulosottomiehen muijalta
- pisnis mies
SAAT 90% kirjoitti:
sovitaan näin, Eikä tarvinnu ulosottomiestä vaivata, osoite löytyi ulosottomiehen muijalta
koita houkutella ulosottomiehen muijakin töihin
eikös se oo ihan hyvän näkönenkin ellen väärin
muista. - ludatzka
kun tuo eukko on niin lihava ettei siitä makseta kuin 20e,johan se menee kuluihin..
- Koskaan!
Lomautettu.Mutta työttömyys kassa on tärkeä!En vois elää noin epä varmasti.Mutta jokainen menee tyylilnssä...
- toinen velaton
että näin! mitä sitä itkee täällä , jos ei ole älynnyt sitä tosiasiaa, että mikään ei ole pysyvää,
kannattaa aina suunnitella elämäänsä myös niin että voi elää huononakin aikana. siperia opettaa!
- AmWay
Nyt ei muuta kuin verkostomarkkinointi bisnekseen mukaan, niin alkaa tuota pikaa raha virtaamaan kunhan ensin saat luotua oman alalinjasi!
- ei rahaa
Olen yrittäjä ja työt loppuivat pääurakoitsijan siirtyessä Viroon.
Työttömuusavustusta en saa vaikka lopettaisin firman. Vaimokaan ei saa.- saadessaan
Sillä on ottaa tarvitessaan. Yrittäjät näyttävät olevan sitä mieltä että kaikki käytetään makeaan elämään silloin kun rahaa on. Sitten kun hana sulkeutuu aletaan ruikuttaa.
- makeaa?
saadessaan kirjoitti:
Sillä on ottaa tarvitessaan. Yrittäjät näyttävät olevan sitä mieltä että kaikki käytetään makeaan elämään silloin kun rahaa on. Sitten kun hana sulkeutuu aletaan ruikuttaa.
Makeaan elämään..? Hmm, eipä ainakaan minun yrittäjätuloillani elellä mitään erityisen makeaa elämää, kun käteen jää reilusti alle tonni kuussa. Jotain koitan laittaa säästöön, että olisi varaa pitää muutama vapaaviikko vuodessa, muuten kaikki menee elämiseen.
Palkansaajan on äärettömän helppoa, mutta myös itsekästä laukoa tuollaisia kommentteja. Lopetettaisiin teiltäkin lomapalkat ja ansiosidonnaiset, niin loppuisi yrittäjien näykkiminen! - tyhjä pyytämättäkin
makeaa? kirjoitti:
Makeaan elämään..? Hmm, eipä ainakaan minun yrittäjätuloillani elellä mitään erityisen makeaa elämää, kun käteen jää reilusti alle tonni kuussa. Jotain koitan laittaa säästöön, että olisi varaa pitää muutama vapaaviikko vuodessa, muuten kaikki menee elämiseen.
Palkansaajan on äärettömän helppoa, mutta myös itsekästä laukoa tuollaisia kommentteja. Lopetettaisiin teiltäkin lomapalkat ja ansiosidonnaiset, niin loppuisi yrittäjien näykkiminen!tyhmää jatkaa,tai yleensä alkaa yrittäjäksi jos tulos on tuon suuruinen kun mainitset syytä vaan matemaattisia taitojasi viis plus viis on vesihiis
- GNLD = tee töitä oman aikat...
GNLD on mahdollisuus töitä tekevälle ihmiselle!
Mukaan vaan rohkeasti=)!!!
- ihan sama
korvausten suhteen onko osa-aika-lomautettu (välillä töissä/ välillä lomautettu vai putkeen esim 7 vkoa lomautettu), tosin korvausten saanti voi kestää tapauksessasi kauemmin eli saat vasta kun koko lomautusrupeama eletty. Ilmoittaudu, olis pitäny jo, työkkäriin, ja anot Kelan peruspäivärahaa tms., liittoon kuuluva anoo liitosta ja saa tietty enemmän.
- avokki
Meillä siis myös mies lomautettuna ja lapsia löytyy 2 kpl. Tiukille ottaa rahallisesti kun ei mun työstä saama palkka riitä meidän kaikkiin menoihin.
Mies ei kuulu liittoon ja eipä kyllä sieltä (tai KELAsta) mitään saiskaan, koska opiskelee iltaopintoina itselleen pätevyyttä ylempiin työtehtäviin. Rankkaa on, ei voi muuta sanoa.- joku?:?
töitä on vielä.mutta hyvät ihmiset liittykää liittoon.se auttaa jo vähäsen aikaa ainakin..
- autstökin faijja
niinpä niin et kuulu liittoon/ työttömyyskassaan
liity nyt hyväihminen loimaan kassaan 67 euroo per kalenterivuosi.ei kenenkään talous siihen kaadu,sensijaan nyt se sulla kaatuu!
ja vaikka saisitkin ansiosidonnaista se menisi soviteltuunpäivärahaan kun käy välillä töissä.
kelan köyhäinapu ei riitä kun rasvattuun köyteen.ja et edes saa sitä kokonaisuudessaan.
mitenkä on pärjätty? kun käy töissä,aina pitää jäädä joka tilistä vähän säästöön.
eikä elää lainarahoilla sun muilla pikavipeillä kulutusluotolla.
säästöillä sitten kitkutellaan karenssiajat ja se on turha kitistä etteikö säästäminen onnistu kun itekki oon saanu säästettyä liiton päivärahoistakin. - KöyhäVaras
Ihmettelen tyyppejä jotka haistattavat ay-liikkeille. Niillä on se naru heti mielessä tai puolison/naapurin puhaltaminen kun saavat kengän persuksiin.
- Kohtalotoveri
Olen kans lomautettu. Mutta rahaa tulee vain pari sataa vähemmän ku tulistä jäi käteen.
- ????
Ei todellakaan tarvitse kuulua mihinkään LIITTOON. Ansiosidonnaista päivärahaa voi saada muutenkin,mitenköhän?
- ehdot kylläkin...
???? kirjoitti:
Ei todellakaan tarvitse kuulua mihinkään LIITTOON. Ansiosidonnaista päivärahaa voi saada muutenkin,mitenköhän?
ovat paitsi työsuhteen jatkuminen tietyn minimiajan verran (tällä hetkellä 10 kk 2 vuoden aikana, tietyn viikkotuntimäärän täytyttävä) SEKÄ ammattiliittoon (so. myös sen työttömyyskassaan) kuuluminen ja kunnossa olevat, so. maksetut, jäsenmaksut ao. kuukausilta. Nykyisellään ansiosidonnaise ehtojen täyttyessä maksettujen päivien lkm on uiden tekijöiden asiaan vaikuttamatta 500. - Elämänkumppanin tulotym. eivät yöskään vaikuta ansiodidonnaisen päivärahan määrään. Se määräytyy oman palkan perusteella.
Ehtoon työsuhteen pituudesta on kaavailtu pidennystä, samoin leikkausta ja ansiosidonnaisten päivien karsimista/sovittamista muihintyövoimapoliittisiin toimiin (ns. Sata-komitean kaavailuja osana sosiaaliturvan kokonaisuudistusta).
Virallisia päätöksiä ei vielä ole, ja eduskunnassa(kin) tullaan taatusti käymään niistä vielä melkoista vääntöä.
Pysyttäisiinkö kuitenkin toisasioissa?
- Lopolupponen
Kun jäin yli kymmenen vuotta sitten lomautetuksi ja työttömäksi, oli se kuin monivetovoitto kerrassaan. Vihdoinkin omaa aikaa, eikä kenenkään orjana. Jepsis. En vaihtaisi tätä olomuotoa enää niinkin perkeleen ikeeseen kuin työnteko. Mitä se on kokonaisuudessaan? Miettikääpä sitä! Ja miettikää kauan ja hartaasti.
- rahoilla
sä elelet. Mitäs jos jäätäisiin kaikki työttömäksi, kukas sun työttömyys rahat sitten maksais
- Upeeta todellakin upeeta
Anna palaa vaan ja vielä minunkin puolestani. Mieluusti maksan euroja veroina sellaiselle henkilölle joka osaa vapaa-aikaansa arvostaa :) ja olen ihan tosissani. On aika lopettaa työttömien parjaaminen ja kääntää ajatuksiaan, huomenna voit itse olla ilman sitä työpaikkaa jota työnantajat suuresti aliarvoivat maksamalla sinulle työstäsi liian pientä korvausta. Jos joku tulee toimeen korvauksilla jotka lainlaatija on laatinut ja me äänestäjien omainaisuudessa hyväksyneet, niin antakaamme hänelle aplodit. Työttömäksihän pääsee jokainen kateellinen niin halutessaan.
Hei työtön, hyvää Joulun odostusta ja kiva että olet tyytyväinen elämääsi. Nykypäivänä tyytyväistä ihmistä saa etsiä kauan, olipa töissä tai ei. - heikki helpolla
täällä,on voinut käyttää ajan itse määräämällä tahdilla,jos aamulla nukuttaa niin kääntää kylkeä
- Make60
Ei se liittoonkuuluminen ole tärkää vaan että kuuluu johonkin työttömyyskassaan niin saa ansiosidonnaista. Kyllä lomautettuna pärjää jos ei ole asuntovelkaa eikä muitakaan velkoja niin pärjää. Itse oli vuoden alista 3 kuukautta lomautetuna niin sain asontolainanlhennykset ja muut lainan lyhennykset maksettua niin ei paljon jäänyt elämiseen mutta onneksi avovaomoni on myös töissä niin jotenkin pärjättiin.
- mikie
mut irtisanotiin eka työpaikasta ja ku kerroin akalle ni parisuhteessa,ei paljon liitot auttanu
- huomaat nyt
liittoon kannattaa kuulua, ei olisi sinulla nyt huolta.Ei ole iso sijoitus kk, se jäsenmaksu. Nyt saat ehkä kelan päivärahan, joka on aika pieni verrattuna ansiosidonnaiseen. päivärahat tulee jälkijunassa, koska pitää olla tulot tiedossa hakiessasi rahaa. eli karkeesti sanottuna, tän kuun rahat saat parin kk:n päästä. Viikon vinkki olisit liittynyt liittoon. nyt ei tarttisi "ruikuttaa"
- keijo boy
ansiosidonnaiset päivärahatkin parin kk viiveellä tulevat
- ludatzka
keijo boy kirjoitti:
ansiosidonnaiset päivärahatkin parin kk viiveellä tulevat
on sitä varten sieltä autetaan siihen asti kun korvaukset tulevat,tietenkin perivät takaisin mutta näin on närhen munat..
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?1606586Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2064205PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4872891- 322794
- 2012385
- 1862209
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1491528- 611400
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.371334Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?961151