Hei! Käyttis on XP. Laajakaistaliittymä on Kympnetin. Sähköposti tulee ja lähteen kympnetin omasta webmailista ("hordesta"). Vaikka Outlook Expressiin on luotu tili oikeilla arvoilla ei postia tule. Ensin oli asetuksena pop3 ja nyt imap. Ei ollut vaikutusta.
Aikaisemmin oli XP:n oma palomuuri ja avast-virussohjelma. Nyt kerion palomuuri (XP:n oma pois käytöstä) ja avast. Netti toimii muuten ihan ok.
Käyttöjärjestelmä ajettu koneelle uudelleen ja sp:t yms. on päivitetty. IE 7 on myös otettu käyttöön.
Mikä neuvoksi.
Posti ei kulje
5
636
Vastaukset
- laatikko
täynnä? Saapuvan postin palvelin väärin? Kerio estää? Avast estää?
- Jukkis2008
Kiitos vastauksista!
Postilaatikko on tyhjä - käyttöjärjestelmän uudeleen asentamisen yhteydessä tyhjennetty koko asema.
Saapuvan ja lähtevän palvelimen osoitteet ovat oikein. Tarkastettu helpdeskin kanssa.
Vaihdoin Windowsin oman palomuurin Kerioon juuri siitä syystä, että ajattelin sen estävän. Olisiko niin huono tuuri, että molemmat estävät.
Avastin rooli kai kohtuullisen pieni koneen ja netin väliseen liikenteeseen liittyen. Eikös se ennemminkin tarkastele koneelle tulevaa liikennettä ja etsi sieltä viruksia.
Pitää jatkaa pohdintaa. - kdqwokd eok oqo
Jukkis2008 kirjoitti:
Kiitos vastauksista!
Postilaatikko on tyhjä - käyttöjärjestelmän uudeleen asentamisen yhteydessä tyhjennetty koko asema.
Saapuvan ja lähtevän palvelimen osoitteet ovat oikein. Tarkastettu helpdeskin kanssa.
Vaihdoin Windowsin oman palomuurin Kerioon juuri siitä syystä, että ajattelin sen estävän. Olisiko niin huono tuuri, että molemmat estävät.
Avastin rooli kai kohtuullisen pieni koneen ja netin väliseen liikenteeseen liittyen. Eikös se ennemminkin tarkastele koneelle tulevaa liikennettä ja etsi sieltä viruksia.
Pitää jatkaa pohdintaa.jos koneeseen on laitettu winukka uusiksi ja tyhjennetty niin ei sieltä postilaatikosta ole välttämättä mitään hävinnyt... Kirjaudu webin = selaimnen kautta sinne kympnetin lootaan ja katso on paljonkin tavaraa...
:) Jukkis2008 kirjoitti:
Kiitos vastauksista!
Postilaatikko on tyhjä - käyttöjärjestelmän uudeleen asentamisen yhteydessä tyhjennetty koko asema.
Saapuvan ja lähtevän palvelimen osoitteet ovat oikein. Tarkastettu helpdeskin kanssa.
Vaihdoin Windowsin oman palomuurin Kerioon juuri siitä syystä, että ajattelin sen estävän. Olisiko niin huono tuuri, että molemmat estävät.
Avastin rooli kai kohtuullisen pieni koneen ja netin väliseen liikenteeseen liittyen. Eikös se ennemminkin tarkastele koneelle tulevaa liikennettä ja etsi sieltä viruksia.
Pitää jatkaa pohdintaa.Avastin rooli sähköpostiliikenteessä on merkittävä. Kun annat sähköpostiohjelmassa Hae postit -komennon, niin Avast nappaa komennon, hakee postit itse, tarkistaa ne virusten varalta ja välittää sähköpostiohjelmalle. Eli palomuurin näkökulmasta Avast hakee postin, ei sähköpostiohjelma.
Palomuurin tehtävähän on nimenomaan estää liikenne. Kun palomuuria aletaan säätää, ensimmäisenä tehdään sääntö, joka estää kaiken liikenteen joka suuntaan. Sitten yksitellen sallitaan se liikenne, jonka halutaan olevan sallittu.
Tarkista, että palomuurissa on sääntö, joka sallii avast! e-Mail Scanner Servicen (tiedosto ashmaisv.exe) muodostaa yhteyden internetiin.
- eri palomuuri
Posti kyllä lähtee MS Outlookista, mutta inboksiin ei tule mitään; (Welhon) webmailin kautta postit kyllä löytyy... ei tajua. Virus- ja palomuuriohjelmana on Panda, jonka asetuksissa postin kulku on sallittu molempiin suuntiin. Kyseessä uusi kone ja XP Pro.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103855"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 70615
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483