Saatko apua

viivi-amaldiina

selänpesussa, vai onko se oman käden varassa.
Kävin aamusaunassa ja taaskin selkäni pestiin ihan pyytämättä, kuin myös minä pesin mieheni selän.
Tärkeä toimenpide meidän huushollissa, mites teillä.

40

1215

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ent.tehtaantyttö

toistemme selät pestään, mieheni kanssa. Poika sitten, tarvitseekin tuota henkilökohtaista pesu-ohjausta joka, ikinen ilta. Kun on erilainen kaveri. (ei onnistu tuo pesemishomma muuten). No, mies meillä sen tekee, minä ohjaan sitten tuossa hampaiden pesussa...

• viivi-amaldiina

ei aina (tarkoitan nyt itseäni) ajattele asiaa syvemmältä niin kuin se teidänki perheessä on, apua on annettava toiselle erilaisuuden takia.
        Teillä hoituu asiat yhteispelillä. Hyvää Joulun odotusta koko perheelle.

• ent.tehtaantyttö
        viivi-amaldiina kirjoitti:

ei aina (tarkoitan nyt itseäni) ajattele asiaa syvemmältä niin kuin se teidänki perheessä on, apua on annettava toiselle erilaisuuden takia.
        Teillä hoituu asiat yhteispelillä. Hyvää Joulun odotusta koko perheelle.

Hyvää Joulun odotusta. Kyllä meillä luontevasti yhteispelillä hommat kotona hoidetaan, emme ole koskaan näistä asioista edes ole riidelleet, kumpikin kun toista ihmisenä oikein arvostaa, siitä olenkin miehelleni kiitollinen, hän kun on luontevasti tukena tässä pojan hoitamisessa. Ei tarvitse koskaan "kerjätä" apua. Neljä kättä, on enemmän kuin kaksi käsiparia.

• Soopankokki

Miten se poika niin kovasti likaantuu, että joka ilta pitää selkä pestä?

• mutta onneksi

harjassa on varsi.

• viivi-amaldiina

harja ja sitten toinen oikein pehmeä pesin, mutta ei ne korvaa toisen pesutulosta.
        Harjasta tippuu välillä koko harja pois, ja raavi sitten sillä pelkällä kepillä, ei onnistu.:)

• Notkea

harja ja sitten toinen oikein pehmeä pesin, mutta ei ne korvaa toisen pesutulosta.
        Harjasta tippuu välillä koko harja pois, ja raavi sitten sillä pelkällä kepillä, ei onnistu.:)

kädet taivu sen vertaa? Viisikymppisenä ei pitäisi vielä olla niin koppurassa.

• viivi-amaldiina
        Notkea kirjoitti:

koppurassa, kädet ei yllä jokakohtaan selässä. :)

• ent.tehtaantyttö
        Notkea kirjoitti:

kärsin nuorempana lievästä selän skolioosista. Tuo vesijumppa ja uiminen on sitten kyllä se juttu näin vanhempana joka, auttaa tuohon selän lihaskuntoon...mutta siitäkin huolimatta kyllä tuo selän peseminen on vähän hankalaa...

• autamme toisiamme

siinäkin askareessa.

Yksinäisiä kertoja varten on selänpesin, kaupasta hankittu. Kaksinkäsin pesuri.

• viivi-amaldiina

ja ihan kaksinkäsin.
        Onhan se hieno-tunne kun selänpesee kaveri karhealla sienellä, suorastan nautinto.

• minun selkääni

ja ihan kaksinkäsin.
        Onhan se hieno-tunne kun selänpesee kaveri karhealla sienellä, suorastan nautinto.

karheista karheinta, isännän selkään ja jalkoihin höyhenenpehmeää.

• viivi-amaldiina
        minun selkääni kirjoitti:

karheista karheinta, isännän selkään ja jalkoihin höyhenenpehmeää.

miehillä herkkä tuntoaisti, meillä sama juttu ei karheaa pesintä selkään eikä jalkoihin.

• Heikunkeikku

...mieheni eli, niin toki toistemme selkiä pestiin ja öhöm... muualtakin.
      Nyt on pitänyt ottaa käyttöön uudet systeemit.

Mietin pitkään, että mitenhän tämän homman oikein järkkäis.
      Noh aattelin sitte, että olkoot koko selkä, enhän sitä itte edes nää. Takana ku on, vaikka mitä tekis.
      Siinä kävi sitten niin, kuten sanonnassakin sanotaan, että "Minkä taaksensa jättää, sen edestään löytää."

Eikä sen kommin oo ollut ongelmia selän pesussa. Muutamat tovit, kun oottelen pesemättömin selin, niin kohta se on Eessä. Helppo pestä sit Edessä oleva selkä.

Puhdas on selkäni mun :)))

• viivi-amaldiina

hauska vastaus, meni suklaa melkein väärään rööriin.
        Hauskat päivän-jatkot sinulle, selkänsä eestänsä löytäjä. :)

• ?????????

anteeksi vaan mutta ihmettelen?

• viivi-amaldiina

voimme keskustella vaikka varpaiden pituudesta.
        Olikos sinulla huonopäivä tänään.
        Kampaa hiukses ja nosta leukaa kyllä se siitä illaks muuttuu.

• paapuuri.re

innostumaan ja kävin laittamassa tulen saunan uuniin:)
      Eilen jäi saunomatta ja flunssassa ollaan, mutta eiköhän sitä jaksa sen verran.

Selänpesijää en saa koskaan mukaan saunaan, kun käyn pojan kanssa, eikä häntä voi yksin jättää saunan jälkeenkään.

• viivi-amaldiina

siellä nyt sairastetaan, kuukauden olen yskiä paukuttanut, nyt hellittää mutta outoa tuo nenänvuoto. Välillä ihan ok, sitten kun ratkee tulee ihan valumalla/aivastuttaa, hyvä kuitenki et pois tulee sieltä.

Nyt kun menet saunaan jos mahdollista niin sellaisia höyrylöylyjä, huomasin et se helpotti oloa kummasti.

No voi, jäät paljosta paitsi kun selänpesusta.
        Nautinnollista ja parantavaa saunareissua teille.

• paapuuri.re

siellä nyt sairastetaan, kuukauden olen yskiä paukuttanut, nyt hellittää mutta outoa tuo nenänvuoto. Välillä ihan ok, sitten kun ratkee tulee ihan valumalla/aivastuttaa, hyvä kuitenki et pois tulee sieltä.

Nyt kun menet saunaan jos mahdollista niin sellaisia höyrylöylyjä, huomasin et se helpotti oloa kummasti.

No voi, jäät paljosta paitsi kun selänpesusta.
        Nautinnollista ja parantavaa saunareissua teille.

tauti vaikuttaa ainakin minun kohdallani melko lievältä, mies pärskii ja valittaa huomattavasti enemmän:)

Taidan laittaa löylyveteen sellaista eukalyptustiivistettä, jospa se aukaisisi nokkaa.

Sinulla on kyllä joku tiukempi tauti, ei tuo ole normaalia flunssaa. Onko sinulla astma, en muista, oletko kertonut, kannattaisi ainakin tutkia sellaiset jutut.

• viivi-amaldiina
        paapuuri.re kirjoitti:

tauti vaikuttaa ainakin minun kohdallani melko lievältä, mies pärskii ja valittaa huomattavasti enemmän:)

Taidan laittaa löylyveteen sellaista eukalyptustiivistettä, jospa se aukaisisi nokkaa.

Sinulla on kyllä joku tiukempi tauti, ei tuo ole normaalia flunssaa. Onko sinulla astma, en muista, oletko kertonut, kannattaisi ainakin tutkia sellaiset jutut.

ja lääkitys sen mukainen, sen takia olen eläkkellä.
        Olen säästynyt näiltä flunssa-epidemioilta monta vuotta, mutta sitten kun se flunssa tulee on aivan kauheaa olen aivan tukossa.

Jouluki täytyy viettää ilman aitoa kuusta ja kukkasia, puhumattakaan tuoksukynttilöista.
        Tallinnan reissu on suunnitelmissa joulun jälkeen, mutta arveluttaa se hajuvesien/partavesien tuoksu kun ihmiset käyttää näitä yli-äyräiden, tai ainakin minusta tuntuu siltä. :(

• ent.tehtaantyttö

flunssasena kun ei ole hyvä saunaan mennä. Menet sellaiseen hiljaiseen lämpöön ja vain vähäksi aikaa, jos ollenkaan. Kovassa kuumeessa jos, on niin tuo viileys on parasta....kuumaa juotavaa, mutta ei kuumaa saunaa.

• paapuuri.re
        ent.tehtaantyttö kirjoitti:

flunssasena kun ei ole hyvä saunaan mennä. Menet sellaiseen hiljaiseen lämpöön ja vain vähäksi aikaa, jos ollenkaan. Kovassa kuumeessa jos, on niin tuo viileys on parasta....kuumaa juotavaa, mutta ei kuumaa saunaa.

Terveisiä saunasta ja kuinka ollakaan, otin oikein hyvät napakat löylyt:)

Poika kiukutteli, eikä suostunut kanssani lähtemään, joten menin yksin(ihanaa ja harvinaista herkkua) ja innostuin löylyn ottoon:)))
        Nyt miehet lähtivät kahdestaan saunomaan.

Eiköhän tämä tästä parane, ei mitenkään huonolta olo tunnu.

• paapuuri.re

ja lääkitys sen mukainen, sen takia olen eläkkellä.
        Olen säästynyt näiltä flunssa-epidemioilta monta vuotta, mutta sitten kun se flunssa tulee on aivan kauheaa olen aivan tukossa.

Jouluki täytyy viettää ilman aitoa kuusta ja kukkasia, puhumattakaan tuoksukynttilöista.
        Tallinnan reissu on suunnitelmissa joulun jälkeen, mutta arveluttaa se hajuvesien/partavesien tuoksu kun ihmiset käyttää näitä yli-äyräiden, tai ainakin minusta tuntuu siltä. :(

kortisonikuurin kovan taudin takia, ei tehonneet nuo astmalääkkeetkään niin hyvin.

Ei meilläkään enää ole aitoa kuusta, ei siitä tullut mitään, kun olin kipeä koko joulunajan.
        Ainakaan hyasintti ei ole minulle sopiva, joulutähti ei niin voimakkaasti tuoksu.

Nuo hajuhaitat on tosi hankalia, tiedän kokemuksesta.

• ent.tehtaantyttö
        paapuuri.re kirjoitti:

Terveisiä saunasta ja kuinka ollakaan, otin oikein hyvät napakat löylyt:)

Poika kiukutteli, eikä suostunut kanssani lähtemään, joten menin yksin(ihanaa ja harvinaista herkkua) ja innostuin löylyn ottoon:)))
        Nyt miehet lähtivät kahdestaan saunomaan.

Eiköhän tämä tästä parane, ei mitenkään huonolta olo tunnu.

nyt sitten juoda tuoda nestettä, ehkä tavallista enemmän...

• paapuuri.re
        ent.tehtaantyttö kirjoitti:

nyt sitten juoda tuoda nestettä, ehkä tavallista enemmän...

minä juon oikein reippaasti ja paljon:))
        Kiitos neuvoista, kävin muuten galleriassasi hölmöilemässä:)))

• tietenkin, jos ei muuten niin varrellisella harjalla, semmoinen on nääs keksitty :)

• viivi-amaldiina

kokonaista vaihtoehtoa, sinullakin. :)

• viivi-amaldiina kirjoitti:

kokonaista vaihtoehtoa, sinullakin. :)

kolmaskin, - se kahen käin selänpesusieni :)

• viivi-amaldiina
        Pirrejuupas kirjoitti:

kolmaskin, - se kahen käin selänpesusieni :)

olla pitkäselkäisiä rivissä ja homma hoitus. :)

• Pirre*

olla pitkäselkäisiä rivissä ja homma hoitus. :)

pitkäselkäisiä, mutta monta selkää on pestävänä, - varsinaista urakkahommaa saunapäivinä..arvaa huvittaako istua vielä löylyssä itekseen..:/

Yksin saunominen onkin varsinaista ylellisyyttä..

• viivi-amaldiina
        Pirre* kirjoitti:

pitkäselkäisiä, mutta monta selkää on pestävänä, - varsinaista urakkahommaa saunapäivinä..arvaa huvittaako istua vielä löylyssä itekseen..:/

Yksin saunominen onkin varsinaista ylellisyyttä..

onkos sinullakkin se mummin osa, peset lapset (useamman) ja sitten vielä itsekkkin pitäisi nauttia saunan annista, tiedän tilanteen kovin tuttua.

• viivi-amaldiina kirjoitti:

onkos sinullakkin se mummin osa, peset lapset (useamman) ja sitten vielä itsekkkin pitäisi nauttia saunan annista, tiedän tilanteen kovin tuttua.

näitä isoja lapsia vain :)

• Kyk-looppi

Normaalisti menee ihan verrellisella harjalla huitomiseksi mutta kyllä kesällä mökki-saunaan saa houkuteltua pesijän aina joskus, ja kyllähän se hyvää tekee, kunnon hankaus harjalla :)

• viivi-amaldiina

nauttia sitten kesällä siitä hankaus hetkestä, luulen niin.
        Kyllähän sen itsekkin harjalla pesee, mutta se rentoutuminen kun toinen pesun suorittaa on ihanaa.

• Kyk-looppi

nauttia sitten kesällä siitä hankaus hetkestä, luulen niin.
        Kyllähän sen itsekkin harjalla pesee, mutta se rentoutuminen kun toinen pesun suorittaa on ihanaa.

Onhan se tosiaan aivan eri asia jos on pesijä, itse-pesusta ei juuri fiiliksiä saa mutta kun toinen sen tekee niin saa :)
        Se on kuin hieronta, lisää lisää pidempään :)

• Olen varmaan ainoa ihminen joka ei pese selkää.
      Pesen itseni sahampoolla samalla kun huuhtelen
      hukset. En omista minkäänlaista pesulappua tai
      pesususientä. Silti iho on pehmeä ja puhdas.
      Saippuaa käytän vain käsien pesuun

• viivi-amaldiina

minunki ihmeeksesni ensimmäinen jos et tarvi mitään pesua helpottavaa välinettä, ja shampoolla itsensä pesu, no jokainen tyylillään. :)

• gtrede

Saako enää mistäänpäin Helsinkiä "kahen käin selänpesusientä"?

• 15-3

Vain apinat tarvitsevat apua!

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      112
      1431
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1297
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      134
      1038
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      964
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      897
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      863
    7. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      97
      857
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      75
      846
    9. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      54
      822
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      774
    Aihe