Minkälaisia kokemuksia teillä siivoojilla on olosta valtion tai kunnan palkkalistoilla?
Palkat ovat käsittääkseni 1-2 e/h tunti isommat.
Minkälaiset ovat kohteenne? Onko mitoitukset tiukkoja? Kertokaa!
Kunnallinen tai valtiollinen työnantaja siivousalalla
30
2122
Vastaukset
- ainakin
löysemmät kuin yksityisillä, isoilla.
Olen ollut kunnallisella, sekä ISS;llä.
Kunnallisella palkka parempi, ja työn ehtii tehdä kunnolla.- parempi ja
mitoitus löysempi. En ottaisi yksityiseltä hommia kuin äärimmäisessä hädässä siis todella pahassa tilanteessa.
Miten helppoa on päästä töihin kunnalliselle sektorille siivoojaksi?
Entä onko valtiolla enää omia siivoojia vai ovatko ne kaikki ISS:llä?- laitoshuoltaja.
Mulla on alle vuoden kokemus siivousalasta, mutta koska olin koulutetuin hakijoista niin paikka oli minun. Haastatteluunkin menin vain katsomaan millainen paikka oli kun haastatteluun kutsuessa jo sanottiin, että homma on selvä ja paikka kuuluu mulle.
laitoshuoltaja. kirjoitti:
Mulla on alle vuoden kokemus siivousalasta, mutta koska olin koulutetuin hakijoista niin paikka oli minun. Haastatteluunkin menin vain katsomaan millainen paikka oli kun haastatteluun kutsuessa jo sanottiin, että homma on selvä ja paikka kuuluu mulle.
Laitoshuoltajan opintoni ovat kesken. Mutta tiedusteltuani avoimista paikoista kunnilla. Vaikuttivat innostuneilta siitä että mulla on ainakin halu opiskella laitoshuoltajaksi.
- edellinen vastaa
Jari-75 kirjoitti:
Laitoshuoltajan opintoni ovat kesken. Mutta tiedusteltuani avoimista paikoista kunnilla. Vaikuttivat innostuneilta siitä että mulla on ainakin halu opiskella laitoshuoltajaksi.
tiedän niin ottavat varmaan riemusta kiljuen vastaan :)
Kunnat kouluttaa jatkuvasti henkilöstöään ja kokeneempia siivoojia. Vakivirkaa ei voi saada kuitenkaan kuin vain tutkinnon omaava. Kouluttamattomat vakivirkalaiset on niitä jotka on olleet töissä jo kristuksen syntymästä asti.
Kunta-alalla on valtava joukko eläköityviä siivoojia, sairaslomia ja naisvaltainen ala kun on niin äitiyslomia, että töitä varmasti löytyy. - Kuin heinän teko?!
Pääsin ilman haastattelua. Esimieheni tokaisi, että sinäkö olisit tulossa. Ei mitään siivousalan koulutusta (nyt työn ohessa opiskelen.. palkan saan tietenkin koulutusajaltani)
Palkka on tosi hyvä, kun vertaa esim. ISS -ja hommat "löysiä". - valtion laikkari
Joo kunnat ottavat vain koulun käyneet. Tosin oppisopimuksellakin saattaa päästä, kunnasta riippuen.
Ja joo kyllä me valtiolaiset ollaan viimesetkin kohta ISS:llä. NO FUTURE... - MonikkoMoppi
Jari-75 kirjoitti:
mitkä ovat valinnaiset näyttöä varteen?
- Helsingissä.
Pohjapalkka 1500-1700 €/kk. Siihen lisät eli 10-vuodesta 10%. Vuosilomaa 7,5 viikkoa.
- valtion laikkari
Hyvä kokemus.
Nettopalkka ei edelleenkään ole mikään ihmeellinen, mutta tulee sillä toimeen.
Olen Valtion laitoksessa, meille maksetaan kuukausi palkkaa joka koostuu tehtäväkohtaisesta ja henkilökohtaisesta palkanosasta.Kaikki siivoojat saavat samaa tehtäväkohtaista palkanosaa ja kaikki kuulutaan samaan vaatiryhmään 3.
Henkilökohtaiset palkanosat on lähes kaikilla 20-30 %. Jollakin harvalla voi olla 15%, mutta se on meillä jo aika huono. 25% on suurimmalla osalla ja 30% on jo maksimi.
Henkilökohtaisen palkanosan määrää 9 kysymyksen kaavake jossa annetaan kustakin kohdasta pisteitä ykkösestä vitoseen ( työntekijä ja esimies tekevät yhdesä ).Tämä paperi käydään läpi kehityskeskustelussa esimiehen kanssa joka vuosi ja muutetaan pisteitä jos on aihetta.
En nyt muista ulkoa millaisia ovat tehtäväkohtaiset palkanosat, kun ei mulla ole sitä taulukkoa tässä nyt.
Ai, mutta näkeehän sen tilinauhasta...
Näkyy olevan 1546 euroa ja henkilökohtainen osa on 386 euroa. Eli kuukausipalkkani on 1993 euroa. tuntipalkkana se tekee 11,86e, käteen jää verojen jälkeen 1482e eli ei mitenkään hirveesti.
Tes 279201
palkkaryhmä 103
Kuulun JHL:ään
Kohteemme ovat aidattujen alueiden sisäpuolella, emme juokse ympäri kaupunkia, vaan olemme samalla alueella joka päivä.
Omaan alueeseeni kuuluu 2 rakennusta jotka ovat toistensa vieressä.Mitään neliömääriä en osaa arvioida.Työt kerkiää kuitenkin tekemään hyvin. Ei liian tiukkaa mitoitusta.
Työmaallani on vaihtelevaa siivousta, ei pelkkiä toimistoja vaan vähän kaikenlaista tilaa.
Ei minulla ole mitään moittimista, muutakun että palkka vois olla parempi, mutta pitää tähän nyt olla kuitenkin jokseenkin tyytyväinen, kun totuus on se, ettei kunnalla tai varsinkaan yksityisellä saa läheskään samaa.
Kunnat kuulemma maksaa 5-15% hlö kohtasta palkanosaa, 5% 5 vuotta töissä olleelle ja 10% 10 vuotta kokemusta omaavalle. En sitten tiedä mistä tuo 15% tulee, se ei ole kai pakollinen?
Mahtaako olla pärstälisä vai 15 vuoden lisä, tiedä häntä.
Jos tuo pitää yhtään paikkaansa, minä saisin Kunnalla 5% hlö kohtasta lisää kun tällä hetkellä saan 25% valtiolla. Se tekee jo aika paljon palkassa. Jo viiden prosentin heitto tekee melkein 100 e palkassa.Ehkä noin 80e on aika lähellä totuutta, ainakin meillä.
Minuakin kiinnostaisi kyllä tietää mitä yksityinen mahtaa maksaa esim 8 vuotta siivonneelle palkkaa? entä 25 vuotta siivonneelle?
Millaiset mahtaa olla heidän kokemuslisänsä? Asia koskettaa siinä mielessä, että työpaikkani tullaan ulkoistamaan vuoden sisällä, ja osa meistä siirtyy yksityiselle. Monia huolettaa se, miten meidän palkan kanssa käy, laskeeko yksityinen palkkaa vai mitä tapahtuu...
Itse aion vaihtaa alaa, koska en takuulla vaihda huonompaan. Mutta aika näyttää...- pyytää.
jos ei pyydä niin ei saakaan. Tottakai jotain täytyy hommassa osatakin, että on oikeutettu lisään.
- valtion laikkari
pyytää. kirjoitti:
jos ei pyydä niin ei saakaan. Tottakai jotain täytyy hommassa osatakin, että on oikeutettu lisään.
Jaa siis kunnalla? Tarkoitatko tuota 15% heko osuutta vai mitä?
Yksityisellä ei vissiin edes tunneta mitään hekoosuuksia...Katselin tänään Pamin sivuilta kiinteistöalan tessiä.Tää on ehkä vähän tynmä kysymys, mutta haluan varmistaa kuinka noi kokemusvuosilisät kerääntyy...
Jos kuvitellaan että mulla olis alkupalkka vaikka 8 euroa. Vuodesta saa 10senttiä kok.vuosilisää,kolmesta vuodesta saa 30 senttiä ja viidestä vuodesta 50senttiä. Onko palkka silloin viiden vuoden päästä 8,90 e? vai onko se tuo pelkkä 50 senttiä lisättynä tuohon alkupalkkaan, eli 8,50e?
En muista ulkoa miten ne kok.vuosi lisät kiinteistöalan tessin mukaan kertyy, mutta 11 vuoden lisä on viimeinen ja se on 54 senttiä. Jos kuuluisin PR 2:een alkupalkka oli muistaakseni 7,79, siihen päälle 11 vuoden kok.lisät tekisi tuntipalkaksi vajaan 10 euroa.Taisi olla noin 9,8 e. Laskinko oikein? - huono juttu
Hyvinhän teillä asiat on. Harmi että pistävät teidät yksityiselle.
Yksityisellä pohjapalkka jää alle 8 euroa tunnille. Siihen lisät , muistaakseni maksimi 11 vuuotta noin euron tunnille on noin 9 euroa tunnille. Kuussa tulet siis saamaan yksityistämisen jälkeen noin 1500 euroa miinus verot.
Hae nopeasti kunnalle, kun vielä ehdit. Työn ehtii kunnalla telkemään vaikka ylimääräisiä taukoja ei enää jääkään. - valtion laikkari
huono juttu kirjoitti:
Yksityisellä pohjapalkka jää alle 8 euroa tunnille. Siihen lisät , muistaakseni maksimi 11 vuuotta noin euron tunnille on noin 9 euroa tunnille. Kuussa tulet siis saamaan yksityistämisen jälkeen noin 1500 euroa miinus verot.
Hae nopeasti kunnalle, kun vielä ehdit. Työn ehtii kunnalla telkemään vaikka ylimääräisiä taukoja ei enää jääkään.Täh ei se palkka yksityisellä kyllä mun laskujen mukaan ole 9 euroa tunti 11 vuoden lisien kanssa.
Jos oletetaan et kuulun kalleusluokka kakkoseen ( en asu pääkaupunki ym seudulla ) ja palkkaryhmä kakkoseen johon kuuluu kuulemma kaikki toimisto, rappu ym varastojen siivoojat eli huonoiten ansaitsevat siivoojat...
lähtöpalkka:7,93
kokemusvuosilisät:
1 vuosi 10 senttiä
3 vuotta 17 senttiä
5 vuotta 24 senttiä
7 vuotta 34 senttiä
9 vuotta 44 senttiä
11 vuotta 54 senttiä
Eikös se sillon lasketa 7,93 nuo kaikki kokemusvuosilitä yhteensä?
7,93 10 =8,03 ( 1 vuosi )
8,03 17 =8,20 ( 3 vuotta )
8,20 24 =8,44 ( 5 vuotta )
8,44 34 =8,78 ( 7 vuotta )
8,78 44 =9,22 ( 9 vuotta )
9,22 54 =9,76 ( 11 vuotta )
Tämän laskutoimituksen mukaan 11 vuotta siivottuani saisin 9,76 e/h
On se nyt vähän enemmän kuin 9 euroa mitä sanoit, mutta silti liian vähän. En todellakaan anna senttiäkään pois palkastani. Tämän mukaan yksityistäminen tiputtaa mun tuntipalkkaani noin 2 euroa...
Kunnalle en siirry, koska siellä tipahtaa henkilökohtaiset palkanosuudet viiteen prosenttiin kun se nyt on 25%.Ainakin meidän palkkatauloissa 5% heitto heko osuuksissa tietää noin 80 euron eroa palkassa. Joten karkeasti sanottuna Kunnalla häviäisin 320 euroa kk. Ei kiitos.
Tosiaan muuutenhan tässä meneekin ihan hyvin.Ilman tätä ulkoistamisjuttua. Mutta täytyy todeta etten jatka siivousalalla enää pitkään,koska senttiäkään en anna palkastani pois ja menisin sitten yksityiselle tai kunnalle, häviäisin satoja euroja. - Helllewi
valtion laikkari kirjoitti:
Täh ei se palkka yksityisellä kyllä mun laskujen mukaan ole 9 euroa tunti 11 vuoden lisien kanssa.
Jos oletetaan et kuulun kalleusluokka kakkoseen ( en asu pääkaupunki ym seudulla ) ja palkkaryhmä kakkoseen johon kuuluu kuulemma kaikki toimisto, rappu ym varastojen siivoojat eli huonoiten ansaitsevat siivoojat...
kokemusvuosilisät:
1 vuosi 10 senttiä
3 vuotta 17 senttiä
5 vuotta 24 senttiä
7 vuotta 34 senttiä
9 vuotta 44 senttiä
11 vuotta 54 senttiä
On se nyt vähän enemmän kuin 9 euroa mitä sanoit, mutta silti liian vähän. En todellakaan anna senttiäkään pois palkastani. Tämän mukaan yksityistäminen tiputtaa mun tuntipalkkaani noin 2 euroa...
Kunnalle en siirry, koska siellä tipahtaa henkilökohtaiset palkanosuudet viiteen prosenttiin kun se nyt on 25%.Ainakin meidän palkkatauloissa 5% heitto heko osuuksissa tietää noin 80 euron eroa palkassa. Joten karkeasti sanottuna Kunnalla häviäisin 320 euroa kk. Ei kiitos.
Tosiaan muuutenhan tässä meneekin ihan hyvin.Ilman tätä ulkoistamisjuttua. Mutta täytyy todeta etten jatka siivousalalla enää pitkään,koska senttiäkään en anna palkastani pois ja menisin sitten yksityiselle tai kunnalle, häviäisin satoja euroja.Ikälisiä ei valitettavasti lasketa näin, vaan 11 vuodesta saa tuon 0,54 € peruspalkan lisäksi. Ikälisien varaan ei kannata palkankorotuksia jättää. Kannattaa tehdä itsensä tärkeäksi, jopa korvaamattomaksi ja sitten pyytää lisää liksaa tai uhata työpaikan vaihdolla. Näin muillakin aloilla toimitaan. Eikä pelkästään ulvota torin laidalla pieniä palkkoja.
- valtion laikkari
Helllewi kirjoitti:
Ikälisiä ei valitettavasti lasketa näin, vaan 11 vuodesta saa tuon 0,54 € peruspalkan lisäksi. Ikälisien varaan ei kannata palkankorotuksia jättää. Kannattaa tehdä itsensä tärkeäksi, jopa korvaamattomaksi ja sitten pyytää lisää liksaa tai uhata työpaikan vaihdolla. Näin muillakin aloilla toimitaan. Eikä pelkästään ulvota torin laidalla pieniä palkkoja.
Et voi olla tosissasi?? Meinaatko, että 7,93 lähtöpalkkaan lisätään vain 54 senttiä kun olet siivonnut 11 vuotta? Palkkahan olisi silloin vain 8,45e/h ???
Eihän tuollanen voi olla käsitettävää? Siinäkö on paras liksa mihin yksityisellä pääsee?
Ja millähän keinolla itsensä tekisi niin tärkeäksi, että saisi edes kohtuu korvauksen, joka mielestäni on 10e/h, vähemmän on täyttä riistoa. Varsinkin tuo, että jos 10 vuotta on tehnyt töitä, niin 8,45 on täysin naurettava palkka. En usko, että jokainen kykenee tekemään itseään korvaamattomaksi suurella yksityisellä työnantajalla. Vai onko hyviä vinkkejä?
No joo...itse henk.kohtasesti en ala ulvomaan torin laidalla,mutta asia kiinnostaa mua kollegoitteni takia.
Meinaatko, että iso yksityinen firma antaa palkankorotuksia kun omaat hyvät puhelahjat ja keksit jonkun syyn miksi olen niin helvetin hyvä, että kannattaa maksaa enemmän kuin 8,45 ? luulisi, että ne maksavat vain tasan sen minkä on pakko tessin mukaan.
No enpä tiedä kun en ole ollut yksityisellä töissä. Ei oikein tiedä miten niissä toimitaan... - valtion laikkari
huono juttu kirjoitti:
Hae nopeasti kunnalle, kun vielä ehdit. Työn ehtii kunnalla telkemään vaikka ylimääräisiä taukoja ei enää jääkään.Ai niin mistä se 9 euroa tulee, jos kerta lähtö on 7.93 ja max ikälisä on 54 senttiä 11 vuodesta? Se ei tee edes kahdeksaa ja puolta euroa...onko se loppu sitten pärstälisää?
- noin 2%
Et voi olla tosissasi?? Meinaatko, että 7,93 lähtöpalkkaan lisätään vain 54 senttiä kun olet siivonnut 11 vuotta? Palkkahan olisi silloin vain 8,45e/h ???
Eihän tuollanen voi olla käsitettävää? Siinäkö on paras liksa mihin yksityisellä pääsee?
Ja millähän keinolla itsensä tekisi niin tärkeäksi, että saisi edes kohtuu korvauksen, joka mielestäni on 10e/h, vähemmän on täyttä riistoa. Varsinkin tuo, että jos 10 vuotta on tehnyt töitä, niin 8,45 on täysin naurettava palkka. En usko, että jokainen kykenee tekemään itseään korvaamattomaksi suurella yksityisellä työnantajalla. Vai onko hyviä vinkkejä?
No joo...itse henk.kohtasesti en ala ulvomaan torin laidalla,mutta asia kiinnostaa mua kollegoitteni takia.
Meinaatko, että iso yksityinen firma antaa palkankorotuksia kun omaat hyvät puhelahjat ja keksit jonkun syyn miksi olen niin helvetin hyvä, että kannattaa maksaa enemmän kuin 8,45 ? luulisi, että ne maksavat vain tasan sen minkä on pakko tessin mukaan.
No enpä tiedä kun en ole ollut yksityisellä töissä. Ei oikein tiedä miten niissä toimitaan...yleiskorotuksen vuosittain lisäksi. Mulla on kunnallisella palkka 5 vuoden päästä ekalla ikälisällä 11,94. Nyt on siisti päivätyö. Jos sairaalaan pääsisi vuorotöihin niin 13-14e/tunti keskipalkka ei olisi lainkaan utopiaa.
- valtion laikkari
noin 2% kirjoitti:
yleiskorotuksen vuosittain lisäksi. Mulla on kunnallisella palkka 5 vuoden päästä ekalla ikälisällä 11,94. Nyt on siisti päivätyö. Jos sairaalaan pääsisi vuorotöihin niin 13-14e/tunti keskipalkka ei olisi lainkaan utopiaa.
Ihmettelen kyllä miten kunnalla voi saada 11,94 ( saman kun meillä ) jos kunnilla kuitenkin tehtäväkohtanen liksa suunnilleen sama kun meillä valtiolla, mutta hekoprosentit paljo huonommat...
Jos näin on, että saman palkan saa voisin jopa harkita kunnalle siirtymistä.
Yleiskorotuksia en viitsi huomioida "palkankorotuksina"...
Sairaalassa siivoavalla on mun tietääkseni myös aika paska perustuntipalkka, mutta sitä nostaa vuorotyö.Jos normaali päivä työ mun on aika vaikee uskoa mihinkään 14 e tuntiansioihin. En oo sellasesta ainakaan koskaan kuullut, vaikka opiskelukavereitakin oli sairaalaympäristössä siivoojana. - valtion laikkari
Ihmettelen kyllä miten kunnalla voi saada 11,94 ( saman kun meillä ) jos kunnilla kuitenkin tehtäväkohtanen liksa suunnilleen sama kun meillä valtiolla, mutta hekoprosentit paljo huonommat...
Sairaalassa siivoavalla on mun tietääkseni myös aika paska perustuntipalkka, mutta sitä nostaa vuorotyö.Jos normaali päivä työ mun on aika vaikee uskoa mihinkään 14 e tuntiansioihin. En oo sellasesta ainakaan koskaan kuullut, vaikka opiskelukavereitakin oli sairaalaympäristössä siivoojana.sori en huomannut että sairaalasiivouksen kohdalla puhuit juurikin vuorotyöstä...
- häviämään
Täh ei se palkka yksityisellä kyllä mun laskujen mukaan ole 9 euroa tunti 11 vuoden lisien kanssa.
kokemusvuosilisät:
1 vuosi 10 senttiä
3 vuotta 17 senttiä
5 vuotta 24 senttiä
7 vuotta 34 senttiä
9 vuotta 44 senttiä
11 vuotta 54 senttiä
Tosiaan muuutenhan tässä meneekin ihan hyvin.Ilman tätä ulkoistamisjuttua. Mutta täytyy todeta etten jatka siivousalalla enää pitkään,koska senttiäkään en anna palkastani pois ja menisin sitten yksityiselle tai kunnalle, häviäisin satoja euroja.Olet ollut ns "herran kukkarossa" suojassa kovalta maailmalta. Tuollaista siivousala ei ole koskaan ollut kuin valtiolla ja vähän kunnillakin. Siksi valtio yksityistää, koska sinun työsi teetetään noin puolet halvemmalla kuin aiemmin (kun huomioi palkan alennuksen ja työalueiden kasvun).
Poliitikot ovat Suomessa sitä mieltä että siivoojalle esim 1800 euroa kuussa bruttona on aivan liikaa! Luututkoon sillä 1250 eurolla kuten yksityistenkin firmojen orjat luuttuavat!
Jollet edes kunnalle ole valmis menemään niin etsi nyt jo itsellesi toisen alan työpaikka. Niitä ei vaan taida löytyä helposti. Onko sinulla hyvät koulutukset toiselle alalle? - arvio...
Ai niin mistä se 9 euroa tulee, jos kerta lähtö on 7.93 ja max ikälisä on 54 senttiä 11 vuodesta? Se ei tee edes kahdeksaa ja puolta euroa...onko se loppu sitten pärstälisää?
totuus lienee huonompi.
- päältä 1600e
Sairaalassa siivoavalla on mun tietääkseni myös aika paska perustuntipalkka, mutta sitä nostaa vuorotyö.Jos normaali päivä työ mun on aika vaikee uskoa mihinkään 14 e tuntiansioihin. En oo sellasesta ainakaan koskaan kuullut, vaikka opiskelukavereitakin oli sairaalaympäristössä siivoojana.alimmalla tasolla ja korkeimmalla on päälle 1700 lisät. Kevyesti lisien kanssa saa alimmalla tasollakin 2000e kuussa. Kyllä musta yleiset korotukset kannattaa laskea mukaan koska ne vaikuttaa kuiten 50-60e kuussa palkkaan.
- valtion laikkari
häviämään kirjoitti:
Olet ollut ns "herran kukkarossa" suojassa kovalta maailmalta. Tuollaista siivousala ei ole koskaan ollut kuin valtiolla ja vähän kunnillakin. Siksi valtio yksityistää, koska sinun työsi teetetään noin puolet halvemmalla kuin aiemmin (kun huomioi palkan alennuksen ja työalueiden kasvun).
Poliitikot ovat Suomessa sitä mieltä että siivoojalle esim 1800 euroa kuussa bruttona on aivan liikaa! Luututkoon sillä 1250 eurolla kuten yksityistenkin firmojen orjat luuttuavat!
Jollet edes kunnalle ole valmis menemään niin etsi nyt jo itsellesi toisen alan työpaikka. Niitä ei vaan taida löytyä helposti. Onko sinulla hyvät koulutukset toiselle alalle?No tässä ulkoistamisessa ei ole kyse rahasta.On tutkittu, että työnantajani on kilpailukykyinen hinnoiltaan verrattunsa yksityiseen firmaan.
Porvari hallitus nyt vana haluaa vähentää Valtiolta 14 000 työpaikkaa, ja antaa se työvoima yksityisen käytettäväksi. Viimeksi tästä aiheesta pasattiin eilen A-Talkissa.
Meneillään on valtion tuottavuusohjelma,jolla on harhaanjohtava nimi, koska kyse on pelkästään valtion henkilöstön vähennysohjelmasta.
Tämä tuottavuusohjelma tulee helvetin kalliiksi, mutta sillä ei ole mitän merkitystä.Valtion työntekijöitä vähennetään hinnalla millä hyvänsä.
Nykyään kukaan ei enää edes sano, että yksityistäminen tuo säästöjä, koska ne eivät sitä tuo.Sen myöntää meidän laitoksen johtoporraskin, mutta koska käskyt tulevatr korkeammalta, ei auta mikään...
Kyllä on suomessa kieroutuneita politiikkoja, jos pitävät 1800 e palkkaa kk liian suurena.Mä tienaan tuon 1800 ja vuodessä se tekee noin 22000 euroa, kaikkien tilastojen mukaan minut lasketaan matalapalkkaiseksi.En siis tule koskaan ymmärtämään sitä, miten 1800 e /kk voi muka olla liikaa.Käteen jää alle 1500 e,se ei ole liikaa.Se on jokseenkin kohtuullista melkein 10 vuoden työnteosta.
juu kunnalle en aio mennä, mikäli siellä en saa samaa palkkaa.Sairaalaympäristössä kyllä saisi saman tai enemmmän, mutta en halua sairaalaan töihin.Koulutuksia millekkään muulle alalle ei ole, mitään työtä mistä maksetaan kunnolla minun on vaikeaa saasa tai mahdotonta...
Mutta aion lähteä opiskelemaan muuta alaa. se on ainoa vaihtoehto. - Helllewi
arvio... kirjoitti:
totuus lienee huonompi.
Yksityinen yritys toimii markkinataloudessa. Asiakkaat kilpailuttavat siivousta, siivoojat kilpailuttavat siivousfirmoja. Kerroin, että pitää ensin tehdä itsensä tärkeäksi, että voi vaatia lisää liksaa. Tämä tarkoittaa sitä, että asiakaskohteesi on valmis maksamaan siivousfirmalle siitä, että saa pitää juuri sinut kohteessa siivoamassa. Ei ollenkaan vaikeaa, siivoaa hyvin ja on mukava siivooja. Viimeksi palaverissa asiakas kysyi, mitä pitäisi maksaa lisää siitä, etten pitäisi vuosilomia. Tämä oli vitsi, mutta kuvastaa sitä, miten paljon he pitävät minusta. Mielestäni en tee mitää ihmeellistä: siivoan kunnolla, teen ehdotuksia perusssiivouksista, juttelen mukavia, annan siivousvinkkejä kotiin...Palkkani on nyt yli 16 euroa tunti. Tienaan enemmän kuin pomoni.
- ISSin laikkari
Helllewi kirjoitti:
Yksityinen yritys toimii markkinataloudessa. Asiakkaat kilpailuttavat siivousta, siivoojat kilpailuttavat siivousfirmoja. Kerroin, että pitää ensin tehdä itsensä tärkeäksi, että voi vaatia lisää liksaa. Tämä tarkoittaa sitä, että asiakaskohteesi on valmis maksamaan siivousfirmalle siitä, että saa pitää juuri sinut kohteessa siivoamassa. Ei ollenkaan vaikeaa, siivoaa hyvin ja on mukava siivooja. Viimeksi palaverissa asiakas kysyi, mitä pitäisi maksaa lisää siitä, etten pitäisi vuosilomia. Tämä oli vitsi, mutta kuvastaa sitä, miten paljon he pitävät minusta. Mielestäni en tee mitää ihmeellistä: siivoan kunnolla, teen ehdotuksia perusssiivouksista, juttelen mukavia, annan siivousvinkkejä kotiin...Palkkani on nyt yli 16 euroa tunti. Tienaan enemmän kuin pomoni.
Monenkos tunnin työpäiviä teet ja montako tuntia viikossa tuolla 18 ecun tuntipalkalla? taitaa olla provo...
- olenkin kunnalla
Helllewi kirjoitti:
hommissa kun musta ei oo miksikään päivänsäteeksi muille. Teen asiallisesti hommani ja työssäni olen nipo besserwisser. Olen kuulemma myös joustamaton ja varmasti sitä olenkin, mutta kun työt täytyy tehdä kunnolla. Itseni markkinoiminen ei ikinä onnistusi. Kaatuisi jo aika ilmiselvään omahyväisyyteeni.
- Helllewi
ISSin laikkari kirjoitti:
Monenkos tunnin työpäiviä teet ja montako tuntia viikossa tuolla 18 ecun tuntipalkalla? taitaa olla provo...
Niin palkkani ei ole 18 e vaan n 16 e. Teen 37,5 h viikossa, maanantaista perjantaihin. Muuten työaika on joustava.
Periaatteessa vastustan tätä yksityistämistä, koska siitä ei seuraa hyvää alan arvostukselle ja siivouksen markkinahinnalle. Itse olen jonkun verran tehnyt aikoinaan hommia julkiselle sektorille ja se ei ole taas minun paikkani. Yksi syy on se, että palkkaan juurikaan ei itse voi vaikuttaa, vaan taulukko määrää. Ja se ei motivoi minua. Ymmärrän kyllä siivoojia, joille se sopii. - ISSin laikkari
Helllewi kirjoitti:
Niin palkkani ei ole 18 e vaan n 16 e. Teen 37,5 h viikossa, maanantaista perjantaihin. Muuten työaika on joustava.
Periaatteessa vastustan tätä yksityistämistä, koska siitä ei seuraa hyvää alan arvostukselle ja siivouksen markkinahinnalle. Itse olen jonkun verran tehnyt aikoinaan hommia julkiselle sektorille ja se ei ole taas minun paikkani. Yksi syy on se, että palkkaan juurikaan ei itse voi vaikuttaa, vaan taulukko määrää. Ja se ei motivoi minua. Ymmärrän kyllä siivoojia, joille se sopii.Kiva kun joku siivoojakin pääsee palkoille. minkälaista työtä teet kohteessa?? toimisto tms. pääsen itse hädin tuskin puoleen tuntipalkastasi, mutta mullakin on työ joustava. toisinaan teen tuntini urakalla ja saan siten "paremman" tuntipalkan. Pidän kyllä työstäni. Mukavaa hyvillä välineillä on siivota. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.33613761- 2365562
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny113108- 1812311
- 1372139
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il131788Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos981449Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon461266Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411176- 891110