..maassa ja ihmisillä hyvä tahto :)
"Vanhoja" nimiä paljon lapsukaisilla, käytetty
jo vuosia..
Erityisen huomion kiinnitin juuri Rauhaan,
nimeen jolla kuulin pikkutyttöä kutsuttavan, syy
että on rakkaan edesmenneen sukulaisen nimi,
miehensä oli Toivo :)
Uskoakaan en kuullut, rakkaudesta puhumattakaan ;)
Rauha..
13
627
Vastaukset
- gg-10
Hassu juttu, tiedän erään ikääntyneen ihmisen, Rauha nimeltään. Eikä siinä mitään, mutta sukunimi sattuu olemaan Hauta. Rauhallista lienee. :)))
- Ninas
tuo Hauta ihan eriltä kuin Hautala, joka tutumpi
nimenä..
- kertoo...
...on rauha maassa ja toivo taivaassa....
Vanh.keski-suom.sanalasku- Ninas
kuullu aiemmin :)
- H.Hartikainen
Usko siihen kaikkeen!!
- Ninas
H.Hartikainen kirjoitti:
Usko siihen kaikkeen!!
tietenkin sitä toivoa pitäis olla myös täällä
maanpäällä, mutta viimeistään siellä jossain..
Tosin eihän rauhaakaan ole maailmassa..
taidan olla taas ihan ulapalla/eksyksissä..
Mutta uskoaan, kuka mihinkin, ei pitäis koskaan
kadottaa ?)
- sohtrop
no mitä pitäisi ajatella esimerkiksi pojannimistä Sanilo, Pamilo, Ujelo, Renko, Ata, Jiervo, Rouhto, Virvelö, Teikko, Talmo, Tomeri ja Tevote tai tytönnimistä Tuovle, Tarhina, Tiuhta, Ranka, Horva, Hoime, Apakko, Rievä ja Ehvä?
Kuka oli nimiä sepittänyt?
- RAUHA HAMMAR ja Über doppelseitige Posticuslähmung als Frühsymptom der Tabes dorsalis
Sanaoisin, että vaihtoehtoiset usko, toivo ja rakkaus pesee pamilot menen tullen ;) - Rauha Ruuth
Rauhaa sinulle.
- 3 kappaletta
Väestörekisterikeskuksen mukaan Rakkaus
nimisiä löytyy 3 kappaletta 1900-1919 kastettu kaksi naista ja yksi mies;=)kiitän :) Melko harvinaista lienee myös, että
nainen/mies saman nimisiä.
Tuovi tulee mieleen, Rauni..- Vanha juttu
Sanin kirjoitti:
kiitän :) Melko harvinaista lienee myös, että
nainen/mies saman nimisiä.
Tuovi tulee mieleen, Rauni..Mamma se huuteli tyttöjään pihalta nukkumaan,pirttihin peinoiseen.
Huhui....
Anna....,Aina...,Naima....,Rauhaa....!!!!
Huhuuu!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131063
- 1141052
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21775- 53720
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32663ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42618Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9492