Kauneus, kauneus yksin ja sointu kirkastaa ja tyynnyttää pimeän elämän ympärillämme, jonka rajatonta muodottomuutta ei ihmistieto jaksa sulkea rajoihinsa ja jonka pimeyttä ei uskon heikko hypähtelevä säde jaksa valaista.
Ihanalla väristyksellä siis uskokaammekin, että taaskin olisi koittamassa ihmiskunnalle tämmöinen uusi kauneuden aika, jolloin se taaskin oman sielunsa säteillä jaksaisi valaista elämän näyn ympärillään, ihmissielun ihanuus tähdittäisi hämärää pimeätä olemista lempeillä kimaltavilla valoillaan.
"Juuri vähän ennen, ennen kuin ne katoaa,
Tähdet vielä hetken loistaa yöhön valoaan,
Ja kuin alumiininiitit, ne jää kimmeltämään".
Voisiko se uusi kauneuden aika olla mahdollista?
"loistava tulevaisuusko"
31
1618
Vastaukset
- Loisteessa
Toiset tekevät pakonomaisesti sitä mitä tekevät. Hyvinvointi lähtee sisäisestä rauhasta ja tasapainosta.
Pidän poutapäivän taivaan väreistä. - Putkivalo
sillä on jotain tekemistä becquerellin kanssa :O
- sohtrop
meneeks sull paremmin, mä oon vähän flunssane ja yritän kärvistellä, achtung achtung tartutan viruksia ;)
hope you have a good protection, virus protection ;)
kun polla säteilee, niin montako bekkerelliä se tekee? - Putkivalo
sohtrop kirjoitti:
meneeks sull paremmin, mä oon vähän flunssane ja yritän kärvistellä, achtung achtung tartutan viruksia ;)
hope you have a good protection, virus protection ;)
kun polla säteilee, niin montako bekkerelliä se tekee?Sano vaan - smart ass.. Oikeastaan mun teki mieli sanoa että ONKO TYYNY HYVIN? ;)) Tehoaa yleensä tähän aikaan päivästä :P
Kantsis ehkä vähän miettiä missä vaiheessa viikkoa juoksee ulkona ilman p..p..ppipoa (hetken kamppailin ö:n kanssa tuossa) ettei tarvi vapaa-aikana sairastaa :)) Tai sitten sä huijaat, jotta saisit kuumaa glögiä. Niih! Terästettynä!
Kiitos huolenpidosta :) suojat on kunnossa ja minä myös, paitsi että huomasin että mokasin äsken oikein kunnolla. Söin ahneuttani tyttären kaksi viimeistä palaa suklaata and I'm so dead...
Oisko pollan aktiivisuus 3144960000 Bq :)) Piti googlata miten se yksikkö mitataan ja näin luki: "Radioaktiivisen aineen aktiivisuus on 1 Bq silloin, kun ainemäärässä hajoaa keskimäärin yksi atomi sekunnissa". Annoin sun pollalle 100 vuotta hajoamisaikaa (ole hyvä vaan) ja tuossa on lopputulos. Jos siinä on laskuvirhe, se on laskimen vika :)) oiskohan se saanut sulta jonkun viiruksen :P - sohtrop
Putkivalo kirjoitti:
Sano vaan - smart ass.. Oikeastaan mun teki mieli sanoa että ONKO TYYNY HYVIN? ;)) Tehoaa yleensä tähän aikaan päivästä :P
Kantsis ehkä vähän miettiä missä vaiheessa viikkoa juoksee ulkona ilman p..p..ppipoa (hetken kamppailin ö:n kanssa tuossa) ettei tarvi vapaa-aikana sairastaa :)) Tai sitten sä huijaat, jotta saisit kuumaa glögiä. Niih! Terästettynä!
Kiitos huolenpidosta :) suojat on kunnossa ja minä myös, paitsi että huomasin että mokasin äsken oikein kunnolla. Söin ahneuttani tyttären kaksi viimeistä palaa suklaata and I'm so dead...
Oisko pollan aktiivisuus 3144960000 Bq :)) Piti googlata miten se yksikkö mitataan ja näin luki: "Radioaktiivisen aineen aktiivisuus on 1 Bq silloin, kun ainemäärässä hajoaa keskimäärin yksi atomi sekunnissa". Annoin sun pollalle 100 vuotta hajoamisaikaa (ole hyvä vaan) ja tuossa on lopputulos. Jos siinä on laskuvirhe, se on laskimen vika :)) oiskohan se saanut sulta jonkun viiruksen :Pimpressed, well done ;)
naisten heikkous, suklaa, fazerin sininen.
aattelin käydä maaten nyt, kun tyynykin on kohennettu ;)
öitä myös säteilijättärelle ;)
p.s jos mä nään satkun, en oo eläny niinku puhunu, paitsi jos muutan kiinaan ja pyydän balsamoinnin, after shave vai mikä se ny on ;) - Putkivalo
sohtrop kirjoitti:
impressed, well done ;)
naisten heikkous, suklaa, fazerin sininen.
aattelin käydä maaten nyt, kun tyynykin on kohennettu ;)
öitä myös säteilijättärelle ;)
p.s jos mä nään satkun, en oo eläny niinku puhunu, paitsi jos muutan kiinaan ja pyydän balsamoinnin, after shave vai mikä se ny on ;)pukille, kerrothan... Tosin mun usko siihenkin jamppaan alkaa mennä pikkuhiljaa. Joka vuosi joudun sille stuntin soittamaan, kun se tekee oharit. Aattele jos se onkin tarua kaikki??
Suklaan ei tarvi olla sininen, menee ihan missä muodossa vaan :) yleensä pystyn väistelemään hyvin, mutta näin jouluna sitä vaan tulvii joka puolelta. Vastarinta murtuu vähemmästäkin.
Onko olo parempi tänään, kun oli tyyny hyvin ja kaikki?
Ookko sie renttu :)) et luota siihen sisäiseen balsamointiin? - sohtrop
Putkivalo kirjoitti:
pukille, kerrothan... Tosin mun usko siihenkin jamppaan alkaa mennä pikkuhiljaa. Joka vuosi joudun sille stuntin soittamaan, kun se tekee oharit. Aattele jos se onkin tarua kaikki??
Suklaan ei tarvi olla sininen, menee ihan missä muodossa vaan :) yleensä pystyn väistelemään hyvin, mutta näin jouluna sitä vaan tulvii joka puolelta. Vastarinta murtuu vähemmästäkin.
Onko olo parempi tänään, kun oli tyyny hyvin ja kaikki?
Ookko sie renttu :)) et luota siihen sisäiseen balsamointiin?Tietoomme ei ole tullut lentävää porolajia. 300 000 eläinlajia on tässä vaiheessa tutkimatta (suurin osa näistä on hyönteisiä). Ei ole täysin mahdotonta että Joulupukin lentävät porot ovat tosiaan olemassa.
Maailmassa on noin 2 miljardia lasta (alle 18-vuotiasta), mutta koska Joulupukin toimialueeseen eivät kuulu Muslimit, Hindut, Juutalaiset ja Buddhalaiset, Joulupukki joutuu vierailemaan vain noin 15 % maailman lapsista (378 miljoonaa). Koska taloudessa on keskimäärin 3,5 lasta, Joulupukki joutuu vierailemaan 108 miljoonassa kodissa. (Olettaen että jokaisessa perheessä on vähintään yksi kiltti lapsi)
Joulupukilla on 31 tuntia aikaa työskennellä, ottaen huomioon eri aikavyöhykkeet sekä maapallon pyörimisliikkeen, olettaen että hän matkustaa loogisesti idästä länteen. Pikaisen laskutoimituksen tuloksena huomaamme, että Joulupukille tulee 967,7 vierailua sekunnissa. Tämä tarkoittaa sitä, että jokaisessa talossa on Joulupukilla aikaa noin 1/1000 sekuntia parkkeerata, hypätä alas reestä, jakaa lahjat, juosta takaisin rekeen ja matkustaa seuraavaan taloon. Ottaen huomioon että nämä 108 miljoonaa pysähdystä ovat kaikkialla ympäri maapalloa ja kahden talon välinen matka on keskimäärin noin 1,3 kilometriä, kokonaismatkaksi tulee noin 140 miljoonaa kilometriä. Tämä tarkoittaa sitä, että Joulupukin reki kulkee noin 1040 kilometrin sekuntinopeutta, 12 500- kertaisella äänennopeudella. Vertailun vuoksi, normaali poro kulkee nopeimmillaan noin 25 km/h.
Reen paino on toinen mielenkiintoinen tutkimuskohde. Olettaen että jokainen lapsi saa vain keskikokoisen Lego-paketin (500 g), reki painaa 189 000 000 kg, lisäksi tulee ottaa huomioon Joulupukki, joka on usein kuvattu reilusti ylipainoiseksi. Maalla normaali poro voi vetää korkeintaan noin 140 kiloa. Vaikka olettaisimme että lentävä poro (kts.yllä) voisi vetää KYMMENKERTAISEN määrän verrattuna normaaliin, reen vetämiseen ei riitä kahdeksan, eikä edes yhdeksän poroa. Tarvitsemme 135 000 poroa. Tämä nostaa massan, ottamatta huomioon kelkan painoa, 210 000 000 kiloon.
210 000 000 kg matkustaen 1040 km/s saa aikaan mahtavan ilmanvastuksen. Tämä saa porot lämpiämään samaan tapaan kuin avaruusalus palatessaan maan ilmakehään. Porojen etummainen pari kuluttaa 14,3 KVANTIMILJOONAA joulea/sekunti/poro. Lyhyessä ajassa porot syttyvät liekkeihin, saaden aikaan ketjureaktion joka johtaa kaikkien porojen räjähtämiseen. Koko porolauma höyrystyy 1/4260 sekunnissa. Joulupukki kohtaa samalla 17 500-kertaisen painovoiman. 120-kiloinen Joulupukki painautuu reen takaosaan 1 959 016 kilon voimalla.
Tutkimuksessa on tultu siihen lopputulokseen, että jos Joulupukki jakoi lahjat viime jouluaattona - hän on nyt kuollut. Toinen vaihtoehto on se, että Joulupukki on huijausta?
VOIN VAKUUTTAA TEILLE HYVÄT YSTÄVÄT, JOULUPUKKI VOI HYVIN JA PAKSUSTI. Hankittuaan alleen uudet hevosvoi... eiku porovoimat, matkanopeus on hidastunut, kuten liitteestä näkee, pukkia on huijattu. Nykyään kapeita vartaloita ja kuntoilua ihannoivassa sekä eläimiä suojelevassa yhteiskunnassamme, pukki vetää poroja ja porot istutetaan pulkkaan (kuvat ovat harjoitusleiriltä, kaikkia poroja ei vielä saatu rekiin).
http://www.tunturisusi.com/joulu/odotus.htm
Tämähän vaan tarkoittaa sitä, että pukit myöhästelevät entisestään (joka, sinänsä ei haittaa perheen pienempiä, korkeintaan niitä tuskansa tuntevia äitejä ;)
Kaiken lisäksi tämän valtava urakoinnin seurauksena hikeä pukkaa valtavina virtoina ja tietysti pitää tankata entistä suurempia tilavuuksia, joka saattaa johtaa väsymyskohtauksiin, horjumiseen ja sammaltavaan ääneen. Näiden seurauksena myöhästellään lisää ja toisten mielestä jopa ollaan hauskasti sanottuna tillin tallin piirileikki eksyksissä ;)
Monen mielestä tässä vaiheessa jopa insinööri kelpaa jälleen (hätä on suuri, muillakin kun pukilla) eli insinööri näyttää lahjallisemmalta kuin joulupukki konsanaan.
Mitä yhteistä on sähköinsinöörillä ja salamalla?
- Välähdyksen jälkeen tutkitaan vauriot
Näin saatiin valkeus ja luntahan ei maassa olekaan, johtuen valtavan pamauksen aiheuttamasta lämpöaallosta, joten insinöörin ladassa ei tarvita talvikumeja ja ei myöhästelyä
Insinööri kävelee töihin. Matkalla hän löytää puhuvan sammakon joka sanoo:
- Suutele minua! Minä muutun ihanaksi prinsessaksi ja saat tehdä minulle mitä vain haluat!
Insinööri nostaa sammakon maasta ja laittaa taskuunsa. Taas sammakko anelee insinööriä suutelemaan häntä. Insinööri ei kuitenkaan välitä aneluista tippaakaan. Kun Insinööri pääsee töihin anelee sammakko taas:
- Suutele minua. Muutun KAUNIIKSI prinsessaksi, voisimme vaikka "nukkua" yhdessä niin kauan kuin haluat.
Insinööri ottaa lopulta sammakon taskusta ja toteaa..
- Kuules nyt. Minä olen INSINÖÖRI eikä minulla ole aika tai kiinnostusta naisiin, mutta puhuvaa sammakkoa ei joka pojalla olekkaan.
Näin huomaamme miten soveltuva insinööri on vastuunalaisiin tehtäviin, he eivät takerru kaikkiin syötteihin, jotka näyttävät aiheuttavat joulupukeille jatkuvaa päänvaivaa ;)
ja aikataulut pysyvät, puhetta riittää (kiitos sammakon) kuin ruuneberillä ja lapsilla on hauskaa, kuka voisi olla olematta haltioissaan lahjomattomasta lahjantuojasta.
Miksi sitten insinöörit ovat niin nopeita liikkeissään, no kun he kulkevat suihkukoneella, en duschmaskin flög över staden ja siksi että pitävät kuusijuhlaa sexfestivaalina ;)
Ai niin kiitos kysymästä olo sen kun paranee nenä täynnä li.....(henki ei kulje), yskittää (tulehduspiste keuhkoissa vissiin), mutt hei positiivista, eilen ei satanu yhtään niin paljo kuin tänään ;) - Putkivalo
sohtrop kirjoitti:
Tietoomme ei ole tullut lentävää porolajia. 300 000 eläinlajia on tässä vaiheessa tutkimatta (suurin osa näistä on hyönteisiä). Ei ole täysin mahdotonta että Joulupukin lentävät porot ovat tosiaan olemassa.
Maailmassa on noin 2 miljardia lasta (alle 18-vuotiasta), mutta koska Joulupukin toimialueeseen eivät kuulu Muslimit, Hindut, Juutalaiset ja Buddhalaiset, Joulupukki joutuu vierailemaan vain noin 15 % maailman lapsista (378 miljoonaa). Koska taloudessa on keskimäärin 3,5 lasta, Joulupukki joutuu vierailemaan 108 miljoonassa kodissa. (Olettaen että jokaisessa perheessä on vähintään yksi kiltti lapsi)
Joulupukilla on 31 tuntia aikaa työskennellä, ottaen huomioon eri aikavyöhykkeet sekä maapallon pyörimisliikkeen, olettaen että hän matkustaa loogisesti idästä länteen. Pikaisen laskutoimituksen tuloksena huomaamme, että Joulupukille tulee 967,7 vierailua sekunnissa. Tämä tarkoittaa sitä, että jokaisessa talossa on Joulupukilla aikaa noin 1/1000 sekuntia parkkeerata, hypätä alas reestä, jakaa lahjat, juosta takaisin rekeen ja matkustaa seuraavaan taloon. Ottaen huomioon että nämä 108 miljoonaa pysähdystä ovat kaikkialla ympäri maapalloa ja kahden talon välinen matka on keskimäärin noin 1,3 kilometriä, kokonaismatkaksi tulee noin 140 miljoonaa kilometriä. Tämä tarkoittaa sitä, että Joulupukin reki kulkee noin 1040 kilometrin sekuntinopeutta, 12 500- kertaisella äänennopeudella. Vertailun vuoksi, normaali poro kulkee nopeimmillaan noin 25 km/h.
Reen paino on toinen mielenkiintoinen tutkimuskohde. Olettaen että jokainen lapsi saa vain keskikokoisen Lego-paketin (500 g), reki painaa 189 000 000 kg, lisäksi tulee ottaa huomioon Joulupukki, joka on usein kuvattu reilusti ylipainoiseksi. Maalla normaali poro voi vetää korkeintaan noin 140 kiloa. Vaikka olettaisimme että lentävä poro (kts.yllä) voisi vetää KYMMENKERTAISEN määrän verrattuna normaaliin, reen vetämiseen ei riitä kahdeksan, eikä edes yhdeksän poroa. Tarvitsemme 135 000 poroa. Tämä nostaa massan, ottamatta huomioon kelkan painoa, 210 000 000 kiloon.
210 000 000 kg matkustaen 1040 km/s saa aikaan mahtavan ilmanvastuksen. Tämä saa porot lämpiämään samaan tapaan kuin avaruusalus palatessaan maan ilmakehään. Porojen etummainen pari kuluttaa 14,3 KVANTIMILJOONAA joulea/sekunti/poro. Lyhyessä ajassa porot syttyvät liekkeihin, saaden aikaan ketjureaktion joka johtaa kaikkien porojen räjähtämiseen. Koko porolauma höyrystyy 1/4260 sekunnissa. Joulupukki kohtaa samalla 17 500-kertaisen painovoiman. 120-kiloinen Joulupukki painautuu reen takaosaan 1 959 016 kilon voimalla.
Tutkimuksessa on tultu siihen lopputulokseen, että jos Joulupukki jakoi lahjat viime jouluaattona - hän on nyt kuollut. Toinen vaihtoehto on se, että Joulupukki on huijausta?
VOIN VAKUUTTAA TEILLE HYVÄT YSTÄVÄT, JOULUPUKKI VOI HYVIN JA PAKSUSTI. Hankittuaan alleen uudet hevosvoi... eiku porovoimat, matkanopeus on hidastunut, kuten liitteestä näkee, pukkia on huijattu. Nykyään kapeita vartaloita ja kuntoilua ihannoivassa sekä eläimiä suojelevassa yhteiskunnassamme, pukki vetää poroja ja porot istutetaan pulkkaan (kuvat ovat harjoitusleiriltä, kaikkia poroja ei vielä saatu rekiin).
http://www.tunturisusi.com/joulu/odotus.htm
Tämähän vaan tarkoittaa sitä, että pukit myöhästelevät entisestään (joka, sinänsä ei haittaa perheen pienempiä, korkeintaan niitä tuskansa tuntevia äitejä ;)
Kaiken lisäksi tämän valtava urakoinnin seurauksena hikeä pukkaa valtavina virtoina ja tietysti pitää tankata entistä suurempia tilavuuksia, joka saattaa johtaa väsymyskohtauksiin, horjumiseen ja sammaltavaan ääneen. Näiden seurauksena myöhästellään lisää ja toisten mielestä jopa ollaan hauskasti sanottuna tillin tallin piirileikki eksyksissä ;)
Monen mielestä tässä vaiheessa jopa insinööri kelpaa jälleen (hätä on suuri, muillakin kun pukilla) eli insinööri näyttää lahjallisemmalta kuin joulupukki konsanaan.
Mitä yhteistä on sähköinsinöörillä ja salamalla?
- Välähdyksen jälkeen tutkitaan vauriot
Näin saatiin valkeus ja luntahan ei maassa olekaan, johtuen valtavan pamauksen aiheuttamasta lämpöaallosta, joten insinöörin ladassa ei tarvita talvikumeja ja ei myöhästelyä
Insinööri kävelee töihin. Matkalla hän löytää puhuvan sammakon joka sanoo:
- Suutele minua! Minä muutun ihanaksi prinsessaksi ja saat tehdä minulle mitä vain haluat!
Insinööri nostaa sammakon maasta ja laittaa taskuunsa. Taas sammakko anelee insinööriä suutelemaan häntä. Insinööri ei kuitenkaan välitä aneluista tippaakaan. Kun Insinööri pääsee töihin anelee sammakko taas:
- Suutele minua. Muutun KAUNIIKSI prinsessaksi, voisimme vaikka "nukkua" yhdessä niin kauan kuin haluat.
Insinööri ottaa lopulta sammakon taskusta ja toteaa..
- Kuules nyt. Minä olen INSINÖÖRI eikä minulla ole aika tai kiinnostusta naisiin, mutta puhuvaa sammakkoa ei joka pojalla olekkaan.
Näin huomaamme miten soveltuva insinööri on vastuunalaisiin tehtäviin, he eivät takerru kaikkiin syötteihin, jotka näyttävät aiheuttavat joulupukeille jatkuvaa päänvaivaa ;)
ja aikataulut pysyvät, puhetta riittää (kiitos sammakon) kuin ruuneberillä ja lapsilla on hauskaa, kuka voisi olla olematta haltioissaan lahjomattomasta lahjantuojasta.
Miksi sitten insinöörit ovat niin nopeita liikkeissään, no kun he kulkevat suihkukoneella, en duschmaskin flög över staden ja siksi että pitävät kuusijuhlaa sexfestivaalina ;)
Ai niin kiitos kysymästä olo sen kun paranee nenä täynnä li.....(henki ei kulje), yskittää (tulehduspiste keuhkoissa vissiin), mutt hei positiivista, eilen ei satanu yhtään niin paljo kuin tänään ;)Kiitos makeista nauruista :))) Pitäiskö sun sairastaa vähän useammin meidän muiden iloksi, tuo tukkoisuutta aiheuttava aine tuntuu sopivan sun pollan välittäjä-aineeksi :)))
Niin, vaikuttaa siis siltä että kantsis jatkaa traditiota tilata pukkia. Tänä jouluna taidan silti varmuuden vuoksi kysyä etukäteen pukin siviiliammattia, ettei vaan mulle käy kuten sammakko-paralle x)
Heh niin, arvaa harmittaako sään puolesta etten vaihtanut talvirenkaat alle eilen. Kai se on mentävä ennen kuin on niin pimeää että hukkaan jonkun pultin. - sohtrop
Putkivalo kirjoitti:
Kiitos makeista nauruista :))) Pitäiskö sun sairastaa vähän useammin meidän muiden iloksi, tuo tukkoisuutta aiheuttava aine tuntuu sopivan sun pollan välittäjä-aineeksi :)))
Niin, vaikuttaa siis siltä että kantsis jatkaa traditiota tilata pukkia. Tänä jouluna taidan silti varmuuden vuoksi kysyä etukäteen pukin siviiliammattia, ettei vaan mulle käy kuten sammakko-paralle x)
Heh niin, arvaa harmittaako sään puolesta etten vaihtanut talvirenkaat alle eilen. Kai se on mentävä ennen kuin on niin pimeää että hukkaan jonkun pultin.Saikko ne kummit alle eli pitoa liukuun ;)
Laitan sulle asennusohjeita ivalonmiehen kesäkumikamppanjasta, säästöä se on pienikin säästö ;)
Otin pyöränavaajan käteeni ja kävin vanteiden pulttien kimppuun. Pultit olivat tiukassa. Väänsin niitä naama punaisena auki ja näytin varmasti Ivalolaiselta intiaanilta siinä ähkiessäni. CRC:n ja moskan avustamina sain viimein pultit irtoamaan ensimmäisestä renkaasta varttitunnin ähellyksen jälkeen. Kaivoin tunkin esille Corollan takakontista ja aloitin puolivuosittain pelattavan pelin nimeltä 'etsi ehjää peltiä Rollan pohjasta'. Muutaman yrityksen jälkeen löysin helmapellistä kohdan josta tunkki ei mennyt suoraan lävitse ja sain Corollan ilmaan.
Seurasi kuntojumppa talven aiheuttamaa korroosiota vastaan, takarengas oli ruostunut jarrurummun ulkopintaan kiinni. Otin moskan taas käteeni ja naputtelin rengasta hellävaraisesti irti. Ei tulosta. Iskin renkaaseen kovempaa ja vääntelin sitä miesvoimalla irti. Rolla heilui tunkin varassa ja rysähti lopulta maahan. Hain muutaman koivuhalon liiteristä ja kampesin auton niiden varaan. Pari tiiliskiveä vielä alle ja hyvin tuntui pysyvän nyt paikallaan, joten jatkoin heilumista moskan kanssa ja taoin rengasta kuin seppä alasinta. Lopulta kumi iskeytyi vanteelta pois mutta itse vanne pysyi autossa kiinni kuin hitsattuna. Sorkkarauta ja potkiminen eivät myöskään tuottaneen tulosta, joten lopulta hain lekan varastosta ja löin sillä vanteeseen kaikin voimin. Irtosihan se lopulta, ja soikeaksi taottu vanne putosi maahan minun karjuessa ihmisen erävoittoa korroosiosta. Sama kuvio toistui kolmen muun renkaan kohdalla, mutta neljä tuntia myöhemmin oli urakka jo takanapäin.
Korkkasin pullon Karjalaa ja rentouduin hetkeksi. Lopulta pyörittelin kierot vanteet ja talvirenkaiden rippeet autotallin perukoille. Otin samalla lasikuitunauhaa ja Bilteman alustamassaa tallista, jolla paikkasin Corollan pohjakosketuksesta ja tunkin käytöstä tulleet pienet reiät. Pohja näytti taas melko siistiltä, eiköhän tuolla taas saisi leiman kohta haettua.
Oli koeajon aika, starttasin Rollan ja kutittelin kaasupoljinta soratiellä. Rattia piti pitää käännettynä reilussa 90 asteen kulmassa vasemmalle, että Corolla kulkisi suoraan eteenpäin. Ohjaus siis puolsi lievästi, ilmeisesti lekan ja moskan kevyt naputtelu oli vaikuttanut pyörien aurauskulmiin. Meno oli mukavaa ja Rolla tuntui muuten kulkevan oikein hyvin, mitä nyt perä irtoili hieman suoraa ajettaessa ja auto lähti holtittomasti puskemaan jos rattia käänsi edes hieman.
Pitäisi varmaan viedä Rolla nelipyöräsuuntaukseen, mutta taidanpa tehdä senkin itse ja säästää taas.
Toiset pelkää hukkaavansa pultin ja toiset ei saa pulttia auki, ei mee tasan onnenlahjat ja joku ottaa ehkä vielä pultinkin ;) - Putkivalo
sohtrop kirjoitti:
Saikko ne kummit alle eli pitoa liukuun ;)
Laitan sulle asennusohjeita ivalonmiehen kesäkumikamppanjasta, säästöä se on pienikin säästö ;)
Otin pyöränavaajan käteeni ja kävin vanteiden pulttien kimppuun. Pultit olivat tiukassa. Väänsin niitä naama punaisena auki ja näytin varmasti Ivalolaiselta intiaanilta siinä ähkiessäni. CRC:n ja moskan avustamina sain viimein pultit irtoamaan ensimmäisestä renkaasta varttitunnin ähellyksen jälkeen. Kaivoin tunkin esille Corollan takakontista ja aloitin puolivuosittain pelattavan pelin nimeltä 'etsi ehjää peltiä Rollan pohjasta'. Muutaman yrityksen jälkeen löysin helmapellistä kohdan josta tunkki ei mennyt suoraan lävitse ja sain Corollan ilmaan.
Seurasi kuntojumppa talven aiheuttamaa korroosiota vastaan, takarengas oli ruostunut jarrurummun ulkopintaan kiinni. Otin moskan taas käteeni ja naputtelin rengasta hellävaraisesti irti. Ei tulosta. Iskin renkaaseen kovempaa ja vääntelin sitä miesvoimalla irti. Rolla heilui tunkin varassa ja rysähti lopulta maahan. Hain muutaman koivuhalon liiteristä ja kampesin auton niiden varaan. Pari tiiliskiveä vielä alle ja hyvin tuntui pysyvän nyt paikallaan, joten jatkoin heilumista moskan kanssa ja taoin rengasta kuin seppä alasinta. Lopulta kumi iskeytyi vanteelta pois mutta itse vanne pysyi autossa kiinni kuin hitsattuna. Sorkkarauta ja potkiminen eivät myöskään tuottaneen tulosta, joten lopulta hain lekan varastosta ja löin sillä vanteeseen kaikin voimin. Irtosihan se lopulta, ja soikeaksi taottu vanne putosi maahan minun karjuessa ihmisen erävoittoa korroosiosta. Sama kuvio toistui kolmen muun renkaan kohdalla, mutta neljä tuntia myöhemmin oli urakka jo takanapäin.
Korkkasin pullon Karjalaa ja rentouduin hetkeksi. Lopulta pyörittelin kierot vanteet ja talvirenkaiden rippeet autotallin perukoille. Otin samalla lasikuitunauhaa ja Bilteman alustamassaa tallista, jolla paikkasin Corollan pohjakosketuksesta ja tunkin käytöstä tulleet pienet reiät. Pohja näytti taas melko siistiltä, eiköhän tuolla taas saisi leiman kohta haettua.
Oli koeajon aika, starttasin Rollan ja kutittelin kaasupoljinta soratiellä. Rattia piti pitää käännettynä reilussa 90 asteen kulmassa vasemmalle, että Corolla kulkisi suoraan eteenpäin. Ohjaus siis puolsi lievästi, ilmeisesti lekan ja moskan kevyt naputtelu oli vaikuttanut pyörien aurauskulmiin. Meno oli mukavaa ja Rolla tuntui muuten kulkevan oikein hyvin, mitä nyt perä irtoili hieman suoraa ajettaessa ja auto lähti holtittomasti puskemaan jos rattia käänsi edes hieman.
Pitäisi varmaan viedä Rolla nelipyöräsuuntaukseen, mutta taidanpa tehdä senkin itse ja säästää taas.
Toiset pelkää hukkaavansa pultin ja toiset ei saa pulttia auki, ei mee tasan onnenlahjat ja joku ottaa ehkä vielä pultinkin ;)Kyllä mä melkein onnistuin, kolmet renkaat on alla :) Enkä hukannut yhtään pulttia, kun siinä olikin muttherit. Joista yksi nyt vaan pyörii ympäri... Tiiä mitä se rengasliikkeen poitsu leikki pulttikoneella kun kesällä ostin uudet renkaat, ehkä Billy the Kidiä. Tai ehkä ruuvaamista..
Minä tyttö soitin jo niille ja iskin tomerasti nyrkin pöytään: "anteeksi, mutta tässä on nyt käynyt tällainen huono juttu, ei mulla ei ole kuittia eikä mitään..."
Pitäiskö viedä tuoreita piparkaakkuja varmuuden vuoksi huomenna kun vien auton heille? "Rouva hyvä, teemme mitä vaan kunhan viet nuo pois!" - sohtrop
Putkivalo kirjoitti:
Kyllä mä melkein onnistuin, kolmet renkaat on alla :) Enkä hukannut yhtään pulttia, kun siinä olikin muttherit. Joista yksi nyt vaan pyörii ympäri... Tiiä mitä se rengasliikkeen poitsu leikki pulttikoneella kun kesällä ostin uudet renkaat, ehkä Billy the Kidiä. Tai ehkä ruuvaamista..
Minä tyttö soitin jo niille ja iskin tomerasti nyrkin pöytään: "anteeksi, mutta tässä on nyt käynyt tällainen huono juttu, ei mulla ei ole kuittia eikä mitään..."
Pitäiskö viedä tuoreita piparkaakkuja varmuuden vuoksi huomenna kun vien auton heille? "Rouva hyvä, teemme mitä vaan kunhan viet nuo pois!"aika kaksjakoista, anteeks ja nyrkki ;)
se on huonompi homma, jos kierteet mennynnä.
sulla heti mielessä toi lahjonta ja kiristys, mutta älä anna periks kuitenkaan ;)
oikeus on, voittanut taas, silmä silmästä ja rauha on maas - Putkivalo
sohtrop kirjoitti:
aika kaksjakoista, anteeks ja nyrkki ;)
se on huonompi homma, jos kierteet mennynnä.
sulla heti mielessä toi lahjonta ja kiristys, mutta älä anna periks kuitenkaan ;)
oikeus on, voittanut taas, silmä silmästä ja rauha on maasmonipuolisena :))
Niin, mä luulin että oli yleisesti todettu että venäläinen pystyjenga on vaan kiinteätä asennusta varten :) Heillä tuntui olevan pikkuhommaa tuollainen "tilataan vaan uusi tappi ja mutteri..." helppo nakki. - sohtrop
Putkivalo kirjoitti:
monipuolisena :))
Niin, mä luulin että oli yleisesti todettu että venäläinen pystyjenga on vaan kiinteätä asennusta varten :) Heillä tuntui olevan pikkuhommaa tuollainen "tilataan vaan uusi tappi ja mutteri..." helppo nakki.tapilla ja mutterilla selvisit tai heliconilla, munkki- tai nunnakiinnityksestä riippuen ;)
mutta aatteleppa omalle kohalle syöksykierre tai venäläinen pullonkierre, se ois vieny vuosia ;)
tämän voidaan kirjata läheltäpiti tappaukseksi, onneksi myöntyivät siis antautuivat heti? - Putkivalo
sohtrop kirjoitti:
tapilla ja mutterilla selvisit tai heliconilla, munkki- tai nunnakiinnityksestä riippuen ;)
mutta aatteleppa omalle kohalle syöksykierre tai venäläinen pullonkierre, se ois vieny vuosia ;)
tämän voidaan kirjata läheltäpiti tappaukseksi, onneksi myöntyivät siis antautuivat heti?tiesitkö että akku-navat voi olla naaras- tai urosliittimiä? No veikkaan että tiesit :))
Joo! Nuo kierteet liippaa aika läheltä toisiaan, varsinkin jos venäläistä "vodkaa" käyttää :)
Saa nähdä kuinka käy, jätin vaan pulkkani sinne hoitoon. Pitääköhän ne sen panttivankina kunnes maksan.. - sohtrop
Putkivalo kirjoitti:
tiesitkö että akku-navat voi olla naaras- tai urosliittimiä? No veikkaan että tiesit :))
Joo! Nuo kierteet liippaa aika läheltä toisiaan, varsinkin jos venäläistä "vodkaa" käyttää :)
Saa nähdä kuinka käy, jätin vaan pulkkani sinne hoitoon. Pitääköhän ne sen panttivankina kunnes maksan..ja urokset sillä mielessä, oishan se pitäny arvata ko nokkapeltiä availet?
Suomen hiihtoliiton puheenjohtajalle esitettiin kysymys:
- Kumpaako sukupuolta sukset ovat, uroksia vaiko naaraita?
- Tietysti naaraita: vako alla, nokka pystyssä, käyttävät siteitä, liukuvoiteita ja sauvaa!
Tämä oli selvästi irti asia yhteydestään, ainakin puolet petäjäistä ;)
Tota, nyt en ymmärtäny, maksat? - Putkivalo
sohtrop kirjoitti:
ja urokset sillä mielessä, oishan se pitäny arvata ko nokkapeltiä availet?
Suomen hiihtoliiton puheenjohtajalle esitettiin kysymys:
- Kumpaako sukupuolta sukset ovat, uroksia vaiko naaraita?
- Tietysti naaraita: vako alla, nokka pystyssä, käyttävät siteitä, liukuvoiteita ja sauvaa!
Tämä oli selvästi irti asia yhteydestään, ainakin puolet petäjäistä ;)
Tota, nyt en ymmärtäny, maksat?Kun ei pellin alla ole hevosvoimia, siirtyy keskittyminen nippeleihin :)
Heh :)) hiihtoliitto onkin hakoja selittelemään :)
Anna rautalankaa :) ei mulla ole mitään todisteita siitä että mutteri on heidän rikkoma. Jos ne päättää etteivät maksa, en kai paljon voi. Paitsi sanoa että tilannetta seurataan suomipalstalla :P - sohtrop
Putkivalo kirjoitti:
Kun ei pellin alla ole hevosvoimia, siirtyy keskittyminen nippeleihin :)
Heh :)) hiihtoliitto onkin hakoja selittelemään :)
Anna rautalankaa :) ei mulla ole mitään todisteita siitä että mutteri on heidän rikkoma. Jos ne päättää etteivät maksa, en kai paljon voi. Paitsi sanoa että tilannetta seurataan suomipalstalla :Psiellä enemmän kun kuvassa, tolla ei lähe kun alamäkistartti ;)
http://fi.xihalife.com/p/44227/
eikös se nyrkki ja hammasten kiristely auttanutkaan? aina voi tietysti uhata oikeudella ja kaksintaistelulla...
mutta noi juristit pitää ihmistä syyttömänä niin kauan kuin hänet todetaan varattomaksi, eli kyyti voi olla kylmää, koska keli on vasta todella kylmä, kun juristit pitävät käsiään omissa taskuissaan ;)
juu sanoppas se, karp.. eiku sohtropilla on asiaa ;) - Putkivalo
sohtrop kirjoitti:
siellä enemmän kun kuvassa, tolla ei lähe kun alamäkistartti ;)
eikös se nyrkki ja hammasten kiristely auttanutkaan? aina voi tietysti uhata oikeudella ja kaksintaistelulla...
mutta noi juristit pitää ihmistä syyttömänä niin kauan kuin hänet todetaan varattomaksi, eli kyyti voi olla kylmää, koska keli on vasta todella kylmä, kun juristit pitävät käsiään omissa taskuissaan ;)
juu sanoppas se, karp.. eiku sohtropilla on asiaa ;)kuin tuollaisella ruohonleikkurilla! 54 jos tarkkoja ollaan :)
Ei tarvinnut uhata piparilla eikä millään, työ oli ilmaista. Pitäiskö viedä sille huomenna pullaa :) - sohtrop
Putkivalo kirjoitti:
kuin tuollaisella ruohonleikkurilla! 54 jos tarkkoja ollaan :)
Ei tarvinnut uhata piparilla eikä millään, työ oli ilmaista. Pitäiskö viedä sille huomenna pullaa :)mulle kans, pullaa ;)
on elämä pullaa se sattuman varassa rullaa
on elämä pullaa ja viime tipassa narusta kiinni saa - Putkivalo
sohtrop kirjoitti:
siellä enemmän kun kuvassa, tolla ei lähe kun alamäkistartti ;)
juu sanoppas se, karp.. eiku sohtropilla on asiaa ;)on seikkailumieli tallella ;)) Mä tuon... saako olla kanelilla vai vaniljalla? Hylalla vai tavallisena? Rusinoita? Kynsiä? Minkä värisinä?
Joko flunssa on kurissa? Onko aamu lähtenyt hyvin? Onko housut jalassa? Onko liikaa kyssäreitä? Vähennänkö? - sohtrop
Putkivalo kirjoitti:
on seikkailumieli tallella ;)) Mä tuon... saako olla kanelilla vai vaniljalla? Hylalla vai tavallisena? Rusinoita? Kynsiä? Minkä värisinä?
Joko flunssa on kurissa? Onko aamu lähtenyt hyvin? Onko housut jalassa? Onko liikaa kyssäreitä? Vähennänkö?aiku sä oot kiltti.
vastaus on, viimiseen kyllä
motto on aina ollu ;)
pidä Jumala mielessä
ja housut jalassa
kun menet hauskaa pitämään
..vain ole kuumetta..
Koskaan ei ainakaan tunnusteta, että mikään
ois mahdotonta.- sohtrop
pienessä "kuumeessa", eilen ihan oikeasti nyt vaan muuten tukkosta.
meinaatko, että kirjoittelusta päätellen jätkä on kuutamolla ;)
ei vaan sitä sisäistä loistoa ja kipinää vaan jokaiselle enämpi, sieltä se lähtee ;)
- gg-10
Sori nyt vaan. Juuri tänä iltana ohimeni. Vihelsi mennessään. Johtuu musta ittestäni...
Tulee vaan mieleen sanat "Valehtelisin jos väittäisin..."- sohtrop
voisi olla vaikka, osoita taas elämän tarkoitus,
oon ehtinyt jo unohtaa sen tai valehtelisin, jos väittäisin vihaavani kauneutta ;)
tarkotus oli vaan heittää jotain niin abstraktia, että kielen kannat kirvoittuu näin lauantai ehtoost, sana on vapaa ja ilma täynnä mielikuvitusta. - gg-10
sohtrop kirjoitti:
voisi olla vaikka, osoita taas elämän tarkoitus,
oon ehtinyt jo unohtaa sen tai valehtelisin, jos väittäisin vihaavani kauneutta ;)
tarkotus oli vaan heittää jotain niin abstraktia, että kielen kannat kirvoittuu näin lauantai ehtoost, sana on vapaa ja ilma täynnä mielikuvitusta.Kyllä oikeaan osuit. Ja täytyy sivomennen myöntää, oma turhamaisuus.
- sohtrop
gg-10 kirjoitti:
Kyllä oikeaan osuit. Ja täytyy sivomennen myöntää, oma turhamaisuus.
nyt niin turhauttaa?
- gg-10
sohtrop kirjoitti:
nyt niin turhauttaa?
tämä hetki vain
kohta ohi on
muut tsiigaa mamma miaa
mä tässä
yksin vain
jälkeen lonkkujen
sentään johtojen
toisessa päässä
ihminen on
lukee turhautumisein
vaan ei ois musta
Tabermanniks - sohtrop
gg-10 kirjoitti:
tämä hetki vain
kohta ohi on
muut tsiigaa mamma miaa
mä tässä
yksin vain
jälkeen lonkkujen
sentään johtojen
toisessa päässä
ihminen on
lukee turhautumisein
vaan ei ois musta
Tabermanniksmeissä kaikissa asuu näköjään "taapermanni" ;)
mä tykkään tommyn runoista ja muutenki se jätkä on aika hauska ainakin telkussa, ainakin kivemman tuntuinen kuin god father ;)
tosin Al Pacino on mun mielestä yks parhaita näyttelijöitä, oon vaan nähny mafioosot moneen otteeseen.
ollu aikanaan muutamaan otteeseen juicen keikoilla, silloin kun maestro oli energinen nero, tulivuori ja viisastelun maailmanmestari n:o1 ;)
mikään ei ole ikuista, paitsi rakkaus. - gg-10
sohtrop kirjoitti:
meissä kaikissa asuu näköjään "taapermanni" ;)
mä tykkään tommyn runoista ja muutenki se jätkä on aika hauska ainakin telkussa, ainakin kivemman tuntuinen kuin god father ;)
tosin Al Pacino on mun mielestä yks parhaita näyttelijöitä, oon vaan nähny mafioosot moneen otteeseen.
ollu aikanaan muutamaan otteeseen juicen keikoilla, silloin kun maestro oli energinen nero, tulivuori ja viisastelun maailmanmestari n:o1 ;)
mikään ei ole ikuista, paitsi rakkaus.Joteski groteski aatu ja minä ei niinku tajuu toisiaan....
eikun piti sanoo ett kohtalomme liippaavat liki toisiaan. Kaiken sanomasi perusteell.
Al Pacino. Mun suosikki on kuiteski Scarface.
Arvaas mitä mä tartten joka arkiaamu herääkseni? Ei riitä mukilline kahvia vaan lisäks Radio Rockin Korporaatio. Ou jee. :)) - sohtrop
gg-10 kirjoitti:
Joteski groteski aatu ja minä ei niinku tajuu toisiaan....
eikun piti sanoo ett kohtalomme liippaavat liki toisiaan. Kaiken sanomasi perusteell.
Al Pacino. Mun suosikki on kuiteski Scarface.
Arvaas mitä mä tartten joka arkiaamu herääkseni? Ei riitä mukilline kahvia vaan lisäks Radio Rockin Korporaatio. Ou jee. :))hinurin tai nosturin siehe herätykseen, se on selviytymiskamppailu ;)
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645060Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362299Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti632210- 2262198
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2181403Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191374- 89976
Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai47963- 66907
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12879