Katson suoraan silmiin,

kun keskustelen ihmisen kanssa. Aina. Tässä taannoin keskustelin erään miehen kanssa ja katsoin häntä silmiin. Hänellä meni sanat aivan sekaisin ja sopersi ihan omiaan. Tilanne oli aika hämmentävä. Eikä ollut ensimmäinen kerta, kun näin käy. Joku on joskus sanonut, että katseeni porautuu suoraan sieluun. Mitäs minä katseelleni voin, vai voinko?

38

1662

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sohtrop

keskusteltaessa katsota toista silmiin?, niin minä teen. En tykkää puhua seinille tai katolle...

tuli mieleen tuhma sanonta, että mihis sitä oikein kattoo, kun toinen silmä kattoo kattoon ja toinen v.....n niin v......s sitä kattoo?

anteeks

täytyypäs miettiä tarkemmin mistä johtuu, on sattunu munkin kohille meinaan.

• gg-10

Se kuuluu hyviin tapoihin. Eikä sun vika jos katseesi on aseistariisuva.

• Putkivalo

Hämmennyn itse ujona ihmisenä helposti siitä että saan liikaa huomiota, enkä katso liian kauan toista silmiin jos huomaan ettei toinen kestä sitä. Ei ole nimittäin mitään niin ärsyttävää, kuin huomata että alat änkyttämään, näet toisen silmissä miten se mittailee että oonko ääliö vai muuten vaan jälkeenjäänyt ;) Muuten on kaunista katsoa silmiin, se on ikään kuin merkki että on henkisestikin läsnä, eikä vaan fyysisesti.

Toisilla ihmisillä on intensiivinen katse, ole vaan ylpeä siitä, se on karismaattista :)

• pikkasen ujo, tosin ujo olen itsekin. Silmiin katsomista en kuitenkaan ujostele, enkä sitä, että minua katsotaan silmiin. Muuten kyllä hämmennyn, jos saan huomiota osakseni. Olen ehkä vähän outo. Eräs mies sanoi metroasemalla:"Olet muuten helvetin kaunis nainen." Hyvä, etten mennyt shokkiin. Punastuin ja halusin vajota maan alle.

• ent.tehtaantyttö

.."jos, olet hyvännäköinen nainen", niin kyllä siinä vastapuoli eli mies, hieman häkeltyy ja sopertaa jos, suoraan kun katsot silmiin, kun puhut hänelle. Eli ihan luonnollisesta reaktiosta siinä on kysymys. Suoraan katson minäkin naisena aina silmiin kun puhun toiselle on hän sitten mies tai nainen...ja vaikka jo tämän ikäinen nainen olenkin. Sinua seitsemän vuotta vanhempi nainen. Ei ole ikäkysymys tämä juttu. Kyllä minutkin hämilleen saa charmanttimies. Niin, aina joskus, näitä vastaavia tilanteita täälläkin kohdalle sitten sattuu...joten älä ole milläsikään.

• ihan tavallinen tallukka. Kauneushan on katsojan silmissä, vai miten se meni? Se lausahdus siellä metroasemalla tuli miehen suusta, joka oli pienessä sievässä.

Kiva, että sain sut nauramaan!

• ent.tehtaantyttö
        vm-64 kirjoitti:

ihan tavallinen tallukka. Kauneushan on katsojan silmissä, vai miten se meni? Se lausahdus siellä metroasemalla tuli miehen suusta, joka oli pienessä sievässä.

Kiva, että sain sut nauramaan!

että, sitä omaa "sähdentintäänsä" ei aina itse edes huomaa, kyllä kait se lämpö ja tietynlainen elämän asenne mikä on herättää meissä kiinnostusta muissa ihmisissä.Itse en lähesty ihmistä joka, on ns.kylmäkiskoinen ja naama peruslukimilla..ja katsojan silmissä se kauneus piilee.., minut tosin "pudottaa" maanpinnalle aina oma poikani, jonka naisihanne on lähes täydellinen nainen. Nuori ja kaunis. Nuori kun on itsekin. Mikä taas on ihan ymmärrettävää. Kyllä nämä lausunnot aina mieltä piristää uskoisin niin meillä naisilla kuin miehilläkin. Ainakin minun mieheni on mielissään jos, hänet huomioidaan, naisten taholta. Eikä se tarkoita mitään iskemistä tai muuta vakavampaa, meidän suomalaisten on ehkä vaikea ottaa vastaan tuota positiivista viestiä; olet kaunis, tai olet hyvännäköinen. Kulttuuriperimmäinen juttu tämäkin.Ehkä?

• Nainen, rekrytoija, 40v.

Kokisin tapasi erittäin epämiellyttävänä - jopa loukkaavana. Pieni vilaisu silloin tällöin kyllä riittää vakuuttamaan rehellisyyttä ja aitoutta, mutta vieraan ihmisen jatkuva silmiin toljottaminen on hyvin tahditonta ja moni kokee sen ahdistavana.

Pyrkisin lopettamaan keskustelun mahdollisimman nopeasti, mikäli vastapuoli tekisi kuten sinä.

• hiljainen paperi

Minä taas aloitan yleensä keskustelun ja katson silmiin.
        Ehkä ei kauheasti kannata kiinnittää silmiään toiseen, useimmat vaivaantuu.
        Minulla on taas esimies joka katsoo silmiin vain jos on valitettavaa asiasta. Silloin sen katse on kamala.Tuntuu kuin se tahtoisi repiä toiselta sisukset irti.

Aamulla kun menen työpisteeseen ja sanon huomenta, katson silmiin, hän tuijottaa
        - papereihinsa
        - kahvimukiin
        - sormiinsa

Ärsyttävää ja nyt minä puolestani alan muuttaa omaa käyttäytymistäni, huomenna katson
        - ovenpieleen
        - kattoon
        - laukkuuni...
        häntä en voi muuttaa, mutta ehkä minä voin olla myös katsomatta kehenkään.

• gg-10

asialla on puolensa...

Tiedän tunteen kun katseeni on intensiivisesti "unohtunut" tuijottamaan vieraan naisen silmiin tälle asiaani esilletuodessani. Reaktio on ollut ilmiselvä.

Sittemmin olen ottanut tavaksi siirtää katseeni toisaalle muutaman sekunnin ajaksi. Tilanteen kulku jatkuu silloin toisella tavalla.

hiljainen paperi kirjoitti:

Minä taas aloitan yleensä keskustelun ja katson silmiin.
        Ehkä ei kauheasti kannata kiinnittää silmiään toiseen, useimmat vaivaantuu.
        Minulla on taas esimies joka katsoo silmiin vain jos on valitettavaa asiasta. Silloin sen katse on kamala.Tuntuu kuin se tahtoisi repiä toiselta sisukset irti.

Aamulla kun menen työpisteeseen ja sanon huomenta, katson silmiin, hän tuijottaa
        - papereihinsa
        - kahvimukiin
        - sormiinsa

Ärsyttävää ja nyt minä puolestani alan muuttaa omaa käyttäytymistäni, huomenna katson
        - ovenpieleen
        - kattoon
        - laukkuuni...
        häntä en voi muuttaa, mutta ehkä minä voin olla myös katsomatta kehenkään.

Olen työssäni nähnyt jos jonkilaisia silmiä ja katseita ja oppinut katsomaan vaikeastikin karsastavaa tai räpsyttelevää ihmistä "silmiin". Kun sanojensa tehosteeksi katsahtaa keskustelukumppania välillä silmienväliin tai nenänvarteen ei itsekään hämmenny haastateltavan "hapuilevasta" katseesta.

• ei ehkä ole paras ilmaus kuvaamaan katsekontaktia, minkä pyrin luomaan keskustelutilanteessa. Niin, kaikkiahan ei voi miellyttää, mutta itse taas koen epämiellyttävänä, jos ihminen kenen kanssa keskustelen, vilkaisee vain silloin tällöin. Minusta se kertoo enemmän välinpitämättömyydestä.

Saanko kysyä, miksi suhtaudut minuun noin negatiivisesti?

• gg-10
        vm-64 kirjoitti:

ei ehkä ole paras ilmaus kuvaamaan katsekontaktia, minkä pyrin luomaan keskustelutilanteessa. Niin, kaikkiahan ei voi miellyttää, mutta itse taas koen epämiellyttävänä, jos ihminen kenen kanssa keskustelen, vilkaisee vain silloin tällöin. Minusta se kertoo enemmän välinpitämättömyydestä.

Saanko kysyä, miksi suhtaudut minuun noin negatiivisesti?

Nyt taisin tulla väärinymmärretyksi oikein perusteellisesti. Anteeksi vain, mulla ei ole mitään negatiivista sua kohtaan.

Siitä ite asiasta. Katsekontakti on hyvä olla. Ja välttämätön jutellessa tai keskustellessa tai on sitten ihan minkälainen neuvottelutuokio tahansa.Se on vähän sama juttu kuin vetelä kädenpuristus jos toisen katse harhailee pitkin seiniä.

• gg-10 kirjoitti:

Nyt taisin tulla väärinymmärretyksi oikein perusteellisesti. Anteeksi vain, mulla ei ole mitään negatiivista sua kohtaan.

Siitä ite asiasta. Katsekontakti on hyvä olla. Ja välttämätön jutellessa tai keskustellessa tai on sitten ihan minkälainen neuvottelutuokio tahansa.Se on vähän sama juttu kuin vetelä kädenpuristus jos toisen katse harhailee pitkin seiniä.

täällä mokailen. En sinua tarkoittanutkaan, vaan tuota rekrytoijanaista.

vm-64 kirjoitti:

täällä mokailen. En sinua tarkoittanutkaan, vaan tuota rekrytoijanaista.

Voiko anonyymiä keskustelupalstakirjoittajaa vastaan olla jotain? Ko. tapauksessa vain eriävä mielipide.

Mutta tarkemmin kirjoituksia selattuani, ymmärrän, että täällä on vastattava mairean sympaattisesti, että jonkinlaisen sisäpiirin kysyy-vastaa kuvio pysyy itsetuntoja nostattavana.

Jatka sinä sieluunporautuvia katsekontakteja, jos se mukavalta tuntuu, ihan sama.

• Nainen, rekrytoija, 40v. kirjoitti:

Voiko anonyymiä keskustelupalstakirjoittajaa vastaan olla jotain? Ko. tapauksessa vain eriävä mielipide.

Mutta tarkemmin kirjoituksia selattuani, ymmärrän, että täällä on vastattava mairean sympaattisesti, että jonkinlaisen sisäpiirin kysyy-vastaa kuvio pysyy itsetuntoja nostattavana.

Jatka sinä sieluunporautuvia katsekontakteja, jos se mukavalta tuntuu, ihan sama.

Paketillinen positiivisuutta hyvän joulun toivotuksen kera.

• en ota vastaan
        vm-64 kirjoitti:

Paketillinen positiivisuutta hyvän joulun toivotuksen kera.

lahjuksia ventovierailta.

• lahjasta
        en ota vastaan kirjoitti:

lahjuksia ventovierailta.

ei lahjuksista.

• sinun on
        lahjasta kirjoitti:

ei lahjuksista.

saatava viimeinen sana, pidä se.

• ja wastapuoli alkaa ensin pälyilemään ympärille sitten murisemaan mulle ja sitten se katsoo taas ympärille tuleeko isäntä tai emäntä auttaa et pääsis tosta pahasta ihmisestä eroon :=)
      koska se kunpi wäistää katseen on häwinnyt :=)
      ei se ei uskalla purra koska en wäistä katsetta milloinkaan tjn
      ja silloin alempiarwoinen alistuu ?
      jopa kissat ei jaksa mun tuijotusta :=))))?
      ja kääntäwät katseen pois ?
      ja kissa on sentään pomo :=)
      isotkin kissat :=)

• Eläinystävä

Tiedäthän, että tuijotus tarkoittaa hyökkäystä? "Eläin" lähettää rauhoittavia signaaleja kääntämällä katseen, haukottelemalla tai menemällä pois. Ota vastaan viesti ja jätä vieraiden jahtaaminen. Läheisten kesken tuijottelu on eriasia.

• Eläinystävä kirjoitti:

Tiedäthän, että tuijotus tarkoittaa hyökkäystä? "Eläin" lähettää rauhoittavia signaaleja kääntämällä katseen, haukottelemalla tai menemällä pois. Ota vastaan viesti ja jätä vieraiden jahtaaminen. Läheisten kesken tuijottelu on eriasia.

se joka kääntää katseen alistuu "eläimissä"
        jos olet eläin ystäwä etkä sitä tiedä olet pahasti hakusessa?

• eläinystävä
        A.DONIS kirjoitti:

se joka kääntää katseen alistuu "eläimissä"
        jos olet eläin ystäwä etkä sitä tiedä olet pahasti hakusessa?

Taidat olla todellinen "asiantuntija". Tuijotus on hyökkäystä edeltävä toimenpide. Näin sen tuntee vaistomaisesti myös ihminen. Katseen kääntäminen ei ole alistumista vaan halua rauhoittaa hyökkääjä. Mutta jos haluat kaiken alistaa, pidä pokkakisaa eläinten ja ihmisten kanssa, älä sitten ihmettele jos joku joskus hyökkää...

• itse asiaan.. tuleeko sitä edes ajatelleeksi
      katsetta, todennäköisimmin kohdistuu enimmäkseen silmiin..
      Ainakaan pälyily ei anna luotettavaa kuvaa ?)

• Löde

Epäilemättä olet kaunis nainen. Harmi kun se äijäsi o juntti.

• mistä tiedät, että äijäni o juntti? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

• Löde
        vm-64 kirjoitti:

mistä tiedät, että äijäni o juntti? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Kertoivat ne pikkufoogelit, heh...

Ei ku itte sanoit.

• Löde kirjoitti:

Kertoivat ne pikkufoogelit, heh...

Ei ku itte sanoit.

Kaikkea on näköjään tullut sanottua. Ei vaan, aika tottahan se on...Ja nyt hitsi vie, töitä tekemään.

• Putkivalo
        vm-64 kirjoitti:

Kaikkea on näköjään tullut sanottua. Ei vaan, aika tottahan se on...Ja nyt hitsi vie, töitä tekemään.

Tämän palstan motto on "kaikki mitä sanot voidaan käyttää sua vastaan" :)) Ollut samassa jamassa joskus myös :)

• Putkivalo kirjoitti:

Tämän palstan motto on "kaikki mitä sanot voidaan käyttää sua vastaan" :)) Ollut samassa jamassa joskus myös :)

sovi meille herkkiksille. Täytyisi vaan osata kovettaa itsensä. Mitenhän se onnistuisi?

• Putkivalo
        vm-64 kirjoitti:

sovi meille herkkiksille. Täytyisi vaan osata kovettaa itsensä. Mitenhän se onnistuisi?

henkilökohtaista, koska oikeastihan kukaan ei tunne sua :) kolikon takapuoli tuossa on se, että juuri siksi on niin helppoa olla ajattelematta miltä toiselta tuntuu.

Ajattele vaikka että vastapuolella on Vladimir Putin pomona :)) sen pitää vaan purkaa paineita jossain.

• vahve
        vm-64 kirjoitti:

Se onnistukaan. Jos aiot osallistua johonkiin keskusteluun asiallisesti.niin et kerkeä kissaa sanoa kun jo joku sinua on mollaamassa.
        Pakko tunnustaa että se on varmaan se paljon puhuttu suomalainen luonto joka ihmiset ajaa tähän...

• katos vaan

katos vaan kahelia

• Putkivalo

on juuri tainnut löytää peilin :)))

• hugo46

Sulla on kyky katsoa ihmisen läpi tai olet aivan
      helvetin hyvän näköinen ja kyllä itsekkin hieman
      hämmentyy jos kaunis nainen katsoo suoraan sieluun.
      Olen itse kokeillut samaa ja kyllä naisetkin joskus häkeltyy ja sievä puna nousee kasvoille.
      Katseessa on oltava tietty juttu mukana.

• miehen kanssa

puheissa olen, niin toivon hänen katsovan mieluummin silmiini, kuin rintoihini....

• tapauksen

..joka katsoo ensin silmiin, sitte rintoihin ;)

• iukkuma
        tapauksen kirjoitti:

..joka katsoo ensin silmiin, sitte rintoihin ;)

minnJe seuraavaks?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5060
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2299
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      63
      2210
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      226
      2198
    5. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      218
      1403
    6. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1374
    7. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      976
    8. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      47
      963
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      907
    10. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      879
    Aihe