Muovi-vai aito kuusi?

kuusi varas

Jaa taitaa halvin kuusi löytyä metsästä. :0

17

523

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Putkivalo

on edes tuoksusta iloa kun nuo karvanasset sen kaataa.

• Ajattelin näin ekologian hengessä kehitellä jonkinlaista vaihtoehtoa. Miten olisi vanha katuluuta? Tuoksuahan siinä ei ole mutta jos pistää vanhan silakkaämpärin kuusenjalaksi, saadaan aromikin mukaan.

• Muistat vaan värjätä luuta osan vihreäksi... näyttää aidommalta piraatti kuuselta...=))))

• mohna kirjoitti:

Muistat vaan värjätä luuta osan vihreäksi... näyttää aidommalta piraatti kuuselta...=))))

Juu, oksiksi tai koristeidenkannattamiksi voi teippailla henkareita tai pölyhuiskia tai mitä nyt sattuu löytymään. Eikä unohdeta, että varsi on aitoa puuta, vähän tervaa pintaan ja voi käyttää seuraavanakin jouluna. Koristeista puheenollen höyhenet tarttuvat hyvin tervattuun pintaan.

• Ninas

Sellaset pienehköt ei kovin kalliita, jos ei tilaa paljoa, jouluinen alusliina jakkaralle,
      ja siihen kuusi vaan huoneen nurkkaan.. tunnelmaa :}

• Tietenkin...

Aikoinaan käytiin faijan kanssa hakemassa kuusi metsähallituksen puolelta... meillä oli sisäpiiritietoa, kun kummisetä kävi sen meille valmiiksi valitsemassa...=)))

• WaasanJaakkoo

Kyllä se aito on aina keinotekoista paree. Joka asiassa.
        Ja kun kulkee silmät auki, niin joltain hakkuu työmaalta saa upeita kuusia. Vieläpä latvakuusia. Jos aristaa mennä itse ottamaan, suuriko vaiva se on käydä kysymässä lupa ottaa hakkuutähteeksi jääneen kuusenlatvan.

• AngorVat

muovi kuusi ja led-kynttilät vielä pöydälle.

Ei koiran kanssa voi muutakaan... ;)

• mira-ley

Talvista huomenta,

Niin ensinnäkin--ilman lupaa ei voi ottaa kuusta metsästä...Itse pidän aidosta kuusesta. Kuusen tuoksu kuuluu minun jouluuni. Myös hyasintin tuoksu jne. Kerran oli vielä äidin kanssa joulua viettäessäni pieni tuttu 7-v. tyttönen käymässä meillä, kun juuri oli tuotu vihreä kuusi sisälle--tyttö tokasi kuusen nähdessään, että voiko kuusi olla ilman koristeita...

Iloista joulun odottelua kaikille..onhan se Vapahtajamme syntymäjuhla.

t:mira-ley :))

• hgW,MN3s

Totanoinnoin...

Noh, nuorena penikkana tehtäväni kotona oli hankkia joulukuusi taloon, kun olin ainoa "mies".

Joka joulu oli aina kuusi, naapureitten metsästä. Se on ikiaikainen perinne. Toisekseen omilla mailla ei ollut silloin kuusia.

Olin jokusen vuoden seuraillut naapurin metsässä yhden kuusipuun kasvamista. Kaunis puu, aukealla paikalla, symmetrinen ja tosi nätti puu.

Noh, sitten joku joulu kahlasin net muutamat kilometrit umpihangessa hakeakseni sen kuusen pirttiin.

Vähän oli nolo ylläri, kun kun kuusen vieressä seisoi naapurin isäntä odottelemassa. ÖÖÖ, mä siinä kirves olalla sitten utelin, jotta onkohan ton seuraavan naapurin metässä mahdollisesti joulukuusia. Ukolla oli naurussa pitelemistä ja itellä niin hirvee häpee kuin olla ja voi...

Noh, hain Pirkolan metästä silloin joulukarahkan.

Nyt on omalla maalla rutkasti kuusia. Ne on nättejä, en raski kaataa niitä. Muovikuusi kehissä, sekä kaupungissa että mökillä.

Joskus olen ostanut kuusen kaupunkiin, tai kaatanut tukin mökillä latvakuusen ja metsänhoidollisten juttujen takia mökillä. Kuusi haisee hyvälle. Roskaa tosin valtavasti. Nyt muovikuusien aikaan, olen jostain aina keikannut pari havua maljakkoon, saa tuoksun..

Huvittavin juttu minkä olen kuullut, appi oli vääntäytynyt joskus naapurin metästä kuusen kanssa aattona himaan. Vastaan oli tullut naapuri apen metän rajalla, kummallakin kuuset olalla =)

Törkein juttu, minkä olen kuullut, oli niin. Naapuri mökkiseudullani oli istutellut vuosikaudet kuusia pihapiiriinsä. Noh, muutaman metrin päästä pääpytingistä oli aattona keikattu kuusi. TÖRKEÄÄ.

Kuusivarkaus nyt on varkautta, mutta maalla se tavallaan kuuluu asiaan. Kun jokainen keikkaa kuusen naapurin maalta, kaikilla sama tilanne, kuusi saatiin ja kuusi meni.

Jos jollain on tietoa siitä asiasta, kun joku kuulemma on myynyt hesassa kaupungin kuusiaitaa, se voisi kiinnostaa muitakin.

=DW=

• uk-ko

tarinoita. kiitti, oli mukava lukea.

• vielä vois kysyä, suomalainen vai tanskalainen,
      olikohan joskus puolalaisiakin myynnissä..
      Tunnustan, kerran tuli ostettua tanskalainen, se
      oli tosi siististi verkkoon pakattu, mutta levisi sitten ihan valtavaksi,
      hyvä että pirtti riitti ;)
      Eli tulevaisuudessa, ainakin sen pitää olla kotimainen :)

• Omasta metsästä itse kaadettu, niin se pitää olla. Muovikuuset ovat mielestäni rumia.

• uk-ko

Meinaan myös naapurin metsästä yrittää: naapuri on myös vuokraisäntäni. Aion kuitenkin tarjota rahaa korvaukseksi. Kuusi on mukava hakea itse metsästä. Se virittää ehkä parhaiten mulle joulutunnelman.

• Ilmetär

Hyvä kysymys.Aito vaiko muovinen joulukuusi.Voin rehellisesti sanoa,että minulla ei ole kertaakaan ollut joulukuusta enkä näe siinä pienintäkään järkeä.Minusta muutamaksi viikoksi ei kannata nähdä vaivaa kuusenhankinnassa eikä rihkamien ripustamisessa ns.joulusymboliin kannata tuhlata aikaa joululomasta,koska lepoakin nyky-yhteiskunnassa tarvitaan.

Itseasiassa en tiedä,mistä joulukuusi on saanut alkunsa ja miksi se koristellaan joka jouluna.Mutta ,...oli miten oli,niin minulla on Joulutähti-niminen kukkanen ja kynttilöitä,aitoja design kynttilöitä koristeenani eri huoneissa.Ne saavat riittää.

• Pokasaha soi

tukku hintaan ;)

• Jaakko H.....n

kuusi varkaisiin? Olen miinoittanut koko metsän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5110
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2319
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      256
      2303
    4. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      2277
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1494
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1428
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      49
      998
    8. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      986
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      917
    10. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      909
    Aihe