Posti ei kulje

Jukkis2008

Hei! Käyttis on XP. Laajakaistaliittymä on Kympnetin. Sähköposti tulee ja lähteen kympnetin omasta webmailista ("hordesta"). Vaikka Outlook Expressiin on luotu tili oikeilla arvoilla ei postia tule. Ensin oli asetuksena pop3 ja nyt imap. Ei ollut vaikutusta.

Aikaisemmin oli XP:n oma palomuuri ja avast-virussohjelma. Nyt kerion palomuuri (XP:n oma pois käytöstä) ja avast. Netti toimii muuten ihan ok.

Käyttöjärjestelmä ajettu koneelle uudelleen ja sp:t yms. on päivitetty. IE 7 on myös otettu käyttöön.

Mikä neuvoksi.

5

636

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laatikko 

      täynnä? Saapuvan postin palvelin väärin? Kerio estää? Avast estää?

      • Jukkis2008

        Kiitos vastauksista!
        Postilaatikko on tyhjä - käyttöjärjestelmän uudeleen asentamisen yhteydessä tyhjennetty koko asema.
        Saapuvan ja lähtevän palvelimen osoitteet ovat oikein. Tarkastettu helpdeskin kanssa.
        Vaihdoin Windowsin oman palomuurin Kerioon juuri siitä syystä, että ajattelin sen estävän. Olisiko niin huono tuuri, että molemmat estävät.
        Avastin rooli kai kohtuullisen pieni koneen ja netin väliseen liikenteeseen liittyen. Eikös se ennemminkin tarkastele koneelle tulevaa liikennettä ja etsi sieltä viruksia.
        Pitää jatkaa pohdintaa.


      • kdqwokd eok oqo
        Jukkis2008 kirjoitti:

        Kiitos vastauksista!
        Postilaatikko on tyhjä - käyttöjärjestelmän uudeleen asentamisen yhteydessä tyhjennetty koko asema.
        Saapuvan ja lähtevän palvelimen osoitteet ovat oikein. Tarkastettu helpdeskin kanssa.
        Vaihdoin Windowsin oman palomuurin Kerioon juuri siitä syystä, että ajattelin sen estävän. Olisiko niin huono tuuri, että molemmat estävät.
        Avastin rooli kai kohtuullisen pieni koneen ja netin väliseen liikenteeseen liittyen. Eikös se ennemminkin tarkastele koneelle tulevaa liikennettä ja etsi sieltä viruksia.
        Pitää jatkaa pohdintaa.

        jos koneeseen on laitettu winukka uusiksi ja tyhjennetty niin ei sieltä postilaatikosta ole välttämättä mitään hävinnyt... Kirjaudu webin = selaimnen kautta sinne kympnetin lootaan ja katso on paljonkin tavaraa...


        :)


      • Jukkis2008 kirjoitti:

        Kiitos vastauksista!
        Postilaatikko on tyhjä - käyttöjärjestelmän uudeleen asentamisen yhteydessä tyhjennetty koko asema.
        Saapuvan ja lähtevän palvelimen osoitteet ovat oikein. Tarkastettu helpdeskin kanssa.
        Vaihdoin Windowsin oman palomuurin Kerioon juuri siitä syystä, että ajattelin sen estävän. Olisiko niin huono tuuri, että molemmat estävät.
        Avastin rooli kai kohtuullisen pieni koneen ja netin väliseen liikenteeseen liittyen. Eikös se ennemminkin tarkastele koneelle tulevaa liikennettä ja etsi sieltä viruksia.
        Pitää jatkaa pohdintaa.

        Avastin rooli sähköpostiliikenteessä on merkittävä. Kun annat sähköpostiohjelmassa Hae postit -komennon, niin Avast nappaa komennon, hakee postit itse, tarkistaa ne virusten varalta ja välittää sähköpostiohjelmalle. Eli palomuurin näkökulmasta Avast hakee postin, ei sähköpostiohjelma.

        Palomuurin tehtävähän on nimenomaan estää liikenne. Kun palomuuria aletaan säätää, ensimmäisenä tehdään sääntö, joka estää kaiken liikenteen joka suuntaan. Sitten yksitellen sallitaan se liikenne, jonka halutaan olevan sallittu.

        Tarkista, että palomuurissa on sääntö, joka sallii avast! e-Mail Scanner Servicen (tiedosto ashmaisv.exe) muodostaa yhteyden internetiin.


    • eri palomuuri

      Posti kyllä lähtee MS Outlookista, mutta inboksiin ei tule mitään; (Welhon) webmailin kautta postit kyllä löytyy... ei tajua. Virus- ja palomuuriohjelmana on Panda, jonka asetuksissa postin kulku on sallittu molempiin suuntiin. Kyseessä uusi kone ja XP Pro.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      615
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe