magneetista apua...?

kipuilija

Voisinko saada apua selkävaivoihini magneetista? Selkätuet magneeteilla näyttäisivät olevat sen verran kalliita että haluaisin jotakin infoa aiheesta ennen tilaamista. Ja mistä kannattaisi tilata?

56

3054

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huijausta

      Magneetit eivät oikeasti auta mihinkään vaivaan.

      Verkostomarkkinoijat myyvät niitä ja valehtelevat, että magneeteilla kivut lähtevät, lehmät lypsävät, karpaasi hiihtää ja auto säästää bensaa.

      • asiantuntija

        on näköjään vieraillut myös täälläkin!


      • Aritta
        asiantuntija kirjoitti:

        on näköjään vieraillut myös täälläkin!

        Hän tietää kaiken!


      • teesisi mukaan
        Aritta kirjoitti:

        Hän tietää kaiken!

        Juurihan ilmoitit eräässä toisessa ketjussa, että ihmiset ovat jumalia joten miksi siis ihmettelet jos tuo henkilö kaiken tietää? Oletettavasti teksti oli ihmisen kirjoittama?


      • Aritta
        teesisi mukaan kirjoitti:

        Juurihan ilmoitit eräässä toisessa ketjussa, että ihmiset ovat jumalia joten miksi siis ihmettelet jos tuo henkilö kaiken tietää? Oletettavasti teksti oli ihmisen kirjoittama?

        meillä on kaikki tieto sisällämme, mutta monet eivät ota sitä esille.


      • miksi sinä...
        Aritta kirjoitti:

        meillä on kaikki tieto sisällämme, mutta monet eivät ota sitä esille.

        Jos sinulla on kaikki tieto sisälläsi, miksi panet enkelin asialle etsimään sinulle parkkipaikkoja? Mikset mene itse suoraan tietosi mukaan?


    • tietoa

      Magneettihoidosta infoa:

      "Tutkimusten tieteellinen näyttö tukee magneettihoidon monia sovellusmahdollisuuksia. Professori Erkki Rauhalan tutkimusten mukaan magneettihoito lisää kudosten hapenottokykyä."

      http://www.lkl.fi/index.php?page=1046

      • "näyttöä" ?

        Kyllähän siinä mainittiin "Tutkimusten tieteellinen näyttö". Mutta ei ollut mitään lähdeviitettä tai linkkiä, josta olisi voinut katsoa mikä se sellainen näyttö on.

        Googlettamalla ainutta johtolankaa "Erkki Rauhala" ei selvinnyt muuta kuin että mainittu henkilö on tutkinut happihoitoja ja kokeillut siinä yhteydessä myös jotakin magneettijuttuja. Linkkiä, josta tutkimuksen tuloksia olisi voinut katsella ei löytynyt.

        Miten oikein mahtaa olla sen "tieteellisen näytön" kanssa?


      • ----

        Rauhalan nimi taisi olla esillä näissä Oxymagnet-virityksissä. MIssä miehellä mahtoi olla professuuri?


      • Sivusta seuraaja
        "näyttöä" ? kirjoitti:

        Kyllähän siinä mainittiin "Tutkimusten tieteellinen näyttö". Mutta ei ollut mitään lähdeviitettä tai linkkiä, josta olisi voinut katsoa mikä se sellainen näyttö on.

        Googlettamalla ainutta johtolankaa "Erkki Rauhala" ei selvinnyt muuta kuin että mainittu henkilö on tutkinut happihoitoja ja kokeillut siinä yhteydessä myös jotakin magneettijuttuja. Linkkiä, josta tutkimuksen tuloksia olisi voinut katsella ei löytynyt.

        Miten oikein mahtaa olla sen "tieteellisen näytön" kanssa?

        Menehän nyt tieteellinen lapsukainen vaan nukkumaan ja herää aamulla menemääm sinne esikouluun opiskelemaan aakkosia.


    • suunnittelen

      Olen kerran kokeillut muutaman tunnin ajan sellaista selkätukea ja myös niska-hartiaseudulla pidettävää samanlaista juttua. Silloin kyllä tuntui, että niillä oli vaikutusta, pää kääntyi hyvin ja niskat tuntuivat paremmilta. En ole itsekään vielä raskinut ostaa niitä, mutta suunnitelmissa on jossain vaiheessa ostaa.

      Voisitko kokeilla jossakin sellaista, niin saisit tuntumaa. Moni ihminen kuitenkin kokee niistä olevan hyötyä.

    • avun saanut

      Miksi et mene ihan oikealle "parantajalle" hoidattamaan selkääsi kuntoon, jos siellä ei ole pysyvää vikaa.

      Itse olen parhaimman avun saanut kiropraktikolta.



      Onko sinua mitenkään tutkittu?

      Mene fysiatrille:

      http://fysiatria.net/Fysiatri.html

      Ja jos ei mitään vakavaa ole, niin hoitoon:

      http://www.kiropraktikkoliitto.fi/

      Tässä vaihtoehtoja muista koulutetuista manipulaatiohoitajista.

      Kannattaa ottaa huomioon, jotta osa on lisäksi fysioterapeutti ja näinollen heidän hoidoistaan saa KELA-korvauksen, joka tosin ei paljoa ole.

      http://www.omt.org/cgi-bin/index.php

      http://www.osteopatia.fi/

      http://www.naprapaatti.info/index.php?sivu=3


      Täällä lisätietoa vaihtoehtohoidoista ja elintärkeä oma liikunta ja venyttely.

      http://www.lkl.fi/index.php?page=1005

      http://www.tuuli.net/kunto-ohjelmat/venyttely.htm


      Manipulaatiohoitoja on tehty jo tuhansia vuosia.


      Hieronta

      Klassinen hieronta kuuluu olennaisena osana suomalaiseen terveydenhoidon kulttuuriin. Tarpeesta ja tavoitteesta riippuen hierontamenetelmiä on useita.

      Klassinen hieronta on perinteistä pehmytosakäsittelyä lihaskireyksien ja
      – jännitysten laukaisemiseksi. Muokkaamalla lihasta erilaisin ottein aineenvaihdunta tehostuu ja kipu lievittyy, ihon joustavuus paranee ja kudoksen uusiutuminen tehostuu. Hierontaa voidaan käyttää ennaltaehkäisemään vaivoja.

      Mobilisoivalla hieronnalla käsittely kohdistetaan nivelen tai nikaman ympäristökudoksiin liikkuvuuden lisäämiseksi.

      Makea kipu on sallittua, mutta tuskaiset tuntemukset eivät edistä elimistön parantavia prosesseja. Siksi on tärkeää, että kerrot tuntemuksistasi hoitajalle.
      rentouttaa
      lievittää lihasjännityksiä ja särkyjä
      parantaa nivelten liikkuvuutta
      nopeuttaa paranemista
      auttaa liikkujan lihashuollossa

      http://www.mmkuntotalo.com/index.html?n=1010

      • työlästä

        Jaa että itse pitäisi alkaa tekemään jotian kuntoutuksensa eteen? Ei käy. Kyllä jostain täytyy löytyä ihmehoito.


      • kipuilija
        työlästä kirjoitti:

        Jaa että itse pitäisi alkaa tekemään jotian kuntoutuksensa eteen? Ei käy. Kyllä jostain täytyy löytyä ihmehoito.

        Olenko jossain vaiheessa maininnut, etten ole mitään muuta tässä vielä tehnyt! En minä ihmeisiin usko, mutta jokapäiväisten kipujen kanssa eläminen laittaa kummasti miettimään vaihtoehtoja!


      • minulla auttaa
        kipuilija kirjoitti:

        Olenko jossain vaiheessa maininnut, etten ole mitään muuta tässä vielä tehnyt! En minä ihmeisiin usko, mutta jokapäiväisten kipujen kanssa eläminen laittaa kummasti miettimään vaihtoehtoja!

        Keskimäärin 80 % hyötyy riittävän tehokkaista magneeteista ja 20 % ei reagoi magneeteille mitenkään. Minuun magneetit vaikuttavat. Venyttely ja fysioterapeuttinen hoito vaan ei riitä rentouttamaan kudoksia riittävästi mutta magneetit sen mulle tekevät ja tätä kautta vähentävät tai vievät kivun.


      • tarkennusta?
        minulla auttaa kirjoitti:

        Keskimäärin 80 % hyötyy riittävän tehokkaista magneeteista ja 20 % ei reagoi magneeteille mitenkään. Minuun magneetit vaikuttavat. Venyttely ja fysioterapeuttinen hoito vaan ei riitä rentouttamaan kudoksia riittävästi mutta magneetit sen mulle tekevät ja tätä kautta vähentävät tai vievät kivun.

        "fysioterapeuttinen hoito vaan ei riitä rentouttamaan kudoksia riittävästi mutta magneetit sen mulle tekevät"

        Kuinka tehokkaita magneetteja olet käyttänyt ja millä tavalla?


      • avun saanut
        kipuilija kirjoitti:

        Olenko jossain vaiheessa maininnut, etten ole mitään muuta tässä vielä tehnyt! En minä ihmeisiin usko, mutta jokapäiväisten kipujen kanssa eläminen laittaa kummasti miettimään vaihtoehtoja!

        """Olenko jossain vaiheessa maininnut, etten ole mitään muuta tässä vielä tehnyt!"""

        Et ole missään vaiheessa edes kertonut, mikä sinua vaivaa ja mitä olet jo kokeillut ??????


      • 80-20
        tarkennusta? kirjoitti:

        "fysioterapeuttinen hoito vaan ei riitä rentouttamaan kudoksia riittävästi mutta magneetit sen mulle tekevät"

        Kuinka tehokkaita magneetteja olet käyttänyt ja millä tavalla?

        Magneettien tehot 450 - 1800 baussia. Niskakääre 450 gaussia, patja 1000 gaussia, kaulaketju 1000 gaussia, hierontalaite 1800 gaussia. Tyyny, en nyt muista, mikä oli sen gaussimäärä.


      • 80-20
        80-20 kirjoitti:

        Magneettien tehot 450 - 1800 baussia. Niskakääre 450 gaussia, patja 1000 gaussia, kaulaketju 1000 gaussia, hierontalaite 1800 gaussia. Tyyny, en nyt muista, mikä oli sen gaussimäärä.

        Tulipa kiireessä näppäilyvirhe, baussia = kuuluu olla gaussia.


      • minulla auttaa kirjoitti:

        Keskimäärin 80 % hyötyy riittävän tehokkaista magneeteista ja 20 % ei reagoi magneeteille mitenkään. Minuun magneetit vaikuttavat. Venyttely ja fysioterapeuttinen hoito vaan ei riitä rentouttamaan kudoksia riittävästi mutta magneetit sen mulle tekevät ja tätä kautta vähentävät tai vievät kivun.

        Mistä nuo prosenttiluvut ovat peräisin ja miten tutkimus on suoritettu?


      • Anonyymi
        paperiarkkipiispa kirjoitti:

        Mistä nuo prosenttiluvut ovat peräisin ja miten tutkimus on suoritettu?

        Ruahhaharuahahaaaruahahsaaa!
        Ei paperiarkkipiispat bonjaa noin monimutkasii asioita.
        Oot muuten oikeelta nimelta TERON-ARSKA.


    • ei käytännössä

      Magnetismi on ilmiönä tunnettu vaikka miten kauan mutta ei kovinkaan kauan kunnolla.

      Magneettikenttä vaikuttaa seuraavasti:

      - Muuttumaton kenttä vaikuttaa liikkuviin sähkövarauksiin.
      - Muuttuva kenttä vaikuttaa kaikkiin sähkövarauksiin.

      Magneeteilla varustettu selkätuki sisältää muuttumattoman kentän aiheuttavia kestomagneetteja. Pitäisi siis miettiä/tutkia mitä sellaisia liikkuvia sähkövarauksia ihmisessä on, joihin kenttä voisi vaikuttaa. Ja toiseksi pitäisi saada selville onko vaikutuksesta etua vai haittaa.

      Liikkuvia sähkövarauksia ihmisestä kyllä löytyy, itse asiassa ihminen ei oikeastaan muuta olekaan kuin liikkuvia sähkövarauksia. Kaikki ainehan on oman laatuistaan juuri liikkuvien sähkövarausten takia. Atomien elektroniverhot määräävät aineen kemialliset ominaisuudet ja ydin lähinnä vain ominaispainon.

      Mutta sillä tavalla rakentunutta ainetta, että magneetti siihen helposti vaikuttaisi ei ihmisestä juuri löydy. Lähinnä voisi ajatella punaisia verisoluja, jotka ovat heikosti diamagneettisia. Magneettinen selkätuki ei kyllä voi sisältää niin vahvoja magneetteja, että se millään lailla vaikuttaisi esimerkiksi verenkiertoon.

      Tietysti on mahdollista että magneettikenttä ihmiseen jotakin vaikuttaa, tarpeeksi voimakas ainakin. Mutta onko vaikutus eduksi vai haitaksi, sitä ei vielä tiedetä. Periaatteessa ollaan samassa tilanteessa kuin aikanaan radiumin kanssa: Oli keksitty uusi juttu, säteilevä aine, ja arveltiin että ilman muutahan säteily terveyttä edistää. Toisin kuitenkin kävi. Magneettien kanssa on vain se onni, että käytännön magneettien voimakkuudet eivät näillä näkymin riitä tuottamaan sen paremmin haitallisia kuin hyödyllisiäkään vaikutuksia.

      • Tietämätön fyysikko

        Ensinnäkin ihminen on sähkömagneettinen olio.
        Meillä kaikilla on sähkömagneettinen kenttä eli aura.
        Pitäisi vain tietää, minkä voimakkuuksisia magneetteja käytetään ja missä kehon osissa ja kuinka kauan.
        Minulla ei ole sitä tietoa.

        Mene magneettiterapeutille.


      • mitattu?
        Tietämätön fyysikko kirjoitti:

        Ensinnäkin ihminen on sähkömagneettinen olio.
        Meillä kaikilla on sähkömagneettinen kenttä eli aura.
        Pitäisi vain tietää, minkä voimakkuuksisia magneetteja käytetään ja missä kehon osissa ja kuinka kauan.
        Minulla ei ole sitä tietoa.

        Mene magneettiterapeutille.

        "Meillä kaikilla on sähkömagneettinen kenttä eli aura."

        Jos aura on sähkömagneettinen, se on mitattavissa. Onko sinulla jotaint tieteellisiä linkkejä joissa auran olemassaolo olisi todennettu ja sen voimakkuus mitattu?


      • todellakaan tiedä
        mitattu? kirjoitti:

        "Meillä kaikilla on sähkömagneettinen kenttä eli aura."

        Jos aura on sähkömagneettinen, se on mitattavissa. Onko sinulla jotaint tieteellisiä linkkejä joissa auran olemassaolo olisi todennettu ja sen voimakkuus mitattu?

        Auran valokuvaus Kirlian menetelmällä on jo vanha juttu viime vuosituhannen puolelta.
        Venäläinen tiedemies keksi Kirlian kuvauksen, jolla saa näkyviin ihmisen auran ja myöskin eläinten ja kasvien.

        Laitteen rakennusohjeetkin varman löytyy netistä, kun vähän googletat.


      • ulkoisesta sähkövirrasta
        todellakaan tiedä kirjoitti:

        Auran valokuvaus Kirlian menetelmällä on jo vanha juttu viime vuosituhannen puolelta.
        Venäläinen tiedemies keksi Kirlian kuvauksen, jolla saa näkyviin ihmisen auran ja myöskin eläinten ja kasvien.

        Laitteen rakennusohjeetkin varman löytyy netistä, kun vähän googletat.

        Se kirlian-kuvissa näkyvä korona syntyy kuvausmenetelmässä käytettävästä sähkövirrasta. Ei sillä ole mitään tekemistä itse kuvauskohteen kanssa. Vai miten selität kirlian-kuvissa näkyvien elottomien esineiden "aurat"?


      • kirliankuvaus
        ulkoisesta sähkövirrasta kirjoitti:

        Se kirlian-kuvissa näkyvä korona syntyy kuvausmenetelmässä käytettävästä sähkövirrasta. Ei sillä ole mitään tekemistä itse kuvauskohteen kanssa. Vai miten selität kirlian-kuvissa näkyvien elottomien esineiden "aurat"?

        "Ei sillä ole mitään tekemistä itse kuvauskohteen kanssa."
        Vai ei ole mitään tekemistä kuvauskohteen kanssa???
        Mistäs hitosta se kuva tulee, jos ei kuvattavasta kohteesta. Oletkos hieman yksinkertainen.

        "Vai miten selität kirlian-kuvissa näkyvien elottomien esineiden "aurat"?"

        Ensinnäkin aura on tietynlainen "sähkömagneettinen" kenttä. Sen taajuus on tietenkin aivan toinen, mitä meidän tavallisella sähkövirralla on.
        Kirlian kuvauksessa muutetaan auran "sähkömagneettinen" kenttä vain näkyvään muotoon.

        Toisekseen ei ole olemassa mitään elottomia esineitä. Meidän täytyy vain mennä atomitasolle tutkimaan asioita ja huomaamme, että sinun "elottomassa esineessä" käy hitonmoinen kuhina.
        Atomihan elää koko ajan ja siinäkin on koko ajan tietyntyyppisiä "sähkömagneettisia" vetovoimakenttiä. Sinun "eloton esine" ei edes pysyisi koossa, jos atomilla itsellään ja suhteessa toisiin atomeihin ei olisi näitä "sähkömagneettisia" vetovoimakenttiä.

        Loput voitkin opiskella itse.
        Alan kirjallisuutta löytyy jo lähimmästä kirjastosta ja jos englantia osaat, niin gooklettamalla löytyy asiaa.


      • elävälle
        kirliankuvaus kirjoitti:

        "Ei sillä ole mitään tekemistä itse kuvauskohteen kanssa."
        Vai ei ole mitään tekemistä kuvauskohteen kanssa???
        Mistäs hitosta se kuva tulee, jos ei kuvattavasta kohteesta. Oletkos hieman yksinkertainen.

        "Vai miten selität kirlian-kuvissa näkyvien elottomien esineiden "aurat"?"

        Ensinnäkin aura on tietynlainen "sähkömagneettinen" kenttä. Sen taajuus on tietenkin aivan toinen, mitä meidän tavallisella sähkövirralla on.
        Kirlian kuvauksessa muutetaan auran "sähkömagneettinen" kenttä vain näkyvään muotoon.

        Toisekseen ei ole olemassa mitään elottomia esineitä. Meidän täytyy vain mennä atomitasolle tutkimaan asioita ja huomaamme, että sinun "elottomassa esineessä" käy hitonmoinen kuhina.
        Atomihan elää koko ajan ja siinäkin on koko ajan tietyntyyppisiä "sähkömagneettisia" vetovoimakenttiä. Sinun "eloton esine" ei edes pysyisi koossa, jos atomilla itsellään ja suhteessa toisiin atomeihin ei olisi näitä "sähkömagneettisia" vetovoimakenttiä.

        Loput voitkin opiskella itse.
        Alan kirjallisuutta löytyy jo lähimmästä kirjastosta ja jos englantia osaat, niin gooklettamalla löytyy asiaa.

        "Vai ei ole mitään tekemistä kuvauskohteen kanssa???
        Mistäs hitosta se kuva tulee, jos ei kuvattavasta kohteesta."

        Toki se itse kohdekin on kuvassa, mutta ei se ole ainoa asia joka kuvassa on... Kuvassa näkyvä korona ei ole kohteen ominaisuus vaan kuvausmenetelmästä johtuva efekti.

        "Oletkos hieman yksinkertainen."

        En. Osaan vain sinua paremmin erotella syy- ja seuraussuhteita.

        "Sen taajuus on tietenkin aivan toinen, mitä meidän tavallisella sähkövirralla on."

        :-) Ja mikä taajuus siis on tavallisella sähkövirralla...

        "Kirlian kuvauksessa muutetaan auran "sähkömagneettinen" kenttä vain näkyvään muotoon. "

        Kuten sanoin, kuvattavalla kohteella ei ole "auraa" vaan kirliankuvassa näkyvä korona efekti syntyy kuvauksessa käytettävästä sähkövirrasta. Se on kuvausmenetelmästä, ei kohteesta johtuva.

        "Meidän täytyy vain mennä atomitasolle tutkimaan asioita ja huomaamme, että sinun "elottomassa esineessä" käy hitonmoinen kuhina."

        Jos sinä haluat määritellä elämä = liikettä, niin eipä kai sinua voi estää uusmäärittelemästä termejä. Sinun määritelmäsi mukaan jopa minun autoni on elävä, koska siinä on liikettä kahdellakin tasolla. Itse auto liikkuu ja auton atomit liikkuvat. Minä en autoani elävien olentojen joukkoon lue. Aritta luultavasti pystyisi jopa telepaattisesti kommunikoimaan minun autoni kanssa :-)


      • Tietäväinen aura
        elävälle kirjoitti:

        "Vai ei ole mitään tekemistä kuvauskohteen kanssa???
        Mistäs hitosta se kuva tulee, jos ei kuvattavasta kohteesta."

        Toki se itse kohdekin on kuvassa, mutta ei se ole ainoa asia joka kuvassa on... Kuvassa näkyvä korona ei ole kohteen ominaisuus vaan kuvausmenetelmästä johtuva efekti.

        "Oletkos hieman yksinkertainen."

        En. Osaan vain sinua paremmin erotella syy- ja seuraussuhteita.

        "Sen taajuus on tietenkin aivan toinen, mitä meidän tavallisella sähkövirralla on."

        :-) Ja mikä taajuus siis on tavallisella sähkövirralla...

        "Kirlian kuvauksessa muutetaan auran "sähkömagneettinen" kenttä vain näkyvään muotoon. "

        Kuten sanoin, kuvattavalla kohteella ei ole "auraa" vaan kirliankuvassa näkyvä korona efekti syntyy kuvauksessa käytettävästä sähkövirrasta. Se on kuvausmenetelmästä, ei kohteesta johtuva.

        "Meidän täytyy vain mennä atomitasolle tutkimaan asioita ja huomaamme, että sinun "elottomassa esineessä" käy hitonmoinen kuhina."

        Jos sinä haluat määritellä elämä = liikettä, niin eipä kai sinua voi estää uusmäärittelemästä termejä. Sinun määritelmäsi mukaan jopa minun autoni on elävä, koska siinä on liikettä kahdellakin tasolla. Itse auto liikkuu ja auton atomit liikkuvat. Minä en autoani elävien olentojen joukkoon lue. Aritta luultavasti pystyisi jopa telepaattisesti kommunikoimaan minun autoni kanssa :-)

        ":-) Ja mikä taajuus siis on tavallisella sähkövirralla..."

        :-):-):-)Siis et tiedä tavallisen sähkövirran taajuutta???
        Minä kyllä tiedän sen, mutta opiskelehan ihan itse, mikä se on. :D:D:D

        :-):-):-)"Kuten sanoin, kuvattavalla kohteella ei ole "auraa" vaan kirliankuvassa näkyvä korona efekti syntyy kuvauksessa käytettävästä sähkövirrasta. Se on kuvausmenetelmästä, ei kohteesta johtuva.":D :D ;D

        En voi mitään, ettet sinä hyväksy auran olemassaoloa. Monet ihmiset sen myös näkevät ilman kirliankuvaustakin.

        ;D Sinulla on sinun vajavainen tietosi ja ihan "ikioma totuutesi" ;D

        Enempää en väittele asiasta tietämättömien tyhmien kanssa.

        Tiedon- ja vastauksen tasosta päättelen sinut skeptikoksi, joiden kanssa ei todellakaan voi KESKUSTELLA, koska se menee aina jankkaamiseksi.


      • jämähtänyt
        Tietäväinen aura kirjoitti:

        ":-) Ja mikä taajuus siis on tavallisella sähkövirralla..."

        :-):-):-)Siis et tiedä tavallisen sähkövirran taajuutta???
        Minä kyllä tiedän sen, mutta opiskelehan ihan itse, mikä se on. :D:D:D

        :-):-):-)"Kuten sanoin, kuvattavalla kohteella ei ole "auraa" vaan kirliankuvassa näkyvä korona efekti syntyy kuvauksessa käytettävästä sähkövirrasta. Se on kuvausmenetelmästä, ei kohteesta johtuva.":D :D ;D

        En voi mitään, ettet sinä hyväksy auran olemassaoloa. Monet ihmiset sen myös näkevät ilman kirliankuvaustakin.

        ;D Sinulla on sinun vajavainen tietosi ja ihan "ikioma totuutesi" ;D

        Enempää en väittele asiasta tietämättömien tyhmien kanssa.

        Tiedon- ja vastauksen tasosta päättelen sinut skeptikoksi, joiden kanssa ei todellakaan voi KESKUSTELLA, koska se menee aina jankkaamiseksi.

        ":-):-):-)Siis et tiedä tavallisen sähkövirran taajuutta???
        Minä kyllä tiedän sen, mutta opiskelehan ihan itse, mikä se on. :D:D:D "

        Kun sinua on lakannut naurattamasta, niin mieti sen jälkeen mikä ihme se on se "tavallinen" sähkövirta... Ilmeisesti tarkoitat verkkovirtaa etkä tasavirtaa. Kenen näkökulmasta tavallinen? Voimalaitoksen vai kuluttajan? Missä kohtaa virran siirtoa mittaat sen taajuuden? Missä päin maailmaa tavallinen? Minäkin olen asunut maassa, jossa on pohjoisessa ja etelässä ollut kaksi eri taajuutta kuluttajille myytävällä verkkovirralla. Siirtoketjun eri vaiheissa en tiedä mitä taajuksia ovat käyttäneet, vaikka kai sekin olisi opiskeltavissa. Entä jos et tarkoitakaan "tavallisella sähkövirralla" ihmisen teollisesti tuottamaa sähköä? Ehkä tarkoitatkin sähkö eri muodoissaan missä se on löydettävissä luonnosta. En tiedä mitä oikein mahdat tarkoittaa "tavallisella sähkövirralla" ja missä päin maailmaa sitä katselet. Eli ehkä haluat sen kertoa.

        Ai niin, muutama hymiö kun niistä tykkäät :-) :-) :-) :-) Opettele katsomaan maailmaa vähän avarammin, äläkä jämähdä totunnaisiin kaavoihisi.

        "En voi mitään, ettet sinä hyväksy auran olemassaoloa. Monet ihmiset sen myös näkevät ilman kirliankuvaustakin."

        Monet ihmiset näkevät lentäviä lautasiakin, mutta ei se tarkoita että niitä on olemassa.

        "Tiedon- ja vastauksen tasosta päättelen sinut skeptikoksi, joiden kanssa ei todellakaan voi KESKUSTELLA, koska se menee aina jankkaamiseksi. "

        Epäilijöille pitää osata näyttää todisteita. Jos et sitä pysty tekemään, älä minua syytä. Se että jotain vain väität, ei todista mitään.


      • menihän se
        jämähtänyt kirjoitti:

        ":-):-):-)Siis et tiedä tavallisen sähkövirran taajuutta???
        Minä kyllä tiedän sen, mutta opiskelehan ihan itse, mikä se on. :D:D:D "

        Kun sinua on lakannut naurattamasta, niin mieti sen jälkeen mikä ihme se on se "tavallinen" sähkövirta... Ilmeisesti tarkoitat verkkovirtaa etkä tasavirtaa. Kenen näkökulmasta tavallinen? Voimalaitoksen vai kuluttajan? Missä kohtaa virran siirtoa mittaat sen taajuuden? Missä päin maailmaa tavallinen? Minäkin olen asunut maassa, jossa on pohjoisessa ja etelässä ollut kaksi eri taajuutta kuluttajille myytävällä verkkovirralla. Siirtoketjun eri vaiheissa en tiedä mitä taajuksia ovat käyttäneet, vaikka kai sekin olisi opiskeltavissa. Entä jos et tarkoitakaan "tavallisella sähkövirralla" ihmisen teollisesti tuottamaa sähköä? Ehkä tarkoitatkin sähkö eri muodoissaan missä se on löydettävissä luonnosta. En tiedä mitä oikein mahdat tarkoittaa "tavallisella sähkövirralla" ja missä päin maailmaa sitä katselet. Eli ehkä haluat sen kertoa.

        Ai niin, muutama hymiö kun niistä tykkäät :-) :-) :-) :-) Opettele katsomaan maailmaa vähän avarammin, äläkä jämähdä totunnaisiin kaavoihisi.

        "En voi mitään, ettet sinä hyväksy auran olemassaoloa. Monet ihmiset sen myös näkevät ilman kirliankuvaustakin."

        Monet ihmiset näkevät lentäviä lautasiakin, mutta ei se tarkoita että niitä on olemassa.

        "Tiedon- ja vastauksen tasosta päättelen sinut skeptikoksi, joiden kanssa ei todellakaan voi KESKUSTELLA, koska se menee aina jankkaamiseksi. "

        Epäilijöille pitää osata näyttää todisteita. Jos et sitä pysty tekemään, älä minua syytä. Se että jotain vain väität, ei todista mitään.

        Menihän se herne pikkupojan nenuun! :-) :D ;D


      • hyvä linkki
        Tietäväinen aura kirjoitti:

        ":-) Ja mikä taajuus siis on tavallisella sähkövirralla..."

        :-):-):-)Siis et tiedä tavallisen sähkövirran taajuutta???
        Minä kyllä tiedän sen, mutta opiskelehan ihan itse, mikä se on. :D:D:D

        :-):-):-)"Kuten sanoin, kuvattavalla kohteella ei ole "auraa" vaan kirliankuvassa näkyvä korona efekti syntyy kuvauksessa käytettävästä sähkövirrasta. Se on kuvausmenetelmästä, ei kohteesta johtuva.":D :D ;D

        En voi mitään, ettet sinä hyväksy auran olemassaoloa. Monet ihmiset sen myös näkevät ilman kirliankuvaustakin.

        ;D Sinulla on sinun vajavainen tietosi ja ihan "ikioma totuutesi" ;D

        Enempää en väittele asiasta tietämättömien tyhmien kanssa.

        Tiedon- ja vastauksen tasosta päättelen sinut skeptikoksi, joiden kanssa ei todellakaan voi KESKUSTELLA, koska se menee aina jankkaamiseksi.

        "En voi mitään, ettet sinä hyväksy auran olemassaoloa. Monet ihmiset sen myös näkevät ilman kirliankuvaustakin."

        Tässä on linkki henkilöstä, joka kykenee näkemään ihmisen auran ilman mitään apuvälineitä:

        http://www.youtube.com/watch?v=39PM03iVbqE


      • kertoa mitä tarkoitit?
        menihän se kirjoitti:

        Menihän se herne pikkupojan nenuun! :-) :D ;D

        Mutta et tainnut kuitenkaan välittää vastata, että mitä se "tavallinen sähkövirran taajuus" oikein on? Onko sellaista olemassakaan?


      • elävälle kirjoitti:

        "Vai ei ole mitään tekemistä kuvauskohteen kanssa???
        Mistäs hitosta se kuva tulee, jos ei kuvattavasta kohteesta."

        Toki se itse kohdekin on kuvassa, mutta ei se ole ainoa asia joka kuvassa on... Kuvassa näkyvä korona ei ole kohteen ominaisuus vaan kuvausmenetelmästä johtuva efekti.

        "Oletkos hieman yksinkertainen."

        En. Osaan vain sinua paremmin erotella syy- ja seuraussuhteita.

        "Sen taajuus on tietenkin aivan toinen, mitä meidän tavallisella sähkövirralla on."

        :-) Ja mikä taajuus siis on tavallisella sähkövirralla...

        "Kirlian kuvauksessa muutetaan auran "sähkömagneettinen" kenttä vain näkyvään muotoon. "

        Kuten sanoin, kuvattavalla kohteella ei ole "auraa" vaan kirliankuvassa näkyvä korona efekti syntyy kuvauksessa käytettävästä sähkövirrasta. Se on kuvausmenetelmästä, ei kohteesta johtuva.

        "Meidän täytyy vain mennä atomitasolle tutkimaan asioita ja huomaamme, että sinun "elottomassa esineessä" käy hitonmoinen kuhina."

        Jos sinä haluat määritellä elämä = liikettä, niin eipä kai sinua voi estää uusmäärittelemästä termejä. Sinun määritelmäsi mukaan jopa minun autoni on elävä, koska siinä on liikettä kahdellakin tasolla. Itse auto liikkuu ja auton atomit liikkuvat. Minä en autoani elävien olentojen joukkoon lue. Aritta luultavasti pystyisi jopa telepaattisesti kommunikoimaan minun autoni kanssa :-)

        Hörhöt varastavat tieteellisiä termejä ja määrittelevät ne uusiksi useammin kuin tuuli vaihtaa suuntaansa.


      • Anonyymi
        paperiarkkipiispa kirjoitti:

        Hörhöt varastavat tieteellisiä termejä ja määrittelevät ne uusiksi useammin kuin tuuli vaihtaa suuntaansa.

        Oot palstan pahin moninikkinen pelle .
        PAPERIARKKIPIISPA ON SIIRI-SUUTIN !


    • hoitoihin

      "Magneettikenttä sopii ortopediaan, esim.: nivelrikkoa, kulumaaluukatoa (osteoporoosi), luunmurtumia (erinomaisesti); pehmeänkudosvammaan, esim.: tennis-kyynärpäätä, golfin-kyynärpäätä, jännetyppitulehdusta; neurologiaan esim.: iskiastulehdusta, kolmoishermotulehdusta; mutta myös: palovammaa, migreeniä, haavoja."

      http://www.elisanet.fi/al.fa/page008.htm

      • sivu;)

        Aika hauska parodia ;)


      • murros menossa
        sivu;) kirjoitti:

        Aika hauska parodia ;)

        http://www.yle.fi/uutiset/ymparisto/vasen/id98608.html

        http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Maapallon magneettikentt%C3%A4 ohjaa nautoja/1135238954022

        http://www.magnethealth.fi/


        Tästä linkistä kohta 4, klikkaapa auki:
        http://www.anttiheikkila.com/sivu.php?id=12&art=4




        Lääketieteen tohtori/psykologi Paynen osoittaa tiettyjä faktoja magneettien parantavasta voimasta.



        1. Lisää verenkiertoa, joka aiheuttaa lisääntyneen hapenkuljetuksen kapasiteetin, jotka molemmat ovat perusasioita auttamaan kehoa parantamaan itse itseään.


        2. Muutokset kalsium-ionien kulussa, jotka joko voivat tuoda kalsiumia rikkoutuneeseen luuhun puolessa ajassa normaalista, tai voivat siirtää pois kalsiumia kipeytyneestä nivelestä.


        3. Ph-tasapaino, (happamuusaste) erilaisissa kehon nesteissä, on usein pois tasapainosta sairaudessa tai epänormaalissa tilanteessa. Ilmeisesti magneettihoidolla voidaan muuttaa kehon happo- emästasapainoa.


        4. Hormonituotanto endorfiinirauhasista voi joko olla lisääntynyt tai vähentynyt magneettistimulaatiolla..


        5. Entsyymiaktiviteettien ja muiden biokemiallisten prosessien muuttaminen.


        6. Rauhastoimintaan

        - Melatonin eritys

        - Käpyrauhanen on kristallinen elin, sen johdosta se magnetisoituu herkästi.

        - Melatonin vaikutus mm. hidastaa vanhenemisprosessia,
        parantaa valkuaistoimintaa, vitalisoi seksielämää sekä alentaa syöpäriskiä.


        http://www.meridiaani.fi/relain/magneettiterapia.htm


        http://www.nikken.co.uk/index.aspx


        Mitä tapahtuisi jos maapallon magneettinavat vaihtaisivat paikkaansa nyt?
        Auringon laaja-alaisen magneettikentän navat vaihtavat merkkiään kerran 11. vuodessa suunnilleen auringon pilkkujen maksivuonna. Viimeksi vuonna 2000. Maapallon magneettikenttä vaihtaa napaisuuttaan, mutta paljon harvemmin: keskimäärin muutamia kertoja miljoonassa vuodessa. Viimeksi tällainen napaisuuden vaihto tapahtui noin 750 000 vuotta sitten. Tämän päivän magneettikentän muutoksissa on sellaisia piirteitä, jotka viittaavat seuraavaan napaisuuden vaihtoon. Napaisuuden vaihtuessa magneettinen pohjoisnapa ja etelänapa vaihtavat paikkojaan.

        Muutosprosessi kestää tuhansia vuosia. Siinä maapallon magneettikenttä ensin heikkenee lähes olemattomiin ja kasvaa sitten uudestaan, mutta napaisuudeltaan vastakkaisena. Magneettiset navat eivät sellaisenaan liiku laajalti, mutta kentän ollessa pieni saattaa magneettikentässä olla useita napoja. Revontulia voidaan silloin mahdollisesti nähdä tavanomaisena ilmiönä muuallakin kuin vain napa-alueiden tuntumassa kuten nyt.

        Sähkömoottorien ja generaattorien toimintaan ei maapallon magneettikenttä vaikuta eikä napaisuuden käännöksellä ole siten suurta merkitystä teknlogisiin järjestelmiin. Magneettikompassit kyllä menettäisivät käännösprosessin aikana tehtävänsä, koska silloin magneettikentän muutokset ovat nopeita ja magneettinen pohjoissuunta muuttuu huomattavasti nopeammin kuin nykyään.

        Magneettikentän ollessa heikoimmillaan napaisuuden vaihtoprosessin puolivälissä avaruuden kosmisiltä säteilyltä suojaava magneettinen kilpi on ohut ja taustasäteily nousee silloin. Tästäkään tuskin on mitään suurta vaaraa ihmiskunnalle tai elolliselle luonnolle, koska napaisuuden käännöksen tunnetaan eri geologisista kerrostumista satoja suunnilleen parin miljardin vuoden ajalta eikä mitään eläimistön massatuhoja ole voitu yhdistää magneettisten napojen vaihtumiseen.


        http://www.poleshift.org/


        Arja Lindqvist-Niemelä: Magneettiterapia hoitomuotona (235 sivua)

        Kirjan omistuskirjoitus alkulehdillä:

        Tämä kirja on omistettu fysiologian tohtori, filosofian tohtori, liikuntatieteiden maisteri Erkki Rauhalalle, joka teki Suomessa 80- ja 90 luvuilla merkittävää tutkimustyötä magneettikenttä- ja happihoitojen parissa.

        Fysiologina hän keksi yhdistää magneettikenttä- ja happihoidon, jolloin kumpikin hoitomenetelmä tukee toinen toistaan.

        Edesmennyt Rauhala teki lääkäreistä ja yliopiston tutkijoista koostuvan tutkimusryhmänsä kanssa kansainvälistä tutkimustyötä.


        ¤

        Nää mut tuareex terveex terapoineet japanilaiset Nikken-magneettiterapiatuotteet on alunperin kexinyt ynnä kehitellyt japsilainen tyäterveyslääkäri Isamu Masuda ...

        Voin lämmöllä suasitella ... teille ja teijän tenavillekki ...

        - tyystin terapoitunut -


        > 8.7.2002
        >
        > Viimeaikaiset tutkimukset ja tuoreimmat satelliittimittaukset osoittavat, että
        > maapallon magneettikenttä on nopeasti heikkenemässä ja pohjoisen
        > pallonpuoliskon magneettinen napa liikkuu nopeammin kuin koskaan sataan vuoteen.
        > Se saavuttaa maantieteellisen pohjoisnavan tason noin 15 vuoden kuluttua.
        >
        > Tutkijat ennustavat, että maapallon magneettikenttä voi olla vaihtamassa
        > napaisuuttaan. Kyseessä on ilmiö, joka viimeksi on tapahtunut noin 750 000
        > vuotta sitten. Silloin magneettinen pohjoisnapa ja etelänapa vaihtavat
        > paikkaansa magneettikentän kääntyessä ylösalaisin. Napaisuudenvaihto kestää
        > kuitenkin tuhansia vuosia.
        >
        > Magneettikenttä syntyy maapallon ytimessä
        > Maapalloa ympäröi magneettikenttä, joka pitää kompassineulat suunnassaan.
        > Magneettikenttä syntyy maapallon sulassa rautaytimessä noin 2900 kilometrin
        > syvyydessä. Siellä kehittyy miljardien amperien suuruisia sähkövirtoja, joiden
        > magneettikenttä ympäröi koko maapallon ja joka ulottuu kauas avaruuteen.
        > Magneettikenttä ohjaa revontulia sytyttävät sähköiset hiukkaset napaseuduille
        > ja se suojaa elämää avaruuden kosmiselta säteilyltä.
        >
        > Maapallon magneettikenttään liittyy kaksi napaa, joiden kohdalla
        > magneettikentän voimavaikutus kohdistuu kohtisuoraan maanpintaan nähden.
        > Kompassineula ei tarkalleen osoita kohti magneettista napaa, koska sen suuntaan
        > vaikuttavat myös maapallon ytimessä syntyvät laaja-alaiset magneettiset häiriöt,
        > jotka ovat erisuuruisia navalla ja kompassin käyttöpaikalla. Suomessa
        > kompassineulat osoittavat keskimäärin 6 astetta itään todellisesta
        > pohjoissuunnasta. Vuosittain tämä suunta kasvaa noin kymmenesosa-asteen verran.
        >
        > Maapallon magneettikenttää ylläpitävät sähkövirrat muuttuvat kaiken aikaa.
        > Uusimpien satelliittimittausten mukaan maapallon magneettikenttä on
        > kokonaisuudessaan nopeasti heikkenemässä, suunnilleen yhden prosentin verran
        > vuosikymmenessä. Jos heikkeneminen jatkuu tällä nopeudella maapallon
        > magneettikenttä on nollilla noin tuhannen vuoden kuluttua.
        >
        > Pohjoisella pallonpuoliskon magneettinen napa on sijainnut koko 1900-luvun
        > Kanadan arktisessa saaristossa. Se on siirtynyt jatkuvasti kohti pohjoista,
        > 10-20 km vuodessa. Vuosituhannen vaihteessa napa jätti Kanadan taakseen Ellef
        > Ringnesin saaren kohdalla ja on nyt Pohjoisen Jäämeren alueella liikkuen
        > kiihtyvällä vauhdilla kohti maantieteellistä pohjoisnapaa. Sinne sen lasketaan
        > saapuvan noin vuonna 2018.
        >
        >
        > Maapallon magneettikenttä kuvaava kartta. Magneettikenttä on voimakkaimmillaan
        > magneettisilla navoilla, jotka ovat Kanadan Arktisessa saaristossa ja
        > Etelänapamantereella.
        >
        > Magneettikentän rakenne muuttumassa
        > Pohjoisen pallonpuoliskon magneettikentän rakenne muuttuu siis voimakkaasti
        > tällä hetkellä. Tämä merkitsee sitä, että tulevien vuosikymmenien aikana
        > esimerkiksi revontulien esiintymisen todennäköisimmät alueet saattavat siirtyä
        > kohti Siperian rannikkoa.
        >
        > Eteläisen pallonpuoliskon napa loittonee etelänavasta ja pohjoinen napa
        > lähestyy maantieteellistä pohjoisnapaa. Eteläinen napa on liikkunut sadassa
        > vuodessa alle 1000 km, mutta vastaava pohjoinen napa on samana aikana kulkenut
        > ainakin 1500 km. Napojen erisuuntaiset liikkeet kuvaavat maapallon
        > magneettikentän rakenteellista epäsymmetriaa pallonpuoliskojen suhteen.
        >
        > Tiedelehti Naturessa (11.4.2002) ilmestyneen ranskalais-tanskalaisen
        > tutkijaryhmän artikkelin mukaan magneettikentän epäsymmetrian lisääntyminen on
        > merkki napaisuudenvaihtoprosessin alkamisesta. Satelliittimittausten mukaan
        > magneettikentän napaisuus on jo vaihtunut laajalla alueella Afrikan eteläkärjen
        > kohdalla ja pohjoisnavan ympäristössä. Jos vastakkaisen napaisuuden alueet
        > kasvavat pinta-alaltaan, niin vähitellen magneettikentän napaisuus vaihtuu koko
        > maapallolla. Tähän muutokseen kuuluu myös magneettikentän jatkuva pienentyminen
        > kuten nyt on vallalla.
        >
        > Magneettikentän napaisuuden vaihdoksia tunnetaan eri-ikäisistä geologisista
        > kerrostumista satoja menneiden vuosimiljardien ajalta. Viimeksi kuluneen 5
        > miljoonan vuoden aikana napaisuus on vaihtunut noin 20 kertaa. Napaisuuden
        > vaihtoprosessiin kuluu yleensä tuhansia vuosia.
        >
        >
        > Maapallon magneettisen pohjoisnavan liike vuosina 1600-2005. Kuvan mukaan
        > pohjoisen pallonpuoliskon napa liikkuu nopeasti kohti maantieteellistä
        > pohjoisnapaa, jonka se sivuuttaa laskelmien mukaan noin vuonna 2018.
        >
        > Magneettikenttä toimii suojakilpenä
        > Napaisuuden vaihtumistapahtuman keskivaiheilla maapallon magneettikenttän
        > voimakkuus on pienimmillään, vain noin 10 % nykyisestä. Tällaiseen tilanteeseen
        > voidaan maapallolla joutua joidenkin satojen vuosien kuluttua, jos
        > magneettikentän kehitys jatkuu ennusteiden mukaisesti. Heikon magneettikentän
        > aikana magneettikentässä on useita napoja, joten esimerkiksi revontulien
        > esiintyminen saattaa olla tavallista muuallakin kuin vain nykyisten napojen
        > ympäristössä.
        >
        > Maapallon magneettikenttä toimii suojaavana kilpenä avaruudesta saapuvalle
        > kosmiselle säteilylle, joka on haitallista biologiselle elämälle. Napaisuuden
        > vaihtoprosessin aikana suojakilpi on heikentynyt ja elävät organismit saavat
        > useiden vuosisatojen ajan haitallista säteilyä huomattavasti enemmän kuin
        > nykyään.
        >
        > Lue lisää maapallon magneettikentästä


      • miten sattu
        murros menossa kirjoitti:

        http://www.yle.fi/uutiset/ymparisto/vasen/id98608.html

        http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Maapallon magneettikentt%C3%A4 ohjaa nautoja/1135238954022

        http://www.magnethealth.fi/


        Tästä linkistä kohta 4, klikkaapa auki:
        http://www.anttiheikkila.com/sivu.php?id=12&art=4




        Lääketieteen tohtori/psykologi Paynen osoittaa tiettyjä faktoja magneettien parantavasta voimasta.



        1. Lisää verenkiertoa, joka aiheuttaa lisääntyneen hapenkuljetuksen kapasiteetin, jotka molemmat ovat perusasioita auttamaan kehoa parantamaan itse itseään.


        2. Muutokset kalsium-ionien kulussa, jotka joko voivat tuoda kalsiumia rikkoutuneeseen luuhun puolessa ajassa normaalista, tai voivat siirtää pois kalsiumia kipeytyneestä nivelestä.


        3. Ph-tasapaino, (happamuusaste) erilaisissa kehon nesteissä, on usein pois tasapainosta sairaudessa tai epänormaalissa tilanteessa. Ilmeisesti magneettihoidolla voidaan muuttaa kehon happo- emästasapainoa.


        4. Hormonituotanto endorfiinirauhasista voi joko olla lisääntynyt tai vähentynyt magneettistimulaatiolla..


        5. Entsyymiaktiviteettien ja muiden biokemiallisten prosessien muuttaminen.


        6. Rauhastoimintaan

        - Melatonin eritys

        - Käpyrauhanen on kristallinen elin, sen johdosta se magnetisoituu herkästi.

        - Melatonin vaikutus mm. hidastaa vanhenemisprosessia,
        parantaa valkuaistoimintaa, vitalisoi seksielämää sekä alentaa syöpäriskiä.


        http://www.meridiaani.fi/relain/magneettiterapia.htm


        http://www.nikken.co.uk/index.aspx


        Mitä tapahtuisi jos maapallon magneettinavat vaihtaisivat paikkaansa nyt?
        Auringon laaja-alaisen magneettikentän navat vaihtavat merkkiään kerran 11. vuodessa suunnilleen auringon pilkkujen maksivuonna. Viimeksi vuonna 2000. Maapallon magneettikenttä vaihtaa napaisuuttaan, mutta paljon harvemmin: keskimäärin muutamia kertoja miljoonassa vuodessa. Viimeksi tällainen napaisuuden vaihto tapahtui noin 750 000 vuotta sitten. Tämän päivän magneettikentän muutoksissa on sellaisia piirteitä, jotka viittaavat seuraavaan napaisuuden vaihtoon. Napaisuuden vaihtuessa magneettinen pohjoisnapa ja etelänapa vaihtavat paikkojaan.

        Muutosprosessi kestää tuhansia vuosia. Siinä maapallon magneettikenttä ensin heikkenee lähes olemattomiin ja kasvaa sitten uudestaan, mutta napaisuudeltaan vastakkaisena. Magneettiset navat eivät sellaisenaan liiku laajalti, mutta kentän ollessa pieni saattaa magneettikentässä olla useita napoja. Revontulia voidaan silloin mahdollisesti nähdä tavanomaisena ilmiönä muuallakin kuin vain napa-alueiden tuntumassa kuten nyt.

        Sähkömoottorien ja generaattorien toimintaan ei maapallon magneettikenttä vaikuta eikä napaisuuden käännöksellä ole siten suurta merkitystä teknlogisiin järjestelmiin. Magneettikompassit kyllä menettäisivät käännösprosessin aikana tehtävänsä, koska silloin magneettikentän muutokset ovat nopeita ja magneettinen pohjoissuunta muuttuu huomattavasti nopeammin kuin nykyään.

        Magneettikentän ollessa heikoimmillaan napaisuuden vaihtoprosessin puolivälissä avaruuden kosmisiltä säteilyltä suojaava magneettinen kilpi on ohut ja taustasäteily nousee silloin. Tästäkään tuskin on mitään suurta vaaraa ihmiskunnalle tai elolliselle luonnolle, koska napaisuuden käännöksen tunnetaan eri geologisista kerrostumista satoja suunnilleen parin miljardin vuoden ajalta eikä mitään eläimistön massatuhoja ole voitu yhdistää magneettisten napojen vaihtumiseen.


        http://www.poleshift.org/


        Arja Lindqvist-Niemelä: Magneettiterapia hoitomuotona (235 sivua)

        Kirjan omistuskirjoitus alkulehdillä:

        Tämä kirja on omistettu fysiologian tohtori, filosofian tohtori, liikuntatieteiden maisteri Erkki Rauhalalle, joka teki Suomessa 80- ja 90 luvuilla merkittävää tutkimustyötä magneettikenttä- ja happihoitojen parissa.

        Fysiologina hän keksi yhdistää magneettikenttä- ja happihoidon, jolloin kumpikin hoitomenetelmä tukee toinen toistaan.

        Edesmennyt Rauhala teki lääkäreistä ja yliopiston tutkijoista koostuvan tutkimusryhmänsä kanssa kansainvälistä tutkimustyötä.


        ¤

        Nää mut tuareex terveex terapoineet japanilaiset Nikken-magneettiterapiatuotteet on alunperin kexinyt ynnä kehitellyt japsilainen tyäterveyslääkäri Isamu Masuda ...

        Voin lämmöllä suasitella ... teille ja teijän tenavillekki ...

        - tyystin terapoitunut -


        > 8.7.2002
        >
        > Viimeaikaiset tutkimukset ja tuoreimmat satelliittimittaukset osoittavat, että
        > maapallon magneettikenttä on nopeasti heikkenemässä ja pohjoisen
        > pallonpuoliskon magneettinen napa liikkuu nopeammin kuin koskaan sataan vuoteen.
        > Se saavuttaa maantieteellisen pohjoisnavan tason noin 15 vuoden kuluttua.
        >
        > Tutkijat ennustavat, että maapallon magneettikenttä voi olla vaihtamassa
        > napaisuuttaan. Kyseessä on ilmiö, joka viimeksi on tapahtunut noin 750 000
        > vuotta sitten. Silloin magneettinen pohjoisnapa ja etelänapa vaihtavat
        > paikkaansa magneettikentän kääntyessä ylösalaisin. Napaisuudenvaihto kestää
        > kuitenkin tuhansia vuosia.
        >
        > Magneettikenttä syntyy maapallon ytimessä
        > Maapalloa ympäröi magneettikenttä, joka pitää kompassineulat suunnassaan.
        > Magneettikenttä syntyy maapallon sulassa rautaytimessä noin 2900 kilometrin
        > syvyydessä. Siellä kehittyy miljardien amperien suuruisia sähkövirtoja, joiden
        > magneettikenttä ympäröi koko maapallon ja joka ulottuu kauas avaruuteen.
        > Magneettikenttä ohjaa revontulia sytyttävät sähköiset hiukkaset napaseuduille
        > ja se suojaa elämää avaruuden kosmiselta säteilyltä.
        >
        > Maapallon magneettikenttään liittyy kaksi napaa, joiden kohdalla
        > magneettikentän voimavaikutus kohdistuu kohtisuoraan maanpintaan nähden.
        > Kompassineula ei tarkalleen osoita kohti magneettista napaa, koska sen suuntaan
        > vaikuttavat myös maapallon ytimessä syntyvät laaja-alaiset magneettiset häiriöt,
        > jotka ovat erisuuruisia navalla ja kompassin käyttöpaikalla. Suomessa
        > kompassineulat osoittavat keskimäärin 6 astetta itään todellisesta
        > pohjoissuunnasta. Vuosittain tämä suunta kasvaa noin kymmenesosa-asteen verran.
        >
        > Maapallon magneettikenttää ylläpitävät sähkövirrat muuttuvat kaiken aikaa.
        > Uusimpien satelliittimittausten mukaan maapallon magneettikenttä on
        > kokonaisuudessaan nopeasti heikkenemässä, suunnilleen yhden prosentin verran
        > vuosikymmenessä. Jos heikkeneminen jatkuu tällä nopeudella maapallon
        > magneettikenttä on nollilla noin tuhannen vuoden kuluttua.
        >
        > Pohjoisella pallonpuoliskon magneettinen napa on sijainnut koko 1900-luvun
        > Kanadan arktisessa saaristossa. Se on siirtynyt jatkuvasti kohti pohjoista,
        > 10-20 km vuodessa. Vuosituhannen vaihteessa napa jätti Kanadan taakseen Ellef
        > Ringnesin saaren kohdalla ja on nyt Pohjoisen Jäämeren alueella liikkuen
        > kiihtyvällä vauhdilla kohti maantieteellistä pohjoisnapaa. Sinne sen lasketaan
        > saapuvan noin vuonna 2018.
        >
        >
        > Maapallon magneettikenttä kuvaava kartta. Magneettikenttä on voimakkaimmillaan
        > magneettisilla navoilla, jotka ovat Kanadan Arktisessa saaristossa ja
        > Etelänapamantereella.
        >
        > Magneettikentän rakenne muuttumassa
        > Pohjoisen pallonpuoliskon magneettikentän rakenne muuttuu siis voimakkaasti
        > tällä hetkellä. Tämä merkitsee sitä, että tulevien vuosikymmenien aikana
        > esimerkiksi revontulien esiintymisen todennäköisimmät alueet saattavat siirtyä
        > kohti Siperian rannikkoa.
        >
        > Eteläisen pallonpuoliskon napa loittonee etelänavasta ja pohjoinen napa
        > lähestyy maantieteellistä pohjoisnapaa. Eteläinen napa on liikkunut sadassa
        > vuodessa alle 1000 km, mutta vastaava pohjoinen napa on samana aikana kulkenut
        > ainakin 1500 km. Napojen erisuuntaiset liikkeet kuvaavat maapallon
        > magneettikentän rakenteellista epäsymmetriaa pallonpuoliskojen suhteen.
        >
        > Tiedelehti Naturessa (11.4.2002) ilmestyneen ranskalais-tanskalaisen
        > tutkijaryhmän artikkelin mukaan magneettikentän epäsymmetrian lisääntyminen on
        > merkki napaisuudenvaihtoprosessin alkamisesta. Satelliittimittausten mukaan
        > magneettikentän napaisuus on jo vaihtunut laajalla alueella Afrikan eteläkärjen
        > kohdalla ja pohjoisnavan ympäristössä. Jos vastakkaisen napaisuuden alueet
        > kasvavat pinta-alaltaan, niin vähitellen magneettikentän napaisuus vaihtuu koko
        > maapallolla. Tähän muutokseen kuuluu myös magneettikentän jatkuva pienentyminen
        > kuten nyt on vallalla.
        >
        > Magneettikentän napaisuuden vaihdoksia tunnetaan eri-ikäisistä geologisista
        > kerrostumista satoja menneiden vuosimiljardien ajalta. Viimeksi kuluneen 5
        > miljoonan vuoden aikana napaisuus on vaihtunut noin 20 kertaa. Napaisuuden
        > vaihtoprosessiin kuluu yleensä tuhansia vuosia.
        >
        >
        > Maapallon magneettisen pohjoisnavan liike vuosina 1600-2005. Kuvan mukaan
        > pohjoisen pallonpuoliskon napa liikkuu nopeasti kohti maantieteellistä
        > pohjoisnapaa, jonka se sivuuttaa laskelmien mukaan noin vuonna 2018.
        >
        > Magneettikenttä toimii suojakilpenä
        > Napaisuuden vaihtumistapahtuman keskivaiheilla maapallon magneettikenttän
        > voimakkuus on pienimmillään, vain noin 10 % nykyisestä. Tällaiseen tilanteeseen
        > voidaan maapallolla joutua joidenkin satojen vuosien kuluttua, jos
        > magneettikentän kehitys jatkuu ennusteiden mukaisesti. Heikon magneettikentän
        > aikana magneettikentässä on useita napoja, joten esimerkiksi revontulien
        > esiintyminen saattaa olla tavallista muuallakin kuin vain nykyisten napojen
        > ympäristössä.
        >
        > Maapallon magneettikenttä toimii suojaavana kilpenä avaruudesta saapuvalle
        > kosmiselle säteilylle, joka on haitallista biologiselle elämälle. Napaisuuden
        > vaihtoprosessin aikana suojakilpi on heikentynyt ja elävät organismit saavat
        > useiden vuosisatojen ajan haitallista säteilyä huomattavasti enemmän kuin
        > nykyään.
        >
        > Lue lisää maapallon magneettikentästä

        Luin tänään tuota Kryon III-kirjaa (Ihmishengen alkemia) (hih hih, kas kummaa! : ) ja totesin taas
        vain, että kyllä on elämä oivalluksia tulvillaan. : )

        Mietin sitä, kun sinä juttelit niistä magneettipeittojen ja patjojen
        vaikutuksesta... Tuossa kirjassahan oli selvästi ihan samaa asiaa:

        Kirjan alkupuoliskolla:

        "Tässä on teille eräs toinen paljastus: Te olette ehkä ajatelleet
        aiemmin, että magnetismi vahingoittaa solujanne samaan tapaan kuin
        säteily. Niin ei kuitenkaan tapahdu, sillä magnetismi antaa teidän
        soluillenne ohjeet toimia erilailla ja tehdä erilaisia asioita.
        Todisteena tästä me pyydämme teidän tiedettänne tulevaisuudessa
        altistamaan soluja kaikenlaisille pienille magneettikentille. Käyttäkää
        erityyppisiä ihmissoluja ja tarkkailkaa tuloksia. Me takaamme, että te
        tulette näkemään, kuinka nämä solut erittävät kemikaaleja, joita te ette
        ole koskaan aiemmin nähneet näissä olosuhteissa. Jotkut jopa kasvavat
        nopeasti. Solut eivät vahingoitu, mutta sen jälkeen, kun ne on altistettu
        magneettikentille, ne tulevat toimimaan eri tavalla. Nyt te tiedätte,
        mistä Atlantikseksi kutsumassanne paikassa olleessa Nuoruudentemppelissä
        oikein oli kyse! Sillä se oli magneettinen laitteisto, ja kohdeihmisen
        magneettileimaa muutettiin. Magneettiset ohjeet kumosivat
        kuolemanhormoonin ja soivat tuolle ihmmiselle kolme lisävuotta nuorena,
        kunnes tuo hormooni alkoi jälleen toimia alkuperäisen suunnitelman mukaisesti tässä
        alennetussa kosmisessa energiassa."

        Tämä on siis vain osa kokonaisuudesta, mutta kun luin sitä, minusta tuntui,
        että on pakko kertoa siitä sinulle

        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


        Kryon V-tarina: Matkalla kotiin
        (IBSN 951 - 95051 - 4 - 8). Ni eikö mitä, siäll'ki sivulla 85 törmäsi raas tähän magnetismiin ... Huviksein kopsaan tähän siit' hiukka:

        -- Vihreä antoi Mikelle neuvoja ruuasta, kasveista, yrteistä sekä siitä, miten keho tasapainotti itsensä luonnollisesti. Mike ihasteli sitä, miten solut työskentelivät yhdessä, aivan kuin ne olisivat jotenkin "tienneet" jotain, mitä Mike ei tiennyt. Se kaikki oli niin upeaa! Vihreä kertoi Mikelle, että jokaisessa elimessä ja jokaisessa solussa oli hienostunut magneettipolariteetti.

        Taaskin solut "tiesivät", mitä se oli, ja pyrkivät itsestään saavuttamaan täydellisen tasapainon. Tasapainossa ollessaan jokainen solu kykeni uusiutumaan täydellisesti, ja Mike oppi, miten keho uusiutui jatkuvasti. Lopuksi hän esitti Vihreälle hassun kysymyksen: "Näyttää siltä, että minun soluni - tarkoitan ME - olemme hyvin älykkäitä, kun on kyse biologian tasapainoittamisesta. Miksi minä olen näennäisesti pimennossa tässä prosessissa? Enkö voisi jotenkin osallistua tähän tilanteeseen? Minun mielelläni ei oikeastaan ole sitä tietoa, jota soluilla on. Missä minä, Mike, astun mukaan kuvaan?"

        Hassua, että kysyt tätä, Michael Thomas, puhdastahtoinen!" Vihreä painotti "puhdastahtoinen"-osaa, ja Mike tiesi mitä oli tulossa.

        Vihreä jatkoi, "Sinun kehosi odottaa sinun vain kunnioittavan sitä oikealla ravinnolla, ymmärryksellä ympäristötekijöistä sekä ylläpidolla, ja se huolehtii muusta. Tähän mennessä olet oppinut sen, miten se saadaan voimaan hyvin, miten sitä ravitaan oikein, ja miten sille annetaan fyysistä harjoitusta. Sinun elimistösi on tyytyväinen ja kiireinen, vaikket tekisi mitään muuta. No niin, sinun on aika ymmärtää henkesi koe, sillä sinun täytyy antaa kehollesi jotain, mitä se ei koskaan voisi tehdä itse. Tiedätkö, mikä se on?"

        Mike luuli tietävänsä ...


      • murros menossa kirjoitti:

        http://www.yle.fi/uutiset/ymparisto/vasen/id98608.html

        http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Maapallon magneettikentt%C3%A4 ohjaa nautoja/1135238954022

        http://www.magnethealth.fi/


        Tästä linkistä kohta 4, klikkaapa auki:
        http://www.anttiheikkila.com/sivu.php?id=12&art=4




        Lääketieteen tohtori/psykologi Paynen osoittaa tiettyjä faktoja magneettien parantavasta voimasta.



        1. Lisää verenkiertoa, joka aiheuttaa lisääntyneen hapenkuljetuksen kapasiteetin, jotka molemmat ovat perusasioita auttamaan kehoa parantamaan itse itseään.


        2. Muutokset kalsium-ionien kulussa, jotka joko voivat tuoda kalsiumia rikkoutuneeseen luuhun puolessa ajassa normaalista, tai voivat siirtää pois kalsiumia kipeytyneestä nivelestä.


        3. Ph-tasapaino, (happamuusaste) erilaisissa kehon nesteissä, on usein pois tasapainosta sairaudessa tai epänormaalissa tilanteessa. Ilmeisesti magneettihoidolla voidaan muuttaa kehon happo- emästasapainoa.


        4. Hormonituotanto endorfiinirauhasista voi joko olla lisääntynyt tai vähentynyt magneettistimulaatiolla..


        5. Entsyymiaktiviteettien ja muiden biokemiallisten prosessien muuttaminen.


        6. Rauhastoimintaan

        - Melatonin eritys

        - Käpyrauhanen on kristallinen elin, sen johdosta se magnetisoituu herkästi.

        - Melatonin vaikutus mm. hidastaa vanhenemisprosessia,
        parantaa valkuaistoimintaa, vitalisoi seksielämää sekä alentaa syöpäriskiä.


        http://www.meridiaani.fi/relain/magneettiterapia.htm


        http://www.nikken.co.uk/index.aspx


        Mitä tapahtuisi jos maapallon magneettinavat vaihtaisivat paikkaansa nyt?
        Auringon laaja-alaisen magneettikentän navat vaihtavat merkkiään kerran 11. vuodessa suunnilleen auringon pilkkujen maksivuonna. Viimeksi vuonna 2000. Maapallon magneettikenttä vaihtaa napaisuuttaan, mutta paljon harvemmin: keskimäärin muutamia kertoja miljoonassa vuodessa. Viimeksi tällainen napaisuuden vaihto tapahtui noin 750 000 vuotta sitten. Tämän päivän magneettikentän muutoksissa on sellaisia piirteitä, jotka viittaavat seuraavaan napaisuuden vaihtoon. Napaisuuden vaihtuessa magneettinen pohjoisnapa ja etelänapa vaihtavat paikkojaan.

        Muutosprosessi kestää tuhansia vuosia. Siinä maapallon magneettikenttä ensin heikkenee lähes olemattomiin ja kasvaa sitten uudestaan, mutta napaisuudeltaan vastakkaisena. Magneettiset navat eivät sellaisenaan liiku laajalti, mutta kentän ollessa pieni saattaa magneettikentässä olla useita napoja. Revontulia voidaan silloin mahdollisesti nähdä tavanomaisena ilmiönä muuallakin kuin vain napa-alueiden tuntumassa kuten nyt.

        Sähkömoottorien ja generaattorien toimintaan ei maapallon magneettikenttä vaikuta eikä napaisuuden käännöksellä ole siten suurta merkitystä teknlogisiin järjestelmiin. Magneettikompassit kyllä menettäisivät käännösprosessin aikana tehtävänsä, koska silloin magneettikentän muutokset ovat nopeita ja magneettinen pohjoissuunta muuttuu huomattavasti nopeammin kuin nykyään.

        Magneettikentän ollessa heikoimmillaan napaisuuden vaihtoprosessin puolivälissä avaruuden kosmisiltä säteilyltä suojaava magneettinen kilpi on ohut ja taustasäteily nousee silloin. Tästäkään tuskin on mitään suurta vaaraa ihmiskunnalle tai elolliselle luonnolle, koska napaisuuden käännöksen tunnetaan eri geologisista kerrostumista satoja suunnilleen parin miljardin vuoden ajalta eikä mitään eläimistön massatuhoja ole voitu yhdistää magneettisten napojen vaihtumiseen.


        http://www.poleshift.org/


        Arja Lindqvist-Niemelä: Magneettiterapia hoitomuotona (235 sivua)

        Kirjan omistuskirjoitus alkulehdillä:

        Tämä kirja on omistettu fysiologian tohtori, filosofian tohtori, liikuntatieteiden maisteri Erkki Rauhalalle, joka teki Suomessa 80- ja 90 luvuilla merkittävää tutkimustyötä magneettikenttä- ja happihoitojen parissa.

        Fysiologina hän keksi yhdistää magneettikenttä- ja happihoidon, jolloin kumpikin hoitomenetelmä tukee toinen toistaan.

        Edesmennyt Rauhala teki lääkäreistä ja yliopiston tutkijoista koostuvan tutkimusryhmänsä kanssa kansainvälistä tutkimustyötä.


        ¤

        Nää mut tuareex terveex terapoineet japanilaiset Nikken-magneettiterapiatuotteet on alunperin kexinyt ynnä kehitellyt japsilainen tyäterveyslääkäri Isamu Masuda ...

        Voin lämmöllä suasitella ... teille ja teijän tenavillekki ...

        - tyystin terapoitunut -


        > 8.7.2002
        >
        > Viimeaikaiset tutkimukset ja tuoreimmat satelliittimittaukset osoittavat, että
        > maapallon magneettikenttä on nopeasti heikkenemässä ja pohjoisen
        > pallonpuoliskon magneettinen napa liikkuu nopeammin kuin koskaan sataan vuoteen.
        > Se saavuttaa maantieteellisen pohjoisnavan tason noin 15 vuoden kuluttua.
        >
        > Tutkijat ennustavat, että maapallon magneettikenttä voi olla vaihtamassa
        > napaisuuttaan. Kyseessä on ilmiö, joka viimeksi on tapahtunut noin 750 000
        > vuotta sitten. Silloin magneettinen pohjoisnapa ja etelänapa vaihtavat
        > paikkaansa magneettikentän kääntyessä ylösalaisin. Napaisuudenvaihto kestää
        > kuitenkin tuhansia vuosia.
        >
        > Magneettikenttä syntyy maapallon ytimessä
        > Maapalloa ympäröi magneettikenttä, joka pitää kompassineulat suunnassaan.
        > Magneettikenttä syntyy maapallon sulassa rautaytimessä noin 2900 kilometrin
        > syvyydessä. Siellä kehittyy miljardien amperien suuruisia sähkövirtoja, joiden
        > magneettikenttä ympäröi koko maapallon ja joka ulottuu kauas avaruuteen.
        > Magneettikenttä ohjaa revontulia sytyttävät sähköiset hiukkaset napaseuduille
        > ja se suojaa elämää avaruuden kosmiselta säteilyltä.
        >
        > Maapallon magneettikenttään liittyy kaksi napaa, joiden kohdalla
        > magneettikentän voimavaikutus kohdistuu kohtisuoraan maanpintaan nähden.
        > Kompassineula ei tarkalleen osoita kohti magneettista napaa, koska sen suuntaan
        > vaikuttavat myös maapallon ytimessä syntyvät laaja-alaiset magneettiset häiriöt,
        > jotka ovat erisuuruisia navalla ja kompassin käyttöpaikalla. Suomessa
        > kompassineulat osoittavat keskimäärin 6 astetta itään todellisesta
        > pohjoissuunnasta. Vuosittain tämä suunta kasvaa noin kymmenesosa-asteen verran.
        >
        > Maapallon magneettikenttää ylläpitävät sähkövirrat muuttuvat kaiken aikaa.
        > Uusimpien satelliittimittausten mukaan maapallon magneettikenttä on
        > kokonaisuudessaan nopeasti heikkenemässä, suunnilleen yhden prosentin verran
        > vuosikymmenessä. Jos heikkeneminen jatkuu tällä nopeudella maapallon
        > magneettikenttä on nollilla noin tuhannen vuoden kuluttua.
        >
        > Pohjoisella pallonpuoliskon magneettinen napa on sijainnut koko 1900-luvun
        > Kanadan arktisessa saaristossa. Se on siirtynyt jatkuvasti kohti pohjoista,
        > 10-20 km vuodessa. Vuosituhannen vaihteessa napa jätti Kanadan taakseen Ellef
        > Ringnesin saaren kohdalla ja on nyt Pohjoisen Jäämeren alueella liikkuen
        > kiihtyvällä vauhdilla kohti maantieteellistä pohjoisnapaa. Sinne sen lasketaan
        > saapuvan noin vuonna 2018.
        >
        >
        > Maapallon magneettikenttä kuvaava kartta. Magneettikenttä on voimakkaimmillaan
        > magneettisilla navoilla, jotka ovat Kanadan Arktisessa saaristossa ja
        > Etelänapamantereella.
        >
        > Magneettikentän rakenne muuttumassa
        > Pohjoisen pallonpuoliskon magneettikentän rakenne muuttuu siis voimakkaasti
        > tällä hetkellä. Tämä merkitsee sitä, että tulevien vuosikymmenien aikana
        > esimerkiksi revontulien esiintymisen todennäköisimmät alueet saattavat siirtyä
        > kohti Siperian rannikkoa.
        >
        > Eteläisen pallonpuoliskon napa loittonee etelänavasta ja pohjoinen napa
        > lähestyy maantieteellistä pohjoisnapaa. Eteläinen napa on liikkunut sadassa
        > vuodessa alle 1000 km, mutta vastaava pohjoinen napa on samana aikana kulkenut
        > ainakin 1500 km. Napojen erisuuntaiset liikkeet kuvaavat maapallon
        > magneettikentän rakenteellista epäsymmetriaa pallonpuoliskojen suhteen.
        >
        > Tiedelehti Naturessa (11.4.2002) ilmestyneen ranskalais-tanskalaisen
        > tutkijaryhmän artikkelin mukaan magneettikentän epäsymmetrian lisääntyminen on
        > merkki napaisuudenvaihtoprosessin alkamisesta. Satelliittimittausten mukaan
        > magneettikentän napaisuus on jo vaihtunut laajalla alueella Afrikan eteläkärjen
        > kohdalla ja pohjoisnavan ympäristössä. Jos vastakkaisen napaisuuden alueet
        > kasvavat pinta-alaltaan, niin vähitellen magneettikentän napaisuus vaihtuu koko
        > maapallolla. Tähän muutokseen kuuluu myös magneettikentän jatkuva pienentyminen
        > kuten nyt on vallalla.
        >
        > Magneettikentän napaisuuden vaihdoksia tunnetaan eri-ikäisistä geologisista
        > kerrostumista satoja menneiden vuosimiljardien ajalta. Viimeksi kuluneen 5
        > miljoonan vuoden aikana napaisuus on vaihtunut noin 20 kertaa. Napaisuuden
        > vaihtoprosessiin kuluu yleensä tuhansia vuosia.
        >
        >
        > Maapallon magneettisen pohjoisnavan liike vuosina 1600-2005. Kuvan mukaan
        > pohjoisen pallonpuoliskon napa liikkuu nopeasti kohti maantieteellistä
        > pohjoisnapaa, jonka se sivuuttaa laskelmien mukaan noin vuonna 2018.
        >
        > Magneettikenttä toimii suojakilpenä
        > Napaisuuden vaihtumistapahtuman keskivaiheilla maapallon magneettikenttän
        > voimakkuus on pienimmillään, vain noin 10 % nykyisestä. Tällaiseen tilanteeseen
        > voidaan maapallolla joutua joidenkin satojen vuosien kuluttua, jos
        > magneettikentän kehitys jatkuu ennusteiden mukaisesti. Heikon magneettikentän
        > aikana magneettikentässä on useita napoja, joten esimerkiksi revontulien
        > esiintyminen saattaa olla tavallista muuallakin kuin vain nykyisten napojen
        > ympäristössä.
        >
        > Maapallon magneettikenttä toimii suojaavana kilpenä avaruudesta saapuvalle
        > kosmiselle säteilylle, joka on haitallista biologiselle elämälle. Napaisuuden
        > vaihtoprosessin aikana suojakilpi on heikentynyt ja elävät organismit saavat
        > useiden vuosisatojen ajan haitallista säteilyä huomattavasti enemmän kuin
        > nykyään.
        >
        > Lue lisää maapallon magneettikentästä

        Mistä "tiedät" tämän kaiken esittämäsi todeksi (jota se ei tutkitusti ole)?

        --
        lunnin.tutka


      • Anonyymi
        paperiarkkipiispa kirjoitti:

        Mistä "tiedät" tämän kaiken esittämäsi todeksi (jota se ei tutkitusti ole)?

        --
        lunnin.tutka

        Koska Oot tuo LUNNIN- TUTKA alias PAPERIARKKIPIISPA.


    • liian heikkoja

      Vaihtoehtoishoidoissa käytettävät magneetit ovat miljoonia kertoja liian heikkoja aiheuttaakseen sinussa mitään fysiologisia muutoksia. Ne eivät pysty vaikuttamaan edes veressäsi olevaan rautaan. Mikäli haluat kokeilla vahvoja magneetteja, voi löytää niitä jostain teollisuuslaitoksista tai tutkimuskeskuksista.

      • Lisää tietojako

        Sinä et valitettavasti tiedä mitään.

        Jo pienetkin magneetit vaikuttavat soluihin tosi paljon ja niiden kanssa tulisi olla erittäin varovainen.

        PITÄÄ TODELLAKIN TIETÄÄ, MITÄ TEKEE MAGNEETTIEN KANSSA.

        Kannattaa konsultoida magneettihoitajia.


      • tuon asian?
        Lisää tietojako kirjoitti:

        Sinä et valitettavasti tiedä mitään.

        Jo pienetkin magneetit vaikuttavat soluihin tosi paljon ja niiden kanssa tulisi olla erittäin varovainen.

        PITÄÄ TODELLAKIN TIETÄÄ, MITÄ TEKEE MAGNEETTIEN KANSSA.

        Kannattaa konsultoida magneettihoitajia.

        "Jo pienetkin magneetit vaikuttavat soluihin tosi paljon ja niiden kanssa tulisi olla erittäin varovainen."

        Onko sinulla jokin tieteellinen lähde tuolle tiedollesi? Minulla on ollut vuosikaudet esim. jääkaapin ovessa magneetteja eivätkä ne ole vaikuttaneet minuun mitenkään vaikka aina joskus niitä varomattomasti koskettelen.


      • Lisää tietojako kirjoitti:

        Sinä et valitettavasti tiedä mitään.

        Jo pienetkin magneetit vaikuttavat soluihin tosi paljon ja niiden kanssa tulisi olla erittäin varovainen.

        PITÄÄ TODELLAKIN TIETÄÄ, MITÄ TEKEE MAGNEETTIEN KANSSA.

        Kannattaa konsultoida magneettihoitajia.

        No, mitä sinä sitten "tiedät"? Minä tiedän hyvin paljon sähköstä, magnetismista, sähkömagneettisesta säteilystä ja muusta siltä alalta. Mitä tapahtuu sinun mielestäsi, jos noita "hoitomagneetteja" käyttää "väärin"? Rannekello voi kärsiä, toki.

        "Magneettihoitajien" konsultointi onkin varmasti kannattavaa noiden puoskareiden pankkitilin kannalta.


    • Wikipedia
      • on kemiaa?

        Eihän se tarvitse muuta kuin niitä kemian teollisuuden tuotteita pysyäkseen terveenä, hyvinvoivana ja pitkäikäisenä?

        Vielä magneetteja ja sähköjäkin.
        Puoskarointia!


    • Tietämätöntyytyväinen

      En halua järkyttää kenenkään maailmankuvaa mutta aika kauan tuntuu hoitoihin menevän aikaa ja rahaa kun yhdellä cipralex tabletilla kaikki oireet katoavat välittömästi. Toinen tapa kadottaa oireet on ymmärtää oma ahdistuksen lähde ja poistaa se elämästä ja tähän kaikkeen menee aikaa vain sen verran kun saa lääkäriltä reseptin. Kätevää...ei tarvita etes tietoa kuin yhdensanan verran...cipralex. Ei tarvii etes googlettaa.

      • todista

        Korvaako cipralex magneetit???
        Esitä todisteet, niin uskon!
        Eli tieteellinen tutkimus asiasta.


    • Fyysikko

      Tämä kuuluu joukkoon "ihmelaitteet", joiden magneettikentät sekä taajuudet ovat niin pieniä, ettei niillä ole minkäänlaista vaikutusta. Tästä laitteesta ei el kerrottu käytännössä mitään oleellista tietoa kuten magneettikentän voimakkuus laitteen pinnalla, magneettikentän muoto sekä käytettävät taajuudet. erään vastaavanlaisen (tutkitun) laitteen lämpövaikutus on sen verran, että täysin ympäristöstä termisesti erotetun ihmiskudoksen lämpötilan nosto yhdellä asteella kestäisi mnoin 10 miljoonaa vuotta. Jos taas verrataan näilä laitteilla indusoitua sähkökenttää (sähkömotorinen voima) hermosoluissa (syntaksien solukalvojen yli) esiintyviin sähkökenttin, niin ne ovat suuruusluokkaa kymmenesmiljardisosa syntaksesissa esiintyviin sähkökenttiin.
      Npeasti muuttuvilla (hyvin nopea purske) hyvin voimakkailla magneettikentillä voidaan kyllä saada stimulaatiota aikaan esimerkiksi aivoissa, mutta silloin puhutaan erittäin voimakkaista laitteista, joita on muutama Suomessakin lähinnä tutkimuskäytössä.

      Näillä kymmeniä - tuhansia euroja maksavilla "magneettihoitolaiteilla" tehdään hyvää vain niiden myyjien pankkitilille. Aika kallista pasebohoitoa!

      • Lunnin_tutka

        Juuri näin.

        > Magneettiset ohjeet kumosivat kuolemanhormoonin ja soivat tuolle ihmmiselle

        Ei näin.


    • Anonyymi

      Enkeli ilmestyi minulle ja sanoi, että magneettiterapia auttaa aina.


      Enkeliterveisin Aritta

    • Anonyymi

      Magnetismi pitää maailman hengissä!

      • Näin voidaan kyllä sanoa. Tiede on osoittanut Maan magneettikentän suojaavan meitä kosmiselta säteilyltä.


    • Anonyymi

      Onko magneeteista apua "täyspäisille"?

      • Anonyymi

        Lue vastaus huolellisemmin, niin opit jotakin. Tällä kertaa voin auttaa sinua koulutehtävässäsi. Magneeteista, joita vaihtoehtohoitomenetelminä markkinoidaan, ei ole apua kenellekään minkään vaivan tai sairauden hoidossa.

        - Eikö olekin ikävää, kun sinulle ei ole enää nimimerkkejä tarjolla varastettavaksi?


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe