Nyt kun tuo joulukuukin näyttää uhkaavasti lähenevän, niin miten aiotte ottaa kaiken siitä irti? Ainakin minulle koko joulukuu merkitsee rentoutumisen aikaa. Ei siis ainoastaan varsinainen joulun aika.
Omia keinojani:
1. Aion varata lipun ainakin yhteen jouluajan konserttiin.
2. Polttelen lähes päivittäin kynttilöitä ja samoin kuluu ulkosoihtujakin.
3. Aina kun ilma suosii (lue talvinen maisema), pyrin liikkumaan ulkona tavallista enemmän.
4. Aion nauttia siivouksesta. Kuka väittää, että joulusiivous olisi rasittavaa?
Muuten ensimmäistä kertaa käytin joululahjaostosta koston välineenä. Saan joka vuosi turhaa krääsää siskoltani. Tänä vuonna hän tulee saamaan mm. suklaafonduepadan ;).
Joulun aika, joulun taika
35
900
Vastaukset
- gg-10
Hyviä keinoja, välttää pitkästyminen. Mutta onko siinä jotain taikaa? :)
- Rattus sp.
On kynttilöiden valossa, glögissä *hik*, talvisessa hämärässä.. Kai tuo taian tuntu tulee lapsuudesta.. Jotenkin kytkeytyy päälle..
- gg-10
Rattus sp. kirjoitti:
On kynttilöiden valossa, glögissä *hik*, talvisessa hämärässä.. Kai tuo taian tuntu tulee lapsuudesta.. Jotenkin kytkeytyy päälle..
Kiitos kun muistutit. Otan kynttilän mukaan. Ja ennen kaikkea pullo Busoleeta. Uskon taas taikaan. :))
- Rattus sp.
gg-10 kirjoitti:
Kiitos kun muistutit. Otan kynttilän mukaan. Ja ennen kaikkea pullo Busoleeta. Uskon taas taikaan. :))
Pienistä asioista se koostuu. Jossakin aikaisemmassa ketjussa vastasit Putkivalolle? tai jollekulle pulkkamäestä ym. lapsuuden iloista. Niitä aikoja minäkin kaipaan. Onneksi tulee edes noiden koirien kanssa nautittua ulkosäästä :). Hyvin muuten ajoittui vapaani. Ulkona on niin kaunista..
- gg-10
Rattus sp. kirjoitti:
Pienistä asioista se koostuu. Jossakin aikaisemmassa ketjussa vastasit Putkivalolle? tai jollekulle pulkkamäestä ym. lapsuuden iloista. Niitä aikoja minäkin kaipaan. Onneksi tulee edes noiden koirien kanssa nautittua ulkosäästä :). Hyvin muuten ajoittui vapaani. Ulkona on niin kaunista..
Toivotaan kaunista viikonloppua. :))
- olemassa!
Huolettomasti ostelet suklaafonduepatojasi, muka kostoksi siskollesi!
Länsimaiset ihmiset on aivopesty lammaslaumaksi, jonka elämään ei mahdu muuta kuin kuluttattaminen (lue:elintilan rikollinen tärveleminen!) ja keinoelämä netissä tai muun viihteen turruttamana.
Ihmisistä on tullut hölynpöly-ihmisiä, kaljan ja pitsanturvottamia ääliöitä, joissa ei ole minkäänlaista ytyä sisällä kävipä vaikka sata tuntia salilla!
Fiilistellään, milloin mitäkin. Eletään keinotunteita, imeliä kuin sikruksen hattara.
No, hauskaa shoppailua! Oletko jo päättänyt, mikä on tämän joulun "väri", johon puet kodin serveettejä myöten????- Rattus sp.
Kyllä kotini säilyy kestoväreissä :). Oma kotini säilyy minimalistisena ja joululahjaostosta en kadu. Hyvää joulun odotusta myös sinulle!
'sorrun' sähköisiin valaistuksiin, silloin valitettavasti aidot kynttilät jää hiukan niiden varjoon.
Mutta marraskuun polttelen kynttilöitä myös.
Jo nyt kaupoilla kierrellessä on kiva katsella vaatteita lähisuvun pikkunaperoille.
Vähän isommat on hankalampi juttu, tai ei hankala, mutta mieluisimman paketin sisältöä on turha mun miettiä, kun se on suht' varmasti kirjekuoren mallinen.
Siivous ihan, jouluruokien teko ei ihan niin..- Rattus sp.
Nuo kyntteliköt otan esille vasta joulukuussa ensimmäisenä adventtina. Kynttilöitä polttelen jo sen tähden, että saa olon mukavasti rauhoittumaan :).
No, muut lahjat ovat olleet järkevämpiä :). Tuo suklaafonduepata tuli Anthony Bergin suklaarasioiden mukana kylkiäisenä. Aluksi mietin, etten ota, mutta sitten se pikkupiru iski ja muistin kaikki saamani tarpeettomat joululahjat.
Rahalahjan annan siskontytölle. Saa päättää, mitä tekee rahalla. Toinen vaihtoehto olisi ollut leffaliput. - Ninas
Rattus sp. kirjoitti:
Nuo kyntteliköt otan esille vasta joulukuussa ensimmäisenä adventtina. Kynttilöitä polttelen jo sen tähden, että saa olon mukavasti rauhoittumaan :).
No, muut lahjat ovat olleet järkevämpiä :). Tuo suklaafonduepata tuli Anthony Bergin suklaarasioiden mukana kylkiäisenä. Aluksi mietin, etten ota, mutta sitten se pikkupiru iski ja muistin kaikki saamani tarpeettomat joululahjat.
Rahalahjan annan siskontytölle. Saa päättää, mitä tekee rahalla. Toinen vaihtoehto olisi ollut leffaliput.lahjasta mulle tulee mieleen lämmin muisto, ei
tosin ollut joululahja.
Täytin 30 silloin, rakas pikkuveljeni vietti railakasta poikamieselämää vielä
siihen aikaan.
Jossain liikkeessä oli ollut tyhjennys/loppuunmyynti.
Hän oli ostanut sieltä mulle kananmunankeittimen ;)
Paljon hauskuutta siitä tuli jälkikäteen, koska se oli älyttömän hidas.. pitkään
sitä säilytin,
varmaan se on nyt muutaman muuton jälkeen kadonnut jonnekin.. - Rattus sp.
Ninas kirjoitti:
lahjasta mulle tulee mieleen lämmin muisto, ei
tosin ollut joululahja.
Täytin 30 silloin, rakas pikkuveljeni vietti railakasta poikamieselämää vielä
siihen aikaan.
Jossain liikkeessä oli ollut tyhjennys/loppuunmyynti.
Hän oli ostanut sieltä mulle kananmunankeittimen ;)
Paljon hauskuutta siitä tuli jälkikäteen, koska se oli älyttömän hidas.. pitkään
sitä säilytin,
varmaan se on nyt muutaman muuton jälkeen kadonnut jonnekin..Minulle taas on hiipinyt ajatus, että mansikat suklaakuorrutuksella voisivat maistua hyviltä :).
Rattus sp. kirjoitti:
Minulle taas on hiipinyt ajatus, että mansikat suklaakuorrutuksella voisivat maistua hyviltä :).
maistanut koskaan ?)
Nehän on mansikoiden sekonkiaikaan ainakin lasistaan tunnetun Iittalan suklaamyymälän 'erikoisuus'.
Tai siis, varmaan vieraan maan mansut ite fondattuina lähes yhtä hyviä :)- Rattus sp.
Sanin kirjoitti:
maistanut koskaan ?)
Nehän on mansikoiden sekonkiaikaan ainakin lasistaan tunnetun Iittalan suklaamyymälän 'erikoisuus'.
Tai siis, varmaan vieraan maan mansut ite fondattuina lähes yhtä hyviä :)Tottunut nauttimaan mansikat kermavaahdolla. Tarkoittaako tämä nyt sitä, että tuo fonduepata jää minulle :D?
Rattus sp. kirjoitti:
Tottunut nauttimaan mansikat kermavaahdolla. Tarkoittaako tämä nyt sitä, että tuo fonduepata jää minulle :D?
sä sitte ainakin mansikka-aikaan vieraillessasi
saat maistiaisia :)
Valkoinen, maito, tai tummasuklaa, siihen sopis
varmaan vielä myös hiukka kermavaahtoa..
Miks' pitää aina haluta kaikkee.. hyvää ;))- Rattus sp.
Sanin kirjoitti:
sä sitte ainakin mansikka-aikaan vieraillessasi
saat maistiaisia :)
Valkoinen, maito, tai tummasuklaa, siihen sopis
varmaan vielä myös hiukka kermavaahtoa..
Miks' pitää aina haluta kaikkee.. hyvää ;))Unohdit kuohuviinin.. ja sitten tietysti kynttilävalaistus.. ja rauhallista taustamusiikkia.. No, niin nyt tämä taisi jo mennä tunnelmoinnin puolelle.. ja tietysti hyvää seuraa ;)..
- Ninas
Rattus sp. kirjoitti:
Unohdit kuohuviinin.. ja sitten tietysti kynttilävalaistus.. ja rauhallista taustamusiikkia.. No, niin nyt tämä taisi jo mennä tunnelmoinnin puolelle.. ja tietysti hyvää seuraa ;)..
Siis unohdin, nyt on sellaisen tunnelmoinnin aika..:)
Mutta tuota kun kirjoitin, mun ajatukset leijui
valoisassa kesässä, ja sen lämmössä :) - Rattus sp.
Ninas kirjoitti:
Siis unohdin, nyt on sellaisen tunnelmoinnin aika..:)
Mutta tuota kun kirjoitin, mun ajatukset leijui
valoisassa kesässä, ja sen lämmössä :)Kesään on vielä pitkä aika. Yritän muistella millaisessa muodossa pakastin mansikat. Vadelmiakin löytyisi.
Oikeastaan suklaafonduepata ei kuullosta enää yhtään huonolta idealta. Jos jonakin päivänä saan vielä sen purjeveneen, niin sen padanhan voisi siirtää sinne? Jostain kumman syystä olen taas aloittanut myynnissä olevien veneiden selailun.
- orpana-67
Rakastan joulua ja joulun valmistamista :) Marraskuussa polttelen paljon kynttilöitä ja virittelen ekat sähkövalot (pienet kirkkaat lamput, ei vilkkuvia ja värikkäitä..).
Heti joulukuun alussa keittiö saa jouluisen ilmeen. Vaihdan verhot, maton ja poppanaliinan jouluisiksi. Leivomme monta kertaa ennen joulua pipareita, lähinnä tuoksun vuoksi. Usein teemme lasten kanssa joulusuklaita itse, sitten hieman lähempänä aattoa, ei ne muuten säilyisi :)
Joulukortit askartelen itse, niidenkin tekemisen aloitan heti joulukuun alussa...Kaikkea pientä kivaa :)
Aika menee hirveätä vauhtia joulun alla. Viisarit liikkuu vähintään tuplanopeudella!- Rattus sp.
Joulukuussa saakin olla hämärää ja tunnelmallista. Siksi nautinkin tuosta kynttilän valosta.
Ainakin kerran vuodessa tulee siivottua perin pohjin lyhyessä ajassa. Mukava herätä aattoaamuun raikkaiden lakanoiden välistä puhtaassa kodissa.
Sinulla joulu vielä korostuu lastesi tähden :).
Hyvää joulun odotusta sinulle! - orpana-67
Rattus sp. kirjoitti:
Joulukuussa saakin olla hämärää ja tunnelmallista. Siksi nautinkin tuosta kynttilän valosta.
Ainakin kerran vuodessa tulee siivottua perin pohjin lyhyessä ajassa. Mukava herätä aattoaamuun raikkaiden lakanoiden välistä puhtaassa kodissa.
Sinulla joulu vielä korostuu lastesi tähden :).
Hyvää joulun odotusta sinulle!Ihanaa ja tunnelmallista joulun odotusta sullekin :)
- ...ngg
Olen jo ulkona Joulusta. Ostan ne skidien lahjat
ja muutamat sukulaispakolliset, mutta muuten vie-
tän sen yksin, huolimatta pyynnöistä osallistua
pukinpeijaisiin.
Olen jopa alkanut nauttia itseni hemmottelemises-
ta. Nukkua ja syödä. Katsoa töllöä ja syödä.
Tsyndeleitkin poltan, mutta en laula Harmony
Sisters'ien Kodin kynttilöitä. Ja, kun välipäi-
vät aion olla vapaalla, tulee viikon loma siinä
sivussa.
Olen oppinut vihaamaan "uus"uus"uus"uus-vanhoja
joululauluja, joita kaiken maailman oopperalau-
lajat ja popparit herättelevät henkiin muovin-
maku suussa. Mikähän on, kun eivät vanhat ja
oikeasti tunnelmalliset joululaulut kelpaa?
Bing Crosbyn yli 60 vuotta vanha White Christmas
jyrää ne mennen tullen. Muistan, että ennen van-
haan tuttaville lähetettiin levypostikortteja.
Olen kuunnellut sellaisia ja ne olivat rahinasta
huolimatta loistopostia.
Missä on 60-luvun Joulu?
Siivous...hmmm mahtuukohan maton toisen pään alle
enää mitään?- Rattus sp.
Jouluun kuuluvat tyytyväiset koirat rustoluiden kimpussa lattialla. Kynttilät, hyvä kirja. Ja etenkin se, että saa nukkua silloin kun huvittaa :).
Omat jouluaatot menevät vanhempien ja toisen sisareni seurassa niin kauan kuin vanhemmat ovat elossa. Sen jälkeen olen vapaa menemään ja tekemään, mitä haluan. Kun isä on jo päälle kahdeksankymmenen, ei tiedä, mikä joulu on viimeinen. Hmm.. äitinikin täyttää 79 vuotta. Sitä ei kyllä uskoisi :).
No, voihan olla, että olen töissä :). - Rattus sp.
Varmasti olet oikeassa tuon musiikin suhteen. Omalta kohdalta jouluun hiljenemiseen on kuulunut Pro canto -joulukonsertissa käyminen.
- Ninas
Tuo joulumuori -osasto tänä vuonna.. ihan kun ois
joskus ollu juttua sellasesta ?)
Mikä on varmempaa, kuin epävarma, vietätkökään yksin.. lepäillen :) - ...ngg
Ninas kirjoitti:
Tuo joulumuori -osasto tänä vuonna.. ihan kun ois
joskus ollu juttua sellasesta ?)
Mikä on varmempaa, kuin epävarma, vietätkökään yksin.. lepäillen :)Se ei onnistune aattona, eikä ehkä seuraavanakaan
päivänä (muorin) muiden sitoumuksien vuoksi,
mutta vannomatta paras!
Lipeäkala, linssikeitto, maksalaatikko, kokkeli-
piimä ja monet muut herkut saavat sulatuskyytiä
tapaamisen yhteydessä... - ...ngg
Rattus sp. kirjoitti:
Jouluun kuuluvat tyytyväiset koirat rustoluiden kimpussa lattialla. Kynttilät, hyvä kirja. Ja etenkin se, että saa nukkua silloin kun huvittaa :).
Omat jouluaatot menevät vanhempien ja toisen sisareni seurassa niin kauan kuin vanhemmat ovat elossa. Sen jälkeen olen vapaa menemään ja tekemään, mitä haluan. Kun isä on jo päälle kahdeksankymmenen, ei tiedä, mikä joulu on viimeinen. Hmm.. äitinikin täyttää 79 vuotta. Sitä ei kyllä uskoisi :).
No, voihan olla, että olen töissä :).isäni asuu sen verran kaukana, että tuskin
lähden sinne. Tapaninpäivän ajelu on kuulunut
sisarusten rutiiniin sillä osastolla. Vahinko,
ettei sitä voi suorittaa rekikyytinä.
Kun minulla oli aikoinaan koira, annoin samanta-
paisia herkkuja, mutta pian oli taas pakko juosta
ulkona sen kanssa. Se, kun oli luonnoltaan ulko-
eläin.
Kun mutsi vielä eli ja oli voimissaan, kaikki ko-
koontuivat saman pöydän ääreen lapsenlapsia
myöten. Tunnelmaa oli. - Ninas
...ngg kirjoitti:
Se ei onnistune aattona, eikä ehkä seuraavanakaan
päivänä (muorin) muiden sitoumuksien vuoksi,
mutta vannomatta paras!
Lipeäkala, linssikeitto, maksalaatikko, kokkeli-
piimä ja monet muut herkut saavat sulatuskyytiä
tapaamisen yhteydessä.....pukkina toimi ;)
'Herkulliselta' vaikuttaa.. - ...ngg
Ninas kirjoitti:
..pukkina toimi ;)
'Herkulliselta' vaikuttaa..Ettenkö ole pukki? Voi taivas! Olen herännyt
painajaiseen...
Totta puhuen itse jouduin enimmäkseen toimimaan
pukkina ja sitten se raja vain tuli vastaan.
En saanut koskaan olla kunnon pukki vaan ihka
oikea jouluvalepukki.
Mainitsemieni ruokalajien kuuluisi nostaa paloja
kurkkuun eli kyseessä on fiktio.
Mutta muori... sellainen lakanaseuralainen pääsee
kyllä tuomaan lahjoja - sylikaupalla. ...ngg kirjoitti:
Ettenkö ole pukki? Voi taivas! Olen herännyt
painajaiseen...
Totta puhuen itse jouduin enimmäkseen toimimaan
pukkina ja sitten se raja vain tuli vastaan.
En saanut koskaan olla kunnon pukki vaan ihka
oikea jouluvalepukki.
Mainitsemieni ruokalajien kuuluisi nostaa paloja
kurkkuun eli kyseessä on fiktio.
Mutta muori... sellainen lakanaseuralainen pääsee
kyllä tuomaan lahjoja - sylikaupalla....onhan maksalaatikko ihan hyvää!
Hauskaa joulunalusaikaa ja Joulua sullekin..
- Putkivalo
tekemällä :) kuka sitten mitäkin, ne jotka ei halua tehdä, ostaa :)) työllistävä vaikutus kai silläkin.
Lahjojen antaminen on kyllä taito, usein tulee annettua sellaista mitä luulee toisen haluavan :)- Rattus sp.
Katsotaan tepsiikö tänä vuonna, kun saa lahjansa :). Omalta kohdalta pyrin ostamaan jotakin sellaista, joka kuluu esim. hyvää kahvia tai teetä.
Muuten tuli ostettua joululahja, siis itselle. Eikä liittynyt mitenkään servetteihin. Ostin sitten pöydän :), massiivitammea.
Kuinka kiltti pitää olla, että voi ostaa vielä sen hajuveden ;)? Tai olisiko parempi ostaa partavesi? Sehän olisi epäitsekkäämpää, mutta sen tuoksusta pääsisi kuitenkin nauttimaan :D.
- Rattus sp.
Kiitokset keskusteluun osallistumisesta :).
Ulkona on sen verran luminen keli, että eiköhän nautita tästä päivästä ja käväistä lenkillä? Ja muutenkin poltella kynttilöitä, juoda kuppi lämmintä juotavaa, oteta yhteyttä todellisiin ystäviin? Yleensäkin tehtäisiin niitä asioita, joista tulee hyvä mieli.
Hyvää joulun odotusta!- gg-10
Nautitaan päivästä. Poltetaan kynttilää, molemmista päistä. Otetaan yhteyttä mielenterveyspalveluihin. Juodaan mukillinen totia, jos toinenkin. Nautitaan päivästä ystävät. :))
- Rattus sp.
gg-10 kirjoitti:
Nautitaan päivästä. Poltetaan kynttilää, molemmista päistä. Otetaan yhteyttä mielenterveyspalveluihin. Juodaan mukillinen totia, jos toinenkin. Nautitaan päivästä ystävät. :))
Siellä sataa lunta ja taitaa kohta myrskytä :). Aamulenkillä oli ainakin navakka tuuli.
Täytyy vaihtaa kohta toinen kynttilä. Kohta meinaan sammuu.. Ainoastaan teelinjalla, kun pitää valmistautua huomiseen työpäivään :).
Hmm.. mielenterveyspalvelut?? Yritän välttää mielenterveysongelmia.. Palautan aina välillä itseni maan pinnalle potkaisemalla omaan ahteriin.. Tekisi myös muille hyvää ;). - gg-10
Rattus sp. kirjoitti:
Siellä sataa lunta ja taitaa kohta myrskytä :). Aamulenkillä oli ainakin navakka tuuli.
Täytyy vaihtaa kohta toinen kynttilä. Kohta meinaan sammuu.. Ainoastaan teelinjalla, kun pitää valmistautua huomiseen työpäivään :).
Hmm.. mielenterveyspalvelut?? Yritän välttää mielenterveysongelmia.. Palautan aina välillä itseni maan pinnalle potkaisemalla omaan ahteriin.. Tekisi myös muille hyvää ;).Lenkki tuli itsekin tehtyä. Julma on ilma, mutta nyt on parempi olla ihmisen. Aamulla varmasti on lunta liikennemerkkeihin asti. Mitäs sitten tehdään? :))
Menestystä työpäivääsi!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645110Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362319- 2562303
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662277Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191494Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191428Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai49998- 89986
- 66917
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12909