Olen lähdössä Egyptiin ainakin pariksi kuukaudeksi toukokuussa. Tarkoitus on mennä Hurghadaan, mutta otin lennon vain Kairoon, koska tuli halvemmaksi. Kannattaako minun jatkaa siitä matkaa bussilla vai junalla vai millä Hurghadaan asti? Mikä tulee halvimmaksi? Onko ihan turvallista matkustaa yksin naisena siellä?
Olen käynyt maassa kaksi kertaa aikasemminkin, joten maa sinällään tuttu, nyt vain ensi kertaa "omatoimisesti" matkaan lähdössä yksin. Tukehdunko aivan totaalisesti siihen kuumuuteen?
Egyptiin kesällä
7
730
Vastaukset
- travelfreak
Hei! linja autot lähtee ihan ramses hilton hotellin kulmalta. el gouna bus. kestää 6 tuntia. lennot on edullisia. 1 tunti hurghadaan. olen tehnt monesti sen matkan. se on rankaa mut tosi hauskaa myös.jos tarvit apua voin neuvoa lisää. olen myös nainen ja matkustanut egyptissä 4 vuotta nyt.
- ----
Miksi olet menossa yksin? Ja missä aiot asua? Ja miksi noin pitkäksi aikaa? Siis en kysy tätä pahalla, vaan ihan muuten vaan, kiinnostaa :) Onko sulla tuttuja siellä vai..?
Olen itsekkin miettinyt tuota menemistä, tuttu kun asuu siellä. Mutta on vaan sellanen tuttu että en tiedä uskallanko yksin lähteä, niin pitää miettiä että kauanko oisin, jos sais tuon yhden kaverin mukaan..- kummitus//
Olen seikkailunhaluinen ja on myös tuttuja siellä. Asun luultavasti heidän luonaan. Lähde vaan ihmeessä, minäkin aluksi yritin kaveria saada mukaan, mutta eipä kellään ole varaa...
Milloin itse olisit lähdössä?
Ja olen tosiaan menossa yksin koska kukaan ei lähde mukaan ja elämäntilanne on sellainen että pystyy nyt lähtemään. Nyt tai ei koskaan ;)
Yritän luultavasti myös etsiä töitä sieltä, joka tiedän voi olla hankalaa nuorena naisena, koska en tiedä jäänkö ihan asumaan jossain vaiheessa. Se on vielä ihan auki. - travelfreak
kummitus// kirjoitti:
Olen seikkailunhaluinen ja on myös tuttuja siellä. Asun luultavasti heidän luonaan. Lähde vaan ihmeessä, minäkin aluksi yritin kaveria saada mukaan, mutta eipä kellään ole varaa...
Ja olen tosiaan menossa yksin koska kukaan ei lähde mukaan ja elämäntilanne on sellainen että pystyy nyt lähtemään. Nyt tai ei koskaan ;)
Yritän luultavasti myös etsiä töitä sieltä, joka tiedän voi olla hankalaa nuorena naisena, koska en tiedä jäänkö ihan asumaan jossain vaiheessa. Se on vielä ihan auki.avaamme spa liikkeen pian ja tarvitsemme suomalaista henkilökuntaa!! mitä koulutusta sinulla on?
- kummitus//
travelfreak kirjoitti:
avaamme spa liikkeen pian ja tarvitsemme suomalaista henkilökuntaa!! mitä koulutusta sinulla on?
Hei, minua kiinnostaisi todella tuo. Minulla on koulutusta alalle, tosin ei kosmetologi. Mihin päin Egyptiä avaatte? Kuulostaa ihan minun jutultani ;) Voisin kertoa lisää sähköpostitse. [email protected]
kummitus// kirjoitti:
Yritän luultavasti myös etsiä töitä sieltä, joka tiedän voi olla hankalaa nuorena naisena, koska en tiedä jäänkö ihan asumaan jossain vaiheessa. Se on vielä ihan auki.En niinkään sanoisi, että nuorena naisena työn saaminen on hankalaa, mutta yleisesti ottaen työn saaminen Egyptissä ulkomaalaiselle ei ole niin helppoa. Se on aika yleinen kysymys monelta joka haluaa tänne lämpimään muuttaa eikä täällä pidempään olleetkaan aina osaa auttaa paljoakaan. Itsekin olisin vaikka heti mennyt töihin jos se onnistuisi noin vain. Ainoa järkevä ratkaisu tuntuu olevan oma bisnes.
Egyptissä on laki, että sellainen työ, jonka voi egyptiläinen tehdä niin sitä ei ulkomaalainen saa. Esim. 'travelfreak' kun etsii suomenkielistä työvoimaa, niin silloin ei tietenkään egyptiläiset tätä työtä voi tehdä.
Kairossa avattiin kesällä H&M ja mielessä vilahti ajatus, että olisipa ollut ihan kiva vaikka ajankuluksi tehdä osa-aikatöitä, rahaahaan tuollaisesta työstä ei täällä juurikaan tienaa. Vaan eipä onnistu.
Lisäksi palkkataso on huono, siitä huolimatta, että elintaso on edullisempi myös. Tosin sinnikkäin Egypti-fani kyllä näilläkin summilla pärjää Egyptissä mutta leveää elämää ei vietetä. Tuttuni joka työskenteli Sharmissa jossain hotellissa, sai 300 USD kuussa ja työajat olivat kyllä pidemmät kuin 8 h eli ei jäänyt aikaa kyllä kuluttaakaan rahaa. Tosin sitten kävi vielä niin, että ensimmäisiä palkkarahoja ei koskaan kuulunut ja lopetti työn. Täällä työelämä ei ole ihan niin yksinkertaista kuin Suomessa eli jos sattuu pääsemään paikallisen palvelukseen, kannattaa pitää silmät ja korvat auki.
Työhön pitää olla myös työviisumi, turistiviisumilla ei saiSI työskennellä. Tiedän monet tekee niin, mutta...ottaahan siinä jonkinlaisen riskin, ei kai älyttömän suurta mutta kuitenkin. Ja se työviisumi ei myöskään irtoa tuosta vaan. Aika monet ulkomaalaiset pistävät pystyyn oman yrityksen.
Paras on työ, jota voisi tehdä netin välityksellä (suomal. työnantaja) näin ehkä palkkatasokin olisi inhimillinen.
Päiväkoteihin otetaan paljon 'opettajia' esim. opettamaan lapsille ihan kielien alkeita. Yleensä kai vaan sitten suosivat niitä jotka kieltä puhuvat äidinkielenään (esim. englanti, saksa jne).
Suhteet ovat valitettavasti täällä suuri apu. Myös sanovat, että paras tapa on etsiä töitä paikan päällä ja olla SINNIKÄS. Eli kun haet töitä, niin soittelet vielä perään etkä jää odottelemaan että työnantaja ottaa yhteyttä.
Niin ja Hurghada kesällä ei ole niin kuuma kuin Kairo (liikenne, saasteet ja tuulenvireen estävät rakennukset) saati saunamainen Luxor. Kyllä sen kestää hyvinkin jos 2 kk olet...mulle ainakin eri asia kun täällä on tavallaan pakko olla, niin ei se kesäkuumuus enää ole niin kivaa. Onneksi on mahis lähteä Suomeen tai Punaisellemerelle.- kummitus//
Laziza kirjoitti:
En niinkään sanoisi, että nuorena naisena työn saaminen on hankalaa, mutta yleisesti ottaen työn saaminen Egyptissä ulkomaalaiselle ei ole niin helppoa. Se on aika yleinen kysymys monelta joka haluaa tänne lämpimään muuttaa eikä täällä pidempään olleetkaan aina osaa auttaa paljoakaan. Itsekin olisin vaikka heti mennyt töihin jos se onnistuisi noin vain. Ainoa järkevä ratkaisu tuntuu olevan oma bisnes.
Egyptissä on laki, että sellainen työ, jonka voi egyptiläinen tehdä niin sitä ei ulkomaalainen saa. Esim. 'travelfreak' kun etsii suomenkielistä työvoimaa, niin silloin ei tietenkään egyptiläiset tätä työtä voi tehdä.
Kairossa avattiin kesällä H&M ja mielessä vilahti ajatus, että olisipa ollut ihan kiva vaikka ajankuluksi tehdä osa-aikatöitä, rahaahaan tuollaisesta työstä ei täällä juurikaan tienaa. Vaan eipä onnistu.
Lisäksi palkkataso on huono, siitä huolimatta, että elintaso on edullisempi myös. Tosin sinnikkäin Egypti-fani kyllä näilläkin summilla pärjää Egyptissä mutta leveää elämää ei vietetä. Tuttuni joka työskenteli Sharmissa jossain hotellissa, sai 300 USD kuussa ja työajat olivat kyllä pidemmät kuin 8 h eli ei jäänyt aikaa kyllä kuluttaakaan rahaa. Tosin sitten kävi vielä niin, että ensimmäisiä palkkarahoja ei koskaan kuulunut ja lopetti työn. Täällä työelämä ei ole ihan niin yksinkertaista kuin Suomessa eli jos sattuu pääsemään paikallisen palvelukseen, kannattaa pitää silmät ja korvat auki.
Työhön pitää olla myös työviisumi, turistiviisumilla ei saiSI työskennellä. Tiedän monet tekee niin, mutta...ottaahan siinä jonkinlaisen riskin, ei kai älyttömän suurta mutta kuitenkin. Ja se työviisumi ei myöskään irtoa tuosta vaan. Aika monet ulkomaalaiset pistävät pystyyn oman yrityksen.
Paras on työ, jota voisi tehdä netin välityksellä (suomal. työnantaja) näin ehkä palkkatasokin olisi inhimillinen.
Päiväkoteihin otetaan paljon 'opettajia' esim. opettamaan lapsille ihan kielien alkeita. Yleensä kai vaan sitten suosivat niitä jotka kieltä puhuvat äidinkielenään (esim. englanti, saksa jne).
Suhteet ovat valitettavasti täällä suuri apu. Myös sanovat, että paras tapa on etsiä töitä paikan päällä ja olla SINNIKÄS. Eli kun haet töitä, niin soittelet vielä perään etkä jää odottelemaan että työnantaja ottaa yhteyttä.
Niin ja Hurghada kesällä ei ole niin kuuma kuin Kairo (liikenne, saasteet ja tuulenvireen estävät rakennukset) saati saunamainen Luxor. Kyllä sen kestää hyvinkin jos 2 kk olet...mulle ainakin eri asia kun täällä on tavallaan pakko olla, niin ei se kesäkuumuus enää ole niin kivaa. Onneksi on mahis lähteä Suomeen tai Punaisellemerelle.Kiitos paljon informaatiosta, tuo valaisi asiaa paljon! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1587282
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1506006- 1535327
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.484747Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?554078- 733302
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.623270Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m253092- 472487
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢182399